`စိတ္ကၾကံတာ သတၱ၀ါ ၊ ဓမၼာရံုနဲ ့ လြဲေနျပီ´
`စိတ္ကၾကံတာ သတၱ၀ါ၊ ပညတ္ေတြလည္း ပါရတာ၊ မၾကံတာက နိဗၺာန္နဲ ့ ပရမတ္တရား´
သတၱ၀ါဟူသည္ အာရံုကို ကပ္ျငိတြယ္တာတတ္၍ ကာမရာဂရွိသူအားလံုးကိုေခၚသည္ ။
စိတ္နဲ ့ၾကံတတ္တာက `ငါ၊ သူ၊ ေယာက်္ား၊ မိန္းမ၊ ပုဂၢဳိလ္´ စတဲ့ ပညတ္မ်ားကိုသာၾကံတတ္
သည္။ ဓမၼာရံု ဟူ၍မသိ ။ စင္စစ္မူ ပညတ္ သတၱ၀ါမဟုတ္၊ မေနာနဲ ့တိုက္ေသာ အာရံုမွာ
ဓမၼာရံုသာ ျဖစ္သည္။ သို ့ျဖစ္၍ ပရမတ္တရားမွာ..သတၱ၀ါမရွိ...ဓမၼသဘာ၀သာရွိသည္ ။
`သတၱ၀ါဆိုတာ စိတ္ထဲမွာ အရိပ္စြဲကာ တခဏ သခါၤရ ၊ သတၱ၀ါဆိုတာ နဂိုကပင္မရွိ ´
`အပ်ဳိလို ့ အရိပ္ျမင္၊ စိတ္ထင္လို ့ပါးစပ္ေျပာ´
စိတ္အျမင္နဲ ့ သတၱ၀ါဟုထင္ၾကသည္။ ဥာဏ္အျမင္ (သမၼာဒိ႒ိအျမင္)မွာမူ အပ်ဳိ လူပ်ိဳစသည့္
သတၱ၀ါမရွိ။ ရုပ္နာမ္သာ ရွိသည္ ။
အမွန္သိရန္မွာ သတၱ၀ါဟူသည္ အာရံုကို ကပ္ျငိတတ္ေသာ သေဘာသဘာ၀ရုပ္နာမ္ ဓမၼသဘာ၀သာျဖစ္သည္။ က်ား/မ စသည္ သတၱ၀ါက ကပ္ျငိသည္မဟုတ္။ ဓမၼသေဘာကသာ
ကပ္ျငိျခင္း ျဖစ္သည္။
ျမတ္စြာဘုရားက`ကုသလာဓမၼာ၊ အကုသလာဓမၼာ၊ နိသတၱ၊ နိဇီ၀၊ နပုဂၢလာ´ဟုေဟာသည္။
ကုသိုလ္တရား၊ အကုသိုလ္တရား(ဓမၼသဘာ၀)သာရွိသည္။ သတၱ၀ါမရွိ၊ အသက္ လိပ္ျပာေကာင္ မရွိ၊ ပုဂၢိုဳလ္ေကာင္ မရွိဟု ေဟာေတာ္မူသည္။
သတၱ၀ါဟု ထင္လွ်င္ အ၀ိဇၨာျဖစ္သည္။ သတၱ၀ါဟု သိလွ်င္ ရာဂ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ တရားဆိုးမ်ား ေနာက္ဆက္တြဲ ျဖစ္ေပၚလာသည္။ ဓမၼစကၡဳ(ဥာဏ္) မျဖစ္ေပၚႏုိင္ေတာ့ေပ။
`ပုဂၢိဳလ္မပါ ဓမၼသာ၊ ဓမၼစကၡဳ ျဖစ္သတည္း။ ပုဂၢဳိလ္ပါလွ်င္ သူ ငါ၀င္၊ ဤတြင္ဒိ႒ိ ျဖစ္သတည္း။
ဒိ႒ိျဖစ္လွ်င္ ခ်စ္မုန္း၀င္၊ ဤတြင္ေလာကျဖစ္သတည္း။´
စင္စစ္မူ က်ား/မ၊ နတ္၊ လူ စသည္တို ့မွာ အေခၚအေ၀ၚနာမည္ ပညတ္သာျဖစ္၏။ ေၾကာင္းက်ဳိး သိျမင္တတ္သည့္ သေဘာရွိသည့္ (ရုပ္နာမ္) ရူပကာၾကီးကိုသာ လူဟုေခၚျခင္းျဖစ္သည္။
`လူေတြမဟုတ္ အူအဆုတ္ လမ္းေဘးပစ္ထား၊ ေကာက္မသြား ေခြးကားခ်ီေလ၏။´
အာရံု၏ သေဘာအမွန္က(ရုပ္)၊ သေဘာအမွန္ျဖစ္ေသာ (ရုပ္)ဟုမသိပဲ သတၱ၀ါဟုသိျခင္းက ေမာဟ(၀ါ) အ၀ိဇၨာသိျဖစ္ေနသည္။
ထို ့ေၾကာင့္(သတၱ၀ါ)အယူကုန္မွ(အ၀ိဇၨာ)ကုန္မည္။ သတၱ၀ါအျမင္ေပ်ာက္၍ ရုပ္နာမ္၊ ခႏၶာ၊ အာ
ယတနဓာတ္၊ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္၊ သစၥာအမွန္သိမွ အတၱကုန္၍ အရိယာျဖစ္မည္။
နိဗၺာန္ေရာက္မည္။
`သတၱ၀ါကုန္ အတၱျမံဳသည္သာ အရိယာ´
သတၱ၀ါအျမင္ရွိေနသမွ် ကပ္ျငိမွဳရွိသည္။ အတၱရွိသည္။ ဥပါဒါန္ အစြဲ ရွိေနသည္။ သတၱ၀ါအျမင္ေပ်ာက္၍ ရုပ္နာမ္၊ ခႏၶာ၊ အာယတန၊ ဓာတ္၊ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္၊ သစၥာအမွန္သိမွ
အတၱကုန္၍ အရိယာျဖစ္မည္။ နိဗၺာန္ေရာက္မည္။ သို ့ျဖစ္ပါ၍`သတၱ၀ါ မရွိေသာ အသိသည္သာလိုရင္း ျဖစ္သည္။
သို ့ျဖစ္လွ်င္
မ်က္စိ ျမင္တံု ရူပါရံု ၊ လူ ့ပံုမမွတ္ရ
မ်က္စိကျမင္ မႏွဳိင္းယွဥ္ ၊ ဤတြင္တရားရ ။
နားက ၾကားတံု သဒၵါရံု ၊ လူ ့ပံု မမွတ္ရ
နားက ၾကားလွ်င္ မႏွဳိင္းယွဥ္ ၊ ဤတြင္တရားရ ။
လွ်ာက စားတံု ရသာရံု ၊ လူ ့ပံု မမွတ္ရ
လွ်ာက စားလွ်င္ မႏွဳိင္းယွဥ္ ၊ ဤတြင္တရားရ ။
ကိုယ္က ထိတံု ေဖာ႒ဗၺာရံု ၊ လူ ့ပံု မမွတ္ရ
ကိုယ္က ထိလွ်င္ မႏွဳိင္းယွဥ္ ၊ ဤတြင္တရားရ ။
စိတ္က ၾကံတံု ဓမၼာရံု ၊ လူ ့ပံုမမွတ္ရ
စိတ္က ၾကံလွ်င္ မႏွဳိင္းယွဥ္၊ ဤတြင္တရားရ ။
(ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ပခုကၠဴဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ဘဒၵႏၱကၠုေႏၵာဘာသမဟာေထရ္ )
Shared from Unty Mee (FB)
No comments:
Post a Comment