Friday, January 4, 2013

ေဖေဖေျပာတဲ ့စိတ္ေၾကးမံု

ကြ်န္ေတာ္ဆဌမတန္းေျဖျပီး ေႏြရာသီေက်ာင္းပိတ္ရက္မွာ ေဖေဖက ကြ်န္ေတာ့ကို ေရကူးသင္တန္း တက္ခိုင္းပါတယ္။

သင္တန္းမွာ ေယာက္က်ားေလးမိန္းခေလး တူတူေရကူးသင္ရတယ္ေလ..။
ေရကူးေဖာင္းဘီက သိပ္ကပ္လြန္းလို ့အတူသင္ေနတဲ ့မိန္းခေလးေတြ အေပၚ
မသင့္ေတာ္လို ေေဖေဖကို ကြ်န္ေနာ္က အေပၚကတစ္ထပ္ ၀ယ္လိုေၾကာင္းေျပာျပျပီး
ေဖေဖရံုးပိတ္ရက္တစ္ေန ့ေဖေဖနဲ ့ကြ်န္ေနာ္ျမိဳ ့ထဲ ထြက္လာခဲ ့ပါတယ္..။

ေဖေဖကိိုကြ်န္ေနာ္ နားမလည္ခ်င္ေတာ့ဘူး…၊ ကားစပယ္ယာလို လူဗလန္ေလး တစ္ေယာက္က
ကားေပၚမွာ ဟိုကပ္ ဒီတိုး ဒီလိုေနပါ ေအာ္ေဟာက္ျပီးေျပာေနတာ ေဖေဖကလံုး၀
ေဒၚသထြက္ျခင္းအလွ်င္းမရွိဘဲ၊ စပယ္ယာခိုင္းသမွ် လိုက္လုပ္ေနလို ့ေပါ့၊
ကြ်န္ေနာ္ရဲ႕ေဖေဖက စိတ္ဆိုး ေဒၚသထြက္တတ္တဲသူ တစ္ေယာက္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။
ေအးေအးေဆးေဆး စာဖတ္ျပီးေနတတ္တယ္ ။ ဒါေပမယ့္ေလေဖေဖက ဗန္တိုဗန္ရွည္
ျမန့္မာ့သိုင္းပညာရွင္တစ္ေယာက္ပါ။ စပယ္ယာလိုလူ ့ဗလန္ေလး တစ္ေယာက္ကိုမ်ား
ဘာေျကာက္စရာရွိလည္း…။

ေနာက္ျပီးေတာ့ေဘာင္းဘီဆိုင္ေရွ ့မွာလည္း ဆိုင္ေရွ႕မွာ ခဏရပ္ျပီး ဘာဝယ္ရင္
ေကာင္းမလဲလို႔ ေဖေဖနဲ ့ကြ်န္ေေနာ္ ၾကည္႔ေနတာ ကၽြန္ေတာ္လည္း
ကိုယ့္ၾကိဳက္တဲ ့အမ်ိဳးစားေေရြးေနတာကိုး….။ ဒါေပမဲ႔ ေဘာင္းဘီ ေရာင္းေသာ
အေဒၚၾကီးရဲ႕ မ်က္ႏွာထားကို ကၽြန္ေတာ္ မၾကိဳက္ပါဘူး.။ ကိုယ့္ဆီကို
ေစ်းလာဝယ္သူကို သူၾကည္႕ေနေသာ အၾကည္႔က ဘာခိုးမလို႔လဲ ဆိုေသာ
အၾကည္႔မ်ိဳး….။

ကြ်န္ေတာ္လည္း ေနာက္ဆံုး သိပ္မေရြးေတာ့ပဲ တစ္ထည္၀ယ္လိုက္ပါတယ္၊ ေဖေဖက က်သင့္ေငြ
ကို သူ ့လက္ထဲ ရိုေသတဲ ့ပံုနဲ ့ထဲ ့ေပးပါတယ္၊၊ ဒါကို အဲ ့ဒိအေဒၚၾကီးက
ျပန္အမ္းေငြ ကို ေဖေဖ လက္ထဲေတာင္မွ ျပန္မထည္႔ပဲ ေကာင္တာေေပၚကို
ခ်ေပးတယ္.။

ဒါကို ကၽြန္ေတာ္႕ ေဖေဖက ဘာမွ မျဖစ္သလို ေကာက္ယူလိုက္ျပီး “ ေက်းဇူးပါပဲ
..။ ” လို႔ ေျပာျပီး ထြက္လာတယ္.။

လမ္းမွာ က်ေနာ္က ခုန ကိစၥေတြနဲ႔ ပတ္သတ္ျပီး ေဖေဖကို…ေျပာခ်င္လာပါတယ္။

“ေဖေဖ ကားေပၚကစပယ္ယာကလည္းရိုင္းတယ္ေနာ္…၊”

“အင္း…အမ်ားနဲ ့ဆက္ဆံရေတာ့ သူလည္း ဒီလိုပံုျဖစ္သြားတယ္နဲ ့တူပါရဲ ့”

“ ေဘာင္းဘီဆိုင္ အေဒၚၾကီးူက ဘယ္လိုၾကီးလဲ မသိဘူးေနာ္..ေဖေဖ။ ”

“ ဟုတ္တယ္ သား… ဒီလိုပဲ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံရတာေတာ႔ ခက္မယ့္ပံုပါ၊ ဒါေပမယ့္
သ႔ူဆိုင္က ေစ်းမွန္တယ္ေလ ။ ”

“ ဒါကိုမ်ားေဖေဖက ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ေတြ ၊ ဘာေတြ လုပ္ေနေသးတယ္ ။”

“ ဒီလိုေတာ႔ မဟုတ္ေသးဘူးေလ သားရဲ႕ ။ သူ႕ဖာသာ ဘယ္လုိပံုစံ ျဖစ္ျဖစ္ေပါ႔.။
ကုိယ္ကေတာ႔ ကိုယ္႔ပံုစံဆိုတာ ရွိေနရမွာပဲေလ.။ သူက ကိုယ္႕ကို ဒီလို ဆက္ဆံလို႔
ကိုယ္ကလည္း သုူ႕လို ဆက္ဆံမယ္ ဆိုရင္ ကိုယ့္မွာ ကိုယ့္ပံုစံဆိုတာ ဘယ္ရွိေတာ႔မလဲ
သားရဲ႕ ”

” သားမွာလည္း သားပံုစံ ၊ သားစတိုင္ရွိတယ္ေလ၊.

ကဲ..သားေကာ အတူေရကူးေနတဲ ့မိန္းခေလးေတြ အျမင္မသင့္ေတာ္မွာစိုးလို႔ ထပ္၀တ္ဖို ့သား အခု၀ယ္တယ္ မဟုတ္ဘူးလား…

ေဖေဖ က သားအခုလို စိတ္ေလးရွိတာသိရေတာ့ ေဖေဖက စိတ္ခ်ျပီး၊ ပီတိလည္းျဖစ္တယ္သား
..
ဒါဟာ ေဖေဖသားရဲ႕ လူမႈဆက္ဆံေရးလို႔ ေျပာလို႔ရသလို သားရဲ႕ စိတ္ဓါတ္လို႔လည္း
ေျပာလို႔ ရတယ္…
ဟုတ္တယ္မလား..သား…”

“လူေတြမွာ လႈမႈေပါင္းသင္းဆက္ဆံတဲ႔ ပံုစံ ႏွစ္မ်ိဳး ရွိတယ္သား.။

** မွန္ ႏွင္႔တူေသာ လႈမႈဆက္ဆံေရး
** ေက်ာက္ရုပ္ ႏွင္႔တူေသာ လႈမႈဆက္ဆံေရး

မွန္ ႏွင္႔တူေသာ လႈမႈဆက္ဆံေရး

ဒီဆက္ဆံေရးကေတာ႔ လူတိုင္းေလာက္မွာ နီးနီး ေတြ႕ႏိုင္ၾကပါတယ္.။ ကိုယ့္ကို
ဘယ္လို လာဆက္ဆံရင္ ကိုယ္ကလည္း ဘယ္လို ျပန္ဆက္ဆံလိုက္မယ္ ဆိုတာေတြ ကေတာ႔
ပိုမ်ားပါတယ္..။ သူတို႕ ေျပာတတ္ၾကတယ္ေလ…ငါတို႕ကေတာ႔ မွန္လို က်င္႔တယ္
ဆိုျပီးေတာ႔.။ သူမ်ားက ကိုယ္႕ကို စိတ္ဆိုးေအာင္လုပ္ရင္ လိုက္ျပီး
စိတ္ဆိုးတတ္တယ္..။ သူမ်ားက ကိုယ္႕အၾကိဳက္ ေျမွာက္ေျပာရင္ ေက်နပ္ျပီး
ျပံဳးေနတတ္ၾကတယ္.။

ေက်ာက္ရုပ္ ႏွင္႔တူေသာ လႈမႈဆက္ဆံေရး

ဒီလို လူေတြကေတာ႔ တကယ္ရွားပါတယ္.။
တစ္ဖက္သားက ကိုယ္႕ကို ဘယ္လို ရင္ဆိုင္ ဆက္ဆံေနပါေစ..။ ကိုယ္ကေတာ႔
ကိုယ္႕လႈမႈဆက္ဆံေရး ကိုယ္ပိုင္ ပံုစံနဲ႔ပဲ ဆက္ဆံတတ္ၾကပါတယ္.။ သူမ်ားက
ရုိင္းလို႔ ကိုယ္က လိုက္ရိုင္းေနမယ္ ဆိုတာမ်ိဳး သူတို႔မွာ မရွိၾကပါဘူး.။
ကိုယ္ကေတာ႔ ကိုယ္႕ရဲ႕ တည္ျငိမ္ေသာ လႈမႈဆက္ဆံေရးနဲ႔သာ ဆက္ဆံတတ္ၾကပါတယ္.။
ေက်ာက္ရုပ္ေတြလိုေပါ႔ သား ။ ဘယ္သူဘာေျပာေျပာ သူတို႔ မ်က္ႏွာ ပ်က္ျခင္း ၊
ဆက္ဆံေရး ေျပာင္းလဲ သြားျခင္း မရွိပါဘူး..။

တကယ္ေတာ႔ လူေတြ အားလံုးက မွန္လိုပဲ က်င္႔တတ္ၾကပါတယ္.။ သူျပံဳးရင္
ကိုယ္ျပံဳးမယ္ ..။ သူမဲ႔ရင္ ကိုယ္လည္း မဲ႔မယ္.။ သူဆဲရင္ ကိုယ္ဆဲမယ္ ဆိုတာ
မ်ိဳးေတြေပါ႔.။ ဒါကေတာ႔ လြယ္ပါတယ္.။ ေက်ာက္ရုပ္လိုမ်ိဳး ဘယ္သူက ဘာေျပာေျပာ
ဘယ္လို ဆက္ဆံဆက္ဆံ ကိုယ္ကေတာ႔ ကိုယ္ပိုင္ ဆက္ဆံေရး ဆိုတာကေတာ႔ မလြယ္ပါဘူး.။

ကဲ…နားလည္ျပီလားသား..?.၊ သားလည္းသားရဲ ့စိတ္ဓါတ္လို ့ေျပာလို ့ရတဲ့ ဆက္ဆံေရးမ်ိဳးကိုဘဲ
သားတစ္သက္လံုး လူေတြ အေပၚဆက္ဆံေစျခင္တယ္..”။

ေဖေဖေျပာတာဟုတ္ပါတယ္ေလ.။

အမွန္တရားေတြရဲ႕ ထံုးစံ အတိုင္းပါပဲ..ေကာင္းမြန္ သင္႔ေတာ္တယ္ ဆိုတာေတြက
လိုက္လုပ္ဖို႔ ခက္ေနပါလိမ္႕မယ္.။

ခ်စ္ေသာသား

ေရႊအိမ္စည္
(ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာကြ်န္ေတာ္ ေတာ္စပ္ခဲ ့ရေသာအေဖမ်ားသို ့ဂါရ၀ျပဳရင္း၊)
Shared from www.myitkyinaonline.com

No comments:

Post a Comment