လြန္ေလၿပီးသည္ကို ႀကံ၍ စိုးရိမ္တတ္ေသာသူ၊ လာလတၱံ႔ေသာ အနာဂတ္ ကို ႀကံ၍ စိုးရိမ္တတ္ေသာသူ၊ ဤသူ မလိမၼာတို႔သည္လည္း ႏွလံုး အသင့္အတင့္ မထားတတ္ျခင္းေၾကာင့္ က်ဴရိုးက်ဴပင္ ကို ေကာင္းကင္ သို႔ ႏွႈတ္ပစ္လိုက္သကဲ့သို႔ မိမိတို႔ အဆင္းကိုပင္ မိမိတို႔ဖ်က္၏။
ခမည္းေတာ္၊ ငါမူကား ဤရုန္႔ၾကမ္းစြာေသာ ျမက္အခင္း၌ အိပ္လ်က္ပင္ လည္း ဤအခင္းထက္သာ၍ ႏူးညံ့ေသာ အိပ္ယာကိုရေသာ္ ေကာင္းေလ၏ ဟု ေတာင္တ စိုးရိမ္ျခင္း ငါမရွိ။ အခင္း၌ အဆိုးအေကာင္း အမွတ္မျပဳေလျခင္းေၾကာင့္ ၾကမ္းသည္ဟူ၍ ငါမထင္။ ဤအခင္းျဖင့္ပင္ ငါ၏ အဆင္းကား အလြန္ၾကည္ညိုဖြယ္ျဖစ္၏။
ဤေက်ာင္းသင္ခန္း၌ သကၤန္း သပိတ္စေသာ ရဟန္းအသံုးအေဆာင္ ပရိကၡရာတို႔ကို မေပ်ာက္မပ်က္ေစျခင္းငွါ ထီးနန္းမွာ ေရႊလွံ၊ ေရႊဓား အေစာင့္အေရွာက္ထားသကဲ့သို႔ တစ္စံုတစ္ခုေသာ အေစာင့္အေရွာက္ ကိုမွ်လည္းမထား။ သူတစ္ပါး ဖ်က္ဆီးလတၱံ႔ ဟူ၍လည္း ႏွလံုးမရွိ။ ထိုပစၥည္းပရိကၡရာ၌ စိုးရိမ္ျခင္းမရွိသျဖင့္လည္း ငါ၏အဆင္းသည္ ၾကည္ညိုဖြယ္ကို ေဆာင္သည္ ျဖစ္ရာ၏။
ငါသည္ ဆြံ႔ေယာင္ အ,ေယာင္ မေဆာင္ဘဲ ကာမဂုဏ္ စည္းစိမ္ကို ခံ၍ ယခုအရြယ္ တစ္ဆယ့္ေျခာက္ႏွစ္ေက်ာ္လွ်င္ ရဟန္းျပဳရေလေသာ္ မင္းျဖစ္က်ိဳးလည္းရွိေလ၏ စသည္ျဖင့္ လြန္ခဲ့ၿပီးေသာ အမႈကိုလည္း မသင့္ေသာအရာ၊ သင့္ေသာအရာ၌ပင္ အဖန္တလဲလဲ ႀကံေအာက္ေမ့၍ စိုးရိမ္ျခင္းမည္သည္ မျဖစ္။
ယေန႔ ဤအစာကိုစားရၿပီ။ နက္ျဖန္ အဘယ္အစာကို စားရပါမည္နည္း စသည္ျဖင့္ အိပ္ရာေနရာ၊ အစား၊ အဝတ္၊ အသံုးအေဆာင္၊ အေဖာ္အေရြ စသည္တို႔ကိုမွီ၍ အနာဂတ္၌ ျဖစ္လတၱံ႔သည္ကို အဖန္တလဲလဲ ႀကံေအာက္ေမ့သျဖင့္ စိုးရိမ္ျခင္းမည္သည္မျဖစ္။ ယေန႔ေသာ္ ယေန႔အေလ်ာက္၊ နက္ျဖန္ေသာ္ နက္ျဖန္အေလ်ာက္ ရသမွ် ပစၥည္းျဖင့္သာ ေရာင့္ရဲေစ၏။ ထိုသို႔ စိုးရိမ္ျခင္းမရွိ၊ ရသမွ်ျဖင့္ ေရာင့္ရဲ လြယ္ျခင္းေၾကာင့္လည္း ငါ၏အေရာင္အဆင္းသည္ ၾကည္ညိုဖြယ္ ကို ေဆာင္သည္ျဖစ္ရာ၏။
ခမည္းေတာ္၊ ႏူးညံ့ေသာအာရံု ကာမဂုဏ္ႏွင့္ မစပ္မယွဥ္ဘဲ အဆင္းအေရာင္ ၾကည္ညိုဖြယ္ႏွင့္ ျပည့္စံုျခင္းကို ခမည္းေတာ္ျမင္ရသျဖင့္ ငါ့သားကား လြန္ခဲ့ၿပီးသည္ကို လည္းေကာင္း၊ လာလတၱံ႔သည္ကိုလည္းေကာင္း၊ အက်ိဳးမဲ့ အဖန္တလဲလဲႀကံ၍ စိုးရိမ္ပင္ပန္းတတ္ေသာ မလိမၼာသူ အၿပိန္အဖ်င္း မဟုတ္ေခ်ဟူ၍ အံ့ဖြယ္သရဲ၏ အေၾကာင္းကို ရွာေကာင္းသည္ မဟုတ္ေလာဟု ဆို၏။
(ဆရာေတာ္ဦးၾသဘာသ၊ ေတမိယဇာတ္ေတာ္ႀကီး၊ ခမည္းေတာ္ႏွင့္ စကားဆိုခန္းမွ)
Shared from Ashin Visarada (FB)
No comments:
Post a Comment