ကိုယ္ပင္ပန္းလို႕ အိပ္ငိုက္တာကေတာ့ ကိေလသာမရွိတဲ့ ရဟႏၱာမွာလည္း ျဖစ္ႏိုင္တာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ သစၥကပရိဗိုဇ္ၾကီးက “ေန႕အခါ က်န္းစက္ဖူးပါေသးသလား” လို႕ ျမတ္စြာဘုရားကို ေမးတဲ့အခါ ျမတ္စြာဘုရားက “ေႏြရာသီ ေနာက္ဆံုးလမွာ ေန႕အခါ က်ိန္းစက္ဖူးေၾကာင္း” ေျဖၾကားေတာ္မူပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ သစၥကပရိဗိုဇ္ၾကီးက “အဲဒီလို က်ိန္းစက္တာကို အခ်ိဳ႕က သေမၼာဟ၀ိဟာရ ေတြေ၀လ်က္ေနျခင္းလို႕ ဆိုၾကပါတယ္” လို႕ ေလွ်ာက္တယ္၊ အဲဒီမွာ တခ်ိဳ႕က ဆိုေပမယ့္ သူကိုယ္တိုင္က ဆိုတာပါပဲ။ သူက ျမတ္စြာဘုရားကို ေမာဟမကင္းေသးဘူးလို႕ ဆိုလိုတာပါပဲ။ အဲဒီေတာ့ ျမတ္စြဘုရားက က်ိန္းစက္တဲ့အတြက္ ေတြေ၀တယ္လို႕လည္း မဆိုရေၾကာင္း မေတြေ၀ဘူးလို႕လည္း မဆိုရေၾကာင္း အာသေ၀ါ ကိေလသာ မကင္းေသးတဲ့သူမွာ ေတြေ၀ျခင္း ရွိေၾကာင္း အာသေ၀ါ ကိေလသာ ကင္းျပီးေသာ ဘုရားမွာ ေတြေ၀ျခင္း မရွိေၾကာင္းမ်ားကို ကရုဏာေတာ္ျဖင့္ ရွင္းလင္းျပေတာ္မူပါတယ္။ အဲဒီမွာ ျမတ္စြာဘုရားေတာင္မွ က်ိန္းစက္ေတာ္မူတဲ့အခါ ရွိေသးတယ္လို႕ ဆုိတာကို ေထာက္ဆၾကည့္ရင္ ကိုယ္ပင္ပန္းလို႕ အိပ္ခ်င္တာကိုေတာ့ နီ၀ရဏထိနမိဒၶလို႕ မဆိုသင့္ေပဘူး။
(သေလႅခသုတ္ တရားေတာ္ၾကီး)
ရုပ္မိဒၶ၀ါဒ
ဒါေၾကာင့္ ၀ိမုတၱိမဂ္ ဆိုတဲ့က်မ္းမွာ “(၁) စိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ စိတၱဇမိဒၶ၊ (၂) ပူအိုက္တဲ့ ဥတုေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ ဥတုဇမိဒၶ၊ (၃) အစာ၀လြန္းလို႕ ျဖစ္တဲ့ အာဟာရဇမိဒၶ လို႕ ငိုက္မ်ဥ္းျခင္းဆိုတဲ့ မိဒၶကို သံုးမ်ိဳးခြဲျပီးေတာ့ စိတ္ေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ ငိုက္မ်ဥ္းျခင္း မိဒၶသာ နီ၀ရဏ ကိေလသာျဖစ္တယ္။ က်န္တဲ့ ဥတုေၾကာင့္ အာဟာရေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ ငိုက္မ်ဥ္းျခင္းမ်ားကေတာ့ နီ၀ရဏကိေလသာ မဟုတ္ဘူး၊ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုလွ်င္ အဲဒီဥတုေၾကာင့္ အာဟာရေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ ငိုက္မ်ဥ္းျခင္းကေတာ့ ရဟႏၱာမွာေတာင္ ျဖစ္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ပါပဲ” လို႕ ဆိုထားပါတယ္။ အဲဒီအဆိုကို ၀ိသုဒၶိမဂ္ႏွင့္ အ႒သာလိနီ အ႒ကထာမ်ားမွာ ပယ္ထားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဥတုေၾကာင့္ အာဟာရေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ ရုပ္မိဒၶကို မိလိႏၵပညွာႏွင့္ ေပ႗ေကာပေဒသက်မ္းမွာလည္း ေတြ႕ရတယ္။ အဲဒီမွာ စိစစ္ၾကည့္ရင္ ရုပ္မိဒၶရွိတယ္ဆိုတဲ့ က်မ္း ၃ ခုက ဇမၺဳဒီပ ေခၚတဲ့ အိႏၵိယက ေရးတဲ့က်မ္းမ်ား ျဖစ္တယ္။ ရုပ္မိဒၶကို ပယ္တဲ့ အ႒ကထာေတြက သီဟိုဠ္က ေရးတဲ့က်မ္းမ်ား ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ရုပ္မိဒၶ ရွိတယ္ဆိုတဲ့ ၀ါဒကို ဇမၺဳဒီပမေထရ္တို႕၏၀ါဒလို႕ မွတ္ယူသင့္ပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားေတာင္ ရာသီဥတု အလြန္ပူအိုက္တဲ့လမွာ ေန႕အခါ က်ိန္းစက္ေတာ္မူတယ္ဆိုေတာ့ ရုပ္မိဒၶ၀ါဒက သင့္တဲ့သေဘာ ရွိပါတယ္။
(သေလႅခသုတ္)
သာမေဏေက်ာ္ ေရးသားေသာ မဟာစည္ဆရာေတာ္ၾကီး၏ ထူးျခားေသာ အေတြးအျမင္မ်ား စာအုပ္မွ ကူးယူေရးသားပါသည္။
ခိုင္ခိုင္
No comments:
Post a Comment