Tuesday, February 26, 2013

ေမတၱာ



ေက်ာင္းဆင္းျပီ....ဆုိတာနဲ ့စိတ္က အိမ္ကို အေျပးေရာက္သည္...
...ရုပ္ရွင္ေလးၾကည့္ဇိမ္ခံမယ္ဆုိတဲ့ အေတြးနဲ ့အိမ္အျပန္...

ေအးဆက္ေနတဲ့ ႏွင္းေတြၾကားက လမ္းမေပၚမွာ အေမအို တေယာက္...
လက္ထဲက ဘက္စ္ကားလက္မွတ္ျဖစ္ဟန္တူတဲ့ စာရြက္ေလးေတြကို ၾကည့္ရင္း တုန္ခ်ိခ်ိနဲ ့လမ္းေလွ်ာက္ေနတာေတြ ့လုိက္ေတာ့...က်မစိတ္ထဲမွာ မေကာင္းျဖစ္သြားမိတယ္...

က်မ ကားထဲမွာ အပူဆက္ေလးနဲ ့...ေက်ာငး္ကေန အိမ္ကို ေရာက္ဖုိ ့၁၅ မိနစ္ေလာက္ ဇိမ္ခံျပန္ရတာေတာင္...အိမ္ကို ေရာက္ခ်င္စိတ္က တားမရတာ....
အဖြားအုိက ေအးဆက္ေနတဲ့ႏွင္းေတာ ထဲမွာ သူသြားေနတဲ့ခရီးကို ဘယ္လုိ အင္အားမ်ိဳးနဲ ့သြားေနလဲဆုိတာ ေမးစရာေတာင္ မလုိေတာ့ပါ့ဘူး....

အဖြားအုိ ကိုသနားတဲ့စိတ္နဲ ့...အေတြးနဲ ့ေက်ာ္လြန္လာတဲ့ ကားကို ခ်က္ခ်င္း ေနာက္ျပန္လွည့္လိုက္မိတယ္....

လူမ်ိဳးျခင္းမတူေတာ့...အဖြားအုိနားလည္ႏုိင္မယ့္ အဂၤလိပ္စကားနဲ ့က်မေမးလိုက္တယ္....

က်မ.....အဖြားအျပင္မွာေအးလိုက္တာ...ဘယ္သြားမလုိ ့လဲ

အဖြားအို.....ေစ်းသြား၀ယ္မလုိ ့ပါ...

က်မ.....က်မလိုက္ပို ့ေပးမယ္ေလ...ဘယ္ကိုသြားမွာလည္း

အဖြားအုိ....(လိပ္စာ) အဲ့ကိုသြားရမွာ...နည္းနည္းေ၀းတယ္

က်မ.....အဖြားက ဘာလုိ ့ဘက္စ္ကားစီးမသြားတာလဲ

အဖြားအို.....အဖြားအခုသြားမယ့္ေနရာက ဘက္စ္ကားမေရာက္လုိ ့ေလ...

တုန္ခ်ိခ်ိနဲ ့အဖြားအုိကိုၾကည့္ျပီးက်မ သနားသြားတယ္...

က်မ.....ဒါဆုိ လိပ္စာေျပာျပပါလား...က်မလုိက္ပို ့ေပးမယ္ေလ

၀င္းလက္သြားတဲ့ အဖြားအုိ မ်က္လံုးမ်ားက တဆင့္ သူမအေပ်ာ္ေတြကို က်မေတြ ့လုိက္ရပါတယ္...ခ်က္ခ်င္း ၀မ္းသာအားရနဲ ့ကားတံခါးေလးကိုဖြင့္လိုက္ေတာ့ ...ကူညီခြင့္ရျပီဆုိတဲ့ အသိစိတ္နဲ ့က်မလည္းအရမ္းေပ်ာ္သြားခဲ့မိတယ္.....

ကားထဲေရာက္တာနဲ ့က်မလည္းသူေျပာတဲ့ေနရာကို ေမာင္းလာခဲ့ပါတယ္...ကားခါးပါတ္ပါတ္ဖုိ ့ခါးပါတ္ကို က်မယူလုိက္ေတာ့...ရုတ္တရက္ အဖြားအုိက က်မလက္ကို ဖမ္းဆုပ္ထားျပီး....

".ေက်းဇူးတင္လိုက္တာသမီးရယ္ ...အဖြား ဒီလိုပဲႏွင္းေတြၾကားထဲမွာ စားစရာမရွိေတာ့ရင္...ေစ်း၀ယ္လာရတယ္....ဒါေပမယ့္ ဘယ္သူမွ အဖြားကို အခုလုိ မကူညီခဲ့ဖူးဘူး.....သမီးက စိတ္ေကာင္းရွိလိုက္တာ..." လို ့အဖြားအုိက ေျပာလာေတာ့ က်မစိတ္ထဲ ပီတိျဖစ္ခဲ့ရတယ္....။

က်မ.....က်မလည္း အခုလုိ ကူညီခြင့္ရတာကိုပဲ ၀မ္းသာလွပါျပီ... ဒါနဲ ့အဖြား အိမ္ကသူေတြ မအားလို ့လား....

အဖြား.....။ မဟုတ္ပါဘူး....အဖြားက ဘုိးဘြားရိပ္သာမွာေနတာ...တေယာက္တည္းေလ

ေၾသာ္.........။ အဖြားအသက္ကေရာ

အဖြားအို........။ ၇၂ ႏွစ္ရွိျပီ ...ေနလုိ ့လဲမေကာင္းေတာ့ပါဘူး....အေမရိကားေရာက္တာ အႏွစ္ ၅၀ ရွိျပီ...ေရာက္တယ္ဆုိထဲက အလုပ္လုပ္ေပမယ္....ရရစားစားပဲ...ဘာမွမက်န္ဘူး...။ အခုက ဘုိးဘြားရိပ္သာမွာေနတယ္ေလ...သူတုိ ့က အစားအေသာက္စားဖို ့တလကို ၆၀....၇၀ (ေဒၚလာ) ေလာက္ေတာ့ေပးတယ္....အဖြားက အသားမစားဘူး...အဲ့ဒါေၾကာင့္ ငါးနဲ ့သစ္သီးေတြပဲလာလာ၀ယ္စားတယ္ေလ.....။

က်မ.....။ ဟုတ္ကဲ့....ဒါဆုိ အျပန္လည္း အဖြားလမ္းေလွ်ာက္ ျပန္ရမွာေပါ့...က်မျပန္လိုက္ပို ့ေပးမယ္ေလ....။

အဖြားအုိ......။ ခေလးမ တကယ္ေျပာတာလား...အဖြားကို ဘာလုိ ့ကူညီတာလဲ...အဖြားမွာ ခေလးမကို ေပးဖုိ ့ဆီဖုိး မရွိဘူးေလ.....။

က်မ.....။ က်မ အေအးထဲမွာ လမ္းေလွ်ာက္ရတာကို မၾကိဳက္ဘူး...က်မလို လူငယ္တေယာက္ကေတာင္ အေအးထဲမွာ လမ္းေလွ်ာက္ရတာ ပင္ပန္းတာ...အဖြား အခုလိုေစ်း၀ယ္ျပီးျပန္ေတာ့ အထုပ္အပိုးေတြနဲ ့ဒုကၡေရာက္မွာေပါ့....အဲ့ဒါေၾကာင့္ က်မလုိက္ပို ့ေပးခ်င္တာပါ....။

အဖြားအို......။ ေအာ္....ေက်းဇူးတင္လုိက္တာ သမီးရယ္....

ေစ်းဆုိင္ကိုေရာက္ေတာ့...က်မ ေစာင့္ေနရမွာကို အားနာတယ္ထင္ပါရဲ ့....အဖြားအုိက ဆုိင္ထဲကို သုတ္သုတ္ေလး သြားရွာတဲ့ အဖြားအိုကို ၾကည့္ ျပီး ဂရုနာစိတ္နဲ ့ျပံုးေနမိတယ္...။
အဖြားအုိ က ျပန္လာေတာ့ က်မကို သူ၀ယ္လာတဲ့ သစ္သီးေလးေတြထဲက တခ်ိဳ ့ကုိလာေပးရွာတယ္...။

က်မ.....။ ရပါတယ္ အဖြားရဲ ့က်မအခုပဲ စားခဲ့ျပီးျပီ ...အဖြားစားဖုိ ့ပဲသိမ္းထားပါ...။

အဖြားအုိ....။ အဲ့လိုေတာ့ မလုပ္ပါနဲ ့သမီးမယူရင္ အဖြားက စိတ္ေကာင္းမွာမဟုတ္ဘူး...။ သမီးကို အဖြားေက်းဇူးတင္လုိ ့ပါ....

က်မ.....။ ဟုတ္ကဲ့အဖြား...ဒါဆိုလည္း က်မယူထားလိုက္ပါ့မယ္....

အဖြားအုိေနတဲ့ေနရာေရာက္ေတာ့ က်မလည္း အဖြားကို လက္ထဲမွာ ရွိတဲ့ ေဒၚလာ ၂၀ တန္ေလး ထုတ္ေပးလိုက္မိတယ္....။

"အဖြားစားခ်င္တာေလးရွိရင္ ၀ယ္စားရေအာင္ပါ.....။

အဖြားအုိ....။ မဟုတ္တာသမီးရယ္....လိုက္လဲပို ့ေပးတယ္...ပိုက္ဆံလည္းေပးေနတယ္ဆုိေတာ့ အဖြားလက္မခံပါရေစနဲ ့....

က်မ....။ ရပါတယ္ အဖြားရယ္....က်မ တက္ႏိုင္သေလာက္ေလး ကူညီတာပါ...လက္ခံေပးပါေနာ္...

အဖြားအို.......။ ေက်းဇူးတင္လုိက္တာ သမီးရယ္...တကယ္တန္းက် ...သူတုိ ့ထားတဲ့ေနရာမွာေန...သူတုိ ့ကအစားအေသာက္ေပးေပမယ့္....လက္ထဲမွာေတာ့ ပိုက္ဆံ ကိုမသံုးရဘူးေလ...

အဖြားအိုက က်မေပးတဲ့ ၂၀ တန္ေလးကို ယူျပီး ရုတ္တရက္ မ်က္ရည္ေလးေတြ ၀ဲက်လာပါေတာ့တယ္....

အဖြားအုိ....။ သမီး အဖြားေနတဲ့အခန္းေလးကို လုိက္ၾကည့္ပါလား....အဖြား ဘယ္သူကိုမွ အလည္ မေခၚဖူးဘူး....သမီးကို ခ်စ္လုိ ့ေခၚတာပါ....

လက္ထဲက အထုပ္ေတြကို ဆြဲရင္း က်မ ကားတံခါးနားကေန အတင္းေခၚေနရွာတဲ့ အဖြားအုိ ကိုၾကည့္ျပီး က်မလည္း သနားစိတ္နဲ ့လိုက္သြားၾကည့္မယ္ေလ...ဆုိျပိး ကားေပၚကဆင္းခဲ့ပါေတာ့တယ္...။

လမ္းမွာ အဖြားအုိ က က်မလက္ေမာင္းကို အသာတၾကည္ဆြဲျပီး...မ်က္ရည္ေလး လည္လည္နဲ ့သူ ့အေၾကာင္းေတြ ေျပာျပရွာတယ္....။

အဖြားအုိ....။ အဖြား မွာ မိဘေတြဆံုးပီးထဲက ညီအမ ၂ ေယာက္ပဲ က်န္ခဲ့တာ....အဖြား ညီမေလးက ကိုရီးယား စစ္တြင္းကာလထဲက ေပ်ာက္သြားတာ...ေသလား ရွင္လားေတာင္ မသိရေတာ့ဘူး...အဖြား အသက္ ၂၂ မွာ အေမရိကားကိုေရာက္လာတယ္...ဒီက သူနဲ ့ပဲ အိမ္ေထာင္က် တယ္...သူလည္း ဆံုးတာ ၂၅ ႏွစ္ေက်ာ္သြားခဲ့့ပါျပီ...သားသမီးေတြကလည္း အိမ္ေထာင္ က်ကုန္ျပီ...တခ်ိဳ ့က တျခားျပည္နယ္မွာေနက်တယ္...အဖြားဆီကုိ ၆ လတခါ တႏွစ္တခါမွလာလည္ၾကတယ္ေလ....။

ေၾသာ္...ဟုတ္ကဲ့

အဖြားနဲ ့ပါတ္သတ္ျပီး က်မ စိတ္ထဲေမးခြန္းေတြ အမ်ားၾကီးရွိေပမယ့္...အဖြားစိတ္မေကာင္းထပ္ျဖစ္ေနမွာဆုိးတာနဲ ့မေမးေတာ့ပါဘူးလို ့ဆံုးျဖတ္ခဲ့တယ္...မ်က္ရည္ေလး လည္လည္နဲ ့ေျပာေနရွာတဲ့ အဖြားအို စကားေတြကို နားေထာင္ျပီး က်မပင့္သက္ေမာအရွည္ၾကီးကို ခ်ခဲ့မိပါေတာ့တယ္....။

အဖြားအုိေနတဲ့အခန္းက်ဥ္းေလးကိုေရာက္ေတာ့ အဖြားက သူ ့အခန္းေလးကို လုိက္ျပျပီး...သူဘယ္လုိ စားတယ္ေသာက္တယ္ဆုိတာေတြကိုေျပာျပတယ္....။ ျပီးေတာ့ က်မကို သူ ့အခန္းဆီကုိ မၾကာခနလည္ေစခ်င္ေၾကာင္းကိုလည္း ထပ္ခါထပ္ခါ ေျပာရွာတယ္....။ အနည္း ငယ္ၾကာေတာ့ က်မလည္း အဖြားကို ႏွဳတ္ဆက္ျပီး ျပန္မယ္ ျပင္ျပီးလွည့္ထြက္ခဲ့ပါေတာ့တယ္....။

ေက်ာခုိင္းလိုက္တဲ့ က်မလက္ကို ရုတ္တရက္ အဖြားကို ကလွမး္ဆြဲျပီး က်မကို ဖက္ထားလိုက္တယ္..။ က်မလည္း အံ့အားသင့္ျပီး ဘာမွျပန္မေျပာႏုိင္ခင္မွာပဲ အဖြားအို က သူးပါး တဖက္ကို က်မ ပါးတဖက္မွာ ကပ္ျပီး ႏွဳတ္ဆက္ရင္း " အဖြားဆီလာလည္ပါ သမီးရယ္..." လို ့ က်မအေပၚထားတဲ့ သံေယာဇဥ္ေတြပါတဲ့ အဖြားအုိ စကားကိုၾကားလုိက္ရေတာ့ က်မ ရင္ထဲဆုိ ့နစ္ခဲ့ရပါေတာ့တယ္....။

"အင္းပါ အဖြားရယ္...သမီးအားတဲ့အခါ မၾကာမၾကာလာလည္ပါ့မယ္...ကုိယ့္ကုိကိုယ္ ဂရုစိုက္ေနာ္......"

ေျပာရင္းေလးပင္တဲ့ ေျခလွမ္းေတြနဲ ့လွည့္ထြက္လာခဲ့ပါေတာ့တယ္....လူမ်ိဳးမတူ ဘာသာမတူတဲ့ သူတေယာက္ျဖစ္ေပမယ့္...အသက္အရြယ္ၾကီးေနတဲ့ အဖြားအုိ တေယာက္ကို ကူညီခြင့္ရခဲ့သလုိ အဖြားအုိဆီက ေမတၱာတရားကို လည္း ျပန္ရခဲ့တဲ့ အတြက္ က်မ ၀မ္းသာ ပိတီျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္.....က်မရဲ ့ အိမ္အျပန္လမ္းက ေတာ့ အဖြားအုိအေပၚ စိုးရိမ္တဲ့စိတ္ေတြနဲ ့အတူ... ေဖာ္ျပလုိ ့မဆံုးႏုိင္တဲ့ သံေယာဇဥ္ အမွ်ဥ္ တန္းေတြနဲ ့ေပါ့........။

(၁၉ ရက္. ၂ လ. ၂၀၁၃)
ျဖစ္ရပ္မွန္ကို ခံစားျပီး စားေလးတပုဒ္ေရးခဲ့မိျခင္းပါ......

ဘယ္ေနရာပဲေရာက္ေရာf...
ျမန္မာ ျပည္ဟာ ဘယ္မွာလည္း...ျမန္မာလူမ်ိဳးဆိုတာ ဘာလဲ....ဘယ္သူေတြပဲသိသိမသိသိ....
ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာလူမ်ိဳးတေယာက္ျဖစ္ရတာကို က်မဂုဏ္ယူတယ္....

လူမ်ိဳးဘာသာမျခားဘူး...အားငယ္တဲ့သူကို အားေပးတာ...
ကူညီရိုးပင္းတက္တဲ့ စိတ္က က်မတုိ ့ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြရဲ ့အေသြးထဲ အသားထဲမွာ ပါျပီးသားပဲဆုိတာ က်မ ယံုၾကည္တယ္....

အဲ့ဒီအတြက္....
ဘယ္သူေတြပဲ အသိမွတ္ျပဳျပဳ မျပဳျပဳ...
ျမန္မာ လူမ်ိုးတေယာက္ျဖစ္ရတာ က်မေက်နပ္တယ္.....

Shared from Aye Nyein (FB)

No comments:

Post a Comment