Thursday, March 14, 2013
ဥဴးဇင္းဘုရား။ တပည့္ေတာ္မ တစ္ခုေလာက္ ေလ်ာက္ထားခ်င္ပါတယ္ဘုရား။
တပည့္ေတာ္မနဲ႕ တပည့္ေတာ္မရဲ႕ သူငယ္ခ်င္းတုိ႕ကာေမသုမိစၦာအေၾကာင္း ကိုေဆြးေႏြးၾကည့္ပါတယ္။ ဒီဘက္ေခတ္မွာက စိုးရိမ္စရာေတြျမင္ေန မိ လုိ႕ပါ ဘုရား။
သူငယ္ခ်င္းကေျပာပါတယ္ က်ဴးလြန္သူအိမ္ေထာင္သည္သာလွ်င္ ကံ ထိုက္ ၿပီးေတာ့တစ္ဖက္လူသည္ ကိုယ္ပိုင္ဆံုးျဖတ္ခြင့္ရွိသူဆုိပါက ကံမ ထိုက္ ဟု ဆုိပါသည္။
သူတုိ႕ခ်င္း အတည္ယူလုိက္ျပန္လွ်င္ေတာ့ ႏွစ္ဦးစလံုးကံမထိုက္ေတာ့ ဟုဆုိပါသည္ ဘုရား။
တပည့္ေတာ္မကို ကာေမသုမိစၦာအေၾကာင္းေလးအေသးစိတ္ေဟာျပေပးပါ ရန္ ေလးစားစြာေလ်ာက္ထားအပ္ပါသည္ဘုရား။
ရိုေသစြာျဖင့္
အမ်ဳိးသမီးမ်ားႏွင့္ ကာေမသုမိစၦာစာရကံဤကာေမသု မိစၦာ စာ ရ ကံ၌ ကမၼပထေျမာက္သည့္( ကာေမသုမိစၦာစာရကံထုိက္သည့္) အဂၤါေလး ပါးရွိ၏။
ဤအဂၤ`ါေလးပါးတုိ႔မွာ-
၁။ မသြားမလာထုိက္ေသာ မိန္းမဆုိသည့္ အဂမနီယဝတၳဳျဖစ္ျခင္း။
၂။ ထုိဝတၳဳ၌ မွီဝဲေပါင္းသင္းဆက္ဆံလုိသည့္ စိတ္ရွိျခင္း။
၃။ မီွဝဲမႈလုံ႔လ ပေယာဂျပဳျခင္း။
၄။ မွီဝဲေပါင္းသင္း ဆက္ဆံရာ၌ သာယာျခင္း။တုိ႔ျဖစ္၏။ ဤအဂၤ`ါေလးမညီလ်ွင္၊ တစ္ပါးပါး ခ်ဳိ႕ယြင္းခဲ့လ်ွင္ ကာေမသုမိစၦာစာရကံမထုိက္ဘဲ ေလးပါးညီမွသာလ်ွင္ ကမၼပထေျမာက္၏။
အဂမနီယဝတၳဳ(၂၀)
အမွတ္(၁)အဂၤ`ါအရ မသြားမလာထုိက္ေသာ (အဂမနီယဝတၳဳ) အမ်ဳိးသ မီးေပါင္း(၂၀)ရွိ ၏။
ထုိအဂမနီယဝတၳဳ(၂၀)တုိ႔မွာ
၁။ မာတုရကၡိတာ= ဖခင္ေသ၍ျဖစ္ေစ၊ ကြဲ၍ျဖစ္ေစ မိခင္ကေစာင့္ေရွာက္ ထားေသာအမ်ိဳးသမီး။
၂။ ပိတုရကၡိတာ= ဖခင္က ေစာင့္ေရွာက္ထားေသာ အမ်ိဳးသမီး။
၃။ မာတာ ပိတုရကၡိတာ = မိဘႏွစ္ပါးလုံးက ေစာင့္ေရွာက္ထားေသာ အ မ်ိဳးသမီး။
၄။ ဘာတုရကၡိတာ =ေမာင္၊ အစ္ကုိအရင္းတို႔မွေစာင့္ေရွာက္ထားေသာ အမ်ိဳးသမီး။
၅။ ဘဂိနိရကၡိတာ = အစ္မ ညီမတုိ႔ ေစာင့္ေရွာက္ထားေသာ အမ်ဳိးသမီး။
၆။ ဉာတိရကၡိတာ = ဝမ္းကြဲေဆြမ်ိဳးတို႔က ေစာင့္ေရွာက္ထားေသာ အမ်ိဳးသမီး။
၇။ ေဂါတၱရကၡိတာ= လူမ်ိဳးတူအႏြယ္တူ လူတို႔က ေစာင့္ေရွာက္ ထားေသာ အမ်ိဳးသမီး။ အိႏၵိယ၌သာ အႏြယ္ရွိ၏။ ျမန္မာနုိင္ငံ၌ အႏြယ္မရွိ၊ လူမ်ဳိးသာရွိ ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေစာင့္ေရွာက္မည့္သူမရွိ၍ ကရင္လူမ်ဳိးက ေစာင့္ေရွာက္ ထားေသာ ကရင္မိန္းကေလး၊ ရွမ္းလူမ်ဳိးက ေစာင့္ေရွာက္ထားေသာ ရွမ္း မိန္း ကေလး စသည္တုိ႔မွာ အႏြယ္တူ လူတုိ႔က ေစာင့္ေရွာက္ထားေသာ မိန္း မ ပင္ျ ဖစ္သည္။
၈။ ဓမၼရကၡိတာ =အတူတရားက်င့္ေဖာ္ျဖစ္သူတို႔က ေစာင့္ေရွာက္ ထားေသာ အမ်ိဳးသမီး၊ယခုကာလ မိဘစသည္တုိ႔ႏွင့္ ခြဲ၍ သီလရွင္၊ ရေသ့မစသည္ျပဳ လုပ္ေနသူမ်ားသည္လည္း ဓမၼရကၡိတာပင္ျဖစ္၏။
(ဤရွစ္ေယာက္ေသာ မိန္းမတုိ႔သည္ ကာမပုိင္ေယာက်္ား မရွိေသးေသာ အပ်ဳိမိန္းကေလးမ်ား ျဖစ္၏။
---------------------------------------------------------
၉။သာရကၡာ = စာင့္အေရွာက္ရွိေသာအမ်ိဳးသမီး။(အရြယ္မေရာက္မီကပင္ မယားျပဳရန္ တရားဝင္ေတာင္းရမ္း သတ္မွတ္ထားေသာ မိန္းမမ်ဳိးျဖစ္သည္။ ဤအစဥ္အလာသည္ အိႏၵိယနုိင္ငံ၌ ရွိ၏။ ျမန္မာနုိင္ငံ၌ လက္ထက္ ထိမ္းျမားျခင္း မျပဳရေသးေသာ္လည္း ေစ့စပ္ေၾကာင္းလမ္း ထားျပီးေသာ အမ်ဳိး သမီးမ်ဳိးသည္ အေစာင့္အေရွာက္ရွိေသာ အမ်ဳိးသမီးမ်ဳိးျဖစ္၏။
၁၀။ သပရိဒ႑ာ= မင္းျပစ္မင္းဒဏ္မကင္းေသာအမ်ဳိးသမီး မင္းစေသာ အာဏာပိုင္တို႔မွ အခ်ိန္က်လွ်င္ မိမိကုိယ္တုိင္သူမကိုသိမ္းပုိက္မည္ျဖစ္၍ သြားလာေပါင္းသင္းသူတုိ႔အား ျပစ္ဒဏ္ေပးမည္ဟု အမိန္႔ထုတ္ ထား တတ္ ၾက၏။သည့္အတြက္ထုိအမ်ိဳးသမီးကုိ မင္းျပစ္မင္းဒဏ္ မ ကင္းေ စေသာ အမ်ိဳးသမီးဟုဆုိလုိ၏။
၁၁။ ဓနကၠီတာ= ေရႊ၊ေငြ အစရွိေသာ ပစၥည္းဥစၥာျဖင့္ ၀ယ္ယူ ထားေသာ အမ်ိဳးသမီး။ ေၾကြးျပန္မဆပ္နုိင္သျဖင့္ အသိမ္းခံရေသာ အမ်ဳိးသမီးလည္း ပါဝင္၏။
၁၂။ ဆႏၵ၀ါသိနီ= သူ၏ မယားျဖစ္ဖုိ႔ရန္ သေဘာတူသျဖင့္ မိန္းကေလးကိုယ္ တိုင္ ဆႏၵတူခ်စ္ႀကိဳက္သျဖင့္ ေယာက်္ားအိမ္သို႔ သြားေရာက္ေနထုိင္ေသာအ မ်ိဳး သမီး။ မိဘစသည္တုိ႔က သေဘာမတူ၍ ႏွစ္ဦးသေဘာတူ ထြက္ေျပးေပါင္း သ င္းေန ထုိင္ေသာ အမ်ဳိးသမီး(ခိုးရာလိုက္လာေသာ အမ်ိဳးသမီး) အမ်ဳိးသမီးမ်ဳိးျဖစ္၏။
၁၃။ ေဘာဂ၀ါသိနီ =ဆင္းရဲလွသျဖင့္ ေမာင္း၊က်ည္ေပြ႔၊ ပုဂံ ခြက္ေယာက္ အစရွိေသာ အိမ္အသံုး အေဆာင္ျဖင့္ ေပးသူ(သုိ႔မဟုတ္) တင္ေတာင္း သူေယာက်္ားထံ မယားအျဖစ္ခံယူေသာ အမ်ိဳးသမီး။
၁၄။ ပဋ၀ါသီနီ = ေရႊ၊ေငြ၊အ၀တ္၊ထဘီ စေသာအဝတ္တန္ ဆာေပးေသာေ ယာက်္ားထံ မယားအျဖစ္ ခံယူ ေနထိုင္ေပါင္းသင္းေနေသာ အမ်ိဳးသမီး။
၁၅။ ၾသဒပတၱကိနီ= ေရခြက္တြင္ လက္ဆံုခ် ထိမ္းျမားထားေသာအမ်ိဳးသမီး ။ေရခြက္၌ ႏွစ္ေယာက္လုံး ၏ လက္ကုိခ်ေစ၍ “ဤေရခြက္၌ ေရသည္မကြဲ မျပား တစ္ သား တည္းတည္ေနသကဲ့သုိ႔ သင္တုိ႔ ဇနီးေမာင္ႏွံလည္း မ ကြဲ မျပားတည္ေနၾကပါေစ” ဟု လူၾကီးမ်ားက ေျပာဆုိထိမ္းျမားေပးေသာ အမ်ဳိးသမီး။
၁၆။ ၾသဘတ စုမၺိတာ = ေခါင္းေပၚက ေခါင္းခုက်သြားေသာ အမ်ိဳးသမီး။ ဦးေခါင္းေပၚ ေခါင္းခုတင္ျပီး ထင္း စသည္ေရာင္း၍ အသက္ေမြးရသည့္ သူဆင္းရဲမကေလးကုိ အခ်ဳိ႕က မယားအျဖစ္ အတည္ယူလုိက္ေသာအခါ ထမ္းရြက္ျပီး မေရာင္းရေတာ့ျပီျဖစ္၍ ေခါင္းေပၚက ေခါင္းခုက်သြားေသာ အမ်ဳိးသမီးျဖစ္၏။
၁၇။ ဒါသီဘရိယာ= ကြ်န္မေလးကုိပင္ မယားအျဖစ္ တရား၀င္ ယူထားေသာအမ်ိဳးသမီး။
၁၈။ ကမၼကာရီ ဘရိယာ = အိမ္တြင္ခုိင္းထားသည့္ ကေလးမကုိ မယား အျဖစ္ တရား၀င္ယူထားေသာ အမ်ိဳးသမီးျဖစ္သည္။
၁၉။ ဓဇာဟတာ= စစ္ႏိုင္သျဖင့္သုံးပန္႔အျဖစ္ သိမ္းပုိက္ထားေသာ အ မ်ိဳးသမီးအား မယားအျဖစ္ တရားဝင္ယူထားထားေသာ အမ်ိဳးသမီး။
၂၀။ မုဟုတၱိကာ = အခေၾကးေငြေပး၍ ခဏေခတၱမ်ွေပါင္းေဖာ္ရန္ ငွားရန္း ထားေသာ ျပည့္တန္ဆာ ကဲ့သုိ႔ေသာအမ်ိဳးသမီး တုိ႔ျဖစ္ၾကသည္။
-----------------------------------------------
မိန္းမမ်ားႏွင့္ ကာေမသုမိစၦာစာရကံေယာက်္ားမ်ား မသြား မလာ ထုိက္ေသာ မိန္းမ(အဂမနီယဝတၳဳ) ႏွစ္ဆယ္တြင္မိခင္ေစာင့္ေရွာက္ထား သူ မိန္းအထိ (၈)ေယာက္တုိ႔ကား ကာမပုိင္လင္ေယာက်္ားမ်ား မရွိေသးေသာ အပ်ဳိမိန္းကေလးမ်ား ျဖစ္ၾက၏။
ထုိအပ်ဳိမိန္းကေလးမ်ားကုိ ေစာင့္ေရွာက္ေနၾကသည့္ အမိ၊ အဖ၊ ညီ၊ အစ္မ ၊ ေမာင္ၾကီး၊ ေမာင္ငယ္တုိ႔ စသည္တုိ႔မွာ ေယာက်္ားတစ္ပါး တုိႏွင့္ေမွာက္ မွား မွား မျဖစ္ပြားရန္ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ ရသည့္တာဝန္ သာရွိၾက၏။
ထုိအပ်ဳိ(၈)မ်ဳိးတုိ႔၏ ေဖာ႒ဗၺာရုံကာမအေတြ႔အထိကုိ ပုိင္ဆုိင္ သူ မ်ားလည္းမ ဟုတ္၊ ထုိကာမအေတြ႔အထိကုိ ခံစားဖုိ႔ ေစာင့္ေရွာက္ၾကသည္ လည္း မဟုတ္ ၍ ထုိ အပ်ဳိ(၈)မ်ဳိးတုိ႔သည္ မိမိတုိ႔ကာမအေတြ႕ကုိ မိမိတုိ႔သာ ပုိင္ဆုိင္ၾကရ ကား ကာမပုိင္ဆုိင္သူမရွိၾက ေသာေၾကာင့္ “အသာမိက” မ်ားျဖစ္ၾကသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ထုိအပ်ဳိ(၈)မ်ဳိးတုိ႔သည္ မိမိတုိ႔ပုိင္ဆုိင္ေသာ ကာမအေတြ႔အထိကုိ မိမိတုိ႔သေဘာ ဆႏၵအတုိင္း ေပးခြင့္ရွိ၍ ေယာက်္ားတစ္ဦးဦးႏွင့္ေပါင္း သင္း ဆက္ဆံရာ၌ ထုိအပ်ဳိ(၈)မ်ဳိးတုိ႔အား ကာေမသုမိစၦာစာရကံ မထုိက္ေခ်။
သုိ႔ရာတြင္ အပ်ဳိမ်ားႏွင့္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံသူ ေယာက်္ားတုိ႔မွကား အမိ အ ဖစသည္တုိ႔က ေစာင့္ေရွာက္ထားသူကေလးမ်ား ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကာေမ သုမိစၦာစာရကံ ထုိက္ၾကသည္ဟု ဝိပတိေနာဒနီဋီကာ စသည္တုိ႔၌ ေဖာ္ျပထား ၏။ ဤ သည္မွာ အပ်ဳိမိန္းကေလးမ်ား ကာေမသုမိစၦာစာရကံ မထုိက္ပုံျဖစ္၏။
အမွတ္(၉) မင္းျပစ္မင္းဒဏ္ မကင္းေသာ မိန္းမမွစ၍ အမွတ္(၂၀)ခဏေခ တၱေပါင္း သင္း ရေသာ ျပည့္တန္ဆာကဲ့သုိ႔ေသာ မယား(၁၂)ေယာက္တုိ႔ကား မိမိတုိ႔ ကာမအေတြ႔အထိကုိ ပုိင္ဆုိင္ထားသည့္ လင္ေယာက်္ားမ်ား အသီး သီး ရွိ ၾကျပီး ျဖစ္ပါသည္။ မင္းျပစ္မင္းဒဏ္ မကင္းေသာ မိန္းမႏွင့္ အေစာင့္ အေရွာက္ ရွိေသာ မိန္းမႏွစ္မ်ဳိးတုိ႔မွာ ကာမပုိင္လင္ေယာက်္ား အထင္အရွား မရွိေသးေသာ္ လည္း မယားအျဖစ္ သိမ္းပုိက္ရန္ ရည္ရြယ္ထားျပီးျဖစ္၍ မယားမ်ဳိးတြင္ ပါဝင္ျခင္းျဖစ္၏။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ထုိမယား(၁၂)မ်ဳိးတုိ႔တြင္ မိမိပုိင္ ေယာက်္ားတုိ႔ႏွင့္သာ ဆက္ ဆံေပါင္း သင္းေပ်ာ္ပါးျခင္း အခြင့္ရွိၾကသည္။ အျခားေယာက်္ားမ်ားႏွင့္လြန္ က်ဴးေပ်ာ္ပါး လ်ွင္ မိမိေယာက်္ားပုိင္ေသာ ကာမအေတြ႔အထိကုိ ခုိးေပး ရာေရာက္ေသာေၾကာင့္ ေပ်ာ္ပါးၾကသူ မိန္းမေယာက်္ားႏွစ္ဦးသားလုံး ကာေမသုမိစၦာစာရကံ ထုိက္ပါသည္။
အေၾကာင္းအရာႏွင့္ပတ္သတ္၍ မန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက ပေဟဠိ ဆန္ ဆန္ ေမးျမန္းေလ်ွာက္ထားသည္ကုိ မင္းကြန္းအလယ္ေတာရဆရာၾကီး မ်ား ၏ အေမး အေျဖကုိ ေဖာ္ျပလုိက္ပါသည္။
မန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးအေမး
(၁)။ ကုိယ့္ဟာကုိ ကုိယ္ေပးလ်က္၊ ေလးပါယ္ဝက်သူ၊ ဘယ္လူတုိ႔ေလသိ။
(၂)။ ကုိယ္ဟာကုိ ကုိယ္ခုိးလုိ႔ အက်ဳိးမဲ့ အပါယ္ဝင္၊ အကယ္ပင္မလြဲ။ သည္အရာ၊ ဘယ္ပုဂၢဳိလ္ ဘယ္ေစတနာႏွင့္ ဘယ္ဟာကုိ ဘယ့္ႏွယ္ ခုိးသာမုိ႔၊ ဆုိးရသလဲ။
မင္းကြန္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးအေျဖ။
(၁)။ ကုိယ့္ဟာကုိ ကုိယ္ေပးလ်က္၊ ေလးပါယ္ဝက်သူ၊ ဤသူတုိ႔ပင္ပဲ။ ဆန္းတစ္ျဖာ၊ တစ္ခန္းငယ္ တစ္ပုံသာပ၊ က်မ္းဂန္လာ အိမ္ရွင္မတုိ႔မွာ ထူးနုိင္မ်ွနဲ႔။
(၂)။ ကုိယ့္ဟာကုိ ကုိယ္ခုိးလုိ႔ အက်ဳိးမဲ့ အပါယ္ဝင္၊ အကယ္ပင္မလြဲ၊ သည္ နည္း တြင္ သည္အိမ္ရွင္၊ ဟုိေစတနာႏွင့္၊ ဟုိဟာကုိ တိတ္တိတ္ခုိးသာမုိ႔ ဆုိးရသပဲ။
လင္ရွိေသာ အိမ္ရွင္မတုိ႔သည္ ကုိယ့္ကာမ ကုိယ့္ဖႆကုိ မိမိလင္ေယာက်္ား မွတစ္ပါး အျခားေသာသူအားေပးလ်ွင္ အပါယ္သုိ႔က်သည္ျဖစ္ေၾကာင္း နိစၦဝိတၱိဝတၳဳကုိစသည္ကုိေထာက္၍ သိအပ္၏။ ပါရာဇိကဏ္အ႒ကထာ၊ နိဒါနဝဂၢ၊ လကၡဏသံယုတ္ အ႒ကထာတုိ႔၌ “နိစဝိၦတၱိဝတၳဳ၌ အိမ္ရွင္မတုိ႔မည္ သည္ မိမိ၏ကာမအေတြ႕ကုိ အစုိးမရ မပုိင္ဆုိင္ၾကေသာေၾကာင့္ ထုိအိမ္ရွင္မ သည္ ခင္းပြန္းသည္ပိုင္ဆုိင္ေသာ ကာမအေတြ႕ကုိ ခုိး၍ အျခားေယာက်္ား တုိ႔ႏွင့္ ေပ်ာ္ပါးခဲ့လ်ွင္ က်ဴးလြန္ခဲ့ေသာ ကံႏွင့္ သေဘာတူစြာ ဒုကၡအေတြ႔ အထိ ကိုခံ စားရန္အတြက္ အေရမရွိေသာ မိန္းမျဖစ္ရသည္” ဟု မိန္႔ဆုိ ထား ၾကသည္ စသည္ျဖင့္ ျပန္လည္ေျဖၾကားလုိက္ပါသည္။
ေယာက်္ားသားမ်ားအေနျဖင့္ ဤေဖာ္ျပခဲ့ေသာ မသြားမလာထုိက္သည့္ အမ်ဳိး သမီး (အဂမနီယဝတၳဳ) ႏွစ္ဆယ္လုံးသည္ ေယာက်္ားမ်ားႏွင့္သက္ဆုိင္ သည္။ ေယာက်္ားမ်ားသည္ အမ်ဳိးသမီး ႏွစ္ဆယ္အနက္ မည့္သည့္အမ်ဳိး သ မီး ကုိမ်ွ အမ်ဳိးသမီးက သေဘာတူသည္ျဖစ္ေစ၊ မတူသည္ျဖစ္ေစ ေပါင္းဖက္ စက္ ယွက္မႈ မျပဳရေခ်။
ထုိအမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးဦးကုိေပါင္းဖက္စက္ယွက္မႈျပဳလ်ွင္ ကာေမသုမိစၦာစာရ ကံ ထုိက္ေတာ့သည္။ အေၾကာင္းမွာ “သူတစ္ပါးတုိ႔ လုံျခဳံစြာ ေစာင့္ေရွာက္ တားျမစ္ထား၍ မိမိပုိင္ဥစၥာမဟုတ္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္” ဟု ဝိမတိဝိေနာ ဒနီဋီကာ၌ ဖြင့္ဆုိထား၏ ထုိ႔ေၾကာင့္ “မိန္းမႏွစ္က်ိပ္၊ ေပ်ာ္ေၾကာင္းသိပ္လည္း မအိပ္ေလရာ” ဟု ေရွးဆရာတုိ႔ ဆုံးမခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ေဖာ္ျပခဲ့သည့္ မိန္းမႏွစ္က်ိပ္အနက္ ေနာက္ဆုံးႏွစ္ဆယ္ေျမာက္ျဖစ္သည့္ မုဟုတၱိကာ မယားဆုိသည္မွာ အတည္အျမဲမဟုတ္ဘဲ ရက္အနည္းငယ္မ်ွ တစ္ညမ်ွ တစ္ခဏမ်ွ ဥစၥာ အခေၾကးေငြေပးျပီး ေပါင္းသင္းဆက္ဆံ သည့္ ျပည့္ တန္ဆာကဲ့သုိ႔ေသာ ေခတၱမယားမ်ဳိးျဖစ္၏။ ထုိေခတၱမယားမ်ဳိးကုိ ရက္ပုိင္း ညပုိင္းႏွင့္အခေၾကးေငြေပးကာ မယားျပဳေနသူ ရွိေနစဥ္အတြင္း ၾကားေပါက္ ဝင္ေရာက္ က်ဴးလြန္းခဲ့လ်ွင္ ဤကံထုိက္သည္။
မယားျပဳသူမရွိဘဲ အားေနသည့္ ျပည့္တန္ဆာမမ်ဳိးကုိ မိန္းမထိန္းထံ အခေၾကးေငြေပးျပီး ေပ်ာ္ပါးသူမ်ားမွာ ကံမထုိက္ဟု ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ား ဆုံးျဖတ္ထား၏။
႐ူးေနသည့္ အမ်ဳိးသမီးမ်ားႏွင့္ ပတ္သတ္၍ မိဘစသည္တုိ႔ အုပ္ထိန္း မႈ ရွိေနေသးသည့္ အ႐ူးအမ်ဳိးသမီးကုိ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံလ်ွင္ အမ်ဳိးသားမွာ ကံထုိက္သည္။ အုပ္ထိန္းသူမရွိလ်ွင္ ကံမထုိက္ဟု အဆုံးအျဖတ္ရွိေပသည္။
အလုိတူဆႏၵတူမ်ွ၍ ေပါင္းသင္းေနထုိင္ေသာမယား(ဆႏၵဝါသိနီ)ႏွင့္ပတ္သတ္၍ ႏွစ္ဦးသေဘာတူ ခ်စ္ၾကိဳက္ေနေသာ အမ်ဳိးသမီးကုိ ရည္စားဘဝ၌ ေပါင္း သင္း ဆက္ဆံလ်ွင္ မိန္းကေလးက သေဘာတူေသာ္လည္း မိဘစ သည္ေစာင့္ထိန္းသူ မ်ား ရွိေနေသာေၾကာင့္ ေယာက်္ားေလးမွာ ကံထုိက္၏။
မိန္းကေလးက ဆႏၵတူသျဖင့္ ထြက္ေျပးျပီးေပါင္းသင္းေနထုိင္ၾကရာ၌ မိဘတုိ႔ သေဘာမတူေစကာမူ ဆႏၵဝါသိနီ မယားအရာေျမာက္ေသာေၾကာင့္ ကံ မ ထုိက္ ဟု ေျဖၾကားလုိက္ပါသည္။
စာဖတ္သူအားလုံးသက္ရွည္က်န္းမာစိတ္ခ်မ္းသာျပီးလုိရာဆႏၵမ်ားတစ္လုံးတစ္ဝတည္းျပည့္ဝၾကပါေစ။
အရွင္ဝိမလဝံသ(နာလႏၵာတကၠသုိလ္ အိႏၵိယနုိင္ငံ)
၀ီရဓမၼ
Shared from Myanmar Online News (FB)
၁။ မာတုရကၡိတာ= ဖခင္ေသ၍ျဖစ္ေစ၊ ကြဲ၍ျဖစ္ေစ မိခင္ကေစာင့္ေရွာက္ ထားေသာအမ်ိဳးသမီး။
၂။ ပိတုရကၡိတာ= ဖခင္က ေစာင့္ေရွာက္ထားေသာ အမ်ိဳးသမီး။
၃။ မာတာ ပိတုရကၡိတာ = မိဘႏွစ္ပါးလုံးက ေစာင့္ေရွာက္ထားေသာ အ မ်ိဳးသမီး။
၄။ ဘာတုရကၡိတာ =ေမာင္၊ အစ္ကုိအရင္းတို႔မွေစာင့္ေရွာက္ထားေသာ အမ်ိဳးသမီး။
၅။ ဘဂိနိရကၡိတာ = အစ္မ ညီမတုိ႔ ေစာင့္ေရွာက္ထားေသာ အမ်ဳိးသမီး။
၆။ ဉာတိရကၡိတာ = ဝမ္းကြဲေဆြမ်ိဳးတို႔က ေစာင့္ေရွာက္ထားေသာ အမ်ိဳးသမီး။
၇။ ေဂါတၱရကၡိတာ= လူမ်ိဳးတူအႏြယ္တူ လူတို႔က ေစာင့္ေရွာက္ ထားေသာ အမ်ိဳးသမီး။ အိႏၵိယ၌သာ အႏြယ္ရွိ၏။ ျမန္မာနုိင္ငံ၌ အႏြယ္မရွိ၊ လူမ်ဳိးသာရွိ ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေစာင့္ေရွာက္မည့္သူမရွိ၍ ကရင္လူမ်ဳိးက ေစာင့္ေရွာက္ ထားေသာ ကရင္မိန္းကေလး၊ ရွမ္းလူမ်ဳိးက ေစာင့္ေရွာက္ထားေသာ ရွမ္း မိန္း ကေလး စသည္တုိ႔မွာ အႏြယ္တူ လူတုိ႔က ေစာင့္ေရွာက္ထားေသာ မိန္း မ ပင္ျ ဖစ္သည္။
၈။ ဓမၼရကၡိတာ =အတူတရားက်င့္ေဖာ္ျဖစ္သူတို႔က ေစာင့္ေရွာက္ ထားေသာ အမ်ိဳးသမီး၊ယခုကာလ မိဘစသည္တုိ႔ႏွင့္ ခြဲ၍ သီလရွင္၊ ရေသ့မစသည္ျပဳ လုပ္ေနသူမ်ားသည္လည္း ဓမၼရကၡိတာပင္ျဖစ္၏။
(ဤရွစ္ေယာက္ေသာ မိန္းမတုိ႔သည္ ကာမပုိင္ေယာက်္ား မရွိေသးေသာ အပ်ဳိမိန္းကေလးမ်ား ျဖစ္၏။
---------------------------------------------------------
၉။သာရကၡာ = စာင့္အေရွာက္ရွိေသာအမ်ိဳးသမီး။(အရြယ္မေရာက္မီကပင္ မယားျပဳရန္ တရားဝင္ေတာင္းရမ္း သတ္မွတ္ထားေသာ မိန္းမမ်ဳိးျဖစ္သည္။ ဤအစဥ္အလာသည္ အိႏၵိယနုိင္ငံ၌ ရွိ၏။ ျမန္မာနုိင္ငံ၌ လက္ထက္ ထိမ္းျမားျခင္း မျပဳရေသးေသာ္လည္း ေစ့စပ္ေၾကာင္းလမ္း ထားျပီးေသာ အမ်ဳိး သမီးမ်ဳိးသည္ အေစာင့္အေရွာက္ရွိေသာ အမ်ဳိးသမီးမ်ဳိးျဖစ္၏။
၁၀။ သပရိဒ႑ာ= မင္းျပစ္မင္းဒဏ္မကင္းေသာအမ်ဳိးသမီး မင္းစေသာ အာဏာပိုင္တို႔မွ အခ်ိန္က်လွ်င္ မိမိကုိယ္တုိင္သူမကိုသိမ္းပုိက္မည္ျဖစ္၍ သြားလာေပါင္းသင္းသူတုိ႔အား ျပစ္ဒဏ္ေပးမည္ဟု အမိန္႔ထုတ္ ထား တတ္ ၾက၏။သည့္အတြက္ထုိအမ်ိဳးသမီးကုိ မင္းျပစ္မင္းဒဏ္ မ ကင္းေ စေသာ အမ်ိဳးသမီးဟုဆုိလုိ၏။
၁၁။ ဓနကၠီတာ= ေရႊ၊ေငြ အစရွိေသာ ပစၥည္းဥစၥာျဖင့္ ၀ယ္ယူ ထားေသာ အမ်ိဳးသမီး။ ေၾကြးျပန္မဆပ္နုိင္သျဖင့္ အသိမ္းခံရေသာ အမ်ဳိးသမီးလည္း ပါဝင္၏။
၁၂။ ဆႏၵ၀ါသိနီ= သူ၏ မယားျဖစ္ဖုိ႔ရန္ သေဘာတူသျဖင့္ မိန္းကေလးကိုယ္ တိုင္ ဆႏၵတူခ်စ္ႀကိဳက္သျဖင့္ ေယာက်္ားအိမ္သို႔ သြားေရာက္ေနထုိင္ေသာအ မ်ိဳး သမီး။ မိဘစသည္တုိ႔က သေဘာမတူ၍ ႏွစ္ဦးသေဘာတူ ထြက္ေျပးေပါင္း သ င္းေန ထုိင္ေသာ အမ်ဳိးသမီး(ခိုးရာလိုက္လာေသာ အမ်ိဳးသမီး) အမ်ဳိးသမီးမ်ဳိးျဖစ္၏။
၁၃။ ေဘာဂ၀ါသိနီ =ဆင္းရဲလွသျဖင့္ ေမာင္း၊က်ည္ေပြ႔၊ ပုဂံ ခြက္ေယာက္ အစရွိေသာ အိမ္အသံုး အေဆာင္ျဖင့္ ေပးသူ(သုိ႔မဟုတ္) တင္ေတာင္း သူေယာက်္ားထံ မယားအျဖစ္ခံယူေသာ အမ်ိဳးသမီး။
၁၄။ ပဋ၀ါသီနီ = ေရႊ၊ေငြ၊အ၀တ္၊ထဘီ စေသာအဝတ္တန္ ဆာေပးေသာေ ယာက်္ားထံ မယားအျဖစ္ ခံယူ ေနထိုင္ေပါင္းသင္းေနေသာ အမ်ိဳးသမီး။
၁၅။ ၾသဒပတၱကိနီ= ေရခြက္တြင္ လက္ဆံုခ် ထိမ္းျမားထားေသာအမ်ိဳးသမီး ။ေရခြက္၌ ႏွစ္ေယာက္လုံး ၏ လက္ကုိခ်ေစ၍ “ဤေရခြက္၌ ေရသည္မကြဲ မျပား တစ္ သား တည္းတည္ေနသကဲ့သုိ႔ သင္တုိ႔ ဇနီးေမာင္ႏွံလည္း မ ကြဲ မျပားတည္ေနၾကပါေစ” ဟု လူၾကီးမ်ားက ေျပာဆုိထိမ္းျမားေပးေသာ အမ်ဳိးသမီး။
၁၆။ ၾသဘတ စုမၺိတာ = ေခါင္းေပၚက ေခါင္းခုက်သြားေသာ အမ်ိဳးသမီး။ ဦးေခါင္းေပၚ ေခါင္းခုတင္ျပီး ထင္း စသည္ေရာင္း၍ အသက္ေမြးရသည့္ သူဆင္းရဲမကေလးကုိ အခ်ဳိ႕က မယားအျဖစ္ အတည္ယူလုိက္ေသာအခါ ထမ္းရြက္ျပီး မေရာင္းရေတာ့ျပီျဖစ္၍ ေခါင္းေပၚက ေခါင္းခုက်သြားေသာ အမ်ဳိးသမီးျဖစ္၏။
၁၇။ ဒါသီဘရိယာ= ကြ်န္မေလးကုိပင္ မယားအျဖစ္ တရား၀င္ ယူထားေသာအမ်ိဳးသမီး။
၁၈။ ကမၼကာရီ ဘရိယာ = အိမ္တြင္ခုိင္းထားသည့္ ကေလးမကုိ မယား အျဖစ္ တရား၀င္ယူထားေသာ အမ်ိဳးသမီးျဖစ္သည္။
၁၉။ ဓဇာဟတာ= စစ္ႏိုင္သျဖင့္သုံးပန္႔အျဖစ္ သိမ္းပုိက္ထားေသာ အ မ်ိဳးသမီးအား မယားအျဖစ္ တရားဝင္ယူထားထားေသာ အမ်ိဳးသမီး။
၂၀။ မုဟုတၱိကာ = အခေၾကးေငြေပး၍ ခဏေခတၱမ်ွေပါင္းေဖာ္ရန္ ငွားရန္း ထားေသာ ျပည့္တန္ဆာ ကဲ့သုိ႔ေသာအမ်ိဳးသမီး တုိ႔ျဖစ္ၾကသည္။
-----------------------------------------------
မိန္းမမ်ားႏွင့္ ကာေမသုမိစၦာစာရကံေယာက်္ားမ်ား မသြား မလာ ထုိက္ေသာ မိန္းမ(အဂမနီယဝတၳဳ) ႏွစ္ဆယ္တြင္မိခင္ေစာင့္ေရွာက္ထား သူ မိန္းအထိ (၈)ေယာက္တုိ႔ကား ကာမပုိင္လင္ေယာက်္ားမ်ား မရွိေသးေသာ အပ်ဳိမိန္းကေလးမ်ား ျဖစ္ၾက၏။
ထုိအပ်ဳိမိန္းကေလးမ်ားကုိ ေစာင့္ေရွာက္ေနၾကသည့္ အမိ၊ အဖ၊ ညီ၊ အစ္မ ၊ ေမာင္ၾကီး၊ ေမာင္ငယ္တုိ႔ စသည္တုိ႔မွာ ေယာက်္ားတစ္ပါး တုိႏွင့္ေမွာက္ မွား မွား မျဖစ္ပြားရန္ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ ရသည့္တာဝန္ သာရွိၾက၏။
ထုိအပ်ဳိ(၈)မ်ဳိးတုိ႔၏ ေဖာ႒ဗၺာရုံကာမအေတြ႔အထိကုိ ပုိင္ဆုိင္ သူ မ်ားလည္းမ ဟုတ္၊ ထုိကာမအေတြ႔အထိကုိ ခံစားဖုိ႔ ေစာင့္ေရွာက္ၾကသည္ လည္း မဟုတ္ ၍ ထုိ အပ်ဳိ(၈)မ်ဳိးတုိ႔သည္ မိမိတုိ႔ကာမအေတြ႕ကုိ မိမိတုိ႔သာ ပုိင္ဆုိင္ၾကရ ကား ကာမပုိင္ဆုိင္သူမရွိၾက ေသာေၾကာင့္ “အသာမိက” မ်ားျဖစ္ၾကသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ထုိအပ်ဳိ(၈)မ်ဳိးတုိ႔သည္ မိမိတုိ႔ပုိင္ဆုိင္ေသာ ကာမအေတြ႔အထိကုိ မိမိတုိ႔သေဘာ ဆႏၵအတုိင္း ေပးခြင့္ရွိ၍ ေယာက်္ားတစ္ဦးဦးႏွင့္ေပါင္း သင္း ဆက္ဆံရာ၌ ထုိအပ်ဳိ(၈)မ်ဳိးတုိ႔အား ကာေမသုမိစၦာစာရကံ မထုိက္ေခ်။
သုိ႔ရာတြင္ အပ်ဳိမ်ားႏွင့္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံသူ ေယာက်္ားတုိ႔မွကား အမိ အ ဖစသည္တုိ႔က ေစာင့္ေရွာက္ထားသူကေလးမ်ား ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကာေမ သုမိစၦာစာရကံ ထုိက္ၾကသည္ဟု ဝိပတိေနာဒနီဋီကာ စသည္တုိ႔၌ ေဖာ္ျပထား ၏။ ဤ သည္မွာ အပ်ဳိမိန္းကေလးမ်ား ကာေမသုမိစၦာစာရကံ မထုိက္ပုံျဖစ္၏။
အမွတ္(၉) မင္းျပစ္မင္းဒဏ္ မကင္းေသာ မိန္းမမွစ၍ အမွတ္(၂၀)ခဏေခ တၱေပါင္း သင္း ရေသာ ျပည့္တန္ဆာကဲ့သုိ႔ေသာ မယား(၁၂)ေယာက္တုိ႔ကား မိမိတုိ႔ ကာမအေတြ႔အထိကုိ ပုိင္ဆုိင္ထားသည့္ လင္ေယာက်္ားမ်ား အသီး သီး ရွိ ၾကျပီး ျဖစ္ပါသည္။ မင္းျပစ္မင္းဒဏ္ မကင္းေသာ မိန္းမႏွင့္ အေစာင့္ အေရွာက္ ရွိေသာ မိန္းမႏွစ္မ်ဳိးတုိ႔မွာ ကာမပုိင္လင္ေယာက်္ား အထင္အရွား မရွိေသးေသာ္ လည္း မယားအျဖစ္ သိမ္းပုိက္ရန္ ရည္ရြယ္ထားျပီးျဖစ္၍ မယားမ်ဳိးတြင္ ပါဝင္ျခင္းျဖစ္၏။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ထုိမယား(၁၂)မ်ဳိးတုိ႔တြင္ မိမိပုိင္ ေယာက်္ားတုိ႔ႏွင့္သာ ဆက္ ဆံေပါင္း သင္းေပ်ာ္ပါးျခင္း အခြင့္ရွိၾကသည္။ အျခားေယာက်္ားမ်ားႏွင့္လြန္ က်ဴးေပ်ာ္ပါး လ်ွင္ မိမိေယာက်္ားပုိင္ေသာ ကာမအေတြ႔အထိကုိ ခုိးေပး ရာေရာက္ေသာေၾကာင့္ ေပ်ာ္ပါးၾကသူ မိန္းမေယာက်္ားႏွစ္ဦးသားလုံး ကာေမသုမိစၦာစာရကံ ထုိက္ပါသည္။
အေၾကာင္းအရာႏွင့္ပတ္သတ္၍ မန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက ပေဟဠိ ဆန္ ဆန္ ေမးျမန္းေလ်ွာက္ထားသည္ကုိ မင္းကြန္းအလယ္ေတာရဆရာၾကီး မ်ား ၏ အေမး အေျဖကုိ ေဖာ္ျပလုိက္ပါသည္။
မန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးအေမး
(၁)။ ကုိယ့္ဟာကုိ ကုိယ္ေပးလ်က္၊ ေလးပါယ္ဝက်သူ၊ ဘယ္လူတုိ႔ေလသိ။
(၂)။ ကုိယ္ဟာကုိ ကုိယ္ခုိးလုိ႔ အက်ဳိးမဲ့ အပါယ္ဝင္၊ အကယ္ပင္မလြဲ။ သည္အရာ၊ ဘယ္ပုဂၢဳိလ္ ဘယ္ေစတနာႏွင့္ ဘယ္ဟာကုိ ဘယ့္ႏွယ္ ခုိးသာမုိ႔၊ ဆုိးရသလဲ။
မင္းကြန္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးအေျဖ။
(၁)။ ကုိယ့္ဟာကုိ ကုိယ္ေပးလ်က္၊ ေလးပါယ္ဝက်သူ၊ ဤသူတုိ႔ပင္ပဲ။ ဆန္းတစ္ျဖာ၊ တစ္ခန္းငယ္ တစ္ပုံသာပ၊ က်မ္းဂန္လာ အိမ္ရွင္မတုိ႔မွာ ထူးနုိင္မ်ွနဲ႔။
(၂)။ ကုိယ့္ဟာကုိ ကုိယ္ခုိးလုိ႔ အက်ဳိးမဲ့ အပါယ္ဝင္၊ အကယ္ပင္မလြဲ၊ သည္ နည္း တြင္ သည္အိမ္ရွင္၊ ဟုိေစတနာႏွင့္၊ ဟုိဟာကုိ တိတ္တိတ္ခုိးသာမုိ႔ ဆုိးရသပဲ။
လင္ရွိေသာ အိမ္ရွင္မတုိ႔သည္ ကုိယ့္ကာမ ကုိယ့္ဖႆကုိ မိမိလင္ေယာက်္ား မွတစ္ပါး အျခားေသာသူအားေပးလ်ွင္ အပါယ္သုိ႔က်သည္ျဖစ္ေၾကာင္း နိစၦဝိတၱိဝတၳဳကုိစသည္ကုိေထာက္၍ သိအပ္၏။ ပါရာဇိကဏ္အ႒ကထာ၊ နိဒါနဝဂၢ၊ လကၡဏသံယုတ္ အ႒ကထာတုိ႔၌ “နိစဝိၦတၱိဝတၳဳ၌ အိမ္ရွင္မတုိ႔မည္ သည္ မိမိ၏ကာမအေတြ႕ကုိ အစုိးမရ မပုိင္ဆုိင္ၾကေသာေၾကာင့္ ထုိအိမ္ရွင္မ သည္ ခင္းပြန္းသည္ပိုင္ဆုိင္ေသာ ကာမအေတြ႕ကုိ ခုိး၍ အျခားေယာက်္ား တုိ႔ႏွင့္ ေပ်ာ္ပါးခဲ့လ်ွင္ က်ဴးလြန္ခဲ့ေသာ ကံႏွင့္ သေဘာတူစြာ ဒုကၡအေတြ႔ အထိ ကိုခံ စားရန္အတြက္ အေရမရွိေသာ မိန္းမျဖစ္ရသည္” ဟု မိန္႔ဆုိ ထား ၾကသည္ စသည္ျဖင့္ ျပန္လည္ေျဖၾကားလုိက္ပါသည္။
ေယာက်္ားသားမ်ားအေနျဖင့္ ဤေဖာ္ျပခဲ့ေသာ မသြားမလာထုိက္သည့္ အမ်ဳိး သမီး (အဂမနီယဝတၳဳ) ႏွစ္ဆယ္လုံးသည္ ေယာက်္ားမ်ားႏွင့္သက္ဆုိင္ သည္။ ေယာက်္ားမ်ားသည္ အမ်ဳိးသမီး ႏွစ္ဆယ္အနက္ မည့္သည့္အမ်ဳိး သ မီး ကုိမ်ွ အမ်ဳိးသမီးက သေဘာတူသည္ျဖစ္ေစ၊ မတူသည္ျဖစ္ေစ ေပါင္းဖက္ စက္ ယွက္မႈ မျပဳရေခ်။
ထုိအမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးဦးကုိေပါင္းဖက္စက္ယွက္မႈျပဳလ်ွင္ ကာေမသုမိစၦာစာရ ကံ ထုိက္ေတာ့သည္။ အေၾကာင္းမွာ “သူတစ္ပါးတုိ႔ လုံျခဳံစြာ ေစာင့္ေရွာက္ တားျမစ္ထား၍ မိမိပုိင္ဥစၥာမဟုတ္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္” ဟု ဝိမတိဝိေနာ ဒနီဋီကာ၌ ဖြင့္ဆုိထား၏ ထုိ႔ေၾကာင့္ “မိန္းမႏွစ္က်ိပ္၊ ေပ်ာ္ေၾကာင္းသိပ္လည္း မအိပ္ေလရာ” ဟု ေရွးဆရာတုိ႔ ဆုံးမခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ေဖာ္ျပခဲ့သည့္ မိန္းမႏွစ္က်ိပ္အနက္ ေနာက္ဆုံးႏွစ္ဆယ္ေျမာက္ျဖစ္သည့္ မုဟုတၱိကာ မယားဆုိသည္မွာ အတည္အျမဲမဟုတ္ဘဲ ရက္အနည္းငယ္မ်ွ တစ္ညမ်ွ တစ္ခဏမ်ွ ဥစၥာ အခေၾကးေငြေပးျပီး ေပါင္းသင္းဆက္ဆံ သည့္ ျပည့္ တန္ဆာကဲ့သုိ႔ေသာ ေခတၱမယားမ်ဳိးျဖစ္၏။ ထုိေခတၱမယားမ်ဳိးကုိ ရက္ပုိင္း ညပုိင္းႏွင့္အခေၾကးေငြေပးကာ မယားျပဳေနသူ ရွိေနစဥ္အတြင္း ၾကားေပါက္ ဝင္ေရာက္ က်ဴးလြန္းခဲ့လ်ွင္ ဤကံထုိက္သည္။
မယားျပဳသူမရွိဘဲ အားေနသည့္ ျပည့္တန္ဆာမမ်ဳိးကုိ မိန္းမထိန္းထံ အခေၾကးေငြေပးျပီး ေပ်ာ္ပါးသူမ်ားမွာ ကံမထုိက္ဟု ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ား ဆုံးျဖတ္ထား၏။
႐ူးေနသည့္ အမ်ဳိးသမီးမ်ားႏွင့္ ပတ္သတ္၍ မိဘစသည္တုိ႔ အုပ္ထိန္း မႈ ရွိေနေသးသည့္ အ႐ူးအမ်ဳိးသမီးကုိ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံလ်ွင္ အမ်ဳိးသားမွာ ကံထုိက္သည္။ အုပ္ထိန္းသူမရွိလ်ွင္ ကံမထုိက္ဟု အဆုံးအျဖတ္ရွိေပသည္။
အလုိတူဆႏၵတူမ်ွ၍ ေပါင္းသင္းေနထုိင္ေသာမယား(ဆႏၵဝါသိနီ)ႏွင့္ပတ္သတ္၍ ႏွစ္ဦးသေဘာတူ ခ်စ္ၾကိဳက္ေနေသာ အမ်ဳိးသမီးကုိ ရည္စားဘဝ၌ ေပါင္း သင္း ဆက္ဆံလ်ွင္ မိန္းကေလးက သေဘာတူေသာ္လည္း မိဘစ သည္ေစာင့္ထိန္းသူ မ်ား ရွိေနေသာေၾကာင့္ ေယာက်္ားေလးမွာ ကံထုိက္၏။
မိန္းကေလးက ဆႏၵတူသျဖင့္ ထြက္ေျပးျပီးေပါင္းသင္းေနထုိင္ၾကရာ၌ မိဘတုိ႔ သေဘာမတူေစကာမူ ဆႏၵဝါသိနီ မယားအရာေျမာက္ေသာေၾကာင့္ ကံ မ ထုိက္ ဟု ေျဖၾကားလုိက္ပါသည္။
စာဖတ္သူအားလုံးသက္ရွည္က်န္းမာစိတ္ခ်မ္းသာျပီးလုိရာဆႏၵမ်ားတစ္လုံးတစ္ဝတည္းျပည့္ဝၾကပါေစ။
အရွင္ဝိမလဝံသ(နာလႏၵာတကၠသုိလ္ အိႏၵိယနုိင္ငံ)
၀ီရဓမၼ
Shared from Myanmar Online News (FB)
No comments:
Post a Comment