Sunday, March 10, 2013

***တရားအားထုတ္ေနစဥ္ ခႏၶာကိုယ္အေနအထား ျပင္သင့္၊ မျပင္သင့္ႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး ဆရာေတာ္ဦးေဇာတိက၏ ေျဖၾကားခ်က္***


ဒကာမ - တရားထိုင္မယ္ဆိုလို႔ရိွရင္ လူက စၿပီးေတာ့ ထိုင္ေနတဲ့ ပံုစံကေနၿပီးေတာ့ ပံုစံမပ်က္ေအာင္ တတ္ႏိုင္သမွ် ႀကိဳးစားၿပီးေတာ့ ထိုင္ပါတယ္ဘုရား၊ ထိုင္ေတာ့လည္း ေ၀ဒနာေတြဘာေတြ ေပၚေတာ့ လိုက္မွတ္ႏိုင္ပါတယ္ဘုရား၊ ဒါေပမယ့္ ဒီေ၀ဒနာကို သက္သာေအာင္လို႔ ကုိယ့္ခႏၶာကိုယ္ကို ကိုယ္က နည္းနည္းေတာ့ ထုိင္တဲ့ ပံုစံမပ်က္ဘူးေပါ့ဘုရား။ ေရွ႕တိုးေနာက္ဆုတ္နဲ႔ ကိုယ္အေနအထားကို သက္သာေအာင္ ထံုတာ က်င္တာေတြ ေလ်ာ့ေအာင္ေတာ့ လုုပ္တာေပါ့ဘုရား၊ တခါတေလၾကလို႔ရိွရင္ သည္းညည္းမခံႏိုင္ေလာက္ေအာင္ျဖစ္တယ္၊ ဒါေပမယ့္လည္း ထိုင္ေနရင္းကေန ကိုယ္က အထိုင္မပ်က္သြားေစခ်င္ေတာ့ စိတ္ကိုအတင္းခ်ဳပ္တည္းၿပီးေတာ့ အဲလိုလိုက္လုပ္ေနလို႔ရိွရင္ အဲ့ဒါၾက ဘယ္လိုမ်ိဳး အက်ိဳးေတြ ျဖစ္လာမလဲဘုရား..။


ဆရာေတာ္ - အဲ့လိုစိတ္ကို အတင္းခ်ဳပ္တည္းထားလို႔ရိွရင္ ၾကာရင္ မခံႏိုင္တာႀကီးကို ဇြတ္ေအာင့္ခံေနရသလို ျဖစ္ၿပီး စိတ္ထဲမွာ ေဒါမနႆေတြ ျဖစ္လာမယ္.ေနာ္၊ ခႏၶာကိုယ္မွာ ဒုကၡေ၀ဒနာျဖစ္လာရင္ စိတ္မွာ ေဒါမနႆဆိုတဲ့ ေ၀ဒနာ ျဖစ္တယ္၊ မေက်နပ္မႈ၊ မခံခ်ိ မခံသာ ျဖစ္ေနတယ္၊ စိတ္ဆိုးေနတယ္၊ စိတ္က ဒါႀကီးကို မလိုခ်င္ေတာ့ဘူး၊ အဲ့ေတာ့ ကိုယ္သိထားတဲ့ အေတြးစိတ္ကသာ ငါမလႈပ္ပဲနဲ႔ ေနရမွာလို႔ ဒီလိုသတ္မွတ္ထားတာကိုး.. ဒါကိုယ့္ကိုယ္ကို သတ္မွတ္ ေပးထားတာ သို႔မဟုတ္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေျပာထားတာကိုး.. ေနာ္၊ အဲ့ေတာ့ မလႈပ္ရဘူးဆိုတဲ့ သေဘာထားႀကီးနဲ႔ အတင္းအက်ပ္ႀကီး ေနေတာ့ ေနသာေနရတာ စိတ္ထဲေတာ့ ေဒါသျဖစ္ေနတယ္။

အဲ့ေတာ့ ထိုင္တဲ့အခါမွာ တတ္ႏိုင္သေလာက္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ဒုကၡေ၀ဒနာကိုေတာ့ သည္းခံပါလို႔ေတာ့ ေျပာခ်င္တယ္..ေနာ္၊ အဲ့ဒီ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ေ၀ဒနာရဲ႕ သဘာ၀ကိုလည္းပဲ ပိုၿပီးေတာ့ သိေအာင္ အာရံုစိုက္ပါ.. ေနာ္၊ သူ႔ကို နာမည္ မတပ္ပါနဲ႔၊ ဘာနာမည္မွ မတပ္နဲ႔၊ နာမည္မတပ္ဘဲနဲ႔ကိုပဲ သူျဖစ္ေပၚေနပံု အခ်င္းအရာကို စိတ္နဲ႔ကပ္..ၿပီးေတာ့ သိေနပါ..ေနာ္၊ အဲ့လိုသိလို႔ရိွရင္ တခါတေလ နာမည္မတပ္ဘဲနဲ႔ စိတ္ကို အာရံုထဲမွာ ေသခ်ာကပ္ထားတဲ့အခါ အာရံုရဲ႕ သဘာ၀ဟာ ကိုယ္နဂိုက သိထားသလို တစ္မ်ိဳးတည္းမဟုတ္ဘဲနဲ႔ သူ႔မွာ အမ်ိဳးမ်ိဳး ျဖစ္ေနတာကို ေတြ႔ရတယ္..ေနာ္၊ ဥပမာ- နာတယ္ဆိုတာ တစ္ခုတည္းကို ေသခ်ာအာရံုျပဳၾကည့္ရင္ နာတယ္ဆိုတဲ့ နာမည္ကို ဖယ္လိုက္ၿပီးေတာ့ ေသခ်ာၾကည့္လို႔ရိွရင္ နာသလိုလို၊ ေအာင့္သလိုလို၊ ကိုက္သလိုလို၊ ဆူးသလိုလို မေျပာႏိုင္ဘူး၊ တခါတေလ mixed အကုန္လံုးဟာ ေရာေနသလိုျဖစ္တယ္..ေနာ္၊ အဲ့ေတာ့ သူ႔ရဲ႕သဘာ၀ကို ပိုၿပီးေတာ့ စိတ္၀င္စားၿပီးေတာ့ အထဲေရာက္ေအာင္ ၾကည့္ပါ..ေနာ္၊

ၿပီးေတာ့ နာတာႀကီးက အတံုးလိုက္အခဲလိုက္ႀကီးလို႔ထင္ရတတ္တာကိုး။ တကယ္ေသခ်ာၾကည့္လို႔ရိွရင္ အတံုးလိုက္ အခဲလိုက္ႀကီးမဟုတ္ဘဲ သူက တိမ္ခိုးလိုလို မီးခိုးလိုလိုပဲ အၿမဲတမ္း ပံုသ႑ာန္ေျပာင္းေနသလို ျဖစ္ေနတာ၊ ပံုစံေတာ့တကယ္မရိွဘူးေပါ့ေလ။ စိတ္ကထင္ရတာေနာ္၊ အဲ့ေတာ့ သူ႔ရဲ႕ သိမ္ေမြ႔တဲ့ အေျပာင္းအလဲေလးေတြကိုပါ လုိက္ၿပီးေတာ့ ၾကည့္..ၿပီးေတာ့ သိလို႔ရိွရင္ တခါတေလ အဲ့ဒါကို စိတ္၀င္စား..ၿပီးေတာ့ ေနေတာ့တာ၊ သူ႔ကိုစိတ္၀င္စားေနတယ္ ဆိုရင္ကိုုပဲ စိတ္ထဲမွာ ေဒါမနႆ မျဖစ္ေတာ့ဘူး..ေနာ္၊ အဲ့ေတာ့ စိတ္၀င္စားမႈရွိဖို႔ အင္မတန္လိုတာ။

အဲ့ေတာ့ လူေတြဟာ ကိုယ္ခံခ်င္တဲ့ ေ၀ဒနာမ်ိဳးကို ခံစားရလို႔ရိွရင္ ေဒါမနႆ မျဖစ္ဘူး၊ တခါတေလ နာတဲ့ေ၀ဒနာသည္ပင္လ်င္ ခံလို႔ေကာင္းတာရိွတယ္ေနာ္၊ ဥပမာ- အၾကမ္းစားဆိုပါေတာ့။ တစ္ေယာက္ေယာက္က ကိုယ့္ကို ႏွိပ္ေပးေနတာ။ တံေတာင္ဆစ္နဲ႔ ေထာက္ေပးေနတာ သို႔မဟုတ္ လက္နဲ႔ ႏွိပ္ေပးေနတာ။ ခံရတဲ့ ေ၀ဒနာရဲ႕ (nature) ကို တကယ္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ နာတာပဲ. ေနာ္၊ တခ်ိဳ႕ အႏွိပ္သန္တဲ့သူဆိုရင္ ႏွိပ္လိုက္လို႔ရိွရင္ အမေလး.. ကၽြတ္.ကၽြတ္ ကၽြတ္.ကၽြတ္နဲ႔ေတာင္ စုတ္သပ္ေနတာေနာ္၊ ဒါေပမယ့္ သူ ဆက္ႏွိပ္ေစခ်င္တယ္ ၊ ဆက္ႏွိပ္ေန ကိစၥမရိွဘူး၊ တခ်ိဳ႕ အနင္းခံတယ္။ လူတစ္ကိုယ္လံုးႀကီးနဲ႔ တက္နင္းတာ။ ေ၀ဒနာက ဘယ္လုိေ၀ဒနာလဲ ေမးလို႔ရိွရင္ နာတာပဲ၊ ဒုကၡေ၀ဒနာပဲေနာ္၊ ဒါေပမယ့္ ဒုကၡေ၀ဒနာပင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ကိုယ္က ခံခ်င္လို႔ ခံေနတာဆိုေတာ့ ဒါကိုပဲ သေဘာက်ေနတယ္၊ အဲ့လိုုပဲ ျဖစ္တတ္တယ္၊ အဲ့ေတာ့ တရားထိုင္တဲ့ အခါမွာလဲပဲ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ေ၀ဒနာကို မခံခ်င္စိတ္အားၾကီးရင္ မခံသာတဲ့သေဘာကပိုဆိုးတယ္။ အဲဒီျဖစ္ေပၚလာတဲ့ေ၀ဒနာကို မခံခ်င္စိတ္ မရိွဘဲနဲ႔၊ လိုလိုခ်င္ခ်င္ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့သေဘာက ခံရတာ သက္သာသလို ရိွတယ္ေနာ္။

တျခားလည္း ဒီလိုဘ။ဲ ဥပမာ စဥ္းစားၾကည့္။ ဥပမာ- ငရုပ္သီး အစပ္ကို ႀကိဳက္တဲ့လူဟာ အင္မတန္ စပ္တာကို စားရတာ သူ႔မွာ အရသာရိွတယ္၊ ႏွာရည္ေတြ တရဲြရြဲနဲ႔ စားေနရတာကိုပဲ သူ႔မွာ သိပ္အရသာ ရိွေနတယ္၊ တရႈးရႈး တရဲွရွဲနဲ႔ပဲ အရသာရွိတယ္လို႔ ထင္ေနတယ္၊ ဒီစပ္တာကိုပဲ မႀကိဳက္တဲ့သူက သြားစားရလို႔ရိွရင္ သူ႔မွာ သည္းမခံႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ႀကီးမားတဲ့ ဒုကၡေ၀ဒနာ ျဖစ္လာတယ္ေနာ္၊ အဲ့ေတာ့ သည္းခံႏိုင္တယ္ သည္းမခံႏိုင္ဘူး၊ ေဒါမနႆ ျဖစ္တယ္၊ မျဖစ္ဘူးဆိုတာ ကိုယ္က အဲ့ဒီအာရံုေပၚမွာ ထားေနတဲ့ သေဘာထားေပၚမွာ မူတည္တယ္၊ အဲ့ေတာ့.. အဲဒီျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ဒုကၡေ၀ဒနာေပၚမွာ ဘယ္လိုသေဘာထားသလဲဆိုတဲ့ အဲ့ဒီ သေဘာထားေလးေတြကို သိဖို႔ လိုေသးတယ္ေနာ္၊ အဲ့ဒီသေဘာထားေလး နည္းနည္း ေျပာင္းသြားတာနဲ႔ ခံသာတယ္၊ မခံသာဘူးဆိုတဲ့ သေဘာက အမ်ားႀကီးေျပာင္းသြားတာ ေတြ႔ရတယ္ေနာ္။

တကယ္ပဲ သည္းမခံႏိုင္ေလာက္ေအာင္ နာလာၿပီဆိုရင္ေတာ့ ျပင္ရမွာေပါ့၊ မျပင္လို႔ရိွရင္လည္း ဆက္ၿပီးေတာ့ တရားအားထုတ္လို႔က မေကာင္းေတာ့ဘူး၊ Agitation သိပ္မ်ားလာၿပီ. ေနာ္၊ ဒုကၡျဖစ္လာရင္ စိတ္ထဲမွာ agitation ျဖစ္လာတယ္။ စိတ္က ေယာက္ယက္ခတ္လာတယ္၊ လႈပ္လာတယ္၊ တုန္လာတယ္၊ သည္းမခံႏိုင္ေတာ့ဘူးေနာ္၊ အဲ့ စိတ္ရဲ႕ တုန္ခါမႈက သိကို သိေနရတာေနာ္၊ တခါတေလ ဘယ္ေလာက္ထိေတာင္ သိရသလဲဆိုေတာ့ အဲ့ဒီ မခံႏိုင္တာႀကီးကို ႀကိတ္မွိတ္ခံေတာ့ အဲ့ဒီလူရဲ႕ မ်က္ႏွာကို ၾကည့္၊ မ်က္ႏွာႀကီးက tense ျဖစ္ေနတယ္ေနာ္၊ တခါတေလ အံေတာင္ႀကိတ္ထားတယ္၊ အတင္းႀကီး အံႀကိတ္ၿပီးေတာ့ သည္းခံေနတာ၊ အဲ့ေလာက္ႀကီးျဖစ္လာရင္ေတာ့ မေကာင္းေတာ့ဘူးလို႔ ထင္တယ္၊ ျပင္သင့္ၿပီလို႔ ထင္တယ္ေနာ္၊

အဲ့ေတာ့ ျပင္တဲ့အခါမွာ အလ်င္စလို မျပင္ပါနဲ႔၊ ျဖည္း..ျဖည္း..ေလး ျပင္ပါေနာ္၊ သတိေလးနဲ႔ ေသခ်ာၾကည့္၊ အဲ့ဒီ ခံေနရတဲ့ ေ၀ဒနာႀကီးရဲ႕ သေဘာကိုလည္း သိတယ္၊ ဒီေ၀ဒနာႀကီးကို စိတ္ကမခံႏိုင္ေတာ့ဘူး ဆိုတာကိုလည္း သိတယ္ေနာ္၊ မခံခ်င္ေတာ့ဘူး၊ မခံႏိုင္ေတာ့ဘူး၊ ျပင္ခ်င္ၿပီ။ အဲ့ဒီ ျပင္ခ်င္တဲ့ စိတ္ကေလးကိုပါ သိၿပီးေတာ့ နည္းနည္း. နည္းနည္း..နည္းနည္း ျပင္ပါ၊ ခ်က္ျခင္းႀကီး ျဗဳန္းႀကီး အမ်ားႀကီး မျပင္လိုက္နဲ႔ေနာ္။

ဥပမာ- ခါးကိုဆန္႔ေတာ့မယ္ဆိုရင္ နည္းနည္းေလး ဆန္႔ၾကည့္လိုက္၊ အဲ့ဒီ နည္းနည္းေလး ဆန္႔ၾကည့္တဲ့အခါမွာ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ လႈပ္ရွားမႈကို သိရမယ္၊ အဲ့ဒီ နည္းနည္းေလး ဆန္႔တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အဲ့ဒီ ခါးဘက္မွာရိွတဲ့ muscle ေတြမွာ tension ေျပာင္းသြားတယ္ေနာ္၊ နည္းနည္းေလး ေနရာျပင္လုိက္တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္တည္း သူ႔ရဲ႕ tension ဟာ ေျပာင္းသြားတယ္၊ နဂိုတုန္းက အမ်ားႀကီး tense ျဖစ္ၿပီး ထားရာကေန အခုလို နည္းနည္းေလး tension ေလ်ာ့သြားတယ္၊ အဲ့ဒီ ေလ်ာ့သြားတဲ့ tension ကို သိဖို႔လိုတယ္ေနာ္။ အသာေလး လိုက္ၿပီး ၿပီးမွ နည္းနည္းေလး ထပ္ျပင္ၾကည့္။ tension ေျပာင္းသြားတယ္၊ နည္းနည္းေလး ေနသာသလို ရိွလာတယ္၊ အဲ့ဒါေလးကို သိတယ္၊ အဲ့ဒီ tension ေလးေျပာင္းသြားတဲ့အခါမွာ စိတ္က ဘယ္ႏွယ့္ျဖစ္သြားလဲ၊ အဲ့ဒီစိတ္ကိုပါ ၾကည့္ရမယ္ေနာ္၊ ခႏၶာကိုယ္မွာ tension နည္းနည္းေလ်ာ့သြားရင္ စိတ္မွာလဲ tension နည္းနည္းေလ်ာ့သြားတယ္၊ သူနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ တင္းထားတဲ့ စိတ္ႀကီးက နည္းနည္းေလ်ာ့သြားတယ္၊ စိတ္က နည္းနည္းေလး ေက်နပ္သလို ျဖစ္လာတယ္၊ မခံသာတဲ့သေဘာ နည္းနည္းေလ်ာ့သြားေတာ့ နည္းနည္း ေက်နပ္မႈ ရလာတယ္၊ ေနာက္ နည္းနည္း.ထပ္ျပင္ၾကည့္၊ ေနာက္ နည္းနည္း.ထပ္ျပင္ၾကည့္။ ေနာက္ဆံုး ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ အေနအထား ေရာက္တဲ့အခါမွာ ဒီခႏၶာကိုယ္ေပၚမွာ မခံသာတဲ့ သေဘာမရိွေတာ့ဘူး၊ သူ႔ေနရာမွာ tension ႀကီးကလဲ ေလ်ာ့သြားၿပီ၊ စိတ္ကလည္းပဲ ေလ်ာ့ေလ်ာ့ေလးျဖစ္သြားၿပီ၊ ေက်နပ္သြားၿပီ၊ အဲ့ဒီလို process တစ္ခုလံုး ျဖစ္တာကို သတိေလးနဲ႔ ကပ္ၿပီးေတာ့ လိုက္ၾကည့္လို႔ရိွရင္ ျပင္လိုက္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ သတိ၊ သမာဓိ ပ်က္မသြားဘူး၊ သတိ၊ သမာဓိက continuous ျဖစ္ေနတယ္၊ တဆက္တည္း ပါသြားတယ္ေနာ္၊ အဲ့ေတာ့ အေရးႀကီးတာက သတိ၊ သမာဓိ တဆက္တည္း ျဖစ္ဖို႔ပဲ၊ ျပင္တာ မျပင္တာက အဓိက မဟုတ္ဘူးေနာ္။

ဥပမာ- စႀကၤန္ေလွ်ာက္ရင္းနဲ႔ တရားအားထုတ္တယ္ဆိုပါေတာ့၊ တရားအားထုတ္တာ ထိုင္တလွည့္၊ ေလွ်ာက္တလွည့္ဆို သိပ္ေကာင္းတာ၊ အဲ့ဒီေတာ့ ေလွ်ာက္ရင္းနဲ႔ တရားအားထုတ္တဲ့သူဟာ ခႏၶာကိုယ္ အေနအထားဟာ စကၠန္႔တိုင္း၊ စကၠန္႔တိုင္း ေျပာင္းသြားတယ္ေနာ္၊ တခ်ိန္လံုး ေျပာင္းေနတယ္၊ တစ္လွမ္းၿပီး တစ္လွမ္းဆိုတာ တစ္ကိုယ္လံုး ေျပာင္းသြားတယ္၊ တစ္ကိုယ္လံုး လႈပ္တယ္၊ ေျခတစ္လွမ္း လွမ္းလိုက္ဖို႔ဆိုတာက ခႏၶာကိုယ္ တစ္ကိုယ္လံုး တစ္ေနရာမွ မက်န္ေအာင္လႈပ္သြားတာ၊ လက္လဲႊတယ္ဆိုရင္ လက္အေနအထားေတြ ေျပာင္းသြားတယ္ေနာ္၊ ခႏၶာကိုယ္ဟာ ေျခေထာက္ တစ္ေခ်ာင္းကေန ေနာက္တစ္ေခ်ာင္းကို weight ကိုေျပာင္းၿပီးေတာ့ ယူရတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ တစ္ကိုယ္လံုးမွာ balance ေျပာင္းသြားတယ္၊ မေျပာင္းတဲ့ေနရာရယ္လို႔ မရိွဘူး၊ ဖေနာင့္ကို ခ်လိုက္တာႏွင့္ တစ္ျပိဳင္နက္ထဲ ငယ္ထိပ္အထိေအာင္ အဲ့ဒီ ေဆာင့္လိုက္တဲ့ အားက ေရာက္တယ္၊ သတိထားၾကည့္ရင္ သိတယ္ေနာ္၊ အဲ့ဒီေတာ့ တစ္ကိုယ္လံုး ဒီေလာက္ႀကီး ေျပာင္းလဲေနတာေတာင္မွ သတိနဲ႔ကပ္ၿပီးေတာ့မွ ေလွ်ာက္ႏိုင္လို႔ရိွရင္ တရားအားထုတ္လို႔ ရတာဘဲ။ စႀကၤန္ကမၼ႒ာန္းကို အားထုတ္လို႔ ရတာဘဲ။ အဲ့ဒီေတာ့ ေလွ်ာက္ေနတုန္းေတာင္ တရားအားထုတ္လို႔ရတယ္ ဆိုေတာ့ ထိုင္ေနတုန္းမွာ နည္းနည္းပါးပါး ျပင္တာ ကိစၥမရိွပါဘူး၊

သမာဓိကို ဦးစားေပးတဲ့သူအဖို႔ဆိုရင္ေတာ့ နည္းနည္းေလး ျပင္တာနဲ႔ သမာဓိပ်က္တယ္လို႔ ယူဆမွာပဲေနာ္၊ သတိကို ဦးစားေပးတဲ့ သူဆိုရင္ေတာ့ နည္းနည္းေလး ျပင္ခ်င္တဲ့ စိတ္ ျဖစ္ေနကတည္းက သိတယ္၊ နည္းနည္းေလးေျပာင္းကတည္းက ေျပာင္းတာေလးကို သိတယ္။ ေနာက္ဆံုး ၿပီးသြားတဲ့ အထိ အဆင့္ဆင့္၊ အဆင့္ဆင့္ ျပင္သြားတာ ေျပာင္းသြားတာကို သိတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ သူ႔ကို သတိပ်က္သြားတယ္လို႔ ေျပာလို႔မရဘူးေနာ္၊ ၀ိပႆနာက သတိကို ဦးစားေပးတယ္။ သမထက သမာဓိကို ဦးစားေပးတယ္။

အဲ့ေတာ့ သမထ သေဘာမ်ိဳး တစ္ခုမွ တစ္ခုဆိုမွ ဒီတစ္ခု၊ တျခား အာရံုကို ေျပာင္းလဲၿပီးေတာ့ မရႈ႕တဲ့ သေဘာရိွတာကိုး။ သမထက။ ဒါကိုမွ ဒါဆိုၿပီးေတာ့ select လုပ္ထားတဲ့သူ အဖို႔ကေတာ့ ျပင္ခ်င္တဲ့စိတ္ ျဖစ္ကတည္းကိုးက သူက နဂိုအာရံုကေျပာင္းသြားၿပီ၊ ပ်က္သြားၿပီလို႔ ဆိုရေတာ့မွာေနာ္၊ အဲ့ေတာ့ ဒီသဘာ၀ ၂ ခု မတူတာကို နည္းနည္း သိဖို႔လိုတယ္၊ အဲ့ေတာ့ နာရီ၀က္ေလာက္ ၾကာရင္ နည္းနည္းေလး ခါးေညာင္းသလို ျဖစ္လာျပီ၊ ျပင္ခ်င္ရင္ အသာေလး ျပင္လုိက္။ တစ္နာရီေလာက္ၾကာလာရင္ နည္းနည္းေလး မခံသာေလာက္ေအာင္ ေညာင္းတဲ့ သေဘာေလးျဖစ္လာမယ္ဆိုရင္ အသာေလး.. ျပင္လိုက္ရံုဘဲ။

စၿပီးေတာ့ ထိုင္ကတည္းက အသက္သာဆံုး အေနအထားကို ေရြးပါ။ ထိုင္ေနက် လူဆိုသိတယ္၊ ဘယ္လိုပံုစံမ်ိဳးနဲ႔ ထိုင္လို႔ရိွရင္ အသက္သာဆံုး ရိွမလဲ၊ တင္ပါးဘက္မွာ ေစာင္လိုဟာမ်ိဳးကို ေခါက္ၿပီးေတာ့ (၃) လကၼေလာက္ ထူေအာင္ ခုျပီးေတာ့ ထိုင္လို႔ရိွရင္ ထိုင္ရတာ ပိုသက္သာတယ္၊ ပိုသက္သာရင္ ၾကာၾကာ ထိုင္ႏိုင္တာဘဲ။ ၾကာၾကာထိုင္ႏိုင္တာထက္ ပိုအေရးႀကီးတာက တစ္ဆက္တည္းသိတာ၊ ၾကာၾကာပင္ ထိုင္ႏိုင္ေသာ္လည္းပဲ သိတာက တစ္ဆက္တည္း မျဖစ္လို႔ရိွရင္ တရားအားထုတ္ရတာ အက်ိဳးမမ်ားဘူး၊ အဲ့ဒီေတာ့ ပံုစံအေရးမႀကီးပါဘူးေနာ္။

အဲ့ဒါနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ မဟာသတိပ႒ာနသုတ္၊ သံယုတ္ပါဠိေတာ္မွာပါတယ္။ မဟာသတိပ႒ာနသုတ္သံယုတ္ဆိုတာရိွတယ္၊ အဲ့ဒီမွာ ကာယႏုပႆနာအပိုင္းမွာ “သမိၪၨိေတ ပသာရိေတ သမၸဇာနကာရီ ေဟာတိ” ဆိုၿပီးေတာ့ ဘုရားကေဟာထားတာ ရိွတယ္၊ “ေကြးတဲ့အခါမွာ၊ ဆန္႔တဲ့အခါမွာ၊ သတိနဲ႔ ဉာဏ္နဲ႔ ယွဥ္ၿပီးေတာ့ ျပဳေလ့ရိွ၏” တဲ့၊ ျပဳေလ့ရိွ၏ဆိုတာက ဘယ္သူလဲဆိုေတာ့ သတိနဲ႔ ေနတဲ့သူဟာ အဲလိုဘဲ ျပဳေလ့ရိွတယ္.. ေနာ္၊ သတိပ႒ာန္တရားကို အားထုတ္တဲ့သူဟာ ေကြးတဲ့အခါ၊ ဆန္႔တဲ့အခါမွာ သတိနဲ႔ ျပဳေလ့ရိွတယ္တဲ့၊ အဲ့ဒီ အပိုဒ္ကိုဘဲ အ႒ကထာမွာ အဓိပၸါယ္ အက်ယ္ဖြင့္တဲ့ အခါၾကေတာ့ သူက “လက္ေျခတို႔ကို တာရွည္စြာ ေကြးထာသည္ျဖစ္ေစ၊ ဆန္႔ထားသည္ျဖစ္ေစ၊ မခံသာေသာ ဒုကၡေ၀ဒနာတို႔သည္ မၾကာမၾကာေပၚကုန္၏” တဲ့။ ဒုကၡေ၀ဒနာေပၚလို႔ရိွရင္ စိတ္ထဲမွာ ေဒါမနႆျဖစ္ေတာ့မယ္ေနာ္။ စိတ္ထဲမွာ ေဒါမနႆ ျဖစ္လို႔ရိွရင္ စိတ္က လႈပ္လာတယ္။ တုန္ခါလာတယ္။ Agitation ရွိလာတယ္။ “ေဒါမနႆ ေ၀ဒနာ မၾကာမၾကာ ျဖစ္လို႔ရိွရင္ စိတ္တည္တံ့မႈကို မရႏိုင္” တဲ့၊ “စိတ္တည္တံ့မႈကို မရႏိုင္လို႔ရွိရင္ ကမၼ႒ာန္းမႀကီးပြား” တဲ့။၊ ကမၼ႒ာန္းမႀကီးပြားလို႔ရွိရင္ မဂ္ဖိုလ္ကို မရဘူး။

အဲ့ေတာ့ “လက္ေျခတို႔ကို တာရွည္ ေကြးထားသည္ျဖစ္ေစ၊ ဆန္႔ထားသည္ျဖစ္ေစ မခံသာေသာ ဒုကၡေ၀ဒနာတို႔သည္ ေပၚကုန္၏” ဆိုတာ အဲဒါ သဘာ၀ဘဲ။ သာမန္လူေတြ ေန႔စဥ္ သူတို႔ဟာ သူတို႔ တရားအားမထုတ္ဘဲ ထိုင္ေနလည္းဘဲ ၾကာရင္ေတာ့ ေညာင္းလာတာဘဲ။ မခံသာတဲ့ ဒုကၡေ၀ဒနာ ေပၚတာဘဲ၊ သို႔ေသာ္ သာမန္အေျခအေနမွာ အဲဒါကို ၁ မိနစ္ေတာင္မွ သည္းခံၿပီးေတာ့ မေနဘူး၊ နည္းနည္းေလး မေနႏိုင္တာနဲ႔ ခ်က္ျခင္းျပင္တာပဲ၊ အဲ့ေတာ့ လူေတြကို သာမန္အေျခအေနမွာ ထိုင္တဲ့အခါမွာၾကည့္ေန။ ၁ မိနစ္ တစ္ခါေလာက္ ေရႊ႕ေနတာဘဲ။ ျပင္ေနတာဘဲ။ ၂ မိနစ္ တစ္ခါ၊ ၃ မိနစ္ တစ္ခါေလာက္ ေရႊ႕ေန၊ ျပင္ေနတာပဲ။ တစ္ခုခုကို အင္မတန္ စိတ္၀င္စားလို႔ စူးစိုက္ေနတဲ့ အခါမ်ိဳးမွာေတာ့ မျပင္ပဲနဲ႔ ေနတာ ၾကာခ်င္ ၾကာမယ္၊ ဥပမာ အင္မတန္စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းတဲ့ TV program တစ္ခုခုကို ၾကည့္ေနတဲ့အခါမ်ိဳးမွာ။ သို႔မဟုတ္ အင္မတန္ စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းတဲ့ စာအုပ္တစ္အုပ္အုပ္ကို ဖတ္ေနတဲ့အခါမ်ိဳး ဆိုပါေတာ့။ စိတ္၀င္စားမႈအားၾကီးလို႔ ဒီထဲမွာ စိတ္ကစူး၀င္ေနတဲ့အခါမွာ ခႏၶာကိုယ္အေနအထားကို သိပ္မျပင္ဘူး၊ ဒါေတာင္မွ unconsciously နည္းနည္းေတာ့ ျပင္တယ္ေနာ္၊ သာမန္အေျခအေန မဟုတ္တဲ့ အခါမ်ိဳးမွာၾကရင္ေတာ့ ၁ မိနစ္/ ၂ မိနစ္ေလာက္ ေနရင္ နည္းနည္းျပင္ျပီ။ ၁ မိနစ္/ ၂ မိနစ္ေလာက္ေနရင္ နည္းနည္းျပင္ျပီ။ အဲ့ဒီေတာ့ မခံသာတဲ့အဆင့္ကို မေရာက္လာဘူး…ေနာ္။

တရားထုိင္တဲ့အခါၾကေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕သေဘာထားကိုက ငါၿငိမ္ၿငိမ္ေလး ထိုင္မယ္ဆိုတဲ့ သေဘာထားက ရိွေနတယ္၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ဒီလိုသတ္မွတ္ထားျပီ။ ငါၿငိမ္ၿငိမ္ေလးထုိင္မယ္၊ ၾကာၾကာထိုင္မယ္၊ ၿငိမ္ၿငိမ္ေလး ၾကာၾကာထိုင္တာႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ပဲ ခႏၶာကိုယ္မွာ မေနသာတဲ့ သေဘာဟာ ၾကာေလ ဆိုးေလ၊ ၾကာေလ ဆိုးေလ၊ ၾကာေလ ဆိုးေလျဖစ္လာတယ္။ ဘာမွ ထူးဆန္းတာမဟုတ္ဘူး။ တခ်ိဳ႕က ေ၀ဒနာေပၚလာတယ္တဲ့။ ေ၀ဒနာဟာ အၿမဲတမ္း ေပၚေနတာပါ။ တရားမထုိင္လဲ ေပၚေနတာပဲ၊ ဒါေပမယ့္ တရားမထိုင္တဲ့ အခါမွာ မခံသာတဲ့ အဆင့္ကို မေရာက္ခင္ ျပင္လုိက္တယ္။ တရားထုိင္တဲ့အခါၾကေတာ့ မျပင္ဘူး၊ မျပင္ေတာ့ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ မခံသာတဲ့ အဆင့္ကို ေရာက္လာတာဘဲ။ အဲ့ဒီေတာ့ သည္းခံႏိုင္သေလာက္ သည္းခံျပီးေတာ့ ေနာက္ဆံုး မခံသာတဲ့ အခါမွာ သတိေလးနဲ႔ သိၿပီးေတာ့ ျပင္လိုက္ပါ၊ ဘုရားက ေကြးတဲ့အခါ၊ ဆန္႔တဲ့အခါ သတိေလးနဲ႔ ျပဳပါတဲ့၊ မေကြးရဘူး၊ မဆန္႔ရဘူးလို႔ မဆိုဘူးေနာ္။

အေနအထားကို ျပင္တယ္ဆိုတာ နည္းနည္းေလး ေကြးေပးတယ္ သို႔မဟုတ္ နည္းနည္းေလး ဆန္႔ေပးလိုက္တယ္။ အခုလို ထိုင္ေနေတာ့ ခါးေလးက နည္းနည္းေလး ေကြးေနတယ္၊ ၾကာလာရင္ သိလာျပီ။ ေက်ာမွာ တင္းၿပီးေတာ့ မခံသာတဲ့ tension ႀကီး ျဖစ္လာျပီ ေနာ္၊ နည္းနည္းေလး ဆန္႔ေပးလိုက္တာႏွင့္ တစ္ျပိဳင္နက္ နည္းနည္းေလး ေနသာတယ္။ ဒီ tension ဟာ ဘယ္ေလာက္ထိေအာင္ တင္းသလဲသိလား။ ခုနက ဒီလိုေလးေနလို႔ တင္းေနတဲ့ tension ဟာ ဒီထိေအာင္ေရာက္တယ္၊ ဒီေနရာမွာပါ တင္းေနတယ္၊ ေက်ာကို ဒီလို ဆန္႔လိုက္တဲ့အခါ ဒီေနရာမွာပါ tension ေျပာင္းသြားတာကို သိရတယ္၊ စမ္းၾကည့္စမ္းပါ၊ သိႏိုင္ပါတယ္ေနာ္၊ ခႏၶာကိုယ္ တစ္ေနရာရာမွာ tension ရိွလာရင္ အဲ့ဒီ tension ဟာ ဒီမွာထိေအာင္ လာၿပီးေတာ့ တင္းလာတယ္၊ သူနဲ႔ အေၾကာခ်င္း ဆက္ေနတယ္လို႔ မဆိုလိုဘူးေနာ္၊ muscle ခ်င္း ဆက္ေနလို႔ မဟုတ္ဘူး၊ စိတ္က တင္းေနတာေနာ္၊ စိတ္က တင္းေနေတာ့ အဲ့ဒီ tension က တစ္ကိုယ္လံုးမွာ တင္းေနတာ၊ အေနအထားေလး နည္းနည္းေလး ျပင္လုိက္တာနဲ႔ တစ္ကိုယ္လံုးပဲ ေနရတာ နည္းနည္းသက္သာသြားတယ္၊ ျပင္တဲ့အခါမွာ သက္သာသြားတဲ့ သေဘာေလးကို သိၿပီးေတာ့ ျပင္ပါ.. ေနာ္။

Typed By: ေစတနာရွင္တစ္ဦး

အသံဖိုင္ နားဆင္ရန္ - http://minus.com/l1RR0227h1L88

(ပထမ အသံဖိုင္ သီးသန္႔တင္ေပးထားတာမွာ ေကာ္နက္ရွင္ အခက္အခဲေၾကာင့္ နားေထာင္လို႔မရၾကတဲ့ မိတ္ေဆြမ်ားအတြက္ စာျဖင့္ ျပန္လည္ တင္ျပေပးလိုက္ပါသည္။)

မူလ ပို႔စ္ -
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=529949367027736&l=1fff1af389

Shared from Vimuttisukha Bliss (FB)

No comments:

Post a Comment