ဓမၼာေသာကမင္းသည္ ဘာသာေသြး အလြန္ထက္သန္လွ၏။ ထိုသို႔ ထက္သန္ေသာေၾကာင့္ပင္ ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္ ေက်ာင္းတိုက္ ေစတီမ်ားကို တည္ေဆာက္ပူေဇာ္႐ံုျဖင့္ အားမရပဲ အိမ္ေရွ႕မင္းေလာင္း သားေတာ္ကို ရဟန္းျပဳေပးႏိုင္ေလာက္ေအာင္ သာသနာေတာ္ ထြန္းကားေစလိုေသာ သဒၶါ ဆႏၵ ျပင္းျပေလသည္။ ဗုဒၶဘာသာ ျဖစ္သည္မွစ၍ တုိင္းျပည္ကိုလည္း ဗုဒၶတရားေတာ္ႏွင့္အညီ အုပ္ခ်ဳပ္၏။ လူႏွင့္ ဆိုင္ေသာ တရားစာ တခ်ိဳ႕ကိုလည္း ေက်ာက္စာထြင္း၍ လူျမင္ကြင္းမွာ စိုက္ထူထား၏။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ျဖစ္၍ တိုင္းျပည္ကို သိမ္သိမ္ေမြ႔ေမြ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ခါမွသာ တုိုင္းျပည္ၿငိမ္၀ပ္ပိျပားပါေသးသတဲ့။ ထိုဓမၼာေသာကမင္း၏ သားေတာ္ျဖစ္ေသာ အရွင္မဟိႏၵသည္ သီဟိုဠ္ကၽြန္းသို႔ သာသနာျပဳႂကြေတာ္မူေသာအခါ ဓမၼာေသာကမဟာရာဇာ၏ အၾကည္ေတာ္ (အေဆြေတာ္) ျဖစ္ေသာ ေဒ၀ါနံ ပိယတိႆမဟာရာဇာသည္ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ကို လြယ္ကူစြာ လက္ခံ၍ မၾကာမီပင္ သီဟိုဠ္ တစ္ကၽြန္းလံုးကို ဗုဒၶသာသနာ လႊမ္းဖံုးေစပါသည္။ ဤနည္းအားျဖင့္ ဓမၼာေသာကမဟာရာဇာ၏ ဘာသာေသြးသည္ ေဒ၀ါနံပိယတိႆမဟာရာဇာသို႔ ကူးစက္ျပန္႔ပြားခဲ့ေလသည္။
ဒု႒ဂါမဏိမင္း၏ ဘာသာေသြး
အရွင္မဟိႏၵ၏ ႀကိဳးစားမႈေၾကာင့္ သီဟိုဠ္ကၽြန္း၌ သာသနာေတာ္ ခိုင္ၿမဲေသာအခါ ကၽြန္းသူ ကၽြန္းသားႏွင့္ ဘုရင္ မိဖုရားတို႔သည္ ဘာသာေသြး ထက္သန္ၾက၏။ ဒု႒ဂါမဏိမင္းကား ထူးထူးျခားျခား ဘာသာေသြးမ်ားေသာ မင္းေပတည္း။ သာသနာေတာ္ကို အႏၱရာယ္ျပဳမည့္ ေက်းကုလားတို႔ကို ႏွိမ္ႏွင္းဖို႔ စစ္တိုက္ထြက္ရာ၌ပင္ ရဟန္းေတာ္မ်ားကို ပင့္၍သြား၏။ ထိုမင္းသည္ စစ္တိုက္ထြက္ခါနီး၌ ေအာက္ပါအတိုင္း အဓိဌာန္ျပဳေလ့ရွိ၏။
“ငါ့တြက္မ်ားေျမာက္ ခ်မ္းသာေရာက္ဖို႔ ခုေလာက္ႀကိဳးကုတ္ အားမထုတ္ဘူး၊ ဗုဒၶျမတ္စြာ သာသနာ၏ ရွည္ၾကာအဓြန္႔ ေရာင္လွ်ံကြန္႔ဖို႔ စြန္႔စြန္႔စားစား ငါႀကိဳးစားသည္ စိတ္ထား ငါ့မွာ အၿမဲတည္း။”
ဆိုလိုရင္းမွာ -“ငါခ်မ္းသာဖို႔ အက်ိဳးငွာ စစ္တိုက္ျခင္းျဖင့္ ယခုလို အပင္ပန္းခံသည္ မဟုတ္၊ ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ သာသနာေတာ္ တာရွည္စြာ တည္ႏိုင္ဖို႔ အကိ်ဳးငွာသာ ဗုဒၶဘာသာကို အႏၱရာယ္ျပဳမည့္ ရန္သူမ်ားကို ႏွိမ္နင္းရပါသည္”ဟု ဆိုလိုသည္။ ထိုမင္းသည္ပင္ စုေတခါနီး၌ စစ္တိုက္စဥ္က အလြန္အားကိုးရေသာ ထိုအခ်ိန္မွာပင္ ရဟန္းျပဳ၍ ရဟႏၱာျဖစ္ေသာ အဘယမေထရ္၏ တရားကို နာယူရင္း စုေတ၍ တုသိတာနတ္ျပည္၌ ျဖစ္ေလသည္။
အရွင္အရဟံႏွင့္ အေနာ္ရထာ
အိႏိၵယ - သီဟိုဠ္၀ယ္ ေရွးေရွး ရဟႏၱာအရွင္ျမတ္မ်ားႏွင့္ ေရွးေရွး သာသနာျပဳမင္း အမ်ားတို႔ သာသနာအေရး ဘာသာေသြးကို ေႏႊးခဲ့ၾကသကဲ့သို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံ ရဟန္းေတာ္ အရွင္ျမတ္မ်ားႏွင့္ မင္းတရားတို႔လည္း ဘာသာေသြး မေအးခဲ့ၾကပါ။ အရွင္အရဟံႏွင့္ အေနာ္ရထာမင္းတို႔သည္ ယုတ္မာညစ္ညမ္းေသာ အရည္းႀကီးေခၚ ရဟန္းအတုမ်ားကို အတင္း ျပဳျပင္ခဲ့ၾကပါသည္။ ဆက္ပါဦးမည္ - အစစ္အမွန္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ အတုအပ အေယာင္အေဆာင္မ်ား ရွိေနျခင္းမွာ ထံုးစံဓမၼတာလို ျဖစ္ေန၏။ ဥပမာ-ေရႊအစစ္ စိန္အစစ္၏ အဖိုးတန္မႈကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ေရႊအတု စိန္အတုမ်ား ေပၚေပါက္လာသကဲ့သို႔တည္း။ အစစ္ႏွင့္ အတုႏွစ္မ်ိဳး ရွိျပန္လွ်င္ အသိဉာဏ္ရွိသူ သို႔မဟုတ္ ကံေကာင္းသူတို႔သာ အစစ္ကို သံုးစြဲရ၍ ဉာဏ္မရွိ-ကံမရွိသူတို႔မွာ အတုကိုသာ သံုးစြဲရေလသည္။
ဤသာသနာေရး၌ကား ေရွးေရွးကပင္ အစစ္ႏွင့္အတု ဒြန္တြဲကာ ဉာဏ္ရွိသူ ကံရွိသူတို႔သည္ အစစ္ဘက္မွာ ပါ၀င္၍ ဉာဏ္မရွိသူ ကံမရွိသူတို႔ကား အတုဘက္၌ ေရာက္ရွိေနၾကေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အရွင္အရဟံႏွင့္ အေနာ္ရထာ မင္းတရားတို႔ အရည္းႀကီးမ်ားကို မႏွိမ္နင္းရေသးမီ အခ်ိန္က ဉာဏ္မရွိေသာ၊ ဉာဏ္ရွိေသာ္လည္း ကံမရွိေသာ တိုင္းသူျပည္သားတို႔သည္ အရည္းႀကီးတို႔ ေဟာေျပာသမွ်ကို သေဘာက်က် မက်က် လိုက္နာ၍ ေနခဲ့ၾကရေလသည္။ ဘုန္းကံလည္းရွိ ဉာဏ္လည္းရွိေသာ အေနာ္ရထာမင္း လက္ထက္က်မွ အရွင္အရဟံ ႂကြလာ၍ သာသနာအစစ္အမွန္ကို သိသျဖင့္ ယုတ္မာညစ္ညမ္း ဆိုးသြမ္းေသာ အရည္းႀကီးတို႔ကို ဖယ္ရွားလ်က္ အစစ္အမွန္ သာသနာကို ကိုးကြယ္ၾကရေပသည္။
(ေက်းဇူးေတာ္႐ွင္ မဟာဂႏၶာ႐ံုဆရာေတာ္ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ၏ အမွတ္(၂၁)က်မ္းစာ ဘာသာေသြး၊ စာမ်က္ႏွာ - ၅၉ မွ ကူးယူပါသည္။)
သူနာႀကိဳက္ဓာတ္စာ
ယခုအခါ သာသနာေတာ္ကို ျပဳျပင္လိုေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား အေတာ္ကေလး လႈပ္လႈပ္႐ြ႐ြ ျဖစ္လာၾကပါၿပီ။ လႈပ္လႈပ္႐ြ႐ြ ျဖစ္လာရျခင္းမွာလည္း “ဤအတိုင္းသြားလွ်င္ ျမန္မာႏိုင္ငံသာသနာသည္ သိပ္မၾကာေတာ့”ဟု အျမင္ေပါက္သူေတြ မ်ားလာေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံသာသနာသည္ တစ္နည္းအားျဖင့္ ေဆးမွားမခံေသာ သူနာႏွင့္ တူပါသည္။ ဘာေဆးမွ် မေကၽြးပဲ လက္ရွိဓာတ္စာမ်ားႏွင့္ ထားလွ်င္ ဤသူနာသည္ သူ႔အလိုလို တျဖည္းျဖည္း သြားရရွာပါလိမ့္မည္။ ေခတ္ေပၚေဆးမ်ားကို တိုက္ေကၽြးကုသပါလွ်င္ကား အနာႏွင့္ ေဆးသင့္ေအာင္ေပးဖို႔ အေရးႀကီးပါသည္။ ေဆးတစ္ခ်က္မွားလွ်င္ ျဖတ္ကနဲ သြားပါလိမ့္မည္။ ဤဥပမာျဖင့္ ဘာကို ဆုိလိုပါသလဲဟု ေမးလွ်င္ လက္ရွိ စာသင္ စာခ် စာေမးပြဲ က်င္းပ၍ ဘုရားပြဲ ေက်ာင္းပြဲ ကထိန္ပြဲ ရွင္ျပဳပြဲစေသာ ပကာသနဒါနမႈႏွင့္ အေပ်ာ္အပါး ဒါနမႈတို႔သည္ သူနာႀကိဳက္ဓာတ္စာမ်ားႏွင့္ တူ၏။ ဘာေၾကာင့္နည္း? ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မရွိေသာ လူမမာကို “စားခ်င္တာ စားပါေစေတာ့”ဟု ေဆးကုဆရာက ေျပာသျဖင့္ ေဆြမ်ိဳးမ်ားက စားခ်င္တာ ေပးေနသည္ႏွင့္ တူေသာေၾကာင့္တည္း။ ဤနည္းကို “ေျဖေျဖသြားမည့္ သူနာႀကိဳက္ဓာတ္စာေပးနည္း”ဟု ဆိုလိုပါသည္။
(ေက်းဇူးေတာ္႐ွင္ မဟာဂႏၶာ႐ံုဆရာေတာ္ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ၏ အမွတ္(၂၁)က်မ္းစာ ဘာသာေသြး၊ စာမ်က္ႏွာ - ၈၁ မွ ကူးယူပါသည္။)
Shared from Kaung Kin Thit
No comments:
Post a Comment