Friday, June 1, 2012

သကၠာယဒိ႒ိကို စာအသိျဖင့္ ခြါနည္း


ယခုအခါတြင္ ရုပ္ပ်က္တရားၾကီးကို ေရးျပရမွာျဖစ္၍ ဓာတ္ေျခာက္ပါးရွိသည့္ေနာက္ ရုပ္ဓာတ္ငါးပါးကို ေအာက္ပါအတိုင္း ေရးလိုက္ပါသည္။
ရုပ္ဓာတ္ငါးပါးတို႕တြင္-
၁။ ပထ၀ီဓာတ္
၂။ အာေပါဓာတ္
၃။ ေတေဇာဓာတ္
၄။ ၀ါေယာဓာတ္
၅။ အာကာသဓာတ္
၎ဓာတ္ ၅ ပါးတြင္ “အာကာသေပါက္မွ ဃနေပ်ာက္” ဟုဆိုေသာေၾကာင့္ အဖတ္မွုန္႕၊ အရည္မွုန္႕၊ ရႊံ႕ရုပ္ဥပမာျဖင့္ အာကာသဓာတ္ ေပါက္ပံုကို အစထား၍ အမ်ားသေဘာေပါက္ အလြယ္တကူသိေစရန္ အေမးအေျဖမ်ားျဖင့္ ေရးသားျခင္းအမွု ျပဳလိုက္ရပါသည္။

အဖတ္မွုန္႕၊ အရည္မွုန္႕၊ ရႊံ႕ပုပ္ ဥပမာျဖင့္ အာကာသဓာတ္ ေပါက္ပံုကိုျပျခင္း

ေမး     ဘယ္ဥပမာျဖင့္ အာကာသဓာတ္၊ ရုပ္ပရမတ္ကို အသိဥာဏ္ေပါက္ေအာင္ အားထုတ္ရပါသနည္း။
ေျဖ     ရႊံ႕ရုပ္ ဥပမာျဖင့္ အသိဥာဏ္ေပါက္ေအာင္ အားထုတ္ရပါသည္။
ေမး     ရႊံ႕ရုပ္ဥပမာကို ဘယ္လိုလုပ္ရပါသနည္း။
ေျဖ     ျမဴေလးမ်ိဳးတို႕တြင္ ပရမာျမဴေလာက္ ေသးသိမ္ေသာ ေျမမွုန္႕၊ ေလးျပည္သားေလာက္ႏွင့္ ၎အတူ    ေသးသိမ္ေသာ အရည္မွုန္႕ေပါင္း ႏွစ္ျပည္သားေလာက္ကို ေဘးတစ္ဖက္တစ္ခ်က္တြင္ ထည့္၍ၾကည့္ပါ။
ေျမမွုန္႕ကို ကိုင္လ်က္ အဖတ္မွုန္႕၊ အဖတ္မွုန္႕။ အရည္မ်ားကို အရည္မွုန္႕၊ အရည္မွုန္႕ဟု ရွဳပါ။ ၎ေျမမွုန္႕၊ ေရမွုန္႕မ်ားကို ေရာစပ္၍ ျပဳလုပ္ရပါမည္။
ေမး     ၎အမွုန္႕ႏွစ္မ်ိဳးႏွင့္ ဘယ္လိုေရာစပ္၍ ျပဳလုပ္ရပါသနည္း။
ေျဖ     အထက္က ျပခဲ့သည့္အတိုင္း ဇလံုၾကီးႏွင့္ ခြက္ၾကီးကို တည္ထားျပီးလွ်င္ ေျမမွုန္႕ကို ဇလံုထဲထည့္၊ အရည္မွုန္႕ကို ခြက္ထဲသို႕ ထည့္၍ ျပဳလုပ္ရပါသည္။
ေမး     ေျမမွုန္႕ကို ဇလံုထဲထည့္ရန္ ဘယ္ကယူခဲ့ပါသနည္း။
ေျဖ     ေျမထဲက ယူခဲ့ပါသည္။
ေမး     ေျမထဲက ယူခဲ့စဥ္အခါက ေျခၾကီး လက္ၾကီး ရႊံ႕ရုပ္ၾကီးမ်ား ပါပါသလား။
ေျဖ     ေျခၾကီး လက္ၾကီး ရႊံ႕ရုပ္ၾကီး စသည္တို႕ မပါပါ။
ေမး     ေျခလက္စသည္တို႕ မပါလို႕ရွိလွ်င္ ဘာသာပါပါသနည္း။
ေျဖ     ေျမမွုန္႕ေတြသာ ပါပါသည္။
ေမး     အရည္မွုန္႕ကို ခြက္ထဲသို႕ထည့္ရန္ ဘယ္က ယူခဲ့ပါသနည္း။
ေျဖ     ေရထဲက ယူခဲ့ပါသည္။
ေမး     ၎ေရထဲမွ ယူခဲ့စဥ္အခါက ေျခလက္ စသည္တို႕ ပါပါသလား။
ေျဖ     ေျခလက္ စသည္တို႕ မပါပါ။
ေမး     ေျခလက္ စသည္တို႕ မပါလွ်င္ ဘာသာပါပါသနည္း။
ေျဖ     အရည္မွုန္႕ေတြသာ ပါပါသည္။
ေမး     အရည္မွုန္႕ေတြကို အဖတ္မွုန္႕ေတြထဲသို႕ ဥာဏ္ႏွင့္ေလာင္း၍ ၾကည့္လိုက္စမ္းပါ။ ၎အရည္ေတြသည္ အေပၚမွာ စုပံု၍ မတည္ဘဲ ဘယ္အထဲသို႕ ၀င္သြားပါသနည္း။
ေျဖ     အဖတ္မွုန္႕ေတြထဲ ၀င္သြားပါသည္။
ေမး     အဖတ္မွုန္႕ေတြထဲသို႕ ၀င္သြားျခင္းသည္ ဘာရွိလို႕ ၀င္သြားပါသနည္း။
ေျဖ     အၾကားရွိလို႕ ၀င္သြားပါသည္။
ေမး     ၎ကို နာနာနယ္၍ ကိုယ္ၾကီး ေခါင္းၾကီး ေျခၾကီး လက္ၾကီးတို႕အစံု မိမိႏွင့္တူစြာ ရႊံ႕ရုပ္သ႑ာန္ၾကီးလုပ္၍ ထားလိုက္ပါက ၎ကို ဘာလို႕ ေခၚၾကလိမ့္မည္နည္း။
ေျဖ     ကိုယ္ၾကီး ေခါင္းၾကီး လက္ၾကီး ရႊံ႕ရုပ္ၾကီးလို႕ ေခၚၾကပါလိမ့္မည္။
ေမး     ကိုယ္ၾကီး ေခါင္းၾကီး စသည္ ေခၚေ၀ၚၾကေသာ သူတို႕မွာ ကုိယ္ၾကီး ေခါင္းၾကီး စသည္မွတစ္ပါး အျခားရွာလို႕ ရပါမည္ေလာ။ အတြင္းသား အဖတ္မွုန္႕ႏွင့္ အရည္မွုန္႕ႏွင့္ ကိုယ္ၾကီး ေခါင္းၾကီး စသည္ႏွင့္ တစ္သားတည္းျဖစ္၍ ေနၾကမည္ မဟုတ္ပါေလာ။
ေျဖ     ကိုယ္ၾကီး ေခါင္းၾကီး စသည္တို႕မွတစ္ပါး အျခားရွာ၍ မရပါ။ အတြင္းသား အရည္မွုန္႕ အဖတ္မွုန္႕ႏွင့္ ကိုယ္ၾကီး ေခါင္းၾကီး စသည္တို႕ တစ္သားတည္း ျဖစ္၍ ေနပါသည္။
ဤကား ဥပမာ၌ သကၠာယဒိ႒ိ ျဖစ္ခ်က္တည္း။

          * * * * * * * * * * * *

အထက္ပါ ဥပမာ၌ အာကာသဓာတ္ေပါက္၍ သကၠာယဒိ႒ိ ကြာရန္ ေမးခြန္းစစ္တမ္းထုတ္ပံု

ေမး     သင္တို႕သည္ ကိုယ္ၾကီး ေခါင္းၾကီး စသည္ အယူရွိ၍ ေျပာဆိုေသာ ရႊံ႕ရုပ္ၾကီး အတြင္းကို ဥာဏ္ထြင္း၍ ၾကည့္ပါ။ အစို၀တၳဳ ျဖစ္သေလာ၊ အေျခာက္၀တၳဳ ျဖစ္ပါသေလာ။
ေျဖ     အစို၀တၳဳ ျဖစ္ပါသည္။
ေမး     အစို၀တၳဳ ျဖစ္ခဲ့လို႕ရွိလွွင္ အမွုန္႕ ဘယ္ႏွမ်ိဳး ရွိပါသနည္း။
ေျဖ     အဖတ္မွုန္႕၊ အရည္မွုန္႕ ႏွစ္မ်ိဳးသာ ရွိပါသည္။
ေမး     အဖတ္မွုန္႕သည္ ဘာ၏ အၾကားထဲသို႕ ေရာက္ေနပါသနည္း။
ေျဖ     အရည္မွုန္႕၏ အၾကားထဲသို႕ ေရာက္ေနပါသည္။
ေမး     အရည္မွုန္႕၏ အၾကားထဲ ေရာက္၍ ေနတာႏွင့္ ၎အမွုန္႕သည္ မိမိ၏ သေဘာကို စြန္႕၍ အရည္မွုန္႕ ျဖစ္သြားပါသလား။
ေျဖ     အရည္မွုန္႕မ်ား ျဖစ္၍ မသြားပါ။
ေမး     အရည္မွုန္႕ ဘာ၏ အၾကားထဲသို႕ ေရာက္ေနပါသနည္း။
ေျဖ     အဖတ္မွုန္႕၏ အၾကားထဲ ေရာက္၍ေနပါသည္။
ေမး     အဖတ္မွုန္႕၏ အၾကားထဲသို႕ ေရာက္၍ေနတာႏွင့္ ၎ အရည္မွုန္႕သည္ မိမိ၏ သေဘာကို စြန္႕၍ အဖတ္မွုန္႕မ်ား ျဖစ္သြားပါသလား။
ေျဖ     အဖတ္မွုန္႕မ်ား ျဖစ္၍မသြားပါ။
ေမး     ျဖစ္၍ မသြားလို႕ရွိရင္ ၎အဖတ္မွုန္႕၊ အရည္မွုန္႕တို႕သည္ အလံုးၾကီး၊ အခဲၾကီး၊ အျပားၾကီး ျဖစ္သြားပါသလား။
ေျဖ     အလံုးၾကီး၊ အခဲၾကီး၊ အျပားၾကီး စသည္ မျဖစ္ပါ။
ေမး     အလံုးၾကီး၊ အခဲၾကီး စသည္တို႕ မျဖစ္ခဲ့လွ်င္ ဘာျဖစ္၍ ေနပါသနည္း။
ေျဖ     အဖတ္မွုန္႕၊ အရည္မွုန္႕ေတြသာ ျဖစ္၍ေနပါသည္။
ဤကား အာကာသဓာတ္ ေပါက္ပံုတည္း။

          * * * * * * * * * * * *

သကၠာယဒိ႒ိ ကြာပံုကို ျပျခင္း

ေမး     ၎အဖတ္မွုန္႕၊ အရည္မွုန္႕တို႕သည္ ဘယ္အရပ္သူ ဘယ္အရပ္သား ျဖစ္ပါသနည္း။
ေျဖ     ဇာတိ ေျမသူ ေျမသား၊ ေရသူ ေရသား ျဖစ္ၾကပါသည္။
ေမး     ယခု ပ၀တၱိအခါမွာ ဘယ္အရပ္သူ ဘယ္အရပ္သားမ်ား ျဖစ္ၾကပါသနည္း။
ေျဖ     ဇလံုသူ၊ ဇလံုသား၊ ေရခြက္သူ၊ ေရခြက္သားမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။
ေမး     ပ၀တၱိအခါမွာ ဇလံုသူ ဇလံုသား၊ ေရခြက္သူ ေရခြက္သားမ်ားျဖစ္တဲ့ သင့္အဖတ္မွုန္႕၊ အရည္မွုန္႕တို႕သည္ ယခုအခါ ဘာရုပ္၏ ပံုသ႑ာန္အတြင္းထဲႏွိုက္ ျဖစ္၍ ေနပါသနည္း။
ေျဖ     ရႊံ႕ရုပ္ၾကီး ပံုသ႑ာန္အတြင္း၌ ျဖစ္ေနပါသည္။
ေမး     ရႊံ႕ရုပ္ၾကီး ပံုသ႑ာန္အတြင္းမွာ ျဖစ္ေနတာႏွင့္ ၎အဖတ္မွုန္႕၊ အရည္မွုန္႕တို႕သည္ ကိုယ္ၾကီး ေခါင္းၾကီး လက္ၾကီး ရႊံ႕ရုပ္ၾကီးမ်ား ျဖစ္၍ သြားပါသလား။
ေျဖ     ကိုယ္ၾကီး ေခါင္းၾကီး ျဖစ္၍ မသြားပါ။
ေမး     ကုိယ္ၾကီး ေခါင္းၾကီး စသည္ျဖစ္၍ မသြားခဲ့လို႕ရွိလွ်င္ ဘာသာျဖစ္၍ ေနပါသနည္း။
ေျဖ     အဖတ္မွုန္႕၊ အရည္မွုန္႕သာ ျဖစ္၍ ေနပါသည္။
ေမး     အဖတ္မွုန္႕ အရည္မွုန္႕ အဘယ္သစၥာနယ္က ျဖစ္ပါသနည္း။
ေျဖ     ပရမတၳသစၥာနယ္က ျဖစ္ပါသည္။
ေမး     ဘာေၾကာင့္ ပရမတ္ ေခၚပါသနည္း။
ေျဖ     မေဖာက္မျပန္ မွန္ေသာေၾကာင့္ ပရမတ္လို႕ ေခၚပါသည္။
ေမး     ဘယ္လို မ ေဖာက္ျပန္ပါသနည္း။
ေျဖ     ဘယ္ပံုသ႑ာန္ ေရာက္ေရာက္သြားေသာ္လည္း အဖတ္မွုန္႕၊ အရည္မွုန္႕မ်ားသာ ျဖစ္ၾကပါ၏။ ကိုယ္လက္ ပံုသ႑ာန္ စသည္ျဖစ္ေသာ အားျဖင့္ မေဖာက္ျပန္ပါ။
ေမး     ဘယ္ပံုသ႑ာန္ ေရာက္ေရာက္ အဖတ္မွုန္႕၊ အရည္မွုန္႕ ပါပဲဟု အသိဥာဏ္ ဆိုက္လိုက္ေတာ့ ဘာအမွန္ သိပါသနည္း။
ေျဖ     ပရမတ္အမွန္ကို သိရပါသည္။
ေမး     ၎ပရမတ္အမွန္ အသိဥာဏ္ ဆိုက္လိုက္ေတာ့ ကုိယ္ၾကီး လက္ၾကီးေတြ စသည္ ရွိပါေသး၏ေလာ၊ ဘာရွိပါသနည္း။
ေျဖ     ကိုယ္ၾကီးလက္ၾကီးေတြ စသည္ မရွိေတာ့ပါ။ အဖတ္မွုန္႕၊ အရည္မွုန္႕ေတြသာ ရွိပါသည္။
ဤကား ဥပမာ၌ - သကၠာယဒိ႒ိ ခြါပံုတည္း။

          * * * * * * * * * * * *

ေမး     ၎ရြံ႕ရုပ္ၾကီးကို မိမိအနားမွာ ညာဘက္က ယွဥ္ထား၍ ဥာဏ္မ်က္စိျဖင့္ ျပဴးျပဴးပါေအာင္ ၾကည့္လိုက္စမ္းပါ။ ၎အရုပ္ၾကီးသည္ အစို၀တၳဳျဖစ္ဘိသကဲ့သို႕ ငါေကာင္မ - ငါေကာင္ထီး ဟု ထင္ျမင္မွု ရွိေနေသာ မိမိခႏၶာလည္း အစို၀တၳဳၾကီး မဟုတ္ပါေလာ။
ေျဖ     မိမိခႏၶာလည္း အစို၀တၳဳၾကီး ဟုတ္ပါသည္။
ေမး     အစို၀တၳဳ ျဖစ္ခဲ့လို႕ရွိရင္ အမွုန္႕ဘယ္ႏွမ်ိဳး ရွိပါသနည္း။
ေျဖ     ရႊံ႕ရုပ္ၾကီးကဲ့သို႕ အဖတ္မွုန္႕၊ အရည္မွုန္႕ ဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳးရွိပါသည္။
ေမး     ကလာပ္အားျဖင့္ ေျပာဆိုမူက ကလာပ္ ဘယ္ႏွမ်ိဳး ရွိပါသနည္း။
ေျဖ     အဖတ္ကလာပ္၊ အရည္ကလာပ္ ဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳးရွိပါသည္။
ေမး     သေဘာႏွင့္ ေျပာဆိုမူ သေဘာအားျဖင့္ ဘယ္ႏွမ်ိဳး ရွိပါသနည္း။
ေျဖ     အဖတ္သေဘာ၊ အရည္သေဘာ ဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳး ရွိပါ၏။
မိမိကိုယ္၌္ အာကာသ ေပါက္ပံုတည္း။

          * * * * * * * * * * * *

မိမိကုိယ္မွာ ပရမတ္၊ ပညတ္ကြဲရန္ ေမးခြန္းစစ္တမ္းထုတ္ပံု

ေမး     ငါေကာင္မ၊ ငါေကာင္ထီး လုပ္ေနေသာ မိမိခႏၶာကိုယ္၏ အတြင္းသို႕ ဥာဏ္သြင္း၍ ၾကည့္လိုက္ေသာအခါ ဥာဏ္မ်က္စိျဖင့္ ေၾကာင္ေၾကာင္ၾကီး ျမင္ရေသာ အဖတ္မွုန္႕၊ အရည္မွုန္႕တို႕သည္ ဇာတိ ဘယ္ရပ္သူ ဘယ္ရပ္သားမ်ား ျဖစ္ပါသနည္း။
ေျဖ     ပရမာ ႏုေဘဒ သဥၥဳဏၰာ သုခုမရဇာဘူတာ၊ ပထ၀ီဓာတု ေဒါဏ မတၱာသိယာ၊ သာတေသာ ဥပဇု ပမာဏာယ အာေပါ ဓာတုယာ သဂၤဟိတာ၊ ၀ိသုဒၶိမဂ္ အ႒ကထာ။ ပရမာဏုေဘဒ သဥၥဳဏၰာ၊ ပရမာအဏုျမဴအလား၊ မခြဲျခမ္း ထုေျခ မွုန္႕မွုန္႕ညက္ညက္ျဖစ္၍ေနေသာ၊ သုခုမရဇာဘူတာ၊ သိမ္ေမြ႕လွစြာေသာ ျမဴအျဖစ္သို႕ေရာက္ေသာ။ ပထ၀ီဓာတု၊ ပထ၀ီဓာတ္သည္။ ေဒါဏမတၱာ၊ တစ္စိတ္သားမွ် အတိုင္းအရွည္ရွိသည္။ သိယာ၊ ျဖစ္ရာ၏။ သာ၊ ထိုပထ၀ီဓာတ္ကို။ တေတာ၊ ထိုတစ္စိတ္သားမွ် အတိုင္းအရွည္ရွိေသာ ပထ၀ီဓာတ္ေအာက္။ ဥပဇုပမာဏာယ၊ ထက္၀က္မွ် အတိုင္းအရွည္ရွိေသာ။ အာေပါဓာတုယာ၊ အာေပါဓာတ္ျဖင့္။ သဂၤဟိတာ၊ လံုးေထြးဖြဲ႕အပ္၏ ဟူ၍ ၀ိသုဒၶိမဂ္ အ႒ကတာ က်မ္းလာအရ ဤခႏၶာကိုယ္ၾကီးႏွုိက္ ဆံပင္စေသာ ပထ၀ီဓာတ္ ၂၀၊ သည္းေျခစေသာ အာေပါဓာတ္ ၁၂ ပါးတို႕သည္ အမိ၀မ္းႏွိုက္ ပဋိသေႏၶ တည္ေနစဥ္ကပင္ စတင္၍ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ပထ၀ီလြန္ကဲေသာ ေျမဓာတ္အဖတ္ ကလပ္မွုန္႕ တစ္စိတ္သားတို႕ႏွင့္ လံုးေထြး၍ ထားအပ္ေသာ ဓာတ္ပရမတ္တို႕ ျဖစ္ၾက၍ ဇာတိ ေျမသူေျမသား ေရသူေရသား ျဖစ္ပါသည္။
ေမး     ယခုပ၀တၱိအခါ၌ ဘယ္ဘံု႒ာန ဘယ္ေဒသမွာ ေရာက္ေနသနည္း။
ေျဖ     လူ႕ဘံု႒ာန လူ႕ေဒသမွာ ေရာက္၍ ေနပါသည္။
ေမး     လူ႕ဘံု႒ာန လူ႕ေဒသမွာ ပံုသ႑ာန္ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိရာတြင္ ဘာ၏ ပံုသ႑ာန္ အတြင္းမွာ အဖတ္မွုန္႕၊ အရည္မွုန္႕တို႕သည္ ျဖစ္၍ ေနပါသနည္း။
ေျဖ     လူ၏ ပံုသ႑ာန္အတြင္းမွာ ျဖစ္ေနပါသည္။
ေမး     လူ၏ ပံုသ႑ာန္အတြင္းမွာ ျဖစ္၍ေနတာႏွင့္ သင္ အဖတ္မွုန္႕၊ အရည္မွုန္႕တို႕သည္ လူေကာင္မ၊ လူေကာင္ထီးၾကီးမ်ား ျဖစ္၍ သြားပါသလား။
ေျဖ     လူေကာင္မ၊ လူေကာင္ထီး စသည္ ျဖစ္၍ မသြားပါ။
ေမး     လူေကာင္မ၊ လူေကာင္ထီးၾကီးမ်ား ျဖစ္၍ မသြားလို႕ရွိရင္ သင္သည္ ဘာျဖစ္၍ ေနပါသနည္း။
ေျဖ     အဖတ္မွုန္႕၊ အရည္မွုန္႕သာ ျဖစ္၍ ေနပါသည္။
ေမး     ၎အဖတ္မွုန္႕၊ အရည္မွုန္႕သည္ ဘယ္သစၥာကပါနည္း။
ေျဖ     ပရမတၳသစၥာနယ္ကပါတည္း။
ေမး     ဘာေၾကာင့္ ပရမတ္ေခၚပါသနည္း။
ေျဖ     မေဖာက္မျပန္ မွန္ေသာေၾကာင့္ ပရမတ္ေခၚပါသည္။
ေမး     ဘယ္လို မေဖာက္ျပန္ပါသနည္း။
ေျဖ     ဘယ္ပံုသ႑ာန္ေရာက္ေရာက္ အဖတ္မွုန္႕၊ အရည္မွုန္႕ပါပဲ၊ လူေကာင္မ၊ လူေကာင္ထီး စသည္ျဖစ္၍ မေဖာက္ျပန္ပါ။
ေမး     လူေကာင္မ၊ လူေကာင္ထီး စသည္ျဖစ္၍ မေဖာက္မျပန္ေသာ အဖတ္မွုန္႕၊ အရည္မွုန္႕ေတြကို အဖတ္မွုန္႕၊ အရည္မွုန္႕ေတြပဲဟု သိေတာ့ ဘာအမွန္ကို သိပါသနည္း။
ေျဖ     ပရမတ္အမွန္ကို သိပါသည္။
ေမး     ဘာပရမတ္အမွန္ကို သိပါသနည္း။
ေျဖ     အဖတ္ကလာပ္၊ အရည္ကလာပ္ ပရမတ္အမွန္ကို သိပါသည္။
ေမး     ၎ပရမတ္အမွန္ကို သိေတာ့ လူေကာင္မ၊ လူေကာင္ထီး ရွာလို႕ ရပါေသး၏ေလာ။
ေျဖ     လူေကာင္ထီး၊ လူေကာင္မ၊ ငါေကာင္မ၊ ငါေကာင္ထီး စသည္မ်ား ရွာလို႕မရပါ။
ဤကား ပရမတ္အမွန္ ျမင္ပံုတည္း။

          * * * * * * * * * * *

ဒိ႒ိ၀ိသုဒၶိ ျဖစ္ပံုကို ျပျခင္း

ေမး     ဒိ႒ိ၀ိသုဒၶိ ျဖစ္ခ်က္ကို ေက်းဇူးရွင္ မိုးညွင္းေတာရ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက စာမတတ္သူတို႕ပါ လြယ္ကူစြာ သိေစျခင္း အက်ိဳးငွာ တို႕ျမန္မာလကၤာသြားျဖင့္ ေရးသားထားသည္ကို အဖတ္ကလာပ္၊ အရည္ကလာပ္ ရုပ္ပရမတ္တို႕ ေပၚလြင္ေအာင္ ဘယ္လိုမ်ား ျပင္ဆင္၍ ရြတ္ရပါမည္နည္း။
ေျဖ     အတြင္းရွိ ဓာတ္ကား ေနရာမွာ ယခု စစ္တမ္းထုတ္ခဲ့ေသာ အဖတ္ကလာပ္၊ အရည္ကလာပ္ ျဖစ္ပါ၍ အတြင္းရွိ မဖတ္ကလာပ္၊ အရည္ကလာပ္အား ပရမတ္သား၊ ေနာက္အစဥ္ႏွင့္ အေပၚယံေၾကာတြင္ ထင္ျမင္ရပံု သ႑ာန္အေကာင္အထည္ ျဒပ္ကား ပညတ္သား ႏွစ္ပါးဥာဏ္ျမင္ ဒိ႒ိစင္ဟူ၍ ျပင္ဆင္ရြတ္ရပါမည္။
ဤကား ပရမတ္အမွန္ ပညတ္မွန္ျမင္၍ ဒိ႒ိစင္ပံုတည္း။

          * * * * * * * * * * * *

ဥပမာ၌ ပညတ္မွန္ျမင္ပံုကို ထပ္၍ ထင္ရွားေစရန္ ျပဆိုပါအံ့။

ေမး     ပရမတၳ သစၥာနယ္က ပရမတ္အမွန္ကို သိေသာအခါ ေျမမွုန္႕၊ ေရမွုန္႕တို႕သည္ ကိုယ္ေတြ၊ ဦးေခါင္းေတြ ေျခလက္ေတြ၊ လူရုပ္ၾကီးေတြ မဟုတ္တာႏွင့္ သမၺဳတိသစၥာနယ္ထဲမွာ ကိုယ္ေတြ၊ ဦးေခါင္းၾကီးေတြ၊ ေျခလက္ေတြ၊ လူရုပ္ၾကီးေတြ မရွိေတာ့ဘူး လို႕ ပယ္လိုက္ရေတာ့မွာလား။
ေျဖ     မပယ္လိုက္ရပါ။
ေမး     မပယ္လိုက္ရလို႕ရွိလွ်င္ ဘယ္သစၥာနယ္က ရွိပါသနည္း။
ေျဖ     သမုတိသစၥာ၊ ပညတ္နယ္က ရွိပါသည္။
ေမး     ဘာေၾကာင့္ပညတ္လို႕ ေခၚပါသနည္း။
ေျဖ     ပညာ၀ိယတိ ၀ါဟာရိယတီတိ ပညတိၱဟု ဆိုေသာေၾကာင့္ ေခၚေ၀ၚအပ္လို႕ ပညတ္လို႕ ေခၚပါသည္။
ေမး     ဘယ္လို ေခၚေ၀ၚအပ္ပါသနည္း။
ေျဖ     ကိုယ္ၾကီး ဦးေခါင္းၾကီး၊ ေျခလက္ၾကီး၊ လူရုပ္ၾကီးလို႕ ေခၚေ၀ၚအပ္ပါသည္။
ေမး     ၎ေခၚဆိုေနတဲ့ ကိုယ္ၾကီး၊ ဦးေခါင္းၾကီး၊ ေျခလက္ၾကီး၊ လူရုပ္ၾကီး စသည္တို႕သည္ ဘာေတြ စက္မွ ဟပ္မွ ျဖစ္ေပၚလာပါသနည္း။
ေျဖ     ေျမမွုန္႕၊ ေရမွုန္႕ေတြကို စပ္မွ ဟပ္မွ ျဖစ္ေပၚလာရပါသည္။
ေမး     ေျမမွုန္႕၊ ေရမွုန္႕ေတြကို စပ္မွ ဟပ္မွ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ကိုယ္ပံုသ႑ာန္ၾကီးေတြ၊ ဦးေခါင္းပံုသ႑ာန္ၾကီးေတြ၊ ေျခလက္ပံုသ႑ာန္ၾကီးေတြ၊ လူရုပ္ပံုသ႑ာန္ၾကီးေတြသည္ ဘာပညတ္မ်ား ျဖစ္ပါသနည္း။
ေျဖ     သ႑ာနပညတ္ ျဖစ္ပါသည္။
ေမး     လူရုပ္ၾကီး စသည္တို႕ဟာ တစ္လ၊ ႏွစ္လ၊ တစ္ႏွစ္၊ ႏွစ္ႏွစ္ ကာလရွည္လာေအာင္ အစဥ္အဆက္ ျဖစ္ေပၚခ်က္ကား ဘာပညတ္ ျဖစ္ပါသနည္း။
ေျဖ     သႏၱတိပညတ္ ျဖစ္ပါသည္။
ေမး     ကိုယ္၊ လက္၊ ေျခ၊ ဦးေခါင္း၊ လူရုပ္၊ ေခြးရုပ္ စသည္ ေခၚေ၀ၚအပ္ေသာ သဒၵါက ဘာပညတ္ ျဖစ္ပါသနည္း။
ေျဖ     သဒၵပညတ္ ျဖစ္ပါသည္။

ဥပမာ ဒိ႒ိ၀ိသုဒၶိျဖစ္ခ်က္ သဘာ၀အနက္ကို ျပဆိုဦးအံ့။


ေမး     ပညတ္ အစားစားတို႕တြင္ လူရုပ္ပံုသ႑ာန္ၾကီး ေျမမွုန္႕၊ ေရမွုန္႕ အမွန္ဟုတ္မည္ေလာ။
ေျဖ     ေျမမွုန္႕၊ ေရမွုန္႕ မဟုတ္ပါ။ ပညတ္မွန္သာ ျဖစ္ပါသည္။
ေမး     ေျမမွုန္႕၊ ေရမွုန္႕သည္ လူရုပ္ပံုသ႑ာန္ၾကီး အမွန္ဟုတ္ပါမည္ေလာ၊ ဘာအမွန္ျဖစ္ပါသနည္း။
ေျဖ     လူရုပ္ပံုသ႑ာန္ၾကီး မဟုတ္ပါ။ ေျမမွုန္႕၊ ေရမွုန္႕သာ အမွန္ျဖစ္ပါသည္။
ေမး     ေျမမွုန္႕၊ ေရမွုန္႕အတိုင္း လူရုပ္ၾကီးစသည္ကို လူရုပ္ၾကီး စသည္အတိုင္း သိေတာ့ ဘာအမွန္ကို သိပါသနည္း။
ေျဖ     ပရမတ္အမွန္၊ ပညတ္မွန္ကို သိပါသည္။
ေမး     ၎ပရမတ္မွန္၊ ပညတ္မွန္သိေတာ့ ဘာစင္ၾကယ္ပါသနည္း။
ေျဖ     အမွား စင္ၾကယ္ပါသည္။
ေမး     အမွား စင္ၾကယ္ဆိုတာက ျမန္မာလို၊ ပါ႒ိလိုက ဘာလဲ။
ေျဖ     ဒိ႒ိ၀ိသုဒၶိ ျဖစ္ပါသည္။
ေမး    ဒိ႒ိ၀ိသုဒၶိျဖစ္၊ အမွားစင္ၾကယ္ေသာ ပါ႒ိျမန္မာႏွစ္ဘာသာတို႕သည္ ဒိ႒ိ၀ိသုဒၶိ အဟုတ္ ျပီးစီးၾကေသာ သဘာ၀တရား မဟုတ္ေခ်ေသးေပ။ ယခုကဲ့သို႕ အရုပ္အတြင္းသားဟာ ေျမမွုန္႕၊ ေရမွုန္႕တို႕သာတည္း။ ၎အမွုန္႕ ေပါင္းစပ္စုေ၀းမိေသာအခါမွာ အရုပ္လုပ္သူ၏ လက္ထဲတြင္သာ အေပၚယံ ပ်ဥ္စပ္ ထိပ္စီး တပ္ျပီး ျဖစ္ေပၚ၍လာတဲ့ လူရုပ္ပံုသ႑ာန္ၾကီးပါလားလို႕ ကြက္ကြက္ ကြင္းကြင္း ရင္တြင္း ႏွလံုးတြင္းမွာ ၾကည္လင္စြာႏွင့္ ႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္စား ပိုင္းျခား၍ ျမင္လိုက္ရျခင္းတည္းဟူေသာ ယထာဘူတဥာဏ္သည္ပင္လွ်င္ ၎ရႊံ႕ရုပ္ဥပမာ၌ ဒိ႒ိ၀ိသုဒၶိ အဟုတ္ ျပီးစီးၾကေသာ သဘာ၀တရားအစစ္ ျဖစ္မည္ဟု မွတ္ၾကပါေလ ေယာဂီျမတ္အေပါင္း သူေတာ္ေကာင္းတို႕။

ေက်ာ္နႏၵေအာင္ စုေဆာင္းပူေဇာ္သည့္ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ား၏ ၀ိပႆနာရွဳနည္းမ်ား ပထမတြဲ စာအုပ္မွ မိုးညွင္းဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ သကၠာယဒိ႒ိကို စာအသိျဖင့္ ခြါပံုနည္းေလးကို ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအတြက္ ရိုက္ကူးမွ်ေ၀ပါသည္။
ခိုင္ခိုင္

၁) ၀ိပႆနာရွဳနည္း ပထမတြဲ ေဒါင္းလုပ္လုပ္ရန္ - 
http://www.mediafire.com/view/?ond0llh01dt1m7c


၂) ၀ိပႆနာရွဳနည္း ဒုတိယတြဲ ေဒါင္းလုပ္လုပ္ရန္ - 
http://www.mediafire.com/view/?hla6jq4g2venb99


၃) ဆရာေတာ္ ဦးေဃာတိတ ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ ဖဂၢဳနရဟန္းတရားေတာ္
(တရားအစပိုင္းေလာက္မွာ ဓာတ္ၾကီးေလးပါးအေၾကာင္းေလး ေဟာထားတာ ေတာ္ေတာ္ရွင္းပါတယ္။ တရားတစ္ပုဒ္လံုးကေတာ့ ေ၀ဒနာႏုပႆနာအေၾကာင္းပါ။ တရားတစ္ပုဒ္လံုး ေဟာသြားတာ- ေသခါနီးခ်ိန္အထိ မွတ္မိေနသင့္တဲ့ တရားအႏွစ္ေတြခ်ည္းပါပဲ။) အခ်ိန္ရတဲ့အခါ နာယူႏိုင္ရန္ ေဒါင္းလုပ္ထားႏိုင္ေသာလင့္ခ္ -

http://www.mediafire.com/?3zu88qpe3xa0siv

No comments:

Post a Comment