Sunday, June 17, 2012

အတိတ္ေမွ်ာ္ကိုး ကံထီထိုးေနစရာ မလို၊ ကိုယ့္ၾကမၼာ ကိုယ္ဖန္တီးရမည္

ကံမေကာင္းသည္ကို နတ္သံေနွာ၊ လူေရွ႕ သြားမေျပာမိေစနွင့္

သင္သည္ လူေရွ႕သူေရွ႕သြား၍ က်ဳပ္ ကံမေကာင္းလိုက္တာဗ်ာမ်ား သြားမညည္းတြားမိေစႏွင့္။

သင္သည္ လူေရွ႕သူေရွ႕သြား၍ က်ဳပ္ကံကိုက ဆိုးလြန္းလွပါသေကာမ်ား သြားမညည္းတြားမိေစႏွင့္။

ထိုနွယ္ေသာ ကံမေကာင္းစကား လူၾကားသြား၍ ညည္းတြားျပေနျခင္းသည္ ကိုယ္လုပ္တာ မေကာင္းေသးေၾကာင္းျဖင့္ ကိုယ့္ေပါင္ ကိုယ္လွန္ေထာင္း၍ ကိုယ္မေကာင္းေၾကာင္း အေပါင္းသို႔ သြားေရာက္ေႂကြးေၾကာ္ေနျခင္းပင္။

ကံမေကာင္းဟူေသာစကား မိမိလုပ္ရပ္ မွားေနေသးေၾကာင္း၏ ၀န္ခံစကားတည္း။

ကံမေကာင္းဟူေသာစကား ေကာင္းေသာအလုပ္ မလုပ္မိေသးျခင္း၏ ၀န္ခံစကားတည္း။

လူသားတိုင္း၌ ရိကၡာထုပ္ ႏွစ္ထုပ္ အျမဲပါေနၾက၏။

တစ္ထုပ္ကား သူေတာ္ေကာင္းတို႔ႏွင့္ ေပါင္း၍ ရွာမီွးခဲ့ၾကေသာ ေကာင္းထုပ္၊ …

တစ္ထုပ္ကား သူယုတ္မာမ်ားႏွင့္ ေပါင္း၍ စုေဆာင္းခဲ့ၾကေသာ မေကာင္းထုပ္။

တစ္ဖန္ ထိုႏွစ္ထုပ္ကို ဖြင့္ထုတ္ယူရန္ ခလုတ္ကလည္း ႏွစ္ခုပင္။

တစ္ခုကား သုစ႐ိုက္တရားဆယ္ပါး။ သဒၶါ၊ သတိ စသည္ သူေတာ္ေကာင္းတရားတည္း။

တစ္ခုကား ဒုစ႐ိုက္တရားဆယ္ပါး။ ကာမစၦႏၵ၊ ဗ်ာပါဒ စသည္ သူယုတ္မာတရားတည္း။

ထိုသို႔ သူ႔အထုပ္ႏွင့္ သူ႔ခလုတ္ အတည့္ထားရိွေခ်ရာ…

ေကာင္းထုပ္ကို ႀကိဳက္စိတ္၊ မေနာဒုစ႐ိုက္ စသည္တို႔ျဖင့္ ႐ိုက္ခ်ိဳးဖြင့္လွစ္၍ မပြင့္ေစႏိုင္။

(ေကာင္းထုပ္ကို ဒုစ႐ိုက္တရားဆယ္ပါးျဖင့္ ဖြင့္၍ မရႏိုင္၊ ေကာင္းထုပ္ကို သုစ႐ိုက္တရား ဆယ္ပါးျဖင့္ ဖြင့္ရမည္ - ဟူလို။)

မေကာင္းထုပ္ကိုလည္း ဟိရီ ၾသတၱပၸစသည္ သုစ႐ိုက္တို႔ျဖင့္ ထိုးဖြင့္ ဖြင့္၍ မပြင့္ေစႏိုင္။

ကုမၸဏီမွ ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်လိုက္ေသာ အာမခံေသာ့သည္ ထုတ္လုပ္ကတည္းက ေသာ့တံႏွင့္ ေသာ့အိမ္ ခိ်န္တည့္၍ ထုတ္လုပ္ေပးထားရာ ထိုေသာ့အိမ္ကို ထိုေသာတံမွတစ္ပါး အျခားအျခားတို႔ျဖင့္ အစားထိုးဖြင့္ ဖြင့္၍ မရေခ်။

ထိုေသာ့တံသည္လည္း ထိုေသာ့အိမ္မွတစ္ပါး အျခားအျခားတို႔ အေပါက ္သြားေရာက္၍ မပြင့္ေစေခ်။

သည့္ပမာလွ်င္...

ငါခ်မ္းသာသလို သူတို႔လည္းပဲ ခ်မ္းသာရန္ ငါ႔သုခ တစ္၀က္မွ်ေပးမည္ဟူေသာ ေမတၱာ၊ ကိုယ္ခ်င္းစာထား ေမတၱာပြားျဖင့္ ေ၀စားမွ်စား ျပဳက်င့္ခဲ့ေသာ ဒါနကံ၊ …

ငါမဆင္းရဲသလို ခမ်ာတို႔လည္းပဲ မဆင္းရဲေစရ။ သူ႕ဒုကၡ တစ္၀က္မွ်ယူမည္ ဟူေသာ က႐ုဏာ၊ ကိုယ္ခ်င္းစာထား ေမတၱာပြားျဖင့္ ေရွာင္လားတိမ္းလား ေစာင့္စည္းခဲ့ေသာ သီလကံ၊ …

ထိုေကာင္းကံမ်ားမွ ရေသာ ဤလူ႔ဘ၀နွင့္ လူ႔ေဘာဂတို႔ကို ကံ၊ ဉာဏ္၊ ၀ီရိယတို႔အစား တဏွာ၊ မာန၊ ဒိ႒ိတို႔ျဖင့္ ငါဖို႔ ႀကိဳးစားမည္ - ဒိ႒ိ၊ ငါေကာင္းစားေစရမည္- တဏွာ။ ငါၾကံ ဘာခံႏိုင္မွာလဲ-မာန။ ေရွ႕တန္းခ်၍ မရ,မက ဇ,ျပေနပါေသာ္ကား ...

ၾကက္တို႔သည္ အိပ္တန္းဆင္းမွ အိပ္တန္းတက္ထိ အစာထုပ္ကို ယက္ယက္၍ ကုတ္ထုတ္ေနၾကေသာ္မွလည္း ဇလုပ္ မျပည့္တတ္။

ထိုၾကက္တို႔သည္ ...

အစာကို ေကာင္းစြာမရွာ။ မာန္စိတ္မႊန္လွ်င္ တြန္၊ မ,စိတ္မႊန္လွ်င္ ကုပ္၊ ငါစိတ္မႊန္လွ်င္ ရန္လုပ္ျဖင့္ ယုတ္စိတ္ ၀င္ေနျခင္းေၾကာင့္တည္း။

လူသားမ်ားသည္လည္း ေဟာင္းကံကို ေကာင္းကံျဖင့္ ေဖာ္ထုတ္နိုင္ရန္ စိတ္ကို ပူပန္ေစတတ္၊ ႏိွပ္စက္တတ္ေသာ တဏွာ၊ မာန၊ ဒိ႒ိစသည္ ဒုစ႐ိုက္ အယုတ္တရားမ်ားအစား စိတ္ကို ေအးေစတတ္ေသာ သဒၶါ၊ သတိတို႔တြင္ ကံ၊ ဉာဏ္၊ ၀ီရိယ တန္ဆာဆင္၍ လႊတ္ေပးတတ္ပါမူကား …။

စမ္းေရမည္သည္ ယမန္ႏွစ္ မိုးတြင္းႂကြင္း ေျမေအာင္းေရမ်ားပင္။ ထိုစမ္းေရသည္ ပူလြန္းေသာေဒသ၊ အရိပ္မဲ့ေသာ ေဒသ၊ မာေၾကာေသာ ၾကပ္တီးျပင္ စသည္တို႔၌ မစီးဆင္း။ တစ္စက္ေအာင္း၊ ႏွစ္စက္ေအာင္းျဖင့္လည္း မစီးဆင္း။

စင္စစ္ စမ္းေရမွန္သမွ် ေအးေဆးေသာ၊ အရိပ္ခိုခြင့္ရေသာ ႏူးညံ့ေသာ ေနရာေဒသတို႔ရိွ မ်ားျပားေသာ ေျမေအာင္းေရမ်ိဳးမွသာ စီးဆင္း႐ိုး ရိွေခ်သည္။ ေရခိုးကို ေႏြခိုးမႈတ္၊ ေရခိုး ေရခိုးခ်င္း လႈပ္ေပးမွ ဆင္းေသာအမ်ိဳးတည္း။

လူတိုင္းပင္ ကံေကာင္းခ်င္ၾက၏။ ေကာင္းခ်င္ၾကသျဖင့္လည္း ေကာင္းမည္ထင္ေသာအလုပ္ ေရြးလုပ္ေနၾက၏။ သို႔တေစလည္း ထိုလူသားတိုင္း ေကာင္းသင့္သေလာက္ မေကာင္း။

ထိုလူသားတိုင္း ဘုရားနွင့္ မေတြ႕ဘူးေသာ လူသား မရိွ။ သာသနာႏွင့္ မဆံုဖူးၾကေသာ လူသားလည္း မရိွ။ မိမိတို႔ ယံုၾကည္မူ ကိုးကြယ္၀တ္ျပဳမႈ လုပ္၍ ထုပ္ထားခဲ့ေသာ ကံရိကၡာထုပ္ မျမႇဳပ္ဖူးသူ မရိွ။

ထိုကံစုအားလံုး ပြင့္ေပၚမည္ဆိုလွ်င္ ထားစရာပင္ မရိွ၊ လုပ္စရာလည္း မလိုၿပီ။ သို႔ေသာ္ ထိုေကာင္းကံစုမ်ားတို႔သည္ လူသားတို႔၏ တစ္ေန႔တာ၏ အခိ်န္ျပည့္ကို ငါ၊ ငါ့မယား၊ ငါပိုင္သည္မွပင္ တဏွာထည္လဲ၊ မာနထည္လဲ၊ ဒိ႒ိထည္လဲ တည္းဟူေသာ အမိႈက္, ခဲ, သလဲတို႔ကခ်ည္းသာ ဖံုးလႊမ္းထားေလ့ရိွၾကရာ အျပဳတ္ထုတ္ဖို႔ကား ဟုတ္ႏိုင္လြန္းမွသာ။

တစ္ဖန္ တစ္ခ်က္တစ္ႀကိမ္ တစ္ခါထိန္မွ် ပြင့္ခြင့္ရေသာ ထိုကံပြင့္မ်ားတို႔သည္ ထိုထိုကိေလသာ အမိႈက္တို႔အၾကား ေခါင္းထိုးလ်က္က ျမဳပ္၀င္သြားၾကသည္ျဖစ္ရာ…

သဒၶါ-သတိ-အသိတို႔ သန္လြန္းမွ ေပၚဖို႔ ျမင္သည္။

ကံ၊ ဉာဏ္၊ ၀ီရိယတို႔ ထက္လြန္းမွ ထြက္ဖို႔ ျပင္သည္။ လူသားတိုင္း ကံေကာင္းခ်င္ၾက၏။ ကံေကာင္းခ်င္ၾကသျဖင့္လည္း ေကာင္းမည္ထင္သည့္ အလုပ္ ေရြးလုပ္ေနၾက၏။ သို႔တေစလည္း ထိုလူသားတိုင္း ေကာင္းလ်က္က မေကာင္း။ လူဆိုကတည္းက ကံေကာင္းလြန္လြန္း၍ ျဖစ္ထြန္းလာခဲ့ျခင္း ျဖစ္၏။ သို႔တေစလည္း လူျဖစ္လ်က္ႏွင့္ လူအလုပ္ မလုပ္က ေကာင္းကံ မဆက္လာေတာ့ၿပီ။

တိရစၧာန္သည္ ႀကိဳက္လွ်င္ လိုက္၏။ မႀကိဳက္လွ်င္ တိုက္၏။ မသိလွ်င္ကား အမိုက္၌ ေမ့၊ အေတြ႕၌ ေမွး၊ ေတြးလွ်င္လည္း ခပ္ေရးေရးသာ။

တိရစၧာန္ကား အေတြ႕၌ ေမွး၊ ထိုေရးေရးမွ် မျမင္ေၾကာင့္ အက်ိဳးရိွ (အျပစ္မဲ့)ႏွင့္ (အျပစ္ရိွ) အက်ိဳးမဲ႔ အတဲြ - ခဲြ၍ မသိတတ္။ ယူဖို႔က် ေ၀း။ ႀကိဳက္၍ေကာင္းေသာ အေကာင္းႏွင့္ ေကာင္း၍ႀကိဳက္ေသာ အႀကိဳက္ နိႈက္မၾကည့္တတ္။ သိဖို႔က် ေ၀း။

လူမွာမူကား ထိုသို႔ မဟုတ္သင့္ၾကၿပီ။

အမွန္သိသည္ လူ၌သာ နားသက္၏။

အမွန္သိသေလာက္ အမွန္လုပ္ပိုင္ခြင့္လည္း လူ၌သာ နားသက္၏။

ထိုလူသား ေကာင္းေသာအၾကံ၊ မွန္ေသာအလုပ္၊ ဟုတ္ေသာအေျပာတို႔တြင္ ကံအေပၚ၌ ယံုၾကည္ျခင္း၊ မိမိသတၱိ၌ ယံုၾကည္ျခင္း၊ နည္းေပးလမ္းျပဆရာသမားမ်ား၏ သိကၡာ၌ ယံုၾကည္ျခင္း - သဒၶါသံုးခ်က္ဆင့္တို႔ႏွင့္အတူ မိမိလက္ထဲသို႔ ပစၥဳပၸန္တည့္တည့္ေရွ႕ လာေရာက္ေတြ႕ဆံုေနၾကေသာ လူ႔ဘ၀နွင့္ လူ႔ေဘာဂတို႔ကို သတိတမာန္ ဉာဏ္၀ယ္ေနာက္ပါး ၀ီရိယတြန္းအားမ်ားျဖင့္ ကံရိကၡာထုပ္ အတြင္းထား ေဖာ္စားတတ္မွသာ လူ႔အရာ ၀င္ၾကမည္။

ကံအတိုးေပး ေႂကြးရွင္ေနရာမွ ေန၊ လက္ခံစားတတ္မွ လူတြင္သည္။

ကံအတိုးေပး ေႂကြးငွားေနရာမွ ေန၊ ေခ်းငွားသံုးေနက လူျဖစ္ေသာ္မွ လူအရာ မ၀င္။

သုကေမၼ လဘမာေနန၊ ဥပတၳေမၻန သာဓုနာ။

အတီတမၸိ မာဇပၸတိ၊ အနာဂတမၸိ မာပတၱိ။

တုမွသာ ဟတၳမု႒ိယာ၊ ေစတနာယ ကာယကမၼံ။

၀စီ ၀ါ မေနာ ကမၼကံ၊ တီဏိမာနိ ကမၼာနိေ၀။

သုဒၶိယာ သုဒၶ သုသုဒၶံ၊ ပုနပၸဳႏၷံ ၀ိေသာေဇဟိ။

အထေခါ တီတပုေညာပိ၊ ပစၥဳပၸေႏၷာပိ ပုေညာ ေသာ။

သု႒ဳသႏၷိ ဇိကာရေကန၊ အာဂေမယ်ာသိ ပစၥကၡံ။

သုကေမၼ လဘမာေနန- ကံေကာင္းကံမ ရလိုလွေသာ၊ သာဓုနာစ - သူေတာ္ေကာင္းမ်ားသည္ လည္းေကာင္း၊ သု ကေမၼ ဥပတၳေမၻန - ကံေကာင္းကံစ ေထာက္မလိုလွေသာ၊ သာဓုနာစ - သူေတာ္ေကာင္းမ်ားသည္လည္းေကာင္း၊ အတီတမၸီ မာဇပၸတိ - အတိတ္ေမွ်ာ္ကိုး ကံထီထိုးေနစရာ မလို။ အနာဂတမၸိ မာပတၱိ - အနာဂတ္ေကာင္းရာ ဆုေတာင္းေပးေနစရာ မလို။ ေ၀ - စင္စစ္၊ တုမွသာ ဟတၱမု႒ိယာ - သင့္လက္ထဲ အျမဲဆုပ္ကိုင္ထားေသာ၊ ေစတနာယ - ေစတနာ၏၊ ကာယကမၼံ ၀ါ - ကိုယ္လွ်င္လႈပ္ရွား အမူအက်င့္မ်ားကိုလည္းေကာင္း၊ ၀စီကမၼံ - ႏႈတ္ဖြင့္ေျပာၾကား ဆိုစကားမ်ားကိုလည္းေကာင္း၊ မေနာကမၼံ ၀ါ - စိတ္ျဖင့္စဥ္းစား အၾကံအစည္မ်ားကိုလည္းေကာင္း၊ သုဒၶိယာ - စင္ၾကယ္ေနရာမွ၊ သုဒၶ သုသုဒၶိ - စင္ၾကယ္သထက္ စင္ၾကယ္ေအာင္၊ ပုနပၸဳႏၷံ - ထပ္ခ်ည္းတလဲ တကဲကဲ၊ ၀ိေသာေဇဟိ - ေဆးေၾကာ၍သာ ေနပါေလေတာ့။

အထေခါ - ထိုသို႔ ကံေဟာင္းျပဳျပင္ ကံသစ္ကို တီထြင္ေနပါေသာ္၊ ေသာ ပုေညာ - ယခုျပဳရ ထိုပုဉ္းကံ အေထာက္အမသည္ ၊၀ါ - (ေၾကာင့္)၊ အတီတ ပုေညာပိ - အတိတ္ကံေဟာင္း ပုညေဆာင္းမ်ားလည္း၊ သု႒ဳသႏၷိ ဇိကာရေကန - ေကာင္းစြာစုစည္းၿပီး အေျခအေနျဖင့္၊ ပစၥကၡံ - မ်က္ျမင္ကိုယ္ေတြ႕ သင့္လက္၀ယ္ေရွ႕သို႔၊ အာဂေမယ်ာသိ - ဆိုက္ေရာက္လာပါအံ့။ ပစၥဳပၸေႏၷပိ - ယခုလုပ္ရပ္ေကာင္းမႈႏွင့္စပ္ ေကာင္းက်ိဳးထပ္ အျမတ္ရကလည္း၊ သု႒ဳသႏၷိ ဇိကာရေကန - ေကာင္းစြာစုစည္းၿပီး အေျခအေနျဖင့္ (၀ါ) တစ္လံုးတစ္ခါတည္း၊ ပစၥကၡံ - မ်က္ျမင္တပ္အပ္ ယံုၾကည္ႏိုင္ေလာက္ရာ အျမတ္သို႔(၀ါ)သည္၊ အာဂေမယ်ာသိ - ဆိုက္ေရာက္၍သာ လာပါေခ်အံ့။ (မဟာေဗာဓိၿမိဳင္ဆရာေတာ္)

[ကံေကာင္းကံမ ရလိုလွေသာ - ကံေကာင္းကံစ ေထာက္မျခင္းကို ရလိုလွေသာ သူေတာ္ေကာင္းမ်ားသည္ အတိတ္ေမွ်ာ္ကိုး ကံထီထိုးေနစရာ မလိုေပ။ အနာဂတ္ေကာင္းဖို႔ရာ ဆုေတာင္းေပးေနစရာလည္း မလိုေပ။ စင္စစ္ သင့္လက္ထဲ တြင္ အၿမဲ ဆုပ္ကိုင္ထားေသာ ေစတနာ၏ ကိုယ္အမူအက်င့္မ်ားကိုလည္းေကာင္း၊ ႏႈတ္ဖြင့္ေျပာၾကား ဆိုစကားမ်ားကို လည္းေကာင္း၊ စိတ္ျဖင့္စဥ္းစား စိတ္အၾကံအစည္မ်ားကိုလည္းေကာင္း စင္ၾကယ္ေနေအာင္၊ ကံသုံးပါး စင္ၾကယ္သည္ထက္ စင္ၾကယ္ေအာင္ ထပ္ခါတလဲလဲ ေဆးေၾကာ၍သာ ေနပါေလ။ ထိုသို႔ ကံေဟာင္းျပဳျပင္ ေကာင္းကံသစ္ကို တီထြင္ေနပါေသာ္ ယခုျပဳရ ထိုကုသိုလ္ကံ အေထာက္အမေၾကာင့္ အတိတ္ကုသိုလ္ကံေဟာင္းမ်ားလည္း ေကာင္းစြာစုစည္းၿပီး အေျခအေနျဖင့္ မ်က္ျမင္ကိုယ္ေတြ႕ သင့္ လက္၀ယ္ေရွ႕သို႔ ဆိုက္ေရာက္လာပါအံ့၊ ေကာင္းက်ိဳးေပးပါအံ့။ ယခုလုပ္ရပ္ ေကာင္းမႈႏွင့္စပ္ ေကာင္းက်ိဳးထပ္ အျမတ္ရကလည္း ေကာင္းစြာစုစည္းၿပီး အေျခအေနျဖင့္ တစ္လံုးတစ္ခဲတည္း မ်က္ျမင္တပ္အပ္ မယံုၾကည္ႏိုင္ေလာက္စရာ အျမတ္သို႔ /အျမတ္သည္ ဆိုက္ေရာက္၍သာ လာပါေခ်အံ့။ ]

Shared from အရွင္ သီရိဓမၼ

No comments:

Post a Comment