အသုဘရႈနည္းပံုမွန္ -
မိမိက အိပ္ယာေပၚ ပက္လက္လွန္အိပ္ေနလိုက္။ ေၿခလက္ေတြ ဆန္႔ဆန္႔ထား၊ မ်က္စိမိွတ္ထား၊
စိတ္အာရံုၿဖင္႔ မိမိခႏၶာကိုယ္ကို ၾကည္႔ပါ။ စိတ္အာရံုၿဖင္႔ မိမိ ခႏၶာကိုယ္ကို ၾကည္႔ေတာ႔ အိပ္ယာေပၚ ပက္လက္လွန္ဆန္႔ဆန္႔ အိပ္ေနပံုၿမင္ရမယ္။
အခုငါ ၀ိညာဥ္မခ်ဳပ္ေသးလို႔ ဒီတိုင္းရိွတာ။ ၀ိညာဥ္ ခ်ဳပ္သြားလို႔ရိွရင္ ငါ႔ရဲ ႔ ဒီခႏၶာကိုယ္ၾကီး ေသၿပိီးေတာ႔ အသုဘၾကီးၿဖစ္မွာ။ အဲဒီလို ႏွလံုးသြင္းလိုက္ပါ။
အဲဒီေတာ႔ မိမိခႏၶာကိုယ္ၾကီးဟာ အသုဘအၿဖစ္ၾကီးကို ၿမင္လာလိမ္႔မယ္။ ကိုယ္႔ခႏၶာ ကိုယ္႔ ဖာသာၾကည္႔ေတာ႔ ကိုယ္႔ဖာသာကိုယ္ၿမင္တယ္။ ကိုယ္နဲ႔မဆိုင္သလိုလို ဆိုင္သလိုလိုလည္း ထင္တတ္တယ္။ ပိုင္ပိုင္ၾကီးၾကည္႔ရတယ္။ အဲဒီလိုၾကည္႔ပါမ်ားလာေတာ႔ အသုဘကို ကိုယ္႔ဖာသာကိုယ္ၿမင္ၿပီမွတ္။
အသုဘဆိုတာ မတင္႔တယ္တာေၿပာတာ။ အခု အသက္၀ိညာဥ္ မခ်ဳပ္ေသးခင္က အသုဘအစိမ္းေခၚတယ္။ ၀ိညာဥ္ခ်ဳပ္ၿပီးတဲ့အခါက်ေတာ့ ေၾကြၿပီးအသုဘေခၚတယ္။ အညွာမွ ေၾကြၿပီးေသာ သစ္သီးမွည္႔ကဲ႔သို႔ ေၾကြၿပီးေသာ အသုဘေခၚတယ္။ မေၾကြခင္ ၀ိညာဥ္မခ်ဳပ္ေသးခင္က သရက္သီးမ်ား အညွာနဲ႔ တန္းလန္းရိွေသာ (သရက္သီး) အသီးကဲ႔သို႔ အညွာမေၾကြေသးေတာ႔ အသုဘအစိမ္းေခၚတယ္။ တို႔၀ိညာဥ္မခ်ဳပ္ေသးေတာ႔ ဒီခႏၶာကိုယ္ကေတာ့ အသုဘေတာ႔ အသုဘပါပဲ။ တင္႔တယ္ၿခင္းမရိွဘူး။ တင္႔တယ္ၿခင္းမရိွေသာ္လည္းပဲ ၀ိညာဥ္တန္းလန္း ရိွေနေသာေၾကာင္႔၊ အညွာမွ မေၾကြေသးေသာေၾကာင္႔ အသုဘအစိမ္းေခၚတယ္။
ဒီခႏၶာကိုယ္ၾကီး အသုဘၾကီးပဲလို႔ ၿမင္ၿပီဆိုေတာ႔ ႏွစ္သက္မွဳ၊ တြယ္တာမွဳ ဘာမွမရိွေတာ႔ဘူး။ ႏွစ္သက္မွဳ၊ တြယ္တာမွဳ မရိွေတာ႔ၿခင္းက အၿမတ္ထြက္လာတယ္။ ခႏၶာကို္ယ္လည္း တြယ္တာမွဳမရိွဘူး၊ (ခႏၶာ)ကိုယ္သာမဟုတ္ေသးဘူး။ ပစၥည္းဥစၥာလည္း တြယ္တာမွဳ မရိွဘူး။ ဘုန္းၾကီးဆိုလို႔ရွိရင္ ေက်ာင္းကန္လည္း တြယ္တာမွဳမရိွဘူး။ အသုဘ ကမၼ႒ာန္း စီးၿဖန္းလို႔ အသုဘပံုကို ပိုင္ပိုင္ၿမင္ထားေသာ ဘုန္းၾကီးမ်ား ပစၥည္းဥစၥာေတြကို သိမ္းဆည္းထားေလ႔မရိွဘူး။ ဘာမွမက္ေမာၿခင္း မရိွဘူး။ အဲဒီလိုဘုန္းၾကီးက ေက်ာင္းကန္နဲ႔စပ္လို႔ စကားလည္း ေၿပာလိမ္႔မယ္ မဟုတ္ဘူး။ စိတ္ေတြက အလုိလို ေအးခ်မ္းၿပီးေတာ႔ ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္လိုလိုကို ထင္ရေလာက္ေအာင္ စိတ္ေတြက ေအးခ်မ္းေပ်ာ႔ေပ်ာင္း သြားတယ္။ လူလည္း ဒီအတိုင္းပါဘဲေနာ္။ အဲဒါမွတ္ထားၾက။
အသုသ အသုဘ ဆိုလို႔ ခက္ခက္ခဲခဲ ရႈရတာမဟုတ္ဘူး။ ဒီစကားနဲ႔ဆက္လို႔ ေရွးကဆိုရိုးရိွတယ္။“မသာတစ္ေခါက္ ေက်ာင္းဆယ္ေခါက္”။ မသာတစ္ေခါက္ ေက်ာင္းဆယ္ေခါက္ ဆိုတဲ႔စကား ေရွးလူၾကီးေတြစကား။ အသုဘ မသာအိမ္ကို တစ္ေခါက္သြားၿခင္းသည္ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသို႔ ဆြမ္းပို႔၊ ဥပုသ္ေစာင္႔၊ တရားနာ ဆယ္ေခါက္သြားတာထက္ မသာတစ္ေခါက္ သြားလိုက္ၿခင္းက ပို၍ခရီးေရာက္တယ္။ တနည္းအားၿဖင္႔ ညီမ်ွေသာ ကုသိုလ္ရိွတယ္လို႔ ဆိုတယ္။ ဆိုလိုသည္မွာ အသုဘ ရုပ္ၾကီးၾကည္႔ၿပီးေတာ႔ကာ ေၾသာ္...သူ႔ခမ်ာ ေသရွာလို႔ တကယ္ အသုဘ အစစ္ၿဖစ္ၿပီ။ ငါ႔ခႏၶာကိုယ္လည္း ဒီလိုၿဖစ္မွာပဲ၊ အဲဒီလိုေတြးဆၾကည္႔ေတာ႔ကာ အသုဘရႈၿခင္း အဓိပၸါယ္ေရာက္တယ္။ ေရွးအခါက အသုဘနဲ႔ စပ္လို႔ ဘုန္းၾကီးေတြပင္႔စာေရးေသာအခါ ဘယ္ရြာက ဘယ္သူကြယ္လြန္သြားလို႔ အသုဘရႈစား ၾကြေတာ္မွဳပါလုိ႔ ပင္႔ေလ႔ရိွၾကတယ္။ ဘုန္းၾကီးေတြကို။ လူမ်ားကိုလည္း အသုဘရႈ တရားနာၾကြၾကပါလုိ႔ ဖိတ္စာရိုက္ေလ႔ရိွၾကတယ္။ လူအမ်ား အသုဘရႈလား မရႈလားေတာ႔ မသိဘူး။ အသုဘေတာ႔ပို႔ၾကတယ္။ အသုဘပို႔တယ္ဆိုတာ ဒီလိုအသုဘရႈနည္းကို ၾကည္႔ၾက။ ရုပ္ခႏၶာက ေသတၱာထဲထည္႔ထားလို႔ မၿမင္ရေသာ္လည္း အဲဒီထဲမွာ ရုပ္ၾကြင္းခႏၶာၾကီးက ႏွစ္သက္ဖြယ္ မရိွေတာ႔ဘူး။ ပုပ္ပြေနမယ့္၊ မပုပ္ပြေသးေသာ္လည္း ပုပ္ပြဖုိ႔ရန္ ေရွးရႈေနတဲ႔ စပ္ဆုတ္ရြ႔ံရွာဖြယ္ ခႏၶာကုိယ္ၾကီးဘဲ။ ငါ႔ခႏၶာကိုယ္လည္း ဒီအတိုင္းပဲ။ အဲဒီလိုတင္စားၾကည္႔ရင္ အဲဒါအသုဘရႈၿခင္းၿပီးသြားတယ္ေနာ္။
ၿပီးေတာ႔ တို႔ခႏၶာကိုယ္ေတြဟာ အသက္မေသေသးခင္ အသုဘစိမ္းေတြ လႈပ္ရွားေနၾကတာ။ အမွန္စင္စစ္ ႏွစ္သက္ဖြယ္မရိွ၊ မတင္႔တယ္ေသာ အသုဘေတြ။ မတင္႔တယ္ေသာေၾကာင္႔ ဒီခႏၶာကိုယ္ၾကီး တင္႔တယ္ေစၿခင္း အက်ိဳးငွာ ေရခ်ိဳးေပးရတယ္။ အ၀တ္တန္ဆာ ဆင္ၾကတယ္။ သနပ္ခါးန႔ံသာေတြ လိမ္းလို႔ ၿပဳၾက ၿပင္ၾကတယ္။ အသုဘၾကီး ၿပင္ေနၾကတာေနာ္။ ေသၿပီးသား အသုဘၾကီးကို ပန္းကံုးၾကီးေတြ ေထာင္လို႔၊ မတင္႔တယ္တာေတြကို တင္႔တယ္ပါေစျခင္း အက်ိဳးငွာ လွပေသာ အ၀တ္ကေလးေတြဖံုးလို႔၊ အဲဒိီလို ၿပဳၿပင္ၾကသကဲ႔သုိ႔ တို႔ခႏၶာကိုယ္ၾကီးလည္း မတင္႔တယ္ေသာ အသုဘၾကီးတင္႔တယ္ေအာင္ သနပ္ခါးလိမ္းရတာ၊ မိန္းမေတြ ေက်ာက္ၿပင္ေပၚ သနပ္ခါး တရႊဲရႊဲနဲ႔ ေသြးၾကတယ္။ အဲဒီအသုဘၾကီးကို ၿပင္ၾကတာအဲဒါ။ ငါဟာ အသုဘၾကီးကို ၿပင္ေနတာဘဲလို႔ နားလည္ၾကေနာ္။ ငါ႔အသုဘၾကီး ငါၿပင္ထားတာ။ သူကလည္း သူ႔အသုဘၾကီး သူၿပင္လာတာ။ အမယ္.. အသုဘၾကီး ၿပင္လာလိုက္တာ သနပ္ခါးေခ်ာင္းၾကီးေတြ ကြက္လို႔၊ ႏွဳတ္ခမ္းနီၾကီးေတြ ဆိုးလို႔၊ ေခါင္းမွာလည္းပန္းေတြ ပန္လို။႔ သူတို႔ အသုဘၾကီးေတြ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ၿပင္လာၾကတာ။ နားလည္ၾကရဲ ႔လား။ ဟုတ္ကဲ့လား။ ကိုယ္႔အသုဘကိုယ္ ၿပင္ၾကတာေနာ္။ ေသျပီးတဲ႔အခါ ကိုယ္႔အသုဘကို သူမ်ားၿပင္ၾကမွာ။
Shared from Vimuttisukha Bliss
No comments:
Post a Comment