သြားေနၾကရတာပါ။ အေဖ့ကိုၾကည့္ျပန္ေတာ့လည္း ကိုယ့္အထုပ္ကိုယ္ဆြဲျပီး ကိုယ့္ခရီး
ကိုယ္သြားေနရတာ။ အေမ့ကိုၾကည့္ျပန္ေတာ့လည္း ကိုယ့္အထုပိကိုယ္ဆြဲျပီး ကိုယ့္ခရီး သြားေနရတာပဲ။ ဘယ္ေလာက္ခ်စ္ပါတယ္ေျပာတဲ့ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမေတြျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ့္အထုပ္ကိုယ္ဆြဲျပီး ကိုယ့္ခရီးကိုယ္ ဆက္သြားၾကရတာပါ။
ဒီေလာက္ေနပူပူ ခရီးၾကီးထဲမွာ သစ္ပင္ရိပ္ေအာက္ ေရေသာက္ရင္းနဲ႕ ခရီးသြား ဧည့္သည္ ဘ၀တူအခ်င္းခ်င္း ေရမလုၾကပါနဲ႕၊ အရိပ္မလုၾကပါနဲ႕၊ ရန္မျဖစ္ၾကပါနဲ႕။ သူလည္းခရီးသြား၊ ကိုယ္လည္းခရီးသြားဆိုတာကို ေမတၱာေရွ႕ထားျပီး အသိဥာဏ္နဲ႕ နားလည္ေပးလိုက္ပါ။ ခရီးသြားဧည့္သည္ဆိုတာ ႏွစ္မိ်ဳးရွိပါတယ္။ ပထမတစ္မ်ိဳးက ပကတိ
ခရီးကို သြားေနၾကတဲ့ ပကတိဧည့္သည္ရယ္၊ ေနာက္တစ္မ်ိဳးက ေလာကၾကီးထဲမွာ တစ္ဘ၀
ျပီး တစ္ဘ၀၊ တစ္ဆင့္ျပီးတစ္ဆင့္ တိုးတက္လာျပီး နိဗၺာန္အထိအေရာက္သြားေနၾကတဲ့
နိဗၺာန္ခရီးသြား သံသရာ ဧည့္သည္ရယ္ ႏွစ္မ်ိဳးရွိၾကပါတယ္။
နိဗၺာန္ဆိုတဲ့ ရည္မွန္းခ်က္၊ နိဗၺာန္ဆိုတဲ့ ဦးတည္ခ်က္မရွိဘဲ သံသရာထဲမွာ ဟို
ေရာက္ ဒီေရာက္ ဟိုလည္ဒီလည္ သြားေနတဲ့သူေတြက ခရီးသြားဧည့္သည္မ်ားအစစ္မဟုတ္
ဘူးလို႕ေျပာခ်င္ပါတယ္။ အဲဒီလိုမ်ိဳးက ဧည့္သည္မဟုတ္ပါဘူး။ အိမ္လည္တာ။ ဘ၀အိမ္
လည္တာ အတူတူပဲတဲ့။ အခုက အိမ္လည္လာတာဆိုရင္ အခ်ိန္တန္ရင္ အပါယ္ေလးဘုံဆို
တဲ့ ကိုယ့္အိမ္ကို ကိုယ္ျပန္ရမွာပါ။ ဟိုလိုလို ဒီလိုလိုနဲ႕ ေနၾကရင္ ငရဲ၊ တိရိစၦာန္၊ ျပိတၱာ၊ အသူရကာယ္ ဆိုတဲ့ ကိုယ္အရင္ကေနခဲ့တဲ့ ဒုကၡဘံု ဆင္းရဲအိမ္ကို ျပန္ရမွာပါ။ အဲဒါကသာ
ကိုယ့္အိမ္ ကုိယ္ျပန္တယ္ေခၚပါတယ္။ ဘယ္ေလာက္မ်ား ဒုကၡဆင္းရဲဘံုကို ျပန္ေရာက္ရ
မွာ ေၾကာက္စရာေကာင္းလိုက္သလဲလို႕။
ပုထုဇဥ္တို႕ရဲ႕အိမ္ဟာ အပါယ္ေလးဘံုတဲ့ ေၾကာက္စရာေကာင္းလိုက္တာ။
အဲဒါေၾကာင့္မုိ႕လုိ႕ သတိပ၏႒ာန္ဘာ၀နာကို အားထုတ္ၾကစမ္းပါ။ သတိမလြတ္ပါေစနဲ႕။
အခုလို ထပ္ခါထပ္ခါ ေျပာေပးေနတယ္ဆိုတာက ဒီေယာဂီေတြ၊ ဒီပရိတ္သတ္ေတြအတြက္
အသိဥာဏ္ေတြ တိုးဖို႕ပါ။ သတိထား၊ သတိရွိလို႕ အသိဥာဏ္ေတြ တိုးလာေတာ့မွ မိမိတို႕
ပုထုဇဥ္ဘ၀ကလြတ္ေျမာက္ျပီး အပါယ္ေလးဘံု ဒုကၡဆင္းရဲကို ျပန္မေရာက္ေတာ့မွာပါ။
အသိဥာဏ္ဆိုတာက အမ်ိဳးမ်ိဳး အဆင့္ဆင့္ရွိၾကပါတယ္။ အဓိကကေတာ့ သံေ၀ဂဥာဏ္ေတြ
ရဖို႕၊ ၀ိပႆနာဥာဏ္ေတြရျပီး မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္ရေအာင္လို႕ အခုလိုေျပာေပးေနရတာပါ။
ေရွးဦစြာ သံေ၀ဂဥာဏ္ရျပီးေတာ့ အဲဒီသံေ၀ဂဥာဏ္နဲ႕ပဲ-
' ဟုတ္တာေပါ့ ၾကည့္စမ္းပါ။ ငါတို႕ေနရတဲ့ဒီဘ၀ သံသရာၾကီးထဲမွာ သတိေလးတစ္
ခ်က္ေလာက္လြတ္ျပီး ဟိုလိုလို ဒီလိုလိုနဲ႕ ေပါ့တီးေပါ့ဆ ေနလို႕ကေတာ့ အပါယ္ေလးဘံု
ကိုျပန္ေရာက္မွာေသခ်ာပါတယ္။ဘယ္ေလာက္ေၾကာက္စရာေကာင္းသလဲ'
' သံသရာခရီးက ဆက္ျပီးသြားၾကရအံုးမွာပါ။ မိမိကုိယ္ကို ဧည့္သည္လုိ႕သေဘာ
ေပါက္ရင္ သတိ၊ ပညာ အလြတ္မခံပဲ ၀ိပႆနာဥာဏ္ရေအာင္ ၾကည့္ရတာ၊ ရွဳရတာ၊
ၾကိဳးစားရတာ။ အမွန္တကယ္လည္း လူ႕ဘ၀ဆိုတာ ဧည့္သည္လို ေနၾကရတာ။ ေနတတ္
ထိုင္တတ္ဖို႕လည္း အေရးၾကီးတယ္'
သံေ၀ဂဥာဏ္ေတြ၊ အသိဥာဏ္ေတြ ရေစခ်င္ပါတယ္။ဧည့္သည္ဆိုတာသေဘာေပါက္
ေအာင္ နားလည္ေအာင္ေျပာျပပါမယ္။ ကိုယ့္အိမ္မွာ ဘုရား၀တ္တက္ခ်င္ရင္ ၾကိဳက္တဲ့အ
ခ်ိန္၊ ၾကိဳက္သလိုဘုရား၀တ္တက္၊ ထမင္းစားခ်င္ရင္လည္း ၾကိဳက္တဲ့အခ်ိန္ ၾကိဳက္သလို
စား၊ ကုန္ကုန္ေျပာရရင္ အေပါ့အပါးသြားခ်င္ရင္ေတာင္သြားလို႕ရတယ္။ သူမ်ားအိမ္ ဧည့္
သည္သြားလုပ္ရတာ အဲလိုမဟုတ္ဘူး။ တကယ္ေနရထုိင္ရ ခက္ပါတယ္။
' ဧည့္သည္ဆိုတာ ဘ၀တုိင္း ဘ၀တုိင္းမွာ ဘယ္ေလာက္ေနရထိုင္ရခက္ခက္သလဲ'
ဆိုတာ နားလည္ပါ။ သေဘာေပါက္ပါ။
ေဆာင္းတြင္းဆိုရင္လညး္ ဧည့္သည္လုပ္ရရင္ အိမ္ရွင္ကိုၾကည့္ရေသးတယ္။ ေႏြ
ဆိုရင္လည္း ေႏြအေလ်ာက္၊ မိုးဆိုလွ်င္လည္း မိုးအေလ်ာက္ အိမ္ရွင္ကိုၾကည့္ရေသးတယ္။
အိပ္ရာေနရာ အဆင္ေျပမေျပ၊ စားေရးေသာက္ေရးကလည္း အဆင္ေျပမေျပ ၾကည့္ရေသး
တယ္။ကိုယ္သြားလည္ရင္ သူတို႕မ်ားအလုပ္ရွဳပ္ေနမွာလား၊ စီးပြားေရးမ်ားက်ပ္ေနမွာလား၊
အကုန္လံုးကို စံုေအာင္ စဥ္းစားၾကည့္ရေသးတာ။ ဧည့္သည္ဆိုတာက မလြတ္လပ္ဘူး။ အိမ္
ရွင့္မ်က္ႏွာကို အျမဲတမ္းၾကည့္ေနရတာ။ ဘ၀ခရီးသြားေနတဲ့ ဧည့္သည္ကို နိဗၺာန္ေရာက္
ေအာင္မေခၚပဲ သံသရာဘက္ လွည့္ေခၚေနတာက တဏွာေလာဘပါ။အခုလူ႕ဘ၀ကို ေရာက္
ေနတယ္ဆိုတာ နိဗၺာန္ကို မေတာင့္တပဲ လူ႕ဘ၀ကို ေတာင့္တလို႕လူ႕ဘ၀ေရာက္ေနတာ။
ဒီလိုမေတာင့္တ တာကလည္း တဏွာကေတာင့္တလို႕၊ တဏွာကေခၚလို႕ ေရာက္ေနတာပါ။ဒါေၾကာင့္ တဏွာက ကိုယ့္လူ႕ဘ၀ရဲ႕အိမ္ရွင္လို႕ေျပာလုိက္ရင္ေတာင္
ပိုျပီးေကာင္းပါေသးတယ္။ အခု ေလာကၾကီးထဲမွာ လူ႕ဘ၀၊ လူ႕အျဖစ္နဲ႕ ေနေနရတာက
တဏွာအိမ္ရွင္ရဲ႕မ်က္ႏွာကို ေမာ့္ၾကည့္ေနရတာ အခ်ိန္တိုင္းပါပဲ။ အျမဲတမ္း ေလာဘမ်က္ႏွာ
ကို ေမာ့ၾကည့္ေနရတာပါ။ အဲဒီလို ေမာ့ၾကည့္ေနရတဲ့ ဒုကၡဆင္းရဲျဖစ္ေနတာကိုက ဧည့္သည္
လို႕သိလိုက္စမ္းပါ။ ကိုယ္နဲ႕အတူေခၚလာတဲ့ အေဖာ္ပါလာတယ္။ ကိုယ္သိတဲ့လူကို ေခၚလာ
မိတယ္။ အဲဒီေတာ့ ကိုယ္နဲ႕ပါသမွ်သူေတါ အဆင္ေျပေအာင္ သူ႕မ်က္ႏွာကိုပဲ ၾကည့္ေနရ
တာ။ အိမ္ရွင္ရဲ႕ မ်က္ႏွာကိုပဲ ၾကည့္ေနရတာေလ။ မလြတ္လပ္ပါဘူး။ ေအာင္မေလး ဧည့္သည္လုပ္ဖူးမွ ဒီဒုကၡကို သိတာေနာ္။
ကိုယ္နဲ႕ပါလာတဲ့သူက်ေတာ့ တဏွာဆိုတဲ့ အသိေဟာင္းျဖစ္ေနေတာ့ ရင္းရင္း
ႏွီးႏွီးေျပာလို႕ဆိုလို႕၊ ကိုယ့္အေဖာ္နဲ႕ အိမ္ရွင္နဲ႕က ရယ္လို႕ေမာလို႕။ ကုိယ္က်ေတာ့ အိမ္ရွင္
က ခပ္တည္တည္ၾကီးလုပ္ေနတယ္ဆိုရင္ ထမင္းခ်ေကၽြး၊ ခပ္တည္တည္ၾကီးဆိုရင္ ႏွိဳက္ရ
မယ့္လက္ေတာင္ မဟ၀ံ့ေတာ့ဘူး။ ေအာင္မေလး၊ တျခားတျခား အေၾကာင္းေတြေၾကာင့္ အ
ဆင္မေျပတဲ့အိမ္မွာ တည္းခုိတာဆိုရင္ ေနရထိုင္ရတာ က်ဥ္းက်ပ္လိုက္တာ။ သူမ်ားအိမ္မွာ
ဧည့္သည္သြားလုပ္ရင္ အဆင္မေျပတဲ့အခါ အဲဒီလို ခံစားရတယ္ေနာ္။လူ႕ဘ၀ေရာက္လာ
တာ၊ ကိုယ္ကဧည့္သည္၊ အိမ္ရွင္တဏွာ ခုိင္းတာကို အျမဲတမ္းလုပ္ေနရတာ။ ဘယ္ေလာက္
က်ဥ္းက်ပ္၊ ဘယ္ေလာက္ပင္းပန္းလုိက္သလဲ။ ေနစမ္းပါဦး၊ ေရေလး ခ်ိဳးစမ္းပါရေစဦး၊ တဏွာ၊ တဏွာက ခိုင္းတာ။ အမယ္ေလး ေနစမ္းပါ၊ ဘာဒါေလာက္အေရးၾကီးေနတာလဲ၊
အဲလိုေျပာတာကလည္း တဏွာ ဒီတဏွာပါပဲ။
စီးပြားေရး ၾကီးပြားေရး၊ သားေရး သမီးေရး၊ လူမွဳေရး၊ အေရးေတြစံုေနတာပါပဲ။
ေန႕စဥ္မျပတ္လုပ္လုိက္ရတဲ့ အလုပ္မ်ိဳးစံုေတြ ဒါေတြကို ဘယ္သူယူခုိင္းတာလဲဆိုေတာ့ ဒီ
တဏွာက ခုိင္းတာပါပဲ။ ဒီဘ၀ ဒီခႏၶာနဲ႕ တစ္သံသရာလံုး ကိုယ္က လုပ္ေပးကိုင္ေပး ေျပာေပး ဆိုေပးခဲ့ရတာေတြဟာ နိဗၺာန္ကို ၾကည့္ျပီး လုပ္ခဲ့ရတာ တစ္ခုမွ မရွိေသးပါဘူး။
နိဗၺာန္ကိုၾကည့္ျပီးေတာ့ လုပ္ခဲ့ ကိုင္ခဲ့တာရွိခဲ့ရင္ နိဗၺာန္ေရာက္သြားတာ ၾကာေရာေပါ့။ ဘ၀သံသရာတစ္ေလွ်ာက္ နိဗၺာန္ကို ၾကည့္ျပီး ေျပာခဲ့မိတဲ့ စကားမရွိဖူးပါဘူး။ နိဗၺာန္ကို
ၾကည့္ျပီး စဥ္းစားၾကံစည္ခဲ့တာ မရွိဖူးပါဘူး။ တဏွာမ်က္ႏွာၾကည့္ျပီး ဒါေလးေတာ့လုပ္မွ
ေကာင္းမွာ၊ တရားစခန္း၀င္ခ်င္တာေတာင္ အိမ္အတြက္၊ ေနာက္ကလူေတြအတြက္ အကုန္
ရွာခဲ့ေဖြခဲ့ ေပးခဲ့ရပါေသးတယ္။ မွာခဲ့ျပဳခဲ့ ေျပာဆိုခဲ့ရပါေသးတယ္။
တဏွာမ်က္ႏွာ ၾကည့္ေနရတယ္ဆိုတာ အခုလိုစဥ္းစားေလေလ၊ ပိုျပီးသိလာ
ေလေလပါပဲ။ ေတာ္ေတာ္ သံေ၀ဂရဖို႕ေကာင္းပါတယ္။တရားေလးနာခ်င္တာေတာင္မွ
အိမ္မွာလုပ္စရာရွိတာ ေတာက္ေတာက္ ေတာက္ေတာက္နဲ႕ ျမန္ျမန္လုပ္ခဲ့ရျပီးမွ လာခဲ့ရတာ
ပါ။ တဏွာမ်က္ႏွာ ၾကည့္ေနရတာေၾကာက္စရာ အလြန္ေကာင္းပါတယ္။ ဧည့္သည္လုပ္ရ
တာ တကယ္ဒုကၡေရာက္ပါတယ္။ ကိုယ့္အိမ္ေလာက္မလြတ္လပ္ပါဘူး။ သူမ်ားအိမ္မွာ မျဖစ္
လို႕သာ ေနေနရတာပါ။ အဲဒီလိုပါပဲ ေဟာဒီေလာကၾကီးထဲမွာလည္း လူ႕ဘ၀ ေပ်ာ္စရာဆို
လုိ႕ တစ္စက္မွ ရွာမရပါဘူး။ တစ္ကြက္ွ ရွာမရပါဘူး။ ဒါက သံသရာသြားမယ့္ ပကတိဧည့္
သည္ အေၾကာင္းကို ေျပာပါတယ္။
ေနာက္တစ္မ်ိဳး နိဗၺာန္သြားမယ့္ ဧည့္သည္ဆိုရင္ေတာ့ နိဗၺာန္စခန္း သံသရာ လမ္း
ေလွ်ာက္ျပီဆုိရင္ ကုသုိလ္ ပါရမီ ရိကၡာထုပ္ပါရ ပါတယ္။ ခရီးတစ္ေလွ်ာက္ မပင္ပန္းေအာင္
ရိကၡာေတြ ထုပ္ယူသြားရပါတယ္။ အခု မိမိတို႕မွာလည္း ထိုက္သင့္သေလာက္ ရိကၡာထုပ္
ပါ ပါတယ္လို႕ ဆိုရင္ ကုိယ္ထုပ္ထားတဲ့ အထုပ္ကေလးျဖည္ၾကည့္လုိက္။ ဒါနက လူခ်မ္းသာ၊
နတ္ခ်မ္းသာေတြကို ခံစားစံစားေစျပီးေတာ့ နိဗၺာန္ေရာက္ေစမယ့္ ဒါနမ်ိဳးျဖစ္ျပီလားလို႕။
ကိုယ္ထုပ္ခဲ့တဲ့ ဒါနအထုပ္ထဲ ျပန္ၾကည့္စမ္းပါဦး။ ထုပ္ထားတဲ့ အ၀တ္ကေလးကလည္း အ၀တ္စုတ္၊ ထည့္ထားတဲ့ပစၥည္းကလည္း အစုတ္ပလုတ္၊ ေကာက္ၾကည့္ေတာ့လည္း တစ္ခု
မွ သံုးမရ၊ ဘယ္မလဲ ဒါနထုပ္၊ အလွဳခံပုဂၢိဳလ္၊ လွဴဖြယ္၀တၱဳ၊ လွဴခ်င္တဲ့ စိတ္ေစတနာ၊ ဒါျပည့္
စံုလုိ႕ လွဴလိုက္ပါတယ္တဲ့။ ဒါနကုိ ေျပာျပပါဦးမယ္၊ ဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီး အေလာင္းေတာ္ သုေမဓာသတို႕သားဘ၀တုန္းက မိဘဘိုးဘြားေတြက ဆံုးပါးသြားၾကေတာ့
သားေလးတစ္ေယာက္တည္း က်န္ရစ္သတဲ့။ ဘုရားေလာင္း သုေမဓာက ဘ႑ာတိုက္ကုိ
ဖြင့္ၾကည့္ေတာ့ -
' ဟယ္ ေရႊေငြ ရတနာ ပစၥည္းေတြ အမ်ားၾကီးပဲ' ေရႊေတြ ေငြေတြ ဥစၥာေတြ၊
အဘုိးဘက္ကပါတယ၊ အဘြားဘက္က ပါတာ၊ အေဖရွာသြားခဲ့တဲ့ဟာ ေမရွာသြားခဲ့တဲ့ဟာ၊
အမ်ားၾကီးပဲက်န္ခဲ့တယ္။
' ဟင္ သူတို႕ဘာလို႕ ယူမသြားတာလဲ။ ငါလွဴရင္းနဲ႕ ယူမယ္ေဟ့' ဆိုျပီး လွဴလိုက္
တာ တစ္ရက္လွဴ၊ ႏွစ္ရက္လွဴ၊ အလွဴခံလာသမွ် ကိုယ္တိုင္လွဴရင္းနဲ႕ ေလးငါးရက္ေျမာက္
လည္း က်ေရာ စဥ္းစားျပီ။ ဘုရားေလာင္းစဥ္းစားတယ္ သူေတာ္ေကာင္းေတြ စဥ္းစားတယ္။
ပညာရွိေတြ စဥ္းစားတယ္။အသိဥာဏ္ၾကီးတဲ့သူေတြ စဥ္းစားတယ္။
' တို႕က မအုိရာ၊ မနာရာ၊ မေသရာ နိဗၺာန္ကို သြားခ်င္တာ. နိဗၺာန္ကိုေရာက္ခ်င္
တာ။ အခုလွဴရင္းနဲ႕ ေသသြားႏိုင္တယ္။ လွဴရင္းနဲ႕ အိုေနတယ္။ လွဴရင္းနဲ႕ နာေနတယ္။
လွဴတာကို တန္ဖိုးထားျပီးေတာ့ မအို၊ မနာ၊ မေသတဲ့ နိဗၺာန္ကို ျမတ္ႏိုးျပီး လွဴေနတယ္ ဆိုျပီး
ေတာ့ လွဴတာနဲ႕ေမြ႕ေလ်ာ္၊ လွဴတာနဲ႕ေပ်ာ္၊ အလွဴကိုပဲ အာရံုျပဳဂရုစိုက္ရင္းနဲ႕ နိဗၺာန္ကို
အာရံုမျပဳမိ၊ နိဗၺာန္ကိုေရာက္ဖုိ႕ စိတ္ဆႏၵေတြ ေပ်ာက္ေနျပီဆိုရင္ေတာ့ နိဗၺာန္နဲ႕ ဆန္႕က်င္
ဘက္ ကန္႕လန္႕ၾကီးလွဳေနတာပါလား' လို႕သိလာၾကပါတယ္။
တကယ္လွဴခ်င္ရင္ လွဴပံု၊ လွဴနည္းက လြယ္လြယ္ေလးပါ။ နိဗၺာန္ကုိ အာရံုျပဳျပီး
နိဗၺာန္ကို ျမန္ျမန္သြားလိုတဲ့၊ နိဗၺာန္ကိုေရာက္ခ်င္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ဘုရားအေလာင္းေတာ္မ်ား
လွဴသြားတဲ့ပံုေလးကို ၾကည့္ၾကစမ္းပါ။အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ေတြကိုလည္း ေစာင့္မေနေတာ့ပါဘူး။
လွဴဖြယ္၀တၱဳေတြကိုလည္း မစီမံေတာ့ပါဘူး။အခမ္းအနားလည္း မျပင္ဆင္ေတာ့ပါဘူး။ မ႑ပ္ေတြလည္း မထိုးေတာ့ပါဘူး။စာေလးတစ္ေၾကာင္းေရးလိုက္တယ္။
' လိုတဲဲ့သူ လုိတာ အကုန္ယူ' တဲ့။ လိုတဲ့သူ လုိသေလာက္ အကုန္ယူဆိုတဲ့သေဘာ
ေပါ့။ဒါမွ နိဗၺာန္ေရာက္တဲ့အလွဴ၊ ဘာမွ မငဲ့ေတာ့ပါဘူး။ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းျမတ္လိုက္တဲ့
အလွဴလဲ၊ နိဗၺာန္ကို ဒါနနဲ႕ အလွဴေပးရင္း စံ၀င္ခ်င္တဲ့ သူေတာ္ေကာင္း ပညာရွိေတြဟာ
ဒီနည္းနဲ႕ လွဴၾကည့္ၾကေစခ်င္ပါတယ္။
အရွင္ေဆကိႏၵ
(မီးပ်က္တဲ့ႏွစ္နာရီ အက်ိဳးေတာ့ရွိသား notes ေလးတစ္ခုေရးႏိုင္ခဲ့တယ္)
ေမတၱာျဖင့္
ေရႊရည္
No comments:
Post a Comment