သံသရာႏွင့္ ပတ္သက္လို႕ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ရဲ႕ စာသားအခ်ိဳ႕ကို
မွတ္မိေနပါတယ္။ ..သံသရာဆြဲဆန္႕လို႕… ဘယ္ေလာက္ပင္ရွည္ရွည္… ခ်စ္သူရင္ခြင္ၾကား နားနားေနေန…
ေမ်ာရင္လည္းေမ်ာပါေစ၊ ခ်စ္သူရင္ခြင္သည္သာ ျငိမ္းခ်မ္းရာေျမ..တဲ့…။
ပညာတတ္ အျငိမ္းစားအရာရွိၾကီးတစ္ဦးက ေျပာတယ္။ ..သံသရာဆိုတာ
ရွိရင္ ရွိမယ္၊ မရွိရင္ မရွိဘူး။ ဒါကို က်ဳပ္ စိတ္မ၀င္စားဘူး..တဲ့…။
လူလတ္ပိုင္းထဲက သံသယ၀ါဒီတစ္ဦးက ဆိုျပန္တယ္။ ..ပိ႗ိကတ္သံုးပံုဆိုတာ
တကယ့္ဘုရားေဟာ ဟုတ္ရဲ႕လား..တဲ့။
အျငိမ္းစား ေက်ာင္းအုပ္ဆရာၾကီးတစ္ဦးကေတာ့…
..ဘ၀ဇာတ္သိမ္းျငိမ္းရာဆိုတဲ့ နိဗၺာန္ဆိုတာ မလိုခ်င္ေသးဘူး။
ဥာဏ္လည္းမမီဘူး။ တစ္ဘ၀ျပီးတစ္ဘ၀ ခံစားေနခ်င္ေသးတယ္..တဲ့။
သေဘာတရားဆရာၾကီးတစ္ဦးကေတာ့ ဒီလိုမ်ိဳးေျပာတယ္…
..က်ဳပ္က သံသရာမွာ ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာကို အထက္တန္းက်က် ေလွ်ာက္လွည့္ျပီး
ေလ့လာေနခ်င္ေသးတယ္၊ ကြ်တ္တမ္း၀င္ဖို႕ဆိုတဲ့ အလုပ္ကို က်ဳပ္မလုပ္လိုဘူး..တဲ့။
အဘိဓမၼာသင္တန္း အတူတက္ေနတဲ့ အသက္၇၀ေက်ာ္ ပညာတတ္အျငိမ္းစား
အရာရွိၾကီးက ေျပာလာတယ္။
..က်ဳပ္ေတာ့ ေဟာတာ၊ ေျပာတာေတြ နားေထာင္ရေလေလ သံသယ၀င္ေလေလပဲ၊
ဘာသာေျပာင္းျပီး ေလ့လာရမလားလို႕ေတာင္ စိတ္ကူးေနတယ္..တဲ့။
လူၾကီးတစ္ဦးက ေမးလာျပန္တယ္။ ..ဒီတရားဓမၼေတြ သိလာေအာင္
ဗုဒၶဘုရားကို ဘယ္သူက သင္ေပးသြားတာတံုး..တဲ့။
ဒီလိုမ်ိဳး အေျပာအဆိုေတြ၊ အေမးအျမန္းေတြ၊ သံသယပြားေနတာေတြကို
ၾကားသိသြားတဲ့ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ကေတာ့ အခုလို သံုးသပ္တယ္။
..ဒါေတြကို ၾကားရတဲ့ ဗုဒၶဘာသာ၀င္အေနနဲ႕ ေသြးလန္႕ေကာင္း
ေသြးလန္႕ေပလိမ့္မယ္၊ ဒါေပမယ့္ က်ဳပ္အဖို႕ေတာ့ မဆန္းဘူးဗ်ာ.. Freedom is
appreciation of necessary လို႕ဆုိထားတယ္ မဟုတ္လား။ Necessity သိရင္၊ freedom ရတယ္ဆိုတဲ့
သေဘာေပါ့ဗ်ာ၊ အခုလိုမ်ိဳး ဘုရားတရားေပၚမွာ သံသယ၀င္လာၾကတာဟာ ကမၻာေလာကၾကီး ပ်က္ဖို႕အတြက္
လိုအပ္ခ်က္ Necessity ေတြပဲဗ်။ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားကိုယ္တိုင္ ေဟာထားျပီးသားပါ။ ယခုအခါ
ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ားကလည္း လူေတြသိေအာင္ ေဟာျပေနပါတယ္။ ..ဆုတ္ကပ္..အေၾကာင္း ေလ့လာၾကည့္ပါ။
ဒီလိုမ်ိဳး အေျပာအဆို၊ အျပဳအမူေတြဟာ ဆုတ္ကပ္ျဖစ္ေပၚမယ့္ အဆင့္တိုင္းမွာ ေပၚလာစျမဲပါ..လို႕
သူက သံုးသပ္တယ္။
သံုးသပ္ခ်က္ကို စိတ္၀င္စားတာေၾကာင့္ ကမၻာေစာင့္တရားမ်ားအေၾကာင္း
ေလ့လာၾကည့္မိတယ္။ ကမၻာေစာင့္တရားၾကီး ႏွစ္ပါးရွိေၾကာင္း သိရတယ္။ နံပါတ္(၁)က အာဇီ၀႒မကသီလ
ဆိုတဲ့တရား။ နံပါတ္(၂)က ျဗဟၼစိုရ္တရားတို႕ ျဖစ္ၾကတယ္။ နံပါတ္(၁)ျဖစ္တဲ့ အာဇီ၀႒မကသီလတရား
ဆိုတာက…
(က) သက္ရွိသတၱ၀ါတို႕ကို သတ္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း၊
(ခ) သူ႕ဥစၥာခိုးယူျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း၊
(ဂ) သူတစ္ပါးသားမယားကို ျပစ္မွားေစာ္ကားျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း၊
(ဃ) မဟုတ္မမွန္ေသာ စကား(မုသား)ဆိုျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း၊
(င) ကုန္းေခ်ာျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း၊
(စ) ဆဲေရးျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း၊
(ဆ) အတင္းအဖ်င္းေျပာျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း၊
(ဇ) ဒုစရိုက္လုပ္ငန္းတို႕ျဖင့္ စီးပြားရွာျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္းတို႕
ျဖစ္တယ္။
နံပါတ္(၂) ျဗဟၼစိုရ္တရားကေတာ့ ေမတၱာ၊ ကရုဏာ၊ မုဒိတာ၊ ဥေပကၡာဆိုျပီး
၄-ပါးရွိေၾကာင္း သိရတယ္။
ဒီကမၻာေစာင့္တရားၾကီးႏွစ္ပါး ထြန္းကားေနတဲ့ ကာလမွာ ကမၻာၾကီးဟာ
ျငိမ္းခ်မ္းေနပါတယ္။ သာယာေနတယ္။ သတၱ၀ါေတြဟာ ကိုယ္၏က်န္းမာျခင္း၊ စိတ္၏ခ်မ္းသာျခင္းတို႕နဲ႕
ျပည့္စံုေနၾကတယ္။ လူေတြရဲ႕သက္တမ္းဟာ အသေခ်ၤအထိ တိုးတက္ေနတယ္လို႕ ဆိုတယ္။
ဒါေပမဲ့ လူေတြမွာ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟတရား (၃)ပါးျဖစ္ေပၚလာတဲ့အခါ
လူေတြရဲ႕ သက္တမ္းဟာ ေလ်ာ့က်ဆုတ္ယုတ္သြားတယ္။ အသေခ်ၤယတန္းမွ တစ္သိန္းအထိ ဆုတ္ယုတ္သြားတယ္။
ဒါေပမဲ့ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ အားနည္းေသးတဲ့အတြက္ လူ႕ေလာကၾကီးမွာ ခိုးမွု၊ သတ္မွုဆိုတာ
မေပၚေပါက္ေသးဘူး။ ဒါေပမဲ့ အသက္ရွစ္ေသာင္းတန္းအထိ က်လာတဲ့အခါမွာေတာ့ ခိုးမွု၊ သတ္မွုဆိုတဲ့
ဒုစရိုက္ႏွစ္ပါး ေပၚထြန္းလာတယ္။ ဒီအခါမွာ အသက္ရွစ္ေသာင္းတန္းမွာရွိတဲ့ လူေတြရဲ႕ သားသမီးေတြဟာ
အသက္ရွစ္ေသာင္းတန္းအထိ မေနရေတာ့ဘူး။ အသက္ေလးေသာင္းတန္းအထိပဲ ေနၾကရေတာ့တယ္။ သက္တမ္းတစ္၀က္တိတိ
ေလ်ာ့က်သြားတယ္။
တစ္ခါ အသက္ေလးေသာင္းတန္းမွာ မုသာ၀ါဒဆိုတဲ့ လိမ္ညာမွုေတြေပၚလာလို႕
သက္တမ္းတစ္၀က္ ေလ်ာ့က်သြားျပန္တယ္။ သက္တမ္း ႏွစ္ေသာင္းတန္း ျဖစ္လာတယ္။ တစ္ခါကုန္းတိုက္မွု(ပိသုဏ၀ါစာ)
ေပၚလာျပန္တဲ့အခါ သက္တမ္းတစ္၀က္ ထပ္ေလ်ာ့သြားျပန္တယ္။ သက္တမ္းတစ္ေသာင္းတန္းမွာ တဏွာရာဂ
ပိုမိုထူေျပာလာတဲ့အတြက္ သူတစ္ပါး သားမယားကို မေတာ္မတရား က်ဴးေက်ာ္မွုေတြ ျဖစ္လာတယ္။
ဒီအခါမွာ အသက္ငါးေထာင္တန္းအထိ က်သြားျပန္တယ္။ ငါးေထာင္တန္းမွာ တစ္ခါၾကမ္းတမ္းစြာ ဆဲဆိုမွု၊
အတင္းအဖ်င္း ေျပာဆိုမွုေတြ ေပၚလာျပန္ေတာ့ သက္တမ္းႏွစ္ေထာင္အထိ ဆုတ္သြားျပန္တယ္။ တစ္ခါ
..သူတစ္ပါး ပစၥည္းဥစၥာ မတရားရယူရန္ ၾကံစည္မွု(အဘိဇၥ်ာ) တရားနဲ႕ သူတစ္ပါးေသေၾကပ်က္စီးေစလိုမွု(ဗ်ာပါဒ)တရား
..ႏွစ္ပါး ေပၚေပါက္လာျပန္တဲ့အခါ သက္တမ္းတစ္ေထာင္တန္းအထိ က်သြားတယ္။
တစ္ခါ တဏွာ၊ ရာဂ ထူေျပာလာတာနဲ႕အမွ် အဓမၼရာဂဆိုတဲ့ မတပ္မက္အပ္ေသာ
..အမိ၊ အေမ၊ အစ္မ၊ သမီး..တို႕အေပၚ တပ္မက္ျခင္း၊ ၀ိသမေလာဘဆိုတဲ့ မိမိဇနီးမယားအေပၚမွာ
အလြန္အက်ဴးနည္းလမ္းမက် ေမထုန္မွီ၀ဲျခင္း၊ မစၦာဓမၼဆိုတဲ့ လိင္တူအခ်င္းခ်င္း က်ဴးလြန္ေဖာက္ျပန္ျခင္းဆိုတာေတြ
ေပၚလာျပန္ေတာ့ လူေတြရဲ႕သက္တမ္းဟာ ႏွစ္ရာအထိ က်သြားတယ္။
တစ္ခါ ရတနာသံုးပါးနဲ႕ အမိ၊ အဘမ်ားအေပၚ ျပဳသင့္ျပဳထိုက္ေသာ
(၀တ္ၾကီး၀တ္ငယ္) က်င့္၀တ္ေတြ၊ အရိုအေသျပဳမွုေတြ ပ်က္စီးလာတဲ့အခါ အသက္တစ္ရာတန္းအထိ က်သြားတယ္။
ဒီေနာက္ ဒုစရိုက္ ဆယ္ပါးလံုး ျပည့္ျပည့္စံုစံုနဲ႕ လြန္လြန္ကဲကဲ က်ဴးလြန္လာၾကတဲ့အခါမွာ
လူေတြရဲ႕ သက္တမ္းဟာ တစ္ရာအထိေတာင္ မေနၾကရေတာ့ဘူး။ ဒီအခါမွာ ေလာကကို ေစာင့္ေရွာက္ေပးေနတဲ့
..အရွက္၊ အေၾကာက္ (ဟိရီ၊ ၾသတၱပၸ) တရားလည္း ေပ်ာက္ကြယ္လာတယ္။ ဒီေန႕ကမၻာမွာ လူေတြရဲ႕သက္တမ္းဟာ
(၇၅)ႏွစ္အထိ ေနၾကရသူ နည္းလာတယ္။ ေန႕စဥ္နဲ႕အမွ် အစြမ္းထက္တဲ့ လက္နက္ေတြနဲ႕ သတ္ေနၾက၊
ေသေနၾကရတယ္။ သဘာ၀ေဘးအႏၱရာယ္ေတြနဲ႕ ေသေနၾကရတယ္။ ေဆးကုလို႕မရတဲ့ ေရာဂါေတြနဲ႕ ေသေနၾကရတယ္။
ငတ္မြတ္ေခါင္းပါးလို႕ ေသေနၾကရတယ္။ ႏွစ္စဥ္သန္းေပါင္းမ်ားစြာ ေသေနၾကရတယ္။ ဒါ့အျပင္ ယခုလိုမ်ိဳး
ဘုရားတရားအေပၚမွာ သံသယေတြ မ်ားလာျခင္းနဲ႕အတူ ေတြ႕မွ၊ ျမင္မွ ယံုမယ္၊ ကိုယ္တိုင္ေတြ႕ျမင္မွ
တကယ္ရွိတယ္ဆိုတာမ်ိဳးေတြ ျဖစ္လာၾကတယ္။ တစ္နည္းေျပာရရင္ အာရံုသိအျဖစ္သို႕ေရာက္မွ ..ရွိျခင္း..ဆိုတာကို
လက္ခံျပီး၊ မိမိတို႕ ..အာရံုသိ.. အျဖစ္သို႕ မေရာက္လွ်င္ ..ရွိျခင္း..ဆိုတာ လက္မခံတဲ့သေဘာ
ျဖစ္လာတယ္။ ဒါဟာ ၀ိပႆနာဥာဏ္မွတစ္ဆင့္ တက္လွမ္းရမယ့္ ေလာကုတၱရာဥာဏ္ကြယ္မယ့္သေဘာ (၀ါ)
ဘုရားသာသနာကြယ္မယ့္သေဘာ၊ လူေတြရဲ႕သက္တမ္းဟာ (၁၀)ႏွစ္တမ္းအထိ ထိုးဆင္းသြားမယ့္သေဘာရဲ႕
ေရွ႕ေျပးနိမိတ္ေတြ ျဖစ္တယ္။
အမွန္မွာ ကိေလသာ၀႗္၊ ကမၼ၀႗္၊ ၀ိပါက၀႗္ဆိုတဲ့ ၀႗္(၃)ပါးလည္ပတ္ေနတာရယ္၊
ရုပ္နာမ္တို႕ရဲ႕ ေၾကာင္းက်ိဳးျဖစ္စဥ္ကို ဂဃနဏ မေလ့လာ မသိရွိတာရယ္ေၾကာင့္ သံသရာဆိုတာ
ရွိခ်င္ရွိမယ္၊ မရွိရင္ မရွိဘူး ဆိုတာတို႕ကစျပီး ဘုရားေဟာ ပိ႗ိကတ္သံုးပံုဟာ တကယ္ဘုရားေဟာ
ဟုတ္ရဲ႕လားဆိုတာတို႕ ဘုရားကို ဒီဥာဏ္ေတြ ဘယ္သူသင္ေပးသြားတာတံုးဆိုတာတို႕အထိ အေတြးအျမင္
အလြန္တိမ္ကာ ေသးသိမ္က်ဥ္းေျမာင္းလာၾကတယ္။ သံသယေတြ ၀င္လာၾကတယ္။ ဒီလိုမ်ိဳး ျဖစ္လာတာဟာ
အမွတ္တမဲ့နဲ႕ အေၾကာင္းမဲ့ ျဖစ္လာတာလို႕ မဆိုႏိုင္ဘူး။ ဒီလိုမ်ိဳး ကစင့္ကလ်ား ေတြးလာၾကျခင္းရဲ႕
အက်ိဳးသက္ေရာက္မွုက လူေတြဟာ ယခုထက္ပိုျပီး အကုသိုလ္ဒုစရိုက္ေတြ လုပ္လာၾကလိမ့္ဦးမယ္၊
ဒီအခါမွာ ယခုထက္ သက္တမ္းေတြ ..တို..လာၾကလိမ့္ဦးမယ္။ အခုဆိုရင္ အာဖရိကတိုက္က ဆြာဇီလန္ႏိုင္ငံမွာ
လူေတြရဲ႕သက္တမ္းဟာ (၃၄)ႏွစ္သာရွိျပီး မာလာ၀ီႏိုင္ငံမွာ ပ်မ္းမွ်သက္တမ္း (၂၇)ႏွစ္ပဲ
ရွိေတာ့တယ္။ ေနာက္ဆံုး (၁၀)ႏွစ္အထိ ေရာက္သြားလိမ့္မယ္။ ယခု သတ္ျဖတ္ေသေၾက ေနၾကရတာထက္
အဆတစ္ရာသာမယ့္ ေလာကငရဲကို ေရာက္ၾကရလိမ့္ဦးမယ္ဆိုတဲ့ ေရွ႕ေျပးနိမိတ္ေတြသာ ျဖစ္တယ္။
ဒါေၾကာင့္လည္း ဘုရားရွင္က ဤသို႕ အၾကိမ္ၾကိမ္ မွာၾကားသြားခဲ့သည္။
..၀ယဓမၼာ သခၤါရာ၊ အပၸမာ ေဒန၊ သမၼာေဒထ.. ျဖစ္ျခင္းသေဘာရွိေသာ
တရားတို႕သည္ ပ်က္ျခင္းသေဘာ ရွိကုန္၏။ သတၱ၀ါတို႕သည္ ေမ့ေမ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့ ေပါ့ေပါ့ဆဆမေနၾကဘဲ
သတိပ႒ာန္တရားကို အားထုတ္ကာ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာတို႕ကို ေဆာက္တည္ၾက၊ သတိတရား လက္ကိုင္ထားကာေနၾကလို႕
အၾကိမ္ၾကိမ္ မွာၾကားသြားပါတယ္။
စိုး၀င္း (ေခ်ာက္)
အပၸမာဒ ဓမၼရသမဂၢဇင္း မွ ရိုက္ကူးမွ်ေ၀ပါသည္။
No comments:
Post a Comment