အတုမရွိ ဥာဏ္ပညာ ၾကီးရင္.ေတာ္မူၾကေသာ၊ သတၱ၀ါမ်ားကို ရင္၀ယ္သားပမာ သနားၾကင္နာေတာ္မူၾကေသာ
ျမတ္စြာဘုရား အဆူဆူတို.သည္ ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္လာ ေအာက္ပါ ဂါထာကို လိုရင္းအဆံုးအမအျဖစ္
ေပးသနားေတာ္မူခဲ.ၾက၏။
သဗၺပါပႆ အကရဏံ၊ ကုသလႆ ဥပသမၸဒါ၊
သစိတၱ ပရိေယာဒါပနံ၊ ဧတံဗုဒၶါနသာသနံ။
အဓိပၸါယ္မွာ
မေကာင္းမႈဟူသမွ်ကို မျပဳလုပ္ရာ၊ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈမ်ားနွင္. ျပည္.စံုေစရာ၏။
မိမိစိတ္ကုိ ျဖဴစင္ေစရာ၏။ ဤသည္ကား ဘုရားရွင္တို.၏ အဆံုးအမေတာ္ေပတည္း။ (ဓမၼပဒ ၁၈၃)
မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားက ဤသို. လကၤာ သီကံုးေပးထား၏။
အကုသုိလ္တရား ေရွာင္ရွားပယ္ေလ၊ ကုသုိလ္တရား ျဖစ္ပြားစံုေစ၊
မိမိစိတ္ထား စြတ္စြတ္ျဖဴေစ ၊ ဤသံုးပါး ဘုရားမိန္.ခဲ.ေပ။
ခ်မ္းေျမ.ဆရာေတာ္က မွတ္ရလြယ္ေအာင္ ဤသို.ေဆာင္ပုဒ္ျပဳလုပ္ထား၏။
မေကာင္းမႈေရွာင္ ၊ ေကာင္းမႈေဆာင္ ၊ ျဖဴေအာင္စိတ္ကုိထား၊
ခုလည္းခ်မ္းသာ၊ ေနာင္ခ်မ္းသာ ၊ ျမတ္စြာေဟာမိန္.ၾကား။
ဤအဆံုးအမ ၾသ၀ါဒနွင္.အညီ လက္ေတြ.က်င္.ၾကံေနထိုင္သည္.အခါ ေရွးဦးစြာ သရဏဂံုသံုးပါးနွင္.တကြ
ငါးပါးသီလကို လံုျခံဳေအာင္ေစာင္.ထိန္းရ၏။ငါးပါးသီလကို ေစာင္.ထိန္းျခင္းျဖင္. မေကာင္းမႈ ဒုစရုိက္ဆယ္ပါးကို ေရွာင္ရွားနိုင္၏။ ေကာင္းမႈ သုစရုိက္ဆယ္ပါးကို ျဖည္.က်င္.နိုင္၏။ မိမိ၏စိတ္အစဥ္တြင္
ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ စေသာ ကိေလသာအညစ္အေၾကးမ်ား ကင္းစင္ရန္လည္း ေစာင္.ေရွာက္ရာေရာက္၏။
ရွစ္ပါး၊ ကိုးပါးစေသာ ဥပုသ္သီလတို.ကို ေစာင္.ထိန္းနိုင္လွ်င္မူ စိတ္ကိုပို၍ ျဖဴစင္ေစနိုင္မည္ျဖစ္၏။
သီလက်င္.စဥ္သည္ ဒုစရုိက္လြန္က်ဴးေစတတ္သည္. အၾကမ္းစားကိေလသာမ်ား (၀ါ) ၀ိတိကၠမကိေလသာမ်ား မျဖစ္ေပၚေအာင္ တားဆီးေပးနိုင္၏။
စိတ္တြင္ နိုးၾကားထၾကြေနၾကေသာ အလတ္စား ကိေလသာမ်ား (၀ါ) ပရိယု႒ာန ကိေလသာမ်ား ကင္းစင္သြားေစရန္အတြက္မူ သမာဓိက်င္.စဥ္ကို ဆက္လက္အားထုတ္ရ၏။ သမာဓိထူေထာင္သည္.
သမထဘာ၀နာကို မွန္ကန္စြာ ရႈပြားသျဖင္. သမၼာသမာဓိေခၚ စ်ာန္အနီးကပ္ေနသည္. ဥပစာရသမာဓိ(သို.မဟုတ္) စ်ာန္သမာဓိကိုရလွ်င္ "စိတ္ျဖဴစင္ျခင္း" ဟူေသာ "စိတၱ၀ိသုဒၶိ" အဆင္.သို.ေရာက္၏။
သမာဓိက်င္.စဥ္သည္ စိတ္တြင္ထၾကြေနေသာ အလတ္စားကိေလသာမ်ားကို ဖယ္ရွား၍ စိတ္ကို အေတာ္အသင္.ၾကာျမင္.စြာ ျဖဴစင္ေအာင္ ထိန္းေပးထားနိုင္၏။ သို.ေသာ္ အနုသယကိေလသာေခၚ ကိေလသာအရင္းအျမစ္မ်ား က်န္ရွိေနသည္.အတြက္ ကာမဂုဏ္ အာရုံမ်ားနွင္. ဆံုေတြ.လွ်င္ စိတ္တြင္ကိေလသာမ်ား ျပန္လည္ထၾကြလာၾက၏။
စိတ္အစဥ္မွာ ဘ၀ဆက္တိုင္း ကိန္း၀ပ္လိုက္ပါေနၾကသည္. အနုသယကိေလသာမ်ားကို သုတ္သင္ဖယ္ရွင္းရန္အတြက္မူ ပညာက်င္.စဥ္ျဖစ္သည္." ၀ိပႆနာရႈပြားျခင္း "ကို ျပဳလုပ္ရ၏။
၀ိပႆနာဥာဏ္ဆယ္ဆင္. နွင္. မဂ္ဥာဏ္ေလးဆင္.တို.ကို ထူေထာင္နိုင္သည္.အခါ အနုသယကိေလသာအလံုးစံုကို အျမစ္ျပတ္ ပယ္သတ္နိုင္ျပီျဖစ္၏။ အဆင္.အျမင္.ဆံုး ဘ၀ျဖစ္ေသာ
ရဟႏၱာအျဖစ္ကိုလည္း ရရွိပါေတာ.၏။ အတုမရွိခ်မ္းသာေသာ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကိုလည္း ထာ၀ရခံစားနိုင္ျပီျဖစ္၏။
သို.ျဖစ္၍ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ တို.ကို သာသနာေတာ္၏ အနွစ္သာရဟု သတ္မွတ္ၾက၏။
သီလသိကၡာ၊ သမာဓိသိကၡာ၊ ပညာသိကၡာ ဟူေသာ သိကၡာသံုးပါး က်င္.စဥ္တရားသည္ တစ္နည္း "မဂၢင္ရွစ္ပါး က်င္.စဥ္"တရားသည္ သတၱ၀ါတို.၏ စိတ္အစဥ္ကို ညစ္ႏြမ္း ပူေလာင္ ဆင္းရဲေစေသာ ကိေလသာတရားမ်ားကို
စနစ္တက် ပယ္သတ္ေပးနိုင္သည္. အမြန္ျမတ္ဆံုးေသာ က်င္.စဥ္ျဖစ္ေပ၏။
ဤက်င္.စဥ္ကို "ဘုရားသာသနာေတာ္" အတြင္း၌သာ က်င္.သံုးနိုင္၏။ ဤက်င္.စဥ္ကို က်င္.သံုးရပါမွ ဘုရားသာသနာနွင္. .ၾကံဳေတြ.ရက်ိဳးနပ္၏။ ဤက်င္.စဥ္ကို မွန္မွန္ကန္ကန္ျပည္.ျပည္.၀၀ က်င္.သံုးရသျဖင္.
တစ္မဂ္တစ္ဖိုလ္ ရလိုက္လွ်င္ ေသာတာပန္ အရိယာ သူေတာ္စင္ အျဖစ္သို.ေရာက္ရွိျပီး အပါယ္ေလးဘံု၌
တစ္ဖန္ဘ၀ျဖစ္ရျခင္း မရွိသည္.အတြက္ သိၾကားမင္း၊ စၾက၀ေတးမင္း ျဖစ္ရသည္ထက္ သာလြန္ေကာင္းမြန္၏။
(၀ိသုဒၶိမဂၢ အလင္းျပ - ေဒါက္တာမင္းတင္မြန္)
ၾကံဳေတြ.ရန္ခဲယဥ္းေသာ ဘုရားသာသနာေတာ္၌ ခဏတာရရွိလာေသာ လူ.ဘ၀သက္တမ္းအတြင္း၀ယ္
"သစၥာတရား"မ်ား နာၾကားခြင္.ရၾကပါေစ ....။
"နာ" ေသာတရား "သိ" နိုင္ၾကပါေစ ... "သိ" ေသာတရား "က်င္.ၾကံပြားမ်ား" အားထုတ္နိုင္ၾကပါေစ ...။
Shared from Lwinoo Ko
No comments:
Post a Comment