Wednesday, March 21, 2012

“ရေဝႏြယ္အသစ္”စာအုပ္အတြက္ “အရွင္ဆႏၵာဓိကရဲ့ ” အမွာစာ (အပိုင္း- ၂ )

“အရွင္ဆႏၵာဓိက အသစ္” ဆိုတဲ့ စကားလံုးေလးကို ေခါင္းစဥ္တပ္ၿပီး “ျပဳတ္က် ဘဝရဲ႕ ဒုကၡအလွ” အေတြ႔ အႀကံဳေလး ေတြကို ေဆာင္းပါးရွည္ စာအုပ္တစ္အုပ္ မွတ္တမ္း တင္ေရးသားဖို႔ စိတ္ကူးမိေပမယ့္ အေၾကာင္းမညီညႊတ္လို႔ မေရးျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။ ျပဳတ္က်ေဖာ္ ျပဳတ္က်ဖက္၊ က်ိဳးေဖာ္၊ က်ိဳးဖက္ ဆရာေတာ္ ရေဝႏြယ္ကေတာ့ “ရေဝႏြယ္ အသစ္” ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္ ေလးနဲ႔ ေဆာင္းပါးရွည္ ေရးျဖစ္သြား ပါတယ္။

“တပည့္ေတာ္က အျရွင္ဘုရား ေျခေထာက္က်ိဳးတဲ့ အေတြ႔အႀကံဳ ေလးေတြ ပါမယ္မွတ္ေနတာ ...၊ “ရေဝႏြယ္ အသစ္” ဆိုေတာ့ ရေဝႏြယ္ရဲ႕ ဘဝ ဇာတ္ေၾကာင္းေလးေတြ၊ ကိုယ္ေတြ႔ အျဖစ္အပ်က္ေလးေတြ၊ ရင္တြင္းခံစားခ်က္ ေလးေတြ ပါမယ္ ေအာက္ေမ့လို႔...၊ ပါမလာဘူးေနာ္” လို႔ စာေရးသူက ေျပာေတာ့ ဆရာေတာ္ ရေဝႏြယ္က ...

“တပည့္ေတာ္ ကိုယ့္အေၾကာင္းကိုယ္ မေရးရဲလို႔ပါ” ... တဲ့။ ရိုးသားလိုက္တဲ့ အေျဖ ...၊ ၾကည္ညိဳပါတယ္ ဘုရား...။မေရးရဲလို႔ မေရးျဖစ္ေပမယ့္ ကိုယ့္ဘာသာေတြးၿပီး ကိုယ့္ဘာသာ ဆံုးျဖတ္ထားတဲ့ ရင္တြင္းျဖစ္ေလးေတြ တသီတတန္းႀကီး ရွိလိမ့္မယ္လို႔ေတာ့ မွန္းဆရပါတယ္။ “ဘယ္သူျမင္ ဘယ္သူသိမွာလဲ၊ သူရွိတယ္ ကိုယ့္ရင္ထဲ၊ အၿမဲဲၿငိတြယ္” ေပါ့ေနာ...။ “သူ” ဆုိေတာ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြ၊ ခံစားခ်က္ေတြ၊ သင္ခန္းစာေတြ၊ သံုးသပ္ဆံုးျဖတ္ မႈေတြကို ေျပာတာပါ။ စာဖတ္သူတိုင္းကေတာ့ စာေရးသူေတြရဲ႕ ကိုယ္ေတြ႔ အျဖစ္အပ်က္ ခံစားခ်က္ေတြကို ဖတ္ခ်င္ၾကတာ ဓမၼတာပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ သေဘာတရား သက္သက္ ဖတ္ရရင္လည္း ကိုယ္ေတြ႔နဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္ၿပီး ခံစားသံုးသပ္ႏိုင္တဲ့ အတြက္ ေက်နပ္ပါတယ္။ စာေရးသူရဲ႕ “အေတြ႔အႀကံဳ”ကို စာဖတ္သူရဲ႕ “အေတြ႔အႀကံဳ”နဲ႔ ေပါင္းစပ္ၿပီး လက္ေတြ႔ ဘဝထဲမွာ အံဝင္ခြင္က် အသံုးခ် ျဖစ္ဖို႔က စာဖတ္သူတိုင္းရဲ႕ တာဝန္ပဲ မဟုတ္ပါလား...။

“ရေဝႏြယ္အသစ္” ထဲမွာပါတဲ့ သေဘာတရားေတြဟာ ရေဝႏြယ္ အသစ္ျဖစ္ေအာင္ ထုဆစ္ ပံုေဖာ္မယ့္ ကိရိယာတန္ဆာ ပလာေတြပါ။ အဲဒီ ကိရိယာ တန္ဆာပလာေတြ အတိုင္း စာဖတ္သူက စာဖတ္သူရဲ႕ ဘဝကို ထုဆစ္ ပံုေဖာ္ရင္ စာဖတ္သူလည္း “စာဖတ္သူအသစ္” ျဖစ္သြားမွာပါ။

“အရွင္ဆႏၵာဓိက အသစ္” ဆိုတဲ့ စကားလံုးေလးကို “စိတ္ဓာတ္ အသစ္၊ လုပ္ရင္အသစ္” ဆိုတဲ့ စကားလံုးေလးနဲ႔ တြဲၿပီးျမင္ပါတယ္။စိတ္ဓာတ္နဲ႔ လုပ္ရပ္ေဟာင္းေနရင္ လူအေဟာင္း၊ စိတ္ဓာတ္နဲ႔ လုပ္ရပ္ သစ္ေနရင္ လူအသစ္...။

ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ (အတိုခ်ဳပ္ေျပာေတာ့ ေလာ ေဒါ ေမာ) ဆိုတာ သံသရာ တစ္ေလွ်ာက္လံုး အၿမဲတမ္း ေပါင္းသင္းခဲ့တဲ့ အေဟာင္း တရား...။ စိတ္ဓာတ္နဲ႔ လုပ္ရပ္မွာ ေလာ ေဒါ ေမာ တြဲေနရင္ စိတ္ဓာတ္ အေဟာင္း၊ လုပ္ရပ္အေဟာင္း ...၊ လူလည္း အေဟာင္း။ စိတ္ဓာတ္နဲ႔ လုပ္ရပ္မွာ ေလာ ေဒါ ေမာ တြဲမေနရင္ စိတ္ဓာတ္ အသစ္၊ လုပ္ရပ္ အသစ္ ...၊ လူလည္း အသစ္။

“အေဟာင္း ေပ်ာက္လို႔ အသစ္ေရာက္”တဲ့ “လူ အသစ္” ျဖစ္ခ်င္ရင္ ေလာဘ ေခါင္းပါး ရမယ္၊ ေဒါသ ေလ်ာ့ပါး ရမယ္၊ ေမာဟ လြင့္ပါးရမယ္။ “ပါးသံုးပါး” ေပါ့ ...။ ေခါင္းပါး၊ ေလ်ာ့ပါး၊ လြင့္ပါး ...။

သာသနာတြင္း သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ ဆုိတာ သာသနာနဲ႔ ႀကံဳမွ ျဖည့္က်င့္ခြင့္ရတဲ့ အသစ္တရား...။ ဓိတ္ဓာတ္နဲ႔ လုပ္ရပ္မွာ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာတြဲ ေနရင္ စိတ္ဓာတ္ အသစ္၊ လုပ္ရပ္အသစ္ ...။ လူလည္း အသစ္။ စိတ္ဓာတ္နဲ႔ လုပ္ရပ္မွာ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ တြဲမေနရင္ စိတ္ဓာတ္ အေဟာင္း၊ လုပ္ရပ္ အေဟာင္း၊ လူလည္း အေဟာင္း။

“အသစ္ေရာက္လို႔ အေဟာင္းေပ်ာက္” တဲ့ “လူ အသစ္” ျဖစ္ခ်င္ရင္ သီလ ေျဖာင့္ရမယ္၊ သမာဓိ ခိုင္မတ္ရမယ္၊ ပညာ ျမင့္မတ္ရမယ္။ “မတ္သံုးမတ္” ေပ့ါ...။ ေျဖာင့္မတ္၊ ခိုင္မတ္၊ ျမင့္မတ္ ....။

အေဟာင္းေပ်ာက္လို႔ အသစ္ေရာက္ရင္လည္း အသစ္၊ အသစ္ေရာက္လို႔ အေဟာင္းေပ်ာက္ရင္လည္း အသစ္...။ အေဟာင္းေပၚလာတိုင္း ေဖ်ာက္ဖ်က္ ပစ္သြားမယ္ ဆိုရင္လည္း အသစ္ျဖစ္၊ အသစ္ေပၚလာတိုင္း ျဖည့္ဆည္း ျဖစ္သြားမယ္ ဆုိရင္လည္း အသစ္ျဖစ္...။

အသစ္ျဖစ္ခ်င္ရင္ အေဟာင္းေတြ ကုန္ေအာင္ထုတ္။

အသစ္ျဖစ္ခ်င္ရင္ အသစ္ေတြ ျပည့္ေအာင္ျဖည့္။

အေဟာင္းလံုးဝ ကုန္ရင္ လံုးဝ အသစ္ျဖစ္ၿပီ၊ အသစ္လံုးဝ ျပည့္ရင္ လုံးဝ အသစ္ျဖစ္ၿပီ ...။ အေဟာင္းကုန္မွေတာ့ အသစ္ျဖစ္ၿပီေပါ့၊ အသစ္ ျပည့္ေနမွေတာ့ အေဟာင္းအတြက္ ေနရာ ဘယ္ရွိပါေတာ့မလဲ...။

အေဟာင္းကုန္ဖို႔ အဓိကလား၊ အသစ္ျပည့္ဖို႔ အဓိကလား...။

အေဟာင္းကုန္မွ အသစ္ျပည့္မယ္။ အသစ္ျပည့္မွာ အေဟာင္းကုန္မယ္....။

အေမွာင္ ေပ်ာက္ရင္လည္း အလင္းေရာက္ပါတယ္၊ အလင္း ေရာက္ရင္လည္း အေမွာင္ ေပ်ာက္ပါတယ္။ တစ္ၿပိဳင္တည္းပါပဲ။ “ေသြးသားေတြ ေျပာင္းၿပီး လွလာလိုက္တာ” ဆိုတဲ့ ေနရာမွာ ေသြးသား အေဟာင္းေတြ ေပ်ာက္သြားလို႔လည္း ေသြးသား အသစ္ေတြ ေရာက္လာတာပါ။ ေသြးသား အသစ္ေတြ ေရာက္လာလို႔ လည္း ေသြးသား အေဟာင္းေတြ ေပ်ာက္သြားတာပါ။ တစ္ၿပိဳင္တည္းပါပဲ။

ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ အေဟာင္း အေဟာင္းေတြ ေပ်ာက္သြား ရင္လည္း သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ အသစ္ အသစ္ေတြ ေရာက္လာပါလိမ့္မယ္။ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ အသစ္အသစ္ေတြ ေရာက္လာ ရင္လည္း ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ အေဟာင္း အေဟာင္းေတြ ေပ်ာက္သြားပါလိမ့္မယ္။ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ ကင္းစင္ေလ ... သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ ျပည့္စံုေလ၊ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ ျပည့္စံုေလ ...၊ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ ကင္းစင္ေလ။ တစ္ၿပိဳင္တည္းပါပဲ။အရွင္ဆႏၵာဓိက အေဟာင္း ေပ်ာက္သြားရင္ အရွင္ဆႏၵာဓိက အသစ္ ျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္၊ အရွင္ဆႏၵာဓိက အသစ္ျဖစ္လာရင္ အရွင္ဆႏၵာဓိက အေဟာင္း ေပ်ာက္သြားပါလိမ့္မယ္၊ တစ္ၿပိဳင္တည္းပါပဲ။

“အရွင္ဆႏၵာဓိက အသစ္” ဆိုတဲ့ စကားလံုးေလးကို စာေရးတဲ့ အလုပ္နဲ႔ တြဲတြဲၿပီး သတိရတတ္ပါတယ္။

လိုအပ္ခ်က္နဲ႔ ေစတနာအရ တျခားပရဟိတ အလုပ္ေတြကို မလႊဲမေရွာင္သာ လုပ္ေနရေပမယ့္ ကိုယ့္ရဲ႕ အဓိက ပရဟိတ အလုပ္က စာေရးတဲ့ အလုပ္ဆုိတာကို ဘယ္ေတာ့မွ မေမ့ပါဘူး။ တျခားဘာ ပရဟိတ အလုပ္ပဲ လုပ္ေန လုပ္ေန “ဒါငါ့ရဲ႕ အဓိက အလုပ္မဟုတ္ဘူး၊ ပရဟိတနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ ငါရဲ႕ အဓိကအလုပ္က စာေရးတဲ့ အလုပ္ပဲ” လို႔ အၿမဲႏွလံုးသြင္း ပါတယ္။ “တျခား အလုပ္ေတြေၾကာင့္ အဓိက အလုပ္ မထိခိုက္ပါေစနဲ႔” လို႔လ္း အၿမဲသတိေပး ေနပါတယ္။ ပရဟိတနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး စာေရးတဲ့အလုပ္ တစ္ခုတည္းကိုပဲ ေဇာက္ခ်လုပ္ျဖစ္သြားတဲ့ တစ္ေန႔ဟာ ကိုယ္ကိုကိုယ္ တကယ္ေက်နပ္ အားရတဲ့ “အရွင္ဆႏၵာဓိက အသစ္” ျဖစ္လာတဲ့ေန႔ပါပဲ။

“အရွင္ဆႏၵာဓိက အသစ္” ဆိုတဲ့ စကားလံုးေလးကို ခရီးသြားစရာ ကိစၥႀကံဳလာတိုင္း အားမလိုအား မရ ေရရြတ္ေနမိတတ္ပါတယ္။ အေျခအေန၊ အခ်ိန္အခါအရ မလႊဲမေရွာင္သာ ခရီးေတြ သြားသြားေနရေပမယ့္ ျပည္တြင္းခရီးလည္း ဘယ္ကိုမွ မသြားခ်င္ေတာ့ပါဘူး။ ျပည္ပခရီးလည္း ဘယ္ကိုမွ မသြားခ်င္ေတာ့ပါဘူး။ ကိုယ့္ေတာရ ေက်ာင္းမွာ ပဲ အၿမဲေနခ်င္လွပါၿပီး။ ေတာရေက်ာင္းမွာ ေနခ်ိန္မ်ားေလ၊ စာလည္း ပိုေရးျဖစ္ေလပါ။ စာေရးတဲ့ အလုပ္ကိုရည္ရြယ္ၿပီး “မင္းအခု ဘာလုပ္ေနလဲ” လို႔အၿမဲ ေမးျဖစ္သလို.. ခရီးသြားတဲ့ ကိစၥကို ရည္ရြယ္ၿပီး “မင္းအခု ဘယ္ေရာက္ေနလဲ” လို႔လည္း အၿမဲေမးျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေမးခြန္းႏွစ္ခုက ကိုယ့္ကိုကိုယ္ အၿမဲေမးျဖစ္ေနတဲ့ ေမးခြန္းႏွစ္ခုပါပဲ။ စိတ္တိုင္းက်တဲ့ အေျဖကေတာ့ မရတစ္ခ်က္ ရတစ္ခ်က္ျဖစ္ေနဆဲပါပဲ။

“အရွင္ဆႏၵဓိက အသစ္” ဆုိတဲ့စကားလံုးေလးကို စာရြက္ေပၚ မွာနဲ႔ ႏႈတ္ခမ္းဖ်ားမွာပဲ ကပ္ၿငိ မေနေစခ်င္ပါဘူး။ ႏွလံုးသားေပၚမွာနဲ႔ လက္ေတြ႔ ဘဝထဲမွာပါ စြဲထင္ေနေစခ်င္ ပါတယ္။ အတတ္ႏိုင္ဆံုး ႀကိဳးစား လ်က္ပါ။ တျဖည္းျဖည္းေတာ့ ျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္။

“အရွင္ဆႏၵာဓိက အသစ္”ဆိုတဲ့ စကားလံုးေလးကို ...........................................................။”

ထာဝရ ေအးခ်မ္းၾကပါေစ ...။

ေမတၱာျဖင့္

အရွင္ဆႏၵာဓိက (ေရႊပါရမီေတာရ)


Shared from Shwe Yee

No comments:

Post a Comment