Wednesday, April 25, 2012

စံကင္း ဆရာေတာ္ဘုရား

စိတ္၀င္စားလြန္းလို႔ အၾကိမ္ၾကိမ္ ျပန္ဖတ္ျဖစ္တဲ့ ေထရုပတၱိ စာအုပ္ေတြထဲမွာ စံကင္းဆရာေတာ္ရဲ႕ ေထရုပၸတၱိ စာအုပ္လည္း တစ္အုပ္အပါအ၀င္ပါ။ ေရးသားျပဳစုတဲ့ ဆရာေတာ္ဦးမာနိတသိရီနဲ႔ ဦးနႏၵမာလာဘိ၀ံသတို႔ကလည္း အေရးေကာင္းပါ။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ္နဲ႔ ႏြယ္ရာႏြယ္ရာေတြကိုေတာင္ ေပးဖတ္ျဖစ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ စာအုပ္က ေထရုပၸတၱိစာအုပ္ သက္သက္ မဟုတ္ပါဘူး။ သာသနာ့သမိုင္း ေၾကာင္းနဲ႔ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး သမိုင္းေၾကာင္းေတြပါ ပူးတြဲပါေနပါတယ္။ ဘာသာေရးသမိုင္း သုေတသီ ေတြအတြက္ အဖိုးတန္စာအုပ္ တစ္အုပ္ပါ။
သာသနာ့နယ္ပယ္က ထင္ရွားတဲ့ဆရာေတာ္ေတြ၊ ႏိုင္ငံေရးနယ္ပယ္က ထင္ရွားတဲ့ေခါင္းေဆာင္ေတြ၊ စာေပနယ္က ထင္ရွားတဲ့စာေရးဆရာေတြ၊ ႏိုင္ငံျခားက ေခါင္းေဆာင္ေတြ စသည္ျဖင့္ နယ္ပယ္စံုက ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးေတြ၊ ၄င္းပုဂၢိဳလ္ေတြနဲ႔ႏြယ္ျပီး စံကင္းဆ ရာေတာ္မိန္႔ခဲ့တဲ့ ၾသ၀ါဒေတြဟာ ဘ၀တစ္သက္တာ အမွတ္ရစရာေတြပါ။ အဲဒီအထဲက အခ်ိဳ႕ ေလာက္ကို ေရြႊစကားအျဖစ္ ေဖာ္ျပပါရေစ။

စံကင္းဆရာေတာ္ဆိုတာ န၀မေျမာက္ ေရႊက်င္သာသနာပိုင္ဆရာေတာ္ပါ။ ေရႊက်င္သာသနာ ပိုင္ဆရာေတာ္ေတြဟာ သက္ေတာ္ရွည္ၾကတယ္လို႔ အမ်ားေျပာၾကတဲ့အတိုင္း စံကင္းဆရာေတာ္ဟာ လည္း သက္ေတာ္ (၁၀၂)ႏွစ္အထိ သက္ေတာ္ရွည္ခဲ့ပါတယ္။ သက္ေတာ္ရွည္သလို အသိဥာဏ္ လည္းရွည္တယ္လို႔ ဆိုရပါမယ္။ ဆရာေတာ့္ေထရုပၸတၱိစာအုပ္ ဖတ္လို႔သာဆံုးသြားတယ္ အသိဥာဏ္ မဲ့တဲ့ အျပဳအမူ၊ အေျပာအဆို၊ အေတြးအေခၚမ်ိဳး တစ္စက္မွ မေတြ႔ရပါဘူး။ အမည္ဗ်ဳပၸနဲ႔လိုက္ေအာင္ စံကင္းဆရာေတာ္လို႔သာ ေခၚေနၾကတာ စံကင္းရြာဇာတိ မဟုတ္ပါဘူး။ ဆရာေတာ့္ဇာတိက စစ္ကိုင္း တုိင္း၊ လင္းယဥ္ရြာပါ။ စံကင္းဆရာေတာ္လို႔ အမည္တြင္ရျခင္းကေတာ့ မဟာ၀ိသုဒၶါရုံဆရာေတာ္ဘု ရားၾကီးရဲ႕အမိန္႔အရ ဓႏုျဖဴျမိဳ႕နယ္၊ စံကင္းရြာကိုသြားျပီး သီတင္းသံုးခဲ့လို႔ စံကင္းဆရာေတာ္ရယ္လို႔ အမည္တြင္ခဲ့တာပါ။ ျပီးေတာ့ ဆရာေတာ္က အသက္ ၁၅-ႏွစ္အရြယ္မွာ သီေပါမင္း ပါေတာ္မူပံုျမင္ ကြင္းကို ကိုယ္တိုင္ျမင္ေတြ႔ခဲ့ရသူပါ။ ဒါေတြကေတာ့ စံကင္းဆရာေတာ္ရဲ႕ ဘ၀ေကာက္ေၾကာင္း အက်ဥ္းကို အရင္ေျပာျပထားတာပါ။

ဟိုဘက္ကာလ ဆရာေတာ္ေတြကို ဘြဲ႔တံဆိပ္ဆက္ကပ္တာ အဂၢမဟာပ႑ိတဘြဲ႔နဲ႔ အဘိဓဇမ ဟာရ႒ဂုရုဆိုတဲ့ ဘဲြ႔ႏွစ္မ်ိဳးပဲ ဆက္ကပ္ပါတယ္။ ျပီးေတာ့ ဆက္ကပ္ခံရသူ အပါးအေရအတြက္လည္း အလြန္နည္းပါတယ္။ သမၼတအိမ္ေတာ္မွာ ႏိုင္ငံေတာ္အၾကီးအကဲကိုယ္တိုင္ ဆက္ကပ္ တာဆိုေတာ့ တစ္ဘဲြ႔ဆို ဆိုသေလာက္ ရဟန္းပရိသတ္၊ လူပရိသတ္ အလြန္တန္ဖိုးထားၾကပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ကိုယ့္နယ္ ကိုယ္ေဒသက ဆရာေတာ္တစ္ပါးပါး ဘဲြ႔ရျပီဆိုရင္ ဂုဏ္ယူမဆံုးျဖစ္ျပီး ျခိမ့္ျခိမ့္သဲပူေဇာ္ပြဲ ေတြလုပ္ၾကတာ ေတာ္ေတာ္နဲ႔မျပီးႏိုင္ေတာ့ဘူးလို႔ ဆိုပါတယ္။

၁၉၅၃-ခုႏွစ္မွာ စံကင္းဆရာေတာ္ အဘိဓဇမဟာရ႒ဂုရုဘြဲ႔ရမဲ့အေၾကာင္း သတင္းေရာက္လာပါတယ္။ ဆရာေတာ္ကို အဘိဓဇ မဟာရ႒ဂုရုဘြဲ႔ကပ္ဖို႔ အဆိုျပဳသူမွာ ႏိုင္ငံေတာ္အၾကီးအကဲကိုယ္ တိုင္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဘိဓဇမဟာရ႒ဂုရုဘြြဲ႔ခံယူမဲ့ ဆရာေတာ္ဟာ အဂၢမဟာပ႑တဘြဲ႔ ရရွိ ျပီးျဖစ္ရမယ္ဆိုတဲ့ မူရွိပါတယ္။ စံကင္းဆရာေတာ္က အဂၢမဟာပ႑တဘြဲ႔ မရေသးပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ မူအရ ဘြဲ႔ေပးဖို႔ ခက္ေနျပန္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္အၾကီးအကဲနဲ႔ သာသနာေရး၀န္ၾကီးတို႔ တိုင္ပင္ၾကပါ တယ္။ ေနာက္ဆံုး ဘယ္လိုဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်လိုက္ၾကသလဲဆိုေတာ့ “စံကင္းဆရာေတာ္ဆိုတာ ေရႊက်င္သာသနာပိုင္ ဥကၠ႒၊ အဂၢမဟာပ႑တဘြဲ႔ကပ္မထားေပမဲ့ ဆက္ကပ္ထားသလို ပညာရွိ တယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဆက္ကပ္သင့္တယ္”ဆိုျပီး ဘြဲ႔တံဆိပ္ဆက္ကပ္ဖို႔ အတည္ျပဳလိုက္ပါတယ္။ ဆရာ ေတာ့္ဆီကိုလည္း ဘြဲ႔တံဆိပ္ဆက္ကပ္ခံယူဖို႔ ေလယဥ္လက္မွတ္ (၄)ေစာင္ကို တစ္ခါတည္း ပို႔ေပး လိုက္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

အဘိဓဇပူေဇာ္ပြဲမွာ ဒကာဒကာမေတြ လႉဒါန္းၾကတာ အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္ေလး ၾကာသြားပါ တယ္။ လႉဒါန္းမႈေတြျပီးသြားမွ နားေနခန္းမွာျပန္ျပီး အနားယူရပါတယ္။ ဒီလိုအနားယူေနခ်ိန္မွာ ရန္ကုန္ေက်ာင္းေတာ္ရာ သံုးထပ္ဆရာေတာ္ ဦးသီလကၡႏၶ အနားေရာက္လာျပီး ၀မ္းပမ္းတသာနဲ႔ အလႅာပ သလႅာပစကားေတြေျပာၾကရင္း “ရန္ကုန္မွာ ဆရာေတာ္ဘုရားကို အခုလို အမ်ားက သိလာၾက ၾကည္ညိဳလာၾကတာ တပည့္ေတာ္တို႔ဂိုဏ္းၾကီးလည္း ပိုျပီး အေရာင္ထြက္လာႏိုင္ပါတယ္ ဘုရား”လို႔ ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဆရာေတာ္က…..“သံုးထပ္ရယ္ ကိုယ့္ဘုန္းဟုတ္ မထင္ပါဘူး။ ဂိုဏ္းဘုန္းပါ။ ဂိုဏ္းကေပးတဲ့ တံဆိပ္ပါ။ ဂိုဏ္းကေပးတဲ့ ဂုဏ္ထူး၊ ဂိုဏ္းကခိုင္းတဲ့ တာ၀န္၊ ဂိုဏ္းကခိုင္းလို႔ အခု ရန္ကုန္ေရာက္လာရတာပါ။ သံုးထပ္ဆရာေတာ္ မၾကားဖူးဘူးလား၊ အညာဆီမွာ ကေလးေတြ ထန္းပလပ္ကို ျမင္းသဏၭာန္လုပ္ျပီး စီးၾကတာေလ၊ ျမင္းေျပးေလ ပင္ပန္းေလ၊ ဘုန္းၾကီးတယ္ဆိုတာ ထန္းပလပ္ျမင္း စီးရတာလိုပါပဲ၊ ဘုန္းၾကီးေလ ပင္ပန္းေလေပါ့”လို႔ ျပန္မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။

“ဘုန္းၾကီးတယ္ဆိုတာ ထန္းပလပ္ျမင္း စီးရတာလိုပါပဲ” ဆိုတဲ့စကားဟာ ဆရာေတာ္ရဲ႕ ကိုယ့္ကိုယ္ကုိ ႏွလံုးသြင္းမွန္မွန္နဲ႔ အေတြးမွန္မွန္ သံုးသပ္ျပတဲ့စကားပါ။ ဒီစကားဟာ အလြန္အတုယူ စရာနဲ႔ သတိထားစရာပါ။ ဒီစကားကို သံုးထပ္ဆရာေတာ္က သေဘာက်လြန္းလို႔ အခြင့္သင့္တိုင္း တပည့္ေတြကို ျပန္ျပန္ေျပာေလ့ရွိတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္အၾကီးအကဲနဲ႔အဖြဲ႔ဟာ မႏၱေလးေရာက္တိုင္း ဆရာေတာ္ကို ၀င္၀င္ဖူးေလ့ရွိပါတယ္။ ၁၃၂၃-ခုႏွစ္၊ ျပာသိုလျပည့္ေက်ာ္ ၁၅-ရက္ေန႔ညေန ၄-နာရီမထိုးမီ ၁၅-မိနစ္ေလာက္အလုိမွာ သာသနာေရး၀န္ၾကီးဦးဘေစာနဲ႔ လူထုဦးလွတို႔ ဦးစြာေရာက္လာျပီး သတင္းပို႔ပါတယ္။ မၾကာခင္မွာပဲ ႏိုင္ငံေတာ္အၾကီးအကဲနဲ႔အဖြဲ႔ ေရာက္လာၾကပါတယ္။ ေရာက္ေရာက္ခ်င္းပဲ ႏိုင္ငံေတာ္အၾကီးအကဲက ဆရာေတာ္ကို စကား စဆိုပါတယ္။ “ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ေနေကာင္းပါရဲ႕လား” “အင္း…..ေကာင္းပါရဲ႕”။ “အခု ၉၂-ႏွစ္ထဲ ေရာက္လာျပီ။ ဆရာ၀န္မေခၚရဘူး။ နတ္ေတာ္လက ၉၂-ႏွစ္ထဲ ေရာက္လာတာ။ စားေနက်ေဆး မ်ားလည္း စားေနတယ္”။ “ဗီတာမင္ေဆးမ်ားဟာ အဖ်ားေရာဂါတို႔ ဘာတို႔ မျဖစ္ေအာင္ ကာကြယ္ႏိုင္ပါတယ္ဘုရား၊ အဲဒါဘုဥ္းေပးရင္ သင့္ေတာ္ပါတယ္ဘုရား”။ “အဲဒီဗီတာမင္ေဆးလည္း တစ္ေန႔ ၂-လံုး စားပါရဲ႕၊ ကံ စိတ္ ဥတု အာဟာရ ေလးမ်ိဳးအနက္ ကံေဟာင္းကို မျပဳျပင္ႏိုင္ေပမဲ့ ကံသစ္ကိုေတာ့ ျပဳျပင္ၾကရတယ္။ စိတ္လည္း ထို႔အတူပဲ။ ငယ္ငယ္တုန္းကစိတ္ေတြ အသက္ၾကီး လာေတာ့ ေကာင္းေအာင္ျပဳျပင္ႏိုင္တယ္။ ဥတု အာဟာရ တို႔က ပိုထင္ ရွားတယ္။ ဒကာၾကီးတို႔ ကိစၥအမ်ိဳးမ်ိဳး ေဆာင္ရြက္ေနႏိုင္တာ က်မ္းမာလို႔ ျဖစ္မွာေပါ့။ တစ္ခါတစ္ခါ စဥ္းစားၾကည့္မိတယ္။ ကံတရားဟာ တစ္ကမၻာလံုးမွာရွိတဲ့လူေတြ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ မတူေအာင္စီမံထားတယ္။ တူတဲ့ေနရာတူေပမဲ့ မတူတဲ့အရာေတြကလည္း အမ်ားၾကီးရွိတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားက (ကမၼံ သေတၱ ၀ိဘဇၨတိ)လို႔ ေဟာေတာ္မူတာပဲ။ မိမိကိုယ္ကို မေကာင္းေအာင္လုပ္တာ ဘယ္သူလဲ။ မိမိအလုပ္ကိစၥ မိမိကံပဲ။ ေဘးအႏၱရာယ္ျဖစ္ေအာင္ ဘယ္သူလုပ္သလဲ မိမိကံလုပ္တာပဲ။ ဥပမာ….ဧရာ၀တီျမစ္ၾကီးရွိတယ္။ ဒီျမစ္ၾကီးက ကုန္းေပၚမွာေနတဲ့လူကို ေရနစ္ေအာင္ မလုပ္ႏိုင္ပါဘူး။ ျမစ္ထဲဆင္းတဲ့လူကိုသာ ေရနစ္ေစႏိုင္တယ္။ ဒီအတိုင္းပဲ ေဘးအႏၱရာယ္ေတြရွိေပမဲ့လည္း အလုပ္ေကာင္းလုပ္သူ၊ ကံေကာင္းရွိသူကို ေဘးအႏၱရာယ္ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ မေကာင္း က်ိဳးကိုျဖစ္ေစတတ္တဲ့ မိမိရဲ႕ ကံညံ့ကံယုုတ္ကိုသာ ေၾကာက္စရာလိုတယ္။ ေဘးရန္အႏၱရာယ္ေတြကို ေၾကာက္စရာမလိုဘူး”။
“ျဂိဳဟ္ေတြပူးတာနဲ႔ ေဘးဥပဒ္ျဖစ္ပါသလားဘုရား”
“ျဂိဳဟ္ေတြပူးပူး မပူးပူး ဇာတိ ဇရာ မရဏစတဲ့ သံသရာေဘးရန္ေတြ သတၱ၀ါတိုင္း ေတြ႔ေန ၾကရတယ္။ သံသရာက်င္လည္ခိုက္္မွာ မေကာင္းကံပါလာလို႔ ကပ္ၾကီးသံုးပါး ေတြ႔ၾကရ သံသရာဒုကၡ ခံၾကရတယ္”။ “ျဂိဳဟ္ၾကီးရွစ္လံုးပူးတာနဲ႔ သတၱ၀ါေတြ ေဘးဥပဒ္ျဖစ္ႏိုင္တယ္ဆိုတာ ဟုတ္မွန္ပါသ လားဘုရား” “ခုနကေျပာခဲ့တဲ့ အဓိပၸါယ္ပါပဲ။ ေဘးရန္ေတြက မိမိမွာ လာျဖစ္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ့္ရဲ႕မေကာင္းတဲ့စိတ္ေၾကာင့္ မေကာင္းတဲ့အက်ိဳးေတြျဖစ္ၾကရတာ။ အမွန္ကေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕စိတ္ပါ ပဲ။ အတိတ္နိမိတ္ဆိုတာကေတာ့ တစ္ခါတစ္ရံ ရွိတတ္ပါရဲ႕။ ငရဲၾကီးရွစ္ထပ္ရွိေပမဲ့ ငရဲၾကီးရွစ္ထပ္က ဘယ္သူ႔ကိုမွ လာမေခၚပါဘူး။ ကိုယ့္ရဲ႕မေကာင္းတဲ့စိတ္ကသာ ငရဲၾကီးရွစ္ထပ္ရွိရာကို ေခၚသြားႏိုင္ တယ္”။
ဆရာေတာ္နဲ႔ ႏိုင္ငံေတာ္အၾကီးအကဲတို႔ ေျပာခဲ့တဲ့စကားေတြထဲက စကားတစ္ခ်ိဳ႕ပါ။ တစ္ျခား ဘာသာေရး သာသနာေရး တိုင္းျပည္အေရး ေတြကိုေျပာျပီး ျပန္သြားၾကပါတယ္။ ဆရာေတာ့္အ ေၾကာင္းေရးရင္ မျဖစ္မေနပါရမဲ့ အျဖစ္အပ်က္တစ္ခု ရွိပါတယ္။ အဲဒါ ဘာလဲဆိုေတာ့ ဆရာေတာ့္ဇာ တာၾကည့္ျပီး အာယုဒသာျဖတ္ၾကတာပါ။ မႏၱေလးက ေဗဒင္ေက်ာ္ပညာရွိၾကီးေတြ ေအာက္ပါအတိိုင္း ျဖတ္ၾကပါတယ္။
ေညာင္ကန္နည္းအရ ၉၇-ႏွစ္၊ ၅-လ၊ ၂၅-ရက္၊ ၉-နာရီ။
ေဂြခ်ိဳနည္းအရ ၉၇-ႏွစ္၊ ၇-လ၊ ၁၃-ရက္၊ ၈-နာရီ။
အပေရ၀ါဒအရ ၁၀၅-ႏွစ္၊ ၅-လ၊ ၂၅-ရက္၊ ၉-နာရီ။
ဒီလိုနဲ႔ ဆရာေတာ္ သက္ေတာ္ ၉၇-ႏွစ္ေက်ာ္သြားျပီး အထက္နည္းေတြလြဲသြားခ်ိန္မွာ ဆရာ ေတာ္ၾကီးက ဒီသတင္းၾကားေတာ့…..
”သူတို႔က ငယ္ငယ္တုန္းကဇာတာကိုၾကည့္ျပီး ေဟာၾကတာကိုး၊ တို႔က ငယ္ငယ္တုန္းကလိုမွ မဟုတ္ဘဲနဲ႔၊ အခု လုပ္ေနတဲ့အလုပ္ၾကည့္ျပီးေဟာမွ မွန္ေတာ့မေပါ့”လို႔ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေဗဒင္သံုးနည္းလံုး လြဲသြားခဲ့ပါတယ္။ နီးစပ္မႈေတာင္မရွိခဲ့ပါဘူး။ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ဆရာေတာ္ က သက္ေတာ္ ၁၀၂-မွာ ပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားလို႔ပါ။ ဒီအေၾကာင္းနဲ႔ပတ္သက္ျပီး ရင္းလည္းရင္းႏွီး ေဗဒင္လည္းကြ်မ္းက်င္တဲ့ ဘုန္းၾကီးတစ္ပါးကိုေမးၾကည့့္ေတာ့ သီလ သမာဓိ ပညာ စရဏေတြနဲ႔ ျပည့္
စုံေနတဲ့ဘုန္းၾကီးကို ေဗဒင္ေဟာရင္ မွန္ဖို႔ ခဲယဥ္းတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဆရာေတာ့္ျဖစ္ စဥ္ဟာ ေႏွာင္းလူေတြအတြက္ အသိပြားစရာနဲ႔ သတိထားစရာေတြ ေကာင္းလွတယ္လို႔ပဲ ဆိုလိုက္ပါ ရေစ။

ရေ၀ႏြယ္(အင္းမ)

Shared from Shwe Yee

No comments:

Post a Comment