Wednesday, April 25, 2012

ၿပိတၱာ ျဖစ္ရျခင္းအေၾကာင္းရင္း

ပုတီးစြဲလွ်င္ၿပိတၱာခြင္

ေအာ္… အဲဒီကထဲမွာ ၿပိတၱာဘ၀ ေရာက္သြားရင္ေၾကာက္စရာေကာင္းတဲ့ အေၾကာင္း ဘုန္းဘုန္းေျပာမလုိ႔ေနာ္။ ၿပိတၱာျဖစ္ဖုိ႔က သတၱ၀ါအမ်ားစုမွာ အလြန္နီးစပ္ တယ္။ ပရိသတ္ေရေနာ္။ ငရဲက်ဖုိ႔ဆုိတာ ထားလုိက္ပါဦး။ တိရစၧာန္ျဖစ္ဖုိ႔ဆုိတာ ထားလုိက္ ပါဦး။အဲဒီမွာ နံပါတ္(၄) အ႐ူပဘုံအသညသတ္ဘုံေရာက္တယ္ဆုိတာ စ်ာန္ရမွေရာက္ တာ။ ထားလုိက္ဦးေနာ္။ ဘုရားနဲ႔ရဟႏၲာမေရာက္တဲ့ပစၥႏၲရာဇ္အရပ္၊ ဒါ ထားလုိက္ဦးေနာ္။ မိစၧာဒိ႒ိဘ၀ တုိ႔လြတ္ေနတယ္။ ဒီဘ၀။ နံပါတ္(၈) တုိ႔လြတ္ေျမာက္ေနတယ္။ ဘုရားပြင့္တဲ့အခါ ဒီမွာ လူျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒီကတည္းက ပရိသတ္ေရ ေနာက္ဘ၀ဆုိတာေလးကုိစဥ္းစားလုိက္ရင္ၿပိတၲာ ျဖစ္ဖုိ႔နီးစပ္တယ္။ ေနာက္ဘ၀ စဥ္းစားလုိက္ရင္ဘာျဖစ္ဖုိ႔နီးစပ္သလဲ။

( ၿပိတၱာျဖစ္ဖုိ႔နီးစပ္ပါတယ္ဘုရးာ )

ၿပိတၱာျဖစ္ဖုိ႔နီးစပ္တယ္။ ဒကာ.. ဒကာမတုိ႔အဲဒါေလး သတိထားရမယ္ေနာ္။

( မွန္ပါဘုရား )

ေအာ္… ဘုန္းဘုန္း ေျပာျပမယ္။ ၿပိတၱာ ဘာလုိ႔ျဖစ္သလဲဆုိရင္အ႒သာလိနီ အ႒ကထာ ဖြင့္တာေလးကုိဘုန္းဘုန္း ေျပာျပမယ္ေနာ္။

ေယဘုေယ်န ဟိသတၲာ တဏွာယ ေပတၲိ၀ိသယံဥပပဇၨႏၲိ။ (ဏီ၊ ႒၊ ၁၇၂။) ေယဘုေယ်န -

မ်ားေသာအားျဖင့္။

သတၱာ -

သတၱ၀ါတုိ႔သည္။

တဏွာယ -

တဏွာသံေယာဇဥ္ေၾကာင့္။

ေပတၱိ၀ိသယံ

- ၿပိတၱာဘုံုသုိ႔။

ဥပပဇၨႏၲိ

- ေရာက္ၾကရရွာေလကုန္၏။ သတၱ၀ါေတြဟာ မ်ားေသာအားျဖင့္တဏွာေၾကာင့္ၿပိတၱာျဖစ္တာ ဘာေၾကာင့္လဲ။

( တဏွာေၾကာင့္ပါဘုရား)


မွတ္ထားေနာ္။ ဘာေၾကာင့္ၿပိတၱာျဖစ္ရတာလဲ။

( တဏွာေၾကာင့္ၿပိတၱာျဖစ္ရတာပါဘုရား )

တဏွာဆုိတာ ပရိသတ္သာမန္အားျဖင့္တုိ႔ဒကာ ဒကာမေတြတစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ရာဂနဲ႔ခ်စ္တာ တဏွာလုိ႔ထင္ၾကမွာေပါ့။ အဲဒါတင္မကဘူး။ အတြယ္အတာ မွန္သမွ် တဏွာခ်ည္းပဲ။ အတြယ္အတာမွန္သမွ် ဘယ္လုိလဲ။

( တဏွာခ်ည္းပါဘုရား )

တဏွာခ်ည္းပဲေနာ္။ ဒါ… ဗုိလ္လုိေျပာေတာ့(ခေရးဗင္း) လုိ႔ေခၚတယ္။ အတြယ္ အတာ မွန္သမွ် တပ္မက္မႈမွန္သမွ် တဏွာခ်ည္းပဲ။ အဲဒီတဏွာေၾကာင့္ၿပိတၱာျဖစ္တာ။ တဏွာေၾကာင့္ဘာျဖစ္လဲ။

( ၿပိတၱာျဖစ္တာပါဘုရား )

အဲဒါ ဘုန္းဘုန္းတစ္ခုေျပာျပမယ္။ ဒကာမ တစ္ေယာက္ကေလ သူက ပုတီးတကုံး ေကာက္ရထားတယ္။ သူ႔ပုတီးေလးကကုိးလုံးပုတီး၊ ပုတီးမည္းမည္းေလး။ ေဆးပုတီးေပါ့ ဗ်ာ။ ဆုိၾကပါစုိ႔အဲဒီပုတီးေလးရဲ႔အေပၚမွာ သူက သံေယာဇဥ္ျဖစ္ေနတာေနာ္။ (ခေရးဗင္း) ျဖစ္ေနတာေပါ့။ အတြယ္အတာေလးျဖစ္ေနတာ။ သြားေလရာပါတယ္အဲဒီပုတီးေလး။ အဲဒီေတာ့ပရိသတ္ႀကီး သေဘာေပါက္ထားရမွာက ပုတီးကုိမစြဲနဲ႔။ ဂုဏ္ေတာ္ကုိစြဲ ရမယ္။ ဘာကုိမစြဲနဲ႔။ ဘာကုိစြဲရမလဲ။

( ပုတီးကုိမစြဲနဲ႔ဂုဏ္ေတာ္ကုိစြဲရမွာပါဘုရား )

“ဟဲ့.. ငါ့ပုတီးေလး ဘယ္နားထားတုန္း” ပုတီးေလး ေပ်ာက္သြားရင္လုိက္ရွာေနၿပီ။ အဲဒါသေဘာေပါက္လုိက္။ ပုတီးရဲ႔အေပၚမွာ ဒါ … အစြဲအလမ္းျဖစ္ေနတာ။ ပရိသတ္တုိ႔ ျဖစ္တတ္တယ္ေနာ္။

( ျဖစ္တတ္ပါတယ္ဘုရား



ေဆးပုတီးေလးမ်ား ရထားရင္ပုိၿပီးေတာ့တြယ္တာေသးတယ္။ “ဒါက က်ဳိက္ထုိ ဘုန္းဘုန္းေပးခဲ့တာ။ ပေယာဂေတြဘာေတြေကာင္းသတဲ့။” အံမယ္က်ဳိက္ထုိဘုန္းႀကီးက လည္း အရႊီးအရႊမ္းကလည္း ေကာင္းတာကုိးဗ်ာ့ေနာ္။ “ဒီပုတီးေလး ေဆာင္ထား။ ေရေလးနဲ႔စိမ္ေသာက္။ ပေယာဂဆုိတစ္ခါတည္း လြင့္သြားမယ္။” က်ဳိက္ထုိဘုန္းႀကီးကလည္း အေျပာေကာင္းဆုိပဲ။ က်ဳပ္ေတာ့မသိပါဘူး အဲဒီဘုန္းႀကီး။ အဲဒါနဲ႔ပရိသတ္တုိ႔ေရ အညာဘက္မွာပါ။ အဲဒီ အမ်ဳိးသမီးတစ္ေယာက္က အဲဒီ ကုိးလုံးပုတီးေလးကုိအတြယ္အတာေလးျဖစ္ေနတာ။ သူ႔ပုတီးေပ်ာက္မွာ သိပ္စုိးရိမ္တာ။ တခါတေလမ်ား အထားမွားလုိ႔ရွိရင္တစ္ခါတည္း မူးေနာက္ေနေအာင္ရွာရတာ။ အဲဒါနဲ႔ဆုိၾကပါစုိ႔သူက ပရိသတ္ေရ ဂုဏ္ေတာ္ကုိမစြဲဘဲနဲ႔ဘာကုိစြဲေနလဲ။

( ပုတီးကုိစြဲေနတာပါဘုရား )

အမွန္က ဂုဏ္ေတာ္စြဲလုိ႔ရွိရင္ပရိသတ္ပုတီးမပါဘဲလည္းပဲပြားႏုိင္ရမယ္။

( မွန္ပါဘုရား )

ပုတီးမပါလည္းပဲ

( ပြားႏုိင္ရမွာပါဘုရား )

ပြားမ်ားႏုိင္ရမယ္။ ပြားမ်ားႏုိင္တဲ့အရည္အခ်င္း ရွိရပါလိမ့္မယ္။ “ငါ့ပုတီးမွင့ါပုတီးရယ္” လုိ႔အစြဲအလမ္း ထားလုိ႔ရွိရင္ကေတာ့အဲဒါ ပုတီးရဲ ႔အေပၚမွာ အတြယ္အတာ တဏွာျဖစ္ပါၿပီဟုတ္လား။

( မွန္ပါဘုရား )

အဲဒါနဲ႔ဆုိၾကပါစုိ႔ဗ်ာ။ အဲဒါ သူ႔ရဲ႔အမ်ဳိးသား သူ႔ရဲ႔သားသမီးေတြက “ေအာ္… င့ါဇနီး ငါတုိ႔အေမဟာ သူ႔ပုတီးေလးကုိသိပ္စြဲတာပဲဘယ္သူမွမကိုင္နဲ႔” ဆုိၿပီး ေသခ်ာသိမ္းပးၾက တယ္


အဲဒါနဲ႔ေနာက္ပုိင္းက်ေတာ့ပရိသတ္ေရ အဲဒီအမ်ဳိးသမီး ေသသြားၿပီ။ ေသသြားတဲ့ အခါကေတာ့သူ႔ေယာက်္ားနဲ႔သားသမီးေတြက အဲဒီပုတီးေလးကုိ“ေအာ္… တုိ႔အေမ အင္ မတန္ႏွစ္သက္တဲ့ပုတီးေလး” ဆုိၿပီး ေခါင္းထဲထည့္ေပးလုိက္တာ။ ပါသြားၿပီ။ ဘယ္ေနာက္ပါသြားတုန္း။

( အေခါင္းထဲပါသြားတာပါဘုရား )

အေခါင္းထဲပါသြားၿပီ။ အဲဒီအမ်ဳိးသမီးကေကာ ဘယ္ေနာက္ပါသြားတုန္း။ ပုတီးထဲ ပါသြားၿပီ။ ဘယ္ထဲပါသြားလဲ။

( ပုတီးထဲပါသြားပါတယ္ဘုရား )

အဲဒါနဲ႔ပရိသတ္ေရ ျမႇဳပ္လုိက္ေရာေပါ့ဗ်ာ။ သုႆာန္ထဲသြားျမႇဳပ္လုိက္။ ျမႇဳပ္တဲ့အခါ က်ေတာ့ပရိသတ္အားလုံး ၿပီးစီးသြား။ ကာလေတြၾကာသြားၿပီ။ ၾကာသြားတဲ့အခါကေတာ့ အဲဒီေနရာေလးက ေဆြးေျမ့ေဟာင္းႏြမ္းသြားၿပီေပါ့။ ကိစၥက ၿပီးသြားၿပီေအာက္ေမ့တာ။ ရက္လည္တာေကာ၊ လလယ္ေတြေကာ၊ ႏွစ္ပတ္လည္ေတြေကာ အႀကိမ္ႀကိမ္လုပ္။ အဲဒါနဲ႔ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ဒီေျမစာပုံအေဟာင္းေနရာေလးမွာ၊ ထပ္တူၿပီးေတာ့ ေနာက္အေလာင္းတစ္ေလာင္း ျမႇဳပ္ေတာ့ဒီပုတီးေလး ေပၚလာတယ္။ ပုတီးေလးက မေဆြး ေသးဘူး။ အဲဒါနဲ႔အဲဒီပုတီးေလးကုိပရိသတ္ေရ တြင္းတူးတဲ့လူေတြက ယူလာေရာ။ အိမ္ ေရာေတာ့ေဟာ ညက်ေတာ့လာေတာင္းတာေပါ့။ “ငါ့ပုတီး ျပန္ေပး ငါ့ပုတီး ျပန္ေပး” “ဟဲ့ဘယ္ကပါလိမ့္မတုန္း။ အမယ္ေလးေၾကာက္လုိက္တာ အသံႀကီးက အႀကီးႀကီး” “ငါ့ပုတီး ျပန္ေပး ငါ့ပုတီး ျပန္ေပး”


အဲဒါနဲ႔ပရိသတ္တုိ႔ေရ စုံစမ္းလုိက္တဲ့အခါက်ေတာ့ေနာ္အဲဒီပုတီးေလးကုိ အင္မတန္အတြယ္အတာ ျဖစ္လြန္းအားႀကီးလုိ႔သူ႔ရဲ႔မိသားစုက အေခါင္းထဲ ထည့္ေပးလုိက္တာ။ အဲဒါ နဲ႔ပရိသတ္တုိ႔ဟုိက မကၽြတ္ဘဲျဖစ္ၿပီးေတာ့ဘယ္မွာစြဲေနလဲ။

( ပုတီးမွာပါ ဘုရား )

ပုတီးမွာ စြဲေနတယ္။ ပုတီးမွာ စြဲလုိ႔လည္း မကၽြတ္တာပဲ။ အဲဒါ ပုတီးစိပ္တဲ့ အမ်ဳိးသမီး ၿပိတၱာျဖစ္တယ္။ ေျပာရေတာ့လည္း အားေတာ့နာစရာေကာင္းပါတယ္။ ပရိသတ္ေရ ဂုဏ္ေတာ္ေၾကာင့္မဟုတ္ဘူးဆုိတာေတာ့သေဘာေပါက္ထားေနာ္။

( မွန္ပါဘုရား )

ဘာေၾကာင့္ၿပိတၱာျဖစ္တာလဲ။

( ပုတီးေၾကာင့္ပါဘုရား )

ပုတီးကုိစြဲတဲ့တဏွာေၾကာင့္တိတိက်က် ေျပာရေအာင္ေနာ္။ ဘာေၾကာင့္ၿပိတၱာ ျဖစ္ရတာလဲ။

( ပုတီးကုိစြဲတဲ့တဏွာေၾကာင့္ပါဘုရား )

ပုတီးကုိစြဲတဲ့တဏွာေၾကာင့္ၿပိတၱာျဖစ္တာ။ အဲဒါနဲ႔အိပ္လုိ႔မရတဲ့အခါက်ေတာ့သူ က ဆရာေတာ္ႀကီးေတြသြားေလွ်ာက္။ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြက “ေအာ္အဲဒီပုတီးကုိစြဲေသ တဲ့လူရွိလိမ့္မယ္ကြ။ အဲဒီေတာ့မင္းဆြမ္းေလးတစ္အုပ္သကၤန္းေလးတစ္စုံေလာက္နဲ႔ သံဃာေတြဆြမ္းကပ္ၿပီးေတာ့အမွ်အတန္းေ၀လုိက္” ဆုိေတာ့ပရိသတ္ေရ အဲဒီမွာ အမွ် အတန္းေ၀လိုက္ေတာ့မွကၽြတ္သြားတာ ေနာက္မလာေတာ့ဘူးေနာ္။ ဒါေၾကာင့္အတြယ္အတာ အင္မတန္ခက္တယ္ဟုတ္လား။ အဲဒီေတာ့ပရိသတ္ ၿပိတၱာျဖစ္ဖုိ႔မနီးစပ္ဘူးလား။

( နီးစပ္ပါတယ္ဘုရား )

ေက်ာင္းကုိစြဲလည္း ၿပိတၱာပဲ

ေဟာ … ပရိသတ္တုိ႔ေရ ေျပာရဦးမယ္။ မေကြးတုိင္ဖက္မွာ အရပ္ေဒသေတြက ဒီ ဘုန္းဘုန္းရဲ႔မင္မုိရီထဲမွာ အကုန္လုံးရွိေနတယ္။ ဒါေပသိသူတုိ႔ရဲ႔သိကၡာအရ ရြာေတြေတာ့ခ်န္ထားမယ္ေနာ္။ အဲဒီေက်ာင္းက ဆရာေတာ္က ပရိသတ္တုိ႔ေရ ဆရာေတာ္ႀကီး ပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားေရာ။ ပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားတဲ့အခါက်ေတာ့ဆရာေတာ္ႀကီးကေလ ပ်ံလြန္ေတာ္မမူခင္ဘာ အားႀကီးတုန္းလုိ႔ဆုိေတာ့သူ႔ေက်ာင္းသံေယာဇဥ္သိပ္အားႀကီးတာ။ “င့ါဗီီ႐ုိမကိုင္နဲ႔။ ငါ့နာရီ မကုိင္နဲ႔” ရွိသမွ် ငါ့ပစၥည္းခ်ည္းပဲလုပ္တာေနာ္။

( မွန္ပါဘုရား ) “

ငါ့ပစၥည္းမကုိင္နဲ႔။ ငါ့နာရီမကုိင္နဲ႔။ ငါ့သကၤန္းေတြမကုိင္နဲ႔။ ငါ့စာအုပ္ေတြမထိနဲ႔။ ဒီ ဟာက ၀တၳဳထားတာ ဒီနား ဘယ္ေကာင္မွမသြားနဲ႔” အဲဒီလုိျဖစ္ေနတာေနာ္။ အဲဒါနဲ႔ဆရာေတာ္ႀကီး ပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားတဲ့အခါက်ေတာ့ပရိသတ္ေရ အဲဒီမွာ ေနာက္ဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းထုိင္၊ ရက္လည္လည္းလုပ္ပါရဲ႔။ လလည္ဆြမ္းေတြလည္း လုပ္ပါ ရဲ႔၊ ႏွစ္ပတ္လည္ေတြလည္း လုပ္ပါရဲ႔။ ဒါေပသိဆရာေတာ္ႀကီး မကၽြတ္ဘူး။ အဲဒါနဲ႔ပရိသတ္ဘာျဖစ္တုန္းဆုိေတာ့ေနာက္ထုိင္တဲ့ကုိယ္ေတာ္ေလးကုိညညက် ဆြဲဆြဲခ်တာ။ ေျခေထာက္ဆြဲခ်တာ။ “ငါ့ေက်ာင္း မေနနဲ႔” ကုိင္း … ဘယ္လုိလုပ္ေနရဲေတာ့ မလဲ။ ဆရာေတာ္ႀကီး သက္ေတာ္ရွစ္ဆယ္ေက်ာ္မွပ်ံေတာ္မူသြားတာ။ အဲဒီ ဆရာေတာ္ႀကီး က ေျပာျပတာ ဘုန္းဘုန္းကုိ။ အဲဒါနဲ႔ဆရာေတာ္ႀကီးဦးေကာသလႅအပါအ၀င္ေပါ့ဗ်ာ။ သံဃာေတြညေနေစာင္း ေက်ာင္းေပၚပင့္ၿပီးေတာ့ပရိရြတ္ၾကမလုိ႔။ ဒကာ၊ ဒကာမေတြက ပရိတ္မရြတ္ခင္တစ္ခါ တည္း သံဃာေတြကုိလက္ဖက္ရည္နဲ႔ထန္းလ်က္ခဲကပ္ထားတာ


ညေန လက္ဖက္ရည္ၾကမ္းနဲ႔ထန္းလ်က္ခဲကပ္ထားတဲ့အခါက်ေတာ့အဲဒီမွာ စားပြဲ မွာ ထုိင္ၿပီးေတာ့သံဃာေတြဘုဥ္းေပးေနလုိက္တာ။ ဒီနား တစ္၀ုိင္း။ ဟုိနားတစ္၀ုိင္းေပါ့။ တစ္ဆယ့္ငါးပါးေလာက္ရွိတယ္။ ေဘးကဆရာေတာ္ေတြပင့္ထားတာ။ အဲဒီမွာ ပရိသတ္ေရ ေၾကာက္စရာေကာင္း။ ဆရာေတာ္ဦးေကာသလႅတုိ႔၀ုိင္းက ေရေႏြးခရားႀကီးက ပရိသတ္ေရ ေကာင္းကင္တက္သြားတာ လြင့္လြင့္လြင့္လြင့္နဲ႔။ “ဟာ …ဟာ ဘယ္လုိတုန္း” လန္႔ကုန္ၿပီ။ ေခါင္းေတြႀကီးကုန္ၿပီ။ ဟုိေက်ာင္းေခါင္မုိး ကုိထိခဲ့ၿပီးေတာ့မွျဖည္းျဖည္းခ်င္း ျပန္က်လာတာ။ အမယ္သူက ပညာသားေတာ့ပါတယ္။ တကယ့္ျဖစ္ရပ္ေနာ္ပရိသတ္။ အဲဒါနဲ႔စားပြဲေပၚ အသာေလး ျပန္က်ေတာ့ေရေႏြးခရားကိုမကုိင္ရဲကုိင္ရဲနဲ႔ကုိင္ ၾကည့္လုိက္ေတာ့ေရေႏြးတစ္စက္မွမပါေတာ့ဘူး။ သူေသာက္ႏုိင္တယ္ေနာ္။ သရဲႀကီး ေသာက္ႏုိင္တယ္။ ၿပိတၱာႀကီး ေရေႏြးအပူေတြေသာက္ႏုိင္တယ္။ ကပ္ၿပီး စုပ္လုိက္မွာေပါ့။ သူက ၿပီးသြားၿပီေနာ္။ တစ္ေပါက္မွမပါေတာ့ဘူး။ ေရေႏြးေတြ။ ဟာ … တစ္ခါတည္း ဘုန္းႀကီးေတြပရိတ္မရြတ္ရဲေတာ့ဘူး။ “ကိုင္း .. ဒကာတုိ႔ တုိ႔ေတာ့ေျပးၿပီေဟ့” ဘုန္းႀကီးေတြက စထြက္ေျပးေတာ့ဒကာေတြလည္း မေနႏုိင္ေတာ့ ဘူး။ ဟာ … ဖိနပ္ေတြေနခဲ့ေကာက္မေနေတာ့ဘူး ေနပေလ့ေစ။ ေက်ာင္းေပၚ ဘယ္သူမွ မက်န္ေတာ့ဘူး။ ထြက္ေျပးတာ။ အကုန္ထြက္ေျပးၿပီးေတာ့ပရိသတ္ေရ ဘုန္းႀကီးေတြေကာ ဒကာမေတြေကာ ရြာထဲသြားတုိင္ပင္ၾကၿပီ။ “တုိ႔… ဘယ္လုိလုပ္မလဲ။ ဒီဘုန္းႀကီးၿပိတၱာ သိပ္ၾကမ္းတာ” ဟုတ္တယ္။ ပရိသတ္ ဘုန္းႀကီးမ်ား ၿပိတၱာျဖစ္ရင္သိပ္မလြယ္ဘူး။ ကၽြတ္ဘူး။ ၾကည့္ေလ သူတုိ႔က ပရိတ္ႀကီး (၁၁) သုတ္အကုန္ရထားတာေလ။

သမႏၲာ စကၠ၀ါေဠသု-

ဆုိရင္သူက

အၾတာဂစၧႏၲဳေဒ၀တာ

- ဆုိတယ္။ ပ႒ာန္းရြတ္မလား လာခဲ့။

ေဟုတပစၥေယာ -

ဆုိရင္သူက

အာရမၼဏပစၥေယာ

ဆုိတယ္။ ဘယ္လုိလုပ္ရြတ္မတုန္း


ဒါေၾကာင့္ဘုန္းႀကီးၿပိတၱာက ပဌာန္းလည္း မႏုိင္ဘူး။ ကမၼ၀ါလည္း မႏုိင္ဘူး။

သုဏာတုေမ ဘေႏၲသံေဃာ

-ဆုိရင္သူက

ဣေမ

- ဆုိၿပီးေတာ့ေရွ႔ကခ်ည္းသြားေနတာ။ သရဏဂုံလည္း မေၾကာက္ဘူး။

ဗုဒၶံသရဏံဂစၧာမိ-

ဟုိက ေၾကာက္ေၾကာက္နဲ႔ဆုိရင္ သူက

ဓမၼံသရဏံဂစၧာမိ

ဆုိတယ္။ ေရွ႔က သြားေနတာ။ အဲဒီလုိဆုိေတာ့ကၽြတ္ဖုိ႔မလြယ္ ေတာ့ဘူး။အဲဒါနဲ႔“ကိုင္း ဒီလုိဆုိရင္ဘယ္လုိလုပ္မလဲ” “ပေယာဂ ဆရာပင့္မယ္” ပရိသတ္ဘာဆရာလဲ

( ပေယာဂဆရာပါဘုရား )

ဒီဘုန္းႀကီးၿပိတၱာကုိႏွင္ထုတ္ဖုိ႔တဲ့။ ဒါေၾကာင့္သတိထားေနရတယ္ေနာ္။ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔လည္းပဲတရားပဲဂ႐ုစုိက္အားထုတ္ေနရတယ္။ ေတာ္ၾကာ ပေယာဂဆရာ အပ္မွာ ေၾကာက္ရတယ္။ အဲဒါနဲ႔ပေယာဂဆရာ ငွားေရာေပါ့ဗ်ာ။ ပင့္ေတာ့ပေယာဂဆရာ လာတယ္။ေက်ာင္းေပၚမတက္ရဲဘူး။ ပေယာဂဆရာကလည္းပဲတစ္ခါတည္း ေက်ာင္းရဲ႔ေခါင္း ရင္းမွာ သူက စည္း၀ုိင္း ၀ုိင္းလုိက္တယ္။ ဟုိဘက္ထန္းပင္ဒီဘက္ထန္းပင္၊ ဟုိဘက္အုန္း ပင္၊ ဒီဘက္အုန္းပင္၊ ဟုိဘက္က တင္းကုတ္၊ ဒီဘက္က တုိင္ေပါ့။ အဲဒီမွာ ေလးရပ္နယ္ စည္း သတ္မွတ္ၿပီးေတာ့အဲဒီကတည္းက ပြဲေတြထုိးတာ။ ပြဲေတြထုိးၿပီးေတာ့တစ္ခါတည္း မန္းမႈတ္ေပါ့ေလေနာ္။ ဘုရားငါးဆူအမိန္႔ဘာညာ ေတြေပါ့ေလ။ သူ႔အမိန္႔ကေတာ့ဘာမွမရွိဘူး။ သူက အမိန္႔မေပးႏုိင္ဘဲနဲ႔ဘုရားငါးဆူ အမိန္႔ဆုိၿပီးေတာ့သူက အမိန္႔ေတြဘာေတြေပးၿပီးေတာ့မန္းမႈတ္ေနတုန္းမွာ အေပၚက စာရြက္တစ္ရြက္က်လာတာ။ အဲဒီက အထဲကုိစာရြက္က ၀ါေနၿပီ။ စာရြက္ေဟာင္းႀကီး။ “ေဟ့စာရြက္က်လာျပီ


စာရြက္က အဲဒီစည္းထဲတည့္တည့္က်လာတာ။ ေကာက္ဖတ္ၾကည့္လုိက္ေတာ့ ပရိသတ္ေရ ၿပိတၱာေရးတဲ့စာ၊ ဘုန္းႀကီးၿပိတၱာ စာပါတတ္တာေနာ္။ “ပေယာဂဆရာ မင္းမေသခ်င္ရင္ျမန္ျမန္ျပန္” ဟာ … ပရိသတ္ေရ ပေယာဂဆရာ ဖိနပ္ေတာင္မေကာက္ႏုိင္ဘူး။ ထေျပးတာ။ အဲဒီေတာ့ပရိသတ္တုိ႔ဘာလုပ္ရမွတ္သလဲ။ အဲဒီေက်ာင္းႀကီးကုိဘယ္ဘုန္းႀကီးမွမထုိင္ရဲ ဘူး။အဲဒီေတာ့ဘုန္းႀကီးမရွိလည္းမျဖစ္ေတာ့။အဲဒီကေက်ာင္းၿခံထဲမွာပဲေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္း အသစ္ထပ္ေဆာက္ရတယ္။ အသစ္ထပ္ေဆာက္ၿပီးေတာ့အသစ္ေဆာက္တဲ့ေက်ာင္း ေပၚမွာ ဒကာေတြနဲ႔ညညေစာင့္အိပ္ၿပီး ေနာက္ဘုန္းႀကီးက ေနရတယ္။ အဲဒီမူလေက်ာင္းေဟာင္းႀကီးေပၚကုိဘယ္လုိမွ တက္လုိ႔မရေတာ့ေနာက္ဆုံးဖ်က္ၿပီး ေတာ့ပုံထားရတယ္ဗ်ာ။ ေက်ာင္းႀကီးဖ်က္ၿပီးေတာ့ ပုံထားေတာ့မွၿပိတၱာႀကီး ေနစရာ မရွိေတာ့ဘယ္ေရာက္သြားတုန္း မေျပာတတ္ပါဘူးေနာ္။ က်ဳိက္ထုိဘက္ေရာက္လာတယ္လုိ႔ေတာ့မေျပာရဲဘူး။ ညည ေၾကာက္မွာစုိးလုိ႔။

ၿပိတၱာျဖစ္ျခင္း အေၾကာင္းရင္း

အဲဒီေတာ့ပရိသတ္ေရ ဆုိလုိတာက ၿပိတၱာျဖစ္ဖုိ႔မနီးစပ္ဘူးလား။

( နီးစပ္ပါတယ္ဘုရား )

ၿပိတၱာျဖစ္ဖုိ႔နီးစပ္တယ္။ အဲဒါေၾကာင့္အ႒သာလိနီအ႒ကထာမွာ ဖြင့္ထားတယ္။

ေယဘုေယ်န ဟိသတၱာ တဏွာယ ေပတၱိ၀ိသယံဥပပဇၨႏၲိ။ (ဏီ၊ ႒၊ ၁၇၂) ေယဘုေယ်န -

မ်ားေသာအားျဖင့္။

သတၱာ -

သတၱ၀ါအေပါင္းတုိ႔သည္၊

တဏွာယ -

တဏွာေၾကာင့္။

ေပတၱိ၀ိသယံ-

ၿပိတၱာဘုံသုိ႔။

ဥပပဇၨႏၲိ-

ေရာက္ၾကရေလကုန္၏။

ဣတိ-

ဤသုိ႔လွ်င္။

ဒ႒ေဗၺာ -

ေကာင္းစြာမေသြမွတ္ထုိက္ပါေပေတာ့သတည္း။


သာဓု… သာဓု… သာဓုပါဘုရား ၿပိတၱာျဖစ္တာ ဘာေၾကာင့္လဲ။

( တဏွာေၾကာင့္ပါဘုရား )

တဏွာေၾကာင့္ေရာက္တာလုိ႔ေနာ္။ အဲဒီေတာ့တဏွာရယ္၊ ေလာဘရယ္၊ ရာဂရယ္ ပရိသတ္တစ္သေဘာတည္းပဲေနာ္။

( မွန္ပါဘုရား )

တစ္သေဘာတည္းပဲ ေလာဘ ဆုိတာက်ေတာ့ဘာလဲ။ ေလာဘသည္ဆင္းရဲျခင္းရဲ႔အေၾကာင္းတရား။ လုိခ်င္မႈေပါ့။ တဏွာဆုိတာက်ေတာ့တြယ္တာတပ္မက္မႈစြဲလမ္းမႈ(ခေရးဗင္း) လုိ႔ေခၚ တယ္။ ရာဂဆုိတာက်ေတာ့ပရိသတ္ေရ လုိခ်င္တပ္မက္တတ္တဲ့တရားတဲ့။ ရာဂဆုိတာ ဘာတရား။

( လုိခ်င္တပ္မက္တဲ့တရားပါဘုရား )

အဲဒါ ေတာ္ေတာ္ခက္တယ္ေနာ္။ (အဲ့တဲ့ခ်္မဲ့န္တ္) ဆုိတာ တုိ႔ပရိသတ္သိပါတယ္။ (အဲ့တဲ့ခ်္မဲ့န္တ္) လုိ႔ေျပာလုိက္ရင္သံေယာဇဥ္မရွိဘူး ဆုိေပမယ့္လုိ႔ပရိသတ္ေရ အတြယ္ အတာေလးေတာ့ရွိတယ္။ ဘာေလးေတာ့ရွိသလဲ။

( အတြယ္အတာေလးေတာ့ရွိပါတယ္ဘုရား )

အဲဒီအတြယ္အတာေလး ေတြေၾကာင့္ၿပိတၱာ ျဖစ္တာ၊ တစ္ခ်ဳိ႔ဇာတ္ကားေတြထဲမွ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔က ဒီတရားသေဘာေလးေတြသိေနတဲ့အခါက်ေတာ့ဟာ တစ္ခါတည္း သူ႔ ခ်စ္သူသူ႔ဇနီးကုိေပါ့ေလ တအားလြမ္းၿပီးေတာ့ေသဆုံးသြားၾကတယ္။ ဇာတ္လမ္းအရေပါ့။ ေသခါနီး သူ႔ဇနီးက သြားေတြ႕တယ္။ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ကလည္း မတည့္တဲ့အခါ က်ေတာ့လက္ကုိဆြဲခ်င္လုိ႔လက္ကေလး ကမ္းတယ္။ ဟုိကလည္းပဲမတည့္ေတာ့လက္ကမ္းမေပးဘူး။ အဲဒီအခ်ိန္အခါမွာ ပရိသတ္ေရ ေယာက်္ားျဖစ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကတမ္းတၿပီးေတာ့ေသသြားတယ္။ ကုိင္း … ပရိသတ္စဥ္းစားၾကည့္စမ္း။ တရားသေဘာနဲ႔။ အဲဒီေယာက်္ား ၿပိတၱာျဖစ္ဖုိ႔ မေသခ်ာဘူးလား။

( ေသခ်ာပါတယ္ဘုရား )

ကုိင္း … ပရိသတ္ဘယ္လုိေသၾကမတုန္း။ ၿပိတၱာျဖစ္ဖုိ႔က ေတာ္ေတာ္ကုိေသခ်ာ တယ္။ ၾကည့္ေလ ပရိသတ္ေရွးတန္းက ဒါတရားသေဘာနဲ႔ေျပာမလုိ႔ပါ။ ေကာင္ေလးတစ္ေယာက္က ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္ကုိအင္မတန္ခ်စ္တယ္။ အင္မတန္ခ်စ္တဲ့အခါက်ေတာ့အဲဒီေကာင္မေလးဆီက ဓာတ္ပုံေလးယူၿပီးေတာ့အၿမဲတမ္း သူ႔ဓာတ္ပုံေလး ၾကည့္ၾကည့္ၿပီးေတာ့သီခ်င္းေလး ညည္းသတဲ့ပရိသတ္ေရေနာ္။ “ခ်စ္ပင္ခ်စ္႐ုိး ခ်စ္လုိက္ပါတဲ့… ေမ” ဓာတ္ပုံေလး ၾကည့္ၿပီးဆုိတာ။ ဘုန္းဘုန္းဆုိတာ မဟုတ္ဘူး။ အဲဒီေကာင္ေလး ဆုိ တာေနာ္။“ခ်စ္ပင္ခ်စ္႐ုိး ခ်စ္လုိက္ပါတဲ့… ေမ။ သဥၨာေညာင္ေဗြအၿမဲပင္တမ္းတေန၊ ေမာင္ ၾကည့္ေလ လြမ္းမေျပ၊ ေမ့ဓာတ္ပုံေလး ၿပဳံးေယာင္သမ္းလုိ႔…. ေန” သူ႔ရဲ႔ခ်စ္သူေမရဲ႔ဓာတ္ပုံေလးက အၿမဲတမ္းၿပဳံးေနတာ။ အံမယ္သေဘာေတြက်လုိ႔ ဓာတ္ပုံတစ္ကုိင္ကုိင္နဲ႔။ ၿပိတၱာျဖစ္ဖုိ႔မေသခ်ာဘူးလား။

( ေသခ်ာပါတယ္ဘုရား )

““ခ်စ္ပင္ခ်စ္႐ုိး ခ်စ္လုိက္ပါတဲ့… ေမ။ သဥၨာေညာင္ေဗြအၿမဲပင္တမ္းတေန၊ ေမာင္ ၾကည့္ေလ လြမ္းမေျပ၊ ေမ့ဓာတ္ပုံေလး ၿပဳံးေယာင္သမ္းလုိ႔…. ေန” ဓာတ္ပုံေလးက အၿမဲတမ္း ၿပဳံးေနတာေပါ့ေနာ္။ အဲဒါနဲ႔ပရိသတ္တစ္ေန႔ေသာအခါ က်ေတာ့အိမ္သာတက္ရင္း ဆုိတယ္

သူ႔ဓာတ္ပုံက အၿမဲတမ္းပါသြားေနတာကုိ၊ အိပ္ကပ္ထဲအၿမဲပါသြားေတာ့အိမ္သာ အေပါက္ပိတ္ၿပီးေတာ့ပရိသတ္ေရ အိမ္သာထဲမွာ ထုိင္ၿပီးေတာ့တစ္ခါတည္း ေနာက္ေဖး သြားရင္းနဲ႔သီခ်င္းဆုိေနတာ။ ဆုိေနရင္းနဲ႔ပရိသတ္ဓာတ္ပုံေလးက ေအာက္က်သြားေရာ။ ဓာတ္ပုံေလး ေအာက္က်သြားေတာ့ဘယ္သူမွသိတာမွမဟုတ္ဘဲနဲ႔အိမ္သာကလည္းပဲ ဒီေခတ္လုိေရအိမ္သာမဟုတ္ဘူး။ တြင္းႀကီး။ ရြာသူရြာသားေတြစြန္႔ထားတာလုိ႔ဆုိေတာ့ တစ္ခါတည္း မိလႅာေတြျပည့္ခါနီးေနၿပီ။ အဲဒီမွာ သူ႔ခ်စ္သူဓာတ္ပုံက ပရိသတ္ေမွာက္၀ါးထုိးေလးက်တာ။ခ်စ္သူဓာတ္ပုံေလး က မ်က္ႏွာေလး ေအာက္ကက်။ မရရေအာင္လွမ္းေကာက္တယ္။ လက္ျပင္ေတြမ်ား ေအာင့္လုိ႔တဲ့။ သူေျပာျပတာ။ ျပန္ယူလုိက္ေတာ့ေဟာ သီခ်င္းစာသားက ေျပာင္းသြားၿပီ။ ဆုိၾကည့္ေလ … “ခ်စ္ပင္ခ်စ္႐ုိး ခ်စ္လုိက္ပါတဲ့… ေမ။ သဥၨာေညာင္ေဗြအၿမဲပင္တမ္းတေန၊ ေမာင္ ၾကည့္ေလ လြမ္းမေျပ၊ ေမ့ဓာတ္ပုံေလး ခ်ီးေတြေပလုိ႔…. ေန” စာသားက ေျပာင္းသြားတာ။ အဲဒီေတာ့ပရိသတ္ေရ ဒါ-ၿပိတၱာျဖစ္ဖုိ႔မနီးစပ္ဘူးလား။

( နီးစပ္ပါတယ္ဘုရား )

ဟုတ္တယ္ပရိသတ္ဒါ ဘုန္းဘုန္းက ဥာဏ္ဖြင့္ေပးေနတာေနာ္

( မွန္ပါဘုရား )

“ေမ့ဓာတ္ပုံေလး ခ်ီးေတြေပလုိ႔ေန” အဲဒီလုိျဖစ္သြားတာေနာ္။ ၿပိတၱာျဖစ္ဖုိ႔နီးစပ္တဲ့အေၾကာင္း ဘုန္းဘုန္း ေျပာျပတာ ေနာ္။အဲဒါေၾကာင့္တဏွာ, ေလာဘ, ရာဂ, သံေယာဇဥ္ေလးနဲ႔ေသလုိက္ရင္ပရိသတ္ ဘာျဖစ္ဖုိ႔မ်ားသလဲ။

( ၿပိတၱာျဖစ္ဖုိ႔မ်ားပါတယ္ဘုရား )

Shared from U Ko Ko Aung

No comments:

Post a Comment