Friday, April 20, 2012

Some Dhamma Knowledge

တစ္ခါက လူငယ္အခ်ိဳ႕၏ ေျပာဆုိသံကုိ ၾကားခဲ့ဖူး၏။ သူတုိ႔ထဲမွ တစ္ေယာက္က မိမိ၏ ေမြးေန႔အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ အရက္ဆုိင္တြင္ အရက္ဒကာခံမည့္အေၾကာင္း၊ ႏုိက္ကလပ္တြင္ ဒကာခံမည့္အေၾကာင္း ေျပာဆုိသည္ကုိ အျခား သူငယ္ခ်င္းမ်ားကလည္း သာဓုပါဗ်ာဟု ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ သာဓုေခၚသံကုိလည္း ၾကားခဲ့ရ၏။ ၾကားရသည္မွာ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရသကဲ့သုိ႔ သာဓုကုိ အလဲြသုံးစား ေခၚေနၾကပါလားဟုလည္းေတြးကာ မသိမႈမ်ား မ်ားလာၾကသည့္ ယေန႔ေခတ္ လူငယ္အခ်ိဳ႕အတြက္ အားမလုိအားမရ ျဖစ္ခဲ့ရ၏။ စင္စစ္ ထုိေမြးေန႔ရွင္ ဒကာေလးေျပာသကဲ့သုိ႔ ေမြးေန႔မွာ အရက္ဒကာခံျခင္းသည္ အလွဴမေျမာက္သည့္အျပင္ ကုသုိလ္လည္း ရမည္မဟုတ္ေပ။ ဒါနအတုေခၚ မလွဴေကာင္းသည့္ အလွဴကုိ လွဴျခင္းျဖစ္သျဖင့္ ေငြသာကုန္ၿပီး အက်ိဳးမရွိသည့္ အလွဴမ်ိဳးသာ ျဖစ္ေနေပ၏။ ကုသုိလ္မရလွ်င္ေတာ္ေသး၏။ အကုသုိလ္ပါ ရလုိက္ျခင္းကား မေကာင္းသည့္ တန္ျပန္သက္ေရာက္မႈအထိ ျဖစ္ေပၚေစႏုိင္ေပ၏။ အရက္ေနာက္တြင္ ပါလာသည့္ အကုသုိလ္မ်ား၊ ႏုိက္ကလာပ္တြင္ ရလာသည့္ ကိေလသာမ်ားကား ဒါနအတုကုိ အလွဴျပဳခဲ့မႈ၏ လက္ေတြ႕အျပစ္မ်ားပင္ ျဖစ္ေနၿပီး ထုိအျပစ္မ်ားျဖင့္ ဘဝအဆုံးသတ္သြားလ်င္ကား အပါယ္အထိပင္ လားေစႏုိင္ေပ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အရာရာတြင္ ဒကာခံလုိသူမ်ား သတိျပဳရမည္မွာ လွဴတုိင္းဒါနမျဖစ္သည့္ အလွဴမ်ားကုိ ေစတနာေကာင္းေကာင္းျဖင့္ မလွဴမိၾကရန္ ျဖစ္ပါ၏။

ဗုဒၶစာေပတြင္ မလွဴသင့္သည့္ အလွဴဒါန သုိ႔မဟုတ္ ဒါနအတုေခၚ ဒါနမမည္ေသာ အရာငါးမ်ိဳးရွိေၾကာင္း ေဖာ္ျပထား၏။ ထုိငါးမ်ိဳးမွာ

၁။ ေသရည္ေသရက္ ဘိန္းစသည့္ မူးယဇ္ေဆးဝါးမ်ားကုိ ေပးလွဴျခင္း မဇၨဒါန

၂။ ကပဲြသဘင္က်င္းပေပးျခင္း သမဇၨဒါန

၃။ ေမထုန္အလုိ႔ငွါ မိန္းမမ်ားကုိ ေပးလွဴေပးျခင္း ဣတၳိဒါန

၄။ ႏြားမတုိ႔အလယ္သုိ႔ ႏြားထီးကုိ လႊတ္ေပးျခင္း ဥသဘဒါန ႏွင့္

၅။ ရာဂကုိ လႈံေဆာ္ေပးတတ္သည့္ ပန္းခ်ီးပန္းပုစသည္တုိ႔ကုိ ေပးလွဴျခင္း စိတၱကမၼဒါန ဟူေသာ ဤငါးမ်ိဳးပင္ ျဖစ္၏။ (ဝိ၊ ၅၊ ပါ၊ ၂၃၁) ဤဒါန အမ်ိဳးအစား ငါးမ်ိဳးတုိ႔သည္ ေပးကမ္းလွဴဒါန္းျခင္းျဖင့္ ဒါနမေျမာက္သကဲ့သုိ႔ အလွဴခံ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအားလည္း ကိေလသာကာမႏွင့္ အကုသုိလ္တရားသာ တုိးပြားေစသျဖင့္ ကုသုိလ္မျဖစ္ဘဲ အကုသိုလ္ကုိသာ ျဖစ္ေစတတ္ေပ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ စစ္မွန္သည့္ အလွဴဒါနကုိ ျပဳလုပ္လုိသူမ်ားသည္ အထက္ပါ ဒါနအတု ငါးမ်ိဳးကုိလည္း ေရွာင္ရွားၾကရန္လုိအပ္ေၾကာင္း ဆုိျခင္းျဖစ္ပါ၏။

မူရင္းလင့္ခ္ = အလွဴဒါနျပဳၾကရာတြင္ (http://www.venvicitta.com/2011/06/blog-post_03.html )

********************************************


ဘုရားပြဲေတာ္တြင္ ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲမ်ား ထည့္သြင္းျခင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍
ဆံုးမစကား ဆိုေတာ္မူခဲ့ေသာ ဆရာေတာ္ႀကီးႏွစ္ပါး၏ အဆံုးအမ မွာ -

“တစ္ႏွစ္တစ္ခါ ငရဲရွာ၊ လူ႔ရြာဘုရားပြဲ မလုပ္ၾကနဲ႔၊
ဇာတ္ပြဲေတြ ငါ့ကိုလွဴၾကပါ”
(ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီး)

“ဗုဒၶဘာသာ သာသနာကို ဘာသာ၀င္ေတြက ဖ်က္ေနၾကတာ၊
ဘုရားပူေဇာ္တဲ့အေနနဲ႔ ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲေတြ
တၿခိမ့္ၿခိမ့္တသဲသဲ လုပ္ေနၾကတာ
ဘုရားပူေဇာ္ရာ မေရာက္ပါဘူး။
ဘုရားကိုလည္း အာ႐ံုမေရာက္ပါဘူး။
ကုသိုလ္မရတဲ့အျပင္ ငရဲေတာင္ႀကီးပါေသးတယ္။
ေနာင္လာေနာင္သားေတြကို ျပင္ေပးၾက”
(အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသဆရာေတာ္ႀကီး )

မင္းနန္(ေမာ္ကၽြန္း)
ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏ ၾသ၀ါေတာ္မ်ား (စာ-၆) - မွ ေရးသားပူေဇာ္ပါသည္။

By: YeWin Tun

*******************************************


မေကာင္းတဲ့စိတ္ျဖစ္တာက အကုသိုလ္ပါ။ မေကာင္းတဲ့စိတ္ ျဖစ္တာကို သိလိုက္တာက ကုသိိုလ္ပါ။ သာမန္ကုသိုလ္ေတာင္ မဟုတ္ပါဘူး၊ ဘာဝနာကုသိုလ္ပါ။ ျဖစ္တုန္းကေတာ့ အကုသိုလ္ပါပဲ၊ မွတ္လုိက္ေတာ့ ကုသိုလ္ျဖစ္သြားပါတယ္။ အကုသိုလ္ ျဖစ္တာေတာင္ ေက်းဇူးတင္ဖို႔ ေကာင္းပါတယ္။ ပုထုဇဥ္ပီပီ အကုသိုလ္စိတ္ မေကာင္းတဲ့စိတ္ေတြ ကေတာ့ ျဖစ္ေနမွာပါပဲ။ စိတ္မပ်က္ပါနဲ႔။ စိတ္ပ်က္ရမယ့္ အရာလည္းမဟုတ္ပါဘူး။ ျဖစ္တာနဲသိ၊ သိတာနဲ႔မွတ္ပစ္ႏိုင္ဖို႔ပဲ အေရးၾကီးပါတယ္။ အကုသိုလ္စိတ္ တစ္ခုကို ရႈမွတ္ၿပီး ပယ္ပစ္လုိက္ႏိုင္တယ္ဆုိရင္ပဲ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ၾကည္ညိဳမႈ ပီတိေတြ ျဖစ္လာမွာပါ။ အဲဒီၾကည္ညိဳမႈ ပိတိေတြ ျဖစ္လာရင္ ဘာနဲ႔မွ ႏွဳိင္းယွဥ္လို႔ မရေအာင္ ေပ်ာ္ရႊင္သြားတယ္ဆိုတာ ရႈမွတ္ဖူးသူေတြ ပိုသိပါတယ္။

အဲဒီလိုပါပဲ ကုိယ့္စိတ္ည့ံေလးေတြကို ျပဳျပင္ယူယူသြားရတာပါပဲ။ ကိုယ္က ျပဳျပင္ခ်င္တဲ့ စိတ္ရယ္၊ ျမင့္ျမတ္ခ်င္တဲ့ စိတ္ရယ္ ရွိဖို႔ပဲ အေရးၾကီးပါတယ္။ ျပဳျပင္ရင္း ျပဳျပင္ရင္းနဲ႔ စိတ္ထားေတြ ျမင့္ျမတ္သူ ျဖစ္လာၿပီဆိုရင္ ကိုယ္တစ္ခ်ိန္က ျဖစ္ခဲ့တဲ့ အကုသိုလ္ေတြ မေကာင္းတဲ့ စိတ္ေတြ ျပန္ေတြးမိရင္ ရယ္ခ်င္စရာေတာင္ ျဖစ္ေနပါဦးမယ္။

ကဲ ..စာဖတ္သူ ..မေကာင္းတဲ့ စိတ္ျဖစ္တာနဲ႔သိ၊ သိတာနဲ႔ မွတ္ပစ္ၾကည္႔ပါလား.. အကုသိုလ္ကေန အျမတ္ဆုံး ဝိပႆနာကုသိုလ္ ျဖစ္သြားေအာင္ေလ။

ရေ၀ႏြယ္ (အင္းမ)

စာစီ စာရိုက္ ပူေဇာ္သူ ..ပုလုေကြး

By: အႏွိူင္းမဲ႔ စာတိုေပစမ်ား

*********************************************


‎***ဆရာေတာ္ဦးေဇာတိက ၏ ***ဆံုး မ ၾသ ၀ါ ဒ ။

***လူေတြဟာ စိတ္ထဲမွာ ျပည့္က်ပ္ေနတာပဲ။ လူေတြရဲ႕စိတ္ဟာ ဘာမွအသံုးမ၀င္တဲ့ ပစၥည္းအေဟာင္းအျမင္းေတြကို စုၿပံဳၿပီးေတာ့ ျပည့္က်ပ္ေအာင္ သိမ္းထားတဲ့ ကုန္ေလွာင္ရံုႀကီးနဲ႔ တူေနတယ္။

***ဒီလို တရားထိုင္ၿပီး လံုးလံုး စိတ္ရွင္းသြားေတာ့ စိတ္မွာ ၾကည္လင္ေအးခ်မ္း ၿငိမ္းခ်မ္းၿပီး အင္မတန္ သန္႔ရွင္းသြားတာ၊ ကိုယ့္စိတ္က ဘုရားခန္းေလးလို ျဖစ္သြားတယ္။ ပစၥည္းအပိုဆိုလို႔ ဘာမွ ဒီအထဲမွာ မရွိေတာ့ဘူး။ ျမင့္ျမတ္တဲ့ စိတ္ကေလးပဲ ရွိတယ္။

***သတိေလးနဲ႔ ေနတဲ့အခါမွာ အေတြးအေတာ မရွိဘူး။ အေတြးမရွိတဲ့အခါ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ အာရံုဟာ ဘယ္လိုအာရံုပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ခ်မ္းသာ တဲ့ေ၀ဒနာျဖစ္ျဖစ္၊ ဆင္းရဲတဲ့ေ၀ဒနာျဖစ္ျဖစ္၊ ဥေပကၡာေ၀ဒနာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ္နဲ႔ ဘာမွ မဆိုင္သလိုပဲ ျမင္ရတယ္။ ဘယ္လိုေ၀ဒနာ သေဘာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ သုခပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဒုကၡပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ထံုတာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ က်ဥ္တာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ကိုက္တာပဲျဖစ္ျဖစ္ စိတ္ကေလးကို အသာေလး ေလ်ာ့ထားၿပီးေတာ့ သူ႔အေပၚမွာ (resistant) လက္မခံခ်င္တဲ့စိတ္ လံုး၀မရွိပဲနဲ႔ သိေနလို႔ရွိရင္ သူ႔ရဲ႕သဘာ၀ ဟာ ေျပာင္းသြားမယ္။ စိတ္ကို relax လုပ္ၿပီးေတာ့ ႏူးညံ့ေနတဲ့စိတ္ကေလးနဲ႔ သိေနရလို႔ရွိရင္ သက္သာမွဳ လည္းရသြားတယ္။ တကယ္ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ခႏၶာကိုယ္မွာပဲ နာတာပါ။ စိတ္ထဲေရာက္ေအာင္ နာလို႔မရပါဘူး။

***ေနာင္တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ ဘယ္လိုနည္းနဲ႔မွ ေဖ်ာက္လို႔မရေတာ့တဲ့ ေ၀ဒနာတစ္ခုခု၊ မသြားႏိုင္ မလာႏိုင္ အိပ္ရာထဲမွာပဲ အိပ္ၿပီးေတာ့ ေ၀ဒနာတစ္ခုခုကို တာရွည္ခံစား ရမယ္ဆိုရင္ ခႏၶာကိုယ္မွာပင္ နာေသာ္လည္းပဲ စိတ္မွာ မနာေအာင္ ဘယ္လိုေနမလဲ။ ဘယ္လိုစိတ္ထားမ်ဳိးနဲ႔ ၾကည့္မွာလဲ။ အဲဒီစိတ္ထားမ်ဳိးကုိ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားဖို႔ ေကာင္းတယ္။ အဲဒီအတြက္ အခုကတည္းက ႀကိဳတင္ၿပီးေတာ့ ေလ့က်င့္ထားပါ။

***ဆရာေတာ္ဦးေဇာတိက*** ၏ (သတိနဲ႔ ကိုယ့္စိတ္ကို ကိုယ္သိ)

By: Soe Yan Naing

No comments:

Post a Comment