အလွဴဒါနကုိ အက်ိဳးမမ်ားေစသည့္ ဒုႆီလရွင္ရဟန္းမ်ား
====================================
သီလလည္းမရွိ ကုိယ္၊ႏႈတ္ႏွလုံးကုိလည္း မေစာင့္စည္းဘဲ တုိင္းသူျပည္သားတုိ႔ သဒၶါၾကည္ျဖဴ ေပးလွဴအပ္ေသာ ဆြမ္းကုိ စားရျခင္းထက္ မီးလွ်ံကဲ့သုိ႔ ပူေလာင္ေသာ သံေတြခဲကုိ စားရျခင္းက သာ၍ေကာင္းျမတ္ေသး၏။ (ဓမၼပဒပါဠိေတာ္)
တကၠသုိလ္ေက်ာင္းဖြင့္ရက္ ေန႔ဆြမ္းဘုဥ္းေပးျပီးခ်ိန္ စာၾကည့္တုိက္ထဲဝင္ကာ မိတ္ေဆြရဟန္းေတာ္မ်ား ႏွင့္အတူ အိႏၵိယသမုိင္းအေၾကာင္း ရွာေဖြဖတ္ရႈ ေဆြးေႏြးေနတုန္း မိမိထံသုိ႔ ရန္ကုန္ျမိဳ႕မွာေနတဲ့ သတင္းေထာက္ ဒကာတစ္ဦးထံမွ ဖုန္းဝင္လာပါတယ္။ ဒီတစ္ခါေတာ့ အင္တာဗ်ဴးေမးခြန္း ေမးဖုိ႔မဟုတ္ဘဲ သူ႔ရင္ထဲက ခံစားခ်က္ တစ္ခ်ိဳ႕ကုိ ရင္ဖြင့္ျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ မိတ္ေဆြဒကာၾကီးက သတင္းေထာက္ဆုိသည့္အတုိင္း ရန္ကုန္ျမိဳ႕အတြင္းရွိ လူမႈေရး၊ စီးပြားေရး၊ ဘာသာေရး ျပႆနာေတြကို ႏႈိက္ႏိႈက္ခၽြတ္ခၽြတ္ သိထားသူပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူ႔အေနနဲ႔ သိခ်င္စိတ္ျပင္းျပေနတာက အျမဲလုိလုိ သူျမင္ေတြ႔ေနရတဲ့ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ေတြ၊ စာအုပ္ဆုိင္ေတြ၊ စတုိးဆုိင္ၾကီးေတြ၊ ေစ်းေတြထဲမွာ အခ်ိန္မေတာ္ၾကီး အလွဴလုိက္ခံေနတဲ့ ရွင္ရဟန္းေတြကုိ လွဴဖြယ္ဝတၳဳတစ္ခုခု လွဴလုိက္ရင္ အက်ိဳးေက်းဇူး မ်ား၊မမ်ားဆုိတာရယ္ အဲဒီလုိပုဂၢိဳလ္ေတြကုိ လွဴသင့္၊မလွဴသင့္ဆုိတာရယ္ သိခ်င္ပါ တယ္ဆုိျပီး ဒုကၡအုိးေမးခြန္းၾကီးကုိ မိမိထံသို႔ ေလလုိင္းထဲမွတဆင့္ လွမ္းပုိ႔ေပးခဲ့ပါတယ္။
လူဝတ္ေၾကာင္ ဒကာ၊ဒကာမေတြ ဘာသာေရးနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ မသိတာ ဒါမွမဟုတ္ သိခ်င္တာကုိ ေမးျမန္း လာျပီဆုိရင္ မွန္ကန္တိက်တဲ့အေျဖကုိ ျပန္လည္ေျဖၾကားေပးဖုိ႔က မိမိတုိ႔ ရဟန္းသံဃာမ်ားရဲ႕ တာဝန္ပဲ ျဖစ္ပါ တယ္။ ဒါေၾကာင့္ သတင္းေထာက္ ဒကာၾကီးရဲ႕ ေမးခြန္းဟာ မ်က္ခုံးလႈပ္စရာေကာင္းေပမယ့္ သူေတာ္ေကာင္း ရဟန္းသံဃာမ်ားႏွင့္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႕ မ်က္ႏွာေတာ္တုိ႔ကုိပဲ ေထာက္ထားကာ က်မ္းဂန္ႏွင့္အညီ ေရးသားျပီး ေျဖဆုိလုိက္ပါတယ္။ မိမိကုိယ္တုိင္လည္း မႏၱေလးျမိဳ႕ မဟာျမတ္မုနိဘုရားၾကီးအတြင္းမွာ တစ္ေနကုန္ လွည့္လည္ ျပီး ဖိနပ္ဖုိး၊ သကၤန္းဖုိး၊ ဆြမ္းဖုိး၊ စာအုပ္ဖုိးဆုိတဲ့ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျပကာ ပုိက္ဆံ အလွဴခံေနတဲ့ ရွင္ရဟန္းတစ္ခ်ိဳ႕ကုိ မ်က္ဝါးထင္ထင္ ေတြ႔ဖူးရုံသာမက နားႏွင့္မဆန္႔ေအာင္ မိတ္ေဆြဒကာ၊ ဒကာမမ်ားရဲ႕ ေလွ်ာက္ထားတုိင္ၾကားမႈကုိ ၾကဳံခဲ့ရပါတယ္။ စိတ္ပ်က္စရာေကာင္းတာက အဲဒီပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ အေၾကာင္းအမ်ိဳး အမ်ိဳးျပျပီး အလွဴခံရရွိလာတဲ့ ဝတၳဳေငြေၾကးကုိ အက်ိဳးရွိစြာအသုံးမျပဳဘဲ၊ အရက္ေသစာေသာက္စားမူးရစ္ျခင္း၊ ေလာင္းကစားလုပ္ျပဳျခင္း၊ လူ႔ဘဝမွာေတာ္စပ္ဖူးတဲ့ သားမယားအတြက္ အိမ္စရိတ္ေထာက္ပ့ံေပးျခင္း အစရွိတဲ့ မသင့္ေတာ္ မအပ္စပ္တဲ့ေနရာေတြမွာ လြဲမွားစြာ အသုံးျပဳေနၾကျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
မိမိတုိ႔ေနထုိင္ရာ ဒီေလာကၾကီးမွာ အစစ္အမွန္ရွိလွ်င္ အတုအေယာင္ဆုိတာရွိသလို၊ သူေတာ္ေကာင္း ပုဂၢိဳလ္ရွိသလုိ သူယုတ္မာပုဂၢိဳလ္ဟာလည္း ရွိတတ္စျမဲပဲျဖစ္ပါတယ္။ ထုိ႔အတူ ျမတ္ဗုဒၶတည္ေထာင္ခဲ့တဲ့ သာသနာေတာ္ၾကီးမွာ ရဟန္းေကာင္းရဟန္းျမတ္ေတြရွိသလုိ၊ ဒုႆီလရဟန္းေတြလည္း အမ်ားၾကီးရွိပါတယ္။ ဒုႆီလဆုိတာ ဒုနဲ႔သီလကုိ ေပါင္းစပ္ထားတဲ့ ပါဠိပုဒ္တစ္ခုပဲျဖစ္ပါတယ္။ အဓိပၸါယ္က မေကာင္းတဲ့သီလရွိသူလုိ႔ ဆုိလုိပါတယ္။ အဲဒီဒုႆီလပုဂၢိဳလ္ဟာ ၁။ ပါရာဇိကက်ျပီးလုိ႔ သီလ လုံးဝမရွိသူ ၂။ ၾကြင္းေသာ သိကၡာပုဒ္ေတြကုိ က်ဴးလြန္လုိ႔ သီလပ်က္စီးသူ ဆုိျပီး ႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္စား ရွိပါတယ္။ ဘုရားရွင္ပညတ္ထားတဲ့ ရဟန္းတုိ႔ ေစာင့္ထိန္းရမယ့္ သိကၡာပုဒ္ ၂၂၇ပါးထဲက ပထမဦးဆုံး ေလးပါးကုိ ၾကီးေလးတဲ့အျပစ္ (ပါရာဇိကအာပတ္)လုိ႔ ေခၚပါတယ္။ အဲဒီသိကၡာပုဒ္ေလးပါးထဲက တစ္ပါးပါးကုိ က်ဴးလြန္မိတဲ့ ရဟန္းဟာ အလုိအေလ်ာက္ ရဟန္းအျဖစ္မွ လူအျဖစ္ကုိ ေရာက္ရွိသြားျပီပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိပါရာဇိကက်သြားတဲ့ ရဟန္းဟာ ဒီဘဝတစ္သက္တာမွာ ဘယ္ေတာ့မွ ရဟန္းျပန္ျဖစ္ေအာင္ ျပဳလုပ္လုိ႔မရေတာ့ပါဘူး။ ေနာက္ ဒုတိယအမ်ိဳးအစားျဖစ္တဲ့ ပါရာဇိကသိကၡာပုဒ္ေတြမွတပါး က်န္တဲ့သိကၡာပုဒ္ေတြကုိ က်ဴးလြန္ထားတဲ့ရဟန္းဟာ ရဟန္းေကာင္း ရဟန္းျမတ္ေတြႏွင့္အတူ ေနထုိင္ခြင့္ သူ႔မွာမရွိေတာ့ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ေတြကုိ ဒုႆီလရဟန္းေတြလုိ႔ ေခၚဆုိတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ယခုဒီေနရာမွာ မိမိတုိ႔ ေဆြးေႏြးရမွာက အဲဒီလုိဒုႆီလရဟန္းေတြကုိ အလွဴဒါနျပဳခဲ့ရင္ အက်ိဳးမ်ား၊မမ်ား ဆုိတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပထမဦးဆုံး မဓုရသဝါဟိနီက်မ္းမွာပါတဲ့ ပ႑ရဂၤဝတၳဳကုိ ေျပာျပပါမယ္။ တစ္ခါတုန္းက သီဟုိဠ္ကြ်န္းမွာရွိတဲ့ မဟာဂါမရြာစား တိႆအမတ္ဟာ ဆြမ္းဦးကုိမလွဴဘဲ ထမင္းစားေလ့မရွိတဲ့ သူပဲျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ေန႔မွာေတာ့ အမႈကိစၥေတြမ်ားေနလုိ႔ မြန္းတည့္ခ်ိန္လြန္မွ ထမင္းစားခြင့္ၾကဳံပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ ဆြမ္းဦးကုိလွဴဖုိ႔ဆုိတာ ဆြမ္းစားခ်ိန္မဟုတ္လုိ႔ ဘယ္လုိမွမျဖစ္ႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္သူ႔ကုိ လွဴရမလဲဆုိျပီး စဥ္းစားလုိက္တဲ့အခါ သခ်ႋဳင္းမွာေနတဲ့ ပ႑ရဂၤပရိဗုိဇ္ကုိ သတိရမိပါတယ္။ ပ႑ရဂၤပရိဗုိဇ္ဟာ အက်င့္သီလေကာင္းသူ မဟုတ္ေပမယ့္ ရဟန္းေတြနဲ႔ အသြင္တူသူပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါနဲ႔ အမတ္ၾကီးဟာ မင္းခ်င္း တစ္ေယာက္ကုိ အဲဒီပ႑ရဂၤပရိဗုိဇ္ထံ ဆြမ္းဦးသြားလွဴခိုင္းပါတယ္။ မင္းခ်င္း ဆြမ္းဦးကုိ ယူေဆာင္သြားတဲ့အခ်ိန္ မွာ ပ႑ရဂၤပရိဗုိဇ္ဟာ အရက္မူးျပီး ကန္ေဘာင္မွာ ငါးထုိင္မွ်ားေနပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ မင္းခ်င္းကုိ ျမင္ေတာ့ ငါးမွ်ားတံကုိ ေျခေထာက္နဲ႔ ေရမွာနစ္ျပီး ဝွက္ထားလုိက္ပါတယ္။
အဲဒီအျပဳအမႈေတြကုိ မင္းခ်င္းက ျမင္သြားေတာ့ ဒီေလာက္ယုတ္မာတဲ့သူဟာ ဆြမ္းဦးနဲ႔မတန္ဘူးဆုိျပီး အမတ္ၾကီးဆီကုိ ျပန္ယူသြားပါတယ္။ အမတ္ၾကီးထံေရာက္ေတာ့ အေၾကာင္းစုံေလွ်ာက္ထားတဲ့အခါ အမတ္ၾကီးက ပ႑ရဂၤပရိဗုိဇ္ဟာ ဘယ္ေလာက္ပဲ ယုတ္မာတဲ့သူျဖစ္ပါေစ သင့္ကုိျမင္ေတာ့ မေကာင္းမႈမွရွက္တဲ့စိတ္နဲ႔ ငါးမွ်ားတံ ကုိ ေရထဲမွာ ဝွက္ထားရွာတယ္။ အဲဒီမေကာင္းမႈကရွက္ျခင္းဆုိတဲ့ ဟိရီတရားတစ္ခုသည္ပင္လွ်င္ ဆြမ္းဦးကုိ အလွဴခံထုိက္တဲ့ အေၾကာင္းတရားပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါနဲ႔ပဲ မင္းခ်င္းကုိ သြားျပန္လွဴခုိင္းခဲ့ပါတယ္။ တိႆအမတ္ၾကီး ဟာ ၾကီးက်ယ္တဲ့အလွဴေတြ အမ်ားအျပား ျပဳလုပ္ခဲ့ေပမယ့္ သူေသခါနီးကာလမွာ တျခားအလွဴေတြကုိ သတိမရဘဲ၊ ပ႑ရဂၤပရိဗုိဇ္ကုိ လွဴလုိက္တဲ့ ဆြမ္းဦးအလွဴကုိသာ အဖန္တလဲလဲ ေအာက္ေမ့ေနပါတယ္။ ေသျပီးတဲ့အခါ မဟာဝိဟာရေက်ာင္းအနီး စရည္းပင္ၾကီးမွာ နတ္တုိ႔၌ျဖစ္တဲ့ ခဲဖြယ္ေဘာဇဥ္ေတြနဲ႔ ျပည့္စုံတဲ့ ဘုမၼစုိးနတ္ၾကီး ျဖစ္သြားပါတယ္။ ဒီဝတၳဳသာဓကဟာ သီလမရွိသူကုိပင္ ေပးလွဴလုိက္လုိ႔ အက်ိဳးတရားေတြ ရရွိတယ္လုိ႔ ဆုိလုိတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီေနရာမွာ သီလမရွိသူထက္ သီလႏွင့္ျပည့္စုံသူကုိပဲ လွဴဒါန္းခဲ့မယ္ ဆုိရင္ ဒီထက္ပုိေကာင္းတဲ့ အက်ိဳးေက်းဇူးေတြကုိ တိႆအမတ္ၾကီး ရရွိမွာ ဧကန္မလြဲပါဘူး။
ေနာက္တစ္ခါ ဥပရိပဏၰာသပါဠိေတာ္၊ ဒကၡိဏဝိဘဂၤသုတ္မွာ ေနာင္အခါ ရဟန္းေယာင္မွ်သာျဖစ္တဲ့ သကၤန္းလည္မွာ ပတ္ထားေသာ သီလမရွိတဲ့ ရဟန္းယုတ္ေတြသာ ျဖစ္ေပၚလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီရဟန္းယုတ္ ေတြကုိ သံဃာအမွတ္ထားျပီး လွဴဒါန္းပူေဇာ္ရင္ မေရတြက္ႏုိင္တဲ့ အက်ိဳးတရားေတြ ရရွိလိမ့္မယ္ဆုိျပီး ေဟာၾကားထားပါေသးတယ္။ ဒီေနရာမွာ အဓိကဆုိလုိရင္းက သာသနာပမွာ ဒါနျပဳတဲ့အခါ ရဟန္းသံဃာေကာင္း ေတြ မရွိသေလာက္ ရွားပါးသြားတဲ့အတြက္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ကုိပဲ မရည္စူးဘဲ ရွိရွိသမွ် သံဃာအားလုံးကုိ ရည္စူးျပီး လွဴဒါန္းဖုိ႔ ဆုိလုိထားတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါမွသာလွ်င္ အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အထက္ပါ ဝတၳဳသာဓကေတြကုိ ေထာက္ဆျပီးေျပာရမယ္ဆုိရင္ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ မစင္ၾကယ္ေပမယ့္ အလွဴေပးပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ သဒၶါတရား အားေကာင္းရင္ ထုိက္သင့္တဲ့အက်ိဳးေက်းဇူးေတြ ျပန္လည္ရရွိလိမ့္မယ္လုိ႔ ဆုိလုိတာျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ သံဃာ့ဂုဏ္ေတာ္ကုိးပါးထဲမွာ အႏုတၱရံ ပုညေကၡတၱံ ေလာကႆဆုိတဲ့ ဂုဏ္ေတာ္တစ္ပါး ပါရွိပါတယ္။ ျမန္မာလုိ အဓိပၸာယ္က သံဃာေတြဟာ တစ္ေလာကလုံး၏ ေကာင္းမႈတည္းဟူေသာ မ်ိဳးေစ့ကုိစုိက္ပ်ိဳးရာ လယ္ယာေျမေကာင္း သဖြယ္နဲ႔တူတယ္လုိ႔ ဆုိလိုပါတယ္။ ဆုိေတာ့ကား လယ္ယာေျမေကာင္း သဖြယ္ဖုိ႔အတြက္ သာသနာမွာ အဓိကလုိအပ္တာက သီလတရားပဲျဖစ္ပါတယ္။ သီလတရားမရွိတဲ့သူဟာ ဘယ္လုိနည္းနဲ႔မွ လယ္ယာေျမေကာင္းသဖြယ္ ျဖစ္မွာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ သိမ္ဖ်င္းတဲ့ လယ္ေျမမွာ ဒါနမ်ိဳးေစ့ ၾကဲခ်မိရင္ ျပန္လည္ရရွိမယ့္ အက်ိဳးတရားက ပုံမွန္ထက္နည္းဖုိ႔ပဲ ရွိပါတယ္။ ေရွးဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားက ဒါနဲ႔ပတ္သက္ျပီး “ႏြားခြာလည္းတုံး၊ က်တ္တီးကုန္း၊ သုံးတင္းၾကဲမွ တစ္ခြဲရ”ဆုိျပီး သီလမစင္ၾကယ္တဲ့ရဟန္းကုိ လွဴဒါန္းမိရင္ အက်ိဳးေပး နည္းတတ္ေၾကာင္း ေျပာဆုိဆံုးမေလ့ရွိပါတယ္။
ဝတၳဳသာဓကေလး ျပရမယ္ဆုိရင္ သဂါထာဝဂၢသံယုတ္၊ ဣႆတၱသုတ္မွာ သီလတရားဟာ ရဟန္းတုိ႔ အတြက္ အေရးၾကီးေၾကာင္း ညႊန္ျပထားပါတယ္။ တစ္ခါတုန္းက ဘုရားရွင္ သာဝတၳိျပည္ ေဇတဝန္ေက်ာင္းမွာ သီတင္းသုံးေနေတာ္မူစဥ္ ေကာလသမင္းၾကီးက ဘုရားရွင္ထံ ခ်ဥ္းကပ္ျပီးေတာ့ “ဘယ္လုိပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကုိ အလွဴဒါန ေပးလွဴသင့္ပါသလဲ၊ ေနာက္ျပီး ဘယ္လုိပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကုိလွဴရင္ အက်ိဳးတရားဟာ ပုိျပီးၾကီးမားပါသလဲ”ဆုိျပီး ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။ အဲဒီအခါ ဘုရားရွင္က ပထမေမးခြန္းအတြက္ မိမိၾကည္ညိဳတဲ့ပုဂၢိဳလ္ကုိ ေပးလွဴသင့္တယ္။ ဒုတိယေမးခြန္းအတြက္ သီလရွိတဲ့ပုဂၢိဳလ္ကုိ ေပးလွဴရင္ အက်ိဳးတရားၾကီးမားျပီး သီလမရွိတဲ့ ဒုႆီလေတြကုိ လွဴဒါန္းရင္ အက်ိဳးတရားမၾကီးမားဘူးလုိ႔ ျပန္လည္မိန္႔ၾကားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မိမိတုိ႔လွဴဒါန္းတဲ့ အလွဴကုိ အက်ိဳးမ်ားေစခ်င္ရင္ ပထမဦးဆုံး ေျမေကာင္းေျမသန္႔ကုိ ေရြးခ်ယ္တတ္ဖုိ႔ လုိအပ္ပါတယ္။ ေရြးခ်ယ္စရာမရွိလုိ႔ ဒုႆီလပုဂၢိဳလ္ေတြကုိ လွဴဒါန္းလုိက္ရတယ္ဆုိရင္လည္း မိမိ၏ ေပးကမ္းလုိစိတ္ သဒၶါတရားကုိ ယုိင္မသြားေအာင္ အထူးဂရုစိုက္ဖုိ႔ လုိအပ္ပါတယ္။ ဒါမွသာ အလွဴဒါနအတြက္ ထုိက္သင့္တဲ့ အက်ိဳးေက်းဇူးေတြ ရရွိမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္အလွဴဒါနနဲ႔ပတ္သက္ျပီး ဒကၡိဏဝိသုဒၶိေလးပါးလုိ႔ေခၚတဲ့ စင္ၾကယ္ေသာ အလွဴဒါနေလးမ်ိဳးကုိ သိထားဖုိ႔လည္း လုိအပ္ပါတယ္။ အဲဒီဒကၡိဏဝိသုဒၶိေလးပါးဟာ- ၁။အလွဴေပးပုဂၢိဳလ္ စင္ၾကယ္ျခင္း ၂။အလွဴခံ ပုဂိၢဳလ္ စင္ၾကယ္ျခင္း ၃။ႏွစ္ပါးစုံ စင္ၾကယ္ျခင္း ၄။ႏွစ္ပါးစုံ မစင္ၾကယ္ျခင္း တုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ (၁)အလွဴေပးပုဂၢိဳလ္ စင္ၾကယ္ျခင္းဆုိတာ လွဴဒါန္းသူရဲ႕ သႏၱာန္မွာ သီလရွိျခင္း၊ ေစတနာသန္႔ရွင္းျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ အဲဒီအလွဴဟာ စင္ၾကယ္တယ္လုိ႔ မွတ္ယူရပါမယ္။ (၂)အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ စင္ၾကယ္ျခင္းဆုိတာ အခ်ိဳ႕အလွဴေပးပုဂၢိဳလ္ဟာ သီလမရွိဘူး၊ လွဴဒါန္းမယ့္ ပစၥည္းဝတၳဳဟာလည္း တရားေသာနည္းျဖင့္ ရရွိထားတာမဟုတ္ေပမယ့္ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ သႏၱာန္မွာ သီလရွိလုိ႔ ဒီအလွဴဟာ စင္ၾကယ္တယ္လုိ႔ ေျပာတာျဖစ္ပါတယ္။ (၃)အခ်ိဳ႕ေသာ အလွဴဟာ အလွဴေပး/အလွဴခံ ႏွစ္ပါးစုံ သီလႏွင့္ျပည့္စုံလုိ႔ စင္ၾကယ္တယ္လုိ႔ ဆုိလုိတာျဖစ္ပါတယ္။ (၄)အခ်ိဳ႕ေသာ အလွဴဟာ အလွဴေပး/အလွဴခံ ႏွစ္ပါးစုံ သီလမရွိလုိ႔၊ ေစတနာမမွန္လုိ႔ မစင္ၾကယ္ပါဘူး။ ဒီေလးခ်က္ထဲက မိမိတုိ႔ဟာ နံပါတ္သုံးအလွဴမ်ိဳး ေရြးခ်ယ္လွဴတတ္ဖုိ႔ အင္မတန္အေရးၾကီးပါတယ္။
ဒီေတာ့ ယေန႔ေခတ္မွာ ျမင္ေတြ႔ေနရတဲ့ အခ်ိန္အခါမဟုတ္ တစ္ေနကုန္ လွည့္ပတ္ျပီး တစ္ဆုိင္ဝင္ တစ္ဆုိင္ထြက္ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျပကာ လုိက္လံအလွဴခံေနတဲ့ ရွင္ရဟန္းေတြကုိ သီလတည္းဟူေသာ ေပတံနဲ႔ တုိင္းတာရမွာျဖစ္ပါတယ္။ သီလႏွင့္ျပည့္စုံဖုိ႔ဆုိရင္ ပထမဦးဆုံး ဘုရားရွင္ခ်မွတ္ထားတဲ့ ပါတိေမာကၡသံဝရသီလ ေတြကုိ မျဖစ္မေန ေစာင့္ထိန္းရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဆုိေတာ့ကား ေဆြမ်ိဳးမေတာ္တဲ့၊ မဖိတ္မံထားတဲ့သူေတြဆီမွာ အလွဴခံတာရယ္၊ ဝတၳဳပစၥည္းေတြကုိမလုိအပ္ပါဘဲ လိမ္ညာျပီး ေတာင္းဆုိတာရယ္၊ ေတာင္းဆုိတဲ့ ပစၥည္းေတြက လည္း မအပ္စပ္တဲ့ ဝတၳဳပစၥည္းေတြ ျဖစ္ေနတာရယ္၊ တစ္ဖန္ ရရွိလာတဲ့ဝတၳဳပစၥည္းေတြကုိ လြဲမွားစြာ အသုံးျပဳတာရယ္၊ အဲဒီလုိ ေျမာက္မ်ားစြာေသာ အေၾကာင္းတရားေတြကပဲ အဲဒီရဟန္းဟာ ဘယ္လုိနည္းနဲ႔မွ ရွင္ရဟန္းေကာင္းမဟုတ္ဘူးဆုိတာ ေထာက္ျပေနပါတယ္။ အမွန္တကယ္လည္း အဲဒီလုိ လိမ္ညာျပီး လုိက္လံ အလွဴခံေနတဲ့ ရွင္ရဟန္းေတြဟာ အလဇၨီေတြ၊ ဒုႆီလေတြပဲ မ်ားပါတယ္။ ဒီလုိပုဂၢိဳလ္ေတြကုိ လွဴဒါန္းျခင္းဟာ အဆိပ္ပင္ကုိ ေရေလာင္းေပးတာနဲ႔အတူတူပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ေျပာရမယ္ဆုိရင္ ပိဋိကတ္ေတာ္ရဲ႕ တစ္ခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာ ဒုႆီလပုဂၢိဳလ္ပင္ျဖစ္ေနပါေစ လွဴဒါန္းသူရဲ႕စိတ္ဟာ ျဖဴစင္ထက္သန္ေနရင္ အက်ိဳးေက်းဇူးရရွိတယ္လုိ႔ ေဖာ္ျပထားေပမယ့္ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ရွိေနတဲ့ သာသနာတြင္းပုိင္းကာလမွာ သီလရွိသူကုိသာ ေပးလွဴသင့္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လည္းဆုိေတာ့ ဒုႆီလပုဂၢိဳလ္ကုိ ေပးလွဴမိလုိ႔ တန္ျပန္အက်ိဳးေက်းဇူး ရရွိမွာ မွန္ေပမယ့္ အက်ိဳးေပး အနည္း၊အမ်ားေတာ့ ကြာျခားပါေသးတယ္။ ဒုႆီလပုဂၢိဳလ္ကုိ လွဴဒါန္းျခင္းဟာ သီလရွိသူကုိ လွဴဒါန္းျခင္းေလာက္ အက်ိဳးေက်းဇူးမမ်ားပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ သာသနာေတာ္ၾကီး ေနလိုလလုိ ထြန္းကားေနတဲ့ ယေန႔ေခတ္မွာ ပရိယတၱိ၊ ပဋိပတၱိ၊ ပဋိေဝဒ ဒီသုံးမ်ိဳးထဲက တစ္ခုကုိမွ် မေလ့လာ မလုိက္စား၊ မက်င့္ၾကံပါဘဲ အေခ်ာင္ေန အေခ်ာင္စား ျပဳလုပ္ေနျပီး သာသနာေတာ္ၾကီးႏွင့္ ရဟန္းသံဃာေကာင္းတုိ႔ရဲ႕မ်က္ႏွာ အုိးမည္းသုတ္ေနတဲ့ ဒီဒုႆီလရွင္ရဟန္းေတြကုိ ပစၥည္းေလးပါး ေထာက္ပံ့ လွဴဒါန္းျခင္း မျပဳျခင္းျဖင့္ သာသနာေတာ္မွာ ဖယ္ရွားကာ သာသနာေတာ္ၾကီး သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ေအာင္ ကူညီေဆာင္ရြက္ရာေရာက္ေသာ သာသနာျပဳသူေတာ္ေကာင္းမ်ား ျဖစ္ၾကပါေစလုိ႔ တုိက္တြန္းလုိက္ရပါတယ္။
-ဓမၼသုေတသီ(မႏၱေလး)
No comments:
Post a Comment