Saturday, December 24, 2016

အလႉျမစ္​တား (၃)ပါး အႏၲရာယ္​


သူတစ္ပါး၏ အလွဴဒါနကုိ တားျမစ္သူအတြက္ အႏၲရာယ္ (၃) မ်ဳိးအလႉျမစ္​တား (၃)ပါး အႏၲရာယ္​
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
ဘုရားရွင္ႏွင့္ ဝစ ၦပရိဗိုဇ္တို႔ ေဆြးေႏြးခန္း
(ဝစ ၦေဂါတၱသုတၱန္)[၂]
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
သူတစ္ပါး ေပးလွဴေနတာကို ပုဂၢိဳလ္ တစ္ေယာက္က တားျမစ္ တတ္တယ္။ ဒကာႀကီးေတြက လွဴခ်င္ရင္ ဒကာမႀကီး ေတြက ကန္႔ကြက္တယ္။ ဒကာမႀကီး ေတြက လွဴခ်င္ၿပီဆိုရင္ ဒကာႀကီးက ကန္႔ကြက္တယ္။ သားသမီး ေတြက လွဴခ်င္ရင္ မိဘေတြက ကန္႔ကြက္တယ္။ မိဘေတြက လွဴခ်င္ရင္ သားသမီး ေတြက ကန္႔ကြက္တယ္ စတဲ့ ပံုစံမ်ဳိးပဲေနာ္။ သူတစ္ပါး ေပးလွဴေတာ့မယ္ ဆိုရင္ ထိုေပးလွဴေနတဲ့ အလွဴဒါနကို လာၿပီး တားျမစ္တယ္။ အဲဒီ တားျမစ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ ဘာလုပ္တာလဲ?

အႏၲရာယ္ (၃)မ်ဳိး, ေဘးဥပါဒ္ (၃)မ်ဳိးကို ျပဳလုပ္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္တယ္။ သူတစ္ပါး ေပးလွဴေနတဲ့ အလွဴဒါနတစ္ခုကို သြားၿပီး တားျမစ္ရင္ ဒီတားျမစ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္သည္ အႏၲရာယ္ (၃)မ်ဳိးကို ျပဳလုပ္ေနတာ ျဖစ္တယ္လို႔ ဘုရားရွင္က ေဟာၾကား ေတာ္မူပါတယ္။ အဲဒီ (၃)မ်ဳိးဆိုတာက ဘာေတြလဲ?

၁။ ဒါနကုသုိလ္၏ အႏၲရာယ္ ဒါနဆုိတာက လွဴခဲ့မယ္ ဆုိရင္ အလွဴရွင္ ဒါယကာမွာ ကုသိုလ္တရားေတြ တိုးပြားမယ့္ လုပ္ငန္း ျဖစ္တယ္။ အလွဴရွင္ ဒါယကာက လွဴဖြယ္၀တၳဳ ပစၥည္း တစ္ခုကို လွဴေတာ့မယ္ၾကံရင္ မလွဴဖို႔ရန္ ကန္႔ကြက္တယ္။ လွဴမယ္ဆိုတဲ့ အလွဴရွင္ အတြက္ ကုသိုလ္တရားေတြ ျဖစ္ဦးမလား? မျဖစ္ဘူး။ ကုသိုလ္ ေခၚတ႔ဲ ပုည= ေကာင္းမႈ ကိုယ္သိုလ္ တရားေတြ မျဖစ္ေပၚေအာင္ အႏၱရာယ္ ျပဳလုပ္ေနတဲ့ လုပ္ငန္း တစ္ခု ျဖစ္တယ္။ ဒါက နံပါတ္ (၁)ေနာ္။ နံပါတ္ (၂) ကေတာ့ ဘာလဲ?

၂။ လာဘ္လာဘ၏ အႏၲရာယ္ အလွဴခံ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ရသင့္ ရထုိက္တဲ့ လာဘ္လာဘရဲ႕ အႏၲရာယ္ကိုလည္း ျပဳလုပ္ တတ္တယ္။ မဟုတ္ဘူး လား? ဟုတ္ေနတယ္ ေနာ္။ ဒါက နံပါတ္ (၂)။ နံပါတ္ (၃)က်ေတာ့ ဘာလဲ?

၃။ မိမိကုိယ္ကုိ မိမိ တူးၿဖိဳေနသူ အဲဒီလို ကန္႔ကြက္ ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကို လွမ္းၾကည့္ေနာ္။ သူဟာ ေက်နပ္လို႔ ကန္႔ကြက္ တာလား, မေက်နပ္လို႔ ကန္႔ကြက္ တာလား? မေက်နပ္ဘူး။ မေက်နပ္တာမွာ သူ႕မွာ ေလာဘေၾကာင့္ မေက်နပ္တာလည္း ရွိခ်င္ရွိမယ္၊ ေဒါသေၾကာင့္ မေက်နပ္တာလည္း ရွိခ်င္ရွိမယ္၊ ဣႆာ, မစၦရိယေတြ ကိုယ့္ထက္သာ မနာလိုတဲ့ စိတ္ထားေတြ, ၀န္တိုတဲ့ စိတ္ထားေတြ ေၾကာင့္ မေက်နပ္တာလည္း ရွိခ်င္ ရွိမယ္ေနာ္။ ေလာဘ, ေဒါသ, ေမာဟ, ဣႆာ မစၦရိယစတဲ့ ဒီအကုသိုလ္ တရားေတြ ၀င္ၿပီး ေႏွာင့္ယွက္ ခံေနရတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာ မိမိကိုယ္ကို မိမိ ေရွးမဆြတည္းက မိမိ ဂုဏ္သိကၡာေတြ က်ဆင္း သြားေအာင္ ႀကိဳတင္ၿပီးေတာ့ တူးၿဖိဳ ေနတာပဲ။

သိပ္ေလာဘႀကီး တာပဲ၊ သိပ္ေဒါသႀကီး တာပဲ၊ သိပ္ေမာဟ ထူေျပာတာပဲ၊ သိပ္ၿပီးေတာ့ ဣႆာ, မစၦရိယေတြ မ်ားျပားတာပဲ စသည္ျဖင့္ ေဘးပုဂၢိဳလ္ ေတြက ေ၀ဖန္ၾကေတာ့မယ္။ မိမိမွာ ရွိရင္းစြဲျဖစ္တဲ့ သီလ, သမာဓိ, ပညာ ဂုဏ္သိကၡာ ေတြ အားလုံး က်ဆင္းသြားတာပဲ။ ဒီကိေလသာ လက္နက္ ေတြနဲ႔ မိမိကုိယ္ကုိ မိမိ တူးၿဖိဳ ေနျပန္တယ္။ ဘယ္လို တူးၿဖိဳ တာလဲ? တူးတယ္ ၿဖိဳတယ္ဆုိတာ ဒကာႀကီးေတြ ၾကည့္စမ္းၾကည့္, တူးလို႔ရွိရင္ ဘာျဖစ္သြားလဲ? တြင္းက ဘာျဖစ္သြားလဲ? တူးေလ နက္ေလပဲ။ မိမိ နက္တဲ့ ေနရာကို ဆင္းသြားဖုိ႔ရန္ အတြက္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို တူးၿဖိဳေနတာပဲ။ လက္နဲ႔ ယက္ၿပီးေတာ့ ေအာက္ကို ဆင္းေနတဲ့ ပုံစံပဲေနာ္။

ဒီေတာ့ သူတစ္ပါး ေကာင္းမႈ ကုသိုလ္ကို ကန္႔ကြက္ ႐ုံေလးနဲ႔ပဲ ဘာေၾကာင့္ ဒီလို လက္နဲ႔ယက္ၿပီး ေအာက္ကို ဆင္းရမလဲလို႔ ဒီလိုေတာ့ ေမးစရာ ရွိတယ္။ ေမးစရာရွိတဲ့ အခါက်ေတာ့ အေျဖကေတာ့ သူတစ္ပါး တို႔ရဲ႕ ေကာင္းမႈ ကုသိုလ္ကို ကန္႔ကြက္ တားျမစ္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ သႏၲာန္မွာ ေလာဘ, ေဒါသ, ေမာဟ စတဲ့ အကုသိုလ္ တရားေတြက နည္းပါးလို႔ ကန္႔ကြက္ တာလား, မ်ားျပားလို႔ ကန္႔ကြက္ တာလားလို႔ ေမးရင္ မ်ားျပားတဲ့ ထုထည္ေတြ ရွိတယ္ေနာ္။

အလွဴခံပုဂၢိဳလ္အေပၚမွာ မေက်နပ္လုိ႔ ေဒါသျဖစ္လုိ႔ ေဒါသကုိ အေျခခံ ၿပီးေတာ့ သို႔မဟုတ္ လွဴဖြယ္ ၀တၳဳ အေပၚမွာ တြယ္တာ တပ္မက္တဲ့ ေလာဘ ျဖစ္ေနလုိ႔ ေလာဘကို အေျခခံၿပီးေတာ့ ကန္႔ကြက္ ေနတာလည္း ျဖစ္ခ်င္ ျဖစ္မယ္။ အလွဴခံ ပုဂၢိဳလ္, အလွဴေပးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ ႏွစ္ဖက္လုံး အေပၚမွာ မေက်နပ္လို႔ ကန္႔ကြက္ ေနတာ လည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ ေနာက္တစ္ခု ကေတာ့ ဣႆာ = မလို မုန္းထားတဲ့ စိတ္ထား။ မစ ၦရိယ = ၀န္တိုတဲ့ စိတ္ထား ေတြေၾကာင့္ ကန္႔ကြက္ ေနတာေတြလည္း မျဖစ္ႏိုင္ ဘူးလား? ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ မာန = ကိုယ့္ထက္ သာသြားမွာ စိုးလို႔။ အလွဴရွင္က ဒီလိုလွဴလိုက္လို႔ ရွိရင္ ကိုယ္က နည္းနည္း လွဴႏုိင္တယ္။ သူက မ်ားမ်ား လွဴႏိုင္ေတာ့ ကုိယ့္ထက္သာ မနာလုိလုိ႔ မေက်နပ္လို႔ ကန္႔ကြက္ တာေတြလည္း မရွိႏိုင္ဘူးလား? ရွိႏိုင္တယ္။

အဲဒီလို ေလာဘ, ေဒါသ, ေမာဟ, ဣႆာ,
မစ ၦရိယ တရား ေတြကို တိုးပြားေအာင္ ျဖည့္က်င့္ ဆည္းပူး ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္သည္ မိမိကိုယ္ကို မိမိ တူးၿဖိဳ ေနတဲ့ပုဂၢိဳလ္။ မိမိကိုယ္ကို မိမိ ညႇဥ္းပန္း ႏွိပ္စက္ေနတ ဲ့ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္တယ္။ အဲဒီလို တူးၿဖိဳေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ လားရာ ဂတိသည္ ေကာင္းတဲ့ဂတိ ျဖစ္ႏိုင္ပါ့မလား? မျဖစ္ႏိုင္ ဘူးေပ့ါ။

(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။)

#ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္
DATE:27.OCT.2016. AM.4:37
မဟာေဗာဓိနိဗၺာနပစၥေယာေဟာတု . . .
Bhikkhu's Venerable Rãja Dhamma

No comments:

Post a Comment