Saturday, December 24, 2016

“အားလံုးကို သိရင္ အားလံုးကို ခြင့္လႊတ္ႏိုင္တယ္”


'To know all is to forgive all'

ဒါ သိပ္အေရးႀကီးတယ္။ တရားနာပရိသတ္ေတြ ခြင့္လႊတ္ႏိုင္ၾကရဲ႕လား။ ခြင့္လႊတ္ႏိုင္တဲ့ ဒကာႀကီးကလည္း ခြင့္လႊတ္ႏိုင္တယ္လို႔ေျဖတယ္၊ ဘာမွ မေျပာဘဲ ျပံဳးေနတဲ့ ဒကာမႀကီးေတြက ခြင့္မလႊတ္ႏိုင္ေသးပါဘူးဘုရားလို႔ အသံတိတ္ အေျဖေပးေနၾကပံုရတယ္ေနာ္။

ခြင့္လႊတ္ႏိုင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက ဆက္ၿပီး ခြင့္လႊတ္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကပါ။ ခြင့္လႊတ္ႏိုင္ေအာင္ ေလ့က်င့္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြလည္းဆက္ၿပီး ေလ့က်င့္ၾကပါ။ ခြင့္မလႊတ္ႏိုင္ေသးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြလည္းခြင့္လႊတ္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကေပါ့။

ခြင့္မလႊတ္ႏိုင္ရင္ ကိုယ္ပဲ ဆင္းရဲတာပါ။

ဘ၀ရတာ ဒုကၡကို ရတာပါ။ သို႔ေသာ္လည္း ပစၥဳပၸန္ အားထုတ္ျပဳျပင္မႈလို႔ ေခၚတဲ့ စိတ္ကို ထိန္းသိမ္းျပဳျပင္မႈရွိရင္ ခ်မ္းသာျခင္းကိုရႏိုင္ပါတယ္။ စိတ္ကို ထိန္းသိမ္းႏိုင္ရင္, ယဥ္ေက်းေအာင္ လုပ္ႏိုင္ရင္ခ်မ္းသာကို ရပါတယ္။

စိတ္ကို မထိန္းသိမ္းတဲ့အတြက္ ဆင္းရဲဖို႔ ျဖစ္သြားမယ္ဆိုရင္မေကာင္းဘူး။ ခြင့္မလႊတ္ႏိုင္ျခင္းတည္းဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္မိမိ ဆင္းရဲဖို႔ ျဖစ္တယ္ဆိုရင္ ခြင့္လႊတ္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရမယ္။ ဒါမွ မိမိ ဘ၀ အဓိပၸာယ္ရွိမယ္၊ တန္ဖိုးရွိမယ္ေနာ္။

ဘာေၾကာင့္ ခြင့္လႊတ္ဖို႔ လိုသလဲ၊

ခြင့္လႊတ္ျခင္းဆိုတာ သူေတာ္ေကာင္းတို႔ရဲ႕ ခြန္အား ျဖစ္လို႔ပဲ။ လူမိုက္တို႔ရဲ႕ ခြန္အားက ခြင့္လႊတ္ျခင္း မဟုတ္ဘူး၊ တုန္႔ျပန္ျခင္း ကလဲ့စားေခ်ျခင္းပဲ။

မိုးနဲ႔ေျမႀကီးမဆံုႏိုင္သလို သူေတာ္ေကာင္းတို႔ရဲ႕ တရားနဲ႔မသူေတာ္တို႔ရဲ႕တရား ဆံုႏိုင္ဖို႔လမ္း ဘယ္ေသာအခါမွ မရွိဘူး။ အၿပိဳင္သြားေနတဲ့ မ်ဥ္းႏွစ္ေၾကာင္းနဲ႔ သိပ္တူတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ပညာရွိတို႔ရဲ႕ ခြန္အားလို႔ ေခၚတဲ့ ခြင့္လႊတ္ျခင္း ခြန္အားမိမိမွာ တည္တံ့လာေအာင္ ႀကိဳးစားဖို႔ လုိတယ္။

ဘယ္အခါမွာ ခြင့္လႊတ္လာႏိုင္မလဲ။

'To know all is to forgive all'

“အားလံုးကို သိရင္ အားလံုးကို ခြင့္လႊတ္ႏိုင္တယ္”။

ဒါ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႕ ဂုဏ္တစ္မ်ဳိးပါ။ ဘုရားရွင္က အားလံုးကိုသိေတာ့ အားလံုးကို ခြင့္လႊတ္ႏိုင္တယ္ေနာ္။

ဘုန္းႀကီးတို႔တစ္ေတြက အားလံုးကို မသိေတာ့ အားလံုးကို ခြင့္မလႊတ္ႏိုင္ဘူး။ သို႔ေသာ္လည္း ခြင့္လႊတ္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားေနပါတယ္။ ခြင့္လည္း ခြင့္လႊတ္ေနပါတယ္လို႔ ေျပာမယ္ဆိုရင္ ေျပာႏိုင္ပါတယ္။

ကိုယ့္ကိုယ္ကို တန္ဖိုးရွိေအာင္ ေနခ်င္တယ္၊ တန္ဖိုးမဲ့ မျဖစ္ေအာင္ျပဳခ်င္တယ္၊ ေလးေလးနက္နက္နဲ႔ ေနခ်င္တဲ့အတြက္ ခြင့္လႊတ္ႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားရပါတယ္။ နည္းနည္းသိရင္ နည္းနည္း ခြင့္လႊတ္ႏိုင္တယ္္ေနာ္။ မ်ားမ်ားသိရင္ မ်ားမ်ား ခြင့္လႊတ္ႏိုင္တဲ့အတြက္ မ်ားမ်ားသိေအာင္ ႀကိဳးစားေနရပါတယ္။

မိမိရဲ႕ မိတ္ေဆြအေၾကာင္း အားနည္းခ်က္ အားသာခ်က္ေတြ သိလာတဲ့အခါ သေဘာထားမွန္တဲ့သူ ျဖစ္ရင္ အားနည္းခ်က္ အေပၚမွာလည္း ခြင့္လႊတ္ႏုိင္တယ္။ အားသာခ်က္အေပၚမွာလည္း ၀မ္းသာႏိုင္တယ္ေနာ္၊ ၀မ္းမသာႏိုင္ျခင္းကို သေဘာထားမမွန္ျခင္းလို႔ ေျပာႏိုင္တယ္။ ခြင့္မလႊတ္ႏိုင္ျခင္းကိုလည္း သေဘာထားမမွန္ျခင္းလို႔ ေျပာႏိုင္သလို ခြင့္မလႊတ္ျခင္းကို အေပၚယံ ဆက္ဆံမႈလို႔လည္း ေျပာႏိုင္တယ္။

ခြင့္လႊတ္ျခင္း မပါတဲ့ ဆက္ဆံေရးဟာ ဘယ္လို ေလးနက္မလဲ။ တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ အက်ဳိးေဆာင္ႏိုင္ဖို႔ ခက္သြားတယ္ေနာ္။

ေလးနက္တဲ့ ဆက္ဆံေရးမွန္ရင္ ခြင့္လႊတ္ျခင္း ပါရမယ္။
အေပၚယံ မဆံတဲ့ ဆက္ဆံေရးမွန္ရင္ ခြင့္လႊတ္ျခင္း ပါရမယ္။
အဓိပၸာယ္ရွိတဲ့ ဆက္ဆံေရးမွန္ရင္ ခြင့္လႊတ္ျခင္း ပါရမယ္။
ဒါေၾကာင့္ ခြင့္လႊတ္ႏိုင္ဖို႔ ဘုန္းႀကီးတို႔အားလံုး ႀကိဳးစားရမယ္။
ခြင့္လႊတ္ႏိုင္တဲ့အခါ ရင့္က်က္လာတယ္ေနာ္။

ေလာကမွာ ပုဂၢိဳလ္အမ်ဳိးမ်ဳိး ရွိတယ္ေနာ္၊
- သူတစ္ပါးကို ခြင့္မလႊတ္ႏိုင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္၊
- မိမိကိုယ္ကို ခြင့္မလႊတ္ႏိုင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္၊
- မိမိကိုယ္ကိုလည္း ခြင့္လႊတ္ႏိုင္တယ္ သူတစ္ပါးကိုလည္း ခြင့္လႊတ္ႏိုင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဆိုၿပီး ရွိတယ္ေနာ္။

ဒီပုဂၢိဳလ္ေတြထဲမွာ မိမိကိုယ္ကိုေရာ သူတစ္ပါးကိုေရာ ခြင့္လႊတ္ႏိုင္တဲ့ သူကေတာ့ အေကာင္းဆံုးပဲ။ မိမိကိုယ္ကိုလည္း ခြင့္လႊတ္ႏိုင္ရမယ္၊ သူတစ္ပါးကိုလည္း ခြင့္လႊတ္ႏိုင္ရမယ္။

အရွင္ေရဝတ
ဖားေအာက္ေတာရ
Buddhavasa Tiloka

No comments:

Post a Comment