Sunday, April 24, 2011

ေလာကတြင္အလိုအပ္ဆံုးအရာ

က်မသီလ၇ွင္ဘ၀ကို ၇ည္၇ြယ္ခ်က္တခုနဲ့ ၇ွမ္းၿပည္နယ္၇ဲ့ ေတာ္ေတာ္ ေတာက်တ့ဲေန၇ာေလးမွာ၀တ္ ခဲ့တယ္။ ကိုယ္ကလဲကိုယ္အပူနဲ့ကိုယ္ဆိုေပမဲ့ ေ၇ာက္ၿပီး သိပ္မၿကာလိုက္ပါဘူး ဟိုစပ္ စပ္ ဒီစပ္စပ္လုပ္တဲ့၀ါသနာ အရ က်မေနထိုင္တ့ဲသီလရွင္ ေက်ာင္းေလးအေၿကာင္းကိုေတာ္ေတာ္ သိလိုက္၇တယ္လို့ဆို၇မွာပဲ။ က်မနဲ့နီးနီးနားနားမွာအတူတူ အိပ္က်တာ က အသက္ ၃ ႏွစ္ ကေန ၁၄ႏွစ္ထိ ေလာက္၇ွိတဲ့ ဆရာေလးေတြေပါ့ ။ ေနာက္မွသိ၇တာက သူတို့ေလးေတြဟာ မိဘမဲ့ကေလးေတြ တဲ့. နယ္စပ္ေဒသကေန မိဘမ၇ွိ အုပ္ထိန္းသူ မ၇ွိလို့ သီလ၇ွင္ေက်ာင္းမွာ သီလ၇ွင္၀တ္ ၿပီး စာလာသင္ ေနၿကတာတဲ့. က်မ ကို သူတို့က အမလို့ေခါ္ ၿကတယ္။ သီလ၇ွင္၀တ္တယ္ဆိုတာကလဲ ကုသိုလ္လဲ၇ စာလဲ၇ ေပါ့ ။ဒီလို ရွားပါးတဲ့ေခတ္မွာ အခုလိုေက်ုာင္းေလးေတြ၇ွိေနတာကိုပဲခ်ီးက်ဴးစ၇ာ ပါလို့ေၿပာ၇မွာပဲ .က်မလဲစပ္စုတတ္တာ ၀ါသနာၿဖစ္ေနေတာ့ ညဘက္ဆိုကေလးေတြကို ပုံေၿပာၿပ English စာၿပနဲ့ ေ၀ဒနာေတြေတာင္ သက္သာလာခဲ့တာ။ သူတို့၇ဲ့အမေ၇ဆိုတဲ့အသံေလးကကို က်မအေမာေတြေၿပေနခဲ့တာ။ တေန့က်ေတာ့ က်မလို ယာယီ သီလ၇ွင္တပါး လာ၀တ္တယ္ ။ၿပည့္၂စံုစံုထဲက ပါပဲ. ကေလးေတြနဲ့ေတာ့မတိမ္းမယိမ္းေပါ့။ ကေလးေတြကအဲဒီဆ၇ာေလးကို ေလးစားအားက် တာေပါ့ ေနာ္ ။ တေန့ေတာ့ က်မတို့ သီလ၇ွင္ ေတြပ်ိဴးွ ဦးယာဥ္ဘက္ ကိုသြားၿပီး အရြက္ေတြသြားခူးၿကတယ္. အဲဒီ ဆ၇ာေလးလဲပါတာေပါ့ ။မေမ်ာ္လင့္ပဲ ေ၇ေလာင္းတဲ့ ေ၇ကန္ထဲကိုေခ်ေခ်ာ္က်သြားပါေလေ၇ာ ။ ဆ၇ာေလး တပါးကေ၇ထဲကို ခုန္ဆင္းၿပီးအတင္းဆြဲတင္ေတာ့ ေ၇နစ္မဲ့ေဘးကေနလြတ္ သြားတယ္ ။ က်မကေတာ့ ထံုးစံအတိုင္း ဟိုေၿပး၇မလို ဒီေအာ္၇မလိုနဲ့ ေမ်ာက္သစ္ကိုင္းလြတ္ သကၤန္းၿကီး တဖါးဖါးနဲ့ နဲ့ ကိုယ္တိုင္ေ၇နစ္သလို ၿဖစ္ ေန တာ။ ကံၿကီးေပလို့သာေပါ့ ။ ေ၇နစ္တဲ့ဆ၇ားေလး၇ဲ့မိဘေတြ ၿပာၿပာသလဲ ေ၇ာက္ လာၿက ေအာ္ၿကဟစ္ၿကနဲ့ ဆူ ညံ ေန တာ ပဲ။ ဘယ္သူကမ ေ၇ထဲကေနဆယ္ခဲ့တဲ့ ဆ၇ာေလး ကို အ၀တ္လဲေပးဘို. ဘယ္လိုေနလဲ ေမးဘို့ သတိမ၇ၿကဘူး ။ သူ့မွာေတာ့ခ်မ္းၿပီးေဒါင့္ေလးမွာတုန္ေန၇ွာတာ။ ညေ၇ာက္ေတာ့ အဲဒီဆ၇ာေလးကိုယ္ပူ ပါေလေ၇ာ။ က်မပဲသူကိုထၿကည့္ ေဆးတိုက္ လုပ္ေပး၇တာေပါ့။ သနားစ၇ာေကာင္းလိုက္တဲ့ ကေလး၇ယ္လို့က်မ ၇င္ထဲမွာ ညည္းလိုက္မိတယ္။ က်မေပါင္ေပါ္ မွာအိပ္ေန၇င္းနဲ့ ကေလးငယ္ စကားတခုကို ထူထူးဆန္းဆန္း ေၿပာတယ္. အမ၇ယ္ သမီးေလ အေမလိုခ်င္လိုက္တာတဲ့။ အမမွာ အေမ၇ွိလားဟင္ တဲ့ ။ ၇ွိတာေပါ့ကေလး၇ယ္ေပါ့ ။ ဒါဆို အမမွာေကာ သမီး၇ွိလားဟင္ တဲ့ .ဟင့္ အင္းမ၇ွိ ဘူး ေနာက္ေတာ့လဲ၇ွိခ်င္၇ွိလာမွာေပါ့ လို့က်မေၿဖလိုက္တယ္။ခုခ်ိန္ထိသူဘာကို ေၿပာခ်င္မွန္းက်မေ၇ေ၇၇ာ၇ာ မသိေသးဘူး။ မိုးေတြ၇ြာခ်လိုက္တယ္။ သဲၿကီးမဲၿကီးပါပဲ။ ကေလးငယ္ထပ္ေၿပာတယ္ သမီးေလ ဟိုသေ႒းဆ၇ာေလးေသသြားမွာဆိုးလို့တဲ့။ သူေမေမကသူကိူုုုုသိပ္ခ်စ္တာသမီးေတြ့တယ္တဲ့ ။ သမီးမ၇တဲ့ဘ၀ကိုယ္ အဲဒီဆ၇ာေလး၇ထားတာတဲ့။ သမီးေလဘု၇ားမွာေန့စဥ္ဆုေတာင္းတယ္တဲ့ ေမေမၿပန္လာပါေစဆိုၿပီး ေတာ့ေပါ့. အငိုလြယ္သူက်မ အလြမ္းစိတ္ခံ၇ွိသူက်မ စၿပီးမ်က္၇ည္က်ပါၿပီ။ အမ.. သမီးေလ အမကိုအ၇မ္းခ်စ္တာတဲ့ .. အမကေမေမလိုပဲ သမီးတို့ကို ပံုေၿပာၿပတယ္ မုန့္ေက်ြးတယ္ ။ အမ သမီးေလးဆို အ၇မ္းကံေကာင္းမွာေနာ္တဲ့။ သမီးဘာမွမလိုခ်င္ဘာဘူး သမီးလိုခ်င္တာက သမီးကို ၿကင္ၿကင္နာနာနဲ့ နမ္းမဲ့ ေမေမ ၇ဲ့အနမ္းတဲ့ ။ က်မ ငိုမိခဲ့တယ္ ။ ဒီလိုေမတၱာငတ္မြတ္ ေနၿကေသာ ဘ၀မလွၿကသူမ်ား
ေလာကအလယ္တြင္ဒုနဲ့ေဒး မ်ားၿပားစြာ ၇ွိၿကေပ၇ာ က်မတို့ထံမွ ကာယကံ ၀စီကံ မေနာကံ ေမတၱာ မ်ားကို မေပးပို့ႏိုင္ၿကၿပီေလာ။ ေန၇ာအနွ့ံအၿပားမွာ ဒီလိုၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ ေမတၱာ ကိုအဘယ္မ်ွငတ္မြတ္ေနၿကသည္ကို က်မမွန္းဆၿပီး ၿကည့္နုိင္ခဲ့ ပါတယ္။ ေမတၱာ ဆိုတဲ့ ဒီ စကားေလးဟာ အင္မတန္ေလးနက္ပါလားဆိုတာ က်မ သေဘာေပါက္လာခဲ့တယ္။ တခါတေလ က်မတို့ ပုထုဇဥ္လူသားတို့သဘာ၀ ခ်စ္ၿက မုန္းၿက နဲ့ ဘ၀၇့ဲ ၀ဲဂာ ယက္ ထဲ မွာ ေမ်ာေနၿက ေကာ။ က်မကိုယ္တိုင္ကေကာ ေမတၱာဆိုတာဘာလဲေသခ်ာေလ့လာဘူးပါသလာ ?ကိုယ္ကိုအမုန္းနဲ့စစ္ခင္းသူကိုယ္ ခြင့္လြတ္ဘူးပါသလား ။၇င္ထဲမွာေတြးစ၇ာေတြ အမ်ားၿကီးေ၇ာက္ လာ တယ္။ ေသခ်ာတာေတာ့ ခြင့္လြတ္သီးခံခ်င္ေတြ က်မ သိတ္မသိခဲ့ဘူး ။ ဒီလိုေမတၱာဆိုတာကို ငတ္မြတ္သူေတြ အမ်ားၿကီးထဲမွာ က်မကေတာ့ အမုန္းခံ၇တာေလးနဲ့ ငိုေနလိုက္တာ.. ဒီကေလးဟာသူကိုကေၿကာင္းအမ်ိဴးမ်ိဴးေၿကာင့္စြန့္သြားတ့ဲ သူမၿမင္ဘူးတဲ့မိခင္ ကိုခြင့္လြတ္မွဳေတြနဲ့ေစာင့္ေန ခဲ့တယ္။ ငါ့ကိုဒီလိုလုပ္သြားပါလားဆိုတဲ့ ေဒါသေလးၿမဳမွဳန္ေတာင္မတင္ဘဲ့ နဲ့ ေမတၱာမၿပတ္ခြင့္လြတ္နုိင္ခ့ဲတယ္။ သူမုန္းေန၇င္သူဘဲပူေလာင္ေန၇မယ္ဆိုတာကို ဘ၀ကသူကိုသင္ေပးခဲ့တယ္။ တခါတ၇ံခြင့္လြတ္ၿခင္းဟာ အၿပစ္ေပးၿခင္းထက္ပိုၿပီး လူပီသပါလားဆိုတာ ကို ကိုယ္ကိုယ္ကို လူၿဖစ္တာၿကာၿပီလို့ထင္ခဲ့တဲ့က်မ ၇ွက္၇ြံ့စြာသိခဲ့၇တယ္။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ဆ၇ာေလး၇ယ္.. က်မ အခုမလူပီသသြားတာပါ.. ခြင့္လြတ္ၿခင္း၇ဲ့ သီးခံၿခင္း ေမတၱာ ၇့ဲေအးၿမခ်င္းကို က်မကိုယ္ေတြ့ၿမင္ လိုက္၇ခ့ဲတယ္.။
ေ၇သည္ လူေကာင္းလူဆိုးမေ၇ြး
စင္ၿကယ္ေအးၿမၿခင္းကိုေပး သကဲ့သို့
မိမိအေပါ္ အက်ိဴးၿပဳသူၿဖစ္ေစ
မိမိအေပါ္အက်ိဴးမၿပဴသူၿဖစ္ေစ
ေမတၱာစိတ္ကိ္ုထပ္တူညီမ်ွထားနဳိင္မွသာ
ခ်မ္းသာ၇ဧ။္ ။
ေမတၱာစိတ္သည္ ေဒါသစိတ္ထက္တန္ခိုးၿကီးပါသည္။

No comments:

Post a Comment