မမြင်မကန်းနဲ့ ဆင်စမ်းတဲ့နည်း
တကယ်တော့ မျက်မမြင်ပုန်ဏား၆ယောက်ပြောတဲ့ ဆင်ရဲ့သဘာ၀တွေဟာ အမှန်တရားတော့မဟုတ်ဘူး။ ဒါပေမယ့် အမှန်မဟုတ်လို့ မှားတယ်လို့ယတိပြတ် ပြောလို့ကလည်း မရနိုင်ပြန်ဘူး။ တကယ်တော့ လောကမှာ ‘မှန်တယ်’ ဆိုတဲ့၊ ဒါမှမဟုတ် ‘အမှန်တရား’ဆိုတဲ့ လူအားလုံးက ခြွင်းချက်မရှိ အသာတကြည်လက်ခံနိုင်တဲ့အမှန်ဆိုတာ ရှိနိုင်ပါ့မလား။ သဘာ၀ဓမ်မတရားတွေကလွဲရင် ပြောပါတယ်။ သဘာ၀တရားဆိုတာကြီးကတော့ အမြဲမှန်တဲ့အမှန်တရားတွေလေ။ နေဟာ အရှေ့အရပ်ကထွက်မယ်၊ အနောက်အရပ်ကို၀င်မယ်၊ ဘယ်သူမှခြေကန်ငြင်းလို့မရဘူး။ လူဟာသေမျိုးပဲ၊ ဒါလည်း ဘယ်သူမှမငြင်းနိုင်ဘူး၊ ဘာလို့လဲ၊ အဲဒါတွေက သဘာ၀တရားမို့လို့။
ဒါပေမယ့် အများသူငါကြားမှာရှိနေတဲ့ အမှားအမှန်ဆိုတာကတော့ တော်တော့်ကို ပြဿနာကြီးတယ်။ လောကီမှရှိနေတဲ့အမှန်ဆိုတာ ဘယ်သူကပြောတာလဲ၊ ဘယ်သူ့ကိုပြောလိုက်တာလဲ၊ ဘယ်လိုလေးပြောလိုက်တာလဲစတဲ့ အခြေအနေအကြောင်းတရားများပေါ်မှာ အများကြီးတည်နေပါတယ်။ တစ်နည်းအားဖြင့်တော့ လူတစ်ဦးစီမှာ ရှိနေတဲ့ယံကြည်ချက်၊ ဒါမှမဟုတ် အယူအဆဆိုတာတွေ အားလုံးဟာ မျက်မမြင်ပုန်ဏား၆ယောက်က ဆင်ကို မြင်သလိုမြင်တဲ့သဘောပဲလို့ သတ်မှတ်လို့ရပါတယ်။
လူဆိုတာ ဘာကိုပဲမြင်မြင်၊ ဘာကိုပဲ မှတ်သားမှတ်သား၊ ကိုယ့်ယုတ်တိဗေဒ၊ ကိုယ့်အကြောင်းပြချက်နဲ့ကိုယ် ခိုင်လုံနေတတ်ကြသူချည်းပါပဲ။ မိမိတို့ဘ၀တစ်လျှောက်လုံးမှာ ရင်ဆိုင်ကြုံတွေ့ခဲ့ရတဲ့ အတွေ့အကြုံတွေကို အခြေတည်ပြီး လူတိုင်းလူတိုင်းဟာ ကိုယ်ရင်ဆိုင်တွေ့ကြုံရသမျှ အရာ၀တ်ထုတွေ၊ အဖြစ်အပျက်တွေ၊ လူပုတ်ဂိုတွေ၊ အကြောင်းချင်းရာတွေကို သတ်မှတ်ဆုံးဖြတ်ယူကြတာပါ။
လူတစ်ဦးစီမှာ ကိုယ့်ယုတ်တိနဲ့ကိုယ်၊ ကိုယ့်အကြောင်းပြချက်နဲ့ကိုယ် ခိုင်လုံနေကြလေတော့ ကိုယ်ရင်ဆိုင်တွေ့ကြုံရတာတစ်ခုအပေါ်မှာ ဖြစ်ပေါ်လာတဲ့ ကိုယ့်ရဲ့သုံးသပ်ချက်ဟာ ကိုယ့်အတွက်တော့ သွေးထွက်အောင်မှန်နေမှာပဲ၊ နည်းနည်းလေးမှကိုမှားမှာမဟုတ်ပါဘူး။ ဒါပေမယ့် ဘ၀မှာ အကြောင်းချင်းရာတစ်ခု၊ ဒါမှမဟုတ် အရာ၀တ်ထုတစ်ခု၊ ဒါမှမဟုတ် လူပုတ်ဂိုတစ်ဦးတွက်အမှန်တရားဆိုတာ တစ်မျိုးတည်းရှိနေဖို့ ဘယ်လိုမှ မဖြစ်နိုင်ဘူး။ လူချင်းကွဲနေတာနဲ့အမျှ အမှန်တရားတွေလည်း ကွဲပြားနေမှာပါပဲ။
အလွယ်ဆုံးဥပမာပေးရရင် ငါးပိရေချို မကြိုက်တဲ့ ကျွန်တော့်အတွက် ငါးပိရေချိုကျိုနေတဲ့ရနံ့ဟာ ပျို့ချင်စရာဖြစ်နေပေမယ့် ကြိုက်တတ်သူများအတွက်ကျတော့ ထမင်းဆာချင်စရာရနံ့လေး ဖြစ်နေမှာပါ။ သည်အတွက် ငါးပိရချိုဟာ အော်ဂလီဆန်စရာကြီးပါဗျာလို့ ကျွန်တော်ကပြောရင် အဲဒါ ကျွန်တော့်အတွက် ‘ငါးပိရေချိုအမှန်တရား’ပဲ။ တစ်ဘ၀လုံးဘယ်တုန်းကမှ မခံနိုင်တဲ့ရနံ့ဆိုတော့ ဒါဟာ ကျွန်တော့်အတွက် ပကတိအမှန်တရား။ ဒါပေမယ့် ကြိုက်တတ်သူ ကျွန်တော့်အမေအတွက်တော့ အဲသည့်ရနံ့ဟာ မွှေးနေမယ်ဆိုတာလည်း အမေ့အတွက်အမှန်တရား ဖြစ်နေတယ်။ အဲတော့ ငါးပိရေချိုတစ်မျိုးတည်းမှာတင် အမှန်ဆိုတာ နှစ်ခုထွက်လာနိုင်တယ်။ သဘောကိုပြောနေတာပါ။
အဲတော့ကာ တစ်ခုခုကို မှန်ပါတယ်လို့ပြောဆိုသတ်မှတ်ဖို့၊ ယတိပြတ်ဆုံးဖြတ်ဖို့ဆိုတဲ့အလုပ်ဟာ တော်တော့်ကို မလွယ်တဲ့အလုပ်ပါ။ ဒါပေမယ့် ကျွန်တော်တို့ လူသားတွေအားလုံးဟာ ကိုယ်ယုံကြည်တာ၊ ကိုယ်မှန်တယ်ထင်တာကို ခြေကန်ပြီး အတည်ပြုဖို့ တော်တော့်ကို အထုံပါနေတတ်ကြပါတယ်။ အမှန်က အဲလိုတစ်ခုခုနဲ့ပတ်သက်လို့ ကိုယ်ကသာမှန်ပါကြောင်း၊ ကိုယ့်အယူအဆအဘယ်မျှခိုင်လုံပါကြောင်း ငြင်းခုန်မယ့်အစား အဲသည့်တစ်ခုခုကို သိုင်း၀န်းခြံရံထားနိုင်ဖွယ်ရှိတဲ့ အမြင်အမျိုးမျိုး၊ ထောင့်အသွယ်သွယ်ကနေ ခ်ဥ္းကပ္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္တစ္ဖက္သာမွန္ကန္ပါေၾကာင္း သက္ေသထူတဲ့အလုပ္ကို ေတာ္ေတာ္နဲ႕လုပျဖစ္ေတာ့မွာ မဟုတ္သလို အျမင္လည္းက်ယ္ နားလည္မွုလည္း ၾကီးလာေတာ့မွာ အမွန္ပါပဲ။
အာရံု၆ပါးကိုခံစားရာမွသည္ အမွန္တရားအတြက္ သတ္မွတ္ဆံုးျဖတ္ထားတဲ့တန္ဖိုးဆိုတာ လူတစ္ဦးနဲ႕တစ္ဦး ဘယ္လိုမွမတူႏိုင္ပါဘူး။ အထက္မွာတင္ျပခဲ့တဲ့ ငါးပိေရခ်ိဳအမွန္တရားလိုပဲ တစ္ေယာက္နဲ႕တစ္ေယာက္ၾကားမွာ အမွန္တရားေတြျခားနားေနမွာပါ။ ဘ၀ကိုရွဳျမင္ သံုးသပ္ၾကရာမွာလည္း တစ္ေယာက္နဲ႕တစ္ေယာက္ မတူၾကတဲ့အတြက္ အယူအဆတစ္ခုရဲ့အေလးေအပါ့၊ အတိမ္အနက္ကိုခ်ိန္စက္ရာမွာလည္း ဘယ္လိုနည္းနဲ႕မွ တူမွ်မေနႏိုင္ပါဘူး။
အေၾကာင္းအရာတိုင္းအတြက္ လူတစ္ဦးစီဟာ သူ႕အျမင္နဲ႕သူ၊ သူ႕ရွဳေထာင့္နဲ႕သူ မွန္တယ္လို႕ သတ္မွတ္ႏိုင္တဲ့ အယူအဆတစ္ခုစီရွိေနတတ္တယ္။ အယူအဆေတြကြဲျပားျခင္းဟာ ယူတတ္မယ္ဆိုရင္ အင္မတန္ကို အက်ိဳးမ်ားပါတယ္။ မ်ားျပားတဲ့အယူအဆေတြကို အေျခခံျပီး အားလံုးကိုပိုလို႕ နက္နက္နဲနဲနားလည္ႏိုင္တဲ့ အက်ိဳးတရားကို ျဖစ္ေပၚေစႏိုင္တာမို႕ပါ။
ရွဳပ္မ်ားသြားလားမသိဘူး။ စာအစမွာေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ မ်က္မျမင္ပုန္ဏား၆ေယာက္ရဲ့ ဆင္အေပၚရွဳျမင္သံုးသပ္ပံုေတြကို ေပါင္းစပ္လိုက္ရင္ ဆင္ကိုနံရံအျဖစ္သံုးမယ္ဆိုလည္း သံုးႏိုင္မယ္၊ တုိင္မၾကီးတစ္ခုလိုလည္း သံုးႏိုင္မယ္၊ ေျမြတစ္ေကာင္လိုလည္း သံုးႏိုင္မယ္၊ ေပါက္ခ်ႊန္းလို္လည္း သံုးႏိုင္လာပါေတာ့မယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ဆင္ရဲ့သဘာ၀ကို ပိုလို႕ထဲထဲ၀င္၀င္ ေျခေျချမစ္ျမစ္သိလာႏိုင္ပါတယ္။
အဲေတာ့ကာ ေလာကီနယ္ပယ္မွာရွိတဲ့ အမွန္တရားဆိုတာေတြမွာ တစ္ဦးစီရဲ့အယူအဆဆိုတာက အျမဲတန္းကပ္ပါေနပါတယ္။ လူအမ်ားမွာ အယူအဆမ်ားစြာရွိတဲ့အတြက္ အမွန္ဆိုတာလည္း တစ္ခုမက မ်ားစြာရွိေနႏိုင္ပါေတာ့တယ္။ ဆိုၾကပါစို႕၊ သစ္ပင္ခုတ္ဖို႕ကိတ္စေလးတစ္ခုမွာပဲ ေကာင္းတယ္၊ မေကာင္းဘူးဆိုတဲ့ အယူအဆႏွစ္ရပ္ကြဲျပီးထြက္လာႏိုင္ပါတယ္။
မေကာင္းဘူးလို႕ ေျပာတဲ့သူအတြက္က သစ္ပင္ခုတ္တယ္ဆိုတာနဲ႕ ငွက္ေက်းတိရိတ္ဆန္တို႕ရဲ့ အသိုက္အျမံဳကို ပ်က္စီးေစႏိုင္တယ္၊ လြင္တီးေခါင္ျဖစ္သြားျပီး ပူေလာင္ႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့ အယူအဆက ရွိေနမွာပါ။ ေကာင္းတယ္လို႕ ေျပာမယ့္သူကေတာ့ သစ္ပင္ခုတ္တဲ့အတြက္ လူအမ်ားအတြက္ အိမ္ရာေတြ၊ ပရိေဘာဂေတြ၊ အသံုးအေဆာင္ေတြ ျဖစ္လာေစႏိုင္တဲ့အတြက္ လူေတြကို အက်ိဳးျပဳတယ္ဆိုတဲ့ အယူအဆနဲ႕ျဖစ္မွာပါ။
အယူအဆႏွစ္ရပ္စလံုးကို မွားတယ္လို႕မဆိုႏိုင္ပါဘူး။ သူ႕အျမင္နဲ႕သူသန္သလို သူမွန္ေနေတာ့မွာပါပဲ။ တစ္ေယာက္အယူအဆက မွန္တယ္လို႕ေကာက္ခ်က္ဆြဲလိုက္တာနဲ႕ တစ္ျပိဳက္နက္ က်န္တစ္ေယာက္ရဲ႕အယူအဆကို မွားတယ္လို႕ေျပာလို႕မရပါဘူး။ သစ္ပင္ကေန စက္ကူျဖစ္လာႏိုင္သလို၊ ေလွသင္ေဘာေတြလည္း ျဖစ္လာႏိုင္တယ္၊ ေဆး၀ါးလည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္သြားႏိုင္ေသးတယ္။ အဲသည့္အယူအဆအေတြးအျမင္ကိုေရာ မွားတယ္လို႕ ဘယ္ေျပာလို႕ရပါေတာ့မလဲ။
ဒါေပမယ့္ သဘာ၀တရားအရေတာ့ သစ္ပင္ဟာသစ္ပင္ပါပဲ။ လူတစ္ဦးစီရဲ႕ ခ်ဥ္းကပ္ပံု၊ ရွဳျမင္ပံုနဲ႕ အသံုးခ်ပံုအမ်ိဳးမိ်ဳးအေပၚမွာ မူတည္ျပီး အဲသည့္သစ္ပင္ရဲ႕ တန္ဖိုးဟာလည္း အမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာင္းလဲေနတာသာ ျဖစ္ပါတယ္။
အလားတူပဲ၊ နတ္ေဒ၀တာမ်ားရွိတယ္ဆိုတဲ့အယူအဆ၊ မရွိဘူးဆိုတဲ့အယူအဆဟာလည္း ယံုသူနဲ႕မယံုသူမ်ားၾကားမွာ အျငင္းပြားေနတဲ့ကိတ္စပါပဲ။ ထင္ရွားတဲ့ဒသနိကေဗဒပညာရွင္ၾကီးတစ္ဦးျဖစ္တဲ့ Soren Kierkegaard က သည္ကိတ္စနဲ႕ ပတ္သက္လို႕ေျပာဖူးပါတယ္။ တကယ္လို႕သာ နတ္ေဒ၀တာေတြမရွိဘူးလို႕ေျပာမယ္ဆိုရင္ မရွိေၾကာင္းသက္ေသျပဖို႕ ေတာ္ေတာ္ခက္လိမ့္မယ္။ အဲလိုပဲ၊ ရွိပါတယ္လို႕ ေျပာမယ္ဆိုရင္လည္း ရွိေၾကာင္းသက္ေသထူဖုိ႕က ခက္ေနျပန္ေရာဗ် တဲ့။
နတ္ေဒ၀တာရွိျခင္း၊ မရွိျခင္းကို ေျပာဆိုေနၾကျခင္းရဲ႕ အက်ိဳးဆက္ကေတာ့ ယံုၾကည္မွဳ၊ မယံုၾကည္မွဳအတြက္ ယုတ္တိခိုင္လံုေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေနၾကတဲ့သေဘာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ရွိ၊ မရွိ သက္ေသထူဖို႕အတြက္ မဟုတ္တာကို ေသခ်ာစဥ္းစားရင္ ျမင္သာပါလိမ့္မယ္။
Soren Kierkegaard ကပဲဆက္ေျပာပါေသးတယ္။ နတ္ေဒ၀တာေတြနဲ႕ သူတို႕ရဲ႕ လုပ္ရပ္ေတြၾကားထဲမွာ အဆက္အစပ္ကေတာ့ တိတိပပရွိေနတယ္ဗ်။ အဲဒါကေတာ့ ဘာနတ္၊ ဘာနတ္သမီးဆိုတာထက္ အယူအဆဆိုတဲ့သေဘာက ပိုလို႕ေပၚလြင္ေနတယ္ဆိုတဲ့ အဆက္အစပ္ပဲ။ ဆိုလိုတာကဗ်ာ၊ ဒါကေတာ့ မိတ္ဆာ၊ နတ္ဆိုး၊ ဒါကျဖင့္ နတ္ေကာင္းနတ္ျမတ္ စသျဖင့္ေပါ့ တဲ့။
လူေတြနဲ႕ နတ္ေတြၾကားက အဆက္အစဟာ အယူအဆပါပဲလို႕ သူကဆိုလိုက္တာပါ။ နတ္ေဒ၀တာေတြရဲ႕ လုပ္ရပ္ဆိုတာေတြကလည္း နတ္ေဒ၀တာေတြမွပဲ လုပ္ႏိုင္စြမ္းတာမ်ိဳးကလား လို႕လည္း သူက ဆက္ေျပာပါေသးတယ္။ ဆိုလိုတာက လူသားေတြအေနနဲ႕ နတ္ေဒ၀တာေတြရဲ႕ ေဆာင္ရြက္ခ်က္ေတြဟာ အစစ္အမွန္ေတြပါလို႕ ဘယ္သူကမွ ပံုေသကားခ်သက္ေသမျပႏိုင္ဘူး။ ဆိုလိုတာက ေမာင္ဘကိုျဖင့္နတ္မတာ၊ ေမာင္၀ကိုျဖင့္ ခိုက္တာလို႕ေျပာမယ့္သာ ေျပာေနၾကတယ္၊ မေၾကာင္း၊ ခိုင္ေၾကာင္း ခိုင္လံုေအာင္ေတာ့ ဘယ္သူကမွ သက္ေသမျပႏိုင္ပါဘူး။
အဲသည့္ၾကားထဲကပဲ၊ ယံုၾကည္ရာ၊ ယံုၾကည္ရာ အုပ္စုတခ်ိဳ႕က ကိုယ္ယံုတာကို အမ်ားသူငါပါ လိုက္ယံုလာေအာင္ ဇြတ္အတင္းနည္းနဲ႕ေရာ၊ အဓမ္မနည္းနဲ႕ပါ စည္းရံုးခဲ့ဖူးတယ္။ သည္လို္နဲ႕ အေနာက္ကမ္ဘာမွာ ဘာသာေရးစစ္ပြဲ ဆိုတာေတြအထိ ေပၚေပါက္ခဲ့ရတာ၊ ေပၚေပါက္ေနတာဟာ ကမ္ဘာ့သမိုင္းမွာ အထင္အရွားပါပဲ။ ဘာသာတစ္ခုက မိမိတို႕ ယံုၾကည္ကိုးကြယ္ေနေသာ ဘာသာသည္သာ အမွန္တရား လို႕ ေၾကြးေၾကာ္လိုက္တာနဲ႕ ျပသနာေတြ တန္းစီျပီး တက္ရေတာ့တာပါ။
ဆိုေတာ့ လူအမ်ားက သူတို႕မွန္တယ္ထင္ရာကို စိတ္လြတ္ ကိုယ္လြတ္ယံုၾကည္ေနတာကို လက္မခံႏိုင္ဘဲ ကိုယ္ယံုၾကည္တာကိုပဲ အမွန္တရားအျဖစ္ ဇြတ္အတင္းသြပ္သြင္းယူတဲ့အခါမွာေတာ့ လူအမ်ားမွာ စိတ္ညစ္၊ စိတ္ပ်က္ကုန္ၾကတယ္။ သည္ကမွတစ္ဆင့္ သည္းမခံႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ျဖစ္ကုန္ၾကရတယ္၊ အဲလိုနဲ႕ ရန္လိုကုန္ၾကရာက စစ္မက္ျဖစ္ပြားခဲ့ရတဲ့အထိ ျဖစ္ကုန္ၾကေတာ့တာပါပဲ။ ဒါဘာလဲ၊ အယူအဆ၊ ယံုၾကည္မွဳဆိုတာအေပၚမွာ ထားရွိတဲ့ အမွန္တရား ဆိုတာေၾကာင့္ ျဖစ္လာရတာေတြပါပဲ။
လူတစ္ေယာက္အေနနဲ႕ ရုပ္ျမင္သံၾကားၾကည့္တာဟာ ကေလးေတြအတြက္ အက်ိဳးယုတ္တယ္လို႕ ျမင္ႏိုင္တယ္။ အခ်ိန္ကုန္တယ္၊ မျမင္သင့္တာေတြ၊ မၾကားသင့္တာေတြ အရြယ္မတိုင္ခင္ ျမင္ကုန္၊ ၾကားကုန္ႏိုင္တယ္၊ ကိုယ္ေရာစိတ္ပါ ၾကမ္းတမ္းလာႏိုင္တယ္လို႕ ေျပာမယ္။ တျခားတစ္ေယာက္ကေတာ့ ရုပ္သံၾကည့္တာ ကေလးေတြအတြက္ ပညာရတယ္လို႕ေျပာမယ္။ အားလံုးကိုျမင္ေတြ႕ ၾကားသိေနတဲ့အတြက္ အေကာင္းအဆိုး ခြဲျခားတတ္လာမွာပါလို႕ သူကဆင္ေျခကန္မယ္။
ႏွစ္ေယာက္စလံုးမွန္တယ္လို႕ေျပာႏိုင္ေပမယ့္ အဲသည့္အယူအဆတစ္ခုနဲ႕တစ္ခုဟာ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ၾကီး ဆန္႕က်င္ေနတာေတာ့ အမွန္ပါပဲ။ အဲလိုဆန္႕က်င္ေနတဲ့အတြက္ အဲသည့္အယူအဆႏွစ္ခုမွာ တစ္ခုကပဲ မွန္တယ္လို႕ ဘယ္ေျပာလို႕ျဖစ္ပါ့မလဲ။ ႏွစ္ခုစလံုးမမွားတဲ့အျပင္ တန္ေဆး၊ လြန္ေဘးဆိုတဲ့ ေနာက္ထပ္အယူအဆသစ္၊ အမွန္တရားသစ္တစ္ခုကိုေတာင္ ထူေထာင္လိုက္ႏိုင္ပါေသးတယ္။
တကယ္လို႕သာ မ်က္မျမင္ပုန္ဏား၆ေယာက္ထဲက တစ္ေယာက္စီဟာ ကိုယ့္အယူအဆမွန္ကန္ပါေၾကာင္း အာေပါင္အာရင္းသန္သန္နဲ႕ ျငင္းခုန္ရင္း အခ်ိန္ကုန္ခံမယ့္အစား ဆင္တစ္ေကာင္လံုးကို ဘက္စံုေထာင့္စံုက စမ္းသပ္ၾကည့္ရင္း ဘက္ေပါင္းစံုက ျမင္ႏိုင္ေအာင္ ၾကိဳးစားယူမယ္ဆိုရင္ ဆင္ဆိုတာၾကီးကို ပိုလို႕ထဲထဲ၀င္၀င္ ႏွိဳက္ႏွိဳက္ခြ်တ္ခြ်တ္သိလာမွာ မလြဲဧကန္ပါပဲ။ အဲလိုသာဆိုရင္ ဆင္တစ္ေကာင္ဟာ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာျဖစ္ျဖစ္၊ တစ္ခ်ိန္စီမွာျဖစ္ျဖစ္၊ တိုင္မၾကီးျဖစ္လိုက္၊ ေျမြၾကီးျဖစ္လိုက္၊ နံရံၾကီးျဖစ္လိုက္ဆိုတာ ပုန္ဏားေတြအားလံုး သိသြားပါလိမ့္မယ္။ ဒါတင္မကေသးဘူး၊ ဆင္ဟာ နံရံလည္းမဟုတ္၊ တိုင္ၾကီးလည္းမဟုတ္၊ ေပါက္ခြ်န္းၾကီးမဟုတ္ဘူးလို႕လည္း သူတို႕ေတြ သံုးသပ္ခ်င္ သံုးသပ္ႏိုင္သြားပါလိမ့္မယ္။
ေလာေလာဆယ္မွာရွိေနတဲ့ အျမင္အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ေနာက္မွ ရွိလာႏိုင္တဲ့ ရွဳေထာင့္အေထြေထြကို လက္ခံလိုက္ႏိုင္ျပီဆိုတာနဲ႕ တစ္ျပိဳင္နက္ ပုဏားတို႕ရဲ႕ အယူအဆေတြဟာလည္း အျမဲတေစ ရွင္သန္ဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္ ေကာင္းမြန္ေနေတာ့မွာလည္း အေသအခ်ာပါ။ သည္အခါမွာ ဆင္ၾကီးကေတာ့ မေျပာင္းမလဲရွိေနမွာမွန္ေပမယ့္ ဆင္နဲ႕ပတ္သက္တဲ့ အေတြးအျမင္ အယူအဆေတြကေတာ့ အမ်ိဳးစံုေျပာင္းလဲေနရင္း ကိုယ္လိုသလို တစ္မ်ိဳးျပီးတစ္မ်ိဳး ေျပာင္းလဲအသံုးခ် သြားႏိုင္ေတာ့မွာလည္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
(အလင္းတန္းဂ်ာနယ္၊ ၀၆-၀၂-၀၁)
(မူရင္း … အက္တေက်ာ္ရဲ႕ ေနေပ်ာ္တဲ့ဘ၀၊ ၾကည္ျမတဲ့ဘ၀င္၊ ရႊင္လန္းတဲ့စိတ္ … ေမာဟေျပပံုတိုပတ္စမ်ား စာအုပ္မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါတယ္။)
No comments:
Post a Comment