Wednesday, May 30, 2012

သိမ္ေမြ႔ေသာ စိတ္ကိုရႈ႔မွတ္ပံု (ဆရာေတာ္ဦးေဇာတိက)

တရားအားထုတ္ခါစမွာေတာ့ သတိပ႒ာန္အစျဖစ္တဲ့ ကာယာႏုပႆနာကို အေျခခံျပီး အားထုတ္ၾကတယ္။ ကာယာႏုပႆနာရႈရင္းကေန အေသးစိတ္သိလာတဲ့အခါက်ေတာ့ ကာယာႏုပႆနာႏွင့္တြဲျပီး ေ၀ဒနာႏုပႆနာလည္း ပါလာတယ္။ ေ၀ဒနာႏုပႆနာကို ရႈေနရင္းကေန ေ၀ဒနာရဲ ့ အနတၱသေဘာ၊ ေ၀ဒနာရဲ ့အနိစၥသေဘာ၊ ေ၀ဒနာရဲ ့ ဒုကၡသေဘာေတြကို တျဖည္းျဖည္းသိလာတယ္။

ဒီလိုအားထုတ္ရင္းကေန စိတ္ကိုလည္း ၾကည့္တတ္လာတယ္။ သတိ၊ သမာဓိေကာင္းလာေတာ့ စိတ္ထဲမွာ အေတြးအမ်ိဳးမ်ိဳး ေပၚတိုင္း ေပၚတိုင္း ခ်က္ခ်င္းသိတယ္။ တစ္ခါတေလ ဘယ္ေလာက္ထိသိလဲဆိုရင္ အေတြးေလးတစ္ခု ေပၚေတာ့မယ္ ဆိုတာကိုေတာင္ သိေနတယ္။ ဒါကို မလုပ္ဖူးတဲ့သူဆို ယံုနိဳင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ အေတြးတစ္ခု ေပၚေတာ့မယ္ဆိုတာ ဘယ္လိုလုပ္သိမွာလဲလို ့ ေမးလိမ့္မယ္။ စိတ္ကေလး ဦးလွည့္တာကို သိတယ္။ လက္ရွိအာရံုမွာ ေကာင္းေကာင္းမေနခ်င္ေတာ့တာကို သိတယ္။ လက္ရွိအာရံုကို လႊတ္ခ်င္သလိုလို ျဖစ္လာျပီဆိုတာကို သိတယ္။ အာရံုသိပ္မထင္ရွားေတာ့ဘူး။ ထင္ရွားေအာင္လည္း မၾကိဳးစားခ်င္ေတာ့သလိုလိုျဖစ္ျပီး ေနာက္အာရံုတစ္ခုဖက္ကို စိတ္ဦးလွည့္လာတယ္။

တစ္ခါတေလ ဘယ္အာရံုဘက္ကို သြားေတာ့မယ္ ဆိုတာကိုေတာင္မွ နဲနဲေလးရိပ္မိတယ္။ ဒါေတာ္ေတာ္ေလး သမာဓိေကာင္းတဲ့ အဆင့္က်မွ သိလာတာပါ။ အဲဒီလို သြားေတာ့မယ္ဆိုတာကို သိလိုက္တာနဲ ့ ျပန္ျငိမ္သြားတယ္။ တျခားအေတြးတစ္ခု ေပၚလာရင္လည္း ေတြးတယ္လို ့သိလိုက္တယ္။ သိလိုက္တာနဲ ့ ျပန္ေပ်ာက္သြားတယ္။ ျပန္ေပ်ာက္သြားေတာ့ စိတ္ကအေတြးမရွိဘူး။ ရွင္းျပီးျငိမ္ေနတယ္။ ျငိမ္ေနတာကိုသိတယ္။ သိေနတာကိုသိတယ္။ ေအးခ်မ္းေနတာကိုသိတယ္။ စိတၱာႏုပႆနာအဆင့္ကေန ဓမၼာႏုပႆနာအဆင့္ကို ကူးသြားေနျပီ။ ဒါေတြဟာ လုပ္ရင္းနဲ ့ သူ ့အလိုလိုျဖစ္လာတာပါ။

ဥပမာဆိုပါေတာ့ - ခႏၶာကိုယ္ကို ရႈမွတ္ေနျပီ။ ခႏၶာကိုယ္ ရုပ္သေဘာ ပူျခင္း ေအးျခင္း လႈပ္ရွားျခင္းကို တျဖည္းျဖည္း သိလာရင္းကေန သတိ သမာဓိေကာင္းျပီး ပစၥဳပၸန္တည့္လာခဲ့ရင္ ပူျခင္း၊ ေအးျခင္း၊ လႈပ္ရွားျခင္းသေဘာဟာ ပုဂၢိဳလ္သတၲ၀ါ မဟုတ္ဘူး။ တကယ့္ကိုပဲ သဘာ၀သေဘာဆိုတာ သီးသီးျခားျခားျမင္တယ္။ ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါႏွင့္ မေရာဘူး။ လံုး၀ပံုသဏၭာန္ မရွိေတာ့ဘူး။ နာမည္တပ္ဖို ့ မလိုေတာ့ဘူး။ နာမည္လည္း မရွိေတာ့ဘူး။

အဲဒီလို ပညတ္ကင္းျပီးေတာ့ သီးျခားေလး ျမင္လိုက္တဲ့အခါ အနတၱဉာဏ္ဟာ အင္မတန္မွရွင္းတယ္။ အဲဒီအခါ စိတ္ထဲက အနတၱပါလားလို ့ ႏွလံုးသြင္းမိတတ္တယ္။ အနတၱသေဘာေတြပဲ။ သူ ့သေဘာ သူေဆာင္တာပဲလို ့ ႏွလံုးသြင္းမိတယ္။ အဲဒီႏွလံုးသြင္းတဲ့ဉာဏ္ကို ျပန္ၾကည့္ရင္ ဓမၼာႏုပႆနာ ျဖစ္သြားတယ္။ ဉာဏ္ကို ျပန္ရႈရင္ ဓမၼာႏုပႆနာျဖစ္ေနတယ္။

အနိစၥကိုရႈရင္လည္း တျဖည္းျဖည္း ၾကာလာတဲ့အခါမွာ ျဖစ္ျဖစ္ခ်င္း သိတယ္။ သိသိခ်င္း ေပ်ာက္သြားတယ္။ ဘာမွမက်န္ေအာင္ ေပ်ာက္သြားတယ္။ အဲဒီလိုျဖစ္တိုင္းသိတယ္၊ သိတိုင္းမရွိဘူး၊ ျဖစ္တိုင္းသိတယ္၊ သိတိုင္းမရွိဘူးဆိုတာ ရွင္းလာတယ္။ တစ္ခုျဖစ္ျပီး ပ်က္သြားတယ္။ ေနာက္တစ္ခုမျဖစ္ခင္ၾကားမွာ ၾကားကာလ (Gap) ေလး တစ္ခုျဖစ္သြားတယ္လို ့ေတာင္မွ သိလို ့ရတယ္။ တစ္ခုနဲ ့တစ္ခု တစ္ဆက္တည္းမဟုတ္ဘူးဆိုတာ ဉာဏ္ထဲမွာ အင္မတန္မွ ရွင္းတယ္။

အင္မတန္ လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ ျဖစ္ေန ပ်က္ေနတဲ့ ရုပ္သေဘာ၊ နာမ္သေဘာေတြကို အင္မတန္ လ်င္ျမန္တဲ့ သတိ သမာဓိေတြက လိုက္သိေနတာ။ လိုက္သိေတာ့ မျမဲပါလားလို ့ သိတဲ့ဉာဏ္ျဖစ္လာတယ္။ အဲဒီလို မျမဲပါလားလို ့ ႏွလံုးသြင္းတဲ့ဉာဏ္ကို ျပန္ၾကည့္ရင္ မျမဲဘူးဆိုတဲ့ ဉာဏ္ကို ရႈမွတ္ျပီးသား ျဖစ္သြားတယ္။ ဒါဟာ အနိစၥဉာာဏ္ကို ရႈမွတ္တာပဲ။ ဓမၼာႏုပႆနာျဖစ္သြားျပီ။ ဓမၼ၀ိစယသေမၺာဇၥ်င္ထဲကို ၀င္သြားတယ္။

တစ္ခါတေလ အားထုတ္ရင္း အားထုတ္ရင္းကေန သိေနတာကိုပဲ ျပန္သိေနတယ္။ အဲဒါဆိုရင္ သတိသေမၺာဇၥ်င္ကို ရႈမွတ္ျပီးသားျဖစ္ေနတယ္။ ပြားမ်ားျပီးသားျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒီေတာ့ သေမၺာဇၥ်င္နဲ ့အညီ ျဖစ္သြားေနျပီေနာ္။

တစ္ခါတေလ အားထုုတ္ေနရင္းနဲ ့ ပီတိသေဘာမ်ိဳးေတြျဖစ္လာတယ္။ ႏွစ္သက္ေနတယ္။ သေဘာက်ေနတယ္။ ေက်နပ္ေနတယ္။ တရားအားထုတ္ရတာ မပ်င္းဘူး။ အဲဒီစိတ္ကို ျပန္ရႈပါ။ ဒါဟာ ႏွစ္သက္ေနတဲ့သေဘာ၊ သေဘာက်ေနတဲ့သေဘာလို ့ ျမင္လို ့ရွိရင္ ဓမၼာႏုပႆနာျဖစ္သြားတာပဲ။ ပီတိသေမၺာဇၥ်င္ကိုု ရႈမွတ္တဲ့သေဘာမ်ိဳးျဖစ္ေနတယ္။

တရားအားထုတ္ေနရင္း အားထုတ္ေနရတာ ေကာင္းလိုက္တာဆိုျပီး ပိုျပီးေတာ့ ၾကိဳးစားခ်င္တဲ့စိတ္ ျဖစ္ေနတယ္။ ပ်င္းတယ္ဆိုတဲ့စိတ္ မရွိေတာ့ဘူး။ ေလွ်ာ့ခ်င္တဲ့စိတ္ မရွိေတာ့ဘူး။ တိုးတိုးျပီးေတာ့ပဲ အားထုတ္ခ်င္ေတာ့တယ္။ အဲဒီစိတ္ေတြကို ျပန္ၾကည့္ပါ။ ၾကည့္လို ့ရတယ္။ သဒၶါတရားေတာ္ေတာ္ေကာင္းတယ္။ ၀ီရိယေတြလည္း ေတာ္ေတာ္ေကာင္းတယ္။ ဒါဟာ သဒၶါတရား၊ ဒါဟာ ၀ီရိယလို ့ၾကည့္လို ့ရတယ္။

အေတြးေတြ ေတာ္ေတာ္နဲသြားျပီးေတာ့ ရွင္းေနတဲ့အခါမွာ ေပၚလာတဲ့စိတ္ကေလးေတြက တစ္လံုးခ်င္းေပၚလာတယ္။ အရင္တုန္းကလို ဒလေဟာၾကီး ၀င္မလာဘူး။ အဲဒီလိုအခါမ်ိဳးမွာ စိတ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကုိ ၾကည့္လို ့ရတယ္။ စိတ္ကေလးတစ္ခုခု ျဖစ္လာျပီဆိုရင္ သူ ့ကို ေအးေအးေဆးေဆးၾကည့္လို ့ရတယ္။

တရားအားထုုတ္တဲ့အခါမွာ သဒၶါတရားေတြျဖစ္တယ္။ ေကာင္းလိုက္တာ၊ ဟုတ္လိုက္တာ၊ မွန္လိုက္တာဆိုတဲ့ စိတ္ေတြျဖစ္တယ္။ ဘုရားကို ၾကည္ညိဳတဲ့ စိတ္ေတြျဖစ္လာတယ္။ “တကယ္ မလုပ္ၾကေသးလို ့ တကယ္ မျဖစ္ၾကတာပါ။ လုပ္ၾကည့္ပါ” လို ့ ေျပာခ်င္တဲ့ စိတ္ေတြလည္း ျဖစ္တတ္တယ္။ အဲဒီစိတ္ကိုပါ ျပန္ရႈမွတ္မွ။ ေျပာခ်င္ေနတဲ့စိတ္ကို မရႈမွတ္ရင္ စိတ္ထဲမွာ တရားေဟာတတ္တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ စိတ္ထဲမွာ တရားေဟာရင္ မေကာင္းဘူး။ ကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္ေပမယ့္ တရားအားထုတ္မႈမွာ အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္တယ္။

မိတ္ေဆြ၊ အေပါင္းအသင္း၊ ေဆြမ်ိဳး၊ မိဘေတြကို ကရုဏာျဖစ္တဲ့စိတ္ ျဖစ္လာရင္လည္း အဲဒီစိတ္ကို ရႈမွတ္မွ။ ဒီကရုဏာစိတ္ကို ၾကာၾကာလက္မခံနဲ ့။ ဒိအခ်ိန္မွာ မေကာာင္းဘူး။ ၀ိပႆနာဉာဏ္ကို အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္သြားနိဳင္တယ္။ ျဖစ္ေပၚလာေနတဲ့ ကရုဏာစိတ္ကို ျပန္ၾကည့္ပါ။ ေသေသခ်ာခ်ာ ျမင္ေအာင္ ၾကိဳးစားၾကည့္ပါ။ ျမင္ေအာင္ၾကည့္နိဳင္ရင္ သိပ္ရွင္းတယ္။ အားလည္း အားရတယ္။ သိပ္ေက်နပ္တယ္။ အဲဒီအခါမွာ ဘုရားေဟာတဲ့ အဘိဓမၼာကို သြားဖတ္ၾကည့္ရင္ ေကာင္းေကာင္းသေဘာေပါက္တယ္။ အဘိဓမၼာဟာ တကယ္ဟုတ္လုိ ့ ေဟာထားတာပဲ ဆိုတာ ယံုၾကည္သြားတယ္။

အားထုတ္ရင္းနဲ ့ ကိုယ့္စိတ္ထဲမွာ ျဖစ္ပံုကို ေသေသခ်ာခ်ာ ၾကည့္ပါေနာ္။။ တစ္ခါတေလ စိတ္ထဲမွာ ေအးေနတယ္။ ေအးတာမွ စိတ္တင္မကဘူး။ ခႏၶာကိုယ္ၾကီးပါ ေအးေနတယ္လို ့ခံစားရတယ္။ ကိုယ္အပူခ်ိန္ တကယ္ပဲ က်သြားနိဳင္တယ္။ တရားအားထုတ္လို ့ ပႆဒၶိျဖစ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ကိုယ္အပူခ်ိန္က်သြားတယ္ဆိုတာ ေသေသခ်ာခ်ာ စမ္းသပ္ၾကည့္လို ့ရတယ္။ အဲဒီေအးေနတာေလးကို ျပန္ၾကည့္ရင္ သိလို ့ရတယ္။ စိတ္ရဲ ့ေအးျငိမ္းျခင္းဆိုတဲ့ စိတ္တစ္ခုျဖစ္ေနတယ္။ ေအးျငိမ္းျခင္းရဲ ့သေဘာေလးကို ျပန္ၾကည့္လို ့ရတယ္။ ဓမၼာႏုပႆနာ ျဖစ္ျပန္တယ္။ ပႆဒၶိသေမၺာဇၥ်င္ကို ပြားမ်ားျပီးသားျဖစ္ေနတယ္။

တစ္ခါတေလလည္း စိတ္က ထားတဲ့အာရံုမွာ ကပ္ျပီး တည္ျငိမ္ေနတယ္။ ဥပမာ- လူအမ်ား စားၾကတဲ့ Chewing-gum (ပီေက) ဆိုပါေတာ့။ ပီေကကို ပစ္လိုက္ရင္ ထိလိုက္တဲ့ ေနရာမွာ ကပ္ေနတယ္။ ျပန္မကြာဘူး။ အဲဒီလိုပဲ စိတ္က အာရံုတစ္ခုကို ရႈမွတ္လိုက္ရင္ အာရံုမွာ ကပ္သြားတယ္။ အာရံုုကေန ျပန္ကြာမထြက္ဘူး။ သာမန္ သတိ၊ သမာဓိ နဲတဲ့ အေျခအေနမွာေတာ့ အာရံုတစ္ခုကို ရႈမွတ္ဖို ့ ၾကိဳးစားရင္း သိသလိုလိုျဖစ္ျပီးေတာ့ ျပန္ကြာသြားတယ္။ တျခားအာရံုကို ေရာက္ေရာက္သြားတယ္၊ ထားတဲ့အာရံုမွာ မေနဘူး။

အဲဒီလိုစိတ္ကို ေသေသခ်ာခ်ာၾကည့္နိဳင္ျပီးေတာ့ စိတ္ကရွင္းသြားရင္ သတိ၊ သမာဓိကလည္း ေကာင္းေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ စိတ္ကို အာရံုတစ္ခုေပၚမွာ ဦးတည္လိုက္ရင္ အဲဒီမွာပဲ ကပ္ေနတယ္။ ဆက္ခါဆက္ခါ အဲဒီအာရံုမွာပဲထား၊ ဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာျဖစ္ျဖစ္ ထားလို ့ရတယ္။ တျခားအာရံုဆီမွာ ၾကာရွည္မေနဘူး။ က်ယ္ေလာက္တဲ့အသံတစ္ခု ၾကားရင္ေတာင္မွ တစ္ခ်က္ၾကားျပီးေတာ့ ျပီးသြားတယ္။ အဲဒါ ဘာသံလဲဆိုတာကို လံုး၀ မစံုစမ္းဘူး။ ၾကားလိုက္ျပီးေတာ့ ဘာသံမွန္းမသိလိုက္ဘူး။ ၾကား၊ သိ၊ ေပ်ာက္ပဲ။ ၾကားခါမွ် ျဖစ္သြားတယ္။

အေတြးတစ္ခုေပၚလည္း ဒီအတိုင္းပဲ ေပၚေတာ့မလိုျဖစ္သြားတာနဲ ့ ေပ်ာက္သြားတယ္။ ေပၚလာရင္လည္း ေပၚလာတာကို သိတာနဲ ့ေပ်ာက္သြားတာပဲ။ ဘာဆိုတာကို ပညတ္တဲ့အဆင့္ ၊ နာမည္တပ္တဲ့ အဆင့္ထိ မေရာက္ေတာ့ဘူး။ တစ္ခုခုျဖစ္လာတယ္။ သိတယ္။ ခ်က္ခ်င္း မရွိေတာ့ဘူး။

အဲဒီလို သတိ သမာဓိ ေကာင္းေနရင္ စိတ္က တျခားအာရံုေတြကုိ ေျပာင္းဖို ့မလြယ္ေတာ့ဘူး။ အဲဒီလို မလြယ္တဲ့အတြက္ စိတ္ကို ဒီအတိုင္းလႊတ္ထားလို ့ရတယ္။ လႊတ္ထားရင္လည္း နဂိုထားေနက် အာရံုမွာပဲ ဆက္ျပီးေနတယ္။ အလိုလိုသိေနတယ္။ အဲဒီအခါမွာ ဘယ္လိုေတြးမိလဲဆိုေတာ့ တရားက သူ ့ဟာသူ အားထုတ္ေနတာပါလို ့ ေတြးမိတယ္။ ငါ တရားအားထုတ္တာ မဟုတ္ေတာ့ဘူးလို ့ သိလာတယ္။

ျပင္ပ ကာမဂုဏ္အာရံုေတြကို ေတြးေတာၾကံစည္ေနတဲ့ စိတ္ကလည္း မရွိေတာ့ဘူး။ စိတ္မွာျဖစ္ေနတဲ့ ပစၥဳပၸန္ အေျခအေနေတြကို တိုက္ရိုက္သိေနတဲ့အခါမွာ ျငိမ္သက္ေနရင္ ျငိမ္သက္ေနမွန္း သိတယ္။ သိေနတဲ့ စိတ္ကေလးကို ၾကည့္ရင္သိတယ္။ သိတယ္ဆိုတဲ့ သေဘာေလးေတြကို ျပန္သိတယ္။ အဲဒီ သိေနတဲ့စိတ္ကေလးကို ရႈမွတ္ေနရတာကိုက ပိုေကာင္းေနျပန္တယ္။

ျငိမ္သက္ေနတာ သက္သက္ကိုပဲ ရႈေနရင္ ျငိမ္ေနတာက အားေကာင္းလာျပီးေတာ့ သိေနတာက အားနဲေနျပန္ရင္ အနိစၥကို မျမင္နိဳင္ေတာ့ဘူး။ သိတဲ့သေဘာမွာလည္း အနိစၥသေဘာပါတယ္။ သိတာကလည္း တစ္ခ်က္ခ်င္း တစ္ခ်က္ခ်င္း သိတယ္ဆိုတာကို သိတယ္။ တစ္သိျပီးရင္ ေနာက္တစ္သိ။ သိတဲ့သေဘာေလးဟာ တစ္ခုခ်င္း တစ္ခုခ်င္း ျဖစ္လာတယ္ဆိုတာ ျပန္ျမင္လာတယ္။ ၾကာရင္ အဲဒီ သိတဲ့သေဘာေလးက တျဖည္းျဖည္း ျမန္လာတယ္။ ျမန္ျမန္သိလာတယ္။

သတိ၊ သမာဓိ သိပ္ေကာင္းတုန္းမွာ အေျခအေနအမ်ိဳးမ်ိဳး စိတ္မွာျဖစ္ေပၚလာတာကို ေသေသခ်ာခ်ာ ဆက္တိုက္ၾကည့္တတ္ရင္ အလြန္သိမ္ေမြ ့တဲ့ စိတ္ေတြျဖစ္လာတယ္။ အဲဒီအခါမွာ သိစရာ မရွိေတာ့သလို ျဖစ္သြားတယ္။ တစ္ခ်က္မွတ္လိုက္ရင္ ေပ်ာက္သြားျပီးေတာ့ ေနာက္ထပ္ ဘာမွ မေပၚလာေတာ့ဘူးလို ့ ထင္ရတယ္။ ဘာမွ မရွိတာၾကီးကို သိေနတယ္။ အဲဒီ အေျခအေန သေဘာသဘာ၀ လကၡဏာဟာ အာကိဥၥညာယတန ဆိုတဲ့ အရူပစ်ာန္နဲ ့ အေတာ္ေလး သြားတူေနတယ္။

တစ္ခါတေလ သိေနတာေလးက သိမ္ေမြ ့လြန္းလို ့ သိသလိုလို မသိသလိုလိုေတာင္ ျဖစ္တတ္တယ္။ အဲဒါေတြကို တတ္နိဳင္သေလာက္ သိေအာင္ ၾကိဳးစားမွ။ မသိလို ့ရွိရင္ ဘာမွ ရႈမွတ္စရာမရွိ ျဖစ္ျပီးေတာ့ ဒီအတိုင္းပဲ ျငိမ္ေနျပီး ဘာမွ မသိေတာ့သလို ျဖစ္ေနတယ္။ တစ္ခါတေလ အဲဒါကိုပဲ တရားထူးလို ့ ထင္တတ္တယ္။

ဘာမွ မရွိေတာ့ဘဲ အကုန္ခ်ဳပ္ေနတယ္။ ဘာမွမသိသလိုျဖစ္ေနရင္ သိတဲ့စိတ္ ရွိေသးသလားဆိုတာ ျပန္ၾကည့္ပါ။ သိတဲ့စိတ္ကို ျပန္သိလုိ ့ရေသးရင္ ဒါ-ေလာကီစိတ္ပဲ။ ေလာကီအဆင့္မွာပဲ ရွိေသးတယ္။ ေလာကုတၱရာစိတ္က သိတာကို ျပန္သိလို ့မရေတာ့ဘူး။ ဒီလိုအားထုတ္လို ့ အဆင္ေျပလာတဲ့အခါမ်ိဳးမွာ ကိုယ့္ရဲ ့အားထုတ္မႈကို ရပ္တန္ ့မပစ္ဘဲ ဆက္ျပီး အားထုတ္ဖို ့ အေရးၾကီးတယ္။

တခ်ိဳ ့တပည့္ေတြ ဒကာ ဒကာမေတြဟာ သူတို ့အားထုတ္တာ အေတာ္ကို ေကာင္းေနျပီ။ ဆက္ၾကိဳးစားမယ္ဆိုရင္ အမ်ားၾကီး တိုးတက္သြားနိဳင္တယ္။ အဲဒီအခါ ျပတ္ျပတ္သားသား ဆံုးျဖတ္ျပီး ဆက္အားထုတ္မယ္ဆိုရင္ တကယ္ တိုးတက္မွာပါ။

ဒကာၾကီးတစ္ေယာက္ကေလွ်ာက္တယ္။ “တပည့္ေတာ္ ဆက္အားထုတ္ရင္ ဘာျဖစ္မယ္ဆိုတာကို သိတယ္။ အဲဒီေတာ့ တပည့္ေတာ္ ဆက္မလုပ္ဘူး။ ဒီေလာက္နဲ ့ ေတာ္ထားအံုးမယ္။” တဲ့။ သူက ဘာနဲ ့ ဥပမာတူသလဲဆုိေတာ့ ေခ်ာက္ၾကီးတစ္ခုကို ဟိုဘက္ ဒီဘက္ ကူးဖို ့အတြက္ အလယ္ေခါင္မွာ ၾကိဳးတစ္ေခ်ာင္းရွိတယ္။ အဲဒီၾကိဳးကို ကိုင္ျပီး လႊဲလိုက္ျပီး ၾကိဳးကိုလႊတ္လိုက္ရင္ ဟိုဘက္ကမ္းကို ေရာက္သြားမွာေနာ္။ ဒီဘက္ကို ျပန္လာလို ့မရေတာ့ဘူး။ ဟိုဘက္ကို ေရာက္ခါနီးမွ မလႊတ္ရဲဘူး။ ၾကိဳးကို ဒီအတိုင္းပဲ ကိုင္ထားတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီဘက္ကို ျပန္လာတယ္။

စိတ္ရဲ ့သဘာ၀က ဘယ္ေလာက္ ဆန္းၾကယ္သလဲေနာ္။ လိုခ်င္လြန္းလို ့ ၾကိဳးစားတယ္။ တကယ္ရေတာ့မယ္ဆိုေတာ့ ေနဦး၊ စဥ္းစားအံုးမယ္ ဆိုတာ ျဖစ္လာတယ္။ အဲဒီစိတ္ကိုလည္း ျပန္ၾကည့္တတ္ဖို ့လိုတယ္။ ဒီစိတ္မ်ိဳးက ျဖစ္တတ္တယ္။ ဒီလို အၾကိမ္မ်ားမ်ား လႊဲေနတတ္တယ္။ ေလာကီစိတ္ဘက္ကို ျပန္ျပန္လာတယ္။ အကယ္၍ ဆက္အားထုတ္ျပီး တကယ္ျပတ္ျပတ္သားသား ဆံုးျဖတ္နိဳင္ျပီဆိုရင္ေတာ့ လႊတ္လိုက္ရံုပဲရွိတယ္။ ဒါကို မွတ္ထားသင့္တယ္။ အကယ္၍ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ ျဖစ္လာခဲ့ရင္ ဒီစိတ္ကို နားလည္ဖို ့လိုတယ္။ အျပစ္မတင္သင့္ဘူး။ ဒါဟာ စိတ္ရဲ ့သဘာ၀ပဲ။

ေနေနက် ေနရာမွာ ဆက္ေနခ်င္တယ္။ ဒီေနရာကိုပဲ ပိုေကာင္းေအာင္ ျပဳျပင္ျပီး ဆက္ေနသြားခ်င္တယ္။ တစ္ခါမွ မေရာက္ဖူးတဲ့ ေနရာသစ္ကို သြားရမွာ နဲနဲ ေၾကာက္တတ္တယ္။

ဒကာ၊ ဒကာမေတြအားလံုး တရားကို တကယ္ စြဲစြဲျမဲျမဲ အားထုတ္ၾကပါ။ စြဲျမဲရင္ တိုးတက္ပါတယ္။ မတိုးတက္ဘူးဆိုတာ မရွိပါဘူး။ အဲဒါကို ယံုၾကည္စိတ္ခ်ဖို ့ အင္မတန္ အေရးၾကီးတယ္။ ဘ၀မွာ အေရးၾကီးဆံုးက ေန ့စဥ္ ေန ့စဥ္ ေကာင္းသည္ထက္ ေကာင္းတာေတြ လုပ္သြားဖို ့၊ ျမင့္သည္ထက္ ျမင့္တဲ့ဘက္ကို သြားဖို ့နဲ ့ ေနာက္ဆံုးမွာ အျမင့္ဆံုးျဖစ္တဲ့ အရဟတၱမဂ္ရဖို ့ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒကာ ဒကာမေတြအားလံုး တစ္ေန ့တျခား စိတ္ထား သေဘာထား ပိုေကာင္းလာျပီး မိမိကိုယ္ကို ခ်စ္ခင္ေလးစား တန္ဖိုးထားနိဳင္ၾကပါေစ။ အျမင့္ဆံုးအသိဉာဏ္ကို ရေအာင္ ၾကိဳးစားနိဳင္ၾကပါေစ။


ဆရာေတာ္ ဦးေဇာတိက

“ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြးျမင့္မားေစရန္” စာအုပ္မွ ေကာက္ႏုတ္ေဖာ္ျပပါသည္။

Shared from Ma Sai Mon

No comments:

Post a Comment