Tuesday, May 29, 2012

တစ္ေယာက္တည္း တည့္ေအာင္ေန

ခင္မကန္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးဆိုတာ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ မင္းတုန္းမင္းၾကီးလက္ထက္မွာ ေပၚထြန္းခဲ့တဲ့ ဆရာေတာ္ဘုရားပါ။
တစ္ေန႕ေတာ့ ခင္မကန္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးဆီကို ဒကာတစ္ေယာက္ ေရာက္လာပါတယ္။ ဒကာေရာက္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ ဆရာေတာ္ဘုရားအနားမွာ တျခားဒကာ ဒကာမ တခ်ိဳ႕လည္း ေရာက္ရွိေနပါတယ္။

ေရာက္လာတဲ့ဒကာက ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးကို ဦးခ်၊ ပါလာတဲ့ လွဴဖြယ္၀တၳဳကို ဆက္ကပ္လွဴဒါန္းပါတယ္။ လွဴဒါန္းျပီးေတာ့ “ဆရာေတာ္ဘုရား… တပည့္ေတာ္ကို တရားတိုတုိတုတ္တုတ္ တစ္ပုဒ္ေလာက္ ေဟာပါဘုရား” လို႕ ေလွ်ာက္လိုက္ပါတယ္။

ဒကာက တရားေတာ့ နာခ်င္ပါရဲ႕။ ဒါေပမယ့္ ရွည္ရွည္ေတာ့ နာခ်င္ပံုမေပၚပါဘူး။ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးကလည္း ဒကာရဲ႕ဆႏၵကို မဆန္႕က်င္ပါဘူး။

ဒီေတာ့ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက “တစ္ေယာက္တည္း တည့္ေအာင္ေန” လို႕ ေဟာလိုက္ပါတယ္။

ဆရာေတာ္ကေဟာျပီး ခပ္ဆိတ္ဆိတ္ပဲျငိမ္ေန လိုက္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးဆီက အသံဆက္ထြက္မလာေတာ့ ဒကာက “ဆရာေတာ္ေဟာတဲ့ တရားကလည္း တိုလြန္းအားၾကီးပါတယ္ဘုရား။ တစ္ေယာက္တည္းေနတဲ့သူဟာ ဘယ္သူနဲ႕မတည့္ဘဲေနမွာလဲဘုရား။ ရန္ျဖစ္စရာလူမွ မရွိဘဲဘုရား” လို႕ ျပန္ေလွ်ာက္ပါတယ္။

ဒီအခါက်မွ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက “တစ္ေယာက္တည္း ေနေနေပမယ့္ ကိုယ့္သႏၱာန္မွာ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ရာဂ၊ ကၠုႆာမစၦရိယစတဲ့ အကုသိုလ္တရားေတြ ကိန္းေနရင္ ျဖစ္ေနရင္ တစ္ေယာက္တည္း ရန္ျဖစ္ေနတာပဲ ဒကာရဲ႕။ ေကာင္းတဲ့ကုသိုလ္တရားေတြကို ပယ္ထားျပီး အကုသိုလ္တရားေတြနဲ႕ေနေနရင္ တစ္ေယာက္တည္းေနေပမယ့္ ေသရင္ အပါယ္မုခ်ေရာက္လိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အတိုေကာက္အေနနဲ႕ တစ္ေယာက္တည္း တည့္ေအာင္ေနလို႕ ေျပာတာ” လို႕ ဆရာေတာ္ဘုရားက အက်ယ္ထပ္ရွင္ျပမွ ဒကာလည္း သေဘာေပါက္သြားပါတယ္။ က်န္တဲ့ဆရာေတာ္ဘုရားအနား ေရာက္ေနတဲ့ ဒကာဒကာမေတြလည္း မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ အသိသစ္တရားတစ္ပုဒ္ကို နာလိုက္ရတဲ့အတြက္ အထူး၀မ္းသာသြားၾကပါတယ္။

စာအုပ္ထဲမွာေတာ့ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက အကုသိုလ္ေတြကို အက်ယ္ေဟာျပျပီး ရွင္းျပထားပါတယ္။ ဒီမွာေတာ့ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ပဲ ေရးျပလိုက္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးရဲ႕ စကားေလးကို အေျခခံျပီး ထပ္ေတြးၾကည့္ရင္ တစ္ေယာက္တည္း ေနေနေပမယ့္ ကိုယ့္သႏၱာန္မွာ မေကာင္းတဲ့ အကုသိုလ္စိတ္ေတြ ျဖစ္ေနရင္ တစ္ေယာက္တည္း မတည့္ေအာင္ေနတာပါပဲ။ ေကာင္းတဲ့ကုသိုလ္စိတ္ေတြနဲ႕ ေနေနရင္ တစ္ေယာက္တည္းတည့္ေအာင္ ေနေနတာပါပဲ။

အဓိကကေတာ့ ကိုယ့္သႏၱာန္မွာ မေကာင္းတဲ့ အကုသိုလ္စိတ္ေတြ ျဖစ္ေနရင္ တစ္ေယာက္တည္း ရန္ျဖစ္ေနတာပါပဲ။

ထားပါေတာ့ အခန္းထဲမွာ တစ္ေယာက္တည္းပဲ ေနေနတယ္ဆိုပါေတာ့။ လူဟာတစ္ေယာက္တည္းေနရင္ ပ်င္းတတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စိတ္ထဲကေန အေဖၚေတြကို ေခၚလိုက္ပါတယ္။

စိတ္နဲ႕ေခၚလိုက္တာဆိုေတာ့ ေလယာဥ္ေတြ ကားေတြ မလိုပါဘူး။ ခ်က္ခ်င္းေရာက္လာၾကပါတယ္။ ေခၚပံုနဲ႕ ရန္ျဖစ္ပံုက ဒီလိုပါ။

“ဟိုတစ္ေန႕က မိျဖဴဆြဲလာတဲ့ ဆြဲၾကိဳးေလးက သိပ္လွတာပဲ။ ဟင္း… လူက ပိန္ေညွာင္ေညွာင္ ပိုးဟတ္ျဖဴနဲ႕ တစ္စက္မွ မလိုက္ဘူး။ ေအးေပါ့ သူ႕ေယာက်ာ္းက ဟိုမွာ ဟိုလိုေတြလုပ္ေနတာဆိုေတာ့ ၀ယ္ႏိုင္မွာေပါ့။ ငါနဲ႕ဆို သိပ္လိုက္မွာပဲ၊ လကုန္ရင္ေတာ့ ၀ယ္ျဖစ္ေအာင္ ၀ယ္ဦးမွပဲ။ ဟိုတစ္ေလာက အလုပ္သာ အဆင္ေျပလိုက္ရင္ ဒီေန႕ေတာင္ သြား၀ယ္လို႕ရတယ္။ ေတာက္… ဟိုေကာင္မညွက္စိ ျဖတ္ခုတ္သြားလို႕ေပါ့”

ေလာဘနဲ႕ ေဒါသကို ေခၚလိုက္ျပီး အျပင္က အမ်ိဳးသမီးႏွစ္ေယာက္နဲ႕ ရန္ျဖစ္ေနပါျပီ။

“ဘာလိုလိုနဲ႕ ဟိုေကာင္မေတာင္ ရာထူးတက္သြားျပီ၊ အလုပ္၀င္တုန္းက ငါနဲ႕အတူတူ။ ေအးေပါ့ေလ သူ႕အေဖက ေဘာ့စ္နဲ႕ သူငယ္ခ်င္းဆိုေတာ့ တက္မွာေပါ့။ ပညာအရည္အခ်င္းက ငါ့ေလာက္ေတာင္မရွိဘဲနဲ႕…ဟင္း”

ကၠုႆာမစၦရိယကို ေခၚလိုက္ျပီး ရံုးက လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ အမ်ိဳးသမီးနဲ႕ ရန္ျဖစ္ေနျပန္ပါျပီ။ “တစ္ေန႕က ဟိုအန္တီၾကီးဆီ ဖုန္းဆက္ျပီး ကားလိုလို႕ အကူအညီေတာင္းမိပါတယ္။ မအားဘူးတဲ့။ ဒါ ညာေျပာတာ၊ ဒီကိစၥ ေဖ့ေဖ့ကို တိုင္ရဦးမယ္။ ဒီတစ္သက္ အဲဒီမိန္းမၾကီးဆီ ဘယ္ေတာ့မွ ဖုန္းမဆက္ဘူး။ သူ႕မွာ မာနရွိသလို ငါ့မွာလည္း မာနရွိတာပဲ”

ေဒါသနဲ႕ မာနကို ေခၚလိုက္ျပီး အျပင္က အန္တီၾကီးနဲ႕ ရန္ျဖစ္ေနျပန္ပါျပီ။

“အင္း… ျပီးခဲ့တဲ့ အပတ္ကလည္း ရံုးမွာ တစ္ခါေလး မွားမိပါတယ္။ ငါ့ကို စိတ္ေကာင္း ႏွလံုးေကာင္းထားလုပ္ တဲ့။ သူက ပိုင္ရွင္သူေ႒းဆိုျပီး စကားကို ေျပာလို႕ရတိုင္း ေျပာထည့္လိုက္တာ၊ ငါ့မွာ ႏွစ္ရက္သံုးရက္ေလာက္ စိတ္ဆင္းရဲ ကိုယ္ဆင္းရဲျဖစ္ေနတာ”

အလုပ္ပိုင္ရွင္လူၾကီးက ကိုယ့္ကိုေငါက္ခဲ့တာကို ျပန္ေတြးျပီး ေဒါသနဲ႕ေသာကကို ေခၚလိုက္ျပီး လူၾကီးနဲ႕ ရန္ျဖစ္ေနျပန္ပါျပီ။

ဒါေတြကေတာ့ အခန္းထဲမွာ တစ္ေယာက္တည္းေနျပီး ဟိုလူ႕မေက်နပ္၊ ဒီလူ႕မေက်နပ္နဲ႕ အကုသိုလ္မ်ိဳးစံုကို ကုိယ့္ဆီေခၚျပီး လူမ်ိဳးစံုနဲ႕ ရန္ျဖစ္ေနတာပါ။ ကိုယ္ကသာ ကိုယ္မေက်နပ္တဲ့သူေတြနဲ႕ စိတ္ထဲက ရန္ျဖစ္ေနတာ အျပင္ကလူေတြကေတာ့ သိေတာင္မသိပါဘူး။ သူတို႕ကေတာ့ ကိုရီးယားဇာတ္ကားေလးၾကည့္ျပီး ျငိမ့္ခ်င္ျငိမ့္ေနမွာပါ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဘယ္ေလာက္စိတ္ဆင္းရဲျပီး ဘယ္ေလာက္ပူေလာင္ေနရတယ္ဆိုတာ ျမင္ဖူးသူတိုင္းသိပါတယ္။

တကယ္ေသခ်ာစဥ္းစားၾကည့္ရင္ ဒီလိုစိတ္ဆင္းရဲေအာင္ ကိုယ့္စိတ္ကပဲ တမင္ဖန္တီးယူေနတာပါ။ သူတစ္ပါးက ဖန္တီးေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါကို ကိုယ္က “ငါ စိတ္ဆင္းရဲေအာင္ ငါ့စိတ္က ဖန္တီးေနတာပါလား” ဆိုတာ ပထမဆံုး သိလိုက္ဖို႕ သိပ္အေရးၾကီးပါတယ္။ သိမွလည္း ဖယ္ရွားလို႕ရပါတယ္။ ဒီအသိေလးကို ေကာင္းေကာင္းလက္ခံလိုက္ႏိုင္တာနဲ႕ ဖယ္ရွားရတာ လြယ္သြားပါျပီ။

ဇေလန ဘ၀တိ ပကၤံ၊ ဇေလေန၀ ၀ိသုဇၥ်တိ။

စိေတၱန ဘ၀တိပါပံ၊ စိေတၱေန၀ ၀ိသုဇၥ်တိ။

ရႊံ႕ညြန္ဟာ ေရေၾကာင့္ ျဖစ္ရတာပါတဲ့။ ေရေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ရႊံ႕ညႊန္ကို ေရနဲ႕ပဲ ျပန္ေဆးေၾကာစင္ၾကယ္ရသလို စိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္ရတဲ့ အကုသိုလ္စိတ္ကိုလည္း စိတ္နဲ႕ပဲ ျပန္ေဆးေၾကာ စင္ၾကယ္ပစ္လိုက္ပါတဲ့။

စိတ္က ဖန္တီးထားတဲ့ စိတ္ဆင္းရဲမွုကို စိတ္နဲ႕ပဲ ျပန္ဖယ္ရွားရပါတယ္။

ကဲ ထားပါေတာ့၊ ဖယ္ရွားခ်င္တဲ့စိတ္ ရွိတယ္ပဲ ဆိုပါစို႕။ ဥပမာ… အျပင္က ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ေယာက္က စကားကို မဆင္မျခင္နဲ႕ ကိုယ့္ကို ေျပာထည့္လိုက္တယ္ပဲ ဆိုပါစို႕။ ျဖစ္ခဲ့တာကို ကုိယ္က အေသးစိတ္ျပန္ေတြးျပီး ေဒါသေတြ ေသာကေတြ ၀င္လာျပီပဲ ဆိုပါစို႕။ စိတ္ထဲမွာလည္း တႏံု႕ႏံု႕နဲ႕ “ငါ့ကို ေျပာရက္ေလျခင္း” ဆိုျပီး စိတ္ဆင္းရဲမွု စိတ္မခ်မ္းသာမွုေတြ ျဖစ္လာျပီဆိုပါစို႕။

အခန္းထဲမွာ တစ္ေယာက္တည္းေနာ္။ ဒီျဖစ္စဥ္ကိုၾကည့္ျပီး အေၾကာင္းနဲ႕ အက်ိဳး ခြဲၾကည့္ရေအာင္ပါ။

ကိုယ့္သႏၱာန္မွာ ေဒါသ ေသာက စတဲ့ အကုသိုလ္တရားေတြေၾကာင့္ စိတ္မခ်မ္းသာဘူး။ စိတ္ဆင္းရဲေနရတယ္ ဆိုတဲ့ေနရာမွာ အေၾကာင္းနဲ႕အက်ိဳးခြဲရင္ ေဒါသ ေသာက စတဲ့ အကုသိုလ္ေတြကအေၾကာင္း။ စိတ္ဆင္းရဲမွု ျဖစ္ေနရတာက အက်ိဳးပါ။

အေၾကာင္းနဲ႕အက်ိဳး ကြဲသြားပါျပီ။

စာထဲမွာ အေၾကာင္းနဲ႕အက်ိဳးနဲ႕ ယွဥ္လာရင္ အက်ိဳးေနာက္ကို မလိုက္ဘဲ အေၾကာင္းရင္းကိုရွာျပီး အေၾကာင္းရင္းကို ပယ္ပစ္လိုက္ပါတဲ့။ ဒီေတာ့ အေၾကာင္းရင္းကို ရွာၾကည့္ေတာ့ ကိုယ့္သႏၱာန္မွာ ျဖစ္ေနတဲ့ ေဒါသ ေသာက စတဲ့ အကုသိုလ္တရားေတြပါ။

ဒါေၾကာင့္ ဒီအေၾကာင္းရင္းေတြကို ပယ္လိုက္ရင္ အက်ိဳးဆက္က သူ႕အလိုလိုျပဳတ္သြားပါလိမ့္မယ္။ အေၾကာင္းအက်ိဳးပယ္ပံုနဲ႕ ပတ္သက္ျပီး စာထဲမွာ ဘယ္လို ဥပမာျပထားသလဲဆိုေတာ့ ျခေသၤ့လိုက်င့္ပါ၊ ေခြးလို မက်င့္ပါနဲ႕တဲ့။

ျခေသၤ့ဟာ လူေတြက ေလးေတြျမားေတြနဲ႕ ပစ္ခတ္လာရင္ အက်ိဳးျဖစ္တဲ့ ေလးေတြျမားေတြကို အာရံုမျပဳဘဲ အေၾကာင္းျဖစ္တဲ့ ေလးျမားနဲ႕ပစ္တဲ့ လူကိုပဲ ကိုက္သတ္ပစ္တတ္ပါတယ္တဲ့။ အေၾကာင္းရင္းျဖစ္တဲ့လူကို ကိုက္သတ္လိုက္ႏိုင္ရင္ အႏၱရာယ္ကင္းသြားတာပဲတဲ့။

ေခြးက်ေတာ့ လူက တုတ္တို႕ ခဲတို႕နဲ႕ ပစ္လိုက္ရင္ အေၾကာင္းရင္းျဖစ္တဲ့လူကို အာရံုမျပဳဘဲ အက်ိဳးဆက္ျဖစ္တဲ့ မိမိကို လတ္တေလာနာက်င္ေစတ္တဲ့ တုတ္ေတြခဲေတြကိုပဲ လိုက္ကိုက္တတ္ပါတယ္တဲ့။ ဒီေတာ့ လူက ေနာက္ထပ္ တုတ္ေတြခဲေတြနဲ႕ ပစ္ခတ္ေနဦးမွာျဖစ္သလို အႏၱရာယ္ကလည္း မလြတ္ႏိုင္ပါဘူးတဲ့။

ဒီဥပမာအတိုင္းပါပဲ။ စိတ္မခ်မ္းသာဘူး စိတ္ဆင္းရဲေနတယ္ဆိုရင္ အက်ိဳးဆက္ကို အာရံုမျပဳဘဲ အေၾကာင္းအရင္းကိုရွာျပီး ပယ္ႏွုတ္ပစ္ရပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ျပင္ပပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ ျပဳမွုေျပာဆိုမွုေၾကာင့္ စိတ္မခ်မ္းသာမွု၊ စိတ္ဆင္းရဲမွု ျဖစ္ေနရတယ္ဆိုတာ သာမန္အားျဖင့္ၾကည့္ရင္ ျပင္ပပုဂၢိဳလ္ေၾကာင့္လို႕ ထင္စရာရွိေပမယ့္ တကယ္လို႕သာ ကိုယ့္သႏၱာန္မွာ ေလာဘ ေဒါသ ကၠုႆာမစၦရိယ စတဲ့ အကုသိုလ္တရားေတြ ရွိမေနခဲ့ရင္ ျဖစ္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အကုသိုလ္ ကိေလသာ ကိုယ့္သႏၱာန္မွာ လာေရာက္ေနလို႕သာ စိတ္ဆင္းရဲမွု ျဖစ္ေနရတာပါ။ ဒီေတာ့ အေၾကာင္းရင္းျဖစ္တဲ့ ကိုယ့္သႏၱာန္မွာ ျဖစ္ေနတဲ့ အကုသိုလ္ကိုပဲ ပယ္ပစ္ရမွာပါ။ တကယ္လို႕သာ ကိုယ္က ျပင္ပပုဂၢိဳလ္ကိုပဲ အာရံုျပဳေနမယ္ဆိုရင္ ေခြးက ခဲကိုလိုက္ကိုက္ေနတာနဲ႕တူျပီး ျပင္ပပုဂၢိဳလ္ကို အာရံုျပဳလိုက္ စိတ္ဆင္းရဲမွုျဖစ္လိုက္၊ ျပင္ပပုဂၢိဳလ္ကို အာရံုျပဳလိုက္ စိတ္ဆင္းရဲမွုျဖစ္လိုက္နဲ႕ စိတ္ဆင္းရဲမွုက ဘယ္ေတာ့မွ ဆံုးေတာ့မွာ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ ဆင့္ကဲဆင့္ကဲ ျဖစ္ေနေတာ့မွာပါ။

ျပင္ပပုဂၢိဳလ္ကို အာရံုျပဳျပီးျဖစ္တဲ့ တခ်ိဳ႕အမုန္းေတြဟာ ေနာက္ဘ၀အထိ ပါသြားတတ္ျပီး ကလဲ့စားေခ်တဲ့အထိေတာင္ ျဖစ္သြားတတ္ပါတယ္။

ကိုယ္က သူ႕ကို ကလဲ့စားေခ်လိုက္၊ သူက ကိုယ့္ကို ကလဲ့စားေခ်လုိုက္နဲ႕ အမုန္းသံသရာ ရွည္ေနပါလိမ့္မယ္။

တရားရွာ ကိုယ္မွာေတြ႕… ဆိုတဲ့အတိုင္း ကိုယ့္ကိုယ္ကိုမွာပဲ ျပန္ရွာတာ အမွန္ကန္ဆံုးပါ။ အျပင္ထြက္ရွာေနရင္ တရားမွန္ကို မေတြ႕ႏိုင္ပါဘူး။ ေနာက္တစ္ခုတြဲျပီး သတိထားရမွာက တစ္ဖက္သားရဲ႕ မဆင္မျခင္ေျပာဆိုမွေၾကာင့္ ကိုယ့္မွာ စိတ္ဆင္းရဲမွု ဘယ္ေလာက္ခံစားေနရတယ္ဆိုတာကို ႏွလံုးသြင္းဆင္ျခင္ျပီး တကယ္လို႕ ကိုယ္က တစ္စံုတစ္ေယာက္ကို ေျပာဖို႕ အခြင့္ၾကံဳလာရင္ “သူတစ္ပါး ငါ့ကိုေျပာလိုက္တုန္းက ငါ့မွာ မစားႏိုင္မအိပ္ႏိုင္နဲ႕ စိတ္ဆင္းရဲမွုေတြ ျဖစ္ေနခဲ့ဖူးတယ္။ ငါေျပာလိုက္ရင္ သူစိတ္မခ်မ္းမသာ ျဖစ္သြားလိမ့္မယ္ မေျပာေတာ့ပါဘူးေလ” ဆိုျပီး ကိုယ့္စကားကို ဘရိတ္အုပ္ပစ္ရပါမယ္။

ကိုယ္ကေတာ့ စကားကို မဆင္မျခင္ေျပာျပိး ေမ့ပစ္လိုက္တာပါ။ အေျပာခံရတဲ့သူကေတာ့ သံုးေလးရက္ေလာက္ လူးလိမ့္ေနေအာင္ ခံစားရတာပါ။ ေျပာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္က အၾကီးအကဲျဖစ္ျပီး အေရးပါအရာေရာက္ရင္ ေရာက္သေလာက္ ခံစားရတာပါ။ သာမန္ပုဂၢိဳလ္ကေျပာရင္ေတာ့ ဒီေလာက္ၾကီး မခံစားရပါဘူး။ ကိုယ္က အေရးပါအရာေရာက္တဲ့ လူၾကီးတစ္ေယာက္ ျဖစ္တယ္ဆိုရင္ ပိုဆင္ျခင္ရပါ့မယ္။

ဒါက အပိုအဆစ္အေနနဲ႕ ေျပာတာပါ။ ေရွ႕ကိုပဲ ဆက္ရေအာင္ပါ။ အေၾကာင္းရင္းျဖစ္တဲ့ ကိုယ့္သႏၱာန္မွာ ျဖစ္ေနတဲ့ အကုသိုလ္ ကိေလသာေတြကို ပယ္ထုတ္ပစ္လိုက္ရံုပါပဲ။

ဒီေတာ့ ကိုယ့္သႏၱာန္မွာ ျဖစ္ေနတဲ့ စိတ္ကေလးကို တည့္တည့္ၾကည့္လိုက္ပါ။ ပကတိမ်က္စိနဲ႕ ၾကည့္ခိုင္းတာ မဟုတ္ပါဘူး။ စိတ္ကိုစိတ္နဲ႕ ျပန္ၾကည့္ခိုင္းတာပါ။ ၾကည့္ရင္ေတြ႕တာပါပဲ။ ေတြ႕ရင္ အမည္ေလးတပ္ေခၚလိုက္ပါ။ “ေဒါသ၊ ေသာက” လို႕၊ အကုသိုလ္ဆိုတဲ့ အေကာင္ေတြက သူတို႕ကို လူသိမွာ သိပ္ေၾကာက္ပါတယ္။ လူသိသြားျပီဆိုရင္ပဲ သူတို႕မွာ အေနရ၊ အထုိင္ရ ခက္ေနပါျပီ။ ဒီေတာ့ ကိုယ္က ဥာဏ္နဲ႕ ျမင္ေနရတဲ့ အကုသိုလ္စိတ္ကို နာမည္ေလးတပ္ျပီး “ေဒါသ ေသာက၊ ေဒါသ ေသာက” လို႕ ဥာဏ္ထဲမွာ ျမင္လာတဲ့အထိ အာရံုျပဳျပီး ဆယ္ၾကိမ္ဆယ့္ငါးၾကိမ္ေလာက္ ေခၚပစ္လိုက္ပါ။ သူခိုးဆိုတာ အိမ္ရွင္ႏိုးျပီ သိျပီဆိုရင္ ေျပးေတာ့သလို အကုသိုလ္ဟာလည္း လူသိသြားျပီဆိုရင္ ေျပးဖို႕ အသင့္ျဖစ္ေနပါျပီ။ ကိုယ္က နာမည္ေလးတပ္ျပီး အၾကိမ္ၾကိမ္ေခၚလိုက္ေတာ့ ေျပးေတာ့တာပါပဲ။

အဲဒီလိုေျပာေတာ့ စကားက နည္းနည္းေပါ့ေနသလိုပါပဲ၊ စာသံေပသံေလးနဲက ေျပာၾကည့္ရေအာင္ပါ။ ကိုယ့္သႏၱာန္မွာ ျဖစ္ေနတဲ့စိတ္ကို သတိကပ္ျပီး စိတ္နဲ႕ျပန္သိလိုက္တာ မွတ္လိုက္တာဟာ စိတၱာႏုပႆနာ ျဖစ္သြားတာပါ။

ဒီေတာ့ ျဖစ္ေနတဲ့ စိတ္ကေလးကို သတိကပ္ၾကည့္လိုက္ပါ။ ဘာစိတ္ကေလးလဲ၊ ၾကည့္လို႕ သိျပီဆိုရင္ “ေဒါသ ေသာက ျဖစ္တယ္၊ ေဒါသ ေသာက ျဖစ္တယ္” ဆိုျပီး ဆယ္ခ်က္ ဆယ့္ငါးခ်က္ေလာက္ မွတ္ပစ္လိုက္ပါ။ မွတ္တဲ့ေနရာမွာ ေဒါသ ေသာကရဲ႕ သေဘာအထိ မိေအာင္ မွတ္ရပါ့မယ္။ ဒါမွမဟုတ္ ေဒါသ ေသာကလို႕ မမွတ္ခ်င္လည္း စိတ္ဆင္းရဲေနမွုေလးကို ေသခ်ာသတိကပ္ၾကည့္ျပီး “စိတ္ဆင္းရဲတယ္၊ စိတ္ဆင္းရဲတယ္” ဆိုျပီး ဆင့္ကာဆင့္ကာ မွတ္ပစ္လိုက္ပါ။ မွတ္တဲ့ေနရာမွာ စိတ္ဆင္းရဲတဲ့ သေဘာေလးကို သိႏိုင္သမွ် သိေအာင္ သတိကပ္မွတ္ပါ။ အဲဒီမွာ အာရံုက သိပ္ျပီး အားၾကီးေနရင္ မွတ္သိစိတ္က ႏိုင္ေအာင္ မမွတ္ႏိုင္ဘဲ ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ အဲဒီအခါမ်ိဳးမွာ စိတ္ဓာတ္က်သြားတတ္ပါတယ္။

အာရံုဆိုးရင္ ဆိုးသေလာက္ မွတ္ရခက္ပါတယ္။ စိတ္ဓာတ္မက်ပါနဲ႕။ အာရံုနဲ႕ မွတ္သိစိတ္ သူႏိုင္ကိုယ္ႏိုင္ နပမ္းလံုးေနတယ္လို႕ သေဘာထားပါ။ ျပိဳင္ျပီးနပမ္းလံုးျပီ ဆိုကတည္းက ကိုယ္က အလြယ္နဲကေတာ့ ဘယ္ႏုိင္ႏိုင္မွာလဲ။

ပထမပိုင္းမွာ အာရံုက ဘယ္၀ိုက္ ညာ၀ိုက္ လက္သီးေတြနဲ႕ ေကြ်းေနေတာ့ ကိုယ္က လူးလွိမ့္ေနရပါလိမ့္မယ္။ ေမာရင္ ဒိုင္လူၾကီးကို အနားေတာင္းျပီး ေရေလးဘာေလး ေသာက္လိုက္ပါဦး။

မွတ္လိုက္ အာရံုဆိုးက ျပန္ျပန္ေပၚလိုက္၊ မွတ္လိုက္ အာရံုဆိုးက ျပန္ျပန္ေပၚလိုက္နဲ႕ ပထမႏွစ္ရက္ သံုးရက္အတြင္းမွာ အာရံုဆိုးက မွတ္သိစိတ္ကို ႏိုင္ေနတဲ့သေဘာပါ။ ေလးငါးရက္ေလာက္ ေရာက္လာတဲ့ အခါမွာေတာ့ အာရံုနဲ႕ မွတ္သိစိတ္ သူႏိုင္ကိုယ္ႏုိင္နဲ႕ သေရျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္။ ေျခာက္ရက္ ခုနစ္ရက္ေလာက္ အေရာက္မွာေတာ့ မွတ္သိစိတ္က ႏိုင္သြားပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က်ရင္ေတာ့ ႏွစ္ခ်က္ သံုးခ်က္ေလာက္ မွတ္လိုက္တာနဲ႕ အာရံုဆိုးက ေပ်ာက္ေပ်ာက္သြားပါလိမ့္မယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ မွတ္သိစိတ္ရဲ႕ လက္သီးျပင္းျပင္းေၾကာင့္ အာရံုဆိုး ေနာက္ေကာက္က်သြားတဲ့ သေဘာပါ။ အာရံုကို မွတ္သိစိတ္က ႏိုင္သြားျပီဆိုရင္ စိတ္ထဲမွာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ေက်နပ္ျပီး ေပ်ာ္သြားတတ္ပါတယ္။ အဲဒီအရသာဟာ ဘာနဲ႕မွလဲလို႕ မရပါဘူး။

စာေရးသူကေတာ့ ရူးတယ္ပဲေျပာရမလား မသိပါဘူး။ တစ္ခါတေလ စိတ္ညစ္စရာၾကံဳလို႕မွတ္ျပီး ေဖ်ာက္ရတဲ့အခါ မွတ္သိစိတ္က အာရံုကို ႏိုင္သြားျပီဆိုရင္၊ စိတ္ညစ္စရာ အာရံုဆိုးကို ျပန္ေခၚၾကည့္ပါတယ္။ ျပန္ေခၚတဲ့ေနရာမွာလည္း စိတ္ညစ္စရာျဖစ္ခဲ့သမွ် ျဖစ္စဥ္အားလံုးကို ျပန္ေတြးျပီးကို ျပန္ေခၚတာပါ။ သူငါ့ကို ဘယ္တုန္းက ဘယ္လိုေျပာလိုက္တာ စသည္ျဖင့္ေပါ့။

ျပန္၀င္လာရင္ ျပန္မွတ္ၾကည့္ခ်င္လို႕ပါ။ စိတ္ထဲမွာလည္း တင္းပုတ္ကိုင္ထားျပီး အေပါက္၀က ၀င္လာရင္ ထုပစ္မယ္ဆိုတဲ့ ပံုစံမ်ိဳးနဲ႕ပါ။ ေခၚလိုက္ေတာ့လည္း ျပန္ေပၚလာပါတယ္။ ေပၚလာေပမယ့္ ႏွစ္ခ်က္ သံုးခ်က္ေလာက္ မွတ္လိုက္တာနဲ႕ ေပ်ာက္သြားတာ မ်ားပါတယ္။

အထက္ကေျပာခဲ့တာေတြကေတာ့ တစ္ေယာက္တည္းေနတဲ့အခါ မေကာင္းတဲ့ အကုသိုလ္စိတ္ေတြ ၀င္လာျပီး စိတ္မခ်မ္းသာမွု စိတ္ဆင္းရဲမွုေတြ ခံစားေနရတဲ့အခါ ပယ္ထုတ္နည္းကို ေျပာတာပါ။

ဆရာ၀န္ေတြ ေျပာေျပာေနၾကတဲ့ စကားရွိပါတယ္။ ေရာဂါျဖစ္မွ ကုတာထက္ မျဖစ္ခင္ ၾကိဳတင္ကာကြယ္တာက အေကာင္းဆံုးကုသနည္းပါတဲ့။ ဟုတ္လည္း ဟုတ္ပါတယ္။ ေရာဂါျဖစ္မွ ကုတာထက္ ေရာဂါမျဖစ္ခင္ ၾကိဳတင္ကာကြယ္ထားတာက အေကာင္းဆံုးပါ။

ဒီသေဘာကိုပဲ နည္းယူျပီး ကိုယ္ကလည္း အကုသိုလ္ကို ၾကိဳကာကြယ္ထားလိုက္ရံုပါပဲ။

တစ္ေယာက္တည္းေနတဲ့အခါ အကုသိုလ္စိတ္ေတြ ၀င္လာျပီး စိတ္ဆင္းရဲမွု၊ စိတ္မခ်မ္းသာမွုေတြ ျဖစ္တတ္တဲ့သေဘာေလးကို အာရံုျပဳျပီး တစ္ေယာက္တည္း ေနျဖစ္လိုက္တာနဲ႕ ကမၼ႒ာန္းတစ္ခုခုကို ၾကိဳႏွလံုးသြင္းထားလိုက္ဖို႕ပါ။ ဂုဏ္ေတာ္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေမတၱာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ၀ိပႆနာပဲျဖစ္ျဖစ္ေပါ့။

စိတ္ဆုိတာ အဘိဓမၼာသေဘာအရ အာရံုႏွစ္ခုကို ယူလို႕မရတာဆိုေတာ့ ကမၼ႒ာန္းတစ္ခုခုကို ၾကိဳႏွလံုးသြင္းထားလိုက္ရင္ အကုသိုလ္က ၀င္လို႕ မရေတာ့ပါဘူး။

“တစ္ေယာက္တည္းေနလိုက္တာနဲ႕ ကမၼ႒ာန္းတစ္ခုခုကို ၾကိဳႏွလံုးသြင္းထားလိုက္၊ တစ္ေယာက္တည္းေနလိုက္တာနဲ႕ ကမၼ႒ာန္းတစ္ခုခုကို ၾကိဳႏွလံုးသြင္းထားလိုက္” အဲဒီလိုသာ အက်င့္ေလးလုပ္သြားစမ္းပါ။ ေနာင္တစ္ေယာက္တည္း ေနျဖစ္တဲ့အခါေတြမွာ အထူးေၾကာင့္ၾကစိုက္စရာမလိုဘဲ ကိုယ့္စိတ္က ကမၼ႒ာန္းတစ္ခုခုကို အလိုလိုႏွလံုးသြင္းျပီးသား ျဖစ္ျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။

တစ္ေယာက္တည္းေနတဲ့အခါ ကမၼ႒ာန္းတစ္ခုခုကို ႏွလံုးသြင္းျပီး ေနလို႕ရတဲ့အရသာဟာ အရသာေတြထဲက အရသာတစ္ခုပါ။ အဲဒီအရသာကို အျမဲတမ္းသတိရေနေအာင္ ႏွလံုးသားနဲ႕ က်က္ပစ္လိုက္ပါ။ ျပန္အာရံုျပဳလိုက္တိုင္း ျပန္ျပန္သတိရေနရပါ့မယ္။

ဥပမာ- စားေသာက္ဆိုင္တစ္ခုခုမွာ ေန႕လယ္စာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ညစာပဲျဖစ္ျဖစ္ ၀င္စားလိုက္တဲ့အခါ ကိုယ္မွာစားလိုက္တဲ့ စားစရာဟာ သိပ္ျပီး ခံတြင္းေတြ႕သြားမယ္။ ျပန္ေတြးလိုက္တိုင္း ျပန္ျပန္သတိရေနမယ္။ ေနာက္တစ္ခါ အဲဒီဆိုင္ကိုေရာက္တဲ့အခါ ခံတြင္းေတြ႕ခဲ့တဲ့စားစရာကို ျပန္မွာစားျဖစ္သလိုပါပဲ။ တစ္ေယာက္တည္းေနလိုက္တာနဲ႕ “ငါ တစ္ေယာက္တည္းေနျပီး ဒီကမၼ႒ာန္းေလးကို ႏွလံုးသြင္းျပီး ေနလိုက္တုန္းက ဒီလိုအရသာေလး ခံစားခဲ့ရဖူးတယ္။ အခုလည္း အဲဒီအရသာေလး ခံစားရေအာင္ အဲဒီကမၼ႒ာန္းေလးကို ျပန္ႏွလံုးသြင္းလိုက္ဦးမွပဲ” လို႕ ေတြးျပီးသား ျဖစ္ေနရမွာပါ။ ေတြးျပီး ပြားျပီးသားလည္း ျဖစ္ေနရမွာပါ။

ေကာင္းတာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ မေကာင္းတာပဲျဖစ္ျဖစ္ အက်င့္ေလးလုပ္ထားရင္ စြဲေနတတ္ပါတယ္။ ေကာင္းတာေလးတစ္ခု အက်င့္တစ္ခုလို စြဲသြားျပီဆိုရင္ တစ္ဖက္က အကုသိုလ္ကို ကာကြယ္ျပီးသား ျဖစ္ေနသလို တစ္ဖက္ကလည္း ကုသိုလ္ေတြ ျဖစ္ေနေတာ့ ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္လံုးအတြက္ အဆင္ေျပသြားတတ္ပါတယ္။

တစ္ခါတေလမ်ား ေနရထိုင္ရတာ သိပ္ျပီး စိတ္ခ်မ္းသာေနတတ္ပါတယ္။ အဲဒီလိုအခါမ်ိဳးမွာ ကိုယ့္စိတ္ကေလးကို ျပန္ျပီး အာရံုျပဳၾကည့္ပါ။ ေလာဘ ေဒါသ ရာဂ ကၠုႆာမစၦရိယ စတဲ့ အကုသိုလ္တရားေတြ ကင္းေနတာ ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။

ကိုယ္က ဒီသေဘာေလးကို ေသခ်ာအာရံုျပဳျပီး “ေၾသာ္… အကုသိုလ္တရားေတြ ရင္ထဲမွာ ရွိမေနရင္ ေတာ္ေတာ္စိတ္ခ်မ္းသာပါလား” ဆိုတဲ့ အသိအေတြးေလးေတြကို ႏွလံုးသားထဲကို တစ္ခါတည္း ထည့္ေပးလိုက္ရပါတယ္။

ဥာဏ္နဲ႕ယွဥ္ျဖစ္လာတဲ့ အသိအေတြးကို ႏွလံုးသားနဲ႕ က်က္လိုက္တာပါ။ အာရံုမ်ိဳးစံုက ကိုယ့္ကို ေန႕စဥ္ စာေမးပြဲစစ္ေနတာဆိုေတာ့ ကိုယ္က်က္ထားတဲ့ အသိအေတြးေလးေတြနဲ႕ ျပန္ေျဖယူရပါတယ္။

ကိုယ့္ႏွလံုးသားထဲမွာ အသိအေတြးေတြ က်က္က်က္မထားရင္ စာေမးပြဲက်တတ္ပါတယ္။

ဥပမာ လူတစ္ေယာက္က ကိုယ့္ကို နစ္နစ္နာနာ ေျပာလိုက္မယ္။ ကိုယ္က ေဒါသေထာင္းကနဲထြက္ျပီး သူ႕ကိုစကားနဲ႕ ပက္ကနဲ ျပန္ေျပာလိုက္မိမယ္ဆိုရင္ စာေမးပြဲက်သြားတာပါ။ “ငါ စာေမးပြဲက်သြားျပီ” လို႕ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္လည္း စိတ္ထဲက ျပန္ေျပာလိုက္ပါ။ စာေမးပြဲဆိုတာ က်ရင္ ျပန္ေျဖလို႕ရတာဆိုေတာ့ သတိနဲ႕ ျပန္ေျဖရပါတယ္။

ေလာကီလူမွုနယ္ပယ္ထဲမွာ အာရံုမ်ိဳးစံုရွိေနတာဆိုေတာ့ အကုသိုလ္ျဖစ္စရာေတြကလည္း အမ်ားၾကီးပါ။ ဒီေတာ့ ကိုယ္က ကာကြယ္ေရးေကာ ကုသေရးေကာ ဗဟုသုတရွိျပီး လက္ေတြ႕က်င့္သံုးႏိုင္ဖို႕ သိပ္အေရးၾကီးပါတယ္။ ဘာပဲေျပာေျပာ တစ္ေယာက္တည္းေနျဖစ္တဲ့အခါ ကမၼ႒ာန္းတစ္ခုခုကို ၾကိဳႏွလံုးသြင္းထားလိုက္ရင္ ဘယ္သူနဲ႕မွ ရန္မျဖစ္ေတာ့ဘူးေလ။

က်မ္းကိုး-

၁။ သဂၤဇာစကားပံုေပါင္းခ်ဳပ္၊
ခင္မကန္ဆရာေတာ္ဘုရားစကားပံု။

၂။ သကၠပဥွသုတ္တရားေတာ္၊
မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး

မဇၨ်ိမတရားေတာ္မ်ား(၂)
ႏွင္းေ၀ေန၀င္းစာေပ။

ဆရာေတာ္ ရေ၀ႏြယ္(အင္းမ) ၏ “အေတြးမ်ားႏွင့္ မိတ္ဖြဲ႕ျခင္း” စာအုပ္မွ “တစ္ေယာက္တည္း တည့္ေအာင္ေန” ေဆာင္းပါးေလးကို ၾကိဳက္လြန္း၍ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအတြက္ ျပန္လည္ရိုက္ကူးမွ်ေ၀ပါတယ္။

ခိုင္ခိုင္

အေတြးမ်ားႏွင့္ မိတ္ဖြဲ႕ျခင္း စာအုပ္ကို ဓမၼေဒါင္းလုပ္ဆိုဒ္မွ ေဒါင္းလုပ္ယူရန္... http://dhammadownload.com/YaWaiNgwe-eBookInMyanmar.htm

No comments:

Post a Comment