ႀကီးက်ယ္ခန္႔ညားျပီး ျမင့္ျမတ္တဲ့ သူေတာ္ေကာင္းေတြရဲ့ နွလုံးသားဆုိတာ ဘယ္ဘက္ျခမ္းမွာ ကရုဏာရွိျပီး၊ ညာဘက္အျခမ္းမွာ ပညာ အျပည့္ရွိပါတယ္။ အဲဒီ ကရုဏာ၊ ပညာတရားေတြနဲ႔ ကုိယ္ပုိင္ဘ၀၊ ကုိယ္ပုိင္အခြင့္အေရးေတြကုိ စေတးျပီး အမ်ားေကာင္းစား ေရးအတြက္ ေလာကအေပၚ ေစတနာ အျပည့္အ၀ ထားႏုိင္တာကုိ “ပါရမီျဖည့္တယ္”လုိ႔ ေခၚတာတာပါ။
“ပါရမီ”ဆုိတာ ျမင့္ျမတ္သူေတြရဲ့ ပုံရိပ္၊ ျမင့္ျမတ္သူေတြရဲ့ နွလုံးသား ၊ျမင့္ျမတ္သူေတြရဲ့ စရဏတရားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ေျပာရရင္ “ပါရမီျဖည့္တယ္”ဆုိတာ ေလာဘ၊အတၱ၊ မာနေတြေၾကာင့္ အက်ည္းတန္ အရုပ္ဆုိးလွတဲ့ လူ႔ဘ၀၊ လူ႔ေစတနာကုိ အလွပ၊ အယဥ္ေက်း၊ အသိမ္ေမြ႔ဆုံးျဖစ္ေအာင္ ျခယ္မႈန္းျပဳျပင္ တန္ဆာဆင္ေပးတာကုိ ေခၚတာပါ။ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ဟာ ေလးအသေခၤ်နဲ႔ ကမၻာတစ္သိန္း ပါရမီျဖည့္တယ္ဆုိတာ မိမိရဲ့ဘ၀၊ မိမိရဲ့ေစတနာကုိ လွသည္ထက္လွေအာင္ အားထုတ္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ၾကာပန္းရဲ့အလွဟာ ေရကန္ကုိ တန္ဆာဆင္ႏုိင္သလုိ ဘ၀ရဲ့ အလွဟာလည္း ေလာကကုိ တန္ဆာဆင္ေပးႏုိင္ပါတယ္။ ပါရမီေတြ ျပည့္၀လုိ႔ မိမိရဲ့ဘ၀က ပုိ၍ ပုိ၍ လွေလ ေလာကကုိလည္း ပုိ၍ ပုိ၍ လွေအာင္ တန္ဆာဆင္ႏုိင္ေလ ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ‘ပါရမီ’ ဆုိတာ လူ႔ဘ၀ရဲ့ ျမတ္နုိး တန္ဖုိးထားစရာ အလွပဆုံး “ေတာ္၀င္ပန္း တစ္ပြင္”့ ပါ။ ပါရမီပန္းေတြမ်ား ပြင့္လန္းေနျပီဆုိရင္ အက်ည္းတန္မႈေတြနဲ႔ ျပည့္လွ်မ္းေနတဲ့ ဒီလူ႔ဘ၀ ခရီးၾကမ္းႀကီးဟာ အင္မတန္မွ သာယာလွပ ေပ်ာ္ ေမြ႔ဖြယ္ ေကာ္ငးလွပါတယ္။
သာသနာေတာ္မွာ ဘုရားရွင္ရဲ့ အဆုံးအမ ၾသ၀ါဒကုိ ေျခေျခ ျမစ္ျမစ္ လက္ခံရရွိသူေတြ အဖုိ႔ ဘ၀သံသရာ ေရွ႔ေရးနဲ႔ ပတ္သက္ လာရင္ -----
(၁) ဒီဘ၀မွာ ကြ်တ္တန္း၀င္ဖုိ႔၊
(၂) ဆုတစ္ခုခုကုိ ရည္ရြယ္ပန္ဆင္ကာ ပါရမီျဖည့္ဖုိ႔၊ ဒီအေရးကိစၥ ႏွစ္ခုကလြဲလုိ႔ တျခားေရြး ခ်ယ္စရာ ရွိမေနေတာ့ပါ။
ဗုဒၶသာသနာ၀င္ေတြအဖုိ႔ ဘ၀ခ်မ္းသာဟူသမွ်ရဲ့ ေနာက္ဆုံး ပန္းတုိင္ဟာ အရိယာပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ဖုိ႔ပါ။ အရိယာပုဂိၢဳလ္ျဖစ္ဖုိ႔ဆုိတာ အရိယသစၥာကုိ သိျမင္ႏုိင္ရမွာပါ။ အရိယသစၥာကုိ သိျမင္ႏုိင္ဖုိ႔ဆုိတာ ပါရမီ မရွိဘဲ မျဖစ္ႏုိင္ပါ။ ပါရမီဆုိတာ ျမင့္ျမတ္မႈသုိ႔ သြားရာ တစ္ေၾကာင္းတည္းေသာ ခရီး၊ တစ္ခု တည္းေသာ ခရီးလမ္းမၾကီးျဖစ္ပါတယ္။ ပါရမီလမ္းမႀကီးကုိ စြန္႔ပစ္ျပီး ျမင့္ျမတ္မႈ ပန္းတုိင္သုိ႔ ေရာက္ ႏုိင္ရုိး ထုံးစံမရွိပါ။
ဒါေၾကာင့္ ဗုဒၶျမတ္စြာရဲ့ ကရုဏာနဲ႔ ပညာရနဲ႔ေတြ သင္းပ်ံ႔ေနဆဲ ယခုလုိ ကာလမ်ိဳးမွာ ျမင့္ျမတ္ မႈကုိ ျမတ္ႏုိးၾကသူတုိင္းဟာ ပါရမီေကာင္းမႈ တစ္ခုခုကုိ ေန႔စဥ္ ၀တ္ထားျပီး ျပဳလုပ္အားထုတ္သင့္္ၾက ပါတယ္။ ေၾကးနဲ႔ ေရႊဟာ “ ၀ါ “ တာခ်င္းတူေပမယ့္ တန္ဖုိးခ်င္း မတူညီႏိုင္သလုိ ရုိးရုိး ကုသိုလ္နဲ႔ ပါရမီ ကုသိုလ္ဟာလည္း “ ကုသိုလ္ခ်င္း” တူေပမယ့္ အရွိန္အ၀ါ အက်ိဳးေပးတာခ်င္း အင္မတန္ျခားနားပါ တယ္။
ရုိးရုိးကုသိုလ္ဟာ ကုိယ္က်ိဳးရွာ အသာစံလုိမႈ ပါ၀င္ေနတတ္တာမုိ႔ အေၾကာင္းအား မေကာင္းသလုိ အက်ိဳးေပးလည္း မသန္တတ္ပါဘူး။ ရုိးရုိးကုသိုလ္ရဲ့ ပန္းတုိင္းဟာ ေလာကီအက်ိဳးမွာ လမ္းဆုံး ေနတတ္ျပီး၊ အက်ိဳးေပးျပီးရင္လည္း အသစ္က ျပန္စရတာမုိ႔(ရွာလုိက္၊ရလုိက္၊ ကုန္သြားလုိက္နဲ႔၊ သံသရာလည္ေန တတ္ပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ရံ အေၾကာင္းမညီညြတ္လုိ႔ လုံး၀အက်ိဳးမေပးဘဲ အေဟာ သိကံ ျဖစ္သြားတာလည္း မေရမတြက္ႏုိင္ေအာင္ပါပဲ။
ပါရမီကုသိုလ္ကေတာ့ ကုိယ္က်ိဳးစြန္႔၊ အနစ္နာခံမႈကုိ အရင္းတည္တာမုိ႔ အေၾကာင္းအား ေကာင္းသလုိ အက်ိဳးေပးလည္း သန္ပါတယ္။ ပါရမီ ကုသုိလ္ရဲ့ ပန္းတုိင္ဟာ ေလာကုတၱရာျဖစ္တာမုိ႔ ေလာကီ သံသရာထဲမွာ လည္မေနတတ္သလုိ လမ္းဆုံးမေရာက္ခင္ ေပ်ာက္ပ်က္သြားရုိး မရွိလုိ႔ အက်ိဳးမဲ့ အေဟာသိကံ ျဖစ္သြားတာမ်ိဳးလည္း မရွိပါဘူး။
အခ်ဳပ္ေျပာရရင္ ရုိးရုိးကုသိုလ္ဟာ ေလာကီက်ိဳးကုိသာ ျဖစ္ေစႏုိင္တယ္၊ မခုိင္မာဘူး၊ ပ်က္စီးတတ္တယ္။ ပါရမီကုသုိလ္ကေတာ့ ေလာကီက်ိဳးကုိသာမက ေလာကုတၱရာ အက်ိဳးကုိပါ ျဖစ္ေစႏိုင္တယ္။ ခုိင္မာတယ္။ မပ်က္ျပယ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔ အသိဥာဏ္ႀကီးသူတုိင္းဟာ ရုိးရုိးကုသိုလ္ ထက္ ပါရမီကုသုိလ္ကုိ ပုိျပီး ျမတ္ႏုိးတန္ဖုိးထားေလ့ရွိပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ ပါရမီ ကုသိုလ္ဆုိတာ ဘယ္လုိရန္သူမ်ိဳးကမွ် မေႏွာက္ယွက္ မဖ်က္ဆီး၊ မဟန္႔ တား၊ မခုိးယူႏုိင္တဲ့ “အနုဂါမိကေရႊအုိး” အတြင္း ပစၥည္းမ်ိဳးပါ။ ဒီအေၾကင္းနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ဓမၼပုံျပင္က ေလးတစ္ပုဒ္ကုိ ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။
အတြင္းပစၥည္း မပ်က္စီးရင္ ျပီးတာပဲ
တစ္ခါတုန္းက ေနျပည္ေတာ္နဲ႔ မနီးမေ၀း ေတာအုပ္ကေလးထဲမွာကပၸိယႀကီးတစ္ဦးနဲ႔ ေတာရ ေဆာက္တည္ေနတဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးတစ္ပါး ရွိခဲ့ဖူးတယ္။
အဲဒီဆရာေတာ္ႀကီးဟာ ရဟန္းပ်ိဳဘ၀တုန္းကေတာ့ ေနျပည္ေတာ္မွာ အင္မတန္ေက်ာ္ၾကားတဲ့ ပရိယတၱိအေက်ာ္ စာခ်ဆရာေတာ္ႀကီး တစ္ပါးပါ။ ပိဋကသုံးပုံကုိ ထုံးလုိေျခ၊ ေရလုိေႏွာက္ႏုိင္ျပီး စာသင္သံဃာေတာ္ ရာေပါင္းမ်ားစြာကုိ စာခ်ေပးတဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးပါ။
ဒါေပမယ့္ ၀ါေတာ္(၃၀)အရမွာ သံေ၀ဂျဖစ္စရာ တစ္ခုနဲ႔ ႀကုံရျပီး “ပိဋကတ္ေတာ္ေတြဆုိတာ သင္ယူျပီးတဲ့အခါ သိတဲ့အတုိင္း မက်င့္ရင္ စာအုပ္ထဲကလာျပီး စာအုပ္ထဲျပန္ ၀င္သြားမွာ၊ သိထားတဲ့ အတုိင္း တကယ္က်င့္သုံးမွသာ ကုိယ့္နွလုံးသားထဲမွာ ကုိယ္ပုိင္တရားအျဖစ္ က်န္ရစ္ခဲ့မွာ”လုိ႔ ခံယူ ေတာ္မူျပီး စာသင္စာခ်တဲ့အလုပ္ကုိ တပည့္ႀကီးေတြ လက္ထဲ လႊဲအပ္ျပီး ေတာထြက္ေတာ္မူခဲ့တာတဲ့။
ဆရာေတာ္ႀကီးဟာ နံနက္လင္းလုိ႔ ဆြမ္းခံ၀င္ျပီဆုိရင္ ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္က အရွင္မဟာကႆပမေထရ္ျမတ္ႀကီးရဲ့ ထုံးကုိ ႏွလုံးမူျပီးေတာ့ ေနျပည္ေတာ္ အစြန္အဖ်ားက ဆင္းရဲသား ရပ္ကြက္ေတြထဲကုိ ၾကြျပီး ဆင္းရဲသူ၊ ဆင္းရဲသားေတြကုိ ခ်ီးေျမွာက္ေလ့ရွိပါတယ္။
တစ္ေန႔ေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ့ ေမႊးပ်ံ့တဲ့ ဂုဏ္သတင္းေၾကာင့္ ေနျပည္ေတာ္ထဲက အင္မ တန္ခ်မ္းသာတဲ့ သူေဌးႀကီးတစ္ဦးဟာ ဆရာေတာ္ႀကီးကုိ ဖူးေတြ႔ဖုိ႔ ေတာအုပ္ထဲက သစ္ရြက္မုိး ေက်ာင္းကေလးကုိ ေရာက္လာပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးကုိ ဖူးေျမာ္ကန္ေတာ့အျပီး ဆရာေတာ္ႀကီး ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ သီတင္းသုံးဖုိ႔အတြက္ ေနျပည္ေတာ္ထဲမွာ ေက်ာင္းႀကီးတစ္ေဆာင္ ေဆာက္လုပ္ လွဴဒါန္းလုိပါေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။
အဲဒီအခါ ဆရာေတာ္ႀကီးက “မိမိအေနနဲ႔ ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားတဲ့ အေဆာင္အေယာင္ေတြနဲ႔ မေန ထုိင္လုိေၾကာင္း၊ အဲဒီလုိ ေနထုိင္ရင္ ေလာကီအာရုံ ကာမဂုဏ္ေတြကုိ အႏွစ္သာရ ဘာမွ်မရွိေၾကာင္း ေဟာၾကားဆုံးမေနတဲ့ မိမိရဲ့ ေျပာဆုိခ်က္ေတြနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ ေနတဲ့အျပင္ ဒီတရားေတာ္အေပၚ မွာလည္း ၾကားနာရသူေတြဟာ ယုံၾကည္ေတာ့မွာ မဟုတ္ေၾကာင္း” မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။
ျပီးမွ ဆရာေတာ္ႀကီးက “မိမိကုိ တကယ္ၾကည္ညုိတယ္ဆုိရင္ မရွိဆင္းရဲသားေတြကုိ လွဴဒါန္း ဖုိ႔နဲ႔ ဆင္းရဲသားေတြမွာ ေနမေကာင္း မက်န္းမမာျဖစ္တဲ့အခါ အလြန္ဒုကၡေရာက္တာမုိ႔ ဆင္းရဲသား ေတြအတြက္ ဇီ၀ိတဒါန အခမဲ့ ေဆးကုသေပးဖုိ႔” မိန္႔ၾကားေတာ္မူပါတယ္။
အဲဒီလုိ ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ့ ၾသ၀ါဒေတြကုိ နာယူရတဲ့အခါ သူေဌးႀကီးဟာ ဆရာေတာ္ႀကီးကုိ အရင္ကထက္ ပုိျပီးၾကည္ညုိမိသတဲ့။ ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ့ ၾသ၀ါဒအတုိင္း ဆင္းရဲသားေတြအတြက္လည္း ရန္ပုံေငြထူေထာင္ကာ အခမဲ့ ေဆးကုသေပးတဲ့ ေဆးရုံေတာ္ႀကီးတစ္ခု ေနျပည္ေတာ္ထဲမွာ ေဆာက္ လုပ္လွဴဒါန္းပါတယ္။
ဒီလုိနဲ႔ ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ့ ၾကည္ညုိဖြယ္ရာ ဂုဏ္သတင္းေတြဟာ ေနျပည္ေတာ္အတြင္း ပ်ံ့ႏွံ့လာကာ ေရႊနန္းေတာ္ထဲအထိ ေရာက္လာသတဲ့။ အဲဒီအခါ ဘုရင္မင္းျမတ္က ဆရာေတာ္ႀကီးကုိဘြဲ႔တံ ဆိပ္ေတာ္ေတာ္ေတြ အထပ္ထပ္ ဆက္ကပ္ျပီး ေနျပည္ေတာ္မွာ ၾကြေရာက္သီတင္းသုံးဖုိ႔ ပင့္ေလွ်ာက္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆရာေတာ္ႀကီးက ပင့္ေလွ်ာက္တုိင္း “ေတာထဲမွာ ေနရတာ ပုိျပီး ခ်မ္းသာပါ တယ္” ဆုိျပီး ၾကြေတာ္မမူဘူးတဲ့။
ဘုရင္မင္းျမတ္ကေတာ့ လက္မေလွ်ာ့ဘဲ ဆရာေတာ္ႀကီးကုိ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျပျပီး ေနျပည္ေတာ္မွာၾကြျပီး သာသနာျပဳဖုိ႔ ပင့္ေလွ်ာက္ပါတယ္။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီးလည္း မေနသာေတာ့ဘဲ ေနျပည္ေတာ္ႀကြျပီး ဘုရင္မင္းျမတ္ေဆာက္လုပ္ လွဴဒါန္းအပ္တဲ့ ေရႊနန္းေတာ္ေက်ာင္းသစ္ ႀကီးမွာ သီတင္းသုံးေတာ္မူရပါတယ္။
ဘုရင္မင္းျမတ္ ေဆာက္လုပ္ေတာ္မူတဲ့ ေရႊနန္းေတာ္ေက်ာင္းႀကီးဟာ နာမည္နဲ႔ လုိက္ဖက္ေအာင္ပဲ အင္မတန္ ခမ္းနားႀကီးက်ယ္လွပါတယ္။ ေရႊပိန္းခ် ပန္းကႏုတ္ေတြ ရတနာေတြ စီျခယ္ ထားတဲ့ တုိင္လုံးႀကီးေတြ၊ အဖုိးတန္ ေကာ္ေဇာႀကီးေတြနဲ႔ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးတစ္ခုလုံးဟာ ဖိတ္ဖိတ္ ေတာက္ေနသတဲ့။
ဒါေပမယ့္ ဆရာေတာ္ႀကီးကေတာ့ “ရဟန္းဆုိတာ ျငိမ္ျငိမ္ကေလးေနျပီး ျငိမ္းေအာင္ က်င့္ရတဲ့သူပဲ၊ ျငိမ္လည္း မျငိမ္ဘူး၊ ျငိမ္းလည္း မျငိမ္းဘူးဆုိရင္ သကၤန္း၀တ္ထားတာမုိ႔ ရဟန္းေတာ့ ရဟန္းပါပဲ၊ ဒါေပမယ့္ ဘုရားႀကိဳက္တဲ့ ရဟန္းမ်ိဳးေတာ့ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ အဲဒီလုိ ရဟန္း မ်ိဳးဟာ ဒီဘ၀က စုတိျပတ္ေၾကြ ေသလြန္တဲ့အခါ အမ်ားက “ပ်ံေတာ္မူသြားျပီ”လုိ႔ ထင္ၾကေပမယ့္ သူကုိယ္တုိင္ကေတာ့ “လွ်ိဳးေတာ္မူခ်င္ လွ်ိဳးေတာ္မူေနမွာ” အခုဘ၀မွာ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ေနရျပီး ေတာ့မွ ေနာက္ဘ၀ေရာက္တဲ့အခါ ေအာက္တန္းက် မ်က္ႏွာငယ္ေနရတယ္ဆုိရင္ မေကာင္းပါဘူး ကြာ”လုိ႔ ကပၸိယႀကီးကုိ ေျပာျပပါတယ္။
ေနာက္ျပီးေတာ့ “ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးရဲ့ အမ်ားေကာင္းက်ိဳးျပဳ ေအာင္ျမင္မႈဆုိတာ ေက်ာင္းႀကီး၊ ကန္ႀကီး၊ ေစတီႀကီး၊ အေဆာက္အအုံအႀကီးႀကီးနဲ႔ အဖြဲ႔အစည္းႀကီးတစ္ခု တည္ေဆာက္ျပႏုိင္မႈအေပၚမွာ တည္တာမဟုတ္ပါဘူး။ လူမ်ားစုရဲ့ ရင္ထဲႏွလုံးသား ထဲမွာ အသိဥာဏ္ အလင္းေရာင္၊ ျမင့္ျမတ္မႈ မ်ိဳးေစ့ ထည့္သြင္းေပးႏုိင္မႈရွိ-မရွိ အေပၚမွာသာ တည္ထာပါကြ”လုိ႔လည္း အမိန္႔ရွိေတာ္ မူပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္မုိ႔ ဆရာေတာ္ႀကီးဟာ ခံယူခ်က္အတုိင္းပဲ ေန႔ခင္းဘက္မွာ ေရႊနန္းေတာ္ေက်ာင္းေပၚ မွာ သီတင္းသုံးေတာ္မူျပီး ညေမွာင္ရီပ်ိဳးတာနဲ႔ တစ္ျပိဳင္နက္ ေတာ အုပ္ကေလးဘက္ကုိ ထြက္ျပီး တစ္ပါးတည္း ေနေတာ္မူပါတယ္။ နံနက္ခင္း အရုဏ္တက္မွပဲ ေက်ာင္းႀကီးဆီကုိ ျပန္ၾကြလာေလ့ရွိ ပါတယ္။
ဒီလုိေနလာေတာ္မူရင္းက တစ္ညမွာေတာ့ ဒီေရႊနန္းေတာ္ ေက်ာင္းႀကီးကုိ မီးစြဲေလာင္ပါတယ္။ ေတာ္ေတာ္နဲ႔ မျငိမ္းသတ္ႏုိင္တာမုိ႔ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီး တစ္ခုလုံး ေလာင္ကြ်မ္းသြားပါတယ္။ အဲဒါနဲ႔ မနက္ခင္း အလင္းေရာက္လုိ႔ ဆရာေတာ္ႀကီး ေတာအုပ္ဘက္က ျပန္ၾကြလာ ေတာ္မူတဲ့အခါ ကပၸိယ အဖုိးႀကီးက ျပာပုံဘ၀ေရာက္ေနတဲ့ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးကုိ ညႊန္ျပျပီး “ဆရာေတာ္ဘုရား၊ ေက်ာင္း ေတာ္ႀကီးကေတာ့ မေန႔ညက မီးစြဲေလာင္လုိ႔ ျပာပုံဘ၀ေရာက္သြားျပီဘုရား။တပည့္ေတာ္တုိ႔ ဘယ္နွယ့္လုပ္ရမလဲဘုရား”လုိ႔မ်က္ႏွာငယ္ကေလးနဲ႔ ေလွ်ာက္ပါတယ္။
ဆရာေတာ္ႀကီးက “ဟဲ့ ကပၸိယႀကီး၊ ေက်ာင္းဆုိတာ ေလာင္စရာေတြနဲ႔ တည္ေဆာက္ ထားတာပဲ၊ မီးေလာင္တာ အဆန္းလာဟဲ့၊ ေက်ာင္းႀကီး မီးေလာင္တာ ဘာမွ်အေရးမႀကီးဘူး၊ အတြင္း ပစၥည္းေတြ မပ်က္စီးရင္ ျပီးတာပဲ”လုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။ အဲဒီအခါ ကပၸိယႀကီးက “ဟာ.. အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္လည္း အိပ္ေပ်ာ္ေနတာမုိ႔ ဘာအတြင္းပစၥည္းမွ် မရလုိက္ဘူးဘုရား။ အကုန္လုံး မီးထဲပါသြားတာပဲ”လုိ႔ ျပန္ေလွ်ာက္ပါတယ္။
အဲဒီအခါ ဆရာေတာ္ႀကီးက “ဟဲ့…ကပၸိယႀကီး၊ ဘုန္းႀကီးဆုိလုိတဲ့ အတြင္းပစၥည္းဆုိတာ တျခားဟာကုိ ေျပာတာမဟုတ္ဘူး၊ ကုိယ္ရဲ့ အတြင္း အဇၥ်တၱ ႏွလုံးသားထဲမွာရွိတဲ့ ကုသိုလ္ပါရမီကုိ ရည္ရြယ္ျပီး ေျပာတာပါ။
ဗဟိဒၶ အျပင္ပန္းပစၥည္းဥစၥာဆုိတာ ဘယ္အရာမွ ဆုပ္ကုိင္ထားလုိ႔ မရဘူး၊ အားလုံး အခ်ိန္ တန္ရင္ ေပ်ာက္ကြယ္သြား ကုန္တာခ်ည္းပဲ။ ဘုန္းႀကီးေရာ၊ ကပၸိယႀကီးေရာ ဘ၀သံသရာမွာ သိၾကား မင္းလည္း ျဖစ္ခဲ့ရ၊ စၾက၀ေတးမင္းလည္း ျဖစ္ခဲ့ရဖူးတာပဲ၊ သူေဌး သူႀကြယ္ျဖစ္ခဲ့ရတဲ့ ဘ၀ဆုိတာက ေတာ့ ေျပာမေနနဲ႔ေတာ့၊ မေရတြက္ႏုိင္ဘူး။
ဒါေပမယ့္ အခုအခ်ိန္ ျပန္ၾကည့္ရင္ေလ အဲဒီတုန္းက ပုိင္ခဲ့၊ ဆုိင္ခဲ့ရတာေတြအားလုံး ဘာတစ္ခုမွ် လက္ထဲ က်န္ရစ္ခဲ့တာ မရွိဘူး။ ကပၸိယႀကီး ဟုိေက်ာင္းရင္ျပင္မွာ ေဆာ့ကစားေနတဲ့ ေခြးေတြကုိ ႀကည့္လုိက္စမ္း၊ အရင္ အတိတ္ဘ၀ေတြတုန္းက သူတုိ႔လည္း မင္းညီ မင္းသား နန္းတြင္းသူ နန္းတြင္ သူေတြ ျဖစ္ခဲ့ၾကမွာပဲ။
ဘ၀သံသရာ တစ္ေလွ်ာက္လုံး တကယ္တမ္း ကုိယ့္လက္ထဲ က်န္ရစ္ႏုိင္ခဲ့တာဆုိလုိ႔ ပါရမီ ကု သုိလ္ပဲ ရွိတယ္။ ကုသိုလ္ပါရမီ ဆုိတာ သူေတာ္ေကာင္းေတြရဲ့ တကယ့္အတြင္း ပစၥည္းပဲ၊ ဒီအတြင္း ပစၥည္းေတြ မပ်က္စီးရင္ အျပင္ ဗဟိဒ ပစၥည္းဥစၥာေတြ ပ်က္ခ်င္သေလာက္ ပ်က္ပါေစ၊ ဘာမွ် ႏွေျမာ တသေနဖုိ႔ မလုိပါဘူး။ အဲဒီ အတြင္းပစၥည္း ပါရမီကုသိုလ္ေတြ ပ်က္စိးကုန္မွ တကယ့္ကုိ ပ်က္စီး ဆုံး ရွဳံးတာပဲ”လုိ႔ ကပၸိယႀကီး နားလည္ေအာင္ အရွည္ႀကီး ရွင္းျပေတာ္မူတယ္။
အဲဒီအခါ ကပၸိယႀကီးက ဆရာေတာ္ႀကီး အမိန္႔ရွိတာေတြ အင္မတန္မွန္လွတာမုိ႔ “မွန္ပါဘုရား” လုိ႔ေတာင္ ျပန္မေလွ်ာက္ႏုိင္ေတာ့ဘဲ သူ႔ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ့ မ်က္ႏွာေတာ္ကုိသာ အခုမွ ျမင္ဖူးသလုိ အားရပါးရႀကီး ဖူးေျမာ္ေနမိပါသတဲ့။
ေလာကမွာ အတြင္းပစၥည္းဆုိတာ အေရးအႀကီးဆုံး ျဖစ္သလုိ အလုံျခဳံဆုံးျဖစ္ေအာင္လည္း သိမ္းဆည္းတတ္ၾကပါတယ္။ ဒီပုံျပင္ကုိ ေျပာျပရတဲ့ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ ပုံျပင္ထဲမွာ ပါတဲ့ အတုိင္း ဘ၀သံသရာမွာ ပါရမီကုသိုလ္ကုိသာ တကယ့္စစ္မွန္တဲ့ အတြင္းပစၥည္းအျဖစ္ ျမတ္ႏုိ္း နွစ္ျခိဳက္ သိမ္းပုိက္ႏုိင္ၾကေစဖုိ႔ပါ။
ပါရမီဆုိတာ လူစြမ္းေကာင္း လူရည္ခြ်န္ေတြရဲ့ သီးသန္႔ဥစၥာ မဟုတ္ပါဘူး။ ျမင့္ျမတ္တဲ့ ႏွလုံးသားနဲ႔ ေလာကကုိခ်စ္ခင္ အလွဆင္လုိသူတုိင္း ျဖည့္က်င့္ဆည္းပူးႏုိင္တဲ့ လူ႔က်င့္၀တ္ေတြပါ။ ရုိးရုိးရွင္းရွင္းေျပာရရင္ပါရမီျဖည့္တယ္ဆုိတာ လူသားတစ္ဦးအေနနဲ႔ ျမင့္ျမတ္တဲ့ လူ႔က်င့္၀တ္ကုိ လူသားဆန္စြာ ပီပီျပင္ျပင္ ျဖည့္က်င့္အားထုတ္တာကုိ ေခၚတာပါ။
ပါရမီဆုိတာ မိမိအတြက္ စြန္႔လႊတ္အနစ္နာခံရတာမုိ႔ အသြင္သ႑ာန္အေနနဲ႔ ႏွစ္ျမိဳ့ဖြယ္ရာ မေကာင္းေပမယ့္ အႏွစ္သာရအေနနဲ႔ ေတာ့ ေလာကအတြက္ ျမင့္ျမတ္တဲ့ “စံ” တစ္ခုျဖစ္တာမုိ႔ ျမတ္ႏုိးဖြယ္ အတိျဖစ္ပါတယ္။ ကရုဏာ၊ ပညာနဲ႔ မိမိဘ၀ကုိ စေတးျပီး အမ်ားအက်ိဳး သယ္ပုိး ေဆာင္ရြက္လုိတဲ့ က်င့္၀တ္ သူရဲေကာင္းေတြ လူသားဆန္တဲ့ သူေတာ္စင္ေတြ၊ စာရိတၱသတၱိ ျပည့္၀သူေတြ ရွိေနသမွ် ပါရမီပန္းေတြကေတာ့ ဒီကမၻာေပၚမွာ ဖူးပြင့္ေ၀ဆာ လွပေနဦးမွာပါ။
ေတာ္၀င္ႏြယ္
Shared from Shwe Yee
No comments:
Post a Comment