ဤဘဒၵကမၻာမွ သခ်ၤာေရတြက္
ကမၻာတစ္သိန္းအထက္ အစျပဳခဲ့ပါ၏။
ထိုစဥ္က ေလာက၌ ပဒုမုတၱရ ျမတ္စြာဘုရားသည္
ပြင့္ေတာ္မူလ်က္ ရွိ၏။ ေလာက၏ အက်ိဳးစီးပြားကို
ေဆာင္ေတာ္မူဆဲျဖစ္၏။ ထိုအခါက ၀ိသာခါ
အေလာင္းအလ်ာ ဥပါသိကာမသည္ ၾကီးစြာေသာ
ေကာင္းမႈကို ျပဳ၏။ ၾကီးစြာေသာ ေကာင္းမႈဟူသည္မွာ
ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္တကြ သံဃာေတာ္ တစ္သိန္းတို ့ကို
ခုနစ္ရက္တိုင္တိုင္ ဆြမ္းလုပ္ေကြ်းျခင္း ျဖစ္၏။
အဆံုးေန ့၌ သကၤန္းမ်ားကို လွဴဒါန္းျခင္းျဖစ္၏။
ထို ့ေနာက္ အလွဴဒါနျပဳေသာ ဥပါသိကာမတို ့တြင္
အသာဆံုး ဧတဒဂ္ဆုကို ပန္၏။ ထိုဆုကို ရဖို ့အတြက္
၀ိသာခါအေလာင္းအလ်ာသည္ ကမၻာတစ္သိန္းတိုင္တိုင္
ျဖည့္က်င့္ရ၏။ ၀ိသာခါအတြက္ အလွဴဒါနျပဳရာ၌
ဧတဒဂ္ရဖို ့အတြက္ ျဖတ္လမ္းဟူ၍ မရွိ၊ လမ္းေဟာင္းသာ
ရွိ၏။ လမ္းေဟာင္းဟူသည္မွာလည္း ဧတဒဂ္ဆုရဖို ့အတြက္
ကမၻာတစ္သိန္းတိုင္တိုင္ ပါရမီမ်ားကို ျဖည့္က်င့္ျခင္း ျဖစ္၏။
ထိုသို ့ျဖည့္က်င့္ရာတြင္ အျခားစည္းစိမ္မ်ားကို ေတာင့္တျခင္း
မရွိဘဲ ဒါနျပဳရာတြင္ ဧတဒဂ္ရဖို ့တစ္ခုတည္းကိုသာ
ေတာင့္တခဲ့ရ၏။ ေတာင့္တရုံႏွင့္ မျပီးေသးဘဲ ကမၻာတစ္သိန္း
တိုင္ေအာင္ ပံ့ပိုးရင္း အခ်ိန္ကို ေစာင့္ခဲ့ရ၏။ ထိုက္တန္ေသာ
အက်ိဳးကိုလိုခ်င္လွ်င္ ထိုက္တန္ေသာ အခ်ိန္ကို ေစာင့္ရသည္မွာ
ဓမၼတာျဖစ္၏။
၀ိသာခါအေလာင္းအလ်ာသည္ ထိုဧတဒဂ္ဆုကို
ရဖို ့အတြက္ အခ်ိန္ကာလလိုေသးသျဖင့္ လူ ့ျပည္၌လည္း
က်င္လည္ခဲ့ရ၏။ နတ္ျပည္၌လည္း က်င္လည္ခဲ့ရ၏။
ထိုသို ့က်င္လည္ခဲ့ရာတြင္ ကႆပျမတ္စြာဘုရားရွင္လက္ထက္
ကိကီမင္းၾကီး၏ သမီးေတာ္ဘ၀သည္ ထင္ရွား၏။
၀ိသာခါ အေလာင္းအလ်ာသည္ ကိကီမင္းၾကီး၏
အေထြးဆံုး သမီးေတာ္ျဖစ္ခဲ့၏။ ထိုစဥ္က သူမ၏ အမည္သည္
သံဃဒါသီ ဟူ၍ျဖစ္၏။ အမည္ႏွင့္လိုက္ေလ်ာေအာင္ပင္
၀ိသာခါ အေလာင္းအလ်ာသည္ သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္မ်ား၏
ေ၀ယ်ာ၀စၥကို အားစိုက္ခြန္စိုက္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့၏။
ကႆပျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ ထံေတာ္၌လည္း အလွဴဒါန
ျပဳၾကေသာ ဥပါသိကာမတို ့တြင္ အသာဆံုး ဧတဒဂ္ဆုကိုပင္
ပန္ခဲ့၏။ ထိုစဥ္က ၀ိသာခါအေလာင္းအလ်ာသည္
အခ်ိန္မက်ေသးသျဖင့္ ဧတဒဂ္ဆုကို မရရွိခဲ့ေခ်။
အခ်ိန္ဟူသည္မွာလည္း တိုေတာင္းလွသည္ မဟုတ္။
ကမၻာတစ္သိန္းတိုင္ေအာင္ပင္ ျဖစ္၏။
ယခုေတာ့ အခ်ိန္သည္ ေစ့ေရာက္ျပီ။ ကမၻာတစ္သိန္းကာလသည္
ျပည့္ေလျပီ။ ပြင့္ခ်ိန္တန္ေသာအခါ ပြင့္၍ သီးခ်ိန္တန္မွ သီးၾက
သည္မွာလည္း ဓမၼတာပင္ျဖစ္၏။ အမွန္အားျဖင့္ ေလာကတြင္
ၾကံဳၾကိဳက္ျခင္းဟူ၍ မရွိ။ အေၾကာင္းတရားတို ့၏ ျပည့္စံုျခင္းသာ
ရွိ၏။ အေၾကာင္းတရားတို ့၏ ျပည့္စံုျခင္းကို အျပည့္အစံု
မခြဲျခားႏိုင္ေသာအခါ ၾကံဳၾကိဳက္ျခင္းဟူ၍ ဆိုၾက၏။
၀ိသာခါေက်ာင္းအစ္မၾကီးသည္ ကမၻာတစ္သိန္းအထက္က
အစျပဳခဲ့ေသာ မိမိ၏ ေကာင္းမႈမ်ိဳးေစ့သည္ ယခုေတာ့
အပင္ေပါက္၍ အသီးကိုသီးေပျပီ။ ၀ိသာခါသည္
ကမၻာတစ္သိန္းအထက္က ပဒုမုတၱရ ျမတ္စြာဘုရားထံေတာ္၌
စိုက္ပ်ိဳးခဲ့ေသာ မိမိ၏ ေကာင္းမႈမ်ိဳးေစ့သည္
ယခုေဂါတမျမတ္စြာဘုရား၏ လက္ထက္ေတာ္တြင္ အသီးသီးေပျပီ။
မ်ိဳးေစ့ကို စိုက္ပ်ိဳးျခင္းႏွင့္ မ်ိဳးေစ့မွ အသီးသီးျခင္းတို ့ကား
ႏွစ္ေပါင္းကမၻာတစ္သိန္းၾကာ၏။ မ်ိဳးေစ့၏ ဓမၼတာပင္ျဖစ္၏။
မ်ိဳးေစ့၏ အသီးအေနျဖင့္ ၀ိသာခါသည္ ဆုရွစ္ပါးကို
လည္းေကာင္း၊ ဧတဒဂ္ကိုလည္းေကာင္း ရမည္ျဖစ္၏။
ဆုရွစ္ပါး ဟူသည္မွာ -
၁။ သံဃာအား အသက္ထက္ဆံုး မိုးေရခံ သကၤန္းကို လွဴဒါန္းခြင့္ရျခင္း။
၂။ အာဂႏၱဳက ဧည့္သည္ရဟန္းတို ့အား ဆြမ္းလွဴဒါန္းခြင့္ရျခင္း။
၃။ ခရီးသြား ရဟန္းတို ့အား ဆြမ္းလွဴဒါန္းခြင့္ရျခင္း။
၄။ ဂိလာနရဟန္းတို ့အား ဆြမ္းလွဴဒါန္းခြင့္ရျခင္း။
၅။ သူနာျပဳရဟန္းတို ့အား ဆြမ္းလွဴဒါန္းခြင့္ရျခင္း။
၆။ ဂိလာနရဟန္းတို ့အား ေဆး၀ါးလွဴဒါန္းခြင့္ရျခင္း။
၇။ အျမဲတမ္း ယာဂုလွဴဒါန္းခြင့္ ရျခင္း။
၈။ ဘိကၡဳနီသံဃာအား ေရသႏုပ္သကၤန္းကို လွဴဒါန္းခြင့္ရျခင္း။
တို ့ျဖစ္ၾက၏။
သာသနာေတာ္၌ အရွင္ေကာင္းတို ့အား လွဴဒါန္းခြင့္ရျခင္းသည္
ႏွယ္ႏွယ္ရရ ဘုန္းကံမဟုတ္။ ယင္းသို ့လွဴဒါန္းခြင့္ရျခင္းကို
က်မ္းဂန္မ်ား၌ သာသနာျပဳခြင့္ရျခင္းဟူ၍ ဆိုပါ၏။
အမွန္အားျဖင့္ ဘုန္းကံႏွင့္ျပည့္စံုသူမ်ားသာ သာသနာျပဳခြင့္
ရၾက၏။ သာသနာျပဳျခင္းႏွင့္ ပက္သက္၍ ရတနာသံုးပါးအား
ပစၥည္းေလးပါး လွဴဒါန္းျခင္းကို အျပင္ပံုသ႑ာန္အေနျဖင့္
ေတြ ့ရမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း အတြင္းသရုပ္အေနျဖင့္မူ
တဏွာ ေလာဘ သတ္ျခင္းကို ေတြ ့ရမည္ျဖစ္၏။
အမွန္အားျဖင့္ ေလာက၌ တကယ္တမ္းခ်မ္းသာေအာင္
အားထုတ္ျခင္းဟူသည္မွာ မိမိတို ့၏ သႏၱာန္၌ ကိန္းေနေသာ
တဏွာ ေလာဘကို ေသေအာင္ သတ္ျခင္းသာ ျဖစ္၏။
ျမတ္စြာဘုရားသည္ အေနကဇာတိ သံသာရံ ဥဒါန္းဂါထာေတာ္ျဖင့္
ေလာဘကိုႏိုင္လွ်င္ ေလာကကို ႏိုင္ျပီးျဖစ္ေၾကာင္း ေဟာၾကား
ေတာ္မူထား၏။ ထို ့ေၾကာင့္ ေလာဘကို သတ္ျခင္းသည္သာ
တကယ္တမ္း သာသနာျပဳျခင္းျဖစ္၏။ ပစၥည္းေလးပါး
လွဴဒါန္း၍ လူ ့စည္းစိမ္၊ နတ္စည္းစိမ္၊ ျဗဟၼာစည္းစိမ္ကို
ရည္ေမွ်ာ္ျခင္းသည္ အႏွစ္သာရအားျဖင့္ သာသနာျပဳျခင္းမဟုတ္။
၀ါဏိဇၨ၀ါဒအရ ကုန္သြယ္ျခင္းသာ ျဖစ္၏။ ထို ့ေၾကာင့္
အလွဴဒါန္နျပဳရာ၌ ကုန္သြယ္ျခင္းသေဘာ မသက္ေရာက္
ရေလေအာင္ အလွဴဒါန၏ အတြင္းသရုပ္ကို ျမင္ေအာင္ၾကည့္ရ၏။
အလွဴဒါန၏ အျပင္ပံုသ႑ာန္ႏွင့္ အတြင္းသရုပ္ကိုလည္းေကာင္း
ယင္တို ့၏ အဆက္အစပ္ကိုလည္းေကာင္း ျမင္ေအာင္ၾကည့္ႏိုင္မွ
အေျဖမွန္ကို သိႏိုင္မည္ျဖစ္၏။
၀ိသာခါေက်ာင္းအစ္မသည္ တကယ္ပင္ သာသနာျပဳခဲ့သူျဖစ္၏။
ထို ့ေၾကာင့္လည္း ၀ိသာခါသည္ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရား
သာသနာေတာ္၌ ပစၥည္းေလးပါး လွဴဒါန္းသူ ဥပါသိကာမ
တို ့တြင္ အသာဆံုး ဧတဒဂ္ကို ရမည့္သူျဖစ္၏။
ထို ့ေၾကာင့္ သာသနာျပဳျခင္းႏွင့္ ပက္သက္၍ ၀ိသာခါ
ေက်ာင္းအစ္မၾကီး၏ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းကို နားလည္ေအာင္
အားထုတ္အပ္၏။ ထိုသုိ ့အားထုတ္ရာတြင္ ဒါန၏
အျပင္ပံုသ႑ာန္ကိုလည္းေကာင္း ၊ဒါန၏ အတြင္းသရုပ္ကို
လည္းေကာင္း၊ အျပင္ပံုသ႑ာန္ႏွင့္ အတြင္းသရုပ္တို ့၏
အဆက္အစပ္ကိုလည္းေကာင္း ျမင္ေအာင္ၾကည့္ျပီး
သာသနာျပဳျခင္း၏ အနက္အဓိပၸာယ္ကို နားလည္ေအာင္
ၾကိဳးပမ္းအပ္ပါ၏။
၀ိသာခါေက်ာင္းအစ္မသည္ လြန္ေလျပီးေသာ
ကမၻာတစ္သိန္းထက္က ပဒုမုတၱရ ျမတ္စြာဘုရား
ထံေတာ္၌ မိမိစိုက္ပ်ိဳးခဲ့ေသာ ေကာင္းမႈမ်ိဳးေစ့မွ
ယခုအသီးသီးလာသည္ကို ျမင္ေတြ ့ရသျဖင့္
ဥဒါန္းက်ဴးရင့္ျခင္းသာ ျဖစ္၏။ စိတ္ေဖာက္ျပန္
ေသာအားျဖင့္ သီခ်င္းကို သီဆိုျခင္းမဟုတ္ဟူ၍
ျမတ္စြာဘုရားသည္ ရဟန္းေတာ္မ်ားအား
ေအာက္ပါအတိုင္း တရားေဒသနာေတာ္ကို ဂါထာျဖင့္
ေဟာၾကားေတာ္မူ၏။
- ပန္းသည္သည္ ပန္းပံုမွ မ်ားစြာေသာ ပန္းကံုးတို ့ကို
သီကံုးဘိသကဲ့သို ့၊
- သတၱ၀ါတို ့သည္ ဘ၀ပန္းရုံမွ မ်ားစြာေသာ ကုသိုလ္
ပန္းကံုးတို ့ကို ျပဳအပ္ပါ၏။
ပန္းဥယ်ာဥ္ရွိ ပန္းရုံ၌ ေကာင္းေသာ ပန္းမ်ားလည္း
ပြင့္ႏိုင္၏။ မေကာင္းေသာ ပန္းမ်ားလည္း ပြင့္ႏိုင္၏။
သို ့ရာတြင္ ပန္းသည္မ်ားကမူ မေကာင္းေသာပန္းမ်ားကို
ပယ္ရွား၍ ေကာင္းေသာပန္းမ်ားကို ေရြးခ်ယ္၍
သီကံုးၾက၏။ ထို ့ေၾကာင့္ ပန္းသည္မ်ားသည္ မိမိတို ့၏
ပန္းဥယ်ာဥ္ရွိ ပန္းရုံမ်ား၌ မေကာင္းေသာ ပန္းမ်ား
မပြင့္ႏိုင္ေအာင္ ၊ ေကာင္းေသာ ပန္းမ်ား ပြင့္သည္ထက္
ပြင့္ႏိုင္ေအာင္ ၾကိဳးပမ္းၾက၏။ သို ့မွသာ ပန္းသည္မ်ားသည္
မိမိတို ့၏ ပန္းဥယ်ာဥ္ရွိ ပန္းရုံမ်ားမွ လွပေသာ
ပန္းမ်ားကို သီးကံုးႏိုင္မည္ျဖစ္၏။ ပန္းကံုးမ်ား လွပါမွ
ပန္းကံုးမ်ား၏ တန္ဖိုးသည္ ျမင့္မားမည္ျဖစ္၏။
ထို ့အတူပင္ ေလာကသည္ ပန္းဥယ်ာဥ္ျဖစ္၍ ဘ၀သည္
ပန္းရုံျဖစ္၏။ ေလာကတည္းဟူေသာ ပန္းဥယ်ာဥ္ရွိ
ဘ၀တည္းဟူေသာ ပန္းရုံမွ အကုသိုလ္ပန္းမ်ားလည္း
ပြင့္ႏိုင္၏။ ကုသိုလ္ပန္းမ်ားလည္း ပြင့္ႏိုင္၏။
သတၱ၀ါတို ့သည္ မိမိတို ့၏ ဘ၀တည္းဟူေသာ
ပန္းရုံမွ အကုသိုလ္ပန္းမ်ား မပြင့္ရေလေအာင္
ကုသိုလ္ပန္းမ်ားသာ ပြင့္ရေလေအာင္ ၾကိဳးပမ္းအပ္၏။
အကုသိုလ္ပန္းမ်ားကိုလည္း သီကံုး၍ရ၏။
ကုသိုလ္ပန္းမ်ားကိုလည္း သီကံုး၍ရ၏။
အကုသိုလ္ပန္းမ်ားကို သီကံုးေသာအခါ
သမုဒယသစၥာပန္းကံုးကို ရ၏။
ကုသိုလ္ပန္းမ်ားကို သီကံုးေသာအခါ
မဂၢသစၥာ ပန္းကုံးကို ရ၏။
ေလာကတည္းဟူေသာ ပန္းဥယ်ာဥ္ကို သမုဒယသစၥာ
ပန္းကံုးမ်ားျဖင့္ တန္ဆာဆင္ေသာအခါ
ေလာကတည္းဟူေသာ ပန္းဥယ်ာဥ္သည္
ဒုကၡသစၥာသေဘာကို ေဆာင္ကာ အျမဲတမ္း
မျငိမ္းမခ်မ္း ရွိေပလိမ့္မည္။ ေလာကတည္းဟူေသာ
ပန္းဥယ်ာဥ္ကို မဂၢသစၥာပန္းကံုးမ်ားျဖင့္
တန္ဆာဆင္ေသာအခါ ေလာကတည္းဟူေသာ
ပန္းဥယ်ာဥ္သည္ နိေရာဓသစၥာ သေဘာကိုေဆာင္ကာ
အျမဲတမ္း ျငိမ္းခ်မ္းျခင္း ရွိေပလိမ့္မည္။
၀ိသာခါေက်ာင္းအစ္မၾကီးသည္ ပဒုမုတၱရျမတ္စြာဘုရား
လက္ထက္ေတာ္မွစ၍ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရား
လက္ထက္ေတာ္တိုင္ေအာင္ ကမၻာတစ္သိန္းတို ့
ကာလပတ္လံုး ေလာကတည္းဟူေသာ ပန္းဥယ်ာဥ္ရွိ
ဘ၀တည္းဟူေသာ ပန္းရုံမွ အကုသိုလ္ပန္းမ်ား
မပြင့္ရေလေအာင္ ကုသိုလ္ပန္းမ်ား ပြင့္သထက္
ပြင့္ရေအာင္ ၾကိဳးပမ္းျပီး ကုသိုလ္ပန္းမ်ားကို
သီကံုးထားေသာ မဂၢသစၥာပန္းကံုးမ်ားျဖင့္
တန္ဆာဆင္လိုက္ရာ ၊ သူမအတြက္ ေလာကတည္းဟူေသာ
ပန္းဥယ်ာဥ္သည္ မျငိမ္းခ်မ္းေသာ ဒုကၡသစၥာအဆင့္မွ
ျငိမ္းခ်မ္းေသာ နိေရာဓသစၥာ အဆင့္သို ့ေရာက္သြားခဲ့ေလျပီ။
အက်ဥ္းအားျဖင့္ ဆိုရလွ်င္ ေလာကသည္ ပန္းဥယ်ာဥ္ျဖစ္၏။
ဘ၀သည္ ပန္းရုံျဖစ္၏။ ဘ၀ပန္းရုံမွ အကုသိုလ္ပန္းမ်ား
မပြင့္ဘဲ ကုသိုလ္ပန္းမ်ားသာ ပြင့္ေအာင္ ၾကိဳးပမ္းရ၏။
အကုသိုလ္ပန္းမ်ား ပြင့္လွ်င္ ဘ၀သည္ ဒုကၡျဖစ္၏။
ကုသိုလ္ပန္းမ်ား ပြင့္လွ်င္ ဘ၀သည္ ဒုကၡနိေရာဓ ျဖစ္၏။
ဒုကၡနိေရာဓဟူသည္ သိႏၱိသုခပင္ ျဖစ္၏။
(ဆရာၾကီး ဦးေရႊေအာင္ ေရးသားေသာ
ဓမၼပဒ-၀ိသာခါ၀တၳဳ မွ)
ေမတၱာျဖင့္ စီကံုးပူေဇာ္သူ
အႏိႈင္းမဲ့စာတိုေပစမ်ား
(www.infinitydhamma.com)
No comments:
Post a Comment