ထိုသူၾကြယ္မသည္ ပါေ၀ယ်က၏ ဒါယိကာမျဖစ္၏။
ပါေ၀ယ်ကသည္ အာဇီ၀က တကၠတြန္းျဖစ္၏။
သူၾကြယ္မသည္ ပါေ၀ယ်ကကို သားအရင္းလို ခ်စ္၏။
အမွန္အားျဖင့္ ထိုသူၾကြယ္မသည္ ထိုဘ၀၌ပင္
သစၥာေလးပါးကို ထိုးထြင္း၍သိျပီး ေသာတာပန္
ျဖစ္ေလာက္ေအာင္ ပါရမီရင့္သူ ျဖစ္၏။ သို ့ပါလ်က္
သူၾကြယ္မသည္ အာဇီ၀ကမ်ားကို ကိုးကြယ္လ်က္ရွိ၏။
အထူးသျဖင့္ ပါေ၀ယ်ကကို ကိုးကြယ္လ်က္ရွိ၏။
သူၾကြယ္မသည္ ပါေ၀ယ်ကကို သားလိုလည္း ခ်စ္၏။
ကိုးကြယ္စရာ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦး အေနျဖင့္လည္း ကိုးကြယ္၏။
သူၾကြယ္မသည္ ပါေ၀ယ်ကထံ၌ တရားဓမၼကို နာၾကား၏။
ပါေ၀ယ်ကတို ့၏ အာဇီ၀ကဂုိဏ္း၏ အဆံုးအမအတိုင္းလည္း
လိုက္နာက်င့္သံုး၏။
သို ့ရာတြင္ သူၾကြယ္မသည္
အာဇီ၀ကတို ့၏ အဆံုးအမျဖစ္ေသာ အာဇီ၀ကတို ့၏
သာသနာ၌ မဂၢင္ရွစ္ပါးကို အရိပ္အေယာင္မွ်ပင္ မေတြ ့။
မဂၢင္ရွစ္ပါး၏ အရိပ္အေယာင္ကို မေတြ ့ေသာ္လည္း
သူၾကြယ္မသည္ အာဇီ၀ကမ်ားကို ကိုးကြယ္ျမဲ ကိုးကြယ္၏။
ပါေ၀ယ်ကကိုလည္း ေထာက္ပံ့ျမဲေထာက္ပံ့၏။
သံေယာဇဥ္ဆိုသည္က ခက္၏။ တြယ္တာမိလွ်င္
ျဖတ္ရက္၏။ အမွန္အားျဖင့္ သံေယာဇဥ္ဟူသည္
မဂ္ဥာဏ္ျဖင့္သာ ျဖတ္ႏိုင္ေသာ ၾကိဳးျဖစ္၏။
သာမာန္ေလာကီ ကုသိုလ္ဥာဏ္မ်ားျဖင့္ ျပတ္ပါေသာ္လည္း
တင္း၍ခံတတ္၏။ ဤသည္ကိုပင္ မာရ္နတ္၏ တပ္၌
က်ဆံုးျခင္း ဟူ၍ဆိုရ၏။ ယခုလည္း သူၾကြယ္မသည္
ပါေ၀ယကအေပၚ သားလုိတြယ္တာမိေသာ သံေယာဇဥ္ေၾကာင့္
မာရ္နတ္၏ တပ္မ၌ က်ဆံုးရျခင္း ျဖစ္၏။
ထိုစဥ္က သာ၀တၳိျပည္သူျပည္သားမ်ားသည္ ျမတ္စြာဘုရား၏
ေက်ာင္းေတာ္သို ့ သြားတရားနာေလ့ရွိၾက၏။ သူၾကြယ္မသည္
ျမတ္စြာဘုရား၏ ေက်ာင္းေတာ္သို ့သြား၍ တစ္ခါမွ် တရား
နာယူျခင္း မရွိ။ ထို ့ေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရား၏ ဒါနကထာကိုလည္း
နာၾကားဖူးျခင္း မရွိ။ သီလကထာကိုလည္း နာၾကားဖူးျခင္း မရွိ။
ဒါနကထာႏွင့္ သီလကထာတို ့သည္ နတ္ျပည္သို ့ေရာက္ေၾကာင္း
လမ္းစဥ္ႏွင့္ ပက္သက္ေသာ တရားေဒသနာမ်ား ျဖစ္ၾက၏။
နိဗၺာန္သို ့ေရာက္ေၾကာင္း လမ္းစဥ္ႏွင့္ ပက္သက္ေသာ
မဂၢကထာကို ၾကားနာဖို ့ကား ေ၀းေလ၏။
သူၾကြယ္မၾကီး၏ အိမ္နီးနားခ်င္းတို ့သည္
ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္သို ့သြား၍ ျမတ္စြာဘုရား၏
တရားေဒသနာေတာ္မ်ားကို နာၾကားၾက၏။ နတ္ျပည္
စည္းစိမ္ကိုလိုလွ်င္ လိုက္နာက်င့္သံုးရမည့္ ဒါနႏွင့္
သီလတို ့ကို သူတို ့သည္ သိလာၾက၏။ ကာမဂုဏ္တို ့မွ
လြန္ေျမာက္ျပီး ကာမဂုဏ္ခ်မ္းသာတို ့ထက္ ပိုေသာ
နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို ရလိုပါလွ်င္ လိုက္နာက်င့္သံုးရမည့္
မဂၢင္ရွစ္ပါး အက်င့္ျမတ္တရားကိုလည္း သူတို ့သည္
သိလာၾက၏။ အိမ္နီးနားခ်င္းေကာင္းမ်ားအေနျဖင့္
သူတို ့သိလာၾကေသာ တရားဓမၼမ်ားကို သူၾကြယ္မအား
ေျပာၾကားေသာအခါ သူၾကြယ္မသည္ မ်ားစြာစိတ္၀င္စား၏။
သူၾကြယ္မ၏ ပါရမီတို ့သည္ သူ ့အဆင့္အေလ်ာက္ ရင့္ေလျပီ။
ထို ့ေၾကာင့္ သူၾကြယ္မသည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ ေက်ာင္းေတာ္သို ့
သြား၍ ျမတ္စြာဘုရား၏ တရားေဒသနာေတာ္မ်ားကို
မ်ားစြာ နာၾကားခ်င္လာ၏။ သူေျပာလူေျပာ ၾကားရရုံႏွင့္ပင္
ျမတ္စြာဘုရား၏ တရားေတာ္သည္ မ်ားစြာအံ့ဖြယ္ရွိပါ၏။
တစ္ခါမွ် မၾကားဖူးေသာ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကိုလည္း ၾကားရ၏။
အမွန္အားျဖင့္ သူၾကြယ္မသည္ မိမိ၏ ရင့္ေသာပါရမီဥာဏ္ျဖင့္
ျမတ္စြာဘုရား၏ တရားေတာ္ အတိမ္အနက္ကို ခန္ ့မွန္းႏိုင္၏။
ထို ့ေၾကာင့္ သူၾကြယ္မသည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ ေက်ာင္းေတာ္သို ့
သြား၍ ျမတ္စြာဘုရား၏ တရားေဒသနာေတာ္ကို နာၾကားလိုျခင္း
ျဖစ္၏။ ပါရမီမ်ားက ႏိႈးေဆာ္လာေသာအခါ ဤသို ့ပင္ ျဖစ္ရ၏။
ထို ့ေၾကာင့္ သူၾကြယ္မသည္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္သို ့ သြား၍
တရားနာရန္ ဆံုးျဖတ္လိုက္၏။
ဆံုးျဖတ္ျပီးေနာက္ ပါေ၀ယ်ကအား ေျပာၾကား၏။
အမွန္အားျဖင့္ ပါေ၀ယ်ကသည္ သူၾကြယ္မ၏
ဆိုးတိုင္ပင္ ေကာင္းတိုင္ပင္ ျဖစ္၏။ ထို ့ေၾကာင့္
သူၾကြယ္မက ပါေ၀ယ်ကအား ထုတ္ေဖာ္ေျပာျပျခင္းျဖစ္၏။
ထိုအခါ ပါေ၀ယ်ကသည္ မ်ားစြာတုန္လႈပ္သြား၏။
သူ ့အတြက္ ဒါယိကာမတစ္ေယာက္ ဆံုးရႈံးသြားမွာ မ်ားစြာစိုးရိမ္၏။
ထို ့ေၾကာင့္ ပါေ၀ယ်ကသည္ သူၾကြယ္မအား ေဇတ၀န္
ေက်ာင္းေတာ္သို ့သြားေရာက္၍ တရားမနာရန္ ေျပာၾကား၏။
ယခင္ကဆိုလွ်င္ ပါေ၀ယ်က သေဘာမတူေသာ လုပ္ငန္း
ဟူသမွ်ကို သူၾကြယ္မသည္ မလုပ္ဘဲ ေနျမဲျဖစ္၏။
ယခုအခါ၌မူ ပါရီမီကံ၏ ႏိႈးေဆာ္မႈေၾကာင့္ သူၾကြယ္မသည္
ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္သို ့သြား၍ ျမတ္စြာဘုရား၏
တရားေတာ္ကို နာယူရန္ အလြန္စိတ္သန္လ်က္ရွိ၏။
ထို ့ေၾကာင့္ ဒုတိယအၾကိမ္ သူၾကြယ္မသည္ ပါေ၀ယ်ကအား
ေျပာျပန္၏။ ပါေ၀ယ်ကလည္း ဒုတိယအၾကိမ္ တားျမစ္ျပန္၏။
သူၾကြယ္မက တတိယအၾကိမ္ ပါေ၀ယ်ကအား ေျပာျပန္၏။
ပါေ၀ယ်ကလည္း တတိယအၾကိမ္ တားျမတ္ျပန္၏။
ထိုအခါ သူၾကြယ္မသည္ တစ္မ်ိဳးၾကံ၏။ ပါေ၀ယ်ကကို
ေတာင္းပန္ေနလွ်င္ေတာ့ ပါေ၀ယ်ကက တား့ျမစ္ေနသျဖင့္
ျမတ္စြာဘုရား၏ တရားေဒသနာေတာ္ကို နာယူျဖစ္မည္ မဟုတ္။
ျမတ္စြာဘုရားကို အိမ္သုိ ့ဆြမ္းစားပင့္ျပီး တရားနာမွပဲ
ျဖစ္ေပေတာ့မည္။ ဤသို ့သူၾကြယ္မက ၾကံ၏။
ၾကံသည့္အတိုင္းပင္ မိမိ၏ သားအား ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္သို ့
သြား၍ ျမတ္စြာဘုရားအား ဆြမ္းစားပင့္လႊတ္လိုက္၏။
သားလည္း ျမတ္စြာဘုရားကို ဆြမ္းစားပင့္ရန္ သြား၏။
သုိ ့ရာတြင္ သူၾကြယ္မ၏ သားသည္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္သို ့
တိုက္ရုိက္မသြားဘဲ အာဇီ၀ကေက်ာင္းတိုက္သို ့သြား၍
ပါေ၀ယ်ကကို ေတြ ့၏။
ပါေ၀ယ်က ကအက်ိဳးအေၾကာင္း
ေမးျမန္းေသာအခါ မိမိ၏ မိခင္က ျမတ္စြာဘုရားကို
ဆြမ္းစားပင့္ခိုင္းလိုက္သျဖင့္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္သို ့
သြား၍ ျမတ္စြာဘုရားကို ဆြမ္းစားပင့္ရန္ သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း
သူၾကြယ္မ၏သားက ပါေ၀ယ်ကအား ေျပာ၏။ ထိုအခါ
ပါေ၀ယ်ကသည္ ျမတ္စြာဘုရားကို သြားေရာက္မပင့္ရန္
ေျပာ၏။ သူၾကြယ္မ၏ သားကလည္း မိခင္၏ အမိန္ ့ကို
လြန္ဆန္ရန္ မျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း ေျပာလွ်င္ မိခင္၏ အမိန္ ့ကို
လိုက္နာသည့္အေနျဖင့္ "မည္သည့္အိမ္ ၊မည္သည့္လမ္းက"ဟု
ေနရပ္ကို မေျပာဘဲ ျမတ္စြာဘုရားအား ဆြမ္းစားၾကြေတာ္မူရန္သာ
ေလွ်ာက္ထားျပီး ျပန္လာခဲ့ဟူ၍ မွာၾကားလိုက္၏။
သူၾကြယ္မ၏ သားသည္လည္း ပါေ၀ယ်က
အၾကံေပးသည့္အတိုင္းပင္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္သို ့သြား၍
ေနရပ္လိပ္စာ မေျပာဘဲ ျမတ္စြာဘုရားကို ဆြမ္းစားပင့္ေလ၏။
၀တ္ေက်၀တ္ကုန္ သေဘာျဖစ္၏။
ထို ့ေနာက္ သူၾကြယ္မ၏သားသည္ ပါေ၀ယ်က သီတင္းသံုးရာ
အာဇီ၀ကေက်ာင္းတိုက္သို ့သြားျပီး ပါေ၀ယ်ကအား
အက်ိဳးအေၾကာင္း ေျပာျပေလ၏။ ပါေ၀ယ်ကကိုလည္း
မနက္ျဖန္ ဆြမ္းစားၾကြရန္ပင့္၏။ ပါေ၀ယ်ကႏွင့္
သူၾကြယ္မသားတို ့က ေနရပ္လိပ္စာကို မေလွ်ာက္ထားခဲ့သျဖင့္
ျမတ္စြာဘုရားသည္ သူၾကြယ္မ၏အိမ္သို ့ ၾကြႏိုင္မည္
မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ သူတို ့ႏွစ္ေယာက္က အစားေကာင္းမ်ားကို
စားရေတာ့မည္ဟု က်ိတ္၍ ၀မ္းသာေနၾက၏။
ပါေ၀ယ်ကႏွင့္ သူၾကြယ္မသား ႏွစ္ေယာက္တို ့သည္
သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္ရွင္ ျမတ္စြာဘုရား၏ စြမ္းအင္ကို
မသိၾက။ အမွန္အားျဖင့္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ သူၾကြယ္၏
အိမ္သို ့သြားရာလမ္းကို မဆိုထားႏွင့္ ၊ ျဗဟၼာ့ျပည္သို ့
သြားရာလမ္းကိုလည္း သိ၏။ နတ္ျပည္သို ့သြားရာလမ္းကိုလည္း
သိ၏။ ထိုထို ေနရာေဒသ အားလံုးသို ့ သြားရာလမ္း အားလံုးကို
ျမတ္စြာဘုရားသည္ သိေတာ္မူ၏။
ပါေ၀ယ်ကသည္ ထိုေန ့ေစာေစာကပင္လွ်င္ သူၾကြယ္မ၏
အိမ္သို ့လာ၏။ မိမိအတြက္ ခင္းထားေသာ ေနရာ၌ေန၏။
ပါေ၀ယ်ကအတြက္ ေနရာကို ေနာက္ဘက္တိုက္ခန္း၌ ခင္းထား၏။
ျမတ္စြာဘုရားသည္လည္း နံနက္ေစာေစာကပင္လွ်င္
သပိတ္သကၤန္းကို ယူေတာ္မူ၍ သူၾကြယ္မအိမ္သို ့
ၾကြေတာ္မုူျပီးလွ်င္ ျမတ္စြာဘုရားအတြက္ ခင္းထားအပ္ေသာ
ေနရာ၌ ေနေတာ္မူ၏။ သူၾကြယ္မသည္ ျမတ္စြာဘုရားအား
မြန္ျမတ္ေသာ ေဘာဇဥ္တို ့ျဖင့္ လုပ္ေကြ်း၏။ ဆြမ္းစားေတာ္
မူျပီးေနာက္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဆြမ္းအႏုေမာဒနာတရားကို
ေဟာၾကားေတာ္မူ၏။ သူၾကြယ္မသည္လည္း "သာဓု သာဓု"
ဟူ၍ ေကာင္းခ်ီးေပးလ်က္ တရားေတာ္ကို နာၾကား၏။
သူၾကြယ္မ၏ သာဓုေခၚသံကို ၾကားေသာအခါ ပါေ၀ယ်ကသည္
မ်ားစြာ တုန္လႈပ္၏။ တည္တံ့၍ေနျခင္းငွာ မစြမ္းႏိုင္သည္ျဖစ္၏။
ဤဒါယိကာမၾကီးသည္ မိမိအား ယခင္ကလို ၾကည္ညိဳသဒၶါ
ရွိေတာ့မည္ မဟုတ္။ ၾကည္ညိဳသဒၶါ မရွိေတာ့လွ်င္
မိမိအား လွဴဒါန္းေတာ့မည္ မဟုတ္။ ပါေ၀ယ်ကသည္
ဤသို ့ယူဆျပီး ဆြမ္းပင္မစားေတာ့ဘဲ မိမိေနရာ
တိုက္ခန္းမွ ထြက္ျပီးလွ်င္ -
'ဟယ္ သူယုတ္မ၊ ရွင္ၾကီးေဂါတမအား ဤသို ့ေသာ
ပူေဇာ္သကၠာယကို ျပဳ၏။ သင္သည္ ပ်က္ေလေတာ့"
ဟူ၍ သူၾကြယ္မအား လည္းေကာင္း၊ ျမတ္စြာဘုရား
အားလည္းေကာင္း ဆဲေရး၍ မိမိ၏ အာဇီ၀ကေက်ာင္းတိုက္သို ့
ျပန္သြားေလ၏။
သူၾကြယ္မသည္ ျမတ္စြာဘုရားအား မ်ားစြာ အားနာ၏။
မိမိ၏ အျဖစ္ကိုလည္း ရွက္၏။ ထို ့ေၾကာင့္ သူၾကြယ္မသည္
ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ တရားေတာ္၌
ေကာင္းစြာ မနာၾကားႏိုင္ဘဲ ရွိေလ၏။ သမာဓိကို
ေဆာက္တည္၍ မရႏိုင္ဘဲ ရွိေလ၏။ ျမတ္စြာဘုရားသည္
သူၾကြယ္မ၏ စိတ္အေျခအေနကို သိေတာ္မူ၏။
အမွန္အားျဖင့္ သူၾကြယ္မသည္ ျမတ္စြာဘုရားထံမွ
ဒါနကို နာၾကားရေသာ္လည္း ဒါနမွန္းမသိ။
သီလကို နာၾကားရေသာ္လည္း သီလမွန္းမသိ။
မဂၢင္ရွစ္ပါး ၀ိပႆနာကို နာၾကားရေသာ္လည္း
မဂၢင္ရွစ္ပါး ၀ိပႆနာမွန္း မသိ။ စိတ္သည္
ပ်ံ ့လြင့္ေနေလ၏။ ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားက
သူၾကြယ္မအား တရားေတာ္၌ ေလးေလးနက္နက္
တည္တည္ျငိမ္ျငိမ္ နာယူႏိုင္ေစရန္ ဂါထာျဖင့္
ေအာက္ပါအတိုင္း ေဟာၾကားေတာ္မူ၏။
"- အျခားသူမ်ား၏ အျပစ္မ်ားကို မၾကည့္ရာ။
အျခားသူမ်ား၏ ထိုထို ေကာင္းမႈ မေကာင္းမႈ
ျပဳမျပဳကိုလည္း မၾကည့္ရာ။
- မိမိ၏ ေကာင္းမႈ ျပဳသည္ မျပဳသည္ကိုသာ
ၾကည့္ရာ၏။"
ဤေဒသနာေတာ္ကို ၾကားရေသာအခါ
သူၾကြယ္မသည္ စိတ္၏ တည္ျငိမ္မႈ သမာဓိကို ရ၏။
သမာဓိကို ရလွ်င္ အမွန္အတိုင္း သိစြမ္းႏိုင္ေသာ
ယထာဘူတဥာဏ္ကို ရ၏။ ယထာဘူတဥာဏ္ကို
ရေသာအခါ ခႏၶာတို ့၏ ျဖစ္ပ်က္ကို ျမင္ေသာ
၀ိပႆနာဥာဏ္ကို ရ၏။ ထို ့ေနာက္ ျဖစ္ပ်က္တို ့၏
ကုန္ဆံုးရာ နိဗၺာန္ကို ျမင္ေသာ မဂ္ဥာဏ္ကို ရ၏။
သူၾကြယ္မရေသာ မဂ္ဥာဏ္ကား
ေသာတာပတၱိမဂ္ဥာဏ္ ျဖစ္၏။ ထို ့ေၾကာင့္
သူၾကြယ္မသည္ ေသာတာပန္ ျဖစ္သြားေလ၏။
ဂါထာ၏ ဆိုလိုရင္း အဓိပၸါယ္အက်ဥ္းမွာ
ဤသို ့ျဖစ္၏။ မည္သူပင္ျဖစ္ေစ လုပ္ငန္းတစ္ခုခုကို
လုပ္ရာ၌ ဤဂါထာပါ သြန္သင္ခ်က္အတိုင္း လုပ္ရ၏။
ထိုသို ့လုပ္ပါက ေလာကီအက်ိဳးမ်ားသာမက
အရိယာသစၥာကို သိျခင္းတိုင္ေအာင္ ေလာကုတုတၱရာ
အက်ိဳးမ်ားကိုပါ ရ၏။
ပတ္၀န္းက်င္တြင္ ေကာင္းမႈကို လုပ္သူမ်ားလည္းရွိ၏။
မေကာင္းမႈကို လုပ္သူမ်ားလည္း ရွိ၏။
သေဗၺသတၱာ ကမၼႆကာ ဆိုသည့္အတိုင္း သူတို ့
လုပ္ေသာကံက သူတို ့အတြက္ ျဖစ္၏။
မိမိအတြက္ ျဖစ္ေစလိုလွ်င္ ပတ္၀န္းက်င္၏
ဆြဲေဆာင္မႈကို သည္းခံရ၏။ ေကာင္းေသာ
လုပ္ငန္းျဖင့္ ဆြဲေဆာင္လွ်င္လည္း သည္းခံရ၏။
မေကာင္းေသာ လုပ္ငန္းျဖင့္ ဆြဲေဆာင္လွ်င္လည္း
သည္းခံရ၏။ ေကာင္းေသာ လုပ္ငန္းျဖင့္
ဆြဲေဆာင္ျခင္းဟူသည္မွာ မိမိကို ေျမွာက္ျခင္းျဖစ္၏။
မေကာင္းေသာ လုပ္ငန္းျဖင့္ ဆြဲေဆာင္ျခင္းဟူသည္မွာ
မိမိကို ေျခာက္ျခင္း ျဖစ္၏။ ထို ့ေၾကာင့္
ေျမွာက္ျခင္း၌လည္း အေလးထားရမည္မဟုတ္။
ေျခာက္ျခင္း၌လည္း အေလးထားရမည္မဟုတ္။
ဤသို ့အေလးမထားျခင္းသည္ပင္ သည္းခံျခင္း `
ခႏၱီပါရမီသေဘာ သက္ေရာက္၏။
ပတ္၀န္းက်င္၏ ဆြဲေဆာင္မႈမ်ားကို အေလးမထားဘဲ
မိမိ၏ ရည္မွန္းခ်က္မ်ားကို မ်က္ျခည္ျပတ္မခံျခင္းသည္
ဥေပကၡာပါရမီသေဘာ သက္ေရာက္၏။
ယင္းကိုပင္ လ်စ္လ်ဴရႈျခင္းဟူ၍ ဆိုရ၏။
အက်ဥ္းအားျဖင့္ ဆြဲေဆာင္မႈမ်ားကို တြန္းလွန္ႏိုင္ျခင္းသည္
သည္းခံျခင္း ခႏၱီ၏သေဘာျဖစ္၏။ မိမိ၏ ရည္မွန္းခ်က္အတိုင္း
ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ စိတ္ကိုထားျခင္းသည္
ဥေပကၡာ၏ သေဘာျဖစ္၏။ အမွန္အားျဖင့္
သူ ့အလုပ္ကို သူလုပ္၍ ကိုယ့္အလုပ္ကို ကိုယ္လုပ္ရမည္
ျဖစ္၏။ ကုိယ့္အလုပ္ကို ကိုယ္က မလုပ္ဘဲ
သူ ့အလုပ္၌ စိတ္ေရာက္ေနရမည္မဟုတ္။
ထို ့ေၾကာင့္ သူ ့အလုပ္၌ စိတ္မေရာက္ေအာင္
အားထုတ္ျခင္းသည္ ခႏၱီ၏ သေဘာျဖစ္၏။
ကုိယ့္အလုပ္၌သာ ကုိယ္က စိတ္ေရာက္ေအာင္
အားထုတ္ျခင္းသည္ ဥေပကၡာ၏ သေဘာျဖစ္၏။
သို ့ျဖစ္ေလရာ လုပ္ငန္းဟူသမွ်၌ ဤသေဘာႏွစ္မ်ိဳးကို
အေျခခံအားျဖင့္ လိုအပ္၏။ ဤသေဘာႏွစ္မ်ိဳးကို
အေျခခံျပီးမွ ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ အလုပ္မ်ားကို လုပ္ရမည္
ျဖစ္၏။ ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ အလုပ္မ်ားဟူသည္မွာ
ဒါန သီလ ဘာ၀နာဟူေသာ ေကာင္းမႈမ်ား ျဖစ္၏။
အေျခခံသေဘာအားျဖင့္ ဒါနဟူသည္မွာ
ပံ့ပိုးျခင္း ျဖစ္၏။ သီလဟူသည္မွာ စိတ္ယုတ္မာမ်ား
၀င္မလာႏိုင္ေအာင္ တားဆီးျခင္း ျဖစ္၏။
ဘာ၀နာဟူသည္မွာ ျဖဴစင္ေသာ စိတ္ကို
ေမြးျမဴျခင္း ျဖစ္၏ ထို ့ေၾကာင့္ စီးပြားေရး၊
ပညာေရး၊ လူမႈေရး၊ ႏိုင္ငံေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး စေသာ
ေရးရာ အျဖာျဖာတို ့ကို ေဆာင္ရြက္ရာ၌
ဒါနသေဘာကိုလည္း ပါ၀င္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရ၏။
သီလသေဘာကိုလည္း ပါ၀င္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရ၏။
ဘာ၀နာသေဘာကိုလည္း ပါ၀င္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရ၏။
ထိုသို ့ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ အေရးၾကီးေသာ
ခံယူခ်က္တစ္မ်ိဳးကို ထားရွိရန္ လိုအပ္၏။
ထိုခံယူခ်က္မွာ မည္သည့္လုပ္ငန္းကို လုပ္လုပ္၊
ရာထူးဂုဏ္သိန္ စည္းစိမ္ဥစၥာႏွင့္
ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားမႈမ်ားကို မေမွ်ာ္မွန္းဘဲ
၏လြတ္လပ္စင္ၾကယ္ေသာ စိတ္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ျခင္း ျဖစ္၏။
ယင္းကို နိကၡမၼပါရမီဟူ၍ ဆိုရ၏။ အမွန္အားျဖင့္
ေလာကအတြက္ အလုပ္လုပ္ရာတြင္ ဘာကိုမွ်
ေမွ်ာ္ကိုးျခင္းမရွိဘဲ ေစတနာမွန္ သန္ ့သန္ ့ျဖင့္
လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ျခင္းသည္ ေနကၡမၼပါရမီအက်င့္ကို
က်င့္ရာေရာက္ပါ၏။ ထို ့ေၾကာင့္ မိမိတို ့၏
ကာယကံမႈ၊ ၀စီကံမႈ၊ မေနာကံမႈမ်ားကို လုပ္ရာ၌
သည္းခံျခင္း ခႏၱီ၊ သူ ့အလုပ္၌ စိတ္မေရာက္ေစဘဲ
မိမိ၏ အလုပ္၌သာ စိတ္ေရာက္ျခင္း ဥေပကၡာ၊
အက်ိဳးကို မေမွ်ာ္ကိုးဘဲ ေစတနာသန္ ့သန္ ့ကို
ထားျခင္း ေနကၡမၼတို ့ကို အေျခခံျပီးမွ ေဆာင္ရြက္အပ္ပါ၏။
(ဆရာၾကီး ဦးေရႊေအာင္ ေရးသားေသာ
ဓမၼပဒ-ပါေ၀ယ်က အာဇီ၀က ၀တၳဳ မွ)
ေမတၱာျဖင့္ စီကံုးပူေဇာ္သူ
အႏိႈင္းမဲ့စာတိုေပစမ်ား
(www.infinitydhamma.com)
No comments:
Post a Comment