Wednesday, September 11, 2013

ပရမတၳတရားကုိ စိစစ္နည္း

  သဘာ၀တရားတို႔၏အေျခခံျဖစ္ေသာ ပရမတၱတရားတို႔သည္ သေဘာမွ်သာျဖစ္ၾကၿပီး သက္တမ္းအလြန္႔
အလြန္ တိုေတာင္းၾကသည့္အတြက္ ၄င္းတို႔ကို လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ျပ၍ မရပါ။
    ဤပရမတၱတရားတို႔ အမွန္တရယ္ရွိေၾကာင္းကို စိစစ္ၿပနိုင္ေသာ နည္းေလးမ်ိဳးွရွိ၏။ ၄င္းတို႔မွာ လကၡဏ၊
ရသ၊ ပစၥဳပ႒ာန္ႏွင့္ ပဒ႒ာန္တို႔ျဖစ္ၾက၏။

        (၁) လကၡဏ
    ဤပါဠိသဒၵါကို  ျမန္မာတို႔က လကၡဏာဟု ေ၀ါဟာရျပဳထားၾက၏။ အဓိပၸာယ္ အမွတ္အသား ျဖစ္၏။
    ပရမတၱတရားတစ္ခုစီတြင္ လကၡဏာႏွစ္မ်ိဳးစီရွိ၏။ သာမညလကၡဏာႏွင့္ သဘာ၀လကၡဏာတို႔ျဖစ္ၾက၏။
    (က) သာမညလကၡဏာသည္ ပရမတၱတရား အမ်ားႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ လကၡဏာျဖစ္သည္။ စိတ္ႏွင့္ေစ
တသိတ္တည္းဟူေသာ နာမ္တရားသည္လည္းေကာင္း၊ ရုပ္တရားသည္လည္းေကာင္း ျဖစ္ၿပီးသည္ႏွင့္ မၾကာမီပ်က္စီး
ၾကရသျဖင့္ မၿမဲျခင္းဟူေသာ အနိစၥလကၡဏာရွိၾက၏။ ပရမတၱတရားတို႔သည္ အေၾကာင္းျပည့္စံုညီညြတ္လွ်င္ျဖစ္ေပၚ
လာသည္ကို မျဖစ္ေပၚပါႏွင့္ဟု၊ မည္သူမွ်တား၍မရ။ အေၾကာင္းမျပည့္စုံဘဲႏွင့္ျဖစ္လာ
ပါေစဟူ၍လည္း မည္သည့္ဖန္တီးရွင္ကမွ် ဖန္တီးယူ၍မရ။ ျဖစ္ေပၚလာၿပီးေနာက္ မပ်က္ဆီးပါေစႏွင့္ဟုလည္း မည္သည့္တန္ခိုးရွင္ကမွ် တားဆီး၍မရ။ ဤသို႔ အစိုးမရျခင္းဟူသည့္ အနတၱလကၡဏာသည္လည္း ရုပ္နာမ္အားလံုးတို႔၏ အမွတ္အသားတစ္ခုျဖစ္၏။
    ရုပ္နာမ္တို႔သည္ မၿမဲျခင္းႏွင့္ အစုိးမရျခင္းဟူသည့္ သေဘာမ်ားကို ေဆာင္ထားသည့္ အတြက္ ေက်နပ္
စရာမရွိျခင္း(၀ါ) ဆင္းရဲျခင္းဟူသည့္ ဒုကၡလကၡဏာတို႔လည္း ေဆာင္ၾက၏။
    သို႔အတြက္ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱတို႔သည္ ရုပ္နာမ္တရားအားလံုးႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ သာမညလကၡဏာ
မ်ား ျဖစ္ၾက၏။
    ထို႔အျပင္ ရုပ္တရားအားလံုးသည္ ေဖာက္ျပန္ျခင္း(ရုပၸန)လကၡဏာရွိၾက၏။ စိတ္ႏွင့္ ေစတသိတ္တည္းဟူ
ေသာ နာမ္တရားအားလံုးတို႔သည္ အာရံုသို႔ ညႊတ္ကိုင္းျခင္း(နမန)လကၡဏာရွိၾက၏. ရုပၸနႏွင့္နမနတို႔သည္လည္း
သာမညလကၡဏာမ်ားျဖစ္ၾက၏။

(ခ)သဘာ၀လကၡဏာသည္ အမ်ားႏွင့္မဆိုင္ဘဲ ကိုယ္ပိုင္အမွတ္အသားျဖစ္၏။ ဥပမာ အာရံုကိုသိျခင္း
သည္ စိတ္၏ ကိုယ္ပိုင္လကၡဏာျဖစ္၏။ အာရံုကို ေတြ႕ထိျခင္းသည္ ဖႆ၏ သီးျခားလကၡဏာျဖစ္၏။ ခက္မာမႈ
သေဘာသည္ ပထ၀ီဓာတ္၏ ကိုယ္ပိုင္အမွတ္အသားျဖစ္၏။ ဤသီးျခားလကၡဏာမ်ားကို သဘာ၀လကၡဏာမ်ားဟု
ေခၚသည္။

        (၂)ရသ
    ရသသည္ ကိစၥရသႏွင့္ သမၸတၱိရသဟူ၍ ႏွစ္မိ်ဳးကြဲျပား၏။
    (က)ကိစၥရသသည္ ပရမတ္တရားတို႔၏ ကိုယ္ပိုင္ျပဳမူေဆာင္ရြက္ရေသာ လုပ္ငန္း(ကိစၥ)ျဖစ္၏။ ဥပမာ ေမာဟသည္ အာရံု၏သေဘာမွန္ကို ဖံုးကြယ္ထားျခင္းကိစၥရွိ၏။ ေဒါသသည္ မိမိျဖစ္ရာပုဂၢိဳလ္ႏွင့္ ဟဒယ၀တၱဳရုပ္တို႔
ကို ေလာင္ကၽြမ္းေစျခင္း ကိစၥရွိ၏။

(ခ)သမၸတၱိရသသည္ အေၾကာင္းစံုညီသျဖင့္ ျဖစ္ေပၚလာျခင္း(၀ါ)ျပည့္စံုျခင္းကို ေခၚ၏။ ဥပမာ ေမာဟ
သည္ အာရံုကိုထိုးထြင္း၍ မသိျခင္း သမၸတၱိရသရွိ၏။ ေဒါသေၾကာင့္ ေျခတုန္လက္တုန္၊ အသံတုန္ျခင္းႏွင့္ မ်က္ႏွာၾကမ္း
တမ္းလာျခင္းတို႔သည္ ေဒါသေစတသိတ္၏ သမၸတၱိရသျဖစ္၏။

        (၃)ပစၥဳပ႒ာန္
    ကိစၥရသေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာရသည့္ အက်ိဳးတရား(၀ါ) ဥာဏ္တြင္ ထင္ျမင္လာေသာ သေဘာျခင္းရာကို
ပစၥဳပ႒ာန္ဟု ေခၚ၏။
    ဥပမာအာရံု၏သေဘာမွန္ကိုမသိ၍ ေကာင္းမြန္ေျဖာင့္မွန္စြာ မက်င့္ႏိုင္ျခင္းသည္ ေမာဟ၏ ပစၥဳပ႒ာန္ျဖစ္
၏။ ေမာဟကို အေမွာင္တရားဟုလည္း ထင္ျမင္ၾက၏။ ေဒါသသည္ မိမိႏွင့္ သူတစ္ပါးတို႔ကို ဖ်က္ဆီးတတ္သည့္တရား
ဟု စူးစိုက္ေလ့လာသူ၏ ဥာဏ္တြင္ ေရွးရႈထင္လာ၏။

        (၄)ပဒ႒ာန္
    အနီးကပ္ဆံုး အေၾကာင္းတရားကို ပဒ႒ာန္ဟု ေခၚ၏။ အက်ိဳးတရားတစ္ခု ျဖစ္ေပၚလာရာတြင္ အေၾကာင္း
တစ္ခုသာရွိသည္မဟုတ္။ ဆင့္ကဲဆင့္ကဲ အေထာက္အကူျပဳေနၾကသည့္အေၾကာင္း အေျမာက္အျမားရွိ၏။
    ဥပမာ ေဒါသကိုျဖစ္ေပၚေစေသာ အေၾကာင္းမ်ားတြင္ (၁) အနိ႒ာရံုႏွင့္ ေတြ႕ဆံုျခင္းႏွင့္ (၂) ႏွလံုးသြင္းမႈ
မမွန္ကန္ျခင္း (အေယာနိေသာ မနသိကာရ)တို႔သည္ အေရးႀကီးေသာ အေၾကာင္းႏွစ္ရပ္ျဖစ္ၾက၏။ ဤႏွစ္ရပ္တြင္
အနိ႒ာရံုႏွင့္ ႀကံဳေတြ႕ေနေစကာမူ ႏွလံုးသြင္းေကာင္းေသာ  ပညာရွိသည္ ေဒါသမျဖစ္ေခ်။ ထို႔ေၾကာင့္ ႏွလံုးသြင္း
မေကာင္းျခင္း (အေယာနိေသာ မနသိကာရ)သည္သာ ေဒါသ၏ နီးကပ္ေသာ အေၾကာင္း ပဒ႒ာန္ျဖစ္၏။
    ဤသို႔ နည္းေလးမ်ိဳးတို႔ျဖင့္ ပရမတၱတရားမ်ားကို စိစစ္ႏိုင္လွ်င္ သေဘာတရား ထင္ရွားလာၿပီး အယူလြဲမွား
မႈမွ ကင္းစင္ျခင္းတည္းဟူသည့္ ဒိ႒ိ၀ိသုဒၶိျဖစ္၏။

(ေဒါက္တာမင္းတင္မြန္ေရးသားေသာ  တကၠသုိလ္အဘိဓမၼာ စာအုပ္မွ)

No comments:

Post a Comment