Tuesday, August 2, 2011

ခရစ္ေတာ္ (သို႕မဟုတ္) ဦးဇီ၀ကိရိဋ

          ဗုဒၶပရိနိဗၺာန္စံျပီး ၅၄၃ ခုနစ္က ျဖစ္သည္။ ခရစ္ေတာ္သည္ အရြယ္ႏွင့္မလိုက္ေအာင္ ထူးျခားထက္ျမက္၏။ ၁၂ ႏွစ္သားကပင္ ရဟူဒီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ားအား ထာ၀ရ (ေယဟိုး၀ါ) ၏ ဖန္ဆင္းပံု၊ လူလူခ်င္း မတူညီၾကပံုကိုေမးရာ ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ားက ..အိုသူငယ္… ဤအခ်က္ကား ေယဟိုး၀ါသာလွ်င္ သိႏိုင္သည္..ဟုသာ ေျဖၾကသျဖင့္ မေက်နပ္။ အရြယ္ႏွင့္မလိုက္ေအာင္ စူးစမ္းေတြးေခၚႏိုင္သျဖင့္ သူ႕အား ဂိုဏ္းခ်ဳပ္ပင္ ေျမွာက္ခဲ့ၾကရသည္။ ၁၂ ႏွစ္မွ်သာ ရွိေသး၏။
          သူသည္ ထာ၀ရ၏ ေဟာေျပာခ်က္မ်ားကို စဥ္းစားတိုင္း သေဘာမေတြ႕သျဖင့္ ဂိုဏ္းခ်ဳပ္ဆရာမွ ထြက္ကာ အမွန္တရားရွာရန္ ခရီးထြက္ခဲ့ေလသည္။ အသက္ ၃၀ ျပန္လည္ၾကြ၍ တရားေဟာသည္။
          ထုိအခါ ရဟူဒီလူမ်ိဳးတို႕က ..ဒါ ေယဟိုး၀ါ၏ တရားမဟုတ္၊ ေဂါတမဗုဒၶ၏ တရားမွ်သာ ျဖစ္သည္..ဟု ဆိုကာ ကန္႕ကြက္ၾက၏။ ခရစ္ေတာ္ကလည္း ..ဒါေယဟိုး၀ါ၏ တရားျဖစ္သည္။ ကြ်ႏ္ုပ္လည္း ေယဟိုး၀ါ၏ သားေတာ္ပင္ ျဖစ္သည္..ဟု ဆက္လက္ လွည့္စားကာ ေဟာၾကားေနခဲ့သည္။ ေနာက္ဆံုး ေရာမႏွင့္ ရဟူဒီ ဓမၼေဟာင္းသမားတို႕ မခံမရပ္ႏိုင္ျဖစ္ကာ ခရစ္ေတာ္အား လက္၀ါးကပ္တိုင္တင္၍ သတ္ျဖတ္လိုက္ၾကသည္။ တန္ခိုးၾကီးေသာ္လည္း တန္ခိုးကိုမသံုးဘဲ ဘ၀ကိုသာ အဆံုးရွံဳးခံလိုက္သည္။
          ဤခရစ္ေတာ္၏ အတၳဳပၸတၱိ ၌ ၁၂ ႏွစ္သားမွ အသက္ ၃၀ အတြင္း ၁၈ ႏွစ္ကာလ ဇာတ္ျမွဳပ္ေနခဲ့သည္။ တရားရွာ ထြက္သည္ဟုု ဆိုသည္။ အဘယ္သို႕ ထြက္သနည္း။ ပါေမာကၡ ဂိုးရစ္(ခ္)က ဤျမွဳပ္ကြက္ကို ထုတ္ေဖာ္ရန္ နယ္လွည့္ ခရီးထြက္ရာမွ အေျဖရရွိခဲ့ျခင္း ျဖစ္၏။ ယင္းအေျဖကား ေအာက္ပါအတိုင္း ျဖစ္သည္။
          ခရစ္ေတာ္ေလာင္းသူငယ္သည္ အမွန္တရားကို ရွာေဖြရန္ ခရီးထြက္ရာ ေဂ်ရုဆလင္ျမိဳ႕အနီး ၌ပင္ တိဘက္ ကုန္သည္ၾကီးမ်ားႏွင့္ ေတြ႔၍ သူငယ္က လူတန္းစား ကြဲျပားစြာ ဖန္ဆင္းပံုကို မေက်နပ္၍ တရားမွန္ အရွာထြက္လာခဲ့ေၾကာင္း ေျပာေသာအခါ ကုန္သည္ၾကီးတစ္ဦးက အတိတ္.. ပစၥဳပၸန္.. ကံတရားမ်ားေၾကာင့္ လူတန္းစား ကြဲျပားရပံုကို အက်ယ္ရွင္းျပေသာအခါ သူငယ္သည္ အလြန္၀မ္းေျမာက္ ႏွစ္သက္သြားသည္။
          တိဘက္ ကုန္သည္မ်ားႏွင့္အတူ ထိုတရားကို သင္ယူရန္ လိုက္ပါသြားခဲ့၏။ တိဘက္ျပည္ မြန္ေက်ာင္းတိုက္ ဘုန္းေတာ္ၾကီး ရွင္အရိယပုတၱထံ ေက်ာင္းသားအျဖစ္ျဖင့္ ၆ လ ပညာသင္၏။ ေနာက္ သံဃာ ၃၀ တို႕ျဖင့္ သူငယ္အား သာမေဏ ၀တ္ေပးသည္။ ဘြဲ႕ ..သာမေဏရ ဇီ၀ကိရိဋ.. ျဖစ္သည္။ (ေဟဗရူးဘာသာျဖင့္ ေယရွဳခရစ္ေတာ္ဟု ေခၚ၏။) အသက္ ၂၀ ျပည့္လွ်င္ ရဟန္းခံေပးသည္။ တရားအားထုတ္ရာ စ်ာန္အဘိညာဥ္ရ၏။
          ဇီ၀ကိရိဋ ရဟန္း ၁၀ ၀ါရလွ်င္ မိမိတိုင္းျပည္ရွိ ေဆြမ်ိဳးမ်ားအား မိမိကဲ့သို႕ ခ်မ္းသာၾကေစရန္ ဗုဒၶ၏ တရားေတာ္မ်ား ေဟာၾကား ေ၀ငွလိုသျဖင့္ ဆရာအား ခြင့္ေတာင္းရာ ဆရာ အရွင္အရိယပုတၱ မေထရ္ၾကီးက သူ၏ အနာဂတ္ကို အဘိညာဥ္ျဖင့္ ၾကည့္ေတာ္မူလွ်င္ ဇီ၀ကိရိဋသည္ ဆိုးရြားေသာ အႏၱရာယ္ျဖင့္ ကြယ္လြန္ရရွာမည္ကို ျမင္ေတာ္မူ၍ ခြင့္မျပဳ။ အရွင္ အရိယပုတၱ မေထရ္သည္ အဘိညာဥ္ရ ရဟႏၱာၾကီးေပတည္း။
          အၾကိမ္ၾကိမ္ တားျမစ္၍ မရသည့္အဆံုး ကတိခုနစ္ခ်က္ကို ၀န္ခံျပီး ခြင့္ျပဳလိုက္ရ၏။ ကတိ ခုနစ္ခ်က္မွာ ရန္သူအေပၚ ေမတၱာမပ်က္ရ။ သည္းခံရမည္။ အျမဲစ်ာန္၀င္စား (ကမၼ႒ာန္း မွတ္ေနရမည္။) ဤသို႕ ေနလွ်င္ ေသေသာ္ ျဗဟၼာ့ျပည္ ေရာက္မည္။ တရားေဟာေသာအခါ နည္းပရိယာယ္ကို သံုးရမည္ စသည္တို႕ျဖစ္၏။
          ေရွ႕က ျပဳခဲ့သည့္အတိုင္း ရဟူဒီလူမ်ိဳး ေဆြမ်ိဳးတို႕အား ေဟာေျပာရာ ဆန္႕က်င္ဘက္ ျပဳလာၾကေသာအခါ အက်ိဳးရွိေစလိုသျဖင့္ သည္းခံျခင္း အျပည့္ျဖင့္ တန္ခိုးကၠုဒၶိကိုပင္ အသံုးမျပဳဘဲ ေျပာၾကားခဲ့ရာ ေနာက္ဆံုးတြင္ အသက္ဆံုးရွံဳးရသည္အထိ ျဖစ္ခဲ့ရရွာေလသည္။ ဆရာ၏စကားကိုလည္း  ေျမ၀ယ္မက် နာယူသြားႏိုင္ခဲ့၏။ (ရဟူဒီလူမ်ိဳးတို႕လည္း ထိုမေကာင္းမွုေၾကာင့္) တိုင္းမဲ့ျပည္မဲ့ ျဖစ္ၾကကာ ယေန႕အထိ ၀ဋ္မကုန္ၾကရွာေသး။
          ပါေမာကၡ ဂိုးရစ္(ခ္)က ေျပာသည္မွာ ခရစ္ေတာ္ ကၠုသေရလ၌ ၁၈ ႏွစ္လံုးလံုး ေပ်ာက္ေနသည္မွာ တိဘက္တြင္ ဗုဒၶစာေပမ်ားကို သင္ယူေနျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ခရစ္ယာန္က်မ္းမ်ား၌ တိက်စြာ မေဖာ္ျပထားေၾကာင္း၊ ခရစ္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ ေရးသားခဲ့ေသာ စာမ်က္ႏွာ ၁၀၀ ရွိ စာပင္ တိဘက္၌ ရွိေနေၾကာင္း၊ အရွင္အရိယပုတၱ ရဟႏၱာ အရွင္ျမတ္ၾကီးက…
          ..သင္ ေဟာေသာ္လည္း ရဟူဒီ လူမ်ိဳးတို႕သည္ လက္ခံၾကမည္ မဟုတ္။ သင္မရွိသည့္ ေနာက္ကာလတြင္ကား သင္ေဟာေသာ တရားမ်ားထဲမွ အခ်က္ခုနစ္ခ်က္ကို မူတည္၍ ဘာသာ၀ါဒသစ္ (ဓမၼသစ္) ထူေထာင္ၾကလိမ့္မည္..ဟု မွာၾကားလိုက္ေၾကာင္း စသည္တို႕ကို ကမၻာသို႕ အတိအလင္း ထုတ္ေဖာ္လိုက္ျခင္းပင္ ျဖစ္ေပ၏။
          ခရစ္ေတာ္သည္ ဗုဒၶ၏တပည့္ျဖစ္၍ ထာ၀ရ၏ တပည့္မဟုတ္ေၾကာင္း ထင္ရွားသြားေပေတာ့သည္။
          ခရစ္ေတာ္အရွင္ ႏွိုးေဆာ္ေနေသာ ယခု ေယဟိုး၀ါႏိုင္ငံသစ္ ကမၻာသစ္ ဆိုသည္မွာလည္း ခရစ္ေတာ္ႏွင့္အတူ စိတ္၀င္စားဖြယ္ ေကာင္းလွေပသည္။ ကြ်ႏု္ပ္တို႕ႏွင့္ မည္သို႕ေသာ အဆက္အသြယ္ ရွိလာမည္ကို အခ်ိန္ကသာ ဆံုးျဖတ္ႏိုင္ေပလိမ့္မည္။ ျပန္လည္ ၾကြလာေသာ ခရစ္ေတာ္၏ တရားေတာ္မ်ားကို ေရွးယခင္ကကဲ့သို႕ မဆန္႕က်င္ၾကကုန္မူ၍ ၾကည္ျဖဴႏွစ္သက္ လက္ခံႏိုင္ၾကပါေစဟုသာ ဆုေတာင္းရေပေတာ့မည္။

(The Unknown Life of Jesus Christ)

ကမၻာကို ခ်ဳပ္ကိုင္မည့္သူ…  (ေရးသူ == ေဌးလွိုင္) စာအုပ္မွ ထုတ္ႏွုတ္ျပီး မွ်ေ၀ပါသည္။

1 comment:

  1. တိဘက္တိုင္းၿပည္ကိုဘုရင္ဆရိုက်န္းက ေအဒီ(၇၀ဝ) ေက်ာ္မွတည္ေထာင္ခဲ့ၿပီး တိဘက္သို႕ ဗုဒၶသာသနာသည္ ေအဒီ ၆၅၀ ခန္႕မွေရာက္ရွိခဲ့ေၾကာင္း သမိုင္း ပညာရွင္ မ်ားက မွတ္တမ္းတင္ခဲ့ပါသည္။ ေယရႈသည္ ေအဒီ (၃၀) ခန္႕တြင္ မိမိၾကြၿမန္းလာရာ ေကာင္းကင္ဘံုသို႕ ၿပန္သြားခဲ့ၿပီၿဖစ္ပါသည္။

    စာရြက္ကို ေအဒီ (၂၀ဝ) ခန္႕မွ တရုတ္ၿပည္တြင္စတင္တီထြင္ကာ အသံုးၿပဳခဲ့ၾက ပါသည္။ ထိုေခတ္အခါက စာေပကို သားေရလိပ္၊ ေပလိပ္၊ ေက်ာက္ၿပား၊ ရႊံ႕ၿပား၊ နံရံတို႕ကို အသံုးၿပဳကာ ေရးသားခဲ့ၿခင္းေၾကာင့္ အေရအတြက္ (၁၀ဝ)မွာ အလြန္မ်ားလြန္း လွပါသည္။ လံုးဝမၿဖစ္ႏိုင္ပါ။

    တရားသေဘာကို ၿပန္ၾကည့္ေသာအခါတြင္လည္း တိဘက္တြင္ ဘုန္းၾကီး သင္ေပးမွာက ဖန္ဆင္းၿခင္းမရွိ၊ ကိုယ္က်င့္တရားႏွင့္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းၿခင္းတရားၿဖစ္ၿပီး။ ေယရႈက ဖန္ဆင္းၿခင္း၊ ယံုၾကည္ၿခင္းတရားႏွင့္ ထာဝရအသက္တို႕ၿဖစ္ပါသည္။ တရားသေဘာ ႏွစ္ခုကလည္း လံုးဝဆန္႕က်င္ေနပါသည္။ ၄င္းအၿပင္ ထိုစာအုပ္ပါ ႏွစ္ႏိုင္ငံ၏ ပထဝီအေနအထား၊ စာေပယဥ္ေက်းမႈ ရႈေဒါင့္ႏွင့္ သမိုင္းေၾကာင္းမ်ား အားလံုး တို႕ကို ခ်င့္ခ်ိန္ၾကည့္ပါကလည္း ကြဲလြဲေနပါသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ေယရႈသည္ တိဘက္သို႕ သြာေရာက္ခဲ့ၿခင္းသည္ အေၿခအၿမစ္ မရွိေသာ အေၾကာင္းအရာပင္ၿဖစ္ ပါသည္။

    ReplyDelete