ေနာက္တစ္ခုက ..အခ်ိန္မေရြး ေသသြားႏိုင္တယ္.. ဆိုတဲ့ ဆင္ျခင္မွု၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ ..ခဏေန ေသရင္ ေသသြားႏိုင္တယ္.. ဆိုတဲ့ ဆင္ျခင္မွု၊ ဒီဆင္ျခင္မွုကေတာ့ အေရးၾကီးဆံုးပါပဲ။
အခ်ိန္မေရြး ေသသြားႏိုင္တယ္လို႕ ဆင္ျခင္ထားႏိုင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာ မိမိရဲ႕ႏွလံုးသားမွာ စိတ္ဆိုး၊ စိတ္ယုတ္၊ စိတ္ပုပ္၊ စိတ္ညံ့ေတြကို လက္ခံထား၊ ေမြးျမဴထားမွာ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ စိတ္ေကာင္း၊ စိတ္ျမတ္၊ စိတ္သန္႕ကေလးေတြကိုပဲ လက္ခံထား၊ ေမြးျမဴထားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ စိတ္ဆိုး၊ စိတ္ယုတ္၊ စိတ္ပုပ္၊ စိတ္ညံ့ေတြဆိုတာ ကိေလသာတြကို ေျပာတာပါ။
..ကိေလသာ၊ ကိေလသာ.. နဲ႕ ေျပာေျပာေနၾကတယ္၊ ကိေလသာဆိုတာ ဘာလဲ။ ကိေလသာဆိုတာ စိတ္ကို ပူေလာင္ေစတတ္၊ ညစ္ႏြမ္းေစတတ္တဲ့ စိတ္ဆိုး၊ စိတ္ယုတ္၊ စိတ္ပုပ္၊ စိတ္ညံ့ေတြပါပဲ။
ကိေလသာမွန္သမွ် ဘယ္ကိေလသာမွ ေကာင္းတာ၊ ျမတ္တာ၊ သန္႕စင္တာ မရွိပါဘူး။ ေလာဘကိေလသာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေဒါသကိေလသာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ မာနကိေလသာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ကိေလသာအားလံုး ဘယ္ကိေလသာမဆို ဆိုးတာ၊ ပုပ္တာ၊ ယုတ္ညံ့တာခ်ည္းပါပဲ။
၀ိပႆနာနယ္ပယ္၊ ေလာကုတၱရာနယ္ပယ္မွာေတာ့ သိမ္ေမြ႕ႏူးညံ့တဲ့ အေသးစားကိေလသာေလးေတြကိုေတာင္ ဆိုးတယ္၊ ပုပ္တယ္၊ ယုတ္ညံ့တယ္လို႕ သတ္မွတ္ျပီး ရွုမွတ္-ပယ္ၾကရပါတယ္။
ကိုယ့္ခႏၶာကိုယ္မွာ အသားအေရ ျပည့္ျဖိဳးစိုေျပေနတာကို ၾကည့္ျပီး သေဘာက်ေက်နပ္သြားရင္ေတာင္ ..ေလာဘကိေလသာဟဲ့၊ စိတ္ဆိုး၊ စိတ္ယုတ္၊ စိတ္ပုပ္၊ စိတ္ညံ့ေတြဟဲ့.. လို႕ ႏွလံုးသြင္းျပီး အဲဒီသေဘာက်ေက်နပ္ေနတဲ့ စိတ္ကေလးကို သတိပ႒ာန္နည္းက် ရွုမွတ္ပြားမ်ားျပီး ပယ္သတ္ၾကရပါတယ္။
ေနပူလြန္း၊ မိုးရြာလြန္း၊ ေဆာင္းေအးလြန္းလို႕ မေက်မနပ္ ျဖစ္သြားရင္ေတာင္ ..ေဒါသကိေလသာဟဲ့၊ စိတ္ဆိုး၊ စိတ္ယုတ္၊ စိတ္ပုပ္၊ စိတ္ညံ့ေတြဟဲ့.. လို႕ ႏွလံုးသြင္းျပီး အဲဒီ မေက်မနပ္ျဖစ္ေနတဲ့ စိတ္ကေလးကို သတိပ႒ာန္နည္းက် ရွုမွတ္ပြားမ်ားျပီး ပယ္သတ္ၾကရပါတယ္။ ဒါက ၀ိပႆနာနယ္ပယ္၊ ေလာကုတၱရာနယ္ပယ္မွာပါ။
ေလာကီနယ္ပယ္၊ လက္ေတြ႕ဘ၀နယ္ပယ္မွာေတာ့ ပုထုဇဥ္သဘာ၀၊ ပံုမွန္ျဖစ္ေနက် ေလာဘ၊ ပံုမွန္ျဖစ္ေနက် ေဒါသ၊ ပံုမွန္ျဖစ္ေနက် မာနေလးေတြကို စိတ္ဆိုး၊ စိတ္ယုတ္၊ စိတ္ပုပ္၊ စိတ္ညံ့ေတြလို႕ လူ႕အသိုင္းအ၀ိုင္းက မသတ္မွတ္ၾကပါဘူး။
ပံုမွန္ထက္ လြန္ကဲလာတဲ့ ေလာဘ၊ ပံုမွန္ထက္ လြန္ကဲလာတဲ့ ေဒါသ၊ ပံုမွန္ထက္ လြန္ကဲလာတဲ့ မာနေတြကိုေတာ့ စိတ္ဆိုး၊ စိတ္ယုတ္၊ စိတ္ပုပ္၊ စိတ္ညံ့ေတြလို႕ လူ႕အသိုင္းအ၀ိုင္းက သတ္မွတ္ၾကပါတယ္။
ဥပမာ၊ သူတစ္ပါးပစၥည္းကို မေတာ္မတရားလိုခ်င္တဲ့ ေလာဘ၊ အေၾကာင္းမလံုေလာက္ဘဲ ေပါက္ကြဲျပင္းထန္တဲ့ ေဒါသ၊ မေျပာပေလာက္တဲ့ ျပည့္စံုမွုေလးအေပၚမွာ ၀င့္၀ါေထာင္လႊားျပီး ..ငါသာ တကယ့္အေကာင္၊ က်န္တဲ့လူေတြ အလကားအေကာင္.. လို႕ ထင္ျမင္ယူဆတဲ့ မာန၊ ဒါေတြကေတာ့ စိတ္ဆိုး၊ စိတ္ယုတ္၊ စိတ္ပုပ္၊ စိတ္ညံ့ေတြပါ။
တစ္နည္းေျပာရရင္ေတာ့ သူတစ္ပါးအက်ိဳး ပ်က္စီးရာ၊ ပ်က္စီးေၾကာင္းနဲ႕ တိုက္ရိုက္ျဖစ္ေစ၊ သြယ္၀ိုက္၍ျဖစ္ေစ၊ ဆက္စပ္ ပတ္သက္ေနတဲ့ ကိေလသာမ်ိဳးကို စိတ္ဆိုး၊ စိတ္ယုတ္၊ စိတ္ပုပ္၊ စိတ္ညံ့ေတြလို႕ ေခၚဆိုႏိုင္ပါတယ္။
အဆိုးဆံုးကေတာ့ ကၠုႆာ၊ မစၦရိယ လို႕ ေခၚတဲ့ ကိေလသာပါပဲ။ ကၠုႆာ၊ မစၦရိယဆိုတဲ့ ကိေလသာကေတာ့ ပံုမွန္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ပံုမွန္ထက္ လြန္လြန္ကဲကဲပဲျဖစ္ျဖစ္ စိတ္ဆိုး၊ စိတ္ယုတ္၊ စိတ္ပုပ္၊ စိတ္ညံ့ေတြလို႕ပဲ ေခၚဆိုရပါတယ္။ ဘယ္အတိုင္းအတာ၊ ဘယ္ပမာဏမွာမဆို ကၠုႆာ၊ မစၦရိယဆိုတဲ့ ကိေလသာဟာ ဆိုး၊ ယုတ္၊ ပုပ္၊ ညံ့ ေနပါတယ္။
ေလာကအသိုင္းအ၀ိုင္းကေရာ၊ ဓမၼအသိုင္းအ၀ိုင္းကပါ ရြံရွာစက္ဆုပ္လြန္းလွတဲ့အတြက္ ကၠုႆာ၊ မစၦရိယ နည္းနည္းရွိသူကိုပဲျဖစ္ျဖစ္၊ မ်ားမ်ားရွိသူကိုပဲျဖစ္ျဖစ္၊ စိတ္ဆိုး၊ စိတ္ယုတ္၊ စိတ္ပုပ္၊ စိတ္ညံ့သူလို႕ တစ္ေလာကလံုးက တစ္ခဲနက္ ရွုတ္ခ်ၾကပါတယ္။
ကၠုႆာဆိုတာ သူတစ္ပါးရဲ႕ ျပည့္စံုမွုကို မေက်နပ္တဲ့ သေဘာပါ။ သူတစ္ပါးရဲ႕ ၾကီးပြားတိုးတက္မွု၊ အဆင္ေျပမွု၊ စိတ္ခ်မ္းသာေပ်ာရႊင္မွုကို ၾကည့္ျပီး မခံမရပ္ႏိုင္ ျဖစ္ေနတဲ့သေဘာ၊ မနာလိုမရွုဆိတ္ ျဖစ္ေနတဲ့သေဘာကို ကၠုႆာလို႕ ေခၚပါတယ္။ မစားရ၊ မေသာက္ရဘဲ အေျခာက္တိုက္ေလာင္တဲ့ ကိေလသာမီးပါ။
မစၦရိယဆိုတာ ကိုယ့္ရဲ႕ ျပည့္စံုမွုမ်ိဳး သူတစ္ပါး ရသြားမွာ စိုးရိမ္တဲ့သေဘာပါ။ ကိုယ္လို သူတစ္ပါး ၾကီးပြားတိုးတက္သြားမွာ၊ ကိုယ္လို သူတစ္ပါး စိတ္ခ်မ္းသာေပ်ာ္ရႊင္သြားမွာကို မလိုလား၊ မႏွစ္ျမိဳ႕တဲ့သေဘာ၊ ၀န္တိုကုတ္ကတ္တဲ့သေဘာကို မစၦရိယလို႕ ေခၚပါတယ္။ မစားရ၊ မေသာက္ရဘဲ အေျခာက္တိုက္ေလာင္တဲ့ ကိေလသာမီးပါ။
ကၠုႆာနဲ႕ မစၦရိယ ကိေလသာႏွစ္ပါးဟာ ကိုယ့္မွာလည္း ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္မလာ၊ သူ႕မွာလည္း ဆိုးက်ိဳးျဖစ္မသြားဘဲ အလကား အေျခာက္တိုက္ စိတ္ကို ေလာင္ကြ်မ္းတဲ့ အေပါစားမီးေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ လူယုတ္မာေတြကို ေလာင္တဲ့မီး၊ လူႏံုလူခ်ာေတြကို စြဲတဲ့မီးလို႕ဆိုရင္ မမွားပါဘူး။ အခ်ိန္တိုင္းလိုလို ခံေနၾကရပါတယ္။
ကၠုႆာ၊ မစၦရိယ အစရွိတဲ့ စိတ္ဆိုး၊ စိတ္ယုတ္၊ စိတ္ပုပ္၊ စိတ္ညံ့ေတြ ျဖစ္ခြင့္ရေနတာဟာ ေသျခင္းတရားကို ေမ့ေနလို႕ပါပဲ။
ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္လည္း ဘယ္ေတာ့မွ မေသေတာ့မယ့္ပံု၊ သူတစ္ပါးေတြကိုလည္း ဘယ္ေတာ့မွ မေသေတာ့မယ့္ပံု၊ စိတ္အာရံုမွာ ထင္ျမင္ယူဆေနလို႕သာ စိတ္ဆိုး၊ စိတ္ယုတ္၊ စိတ္ပုပ္၊ စိတ္ညံ့ေတြကို ကိုယ့္သႏၱာန္မွာ လက္ခံထားေနမိတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ကိုယ္လည္း အခ်ိန္မေရြး ေသသြားႏိုင္တယ္၊ သူတစ္ပါးေတြလည္း အခ်ိန္မေရြး ေသသြားႏိုင္တယ္ ဆိုတဲ့ အသိတရားေလးသာ ထင္ထင္ရွားရွား ႏိုးၾကားေနမယ္ဆိုရင္ စိတ္ဆိုး၊ စိတ္ယုတ္၊ စိတ္ပုပ္၊ စိတ္ညံ့ေတြကို ကိုယ့္သႏၱာန္မွာ လက္ခံေမြးျမဴထားမွာ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။
သတိလစ္သြားလို႕ ၀င္လာခဲ့ရင္ေတာင္မွ ..အခ်ိန္မေရြး ေသသြားႏိုင္တယ္.. ဆိုတဲ့ အသိေလး ေပးလိုက္တာနဲ႕ ခ်က္ခ်င္း ပ်က္ျပယ္သြားႏိုင္ပါတယ္။
ကိုယ္မုန္းတီးေနတဲ့သူက ေနာက္တစ္မိနစ္အၾကာမွာ အသက္ထြက္ေတာ့မယ္ဆိုတာ ေသခ်ာေနခဲ့ရင္ အဲဒီလူအေပၚ မုန္းတီးစိတ္ ျဖစ္ႏိုင္ပါဦးမလား။
ေနာက္တစ္မိနစ္အၾကာမွာ ကိုယ္အသက္ထြက္ေတာ့မယ္ဆိုတာ ေသခ်ာေပါက္သိေနခဲ့ရင္ ကိုယ္မုန္းတီးေနတဲ့လူကို မုန္းတီးစိတ္နဲ႕ သတိရႏိုင္ပါဦးမလား။ အသိဥာဏ္ရွိသူ ျဖစ္ခဲ့ရင္ေပါ့။
ေသျခင္းတရားကို မၾကာခဏ သတိရဆင္ျခင္တဲ့အလုပ္ကို ယံုယံုၾကည္ၾကည္နဲ႕ လုပ္ၾကည့္ပါ။ အံ့ၾသဖြယ္ေကာင္းတဲ့ စိတ္စြမ္းရည္၊ စိတ္တန္ခိုးေတြ ကိန္း၀ပ္လာပါလိမ့္မယ္။
ကိန္း၀ပ္လာတဲ့ စိတ္စြမ္းရည္၊ စိတ္တန္ခိုးေတြက စိတ္ဆိုး၊ စိတ္ယုတ္၊ စိတ္ပုပ္၊ စိတ္ညံ့မွန္သမွ်ကို ေက်နပ္အားရဖြယ္ေကာင္းေလာက္ေအာင္ ေမာင္းႏွင္တိုက္ထုတ္ေပးပါလိမ့္မယ္။
အခ်ိန္မေရြး ေသသြားႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့ အသိရွိေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာ မိမိရဲ႕သႏၱာန္မွာ ၀ိပႆနာစိတ္ကေလး အဆက္မျပတ္ ျဖစ္ေနေအာင္လည္း ၾကိဳးစားအားထုတ္ျဖစ္ပါတယ္။
၀ိပႆနာစိတ္ကေလး တစ္စိတ္တည္း အဆက္မျပတ္ ျဖစ္ေနဖို႕ကေတာ့ အေရးၾကီးဆံုးပါပဲ။ မိမိတို႕မ်က္ေမွာက္ျပဳခ်င္တဲ့ နိဗၺာန္ဆိုတာက မဂ္စိတ္ျဖစ္မွ မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္တာ။ မဂ္စိတ္ဆိုတာကလည္း ေနရင္းထိုင္ရင္းနဲ႕ အလိုအေလ်ာက္ ျဖစ္လာတာမဟုတ္ဘူး၊ မဂ္စိတ္ရဲ႕ေရွ႕မွာ ၀ိပႆနာစိတ္ရွိရတယ္။
ရွိတယ္လို႕ ဆိုတဲ့ေနရာမွာလည္း သာမန္ကာလွ်ံကာေလး ရွိရမွာ မဟုတ္ဘူး။ အင္အားရွိတဲ့ ၀ိပႆနာစိတ္၊ ရင့္က်က္တဲ့ ၀ိပႆနာစိတ္ ရွိေနရမယ္။ အင္အားရွိတဲ့ ၀ိပႆနာစိတ္၊ ရင့္က်က္တဲ့ ၀ိပႆနာစိတ္ျဖစ္ဖို႕ ဆိုတာကလည္း ေပါ့ေပါ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့ေလး အားထုတ္ရံုနဲ႕ေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ၀ိပႆနာစိတ္ တစ္စိတ္တည္း အဆက္မျပတ္ ျဖစ္ေနမွသာ အားရွိတဲ့ ၀ိပႆနာစိတ္၊ ရင့္က်က္တဲ့ ၀ိပႆနာစိတ္ ျဖစ္ႏိုင္တယ္။
၀ိပႆနာစိတ္ တစ္စိတ္တည္း အဆက္မျပတ္ ျဖစ္ဖို႕ဆိုတာ ထိုင္တဲ့အခ်ိန္မွာ မွတ္ရံု၊ စၾကံၤခ်ိန္မွာ မွတ္ရံုေလးနဲ႕ ၀ိပႆနာတစ္စိတ္တည္း အျမဲတမ္း မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ အေထြေထြျပဳဖြယ္ ကိစၥေလးေတြ ေဆာင္ရြက္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာလည္း အေထြေထြ အေသးစိတ္အမွတ္ကေလးေတြကို အထူးတန္ဖိုးထားျပီးေတာ့ ေလးေလးစားစား ရွုမွတ္မွသာလွ်င္ မိမိရဲ႕သႏၱာန္မွာ ၀ိပႆနာစိတ္ တစ္စိတ္တည္း အဆက္မျပတ္ ျဖစ္ေနမယ္။
အဲဒီလို ၀ိပႆနာစိတ္ တစ္စိတ္တည္း အဆက္မျပတ္ ထပ္ကာထပ္ကာ ျဖစ္ပါမ်ားေတာ့မွ ၀ိပႆနာစိတ္က အားရွိလာ၊ ရင့္က်က္လာျပီးေတာ့ အားရွိတဲ့၊ ရင့္က်က္တဲ့ ၀ိပႆနာစိတ္ရဲ႕ အျခားမဲ့မွာ မဂ္စိတ္ျဖစ္ျပီး မိမိတို႕လိုလားေတာင့္တတဲ့ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္ၾကမွာ ျဖစ္တယ္။
ဒီေတာ့ ၀ိပႆနာအလုပ္အားထုတ္ေနၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ားရဲ႕ အေရးၾကီးဆံုးတာ၀န္ဟာ မိမိရဲ႕သႏၱာန္မွာ ၀ိပႆနာစိတ္ကေလး အဆက္မျပတ္ျဖစ္ေနေအာင္ ၾကိဳးစားအားထုတ္ဖို႕ပါပဲ။
အခ်ိန္မေရြး ေသသြားႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့ အသိရွိေနတဲ့ပုဂိၢဳလ္ဟာ အခ်ိန္တိုင္း၊ အခ်ိန္တိုင္း ၀ိပႆနာစိတ္ကေလး ျဖစ္ေနေအာင္ ၾကိဳးစားအားထုတ္ျဖစ္ပါတယ္။
၀ိပႆနာစိတ္ ျဖစ္မေနတဲ့သူ၊ အမွတ္သတိ လြတ္ေနတဲ့သူဟာ ေသျခင္းတရားကို သတိရလိုက္တာနဲ႕ တစ္ျပိဳင္နက္ ၀ိပႆနာစိတ္ ျဖစ္သြားပါတယ္။ အမွတ္သတိ ကပ္သြားပါတယ္။
သြားရင္း လာရင္း၊ လုပ္ရင္း ကိုင္ရင္းနဲ႕ လက္ရွိထင္ရွားရာ အာရံုတစ္ခုခုမွာ အမွတ္သတိ မကပ္မိတဲ့သူဟာ ..အခ်ိန္မေရြး ေသသြားႏိုင္တယ္..၊ သို႕မဟုတ္ ..ခဏေန ေသရင္ ေသသြားႏိုင္တယ္.. လို႕ ဆင္ျခင္လိုက္တာနဲ႕ တစ္ျပိဳင္နက္ လက္ရွိထင္ရွားရာ အာရံုတစ္ခုခု၊ ရုပ္အာရံုထင္ရွားရင္ ရုပ္အာရံု၊ နာမ္အာရံုထင္ရွားရင္ နာမ္အာရံုမွာ ခ်က္ခ်င္း အမွတ္သတိ ကပ္သြားပါတယ္။
အနည္းဆံုး ၀င္ေလထြက္ေလထိရာအရပ္ ႏွာသီး၀မွာေတာ့ သတိကပ္ျဖစ္သြားမွာ ေသခ်ာပါတယ္။ ၀င္ေလထြက္ေလမွာ သတိကပ္ဖို႕ ခက္ခဲတဲ့ အေျခအေနမ်ိဳးမွာ ဆိုရင္လည္း လက္ရွိျပဳမူလွုပ္ရွားေနတဲ့ အမူအရာ၊ သို႕မဟုတ္ လက္ရွိအျပဳအမူ ျပဳေနစဥ္မွာ ျဖစ္ေနတဲ့စိတ္ရဲ႕ အေနအထားမွာ သတိကပ္ျဖစ္သြားမွာပါပဲ။
ေနာက္တစ္မိနစ္က်ရင္ ေသရေတာ့မယ္လို႕ ေသခ်ာေပါက္ သိထားတဲ့သူဟာ အသိဥာဏ္ရွိသူသာ ျဖစ္ခဲ့မယ္ဆိုရင္ သူ႕စိတ္သူ ဘယ္လိုစိတ္မ်ိဳးျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးတည္ေဆာက္မလဲ၊ ဘယ္လိုစိတ္မ်ိဳးနဲ႕ သူေနမလဲ။ ကာမဂုဏ္အာရံုေတြ အာရံုျပဳျပီး ကာမဂုဏ္စိတ္နဲ႕ ေနမလား၊ ဒုစရိုက္အာရံုေတြ အာရံုျပဳျပီး ဒုစရိုက္စိတ္နဲ႕ ေနမလား၊ ၀ိပႆနာအာရံုေတြ (ရုပ္နာမ္သေဘာေတြ) အာရံုျပဳျပီး ၀ိပႆနာစိတ္နဲ႕ ေနမလား။ အေျဖက ရွင္းရွင္းေလးပါ။
အခ်ိန္ပိုင္းအတြင္း ေသရေတာ့မယ္လို႕ ေသခ်ာေပါက္ သိေနတဲ့သူဟာ အသိဥာဏ္ရွိသူ၊ အသိဥာဏ္ရင့္က်က္သူသာ ျဖစ္ခဲ့မယ္ဆိုရင္ သူ႕စိတ္သူ ၀ိပႆနာစိတ္ျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးတည္ေဆာက္မွာ ေသခ်ာပါတယ္။
ေလာကီစိတ္ေတြထဲမွာ အဆင့္အျမင့္ဆံုးစိတ္ျဖစ္တဲ့ ၀ိပႆနာစိတ္နဲ႕ ကိုယ့္ဘ၀အရည္အေသြးကို အခ်ိန္တိုင္း ျမွင့္တင္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေသျခင္းတရားကို မၾကာခဏ သတိရဖို႕ လိုအပ္ပါလိမ့္မယ္။
ေလကဓံခံႏိုင္ရည္ရွိဖို႕နဲ႕ ဘ၀မွာ လိုအင္ဆႏၵေတြ မမ်ားဖို႕အတြက္ ..တစ္ေန႕က်ရင္ ေသရမွာပဲ.. လို႕ ေသျခင္းတရားနဲ႕ ပတ္သက္ျပီး ဆင္ျခင္ၾကရပါမယ္။
စိတ္ေကာင္းႏွလံုးေကာင္းရွိဖို႕နဲ႕ ၀ိပႆနာစိတ္ကေလး အဆက္မျပတ္ ျဖစ္ဖို႕အတြက္ ..အခ်ိန္မေရြး ေသသြားႏိုင္တယ္၊ သို႕မဟုတ္ ခဏေန ေသရင္ ေသသြားႏိုင္တယ္.. လို႕ ေသျခင္းတရားနဲ႕ ပတ္သက္ျပီးေတာ့ ဆင္ျခင္ၾကရပါမယ္။
ေသျခင္းတရားကို အျမဲသတိရေနတဲ့သူဟာ ကိုယ္အမွန္တကယ္ လုပ္ရမယ့္ အလုပ္ကိုလည္း မေမ့ဘူး။ ကိုယ္အမွန္တကယ္ ေျပာရမယ့္ စကားကိုလည္း မေမ့ဘူး။ ကိုယ္အမွန္တကယ္ စိတ္ကူးရမယ့္ အေတြးကိုလည္း မေမ့ဘူး။ မေမ့တာကို အပၸမာဒလို႕ ေခၚတယ္။
အပၸမာဒတရားနဲ႕ ျပည့္စံုတဲ့သူဟာ ေလာကဓံကိုလည္း ခံႏိုင္ရည္ရွိတယ္။ ဘ၀ရဲ႕ အဆံုးသတ္မဲ့လိုအင္ဆႏၵေတြကိုလည္း ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္တယ္။ စိတ္ဆိုး၊ စိတ္ယုတ္ေတြ ပယ္ရွားျပီး စိတ္ေကာင္း၊ စိတ္ျမတ္ေတြလည္း ေမြးျမဴႏိုင္တယ္။ ၀ိပႆနာစိတ္ အဆက္မျပတ္ ျဖစ္ေနေအာင္လည္း စြမ္းေဆာင္ႏိုင္တယ္။
ေသျခင္းတရားကို အျမဲသတိရွိေတာ့ ေနျခင္းတရားမွာလည္း အျမဲ သတိလႊမ္းမိုးေနေတာ့တာေပါ့။ အေသမေမ့ရင္ အေနမေမ့တာ သဘာ၀ပါပဲ။
မရဏႆတိ အႏုယုေတၱာ ဘိကၡဳ
သတတံ အပၸမေတၱာ ေဟာတိ။
ေသျခင္းတရားကို မျပတ္ပြားမ်ားေနတဲ့သူဟာ အျမဲတမ္း သတိရွိေနပါတယ္။ ဘယ္ေတာ့မွ မေမ့ပါဘူး။
ေသျခင္းတရားကို အမွတ္ရေနတာကို ..မရဏႆတိ.. လို႕ေခၚပါတယ္။ မေမ့တာ၊ မေမ့တဲ့ သတိနဲ႕ ပဓာနအလုပ္ အားထုတ္တာကို ..အပၸမာဒ.. လို႕ ေခၚပါတယ္။ နိဗၺာန္ကို မေသရာအရပ္ျဖစ္လို႕ ..အမတ.. လို႕ ေခၚပါတယ္။
မရဏႆတိပြားတဲ့သူဟာ အပၸမာဒတရားနဲ႕ ျပည့္စံုပါတယ္။ အပၸမာဒတရားနဲ႕ ျပည့္စံုတဲ့သူဟာ အမတကို မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္ပါတယ္။ အပၸမာဒဟာ အမတကိုရျခင္းရဲ႕ တစ္ခုတည္းေသာအေၾကာင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အမတကို ဆိုက္ေရာက္လိုသူတို႕ရဲ႕ တစ္ခုတည္းေသာ သြားရာလမ္းဟာ အပၸမာဒပါပဲ။
အပၸမာဒနဲ႕ ျပည့္စံုဖို႕အတြက္ မရဏႆတိကို ထပ္ကာထပ္ကာ ပြားမ်ားၾကရပါမယ္။
အရွင္ဆႏၵာဓိက(ေရႊပါရမီေတာရ) ရဲ႕ ..မေသခင္ ဘာလုပ္ၾကမလဲ.. ဆိုတဲ့ စာအုပ္မွ ေရးသားမွ်ေ၀ပါတယ္။
No comments:
Post a Comment