Wednesday, August 10, 2011

" သခၤ ါရ ဘာဇနီ " က်မ္း ဘ၀နာအေၾကာင္း (၁) (ဖူးဇြဲကပင္ေျမ )

ဗုဒၶဘာသာ-အမ်ိုးေကာင္းသား အမ်ိဳးေကာင္းသၼီးတို ့ဖတ္ရႈေလ့လာ လိုက္နာ
က်င့္ၾကံၾကေစရန္ သခၤ ါရအေၾကာင္း ဒါန သီလ ဘာ၀နာ အေၾကာင္း ေကာင္းေသာသူတို ့
လားရာ မေကာင္းသူတို ့ လားရာ ဘံု႒ာနအေၾကာင္း တို ့ကို စံုလင္စြာေဖာ္ျပရာျဖစ္ေသာ
" သခၤ ါရ ဘာဇနီ "က်မ္းကို ေရးသားျပီး ဗဟုသုတတိုးပြားေစရန္ သခၤါရဘာဇနိီက်မ္းစာအုပ္ကို
မူရင္းမပ်က္ ကုသိုလ္ျပဳ ျပန္လည္မွ်ေ၀ပါတယ္ရွင္ ။
ဤသို ့ သီလကိုျပျပီး၍ ၊ ယခုအခါ၌ ဘာ၀နာကို ျပဆိုေပအံ့ ၊ ဘာ၀နာသည္ ၊
သမထဘာ၀နာ ၊ ၀ိပႆနာဘာ၀နာ ဟူ၍ ၊ႏွစ္ပါးအျပားရွိ၏ ၊ ထိုႏွစ္ပါးတို ့တြင္ ၊
ကသိုဏ္း ဆယ္ပါး ၊အသုဘဆယ္ပါး ၊အႏုႆတိဆယ္ပါး ၊ ျဗဟၼစိုရ္တရားေလးပါး ၊
သညာ ေလးပါး ၊ ဓါတု၀ ၀တၳာန္တပါး ၊ အာရုပၸေလးပါး ၊ ဤေလးဆယ္တို ့သည္ ၊
သမထ မည္ကုန္၏ ၊ အဘယ္ေၾကာင့္ သမထမည္သနည္း ။
နီ၀ရဏံ--သေမတီတိသမေထာ " ဟူ၍ဆိုေသာေၾကာင့္ သမထမည္၏ ၊ ယံဓမၼဇာတံ ၊
အၾကင္ သေဘာ တရားသည္ ၊ နီ၀ရဏံ ၊နီ၀ရဏ ကို ၊သေမတိ ၊ ျငိမ္းေစတတ္၏ ၊
ဣတိတသၼာ ၊ ထိုသို ့ျငိမ္းေစတတ္ေသာ သတၱိေၾကာင့္ ၊ တ ံဓမၼဇာတံ ထိုသေဘာ
တရားသည္ ၊ သမေထာ၊ သမထ မည္၏ ၊ အနိစၥလကၡဏာ ၊ဒုကၡလကၡဏာ ၊အနတၱ
လကၡဏာ ၊ ဤသံုးပါးကား--၀ိပႆနာ မည္၏ ၊ အဘယ္ေၾကာင့္ ၀ိပႆနာ မည္သနည္း ၊
" ၀ိသုေဒၶန ပႆတီတိ ၀ိပႆနာ ဟူ၍ဆိုေသာေၾကာင့္ ၀ိပႆနာမည္၏၊၀ိသုေဒၶန၊
စင္ၾကယ္သျဖင့္ ၊ ပႆတိ ၊ျမင္တတ္၏ ၊ ဣတိတသၼာ ထိုေၾကာင့္ ၊၀ိပႆနာ ၊
၀ိပႆနာမည္၏ ။ ။
တနည္းကား ။ ။၀ိ၀ိဓာဏေရဟိ၊ အထူးထူး အျပားျပား ၊ တို ့ျဖင့္ ပႆတိ ၊ ျမင္တတ္၏ ၊
ဣတိတသၼာ ၊ ထို ့ေၾကာင့္၊ ၀ိပႆနာ ၊ ၀ိပႆနာမည္၏ ၊ထိုႏွစ္ပါးကို အဖန္တလဲလဲ
စီးျဖန္းျခင္းသည္ ဘာ၀နာမည္၏ ၊ ထိုသမထ ကမၼ႒ာန္းေလးဆယ္တို ့တြင္ ၊ ဗုဒၶါႏုႆတိ
ကိုေရွ ့ဦးစြာ စီးျဖန္းရာ၏ ၊ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း ။ သမၼာပဋိပတ္--က်င့္၀တ္ျမတ္ကို ျပညႊန္
ေပေသာ ဆရာျဖစ္၍ ၊ ေက်းဇူးေတာ္ကို ေရွးဦးစြာ ပြားေစရာ၏ ၊ ထိုသို ့ ဗုဒၶါႏုႆတိကို
မျပတ္ စီးျဖန္းရျခင္း ေအာက္ေမ့ရျခင္း အက်ိဳးကား --ပစၥဳပၸန္ သံသရာ ခ်မ္းသာ စီးပြားႏွင့္
ျပည့္စံု၏ ၊ ေဘးဒဏ္ ရန္မာန္ အႏၱရာယ္တို ့ကိုလည္း ကာဆီးတားျမစ္ႏိုင္၏ ၊ ထိုအေၾကာင္းကို
ဤသို ့ သိရာ၏ ။ ။
ငါတို ့ျမတ္စြာဘုရားသည္ ၊ ဗာရာဏသီျပည္၏ ၊ အနီးျဖစ္ေသာ မိဂဒါ၀ုန္ေတာ၌ သီတင္း
သံုးေနေတာ္မူေသာအခါ ၊နႏၵီ၀ါနိဇၨ မည္ေသာ ကုန္သည္တဦးသည္ ၊ ဘုရားသခင္ထံ၌ ၊
ဆည္းကပ္၍ ၊" ဗုဒၶါႏုႆတိ"ကို စီးျဖန္းေလ့လာ ေဆာင္ရြက္၏ ၊ တရံေရာအခါ ၊ကာလိကၤရာဇ္ ၊
ျပည္သို ့ သေဘၤာလႊင့္၍ ကုန္ေရာင္းသြားေလေသာ္ ၊ တေယာက္ေယာ အမတ္သည္ ျမိဳ ့သို ့
လွည့္ပတ္ရာ နႏၵီ၀ါနိဇၨ ကုန္သည္မယားကို ျမင္၍ မေဆာက္တည္ႏိုင္ဘဲ ၊ အလြန္တပ္မက္ေမာ
သည္ျဖစ္၍ ၊ လင္ရွိသည္ မရွိသည္ကို ၊စံုစမ္းေမးျမန္းေသာ္ လင္ရွိေၾကာင္းကိုသိ၍ ၊ ငါ့စကားကို
လိုက္နာပါ ၊ လင္၏ အမူကို ငါ့တာ၀န္ရွိပါေစဟု ဆိုေလရာတြင္ ၊ လင္ရွိလ်က္ကို ၊ အဘယ္သို ့
နားေထာင္ရပါအံ့နည္းဟု ၊ ဆိုလိုက္ေလ၏ ၊လင္ကိုေသေအာင္ ၾကံအံ့ဟုေအာက္ေမ့၍ ၊ အသက္
သြင္းတတ္ေသာ ဇီ၀က ေဆးသမားကို ေခၚျပီးလွ်င္ ၊သင္--လူေသကို ဖုတ္သြင္း၍ နႏၵီ၀ါနိဇၹကို
သတ္ႏိုင္ပါမည္ ျဖစ္လွ်င္ အသျပာတေထာင္ ငါေပးမည္ဟုဆိုလွ်င္ ေကာင္းပါျပီဟု--၀န္ခံ၍
သုသာန္သို ့ အမတ္ႏွင့္ ေဆးသမားသြား၍ ၊ တခုေသာ သူေသကို ေတြ ့လွ်င္ ဖုတ္သြင္းေသာ္-
ထ၍လာ၏ ၊ အမတ္လည္း ၀စြာ ျမိန္စြာ အစာစားေစ၍ ၊ သန္လ်က္ကိုေပးျပီးလွ်င္ ၊ ဤအရပ္၌
နႏၵီ၀ါနိဇၨကို သတ္ေခ်ဟု ေစလိုက္လွ်င္ ၊ထိုဖုတ္ေကာင္လည္း သြားေလ၏ ၊နႏၵီ၀ါနိဇၨလည္း
ေလွပဲ့စပ္၌ထိုင္၍ ၊ဗုဒၶါႏုႆတိကို စီးျဖန္းေနခိုက္ႏွင့္ ၾကံဳ၍ျပန္ခဲ့၏ ၊ ေဆးသမားလည္း ေသျပီး
ေလာဟု ေမး၏ ၊ ဖုန္ေကာင္လည္း သံတံတိုင္းကာ၍ မ၀င္ႏိုင္ဟုဆို၏ ၊ တဖန္ အသစ္လႊတ္ျပန္၏ ၊
ထိုဖုတ္ေကာင္လည္း သြား၍ ၊ ေရွးနည္းအတူျပန္ခဲ့၏ ၊ ေသျပီေလာဟုေမးေသာ္--
ေက်ာက္တံတိုင္းကာ၍ မ၀င္ႏိုင္ဟုဆို၏ ၊ ေနာက္အသစ္တေကာင္ဖုတ္သြင္း၍ လႊတ္လိုက္ျပန္၏ ၊
ေရွးနည္းအတူျပန္ခဲ့၏ ၊ ေဆးသမားလည္း ေသျပီေလာဟုေမး၏ ၊ ဖုတ္ေကာင္လည္းစကားမဆို
ေဆးသမားႏွင့္ အမတ္၏ လည္ကို သန္လ်က္ႏွင့္ ျဖတ္ေလ၏ ၊ ထိုအေၾကာင္းကို ၊ ပါေသာသူ
ျမင္ေသာသူတို ့သည္ ေျပာၾက၍ ဗာရာဏသီျပည္အလံုး အုတ္အုတ္ က်က္က်က္ ရွိၾကေလ၏ ၊
ဤသို ့ေသာ ေက်းဇူးႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ " ဗုဒၶါႏုႆတိ "ကိုေရွးဦးစြာ စီးျဖန္းရာ၏ ။ ။
တနည္းလည္း ။ ။ ရာဇျဂိဳဟ္ျပည္ ေ၀ဠဳ၀န္ ေက်ာင္းေတာ္၌ သီတင္းသံုးေနေတာ္
မူေသာအခါ ၊ထိုရာဇျဂိဳဟ္ျပည္၌ ေနေသာ ခုနစ္ႏွစ္သားရွိေသာ သူငယ္တေယာက္သည္ ၊
မိဘတို ့သင္၍ "ဗုေဒၶါ ေမ သရဏံ အညံ နတိၳ ၊ ဓေမၼာ ေမ သရဏံ အညံ နတိၳ ၊သံေဃာ ေမ
သရဏံ အညံ နတိၳ " ဟူ၍ သြားတိုင္း လာတိုင္း ေနရင္း ထိုင္ရင္း အိပ္ရာႏိုးတိုင္း စီးျဖန္း၏ ။ ။
တရံေရာအခါ အဘႏွင့္သားထင္းေတာသို ့ သြား၍ ၊ လွည္းႏွင့္ျပန္ခဲ့ေသာ္ ျမိဳ ့တံခါး
ပိတ္၍မ၀င္ရေသာေၾကာင့္ ၊ျမိဳ ့ျပင္၌ သားအဘအိပ္ၾကေသာ္္ ၊ ညဥ့္အခါ မိစၧာဒိ႒ိ
နတ္ဘီလူးတေယာက္ သမၼာဒိ႒ိ နတ္ဘီလူးတေယာက္ ျမိဳ ့နားသို ့ လွည့္လည္
သြားၾကသည္တြင္ ၊ လွည္းေအာက္၌အိပ္ေနၾကေသာ ၊ သားအဘႏွစ္ေယာက္ကိုျမင္၍ ၊
မိစၧာဒိ႒ိနတ္ဘီလူးသည္ သူငယ္၏ေျခကိုကိုင္ဆြဲ၏ ၊သူငယ္လည္း အဘႏႈိးသည္မွတ္၍
ႏိုးလွွ်င္ "ဗုေဒၶါ ေမ သရဏံ အညံ နတိၳ ၊ ဓေမၼာ ေမ သရဏံ အညံ နတိၳ ၊သံေဃာ ေမ
သရဏံ အညံ နတိၳ" ၊ ဟုဆိုေသာအသံကိုၾကားလွ်င္ ၊သမၼာဒိ႒ိ နတ္ဘီလူးက မိစၧာဒိ႒ိ
နတ္ဘီလူးကို ဟယ္--နတ္မိုက္ အဘယ္ေၾကာင့္ ဘုရားတျပည့္ သူေတာ္ေကာင္းကို
ဆြဲဘိသနည္း ၊ နင့္ကို ငါ့သန္လ်က္ႏွင့္ ခုတ္ရမည္ေလာဟု ဆိုလွ်င္ ၊ မိစၧာဒိ႒ိ
နတ္ဘီလူးက အရွင္နတ္မင္း မသိ၍ ဆြဲမိပါသည္ ၊ အကြ်ႏ္ုပ္ကန္ေတာ့ပါမည္ဆို၏ ၊
အဘယ္သို ့ နင္ကန္ေတာ့ပါမည္နည္းဟု ေမးလွ်င္ ၊အဘယ္သို ့ကန္ေတာ့ရပါအံ့နည္းဟု
ေမးျပန္၏ ၊သမၼာဒိ႒ိနတ္ဘီလူးကလည္း ေရႊခြက္ႏွင့္ ေဘာဇဥ္ထည့္၍ ကန္ေတာ့မွသာ
ခ်မ္းသာအံ့ဟု ဆိုလွ်င္ ၊ မိစၧာဒိ႒ိ နတ္ဘီလူးသည္ ၊ ဗိမၺိသာရမင္းၾကီးနန္းေတာ္သို ့
၀င္ေလ၍ စားေတာ္ေရႊခြက္ႏွင့္တကြ ေဘာဇဥ္ကို ယူခဲ့ျပီးလွ်င္ ၊ သူငယ္ သားအဘကို
ႏႈိး၍ အသင္တို ့ကို ငါသည္ ဘုရားသခင္၏ တပည့္မွန္း မသိ၍ မွားဆြဲမိေသာ အျပစ္ကို
ခ်မ္းသာပါေစ ၊ ငါကန္ေတာ့ပါ၏ ဟုဆို၍ ေရႊခြက္ႏွင့္ ေဘာဇဥ္ကို ပူေဇာ္ခဲ့၏ ၊ ထိုသို ့
ပူေဇာ္ခဲ့၍ နတ္ဘီလူးတို ့သည္ ကြယ္ေလေသာ္ မိုးေသာက္ေသာအခါ ၊စားေတာ္ေရႊခြက္
ကို မေတြ ့၍ နန္းတြင္း၌ရွာေသာ္လည္း မရေသာေၾကာင့္၊ ျမိဳ ့ျပင္ ျမိဳ ့တြင္းလႊတ္၍ ၊
ရွာသည္ ရွိေသာ္ ထိုသားအဘႏွစ္ေယာက္ကို လွည္းႏွင့္တကြေတြ ့၍ ၾကိဳးျဖင့္ခ်ည္ေႏွာင္
ယူၾကေလကုန္၏ ၊ မင္းထံသို ့ ေရာက္ေလေသာ္ အဘယ္နည္းဟု ေမးေတာ္မူလွ်င္ ၊
စားေတာ္ ခြက္ကို ခိုးေသာ သူခိုးသားအဘကို ျမိဳ ့ျပင္၌ လွည္းႏွင့္တကြ ေတြ ့ခဲ့ေၾကာင္းကို
ေလွ်ာက္ေလေသာ္ ၊မင္းလည္း--လုလင္ သားအဘ အဘယ္ေၾကာင့္ ေရႊခြက္ကိုခိုးယူသနည္း
ဟု ေမးေတာ္မူက ၊ ထိုသားအဘလည္း ဤသို ့ေလွ်ာက္၏ ၊အရွင္မင္းၾကီး၏ ေရႊခြက္ကိုလည္
ကြ်ႏ္ုပ္တို ့မခိုးမယူပါ ၊ အရွင္မင္းၾကီး နန္းေတာ္ကိုလည္း ညဥ့္အခါ၌ မဆိုထားဘိဦး ၊
ေန ့ကိုမွ် မေရာက္ဘူး မ၀င္ဘူးပါ ၊ အကြ်ႏ္ုပ္တို ့ သားအဘသည္ ၊ ဘုရားသခင္၏
ဂုဏ္ေက်းဇူးကိုသာ ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္လ်က္ ၊ေနညမျပတ္စီးျဖန္းေနပါသည္ ၊ ယေန ့
နတ္ဘီလူး တေယာက္လာ၍ ၊အသင္တို ့ကို ဘုရားသခင္၏ တပည့္မွန္းမသိ၍ ၊ ငါစားမည္
ဆြဲမိသည္ ၊ ဘုရားသခင္ ဂုဏ္ေက်းဇူးကို အသင္တို ့ သားအဘစီးျဖန္းမွ ဘုရားတပည့္မွန္း
သိ၍ ၊ ငါဆြဲမိသည့္ အျပစ္ကို သည္းခံေတာ္မူပါ ၊ ငါကန္ေတာ့ပါ၏ ဟုဆို၍ ေပးလာပါသည္ ၊
အကြ်ႏ္ုပ္တို ့ မခိုးမယူပါဟု ၊ ေလွ်ာက္ေလေသာ္ ၊ မင္းၾကီးလည္း ဤသူ ့စကားသည္ ၊
ဟုတ္မည္ မဟုတ္မည္ကို ၊ ဘုရားသခင္သာ သိႏိုင္ေတာ့မည္ဟု နံနက္စာ ပြဲေတာ္
တည္ျပီးလွ်င္ ၊ ေက်ာင္းေတာ္သို ့ သြား၍ ျမတ္စြာဘုရားထံ ၊ ထိုအေၾကာင္းကိုေလွ်ာက္ထား
ေလေသာ္ ၊ ဘုရားသခင္လည္း ၊" မင္းၾကီး ဟုတ္၏ ၊ ဤသူတို ့ ဆိုတိုင္း မလြဲေပ ျမင္ေတာ္မူ၏ ၊
သိေတာ္မူ၏ " ၊ဟုမိန္ ့ေတာ္မူလွ်င္ ၊အံ့ဘြယ္ရွိေပစြ တကား--ဘုရားကိုယ္ေတာ္တို ့၏ ၊
ေက်းဇူးေတာ္ ဂုဏ္ေတာ္တို ့သည္ ၊ ျပဳႏိုင္ခဲေသာ ၊ အမႈကိုပင္ ၾကားရ၏ ၊ ဟု ခ်ီးမြမ္းလွ်င္
မင္းၾကီးရတနာသံုးပါးတို ့၏ ၊ဂုဏ္ေက်းဇူးကို ေကာင္းစြာ ေအာက္ေမ့ရျခင္းကို ေရွးပညာရွိတို ့
သည္ ၊ဤမွ်မကေသး " ဟုမိန္ ့ေတာ္မူလွ်င္ ၊ ေရွးအေၾကာင္းကို ေဟာ္ေတာ္မူပါဟု ေတာင္းပန္
ေသာေၾကာင့္ သုဘတၱာ အေၾကာင္းကို ေဟာ္ေတာ္မူ၏ ။ ။
" သခၤ ါရ ဘာဇနီ " က်မ္းစာအုပ္အတိုင္း ေရးသားထားပါသည္ .။
ေနာက္ဆက္တြဲမ်ားကို အဆင့္ဆင့္ တင္ျပသြားမည္ ။
မိုးငယ္ေအာင္

No comments:

Post a Comment