သံသရာဘယ္မွာစသလဲ။
မသိတာက စပါတယ္။
သံသရာနဲ႕ ကံၾကမၼာေတြ ဘယ္မွာဆံုးမွာလဲ။
သိတစ္လံုးမွာ ဆံုးပါမယ္။
အမွုမဲ့လို႕ အမွတ္မဲ့ပါတယ္။
မေရရာလို႕ မေသမခ်ာ ျဖစ္ပါတယ္။
မသိသမွ် သံသရာပတ္မွာပဲ။
သိလာရင္ေတာ့ သံသရာျပတ္မွာပါပဲ။
ဆင္းရဲကိုေၾကာက္ရင္၊ မုန္းရင္ မေကာင္းမွု အကုသိုလ္ေတြကို လူျမင္ကြင္းမွာေရာ၊ လူကြယ္ရာမွာေရာ မလုပ္မိဖို႕ သတိရွိေနရမယ္။
မေကာင္းတဲ့ အကုသိုလ္ကံကို ယခုလည္းလုပ္၊ ေနာင္လည္း လုပ္ရင္ ဆင္းရဲဒုကၡက လြတ္မွာ မဟုတ္ဘူး။
သတိရွိေနရင္ အကုသိုလ္ကံဘက္ အေရာက္နည္းသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
၁။ မ်က္စိဟာ ဒုကၡလို႕ သတိရွိ (ရူပါရံု)
၂။ နားဟာ ဒုကၡလို႕ သတိရွိ (သဒၵါရံု)
၃။ ႏွာဟာ ဒုကၡလို႕ သတိရွိ (ဂႏၶာရံု)
၄။ လွ်ာဟာ ဒုကၡလို႕ သတိရွိ (ရသာရံု)
၅။ ကိုယ္ဟာ ဒုကၡလို႕ သတိရွိ (ေဖာ႒ဗၺာရံု)
၆။ စိတ္ဟာ ဒုကၡလို႕ သတိရွိ (ဓမၼာရံု)
အာရံုေျခာက္ပါး၊ သတိထားရင္၊ ကံငါးပါးလံုျခံဳႏုိင္ပါတယ္။ သတိလစ္တာနဲ႕အမွ် အကုသိုလ္ကံဘက္က အားသာသြားႏိုင္ပါတယ္။
အာရံုေျခာက္ပါးမွာ စိတ္အာရံုဟာ အလြန္အမင္း အေရးၾကီးပါတယ္။ ..ကံကို ကုနည္း၊ ကုသိုလ္ဆည္း၊ စိတ္လည္းမေပါ့ရာ.. ျဖစ္တယ္။
သတိနဲ႕ဆင္ျခင္၊ ဆင္ျခင္ျပီး ..စိတ္..ႏွင့္ၾကံ။
သတိႏွင့္ဆင္ျခင္၊ ဆင္ျခင္ျပီး ..ႏွုတ္..နဲ႕ေျပာ။
သတိႏွင့္ဆင္ျခင္၊ ဆင္ျခင္ျပီး ..လက္..နဲ႕လုပ္။
အက်ိဳးခံစားလိုရင္ အက်ိဳးျဖစ္မယ့္ အေၾကာင္းေတြကို ျပဳရမယ္။ အက်ိဳးခံစားရမယ့္ အေၾကာင္းကို မျပဳဘဲ အက်ိဳးခံစားရဖို႕ မရွိပါဘူး။
အက်ိဳးခံစားလိုရင္ အက်ိဳးျဖစ္မယ့္အေၾကာင္းမွာ သတိကို လက္မလြတ္ရဘူး။
သတိေကာင္းမွ ကံေကာင္းတယ္။ သတိမေကာင္းရင္ ကံမေကာင္းႏိုင္ဘူး။
အျမဲပဲ လူေတြမွာ ၾကိဳက္ရင္ ေလာဘျဖစ္ေနပါတယ္။ မၾကိဳက္ရင္ ေဒါသျဖစ္ေနပါတယ္။ အမွတ္တမဲ့ေနရင္ေတာ့ ေမာဟေတြ ျဖစ္ေနတတ္တယ္ဆိုတာကို သတိထားရပါမယ္။
သတိေကာင္းရင္ အသိစိတ္ေကာင္းလာမွာ ျဖစ္တယ္။ သတိနဲ႕အမွန္တရားေပၚေအာင္ ႏွိုးဆြေပးရင္ ဗီဇအသိစိတ္ရဲ႕ ပင္ကုိသေဘာေတြ ေပၚလာမယ္။ ရိုးသားျဖဴစင္တဲ့ အသိစိတ္ ျဖစ္လာလိမ့္မယ္။
သတိတြန္းအားနဲ႕ အမွန္တရားေပၚလာခဲ့ရင္ စိတ္ေနသေဘာထား မွန္လာမယ္။
စိတ္ေနသေဘာထား မွန္မမွန္မွာ သတိပါပဲ။ သတိရွိမွ အသိရွိ။ သတိထားမွ အသိပြားမယ္။ သတိေဆာင္တဲ့အခါ ကုသိုလ္ကံအားဘက္မွာ ေအာင္ပါတယ္။
သတိခြ်တ္ယြင္းရင္ စိတ္ေနသေဘာထား မမွန္ဘူး။ မမွန္ေတာ့ အကုသိုလ္ကံဘက္ ေရာက္သြားေတာ့တယ္။ အာရံုခံစားမွု အသိစိတ္ေတြကို သတိၾကီးစြာထားပါ။
သတိဆိုတာ အမွန္ဘက္ကို တြန္းပို႕ေပးတဲ့ ကိရိယာတစ္မ်ိဳး။
ကာယကံ၊ ၀စီကံ၊ မေနာကံေတြကို သတိနဲ႕ ခ်ဳပ္ထားရမယ္။ ကံမွန္သမွ်ကို သတိၾကိဳးနဲ႕ ခိုင္ေနေအာင္ ခ်ည္တုပ္ထားရမယ္။ တင္းတင္းၾကပ္ၾကပ္ကို ခ်ည္ေႏွာင္ထားရမွာ ျဖစ္တယ္။
ေညာင္ရမ္းေဇယ်ပ႑ိတက ..ေလာကသဘာ၀ သေဘာတရား..စာအုပ္မွာ……
..သတိတရားသည္ ေလာက၌ အလိုအပ္ဆံုးေသာ တရားျဖစ္ေလသည္။ အစဥ္သတိတရားကို သတိထားမွတ္သားေလ့ရွိရာ၏။ ေဘးဒုကၡတို႕သည္ သတိကင္းမဲ့ေသာ သူတို႕ထံသုိ႕သာ ၀င္ေသာ္လည္း သတိရွိသူတို႕အား ေဘးဒုကၡတို႕ မတတ္ႏိုင္ကုန္..လို႕ ေရးသားသတိေပးခဲ့ပါတယ္။
ေကာင္းကံဘက္ေရာက္ေအာင္ သတိထားဖို႕ အခ်က္ (၄) ခ်က္ ရွိပါတယ္။
၁။ သက္ရွိရုပ္ခႏၶာနဲ႕ သက္မဲ့ရုပ္၀တၳဳအေပၚ အမွန္တရားေပၚေအာင္ သတိထားမွု။
၂။ ခံစားမွု ေ၀ဒနာအေပၚ အမွန္တရားေပၚေအာင္ သတိထားမွု။
၃။ အသိစိတ္အေပၚ အမွန္တရားေပၚေအာင္ သတိထားမွု။
၄။ သဘာ၀တရားအေပၚ အမွန္တရားေပၚေအာင္ သတိထားမွုေတြပါပဲ။
အမွန္တကယ္ေတာ့ ..သတိတစ္လံုးဟာ အခက္ဆံုး.. ျဖစ္တယ္။ ခက္ေပမယ့္ ရေအာင္ၾကိဳးစား လုပ္ယူရမွာပါပဲ။ စားသတိ၊ လာသတိ၊ သြားသတိနဲ႕ ျဖစ္သမွ် ပ်က္သမွ် သတိရွိရွိေနတဲ့အခါ ေကာင္းကံေတြနဲ႕ ထိေနမယ္။ သတိရေတာ့ ကံလွ၊ ကံမ၊ ကံထပါတယ္။
ဗုဒၶျမတ္စြာရဲ႕ အလြန္တန္ဖိုးၾကီးလွတဲ့ ေနာက္ဆံုးၾသ၀ါဒက…
..အပၸမာေဒန၊ သမၸာေဒထ..လို႕ မိန္႕ခဲ့ပါတယ္။
အျမဲသတိမလစ္ေစဖို႕ အမွန္အမွား၊ အေၾကာင္းအက်ိဳး၊ အေကာင္းအဆိုး၊ အျဖစ္အပ်က္ေတြကို အျမဲသတိရွိေနဖို႕ပါပဲ။
သုေတသီ ဘုန္းျမင့္ေသြး ေရးသားေသာ ..ကံသာအမိ ကံသာအဖ ႏွင့္ ကံၾကမၼာျဖစ္ရပ္ဆန္းမ်ား.. စာအုပ္မွ ေရးသားမွ်ေ၀ပါတယ္။
No comments:
Post a Comment