Wednesday, August 10, 2011

ကံမွားေတာ့ ခံထားေပါ့


ျမတ္စြာဘုရားရွင္လက္ထက္တုန္းက ေ၀သာလီျမိဳ႕မွာ `၀ါေသဌီ`ဆိုတဲ့ သူေဌးသမီးေလးတစ္ေယာက္ ရွိခဲ့ဖူးတယ္။ အရြယ္ေရာက္တဲ့အခါ မိဘေတြက အမ်ိဳးဇတ္တူတဲ့ သေဌးသားတစ္ေယာက္နဲ႕ ထိန္းျမားလက္ထပ္ေပးတဲ့အတြက္ခင္ပြန္းသည္ရဲ႕အိမ္မွာလုိက္ေနရတယ္။ သားတစ္ေယာက္ရျပီး အဲဒီသားကေလး ေျပးလႊားေဆာ့ကစားႏိုင္တ့ဲ သံုးႏွစ္သားအရြယ္ေလာက္မွာ ေရာဂါတစ္ခုနဲ႕ ရုတ္တရက္ေသဆံုးသြားတဲ့အတြက္ ၀ါေသဌီခမွ်ာ သားေသာကနဲ႕ အၾကီးအက်ယ္ စိတ္ဆင္းရဲျပီး သည္းေျခပ်က္ကာ ရူးသြပ္သြားပါေတာ့တယ္။ ရူးျပီး ေလွ်ာက္သြားေနတာမ်ိဳးမျဖစ္ေအာင္ ခင္ပြန္းသည္နဲ႕ ေဆြမ်ိဳးမိဘေတြက အိမ္မွာ ေသခ်ာေစာင့္ၾကပ္ၾကည့္ရွဳျပီး အေကာင္းဆံုးေဆးဆရာ၊ အေကာင္းဆံုးေဆး၀ါးေတြနဲ႕ ဂရုတစိုက္ျပဳစုကုသေပးၾကပါတယ္။ တစ္ေန႕ အိမ္သားေတြအလစ္မွာ လွစ္ကနဲအိမ္ကထြက္ေျပးျပီး ေျခဦးတည့္ရာ ေလွ်ာက္သြားပါေတာ့တယ္။ ဆံပင္ေတြ ဖရိုဖရဲ၊ အ၀တ္အစားလံုး၀မကပ္၊ အမွတ္သညာကင္းမဲ႕စြာနဲ႕ ေရာက္ခ်င္ရာေရာက္ ေပါက္ခ်င္ရာေပါက္ ေလွ်ာက္သြားေနတဲ့ ၀ါေသဌီကို ခင္ပြန္းသည္နဲ႕ မိဘေဆြမ်ဳိးေတြက လိုက္ရွာေပမယ့္ သတင္းအစအန လံုး၀မရေတာ့ပါဘူး။

လမ္းဆံုလမ္းခြ၊ အမွဳိက္ပံုေတြ၊ သုသာန္သခၤ်ိဳင္းေတြ၊ ဖုန္တေထာင္းေထာင္း
ထေနတဲ့ ခရီးလမ္းမေတြမွာ အစာျပတ္၊ေရျပတ္၊ အငတ္ငတ္အေပေပနဲ႕ ကိုယ္လံုးတီး ေလွ်ာက္သြားေနတဲ့ ၀ါေသဌီဟာ သံုးႏွစ္ေလာက္အၾကာမွာ မိထိလာျမိဳ႕ကို ေရာက္သြားပါတယ္။ တစ္ေန႕ ျမိဳ႕ထဲလမ္းမတစ္ေနရာမွာ `အိေျႏၵသိကၡာၾကီးမာစြာနဲ႕ ႏူးညံ့ညင္သာ ၾကြျမန္းလာတဲ့ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကို ဘ၀င္ေသြးပ်က္ အရူးတက္ေနတဲ့ ၀ါေသဌီ ဖူးျမင္လိုက္ရပါတယ္။ အတုမဲ့ က်က္သေရေတာ္ပိုင္ရွင္ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ ၾကည္လင္ေအးျမ ေတာက္ပ၀င္း၀ါတဲ့ မ်က္ႏွာေတာ္ကို ဖူးျမင္လုိက္ရတယ္ဆိုရင္ပဲ အရူးေရာဂါ ခ်က္ခ်င္းေပ်ာက္ျပီး ပင္ကိုယ္စိတ္ျပန္ျဖစ္သြားပါတယ္။ အရူးကံကုန္ခ်ိန္မွာ ဘုရားကိုဖူးရလုိ႕ ဘုရားတန္ခိုးနဲ႕အရူးေရာဂါေပ်ာက္သြားတဲ့ ၀ါေသဌီကုိ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က တရားအက်ဥ္းခ်ဳပ္ေဟာ၊ တရားနာရလို႕ သဒၵါတရား၊ သံေ၀ဂတရားျဖစ္ျပီး ရဟန္းျပဳေပးဖို႕ ဘုရားထံခြင့္ပန္ ဘုရားအမိန္႕နဲ႕ဘိကၡဳနီမေတြကသူ႕ကိုရဟန္းျပဳေပး၊ ရဟန္းမဘ၀နဲ႕ ၀ိပသနာအလုပ္ကို ၾကိဳးၾကိဳးစားစား အားထုတ္လိုက္တာ သိပ္မၾကာခင္မွာပဲ ဥာဏ္ရင့္ခ်ိန္ေရာက္သြားတဲ့အတြက္ ပဋိသမိၻဒါဥာဏ္ေလးပါးနဲ႕ တကြ ရဟႏၱာျဖစ္သြားပါတယ္။ သားေသာကတြင္
သာမက ေသာကအားလံုး ခ်ဳပ္ဆံုးသြားေတာ့တာေပါ့။ ေသာကအားလံုးရဲ႕ အရင္းအျမစ္ျဖစ္တဲ့ ကိေလသာတဏွာကို အရဟတၱမဂ္နဲ႕ အျမစ္ျပတ္ ပယ္သတ္လိုက္ႏိုင္လုိ႕ပါပဲ။ သားေသာကနဲ႕ ရူးေနရွာတ့ဲ ၀ါေသဌီ ျမတ္စြာဘုရားကို ဖူးျမင္ခြင့္ရတဲ့အခ်ိန္က ဘယ္အခ်ိန္လဲဆိုေတာ့ ရူးသြပ္မွဴကိုျဖစ္ေစတဲ့ အကုသိုလ္ကံ ကုန္တဲ့အခ်ိန္၊ အရူးကံကုန္တဲ့အခ်ိန္တဲ့။ သားေသလို႕ ေသာကျဖစ္ျပီး ရူးတယ္ဆိုေပမယ့္ ရူးရမယ့္ကံပါလာလို႕ ရူးတာပါ။ ရူးရမယ့္ကံသာ ပါမလာရင္ သားေသလုိ႕ေသာက ဘယ္ေလာက္ျဖစ္ျဖစ္ ရူးစရာအေၾကာင္းမရွိပါဘူး။ စိတ္ညစ္ရံု၊ စိတ္ဆင္းရဲရံု၊ ၀မ္းနည္းပူေဆြး ငိုေၾကြးရံုေလာက္ပဲ ခံစားရမွာပါ။ သားေသလို႕သာ ရူးရစတမ္းဆိုရင္ သားေသတဲ့အျဖစ္ဆိုးမ်ိဳးနဲ႕ ၾကံဳရတဲ့မိခင္ဖခင္တိုင္း ရူးသြပ္ကုန္ၾကမွာေပါ့။

ရူးသြပ္မွဳကိုျဖစ္ေစတဲ့ အကုသိုလ္ကံဆိုတာကေတာ့ အမိ်ဳးမ်ိဳးျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ သူတစ္ပါးကို ရူးသြပ္ေလာက္ေအာင္ ႏွိပ္စက္ညွင္းပန္းမယ္၊ စိတ္ဆင္းရဲကိုယ္ဆင္းရဲျဖစ္ေအာင္ လုပ္မယ္ဆိုရင္ အဲဒီကံ အက်ိဳးေပးတဲ့ဘ၀ ကိုယ္လည္းရူးသြပ္ရမွာပဲ။ တကယ္မခ်စ္ပဲနဲ႕ ခ်စ္ဟန္ေဆာင္ျပီး တစ္ဖက္သားကို အရူးလုပ္မိလုိ႕ တစ္ဖက္သားမွာကိုယ့္ကို စြဲလမ္းျပီး အရူးတစ္ပိုင္းျဖစ္သြားမယ္ဆိုလည္း အဲဒီကံေၾကာင့္ ကိုယ္လည္းတစ္ခ်ိန္မွ ရူးသြပ္ရမွာပဲ။ ကိုယ့္ကို စဲြစြဲလမ္းလမ္း တမ္းတမ္းတတ ျဖစ္သြားမယ္ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႕ ကိုယ့္ကို ရူးမတက္ခ်စ္ေအာင္ဆိုတဲ့စိတ္ထားနဲ႕ ဥာဏ္နီ
ဥာဏ္နက္သံုးတာမ်ိဳး မူယာမာယာမ်ားတာမိ်ဳး၊ ျမဴဆြယ္ျဖားေယာင္းတာမ်ိဳး၊လိမ္ညာလွည့္ပတ္တာမ်ိဳးကို ေရွာင္ၾကဥ္ရပါမယ္။သူ႕စိတ္နဲ႕သူ စြဲလမ္းတမ္းတတာကေတာ့ ကိုယ္နဲ႕မဆိုင္ပါဘူး။ တမင္ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိနဲ႕ စြဲလမ္းေအာင္လုပ္တာဆိုရင္ေတာ့ စိတ္ထားကိုက ရူးေစခ်င္တဲ့ စိတ္ထားမို႕ အဲဒီအက်ိဳးသက္ေရာက္မွူက ကိုယ့္ဆီလည္း ေသခ်ာေပါက္ ျပန္ေရာက္လာပါလိမ့္မယ္။ ရူးသြပ္မွုကိုျဖစ္ေစတဲ့ အကုသိုလ္ကံေတြထဲမွာ အဓိကအက်ဆံုး၊အၾကီးမားဆံုးအကုသိုလ္ကံကေတာ့ ေသရည္ေသရက္ ေသာက္စားျခင္းပါပဲ။ မူးမူးရူးရူးဆိုတဲ့အတုိင္း မူးရင္ရူးတက္သလို မူးေနတာကိုက ရူးျခင္းတစ္မ်ိဳးပါပဲ။`မူးရူးေသာက္စား`သို႕မဟုတ္`ေသာက္စားမူးရူး`ဆိုတဲ့အတုိင္း ေသာက္စားေနတာဟာ မူးရူးေနတာပါပဲ။ မူးျပီေဟ့ဆိုရင္ အရူးတစ္ေယာက္လိုပဲ ဟိုေျပာဒီေျပာနဲ႕ ႏွူတ္ေစာင့္စည္းမွုမရွိေတာ့ပါဘူး။ ေျပာသင့္မွန္းမသိ၊ မေျပာသင့္မွန္းမသိနဲ႕ စြန္ျပီး ေျပာေတာ့တာပါပဲ။ ရူးေနတဲ့လူ ဘာမွမသိသလုိ မူးေနတဲ့သူလည္း ဘာမွမသိပါေတာ့ပါဘူး။ ဒါကိုပဲ ေသြးေတြၾကြလာျပီး အာသြက္လွ်ာသြက္နဲ႕ စကားေျပာလို႕ပိုေကာင္းလာတယ္လို႕ အရက္ေသာက္သံုးသူေတြက သေဘာက်ၾကတယ္။ ဆက္ရက္မင္းစည္းစိမ္အျဖစ္ သာယာယစ္မူးၾကပါတယ္။ ေရခ်ိန္မေက်ာ္ေသးလို႕ ကိုယ္ေျပာတာ ကိုယ္သိတယ္ပဲထားအံုးေတာ့ မူးေနတဲ့အခ်ိန္ဟာ ရူးေနတဲ့အခ်ိန္နဲ႕ အတူတူပါပဲ။ရူးေနတဲ့သူဟာ အမွတ္သညာကင္းမဲ့ေနသလို မူးေနတဲ့သူဟာလည္း အမွတ္သညာ ကင္းမဲ့ေနပါတယ္။ အရက္၊ ဘီယာစတဲ့ မူးယစ္ေစတတ္တဲ့အရာေတြ ေသာက္သံုးေနတာဟာ မွတ္ဥာဏ္အားနည္းေၾကာင္း အကုသိုလ္၊ ဥာဏ္ထိုင္းေၾကာင္းအကုသိုလ္၊ စိတ္မမွန္ေၾကာင္း အကုသိုလ္၊ ရူးသြပ္ေၾကာင္း အကုသိုလ္ ဆည္းပူးစုေဆာင္းေနတာပါပဲ။ သူတစ္ပါးကို ဒုကၡေပးေပးမေပးေပး၊ ကိုယ့္ဘ၀ပ်က္ပ်က္မပ်က္ပ်က္၊ အတိုင္းအတာ ေရခ်ိန္ေက်ာ္ေက်ာ္ မေက်ာ္ေက်ာ္ အရက္ဘီယာ ေသာက္တုိင္း ဥာဏ္ထိုင္းေစတဲ့ဓာတ္ေတြ၊ ေမ့ေလ်ာ့ေစတဲ့ဓာတ္ေတြ ေဖာက္ျပန္္ေစတဲ့ ဓာတ္ေတြ၊ရူးသြပ္ေစတဲ့ ဓာတ္ေတြ ကိုယ္ရဲ႕စိတ္အစဥ္မွာ စြဲကပ္သြားပါတယ္။ စုမိသြားပါတယ္။ အရက္ေသစာ ေသာက္စားျခင္းရဲ႕ အေပါ့ပါးဆံုးဆိုးက်ဳိးက ရုးသြပ္ျခင္းနဲ႕ စိတ္ေဖာက္ျပန္ျခင္းလုိ႕ ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာၾကားထားတာမုိ႕ မရူးသြပ္သူလိုတုိင္း၊ စိတ္ပံုမွန္ျဖစ္လုိသူတုိင္း အရက္၊ ဘီယာစတဲ့ မူးယစ္ေသရည္မွန္သမွ်ကို ဘိန္းျဖဴ၊ စိတ္ၾကြေဆးျပားစတဲ့ မူးယစ္ေဆး၀ါးမွန္သမွ်ကို လံုး၀ေရွာင္ၾကဥ္ရပါမယ္။

၀ါေသဌီ ဘုရားနဲ႕ေတြ႕တဲ့အခ်ိန္ဟာ အရူးကံကုန္ခ်ိန္ကို ေထာက္ရွဳျခင္းအားျဖင့္
ရူးရမဲ့ ကံပါလာတဲ့သူက ရူးကိုရူးရမွာပါပဲ။ စိတ္ဆင္းရဲရမယ့္ကံ ပါလာတဲ့သူက စိတ္ဆင္းရဲရမွာပါပဲ။ စိတ္ဓာတ္က်ကံပါလာမယ့္သူက စိတ္ဓာတ္က်ရမွာပါပဲ။စိတ္ညစ္ရမယ့္ကံ ပါလာတဲ့သူက စိတ္ညစ္ရမွာပါပဲ။ တရားရဲ႕အက်ိဳးေပးကို ဘယ္လုိမွေရွာင္လြဲလို႕မရပါဘူး။ ပစၥဳပၸန္အျဖစ္ပ်က္ေလးကိုပဲ ကြက္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ သားေသလုိ႕ရူးသြားတာဟာ တရားမရွိလို႕၊ စိတ္ဓာတ္မရင့္က်က္လုိ႕၊ အစြဲလမ္းၾကီးလို႕လို႕ေျပာရမွာပါပဲ။ သံေဃာစဥ္ေၾကာင့္ တဏွာေၾကာင့္လုိ႕ သံေ၀ဂယူရမွာပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ အေၾကာင္းရင္းကို ေသခ်ာစီစစ္လိုက္ေတာ့ အတိတ္ကရူးခဲ့တဲ့ကံ ျပဳခဲ့လို႕ ရူးရတာပါ။ တရားမရွိလုိ႕ရူးတာမွန္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီလိုတရားမရွိျဖစ္သြားတာဟာ အတိတ္ကရူးရမယ့္ကံ ပါလာလို႕ပါ။ အတိတ္ကံအက်ိဳးေပးဖို႕အတြက္ ပစၥဳပၸန္မွာ သားေသတဲ့အျဖစ္ပ်က္ဆိုးက ဇာတ္လမး္ဆင္ေပးလုိက္ရတာပါ။ တရားအသိ၊သတိကလည္း ေခတၱခဏေရွာင္ထြက္ေပးလုိက္ရပါတယ္။ တခ်ိဳ႕လူေတြ တရားလက္ကိုင္ရွိပါလ်က္နဲ႕ ျဖစ္ရပ္တစ္ခုခုေၾကာင့္ တရားလက္လြတ္ျဖစ္သြားျပီး ၀မ္းနည္းေၾကကြဲေနရတာ၊ ပူေဆြးငိုေၾကြးေနရတာေတြဟာ အဲဒီလုိျဖစ္ရမယ့္
ကံကိုပါလာလို႕ပါ။ အတိတ္ကံ၀ဋ္ေၾကြးက ႏွလံုးသားထဲကတရားကို ေခတၱခဏ ဖယ္ထုတ္ပစ္လိုက္တဲ့အတြက္ တရားလက္လြတ္ျဖစ္သြားတာပါပဲ။တရားဘယ္ေလာက္ရွိရွိ အတိတ္ကံ၀ဋ္ေၾကြးကို ဘယ္လိုမွလြန္ဆန္လို႕မရပါဘူး။
အတိတ္ကံ၀ဋ္ေၾကြးေၾကာင့္ ေခတၱခဏ တရားလက္လြတ္ျဖစ္သြားျပီး ၀မ္းနည္း
ေၾကကြဲေနတာကို ၾကည့့္ျပီး ..တရားရွိလိမ့္မယ္လို႕ နဂိုကအထင္ၾကီးထားတာ အလားကားပဲ၊ အခုမွ တရားမရွိမွန္းသိေတာ့တယ္`လို႕ မဆင္မျခင္ ရမ္းအျပစ္မေျပာသင့္ပါဘူး။ ရူးသြပ္သြားတဲ့အထိေတာင္ အတိတ္ကံအက်ိဳးေပးႏိုင္ေသးတာပဲ။ ဒီေလာက္ျဖစ္သြားတာကို နားလည္ေပးသင့္ပါတယ္။ ရူးသြပ္သြားရင္ေတာင္ နားလည္ေပးရမွာပဲ မဟုတ္လား။ တရားလက္လြတ္သြားတာကို နားလည္ေပးဖို႕ေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ အတိတ္က ကိုယ္မျမင္ႏိုင္တဲ့ကံကို နားလည္ေပးဖို႕ေျပာတာပါ။
တရားလက္လြတ္သြားတဲ့အခ်ိန္ ရွိႏိုင္တာပဲေလ။ ကုိယ္လည္း ဘယ္ေတာ့မွ တရားမလက္လြတ္ပါဘူးလို႕ လံုး၀အာမခံႏိုင္တာမွ မဟုတ္တာပဲ။ တရားလက္လြတ္ေစႏိုင္ေလာက္တဲ့ အျဖစ္ပ်က္မ်ိဳး အာရံုမ်ိဳး မေတြ႕ေသးလို႕သာ တရားရွိခ်င္ရွိခ်င္မယ္။ ေတြ႕ရင္ေတာ့ အခ်ိန္မေရြး တရားလက္လြတ္သြားႏိုင္တာပဲ။

ပုထုဇဥ္ဆိုတာ မေျပာနဲ႕ေတာ့…။ ေသာတာပန္ျဖစ္ေနတဲ့ ၀ိသာခါေတာင္
ေျမးမေလးေသေတာ့ မ်က္ရည္လည္ရြဲနဲ႕ ငိုပြဲဆင္ျပီး တရားလက္လြတ္ ျဖစ္ခဲ့ပါေသးတယ္။ အနာဂါမ္၊ ရဟႏၱာမျဖစ္ေသးသမွ်ေတာ့ ၀မ္းနည္းေၾကကြဲမွဴေတြ၊ ပူေဆြးငိုေၾကြးမွဳ၊ စိတ္ဆင္းရဲမွဳ၊ စိတ္ညစ္မွဳ ဆိုတဲ့ စိတ္ခံစာမွဳေတြကို တစ္ခ်ိန္မဟုတ္ တစ္ခ်ိန္ တစ္ေၾကာင္းမဟုတ္ တစ္ေၾကာင္းေၾကာင့္ ေတြ႕ၾကံဳေနရဦးမွာပါပဲ။ စိတ္ဆင္းရဲစရာ၊ စိတ္ညစ္စရာ အျဖစ္ပ်က္တစ္ခုခုနဲ႕ ၾကံဳေတြ႕ရလုိ႕ စိတ္ဆင္းရဲေနျပီ၊ စိတ္ညစ္ေနရျပီဆိုရင္ ၀ါေသဌီကို သတိရျပီး`အတိတ္ကံကေတာင္ ရူးတဲ့အထိေတာင္ အက်ိဳးေပးေသးတာပဲ။ကိုယ္က ရူးမွမရူးေသးတာ ေတာ္ေသးတာေပါ့`လို႕ စိတ္ကိုေျဖသိမ့္လုိက္ပါ။ ေ၀ဒနာေတြ ေတာ္ေတာ္ေလ်ာ့သြားလမ့္မယ္။ ၀ါေသဌီ သားေသလုိ႕ရူးသြားတာ အတိတ္က ရူးေစတတ္တဲ့ ကံေၾကာင့္ဆိုတာ မေမံလိုက္ပါနဲ႕။` ရုူးေတာင္ရူးႏုိင္ေသးတာပဲ၊ ဒီေလာက္ေတာ့ေအးေဆး` `ရူးေတာင္ရူးရဦးမွာပဲ ဒီေလာက္ကေတာ့ ပ်င္းေတာင္ပ်င္းေသးတယ္` `ရူးမွ မရူးေသးတာ ဒါေလးမ်ား` ဘယ္ေလာက္ပဲရူးရူး၊ သံုးႏွစ္ျပည့္လို႕အတိတ္က အရူးကံကုန္သြားေတာ့လည္း ဘုရားနဲ႕ေတြ႕ျပီး အရူးေပ်ာက္သြားတာပါပဲ။ ခံခ်ိန္တန္ရင္ ခံရပါမယ္။ လြတ္ခ်ိန္တန္ရင္ လြတ္ပါမယ္။ ခံခ်ိန္တန္ပါလ်က္ မခံခ်င္လို႕မရသလို လြတ္ခ်ိန္မတန္ေသးဘဲနဲ႕လည္း လြတ္ခ်င္လို႕မရပါဘူး။ လြတ္ခ်ိန္တန္မွ လြတ္လိမ့္မယ္ဆိုတာကို နားလည္သေဘာေပါက္ျပီး ခံခ်ိန္တန္လို႕ ခံေနရတာကို ေက်ေက်နပ္နပ္ လက္ခံလိုက္မယ္ဆိုရင္ ခံရတာလည္း သက္သာတဲ့အျပင္ လြတ္ခ်ိန္လည္း မၾကာခင္ေရာက္လာပါလိမ့္မယ္။ ခံစရာရိွတာ ခံေနရင္းနဲ႕ လုပ္စရာရွိတာကေတာ့ လုပ္ေနရမွာပါပဲ။ ဘာအလုပ္မွမလုပ္ပဲ ေပေတျပီး ငံု႕ခံေနရမွာမဟုတ္ပါဘူး။ သံုးႏွစ္ျပည့္လို႕ အရူးကံေပ်ာက္လုိ႕ သံုးႏွစ္ျပည့္မွ ဘုရားနဲ႕ေတြ႕တာပါ။ ေစာေစာက ေတြ႕ရင္ေကာင္းမွာပဲလို႕ ၾကိဳေတြ႕ခ်င္လို႕မရပါဘူး။ ေတြ႕ခ်ိန္တန္ရင္ ေတြ႕မွာပါ။ အေၾကာင္းတစ္ခုခုေၾကာင့္ စိတ္ဆင္းရဲေန၊ စိတ္ညစ္ေနရာက မိတ္ေဆြေကာင္း၊ ဆရာေကာင္းေတြနဲ႕ေတြ႕လို႕၊ ဒါမွမဟုတ္ တရားစာအုပ္၊ တရားတိတ္ေခြနဲ႕
ေတြ႕လို႕စိတ္ဆင္းရဲတာ၊ စိတ္ညစ္တာ ေပ်ာက္သြားတဲ့အခါ `ေစာေစာကသာ ေတြ႕လုိက္ရင္` လို႕ မခ်ိတင္ကဲ မျဖစ္လုိက္ပါနဲ႕။ အခ်ိန္တန္မွ ေတြ႕တာပါ။တစ္ခ်ိဳ႕က အသက္ရြယ္ေတာ္ေတာ္ေလးရမွ တရားနဲ႕ေတြ႕တယ္၊ တရားအားထုတ္ျဖစ္တယ္၊ တရားအရသာခံစားရတယ္ဆိုရင္ `ငါ
အေတြ႕ေနာက္က်သြားတယ္၊ ေစာေစာကသာေတြ႕လိုက္ရရင္`ကိုယ့္ကိုယ္ကုိ မေက်မနပ္ျဖစ္တတ္ၾကပါတယ္။ အလကားေနရင္ အကုသိုလ္ယူေနတာပါ။ ကုသိုလ္က အကုသိုလ္ကို ေက်းဇူးျပဳေနတာပါ။ မေက်မနပ္ျဖစ္မေနပါနဲ႕။ ေတြ႕ခ်ိန္တန္ကို ေတြ႕တာပါ။ ေတြ႕တဲ့အခ်ိန္ကစျပီး တရား
နဲ႕ေနလိုက္ရင္ျပီးတာပါပဲ။ အိမ္ေထာင္ျပဳျပီး အေတာ္ၾကာမွ သံေ၀ဂရတဲ့သူေတြကလည္း`ဒီလိုမွန္းသိ အိမ္ေထာင္မျပဳခဲ့ပါဘူး၊ အိမ္ေထာင္မျပဳခင္သာဒီတရားနဲ႕ေတြ႕ခဲ့ရင္…`လို႕ ေနာင္တရတတ္ၾကပါတယ္။ သို႕မဟုတ္ ေနာင္တရဟန္ေဆာင္တတ္ၾကပါတယ္။ `ငါတို႕မသိလုိ႕ အိမ္ေထာင္ျပဳမိတာ၊ မင္းတို႕အိမ္ေထာင္မျပဳၾကနဲ႕`လို႕ေတာင္ တစ္ခ်ိဳ႕က လူငယ္ေတြကို ဆရာၾကီးလုပ္လိုက္ပါေသးတယ္။ (ကုိယ္ခ်င္းမစာလုိက္တာကြယ္၊ ကိုယ္ျပဳလုိ႕အားရမွ) ဘ၀မွာ အျဖစ္ပ်က္နဲ႕ ပတ္သက္လုိ႕ပဲျဖစ္ျဖစ္ `ေစာေစာကသာေတြ႕လိုက္ရင္`ဆိုတဲ့ မခ်ိတင္ကဲ ခံစားခ်က္မ်ိဳး၊ အားမလိုအားမရ ခံစားခ်က္မ်ိဳးလံုး၀မျဖစ္ပါနဲ႕။ တကယ္ေတာ့ အဲဒီခံစားခ်က္ဟာ ေလာဘကိုအေျခခံတဲ့ ခံစားခ်က္ပါ။ ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ ေလာဘၾကီးတာပါဘဲ။
ဘယ္အရာမဆို ေတြ႕ခ်ိန္တန္မွေတြ႕တယ္။ ေတြ႕ခ်ိန္တန္လို႕ေတြ႕တယ္ဆိုတာကို မေမ့လိုက္ပါနဲ႕ စိတ္ဆင္းရဲစရာ၊ စိတ္ညစ္စရာေတြနဲ႕ေတြ႕ၾကံဳတိုင္း အတိတ္ကံကို ဆင္ျခင္မိဖုိ႕ေျပာရတာက..
ေနရာတကာ အတိတ္ကံကိုခ်ည္း ပံုခ်ေနဖုိ႕ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ္ျမင္ရတဲ့ ပစၥဳပၸန္အျဖစ္ပ်က္ေတြကိုပဲ လက္ညွိဳးတစ္ထိုးထိုးလုပ္ေနရင္း ကိုယ္မျမင္ရတဲ့ အတိတ္ကံကို လံုး၀ထည့္မစဥ္းစားပဲ ေမ့ေနမွာစိုးလို႕ပါ။ တစ္ခ်ိဳ႕ ခံစားခ်က္ေတြက ပစၥဳပၸန္တည့္တည့္ ၾကည့္ရံုနဲ႕ မျငိမ္းေအးႏိုင္ပါဘူး။ ျမတ္စြာဘုရားအလို အတိအက် မသိႏိုင္ေပမယ့္ ကမၼနိယာမသေဘာအရ အေၾကာင္းအက်ိဳး ဆက္စပ္ျပီးေတာ့ အနီးစပ္ဆံုးသိေအာင္ ဆင္ျခင္ၾကရမွာပါ။ ေနရာတကာ အတိတ္ကံကိုခ်ည္း ပံုမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ပုေဗၺကတေဟတဒိဌိ (အရာရာ ေရွးကံေၾကာင့္ဆိုတဲ့အယူမွား) ျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။ ကုိယ္ဘယ္လိုမွမတတ္ႏိုင္တဲ့ ကိစၥေတြ၊ ကိုယ္ဘယ္လိုမွေရွာင္လႊဲလို႕မရတဲ့ ခံစားခ်က္ေတြမွာ အတိတ္ကံကုိဆင္ျခင္ျပီး စိတ္ေျဖသိမ့္တာနဲ႕ အတိတ္ကံကို ပံုခ်ျပီးဘာမွမၾကိဳးစားတာ တျခားစီပါ။ အတိတ္ကံကို ဆင္ျခင္ျပီး ေျဖသိမ့္တာလည္းေျဖသိမ့္တာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ အတိတ္ကံက ကိုယ္မျမင္ရတဲ့အတြက္ ကုိယ္ျမင္ရတဲ့ပစၥဳပၸန္မွာ ကိုယ့္ရဲ႕စိတ္ဓာတ္ကို ခိုင္မာေနေအာင္ တည္ေဆာက္ဖို႕က ပိုအေရးၾကီးပါတယ္။ စိတ္မခိုင္ရင္၊
စိတ္မႏိုင္ရင္ ကုိယ္ခ်စ္တဲ့သူေသမွ မဟုတ္ပါဘူး၊ ကိုယ္ခ်စ္တဲ့သူနဲ႕ ခြဲရရင္လည္း ရူးႏိုင္တာပါပဲ။ စိတ္ဓာတ္ခိုင္မာေအာင္ၾကိဳးစားေနတဲ့ၾကားက ရူးသြား၊ စိတ္ညစ္ေတာ့လည္း ဘယ္တတ္ႏိုင္ပါ့မလဲ။ ကံေပါ့၊ အတိတ္ကံေပါ့။ ၀ါေသဌီဟာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕မ်က္ႏွာေတာ္ကို ဖူးေျမာ္လိုက္ရရံုနဲ႕ အရူးေရာဂါ ေပ်ာက္သြားတာပါ။ တရားမနာရေသးပါ။ `ပံုေတာ္ဖူးရရံုနဲ႕`အရူးဘ၀ကလြတ္သြားတာပါ။ ဂုဏ္ေတာ္အထိ စိတ္မလိုက္ရေသးဘူး။ စိတ္ဆင္းရဲကင္းျပီး စိတ္ခ်မ္းသာခ်င္ရင္ စိတ္ပူေလာင္ျခင္းကင္းျပီး စိတ္ေအးခ်မ္းခ်င္ရင္ ကိုယ္အၾကည္ညိဳဆံုး၊ ကိုယ္အႏွစ္သက္ဆံုး ျမတ္စြာဘုရားပံုေတာ္တစ္ခုခု၊ ျမတ္စြာဘုရားမ်က္ႏွာေတာ္ တစ္ခုခုကို စိတ္ထဲမွာ မၾကာခဏ ျမင္ေယာင္ေနလိုက္ပါ။ ပံုေတာ္ကုိ အာရံုျပဳျပီးမွ ပံုေတာ္အတြင္းဂုဏ္ေတာ္သြင္းျပီး ဂုဏ္ေတာ္ကို အာရံုျပဳပါ။ အေလ့က်င့္မ်ားေလ အာရံုျပဳရလြယ္ေလျဖစ္ျပီး သိသာထင္ရွားတဲ့ စိတ္တည္ျငိမ္ေအးခ်မ္းမွဳကို ခံစားရပါလိမ့္မယ္။ ေနာက္ဆက္တြဲ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာေတြကေတာ့ ေျပာမေနေတာ့ပါဘူး။ လိုတရပဲေပါ့။

`သက္ေတာ္ထင္ရွားဘုရားဆီကို စိတ္မေရာက္ဘဲ ရုပ္ပြားေတာ္မွာပဲ စိတ္
ေရာက္ေနတယ္`လုိ႕ သူမ်ားအျပစ္ေျပာရင္ လံုး၀ဂရုမစိုက္ပါနဲ႕။ ကိုယ္မွ သက္ေတာ္ထင္ရွားဘုရားကို မျမင္ဖူးတာ…။ ရုပ္ပြားေတာ္က တစ္ဆင့္ပဲ ပံုေတာ္၊ ဂုဏ္ေတာ္ေတြ အာရံုျပဳရေတာ့မွာေပါ့။ ရင့္က်က္သြားရင္ သက္ေတာ္ထင္ရွားဘုရားအထိ အလိုလိုအာရံုေရာက္သြားပါလိမ့္မယ္။
ကိုယ္ၾကည္ညိဳတဲ့ ဆရာေတာ္ဆီ စိတ္မမွန္တဲ့သူေတြေရာက္လာရင္ တခ်ိဳ႕က အဖက္လုပ္ေျပာမေနဖို႕ ေလွ်ာက္တတ္ၾကတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕က စိတ္မမွန္တာ၊ တစ္ခ်ိဳ႕က တရားအားထုတ္ရင္း တရားေၾကာင္ေၾကာင္သြားတာေလ။ ဘုရားရွင္ေတာင္ စိတ္မမွန္တဲ့သူေတြကို စိတ္မွန္လာေအာင္ ေမတၱာကရုဏာအျပည့္နဲ႕ ေျပာေပး၊ ေဟာေပးေသးတာပဲ…. ဘုရားသားေတာ္ ရဟန္းေတာ္ေတြလည္း ဘုရားအတုလိုက္ျပီး ေမတၱာကရုဏာအျပည့္နဲ႕ လက္ခံစကားေျပာျပီး နားလည္ေအာင္္ ရွင္းျပေပးရမွာေပါ့။ အရူးကိုလည္း ဘုရားအဖက္လုပ္ပါတယ္။ ျပည့္တန္ဆာမကိုလည္း ဘုရားအဖက္လုပ္ပါတယ္။ သူေတာင္းစားကိုလည္း ဘုရားအဖက္လုပ္ပါတယ္။ တံငါသည္ကိုလည္း
ဘုရားအဖက္လုပ္ပါတယ္။ အေပၚယံ ပကာသနကိုဘုရားမၾကည့္ပါဘူး။အတြင္းဓာတ္သဘာ၀ကိုပဲ ဘုရားၾကည့္ပါတယ္။ ကုိယ့္အတြက္ ဘုရားအၾကည့္ပါဘူး၊ သူ႕အတြက္ပဲ ဘုရားၾကည့္ပါတယ္။ ဘုရားသားေတာ္ေတြလည္း ဘုရားၾကည့္သလိုပဲ ၾကည့္ၾကပါလိမ့္မယ္။ လူေတြးေတြးျပီး အကုသုိလ္မယူမိဖုိ႕ သတိျပဳပါ။

ဘုရားတရားေတာ္ေတြက ရူးတဲ့သူေတြေတာင္ အရူးေပ်ာက္ေစပါတယ္။
မရူးတဲ့သူကို အရူးမျဖစ္ေစပါဘူး။ တရားအားမထုတ္နဲ႕ ရူးသြားလိမ့္မယ္လို႕ ေျပာတတ္ၾကပါတယ္။ တရာအားထုတ္လို႕ ရူးသြားတယ္ဆိုတာလည္း အားထုတ္နည္းမမွန္ကန္လုိ႕ပါ။ဘုရားေဟာတဲ့အတုိင္း အားမထုတ္ပဲ ကိုယ့္သေဘာနဲ႕ကုိယ္၊ ကိုယ့္ဆရာသေဘာနဲ႕ကိုယ္ အားထုတ္ေနလို႕ပါ။
မရူးသူကို ရူးေစတဲ့တရားအားထုတ္နည္းဟာ ဘုရားနည္းမဟုတ္ပါဘူး။တျခားနည္းပါ။ ျဖစ္ခ်ိန္တန္ျဖစ္မယ္၊ ပ်က္ခ်ိန္တန္ပ်က္မယ္။ ေပၚခ်ိန္တန္ေပၚမယ္။ေပ်ာက္ခ်ိန္တန္ေပ်ာက္မယ္။ ျဖစ္ေနေပၚေနလို႕ စိတ္မညစ္ေနပါနဲ႕။ အခ်ိန္တန္ ေပ်ာက္သြား၊ ပ်က္သြားပါလိမ့္မယ္။ ျပီးေတာ့လည္းျပီးတာပါပဲ။ ေနာက္ဆံုးေတ့ာလည္းျပီးသြားတာပါပဲ..

အရွင္ ဆႏၵာဓိက
အၾကင္နာေပါင္း ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္စာအုပ္မွကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။ မၾကာခဏဆိုသလုိ ျဖစ္ေပၚတတ္တဲ့ ဘ၀ရဲ႕ ရုိက္ခတ္ဒဏ္ေတြ ၾကားမွာ ဒီစာေလးဖတ္လိုက္ရင္ စိတ္သက္သာရာရေစလို႕ သူမ်ားေတြလည္း ကိုယ့္လိုပဲေျဖသိမ့္ႏိုင္ၾကေစဖုိ႕ရည္ရြယ္ရင္း......
ေရႊရည္

ကံမွားေတာ့ ခံထားေပါ့ တရားေတာ္အတိုေလး (၁၄ မိနစ္)
https://www.youtube.com/watch?v=Oae7o4bfFyY

No comments:

Post a Comment