Monday, August 1, 2011

ေတာင္ငါးလံုးကာခို ရာဇျဂိဳလ္


ရာဇျဂိဳလ္ျမိဳ႕သည္ ဂယာျမိဳ႕မွေန၍ ကားလမ္းခရီးအားျဖင့္ ၇၀ ကီလိုမီတာခန္႕ ကြာေ၀းပါသည္။ စာေရးသူတို႕ ဘုရားဖူးအဖြဲ႕သည္ ရာဇျဂိဳလ္ ျမန္မာေက်ာင္းသို႕ ၂၀၀၈ ခုနစ္၊ ေဖေဖာ္၀ါရီလဆန္းတြင္ ေရာက္ရွိၾကပါသည္။

ဘီဟာျပည္နယ္ ပတၱနား (ေဂါတမဘုရားရွင္ လက္ထက္က ပါဋလိပုတ္) မွ ထြက္ခြာလာခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ရာဇဂဟ (သို႕မဟုတ္) ရာဇျဂိဳလ္ျမိဳ႕သည္ မဂဓတိုင္း၏ အျမတ္ဆံုးျမိဳ႕ ျဖစ္ခဲ့သည္။ ဗိမၺိသာရမင္းႏွင့္ အဇာတသတ္မင္းတို႕ ေနထိုင္ခဲ့ရာ ႏွစ္ထပ္နန္းေတာ္ရွိေသာ မင္းေနျပည္လည္း ျဖစ္သည္။

အဇာတသတ္ဘုရင္ ရာဇျဂိဳလ္ျမိဳ႕တြင္ စံျမန္းေတာ္မူစဥ္ ..မီးကို ရိုေသၾကရန္ႏွင့္ အကယ္၍ မိမိေၾကာင့္ မီးေလာင္ပ်က္စီးေသာ္ ျမိဳ႕ျပင္ထြက္ရမည္.. ဟူ၍ စည္းကမ္းခ်က္ ထုတ္ျပန္ထားခဲ့သည္။

တစ္ခါေသာ္ မင္းၾကီး၏ နန္းေတာ္မွ စတင္မီးစြဲေလာင္ခဲ့ရာ ဘုရင္ကိုယ္တိုင္ ျမိဳ႕ျပင္၌ နန္းသစ္ေဆာက္ နန္းစံခဲ့ေၾကာင္း သိရွိရပါသည္။ ေတာင္ငါးလံုးအျပင္ဘက္တြင္ ျဖစ္၏။ ရာဇဲျဂိဳလ္ျမိဳ႕ေဟာင္းမွာ ေတာင္ငါးလံုးအတြင္း၌ တည္ရွိပါသည္။

ပရဒါရကံက်ဴးလြန္ေသာ (အရွင္အာနႏၵာအေလာင္း) ေရႊပန္းထိမ္သည္ သည္လည္း ရာဇျဂိဳလ္ျမိဳ႕၌ပင္ ေမြးဖြားခဲ့ပါသည္။ ဘုရားရွင္လက္ထက္၌ ေရွးကုသိုလ္ထူးေၾကာင့္ ေပၚေပါက္လာၾကေသာ ကာက၀လိယ၊ ေဇာတိက၊ ဇဋိလ၊ ပုဏၰ ႏွင့္ ေမ႑က သူေဌးၾကီးမ်ား ေနထိုင္ခဲ့ရာ ျမိဳ႕လည္းျဖစ္ပါသည္။

ဘဒၵိယမင္းႏွင့္ ဘုရင္သုေဒၶါဒနတို႕သည္ ခင္မင္ရင္းႏွင္းေသာ မိတ္ရင္းမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ဘဒၵိယမင္း၏သားေတာ္ ဗိမၺိသာရႏွင့္ သုေဒၶါဒနမင္း၏သားေတာ္ သိဒၶတၳတို႕မွာ (အဒိ႒သဟာယက) မေတြ႕မျမင္ဖူးေသာ မိတ္ေဆြမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။

မိဖုရားငါးပါး

ရာဇျဂိဳလ္ျပည့္ရွင္ ဗိမၺိသာရ၌ မိဖုရားငါးပါး ရွိသည္။ ၀ဇၨီတိုင္း လိစၦ၀ီမင္း၏သမီး ေဆလႅနမိဖုရား၊ သာဂလျပည္ မဒၵရာဇ္မင္း၏သမီး ေခမာမိဖုရား၊ ေကာသလတိုင္း ပေသနဒီေကာသလမင္း၏ႏွမေတာ္ ေ၀ေဒဟီ၊ အဘယမာတာမိဖုရား၊ ဥဒမၺရိကမိဖုရားတို႕ ျဖစ္သည္။
ဆလႅနမိဖုရားသည္ မိဖုရားဘ၀ျဖင့္ အသက္အရွည္ဆံုးျဖစ္၍ အဇာတသတ္မင္းအား ေ၀သာလီျပည္ကို မဖ်က္ဆီးရန္ သံုးၾကိမ္တိုင္ တားျမစ္ခဲ့သူ ျဖစ္သည္။ စိတ္ထားႏူးညံ့၏။

အလွၾကြယ္သူ ေခမာမိဖုရားသည္ အလွတြယ္သူလည္း ျဖစ္သည္။ အလြန္အဆင္းလွသျဖင့္ အလွမာန္ယစ္ေနရကား ရုပ္အဆင္း၏အျပစ္ကို ေဟာေတာ္မူေလ့ရွိေသာ ဘုရားထံ သြားလိုစိတ္မရွိေခ်။ သို႕ရာတြင္ ေ၀ဠဳ၀န္ေက်ာင္းေတာ္ တည္ရွိရာ ေ၀ဠဳ၀န္ဥယ်ာဥ္ေတာ္ၾကီး၏ သာယာပံု၊ နတ္အမ်ားပင္ လာေရာက္ရွဳစားရပံုကို ၾကားရသျဖင့္ သြားလိုေသာဆႏၵျပင္းျပရကား ဘုရားရွိရာ ေ၀ဠဳ၀န္၀ိဟာရသို႕ လာခဲ့ေလသည္။

ဗိမၺိသာရမင္းကလည္း ေက်ာင္းေတာ္ေရာက္လွ်င္ ဘုရားရွင္ကုိ မဖူးျမင္ဘဲ မျပန္ခဲ့ေစႏွင့္ဟု ေနာက္ပါတို႕အား မွာထားလိုက္၏။ သို႕ျဖစ္ရကား မင္းအာဏာကို ေၾကာက္၍ ျပန္ခါနီးမွ ဘုရားထံ၀င္ေလေသာ္ သူ႕ထက္အဆင္းသာေအာင္ ဖန္ဆင္းထားေသာ အမ်ိဳးသမီးက ဘုရားရွင္အား ယပ္ခတ္ေနပံု၊ တျဖည္းျဖည္းအိုသြားပံု၊ အိုနာစြဲ၍ လဲသြားပံု၊ ညည္းေနပံု ဖန္ဆင္းျပသျဖင့္ အလြန္ထိတ္လန္႕ေနခိုက္ တရားေဟာေတာ္မူေလရာ ရဟႏၱာျဖစ္၍ ဘိကၡဴနီ ျပဳေလသည္။

ေ၀ေဒဟီမိဖုရားသည္ သားေတာ္ အဇာတသတ္မင္းက ခင္ပြန္းသည္ ဗိမၺိသာရမင္းကို နန္းခ်ကာ သတ္လိုက္ျခင္းေၾကာင့္ ႏွလံုးေၾကကြဲ ေသပြဲ၀င္သြားေလသည္။

အဘယမာတာမိဖုရားသည္ ဗိမၺိသာရမင္း နတ္ရြာစံျပီးေနာက္ ဘိကၡဴနီျပဳခဲ့သည္။ ဥဒုမၺရိကမိဖုရားသည္ ရာဇျဂိဳလ္ျမိဳ႕အနီး၌ ပန္းမ်ိဳးစံုလင္ ဥယ်ာဥ္ေတာ္ၾကီး တည္ထားခဲ့သည္။

သားေတာ္ငါးပါး

ဗိမၺိသာရမင္းၾကီး၏ သားေတာ္မ်ားမွာ အဘယ၊ ဥဒယဘဒၵ၊ ၀ိမလေကာ႑ည၊ အဇာတသတ္ႏွင့္ သီလ၀တို႕ ျဖစ္ၾကသည္။ အဘယမင္းသားအေၾကာင္း ေသခ်ာမသိရေသာ္လည္း ဥဒယဘဒၵသည္ ဖခင္ ဗိမၺိသာရမင္း နတ္ရြာစံျပီးေနာက္ ရဟန္းျပဳခဲ့သည္။ ၀ိမလေကာ႑ညမင္းသားသည္ ဗိမၺိသာရမင္း ကံေတာ္မကုန္မီကတည္းက ဘုရားရွင္ကို ၾကည္ညိုျပီး ရဟန္းျပဳခဲ့သူ ျဖစ္သည္။ သီလ၀မင္းသားသည္ ေနာင္ေတာ္ အဇာတသတ္မင္းသားက ဆင္ေပၚတင္၍ သတ္ရန္ ၾကံစည္ေသာအခါ ထြက္ေျပးလြတ္ေျမာက္ျပီး ရဟန္း၀တ္သြားေလသည္။

အဇာတသတ္မင္းသားကမူ ဖခင္ဗိမၺိသာရမင္း ကံေတာ္မကုန္မီကပင္ ရာဇျဂိဳလ္ဘုရင္ ျဖစ္လာသည္။

ဖခင္သတ္သူ ငါးေယာက္

အဇာတသတ္သည္ မေမြးဖြားမီကပင္ ဖခင္ကို သတ္မည့္ရန္သူ (အဇာတ=မဖြားမီ၊ သတၱဳ=ရန္သူ) ျဖစ္၏။ တကယ္ေမြးဖြားလာေသာ္ ဖခင္ကုိ သတ္သည္။ အဇာတသတ္မင္းသား ဘုရင္မျဖစ္မီကပင္ ေဇာတိကသူေဌးပိုင္ ဘ႑ာမ်ားကို သိမ္းယူရန္ ၾကံခဲ့သည္။ ဘုရင္ျဖစ္ေသာ္ သိမ္းရန္ ၾကိဳးစားေတာ့သည္။ သို႕ေသာ္ မေအာင္ျမင္ေပ။

ဘုရင္ဗိမၺိသာရသည္ အဇာတသတ္မင္းသားကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးသျဖင့္ အလိုလိုက္ခဲ့သည္။ သို႕ရာတြင္ သူခ်စ္ေသာသားက သူ႕ကုိ သတ္ရက္ေလသည္တကား။ သားတစ္ေယာက္ ရလာေသာ အဇာတသတ္သည္လည္း (ဖခင္နည္းတူ) သားကို အလြန္ခ်စ္ခဲ့၏။ ဗုဒၶ၏ တပည့္မ်ားကဲ့သို႕ စိတ္ထားျမင့္ျမတ္ေစခ်င္၍ သားကို ဥဒယဘဒၵ (စိတ္ထားျမင့္ျမတ္သူ) ဟု အမည္နာမ မွည့္ေခၚခဲ့သည္။ သို႕ေသာ္ ထိုဥဒယဘဒၵသည္လည္း ေနာင္အခါ ဖခင္အဇာတသတ္မင္းကို သတ္ခဲ့ေလသည္။

ဗိမိၺသာရမင္းဆက္ (အဇာတသတ္၊ ဥဒယဘဒၵ၊ မဟာမု႑ိက၊ အႏုရုဒၶါ၊ နာဂဒါသ) မင္းငါးဆက္တိုင္တိုင္ သားကအေဖကို သတ္ကာ ဘုရင္လုပ္ခဲ့ၾကသည္။

သိသုနာဂ အမည္ရေသ အမတ္ၾကီးက ဖခင္သတ္၍ ဘုရင္ျဖစ္လာသူမ်ားမွ ငါးေယာက္ေျမာက္ နာဂဒါသမင္းကို အဆံုးစီရင္လိုက္ေသာအခါမွ အမိုက္ဇာတ္ျပတ္ေလေတာ့၏။

ျမိဳ႕အမည္ငါးမ်ိဳး

ရာဇျဂိဳလ္ျမိဳ႕ကို ႏွစ္ေပါင္း ၂၅၀၀ ေက်ာ္အတြင္း ၀သုမတီ၊ ဂီရိဗၺဇ (ေတာင္ခံတပ္ျမိဳ႕)၊ ဂီရိ၀ဇ (ဂီရိ=ေတာင္၊ ၀ဇာ=ျခံရံ)၊ ရာဇဂမာ (ရာဇ=မင္း၊ ဂမာ=အိမ္)၊ ရာဇဂီရိ (ရာဇ=မင္း၊ ဂီရိ=ေတာင္) ဟူ၍ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ အမည္မ်ား မွည့္ေခၚခဲ့ၾကပါသည္။ ေဒသခံတို႕အား ..ဘယ္လိုေခၚၾကသလဲ.. ဟု ေမးၾကည့္ရာ ..ရတ္ဂ်ဂီးရ္.. ဟု ေျပာပါသည္။

ေခတ္သစ္ရာဇျဂိဳလ္အနီးရွိ ျမိဳ႕သစ္ေနရာကို အျမင့္ ၃ မီတာ၊ အက်ယ္ ၅*၅ မီတာ၊ ေျမေစး တံတိုင္းျဖင့္ ကာရံထားသည္။ ရာဇျဂိဳလ္ျမိဳ႕ၾကီးသည္ ဧရာမတံခါးၾကီး ၃၂ ေပါက္ႏွင့္ တံခါးငယ္ ၆၂ ေပါက္ရွိျပီး အတြင္းတံတိုင္း အျပင္တံတိုင္းအားျဖင့္ တံတိုင္းႏွစ္ထပ္ ကာရံထားေသာ ျမိဳ႕ျဖစ္၏။

အတြင္းတံတိုင္းကို လူေနအိမ္မ်ား တည္ေဆာက္ထားသည့္အတိုင္း ကာရံ၍ အျပင္တံတိုင္းကို ေတာင္မ်ား တည္ရွိသည့္အတိုင္း ေတာင္ခါးပန္းတစ္ေလွ်ာက္ ကာရံထားသည္။ ျမိဳ႕အက်ယ္အ၀န္းမွာ (ေထာင့္မွန္က်မဟုတ္ဘဲ) ေလးကီလိုမီတာ ရွိသည္။

မာဂစတိုင္း ဘုရင္မ်ားသည္ ရာဇျဂိဳလ္ျမိဳ႕ကို ျမိဳ႕ေတာ္အဂၤါႏွင့္အညီ စည္ပင္ေသာ ျမိဳ႕ေတာ္ျဖစ္ေရးအတြက္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကသည္။ ျမိဳ႕သူျမိဳ႕သားတို႕သည္ ဘုရင့္အမိန္႕ျပန္တမ္းကို ေဆြးေႏြးလိုေသာအခါ အာ၀သထေခၚ ျမိဳ႕ေတာ္ခန္းမ၌ ေဆြးေႏြးၾက၍ တိုင္းေရးျပည္ေရး စီးပြားကုန္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို ညွိႏွိုင္းလုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္။

ရာဇျဂိဳလ္၌ ျပည့္တန္ဆာခန္းမ်ားဖြင့္ရန္ ဘုရင္၏ ခြင့္ျပဳမိန္႕ ရရွိေသာ ကုန္သည္တို႕သည္ တိုင္းတစ္ပါးမွလာေသာ ကုန္သည္ၾကီးမ်ားကို ဧည့္ခံေဖ်ာ္ေျဖၾကရသည္။ ဘုရင့္လစာရ နဂရေသာဘိနီ (ျပည္ၾကီး၏ တန္ဆာ) ျဖစ္ေသာ သာလာ၀တီ အမည္တြင္ေသာ အမ်ိဳးသမီးသည္ ပထမဆံုး ျပည့္တန္ဆာအျဖစ္ ထင္ရွားသည္။ ရာဇျဂိဳလ္သည္ သာ၀တၳိျပည္ႏွင့္ ဥေဇၨနီျပည္တို႕ထက္ စီးပြားေရးအရာ၌ သာလြန္သည္ဟု အဆိုရွိရာ ဟုတ္မွတ္ေလာက္ပါသည္။

ေတာင္ၾကီးငါးလံုး ပိတ္ဖံုးကာခုိ

ရာဇျဂိဳလ္ျမိဳ႕ကို ေ၀ဘာရေတာင္၊ ေ၀ပုလႅေတာင္၊ ဂိဇၥဳကု႗္ေတာင္၊ ပ႑၀ေတာင္၊ ကၠုသိဂိလိေတာင္ဟူေသာ ေတာင္ငါးလံုးက သဘာ၀အတိုင္း ကာရံထားသည္။ ေ၀ဘာရေတာင္သည္ ရာဇျဂိဳလ္အေနာက္ဘက္ႏွင့္ အေနာက္ေျမာက္အရပ္၌ ရွိ၍ တေပါဒါျမစ္သည္ ေတာင္ေျခတြင္ တသြင္သြင္စီးဆင္းေနပါသည္။

တစ္ခ်ိန္က ဘုရင္ဗိမၺိသာရသည္ ေခါင္းေဆးမဂၤလာျပဳရန္အလို႕ငွာ ေရာက္ရွိလာခ်ိန္၊ ရဟန္းေတာ္မ်ား တေပါဒါျမစ္၌ ေရသံုးသပ္ျခင္း မျပီးဆံုးႏိုင္သျဖင့္ (ရဟန္းမ်ားကို အေလးအျမတ္ထားေသာ မင္းသည္) ေခါင္းေဆးျခင္း မျပဳေတာ့ဘဲ ျပန္လွည့္သြားခဲ့ပါသည္။ ထိုအေၾကာင္းကို သိေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ရဟန္းမ်ား တစ္ၾကိမ္ေရသံုးသပ္ျပီးလွ်င္ ၁၅ ရက္အတြင္း ေနာက္ထပ္ ေရမခ်ိဳးရဟု ပညတ္ေတာ္မူေလသည္။

ေ၀ဘာရေတာင္ေပၚ၌ အရွင္မဟာကႆပေထရ္ (လူအမည္-ပိပၸလိ) သီတင္းသံုးရာ ပိပၸလိလိုဏ္ဂူ ရွိသည္။ ယင္းေတာင္၏ အျပင္ဘက္ေတာင္ေစာင္း၌ အရွင္မဟာကႆပႏွင့္ အရွင္အာနႏၵာစေသာ ရဟႏၱာငါးရာတို႕ ပထမသဂၤါယနာ တင္ခဲ့သည့္ သတၱပဏၰိ ေက်ာက္လိုဏ္ဂူ ရွိ၏။

ထိုေတာင္ေျခတြင္ ဟိႏၵဴဘာသာ၀င္မ်ား အေလးအျမတ္ထားေသာ ေရပူစမ္းရွိျပီး ဤေရခ်ိဳးပါက ၉၆ ပါးေရာဂါအားလံုး ေပ်ာက္သည္ဟု ယံုၾကည္ၾက၏။ ဇာတ္ျမင့္သူတို႕ ခ်ိဳး၍ က်လာေသာ ေရကို အလတ္တန္းစားတို႕က ခ်ိဳးရသည္။ ဆပ္ျပာမတိုက္ရေခ်။ ဇာတ္နိမ့္မ်ားကမူ ထိုမွစီးက်ေသာ ေရညစ္မ်ားကိုသာ ခ်ိဳးရသည္။ ဇာတ္ၾကီး၀ါဒ လႊမ္းမိုးေသာႏိုင္ငံ ျဖစ္သည္။ ေ၀ဘာရေတာင္ အတြင္းဘက္ ေတာင္ေျခရင္း၌ ဗိမၺိသာရမင္း၏ ဆြန္ဘ႑ာေခၚ ေရႊတိုက္ေက်ာက္ဂူ ရွိသည္။ ေနာက္အဇာတသတ္က ဖခင္ဗိမၺိသာရကို ခ်ဳပ္ေႏွာင္ထားရာ စတုရန္းေပ ၁၂၀ ခန္႕က်ယ္ေသာ အက်ဥ္းေထာင္အား ေလ့လာၾက၏။

ရာဇျဂိဳလ္ျမိဳ႕ ေျမာက္ဘက္တြင္ ေ၀ပုလလႅေတာင္ ရွိသည္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ..သံသရာ၌ လူတစ္ေယာက္သည္ ေသဆံုးျပီးတိုင္း က်န္ရွိေသာ အရိုးမ်ားကို စုပံုထားလွ်င္ ၍ေ၀ပုလႅေတာင္ထက္ ျမင့္သည္..ဟု အနမတဂၢသုတၱန္တြင္ ပမာေဆာင္၍ ေဟာေတာ္မူခဲ့ေသာေတာင္ ျဖစ္၏။

ေ၀ပုလႅေတာင္ေျခ၌ ေဒ၀ဒတ္ေထရ္၏ ေက်ာင္းေဆာင္ရွိ၍ ျမိဳ႕သစ္အေနာက္တံခါးတြင္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ ဓာတုေစတီရွိသည္။ ျမိဳ႕သစ္ေတာင္ဘက္၌ ရာဇျဂိဳလ္ျမိဳ႕ေဟာင္း ရွိ၏။

ပ႑၀ေတာင္သည္ ရာဇျဂိဳလ္ျမိဳ႕ အေရွ႕ေတာင္ဘက္တြင္ တည္ရွိ၏။ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ သိဒၶတၳမင္းသားသည္ ရာဇျဂိဳလ္ျမိဳ႕၌ ဆြမ္းခံျပီးေနာက္ ပ႑၀ေတာင္ေျခ ေက်ာက္ဖ်ာေပၚတြင္ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးေလ့ ရွိသည္။

ရာဇျဂိဳလ္ျမိဳ႕ေတာင္ဘက္ (အေရွ႕ပိုင္း) ပ႑၀ေတာင္ေျခ၌ ေရွးေခတ္ကုန္သည္တို႕၏ ကုန္သြယ္ရာ လွည္းလမ္းေၾကာင္း၌ ေက်ာက္လွည္းဘီးရာမ်ား ထင္ရွားစြာ က်န္ရစ္သည့္ ေက်ာက္တံုးၾကီးမ်ားကို မိမိတို႕ တအံ့တၾသ ျမင္ေတြ႕ခဲ့ရပါသည္။ အိႏၵိယေရွးေဟာင္း သုေတသနဌာနက အုတ္တံတိုင္းကာရံထား၏။

ကၠုသိဂိလိေတာင္သည္ ရာဇျဂိဳလ္ျမိဳ႕ေတာင္ဘက္ (အေနာက္ပိုင္း) တြင္ ရွိသည္။ ထိုေတာင္နံေဘး ေက်ာက္ဖ်ာနက္ေပၚတြင္ မ်ားစြာေသာ နိဂ႑ (တိတၳိ) တို႕သည္ ထိုင္၍ေနျခင္းကို ပယ္ၾကကုန္လ်က္ မတ္တတ္ရပ္တည္ေနခဲ့ၾကကုန္၏။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ကၠုသိဂိလိေတာင္ထိပ္၌ သီတင္းသံုးေတာ္မူေနစဥ္က ရဟန္းတို႕အား ဤေတာင္၌ သီတင္းသံုးသြားခဲ့ၾကေသာ ပေစၥကဗုဒၶါ အရွင္ျမတ္ငါးရာတို႕၏ အမည္မ်ားကို ထုတ္ေဖာ္ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့သည္။ အဇာတသတ္ဘုရင္သည္ ၄င္း၏ ေ၀စုအျဖစ္ ရခဲ့ေသာ ဓာတ္ေတာ္ေမြေတာ္မ်ားကို ကၠုသိဂိလိေတာင္ေျခ ဓာတ္ေတာ္တိုက္၌ သိမ္းဆည္းထားခဲ့သည္ဆို၏။

ဂိဇၥဳကုဋ္ေတာင္သည္ ရာဇျဂိဳလ္ျမိဳ႕ အေရွ႕ဘက္တြင္ ရွိသည္။ (ဂိဇၥဳ=လင္းတငွက္၊ ကုဋ=ရပ္နားျခင္း)။ လင္းတငွက္ႏွင့္တူေသာ ေက်ာက္တံုးၾကီး တည္ရွိ၍ ဂိဇၥဳကုဋ္ေတာင္ဟု ေခၚ၏။ လင္းတငွက္ႏွင့္တူေသာ ေက်ာက္တံုးေအာက္ လိုက္ဏ္ဂူ၌ ဘုရားရွင္ မၾကာခဏ သီတင္းသံုးခဲ့ျပီး အၾကိမ္ ၂၀ ေျမာက္ ၀ါကပ္ေတာ္မူခဲ့သည္။

ေတာင္ေျခတြင္ ေဆးဆရာဇီ၀က လွဴဒါန္းထားေသာ သရက္ေတာေက်ာင္း ရွိခဲ့သည္။ ယခုအခါ အထိမ္းအမွတ္ေနရာ အျဖစ္သာ ေတြ႕ရွိခဲ့ရပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤေက်ာင္း၌ အဇာတသတ္မင္းအား သာသနာ့၀န္ထမ္း ရဟန္းမ်ား၏ ရဟန္းျဖစ္ရျခင္းအက်ိဳး (သာမညဖလသုတၱန္)ကို ေဟာေတာ္မူခဲ့သည္။

ဂိဇၥဳကုဋ္ေတာင္ထိပ္ (သူကရခတ) ေက်ာက္လိုဏ္ဂူ၌ ဘုရားရွင္၏ တရားနာၾကားျပီးေနာက္ အရွင္သာရိပုတၱရာသည္ ရဟႏၱာျဖစ္ခဲ့ျပီး တူျဖစ္သူ ဒီဃနကၡက ေသာတာပန္တည္သြားသည္။

နတ္တို႕ထက္ တန္ခိုးအရာသာေသာ အရွင္၀ကၠလိေထရ္သည္ သာသနာေတာ္ကို ၾကည္ညို၍ ရဟန္းျပဳလာျခင္းမဟုတ္၊ ျမတ္ဗုဒၶ၏ ရုပ္အဆင္းကို အနီးကပ္ၾကည္ညိုေနလုိ၍ ရဟန္းျပဳျခင္း ျဖစ္၏။ တစ္ခါေသာ္ ဘုရားရွင္က ..၀ကၠလိ…ငါ့လာမၾကည့္နဲ႕၊ တရားကိုသြားၾကည့္ေန..ဟု ႏွင္ထုတ္ခဲ့ရာ ၀ကၠလိေထရ္သည္ စိတ္ညစ္ျပီး ဤဂိဇၥဳကုဋ္ေတာင္ေပၚမွ ခုန္ခ်၍ ေသရန္ ၾကံစည္ခဲ့၏။

၁၉၅၇-၅၈ ခုနစ္မ်ားတြင္ ေရွးေဟာင္းသုေတသနဌာနသည္ ရာဇျဂိဳလ္ျမိဳ႕ကို တူးေဖာ္ၾကည့္ခဲ့သည္။ ေ၀ဠဳ၀န္ေက်ာင္းေတာ္ရာတြင္ အေဆာင္ပ်က္မ်ား ေတြ႕ခဲ့သည္။ သပၸိနိျမစ္သည္ ေခတ္သစ္ပဥၥနအမည္ျဖစ္၍ အေနာ္မာျမစ္ကို ယခုအခါ ARMY RIVER (အာမီျမစ္)ဟု ေခၚသည္။ ေ၀ဠဳ၀န္ေက်ာင္းေတာ္ရာအနီး၌ မြတ္ဆလင္သခ်ိၤဳင္းဂူမ်ား ေတြ႕ရရာ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္မိပါသည္။

ဗုဒၶျမတ္စြာ (ဘုရားမျဖစ္မီ) ပ႑၀ေတာင္ေျခ၌ တရားအားထုတ္ေနစဥ္ ဘုရင္ဗိမၺိသာရႏွင့္ သိကြ်မ္းခင္မင္ခဲ့သည္။ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူျပီးေနာက္ ဗိမၺိသာရမင္း၏ ၾကိဳတင္ပင့္ေလွ်ာက္ခ်က္အရ ရာဇျဂိဳလ္သို႕ ၾကြေရာက္၍ ဘုရင္လွဴဒါန္းေသာ ၀ါးေတာ၌ သီတင္းသံုးေနထိုင္ေတာ္မူေသာအခါ ကႆပသူေဌးက ထိုေနရာ၌ ေက်ာင္းေဆာက္လွဴဒါန္းေသာေၾကာင့္ (ေ၀ဠဳ၀န၀ိဟာရ) ေ၀ဠဳ၀န္ေက်ာင္းေတာ္ ျဖစ္ေပၚလာသည္။

ေ၀ဠဳ၀နကလႏၵကနိ၀ါပ (ရွဥ့္နက္မ်ားကို အစာေကြ်းေသာေနရာ)သို႕ စာေရးသူတို႕ ေရာက္ရွိေသာအခါ လွပသာယာေသာ ေလးေထာင့္အုတ္ေရကန္ၾကီးကို ေတြ႕ရွိရပါသည္။ ေရကန္အနီးရွိ ဘုရားရွင္ ပါတိေမာက္ျပရာ ေနရာ၌ ..ရပ္ေတာ္မူ..ရုပ္တု တည္ထားပါသည္။

ဂိဇၥဳကုဋ္ေတာင္ေျခမွ အျမင့္ဆံုးေတာင္ထိပ္ရွိ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံက တည္ထားေသာ ၀ိရႊသွ်ႏၱီ ေစတီေတာ္ (၀ိရႊ=ကမၻာ၊ သွ်ႏၱီ=ျငိမ္းခ်မ္းျခင္း)သို႕ ဘုရားဖူးအဖြဲ႕၀င္မ်ား Chair Lift (လွ်ပ္စစ္ထိုင္ခံု စက္ေလွကား)ျဖင့္ တက္ေရာက္ၾကပါသည္။ ထိုမွ ဘုရားရွင္ သီတင္းသံုးရာ ဂိဇၥဳကုဋ္ေတာင္ထိပ္သို႕ ေျခလ်င္ဆင္းသြားၾကျပီးေနာက္ ပရိတ္ရြတ္ တရားအားထုတ္ ရွိခိုးပူေဇာ္ၾကသည္။

ေဒ၀ဒတ္သည္ ဂိဇၥဳကုဋ္ေတာင္ထိပ္မွ ေက်ာက္ေမာင္းဆင္၍ ေက်ာက္တံုးၾကီးလွိမ့္ခ်ရာ ျမတ္စြာဘုရား ေျခမေတာ္ ေသြးျခည္ဥခဲ့ရပါသည္။ အျပန္ခရီး၌ ဆည္းဆာအခ်ိန္ ေက်ာက္တံုးၾကီးေရွ႕သို႕ ေရာက္ေသာအခါ မ်က္ရည္၀ဲေနေသာ ဇနီးသည္အား ေက်ာက္တံုးၾကီး ေနာက္ခံထားျပီး အမွတ္တရ ဓာတ္ပံုရိုက္လိုက္ပါသည္။ ေဘးမဲ့ေမ်ာက္ၾကီးမ်ားစြာကို ေရွာင္၍ လမ္းေလွ်ာက္ၾကရသည္။

ျပန္ဆင္းရာလမ္းတြင္ ေစတီႏွစ္ဆူ ေတြ႕ရွိရပါသည္။ တရုတ္ခရီးသည္ၾကီး ဟုယင္ဆန္၏ မွတ္တမ္းအရ ပထမေစတီမွာ ဗိမၺိသာရမင္းၾကီးက ဂိဇၥဳကုဋ္ေတာင္တြင္ သီတင္းသံုးေသာ ျမတ္စြာဘုရားထံ ဖူးေျမာ္ရန္ သြားေရာက္ရာတြင္ ရထားမွဆင္း၍ ေျခလ်င္ စတင္ခရီးႏွင္ရာ ေနရာျဖစ္သည္ဟု သိရပါသည္။

ဒုတိယေစတီက (တရားႏွင့္အညီ) သရဖူႏွင့္ သန္လ်က္ကိုျဖဳတ္ကာ ကိုယ္ရံေတာ္ ဗိုလ္မွဴးထံ အပ္ႏွံေသာေနရာ ျဖစ္သည္။ ေစတီႏွင့္ ေက်ာင္းေတာ္မွာ ကိုက္ ၈၀ ခန္႕ ကြာေ၀းပါသည္။ ေနာက္ပါအေစာင့္အေရွာက္ အေျခြအရံမ်ားက ဤေနရာမွ ေစာင့္ေနရျပီး ဗိမၺသာရဘုရင္ၾကီး တစ္ပါးတည္း ေက်ာင္းေတာ္သြားျပီး ဘုရားဖူး၊ တရားအားထုတ္ေလ့ ရွိသည္ဟု မွတ္တမ္းတြင္ ေတြ႕ရွိရပါသည္။

ေမွာင္ရီပ်ိဳးခ်ိန္တြင္ ခရီးသြားကားၾကီး ရပ္ေစာင့္ေနရာ ေျမျပင္သို႕ ဒုတ္ဒုတ္ထိ ေရာက္ရွိၾကပါသည္။ ေတာင္ေပၚ ဗုဒၶျမတ္စြာေက်ာင္းေတာ္ ရွိရာအရပ္သို႕ ဦးတည္၍ ပြင့္ေတာ္မူျပီးေသ ဂဂၤါ၀ါဠဳသဲစုမက ဘုရားရွင္မ်ားႏွင့္တကြ ရွင္ေတာ္ေဂါတမဗုဒၶအား ရည္မွန္းဖူးေျမာ္မာန္ေလ်ာ့ ကန္ေတာ့လိုက္ပါသည္။

(ထိုရာဇျဂိဳလ္ျပည္ကား ဘုရားျဖစ္ေသာကာလ၊ စၾကာမင္းျဖစ္ေသာ ကာလ၌သာလွ်င္ ထင္ရွားစြာ ျဖစ္သတည္း။ ထိုမွၾကြင္းေသာ ကာလတို႕၌ကား ဆိတ္သလွ်င္ကတည္းဟု လံုးေတာ္ဆရာေတာ္၏ ပုစၦာပကိဏၰကက်မ္းတြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။)

ျမတ္ဦး

ျမတ္ပန္းရဂံု… ရုပ္စံုဓမၼစာေစာင္.. အမွတ္-၂၀၈၊ ဇန္န၀ါရီလ၊ ၂၀၀၉ ခုနစ္… မွ နိဗၺာန္အက်ိဳးေမွ်ာ္၍ ရိုက္ကူးမွ်ေ၀ပါသည္။
ခိုင္ခိုင္

No comments:

Post a Comment