= ေသျခင္းတရားအေၾကာင္း
ေျပာဆိုတာေလာက္ မဂၤလာရွိတာ
ေလာကမွာ မရွိေတာ့ပါဘူး။
ေသျခင္းတရားအေၾကာင္း
ေတြးေတာျခင္းဟာလည္း
ေလာကမွာ က်က္သေရ အရွိဆံုးပါပဲ။
ဘာလို႕လဲဆိုေတာ့ ေသျခင္းတရားကို
အမွတ္ထင္ထင္ သတိရေနမွသာ
မေသခင္ အခိုက္အတန္႕ကာလေလးကို
လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္တဲ့အလုပ္
အလုပ္သင့္ အလုပ္ထိုက္ဆံုး အလုပ္ေတြနဲ႕
တန္ဖိုးရွိရွိ အသံုးခ်သြားႏိုင္မွာ ျဖစ္လို႕ပါပဲ။
= အလုပ္ပိုေတြ
အကာအလုပ္ေတြကို
အတတ္ႏိုင္ဆံုး ေရွာင္ရွားျပီး
အလုပ္လိုေတြ
အႏွစ္အလုပ္ေတြကို
အစြမ္းႏိုင္ဆံုး ေဆာင္ပြားႏိုင္ဖို႕
ေသျခင္းတရားကို
မျဖစ္မေန သတိရသင့္ပါတယ္။
= ေသျခင္းတရားကို သတိရေအာက္ေမ့တာ
ေသျခင္းတရားကို ဆင္ျခင္ပြားမ်ားတာဟာ
စိတ္ညစ္ဖို႕၊ စိတ္ဓာတ္က်ဖို႕ မဟုတ္ပါဘူး။
စိတ္ခိုင္ဖို႕၊ စိတ္ဓာတ္ျမင့္ဖို႕ပါ။
= အသက္ငယ္ရြယ္တုန္း ကာမဂုဏ္ခံစားျပီး
အသက္ၾကီးရင့္မွ တရားအားထုတ္မယ္လို႕
ႏွလံုးသြင္းထားသူေတြအတြက္
တကယ္လို႕မ်ား ငယ္တုန္းရြယ္တုန္း
ေသဆံုးသြားခဲ့ရင္ တရားအားထုတ္ဖို႕
အခ်ိန္ေကာင္း အခြင့္ေကာင္းေတြ
လက္လြတ္ဆံုးရွံုးသြားပါလိမ့္မယ္။
= ေလာကဓံခံႏိုင္ရည္ရွိဖို႕နဲ႕
ဘ၀မွာ လိုအင္ဆႏၵေတြ မမ်ားဖို႕အတြက္
..တစ္ေန႕က်ရင္ ေသရမွာပဲ.. လို႕
ေသျခင္းတရားနဲ႕ ပတ္သက္ျပီး
ဆင္ျခင္ၾကရပါမယ္။
စိတ္ေကာင္းႏွလံုးေကာင္းရွိဖို႕နဲ႕
၀ိပႆနာစိတ္ကေလး
အဆက္မျပတ္ျဖစ္ဖို႕အတြက္
..အခ်ိန္မေရြး ေသသြားႏိုင္တယ္..
..ခဏေနေသရင္ ေသသြားႏိုင္တယ္.. လုိ႕
ေသျခင္းတရားနဲ႕ ပတ္သက္ျပီး
ဆင္ျခင္ၾကရပါမယ္။
= ေသျခင္းတရားကို အျမဲသတိရွိေတာ့
ေနျခင္းတရားမွာလည္း
အျမဲသတိ လႊမ္းမိုးေနေတာ့တာေပါ့။
အေသမေမ့ရင္ အေနမေမ့တာ သဘာ၀ပါပဲ။
= ဘယ္အသက္အရြယ္မွာ ေသမလဲ
ဘယ္အနာေရာဂါနဲ႕ ေသမလဲ
ဘယ္အခ်ိန္မွာ ေသမလဲ
အေသေကာင္ကို ဘယ္သုသာန္မွာ
စြန္႕ပစ္ခံရမလဲ
ေသျပီးရင္ ဘယ္ဘ၀ေရာက္မလဲ
ဒီငါးပါးကို လူသားေတြ မသိႏိုင္ၾကပါဘူး။
ဒီမသိျခင္းငါးပါးက လူသားအားလံုးကို
လႊမ္းမိုးႏိွပ္စက္ေနပါတယ္။
= ဘာအလုပ္ပဲလုပ္လုပ္
ပါရမီျဖစ္ေအာင္လုပ္ဖို႕ အေရးၾကီးပါတယ္။
လူမွုစီးပြားေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႕
တမလြန္ေကာင္းက်ိဳး ေတာင့္တခ်က္ေတြကို
ေဘးခ်ိတ္ေခ်ာင္ထိုးထားလိုက္ျပီး
နိဗၺာန္ခ်မ္းသာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႕
အမ်ားေကာင္းက်ိဳး ေတာင့္တခ်က္ေတြကို
ေရွ႕တန္းတင္ဦးညြတ္ထားလိုက္ရင္
လုပ္သမွ် ပါရမီျဖစ္ပါျပီ။
ပါရမီေျမာက္တဲ့ အလုပ္တိုင္းဟာ
လက္ငင္းခ်မ္းသာတဲ့ အကာလိက အလုပ္ေတြပါပဲ။
= ေလာကီအာရံု ကာမဂုဏ္ခ်မ္းသာဆိုတာ
ခံစားခ်င္တဲ့စိတ္ ျဖစ္တာနဲ႕ တစ္ျပိဳင္နက္
ခ်က္ခ်င္းခံစားရတဲ့ ခ်မ္းသာမ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး။
အခ်ိန္ယူရတဲ့ခ်မ္းသာ၊ အခ်ိန္ဆိုင္းရတဲ့ ခ်မ္းသာပါ။
= နိဗၺာန္ခ်မ္းသာဟာ ဘယ္ေတာ့ဆို ဘယ္ေတာ့မွ
ကုန္ေပ်ာက္ပ်က္စီးျခင္းမရွိ
အစဥ္ထာ၀ရ တည္ျမဲေနတယ္ဆိုတာကို
အေသအခ်ာအေလးအနက္ ေတြးၾကည့္ရင္
နိဗၺာန္ခ်မ္းသာေလာက္ လို္ခ်င္စရာေကာင္းတဲ့
ခ်မ္းသာ ေလာကမွာ မရွိေတာ့ပါဘူး။
= မိမိကိုယ္တိုင္က ေသရျခင္းသေဘာရွိပါလ်က္
ကုန္ပ်က္ရျခင္းသေဘာ ရွိပါလ်က္ ေသမယ့္သေဘာ၊ ကုန္ပ်က္မယ့္ သေဘာကိုသာ
ရွာမွီးေနခဲ့မယ္ဆိုရင္ အဲဒီရွာမွီးျခင္းဟာ
မျမတ္ေသာရွာမွီးျခင္း
နိမ့္က်ညံ့ဖ်င္းေသာ ရွာမွီးျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ဘာလို႕လဲဆိုေတာ့
ေသျခင္းတရားက မလြတ္ေျမာက္ႏိုင္လို႕ပါပဲ။
= မိမိကိုယ္တိုင္က ေသရျခင္းသေဘာ ရွိေပမယ့္
ကုန္ပ်က္ရျခင္းသေဘာ ရွိေပမယ့္
ေသျခင္းကင္းတဲ့သေဘာ
ကုန္ပ်က္ျခင္းကင္းတဲ့သေဘာကို
ရွာမွီးေနခဲ့မယ္ဆိုရင္ေတာ့
အဲဒီရွာမွီးျခင္းကို ျမတ္ေသာရွာမွီးျခင္း
အထက္တန္းက် အဆင့္ျမင့္ေသာ
ရွာမွီးျခင္းလို႕ ေခၚဆိုႏိုင္ပါတယ္။
ဘာလို႕လဲဆိုေတာ့
ေသျခင္းတရားက လြတ္ေျမာက္ႏိုင္လို႕ပါပဲ။
= အာနာပါနရွုပြားတဲ့သူဟာ
တစ္ထိုင္တည္းနဲ႕ေတာင္
ရဟႏၱာျဖစ္ႏိုင္တယ္လို႕
မိန္႕ၾကားေတာ္မူထားပါတယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ အာနာပါနကမၼ႒ာန္းကို
နိဗၺာန္သြားတဲ့ျဖတ္လမ္း
နိဗၺာန္သြားတဲ့လမ္းတုိလို႕
ေရွးသူေဟာင္းေတြ မိန္႕ဆိုေတာ္မူၾကပါတယ္။
= ၀င္သက္ထြက္သက္ဆိုတဲ့အတိုင္း
ဘ၀တစ္ခုရဲ႕အသက္ဟာ
၀င္ေလထြက္ေလျဖစ္လို႕
၀င္ေလထြက္ေလကို သတိကပ္ရွုမွတ္ရတဲ့
အာနာပါနကမၼ႒ာန္းဟာလည္း
၀ိပႆနာေယာဂီတိုင္းရဲ႕
အသက္ေသြးေၾကာကမၼ႒ာန္းၾကီး ျဖစ္ပါတယ္။
= အိပ္ခ်ိန္၊ ႏိုးခ်ိန္၊ အခ်ိန္တိုင္းမွာ
ထင္ရွားေနတဲ့အတြက္
ရွုမွတ္ရတာလည္းလြယ္ကူ
မရပ္မနားလည္း အဆက္မျပတ္
ရွုမွတ္ႏိုင္တာေၾကာင့္
အာနာပါနကမၼ႒ာန္းကို
ပင္တိုင္ကမၼ႒ာန္းအျဖစ္
သတ္မွတ္ျပီး အားထုတ္တာဟာ
လူအမ်ားစုအတြက္ အသင့္ေတာ္ဆံုးပါပဲ။
= သတိပ႒ာန္တရားနဲ႕ ေနရတာေလာက္
စိတ္ခ်မ္းသာစရာေကာင္းတာ
ေလာကမွာ မရွိေတာ့ပါဘူး။
တျခားနည္းနဲ႕ စိတ္ခ်မ္းသာရတာက
အျပည့္အ၀စိတ္ခ်မ္းသာမွု မရပါဘူး။
သတိပ႒ာန္နည္းနဲ႕ စိတ္ခ်မ္းသာရတာက
အျပည့္အ၀စိတ္ခ်မ္းသာမွု ရပါတယ္။
ဘာလို႕လဲဆိုေတာ့
သတိပ႒ာန္တရားေၾကာင့္ရတဲ့ စိတ္ခ်မ္းသာမွုက
ပူေလာင္တင္းက်ပ္တဲ့ ငါအစြဲနဲ႕ ငါ့ဥစၥာအစြဲေတြ
ကင္းရွင္းလြတ္ေျမာက္ေနလို႕ပါပဲ။
= ရုပ္သက္သက္ပဲရွုမယ္လို႕ ႏွလံုးသြင္းျပီး
ရုပ္ကိုခ်ည္း မရွုရပါဘူး။
နာမ္သက္သက္ပဲရွုမယ္လို႕ ႏွလံုးသြင္းျပီး
နာမ္ကိုခ်ည္း မရွုရပါဘူး။
ဘာလို႕လဲဆိုေတာ့
ရုပ္သက္သက္ရွုရံု၊ နမ္သက္သက္ရွုရံုနဲ႕
တရားမရႏိုင္၊ မဂ္မက်ႏိုင္လို႕ပါပဲ။
ဒါေပမဲ ရုပ္နာမ္ႏွစ္ခုသံုးခု၊ နာမ္ႏွစ္ခုသံုးခု
စသည္တို႕ကို တစ္ျပိဳင္နက္တစ္ေပါင္းတည္း
ရွုဖို႕ေတာ့ မလိုပါဘူး။ ထင္ရွားတဲ့
ရုပ္နာမ္တစ္ခုခုကို ရွုမွတ္ျပီးသိရင္
တစ္ျပိဳင္နက္ျဖစ္တဲ့ ရုပ္နာမ္ေတြကို
ရွုျခင္းကိစၥ၊ သိျခင္းကိစၥလည္း
အလိုလိုျပီးစီးသြားပါတယ္။
= အတိတ္ရုပ္နာမ္ကလည္း
ျဖစ္ျပီးသြားလို႕ မရွိေတာ့ပါဘူး။
အနာဂတ္ရုပ္နာမ္ကလည္း
မျဖစ္ေသးလုိ႕ မရွိေသးပါဘူး။
မရွိတဲ့ရုပ္နာမ္ကို ရွုေနလို႕
၀ိပႆနာဥာဏ္အစစ္ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။
..ဘူတံ ဘူတေတာ ပႆတိ.. ဆိုတဲ့အတိုင္း
ေလာေလာဆယ္ထင္ရွားရွိေနဆဲ
ျဖစ္ခိုက္ရုပ္နာမ္၊ ပစၥဳပၸန္ရုပ္နာမ္ကို
ရွုမွသာ ၀ိပႆနာဥာဏ္အစစ္ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။
= တရားအားထုတ္ခါစ ပုဂၢိဳလ္ဟာ
အထင္ရွားဆံုး အာရံုတစ္ခုကို
ေန႕စဥ္သံုးစြဲေနက်၊ အျမဲေခၚေ၀ၚေနက်
စကားလံုးအတိုင္း ရွုမွတ္ရပါမယ္။
ပထမပိုင္းမွာ ပညတ္နဲ႕ေရာေနေပမယ့္
သတိ၊ သမာဓိ၊ ဥာဏ္အားေကာင္းလာတာနဲ႕အမွ်
ပညတ္ေတြကြာက်ျပီး
ေဖာက္ျပန္သေဘာ၊ သိသေဘာဆိုတဲ့
ရုပ္နာမ္ပရမတ္သေဘာေတြကို
ကြဲကြဲျပားျပား သိလာပါလိမ့္မယ္။
ဥာဏ္ရင့္သထက္ရင့္လာရင္
ျဖစ္ပ်က္သေဘာေတြ
မျမဲ၊ မေကာင္း၊ မပိုင္သေဘာေတြပါ
ထင္ရွားသထက္ ထင္ရွားလာပါလိမ့္မယ္။
= ျမက္ဖ်ားေပၚတင္ေနတဲ့
ဆီးႏွင္းေပါက္ေလးတစ္ခုဟာ
ၾကာရွည္စြာ တည္တံ့ျခင္း မရွိပါဘူး။
ေနေရာင္ျခည္ထြက္ေပၚလာတာနဲ႕
တစ္ျပိဳင္နက္တည္း ခ်က္ခ်င္းဆိုသလိုပဲ
ကြယ္ေပ်ာက္သြားရပါတယ္။
အဲဒီလိုပါပဲ၊ လူသားေတြရဲ႕အသက္ဟာ
အင္မတန္တိုေတာင္းလွပါတယ္။
ဘယ္ေလာက္မွ မၾကာပါဘူး။
ဆီးႏွင္းတစ္ေပါက္ရဲ႕ သက္တမ္းလို
ေပ်ာက္ပ်က္လြယ္ပါတယ္။
= ေျမၾကီးထဲက ထြက္လာသမွ် မွိုပြင့္ေတြရဲ႕
ထိပ္မွာ ေျမမွံုသဲမွံုေလးေတြ ကပ္ပါလာသလို
ေမြးဖြားလာသမွ် လူသားေတြရဲ႕
ခႏၶာအစဥ္မွာလည္း
ေသျခင္းတရား ကပ္ပါလာပါတယ္။
မွိုပြင့္ေပၚက ေျမမွံုသဲမွံုေတြကုိ
ေဆးေၾကာပစ္လို႕ ရခ်င္ရပါလိမ့္မယ္။
လူသားခႏၶာက ေသျခင္းတရားကိုေတာ့
လံုး၀ေဆးေၾကာပစ္လို႕ မရပါဘူး။
= ေသျခင္းတရားကို ၾကိဳေတြးျခင္း
ၾကိဳသိျခင္းဟာ ေလာကီေလာကုတၱရာ
အဖိုးတန္ရတနာသိုက္ေတြကို အျမန္ဆံုး
တူးေဖာ္ေပးမယ့္ အေကာင္းဆံုး လက္နက္ပါပဲ။
= ဘ၀ျပတ္ေအာင္ အားမထုတ္ႏိုင္ေသးသူအတြက္
ေသခါနီးမွာ တမလြန္ဘ၀ကူးေကာင္းဖို႕
အလြန္အေရးၾကီးပါတယ္။
ေသရမယ့္အခ်ိန္ကို ၾကိဳသိရင္
ဘ၀ကူးေကာင္းဖို႕အတြက္
စိတ္တိုင္းက် ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္ႏိုင္ပါတယ္။
ေသရမယ့္အခ်ိန္ကို ၾကိဳသိခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့
အာနာပါနသတိပ႒ာန္တရားကို
ေလးေလးစားစား ပြားမ်ားအားထုတ္ၾကရံုပါပဲ။
= မႏိုးေသာ အိပ္စက္ျခင္းနဲ႕ အိပ္စက္ခါနီးအခ်ိန္မွာ
အေကာင္းဆံုးအေနအထားျဖစ္ေအာင္
ေလ့က်င့္ထားဖို႕ လိုအပ္ပါတယ္။
အေသၾကီးနဲ႕ ေသခါနီးအခ်ိန္မွာ အာရံုေကာင္း
နိမိတ္ေကာင္းေတြ ထင္ျမင္ေနဖို႕အတြက္
အေသေလးနဲ႕ ေသခါနီးအခ်ိန္ကို
အာရံုေကာင္း၊ နိမိတ္ေကာင္းေတြနဲ႕
ထံုမႊမ္းေပးထားရပါမယ္။
= ေနမင္းၾကီးဟာ မကြယ္ခင္မွာ ကိုယ္တိုင္လည္း
ေတာက္ပ၊ ေလာကကိုလည္း အလွဆင္သလို
လူဟာလည္း မေသခင္မွာ
ကိုယ့္အက်ိဳးလည္းေဆာင္ရြက္
သူတစ္ပါးအက်ိဳးလည္း သယ္ပိုးၾကရပါမယ္။
= ျပီးဆံုးခဲ့တဲ့ အတိတ္အေၾကာင္း
ျဖစ္မလာေသးတဲ့ အနာဂတ္အေၾကာင္းေတြကို
မလိုအပ္ဘဲ ေတြးေတာေနျပီး
စိတ္ပင္ပန္း မေနသင့္ပါဘူး။
မေသခင္ ကိုယ္တကယ္ပိုင္တဲ့
ပစၥဳပၸန္တစ္ခဏေလးမွာပဲ
စိတ္ကို တည့္တည့္ခ်ထားျပီး
လုပ္သင့္လုပ္ထုိက္တာကို
အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ လုပ္ရပါမယ္။
= ကိေလသာျဖစ္မယ့္ကိစၥ
အကုသိုလ္ျဖစ္မယ့္ကိစၥေတြမွာ
တြန္႕ဆုတ္တဲ့သူ ျဖစ္ရပါမယ္။
ကိေလသာစိတ္မျဖစ္ရဲ၊ အကုသိုလ္အလုပ္
မလုပ္ရဲတဲ့သူဟာ သူရဲေကာင္းအစစ္ပါ။
= ..တစ္ေလာကလံုးမွာ ကိုယ္ပိုင္တာ
ဘာမွမရွိပါလား.. ဆိုတဲ့အသိ စြဲစြဲျမဲျမဲ
ရွိေနရပါမယ္။ အဲဒီအသိ စြဲစြဲျမဲျမဲရွိေနျပီဆုိရင္
ရွိခ်င္တာမရွိလို႕လည္း မပူပန္ေတာ့ပါဘူး။
ရွိျပီးတာမရွိလို႕လည္း မဆူညံေတာ့ပါဘူး။
= မေသခင္လုပ္ရမယ့္ အလုပ္ေတြထဲမွာ
အေရးအၾကီးဆံုး၊ ပဓာနအက်ဆံုးကေတာ့
ကိေလသာေခါင္းပါးေရးအလုပ္
ကိေလသာအျမစ္ျပတ္ေရး အလုပ္ပါပဲ။
= လူျဖစ္စဥ္ထဲက ဘ၀ေတြအားလံုးထဲမွာ
ရဟန္းဘ၀ဟာ အျမင့္ဆံုး၊ အျမတ္ဆံုးဆိုတာ
သိေနပါလ်က္နဲ႕ ရဟန္းဘ၀ကို
မခံယူဘူးဆိုရင္ ကိုယ့္ေလာက္ညံ့ဖ်င္းတဲ့လူ
ကိုယ့္ေလာက္မိုက္မဲတဲ့လူေလာကမွာ
မရွိေတာ့ဘူးလို႕ ယူဆမိပါတယ္။
ရဟန္းဘ၀မွတစ္ပါးေသာဘ၀ေတြနဲ႕
ကိုယ့္ဘ၀ျဖစ္တည္ရမွာကိုလည္း
ရွက္လာမိပါတယ္။
= ဘ၀ဆိုတာအလုပ္လုပ္ျခင္း
ဘ၀ဆိုတာ ေသဆံုးျခင္းလို႕ပဲ
ဘ၀ကို အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုခ်င္ပါတယ္။
လုပ္ခ်င္တဲ့အလုပ္ကိုပဲျဖစ္ျဖစ္
မလုပ္ခ်င္တဲ့အလုပ္ကိုပဲျဖစ္ျဖစ္
လုပ္ေနရတာဟာ ဘ၀ပါပဲ။
မေန႕ကဘ၀ေသဆံုးျပီးမွ ဒီေန႕ဘ၀
ျပီးခဲ့တဲ့နာရီ၊ မိနစ္၊ စကၠန္႕ဘ၀ေသဆံုးျပီးမွ
အခုနာရီ၊ မိနစ္၊ စကၠန္႕ဘ၀ျဖစ္ရတဲ့အတြက္
အခ်ိန္တိုင္း ေသဆံုးေနရျခင္းဟာ ဘ၀ပါပဲ။
= အေရးၾကီးကိစၥၾကံဳတိုင္းၾကံဳတိုင္း
ကိုယ္အားထုတ္ထားခဲ့တဲ့ ကုသိုလ္ေကာင္းမွုေတြ
အျပဳသေဘာေဆာင္တဲ့ လုပ္ရပ္ေတြကို
သစၥာဆိုျပီးဆုေတာင္းပါ။
လိုအင္ဆႏၵအားလံုး ျပည့္၀ပါလိမ့္မယ္။
No comments:
Post a Comment