လူဆိုသည္မွာ အျပစ္နဲ႕ မကင္းေသာ သတၱ၀ါျဖစ္၏။ သုိ႔ရာတြင္ တစ္ဘက္၌အျပစ္ကို ဖံုးကြယ္တတ္ေသာ အက်င့္လည္း ရွိၾကေလသည္။ မည္သူမွ် အျပစ္ရွိေသာသူအျဖစ္သုိ႔ မေရာက္လိုၾကေပ။ တကယ္အျပစ္ က်ဳးလြန္ခဲ့ေသာ တရားခံမ်ားကပင္ ဥပေဒေရွ႕ေမွာက္၌ပင္ အျပစ္လြတ္ေအာင္ ေလွ်ာက္လဲၾက၏။ ယုတ္စြအဆံုး အျပစ္ေပါ့လိုၾက၏။ ဤသည္မွာ လူ႔အက်င့္ပင္ ျဖစ္ေပသည္။
အျပစ္မျဖစ္လိုလွ်င္ အျပင္တင္မခံလိုလွ်င္ အျပစ္မျဖစ္ေအာင္ ေနလွ်င္ ရပါသေလာ၊ လူသည္ သိလ်က္ျဖစ္ေစ မသိဘဲျဖစ္ေစ၊ ဆင္ေျခကန္၍ ျဖစ္ေစ၊ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္ တစ္ခါခါတြင္ အျပစ္ျပဳလုပ္မိ တတ္ေပသည္။ သု႔ိရာတြင္ မိမိက အျပစ္ကို တမင္ျပဳလုပ္ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အမွတ္မထင္ အျပစ္ျဖစ္လာရသည္ဟု လည္းေကာင္း၊ မိမိကုိယ္တုိင္က အျပစ္ဟုမယူဆဘဲ အျခားလူမ်ားက အျပစ္ဟု ယူဆျခင္းေၾကာင့္သာ အျပစ္ျဖစ္လာသည္ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ မိမိအျပဳမူသည္ အျပစ္ဟု ေခၚေ၀ၚပိုင္းျခားေလာက္ေသာ သတ္မွတ္ခ်က္သို႔ မရွိဟူ၍လည္းေကာင္း မွတ္ထင္ယူဆေနမိတတ္ၾကေပသည္။ အခ်ဳပ္အားျဖင့္ မိမိကုိယ္ကို အျပစ္ၿငိေအာင္ ထုေခ် ဖံုးကြယ္ေနတတ္ေပသည္။
ဤထုေခ်ခ်က္သည္ လုပ္ၾကံ ထုေခ်ခ်က္မ်ဳိးလည္း ရွိ၍ တကယ္ရုိးသားစြာပင္ ဤအတုိင္း ႐ႈျမင္ေနျခင္းမ်ဳိးလည္း ရွိေပသည္။ မ်ားစြာေသာအျပစ္တို႔သည္ ကာယကံရွင္၏ ေပါ့ေပါ့ဆဆ ေတြးမႈ၊ အေရးမထားမႈ၊ ေကာက္ခ်က္လြဲမႈေတြေၾကာင့္ က်ဴးလြန္မိျခင္းမ်ား ျဖစ္တတ္ေပသည္။ခုိးယူက်ဴးလြန္သူက စားစရာမရွိ၍ ခုိးရပါသည္ဟု ဆင္ေျခေပးတတ္ေပသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ရရာအလုပ္ကို ရိုးသားစြာ မလုပ္သည္ကိုမူ သတိမထားတတ္ေပ။ သူတစ္ပါး မယားကို ၾကာခုိသူက ေမတၱာ၏ လ်ဳိ႕၀ွက္ နက္နဲဆန္းၾကယ္ပံုကို ဖြဲ႕ႏြဲ႕ သီၾကဴးေနတတ္ေပသည္။ လူ႔စည္း လူ႔ေဘာင္ ႏွင့္ ဘ၀ျပႆနာမ်ားကိုမူ ထည့္သြင္းမစဥ္းစားတတ္ေပ။
မိလိႏၵပဥႇာတြင္ အျပစ္ကို မသိ၍ က်ဴးလြန္သူက သိ၍ က်ဴးလြန္သည္ထက္ ပို၍ ဆိုး၀ါးေၾကာင္းဆိုသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ အျပစ္ဟုသိသူသည္ တစ္ႀကိမ္သာ က်ဴးလြန္၍ ေနာင္တရသြားႏိုင္ၿပီး အျပစ္ကို ၀န္ခံရန္ လည္း အခြင့္လမ္းရွိၿပီး... အျပစ္ဟူ၍ မသိ မယူဆ သူက ထပ္ကာတလဲလဲ က်ဴးလြန္ေနႏုိင္ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေပသည္။ ဤနည္းတုိင္းပင္ အျပစ္ႀကီးတစ္ခုကို အျပစ္ဟု မျမင္ဘဲ မိမိကိုယ္ကို လွည့္စားေနလွ်င္ ဆက္ကာ ဆက္ကာ အျပစ္က်ဴးလြန္ေနေပလိမ့္မည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ အျပစ္ဟုတ္မဟုတ္ သဘာ၀က်က် ဆင္ျခင္ရေပမည္။ မိမိကိုယ္ကို ညွာတာဖံုး ကြယ္ကာ တစ္ကြက္ခ်န္၍ မေတြးသင့္၊ မိမိအျပစ္ကို ေလွ်ာ့ေပါ့၍ မစဥ္းစားသင့္ေပ။ ိမိအျပစ္ကို သူတစ္ပါးအေပၚ၌ ပံုခ်ျခင္း၊ လွီးလႊဲအေၾကာင္းျပျခင္း မလုပ္သင့္ေပ။ မိမိအျပစ္ကို ၀န္ခံရန္ႏွင့္ အျပစ္ဟု သတိျပဳမိေသာ ခဏ၌ ရပ္တန္းမွ ရပ္ရန္ ၀န္မေလးပါႏွင့္။
အျပစ္ကို ဖံုးကြယ္ေနျခင္းထက္ အျပစ္ကို ေရွာင္ျခင္း၊ သတိႏွင့္ စစ္ေဆး၍ အျပစ္ကို တစ္ခါမွ ႏွစ္ခါ ဆက္လက္ မက်ဴးလြန္မိေအာင္ ထိန္းသိမ္းျခင္း စသည္က ပို၍ အက်ဳိးထိေရာက္ ေပသည္။ အျပစ္ကို ဖံုးတတ္ေသာ ညဥ္ေၾကာင့္ မိမိျပဳလုပ္သမွ်ကို အမွန္ဟူ၍ ဘက္လိုက္ယူဆကာ အေတြးအေခၚ ေမွာက္မွားလာတတ္ေပသည္။ မိမိကိုယ္ကို မိမိလိမ္ညာ ေနမိ တတ္ေပသည္။ အျပစ္ကို ရဲရဲရင့္ရင့္ ၀န္ခံ၍ တစ္ႀကိမ္ထက္ ပို၍ မမွားေအာင္ သတိျပဳျခင္းသည္ လူေကာင္းသူေကာင္းတို႔၏ အေလ့အထပင္ ျဖစ္သည္။ ထန္းရည္မူးခိုက္ ေနာင္တရၿပီး ထန္းေရမူးေျပေသာ္ ထန္းပင္ကို ေမာ့ၾကည့္ျပန္ျခင္းမ်ဳိး မျဖစ္ၾကေစရန္...
အမွားသိ၍ ျပင္ဆင္ကာ အမွန္ျမင္ တတ္ေသာ.. လူသားဘ၀အျဖစ္ျဖင့္ မိမိအျပစ္ကို မိမိ မဖံုးကြယ္ၾကေစရန္ ကိုတာ တိုက္တြန္းလုိက္ပါတယ္..
No comments:
Post a Comment