တကယ္ေတာ့ လူ႔ဘ၀ ရပိုင္ခြင့္ေတြထဲမွာ ရာထူးဂုဏ္သိန္၊ စည္းစိမ္ဥစၥာ၊ ေဆြညာမိဘ၊ ဘ၀ခႏၶာ အျဖာျဖာေတြဟာ တဒဂၤ၊ ခဏဆိုင္ခြင့္သာရၿပီး ပိုင္ခြင့္မရတဲ့ အငွားေတြပါ။ ဒါနဲ၊ သီ၊ ဘာ၀နာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈေတြကသာ ကိုယ္နဲ႔ထာ၀ရသက္ဆိုင္တဲ့ တကယ့္အပိုင္ပစၥည္းေတြပါ။
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္နဲ႔ ကုန္လမ္းခရီးသြားတဲ့အခါ တခ်ဳိ႕ေနရာေတြမွာ လမ္းအသံုးျပဳခ၊ တံတားျဖတ္ကူးခ ေပးေဆာင္ၾကရပါတယ္။ အဲဒီျဖစ္ရပ္ကေလးကို ဘ၀နဲ႔ထပ္တူျပဳၿပီး ဆင္ျခင္မိတဲ့အခါ အေလးအနက္ျပဳထိုက္တဲ့ အတုယူခ်င္စရာ သင္ခန္းစာေလးေတြ ထြက္ေပၚလာပါတယ္။
စာေရးသူတို႔ရဲ႕ ဘ၀ထဲမွာလည္း အလုပ္ေတြ၊ အခ်ိန္ေတြ၊ ေငြေတြ၊ လူေတြ စတဲ့ အရာ၀တၳဳေပါင္းမ်ားစြာဟာ ေန႔စဥ္ ျဖတ္သန္းသြားလာ ေနၾကပါတယ္။ သူတို႔တစ္ေတြ မိမိတို႔ရဲ႕ဘ၀ထဲကို ျဖတ္ေက်ာ္ကူးသန္း သြားတဲ့အတြက္ မိမိတို႔မွာ “ျဖတ္သန္းခ” ရသင့္ရထိုက္ၾကပါတယ္။ “ျဖတ္သန္းခ” မရလိုက္ဘဲ အပူေတြ၊ အ႐ႈပ္ေတြ၊ ျပႆနာေတြသာ ရလိုက္ၾကတယ္ဆိုရင္ အင္မတန္ နစ္နာဆံုး႐ႈံးရပါတယ္။
ဘ၀မွာ ဘယ္အရာမွ် ရပ္တန္႔တည္ၿမဲေနခဲ့တယ္ဆိုတာ မရွိပါဘူး။ ေငြေၾကးဓနပိုင္ဆိုင္မႈအ၀၀ဟာ ဘယ္လက္က ၀င္လာၿပီး ခဏေနရင္ ညာလက္က ျပန္ထြက္သြားၾကတာပါ။ လက္ထဲမွာ ေခတၱခဏ ျဖတ္သန္း သြားတာပဲရွိတယ္။ ဆုပ္ကိုင္ထားလုိ႔ကို မရႏိုင္ပါဘူး။ ဒီေတာ့ အလကား ျဖတ္သန္းသြားမယ့္အတူ လက္ထဲမွာ “ျဖတ္သန္းခ”ကေလး က်န္ခဲ့မယ္ဆိုရင္ ေက်နပ္ႏွစ္သိမ့္ စရာျဖစ္ပါတယ္။ ဘ၀ထဲမွာ ပစၥည္းဥစၥာ အျဖာျဖာရဲ႕ “အဖိုးအတန္းဆံုးျဖတ္သန္းခ”ဟာ ဒါနကုသိုလ္ပဲျဖစ္ပါတယ္။
ဒီလိုပါပဲ သားသမီး၊ ေျမးျမစ္ေတြဆိုတာလည္း ဘယ္ဘက္ရင္ခြင္ကေန ၀င္လာခဲ့ၿပီး အေတာင္းအလက္စံုလုိ႔ အ႐ြယ္ေရာက္လာရင္ ညာဘက္ရင္ခြင္ကေန ထြက္ခြာသြားၾကမွာပါ။ ရင္ခြင္ထဲမွာ ေခတၱခဏ နားခိုၾကတာပဲ ရွိပါတယ္။ ထာ၀ရေထြးပိုက္ထားခ်င္လုိ႔ မရပါဘူး။ ဒီေတာ့ အလကားနားခိုသြားမယ့္အတူတူ ရင္ခြင္ထဲမွာ “ျဖတ္သန္းခ” ကေလး က်န္ခဲ့မယ္ဆိုရင္ ေက်နပ္ ႏွစ္သိမ့္စရာ ျဖစ္မွာပါ။ ရင္ခြင္ထဲမွာ ေဆြမ်ဳိးမိတ္သဂၤဟ အ၀၀ရဲ႕ “အဖိုးတန္းဆံုးျဖတ္သန္းခ”ဟာ ဒါန၊ သီနဲ႔ သမထ ကုသိုလ္ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္ဆံုး ဒီ႐ုပ္ဒီခႏၶာကိုယ္ႀကီးလည္း ဇာတိဆိုတဲ့ အိမ္ေရွ႕ တံခါး၀ကေန ၀င္လာၿပီး အခ်ိန္ေစ့ရင္ မရဏဆိုတဲ့ အိမ္ေနာက္ေဖးေပါက္ကေန ထြက္ခြာသြားရမွာပါ။ လူ႔ဘ၀ဆိုတဲ့ ေနအိမ္ႀကီးထဲမွာ ခဏေခတၱ တည္းခို သြားရတာပဲရွိပါတယ္။ အၿမဲေနခ်င္လို႔မရပါဘူး။ ဒီေတာ့ အလကား တည္းခိုစားေသာက္သြားမယ့္အတူတူ “တည္းခိုခ” ကေလး က်န္ခဲ့မယ္ဆိုရင္ ေက်နပ္ႏွစ္သိမ့္စရာျဖစ္ပါတယ္။ လူ႔ဘ၀ထဲမွာ ဒီခႏၶာကိုယ္ႀကီးရဲ႕ “အဖိုးတန္ဆံုး” တည္ခိုျဖတ္သန္းခကေတာ့ “ဒါန၊ သီလ၊ ဘာ၀နာ” ကုသိုလ္ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ ေသဆံုးသြားတဲ့အခါ ကြယ္လြန္သြားသူရဲ႕ေနာက္ကို သူျပဳထားတဲ့ “ကံ”တရားမွတစ္ပါး တျခားဘယ္အရာ၀တၳဳမွ မလိုက္ပါႏိုင္ဘူးဆိုတာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တိုင္း လက္ခံထားတဲ့ ယံုၾကည္ခ်က္ပါ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီယံုၾကည္ခ်က္ သဒၶါဟာ တခ်ဳိ႕သူေတြမွာ အင္အားအလြန္ခ်ည့္နဲ႔ ေနတာမို႔ အေရးႀကံဳတဲ့အခါ တဏွာေလာဘေနာက္ ေကာက္ေကာက္ပါေအာင္ လိုက္သြားတတ္တယ္။
ဒီျဖစ္ရပ္နဲ႔ ဆက္စပ္တဲ့ ပံုျပင္ကေလးတစ္ပုကို ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ ဒီဓမၼပံုျပင္ကို ရတနာပံုေနျပည္ေတာ္ေခတ္က တရားေဟာရာမွ အင္မတန္ ထင္ရွားတဲ့ သဂၤဇာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက ေျပာျပခဲ့တာပါ။
အေရးေရာက္ေတာ့ ဘူးသီးေျခာက္ကိုေမ့
ဟိုေရွးေရွးတုန္းက ခ်င္းတြင္းျမစ္အညာမွ ေက်ာက္ေမာ္႐ြာဆိုတာရွိတယ္။ အဲဒီ႐ြာက ေမာင္ပိန္ဆိုသူဟာ အခ်ိန္တန္ေတာ့ တစ္႐ြာတည္းေန မလိန္ဆိုသူနဲ႔ အိမ္ေထာင္က်သတဲ့။
အိမ္ရာတည္ေထာင္ လူ႔ေဘာင္ေရာက္တဲ့အခါ စား၀တ္ေနေရးအတြက္ အသက္ေမြးေက်ာင္းဖို႔ ေမာင္ပိန္ဟာ ဆီေရာင္းထြက္တယ္။ ႐ြာပတ္လည္း ဆီေရာင္းထြက္ေပမယ့္ ႐ိုးလြန္းအလြန္းတဲ့ ေမာင္ပိန္ဟာ ဆီမေရာင္းရဘဲ အိမ္ျပန္လာတာမ်ားပါတဲ့။ တစ္ခါတေလ ဆီေရာင္းရရင္လည္း ေမာင္ပိန္ဟာ ႐ိုးအ အားနာတတ္တာမို႔ အျမတ္ေငြ မက်န္တဲ့အျပင္ အရင္းေတာင္ ႐ႈံးတတ္သတဲ့။
အဲဒီအခါ အိမ္သူသက္ထား ဇနီးမယား မလိန္က ‘ေၾသာ္ ကိုပိန္ႏွယ္ ရပ္႐ြာလည္ၿပီး ဆီေရာင္းတာပဲ သူေတာ္ေကာင္းႀကီးလုပ္ၿပီး မဟုတ္တာ တစ္လံုး မေျပာခ်င္၊ တြင္တြင္လည္း မေရာင္းရ၊ ေလာကဆိုတာ လီဆယ္ႏိုင္မွ ေတာ္ခါရွိတာ။ ေစ်းသည္သေဘာဆိုတာ အေျပာေကာင္းမွ ေရာင္းရသတဲ့။ အခုေတာ့ ကိုပိန္ ဆီေရာင္းသြားတာက ေအးလိုက္တဲ့ဘ၀၊ အလိုက္တဲ့ အေကာင္၊ ေတာ္ ဒီေလာက္ေတာင္ ငရဲေရွာင္ခ်င္ရင္ သကၤန္း ၀တ္ၿပီးေနပါ့လား’လို႔ ျမည္တြန္ႀကိန္းေမာင္းသတဲ့။
ေမာင္ပိန္လည္း “ဒီအခါ ေကာင္းေကာင္းေရာင္းျပလိုက္ဦးမယ္။ မယ္လိန္က ငါ့ကိုမ်ား အလိုက္တဲ့ အေကာင္တဲ့။ ဒီတစ္ခါ သိေစရမယ္” လို႔ စိတ္ထဲက ၾကံဳး၀ါးၿပီး ေအာက္ျပည္ေအာက္႐ြာကို ဆီေရာင္းသြားတယ္။ ေမာင္ပိန္ဟာ ေအာက္ျပည္ ေအာက္႐ြာမွာ ဆီေတြကို လိမ္ညာလို႔တစ္မ်ဳိး ေရာေႏွာလို႔တစ္ဖံု နည္းမ်ဳိးစံုနဲ႔ ညစ္ၿပီးေရာင္းတဲ့အခါ (၂)ရက္ (၃)ရက္အတြင္းမွာပဲ ေငြ (၄-၅)ရာ ျမတ္သတဲ့။
အဲဒီအျမတ္ေငြ(၅၀၀)ကို က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ထုပ္ၿပီး ေမာင္ပိန္ဟာ ေက်ာက္ေမာ္႐ြာကို ၀မ္းသာအားရျပန္လာခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ အျပန္လမ္းမွာ ခ်င္းတြင္းျမစ္ကို ေလွနဲ႔ျဖတ္အကူး ေလွလူးၿပီး ေလွေမွာက္တာေၾကာင့္ ေနနစ္ၿပီး မေသ႐ုံတစ္မည္ပဲရွိတယ္။ ပါလာတဲ့ေငြထုပ္ဟာ ခ်င္းတြင္းျမစ္ထဲကို စုန္းစုန္းျမဳပ္သြားတာမို႔ ျပန္ရွာလို႔မရေတာ့ဘူးတဲ့။ ဒီလိုနဲ႔ အိမ္ျပန္လာခဲ့ရတဲ့ ေမာင္ပိန္ဟာ အိမ္ေရာက္တဲ့အခါ မလိန္ရဲ႕ အဆူအဆဲကိုပဲ ခံရပါေတာ့တယ္။ အဲဒီအခါ ေမာင္ပိန္က “ေအး မင္းကေတာ့ အိမ္မွာ ထုိင္ေနၿပီး ငါ့ကို ဆူဆဲတယ္။ ငါ့မွာေတာ့ မင္းအဆဲသန္လို႔ ငရဲပဲက်န္ေတာ့သဗ်”လို႔ ညည္းညဴးလိုက္သတဲ့။
အဲဒီလို ဆီေရာင္းတာ အဆင္မေျပတဲ့ေမာင္ပိန္ဟာ တျခားအလုပ္ တစ္ခုလုပ္ဖို႔ ရွာေဖြတဲ့အခါ ျမစ္႐ိုးက ေလွထိုးသားေတြ အဆြယ္ေကာင္းတာနဲ႔ ေလွႀကီးတစ္စင္း၀ယ္ၿပီး ေလွသူႀကီးလုပ္ဖို႔ ျပင္ျပန္ပါတယ္။ ေလွသူႀကီးလုပ္ေပမယ့္ ေမာင္ပိန္ဟာ ေရမကူးတတ္တာမို႔ အက်ဥ္းအက်ပ္ျဖစ္လုိ႔ ေလွပ်က္ရင္ အသက္အႏၲာရယ္ ကာကြယ္ဖို႔ ဘူးသီေျခာက္ႀကီးတစ္လံုးကို ရွာရသတဲ့။
ေရွးတုန္းကေတာ့ ယခုေခတ္လို ေလွနစ္ရင္ အသက္ကယ္အကႌ်ဆိုတာလည္းမရွိ၊ အသက္ကယ္ေလွ၊ အသက္ကယ္ေဘာကြင္းဆိုတာ ၾကားေတာင္ၾကားဖူးတာ မဟုတ္ေသးဘူး။ ဒီေတာ့ ဘူးသီးႀကီးႀကီးတစ္လံုးကို ေျခာက္ေသြ႔ေအာင္ ေနပူလွမ္းၿပီးရင္ အထဲက အဆာအေစ့ေတြ ထုတ္ထြင္ကာ ႀကိဳးတစ္ေခ်ာင္းနဲ႔ ရစ္ပတ္ေခ်ာည္ငင္ၿပီး ပဲ့စင္မွာ ခ်ိန္ထားရပါတယ္။ တကယ္လို႔ ေလွနစ္ၿပီဆိုရင္ ဒီဘူးသီေျခာက္ႀကီးကို ဖက္တြယ္ၿပီး ေရမနစ္ေအာင္ ကာကြယ္တာေပါ့။
ဒီလိုနဲ႔ ေမာင္ပိန္ဟာ ဘူးသီးေျခာက္ႀကီးအားကိုးနဲ႔ ခ်င္းတြင္းျမစ္ တစ္႐ိုးမွာ စုန္ခ်ည္ဆန္ခ်ည္ ေလွသူႀကီးလုပ္ၿပီး ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္လိုက္တာ အေတာ္အတန္ ခ်မ္းသာႂကြယ္၀လာသတဲ့။ ဒီအခါ စုမိေဆာင္းမိသမွ် ေ႐ႊတို ေ႐ႊစကေလးေတြကို ေလွႀကီးအတြင္း လံုၿခံဳတဲ့ေနရာတစ္ေနရာမွာ ေသတၱာငယ္တစ္ခုနဲ႔ ထည့္ၿပီး ၀ွက္ထားလိုက္တယ္။ ေလွသူႀကီးဦးပိန္ဟာ ခ်င္းတြင္းျမစ္႐ိုးတစ္ေလွ်ာက္ ေလွေလွာ္ေနစဥ္ကာလေတြမွာ သူ႔ဘူးသီးေျခာက္ႀကီးကိုပဲ ယုယုယယ တသသနဲ႔ လုပ္ေပးေနတတ္ပါတယ္။ သူ႔ခမ်ာ ေလွသူႀကီးျဖစ္ေပမယ့္ ေရမကူးတတ္ဘူးဆိုေတာ့လည္း အေရးေရာက္ရင္ ဘူးသီးေျခာက္ႀကီးသာ အားကိုးရမွာကိုး။
ဒီလိုနဲ႔ ေလွသူႀကီးဦးပိန္ဟာ ခ်င္းတြင္းျမစ္႐ိုးမွာ စုန္ခ်ည္ဆန္ခ်ည္ ကူးသန္းေနရင္း တစ္ေန႔ေတာ့ ျမစ္လယ္မွာ မုန္တိုင္နဲ႔တိုးသတဲ့။ မုန္တိုင္းက အလြန္ၾကမ္းတာမို႔ ႐ြက္တိုင္ေတြလည္းက်ဳိး၊ ပဲ့စင္ကိုလည္း ထိန္းမရျဖစ္လာတယ္။ ဒီအတိုင္းဆိုရင္ မၾကာခင္ ေလွနစ္ေတာ့မွာကို ရိပ္မိတဲ့ ဦးပိန္ဟာ ပဲ့စင္မွာခ်ိတ္ထားတဲ့ အသက္သခင္ ဘူးသီးေျခာက္ႀကီးကို သတိမရေတာ့ဘူး။
သူသတိရလိုက္မိတာက ေလွႀကီးထဲမွာ ၀ွက္ထားတဲ့ ေ႐ႊေသတၱာပဲတဲ့။ အဲဒါနဲ႔ ေလွသူႀကီး ဦးပိန္ဟာ ေလာဘေဇာေတြ၀င္လာၿပီး ေလွမနစ္ခင္ ေ႐ႊေသတၱာကို ေျပး၀င္ယူတုန္း ျပဳန္းခနဲ ေလွေမွာက္သြားတာမို႔ ေရေအာင္ေရာက္ၿပီး အသက္႐ႈံးဆံုးရသတဲ့။
ဒီအျဖစ္အပ်က္ကေလးဟာ ပံုျပင္တစ္ပုဒ္အေနနဲ႔ဖတ္ရင္ ၿပံဳးခ်င္စရာျဖစ္ေပမယ့္ သင္ခန္းစာ ယူစရာအေနနဲ႔ ေတြးေတာမိရင္ေတာ့ ရင္ေမာစရာလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ပံုျပင္ထဲကဘ၀နဲ႔ ဘ၀ထဲက ပံုျပင္ေတြဟာ အျပင္မွာေတာ့ အတူတူပါပဲ။
သဒၶါနဲ႔ တဏွာဆိုတာ လူ႔ဘ၀အရင္းအျမစ္ေတြကို ဆြဲလုေနတဲ့ အင္အားႏွစ္ခုပါ။ တြယ္တာတပ္မက္မႈဆိုတဲ့ တဏွာေလာဘဆြဲအားက ျပင္းျပလာတဲ့အခါ လူ႔ဘ၀ရဲ႕ တဒဂၤခဏအငွားေတြကို ထာ၀ရအပိုင္လို႔ ထင္ေနတတ္ၿပီး အပိုင္ေတြကိုလည္း အငွားလို႔ထင္ကာ အျမင္ေတြ မွားေနတတ္ပါတယ္။ ယံုၾကည္သိျမင္မႈ သဒၶါပညာဆြဲအားက အားေကာင္းပါမွ အပိုင္နဲ႔အငွားကို ခြဲျခားသိျမင္ၿပီး အငွားကို အပိုင္နဲ႔ရေအာင္ လဲယူတတ္ပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ လူ႔ဘ၀ရပိုင္ခြင့္ေတြထဲမွာ ရာထူးဂုဏ္သိန္၊ စည္းစိမ္ဥစၥာ၊ ေဆြညာမိဘ၊ ဘ၀ခႏၶာ အျဖာျဖာေတြဟာ တဒဂၤ၊ ခဏဆိုင္ခြင့္သာရၿပီး ပိုင္ခြင့္မရတဲ့ အငွားေတြပါ။ ဒါနဲ၊ သီ၊ ဘာ၀နာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈေတြကသာ ကိုယ္နဲ႔ထာ၀ရသက္ဆိုင္တဲ့ တကယ့္အပိုင္ပစၥည္းေတြပါ။
တဏွာက အငွားေတြကို အပိုင္ထင္ၿပီး ဆြဲလုေပမယ့္ ရလာတဲ့ အခါက်ေတာ့ ေလာက္ကၽြမ္းပစ္တာမို႔ အပူကလြဲလို႔ ဘာမွ်မက်န္ရစ္ေတာ့ပါ။ သဒၶါက အပိုင္နဲ႔အငွားကို ခြဲျခားၿပီး အငွားေတြကို အပိုင္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲ ရယူတတ္တာမို႔ အပူၿငိမ္း အေၾကာက္ေျပကာ ထာ၀ရစိတ္ေအးရပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ လူမ်ားစုဟာ သဒၶါဆြဲအားေလး ေကာင္းေနတုန္းသာ “ေလာကမွာ ဘုရား တရား သံဃာ ရတနာ(၃)ပါးကလြဲလို႔ ကိုးကြယ္ရာ မရွိဘူး။ ေသရင္ ကိုယ့္ေနာက္ကို ဒါန၊ သီလ၊ ဘာ၀နာ ကုသိုလ္ေကာင္း ေတြကသာ လိုက္ပါႏိုင္တာ။ ဘ၀သံသရာမွာ တရားမွတစ္ပါး အျခားဘာမွ် အားကိုစရာ မရွိပါဘူး”လို႔ ႏွလံုးသြင္းႏိုင္ၾကေပမယ့္ တဏွာေလာဘက ၀င္ေႏွာက္လာၿပီဆိုရင္ ဘာတရားမွကို သတိမရႏိုင္ေတာ့ဘဲ “ေလွသူႀကီး ဦးပိန္ ေလွပ်က္တဲ့အခါ ေ႐ႊမက္တာနဲ႔ ေရနစ္ၿပီး ပ်က္စီးရသလို” ေလာကီအာ႐ုံ ကာမဂုဏ္ေတြကိုပဲ ဖက္တြယ္ၿပီး ပ်က္စီးတတ္ၾကတာပါ။
ဒါေၾကာင့္ ဒီဓမၼပံုျပင္ကေလးနဲ႔ (၁) လူ႔ဘ၀ရဲ႕ အပိုင္နဲ႔အငွားကို ခြဲျခားသိျမင္ဖို႔ လိုအပ္ေၾကာင္း (၂) သဒၶါ၊ တဏွာ ဆြဲအားႏွစ္ခုမွာ တဏွာဆြဲအားေနာက္ကိုလုိက္ရင္ ပူေလာင္ရတတ္ၿပီး သဒၶါဆြဲအားေနာက္ကို လိုက္ပါႏိုင္မွ စိတ္ေအးရေၾကာင္းနဲ႔ (၃) တဏွာဆြဲအားေနာက္ပါသြားရင္ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈေတြကို ေမ့ေလ်ာ့ၿပီး အပါယ္ေလးပါးမွာ နစ္ျမဳပ္ပ်က္စီး ရတတ္ေၾကာင္းတို႔ကို ေျပာျပလိုက္တာပါ။
ေတာ္၀င္ႏြယ္
No comments:
Post a Comment