Tuesday, October 25, 2011

ကံေကာင္းေအာင္... ေကာင္းကံကိုေဆာင္


  ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္ သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္အခါက သုဘလုလင္မွ ျမတ္စြာဘု
ရားေရွ ႔ေမွာက္ဝင္ေရာက္၍ ဤသို႔ေလွ်ာက္ထားေလ၏ -
        " အရွင္ဘုရား..  ဤေလာက၌ ေနထိုင္ၾကသူအေပါင္းတို႔သည္ လူအခ်င္းခ်င္း တူညီ
ၾကပါလွ်က္ အရာရာ၌ ညီတူညီမွ်မဟုတ္မူ၍ အယုတ္၊ အလတ္၊ အျမတ္ ကြဲျပားျခားနားေန
ၾကပါသည္။
        အခ်ိဳ ႔သူတို႔မွာ အသက္တို၍ ..... အခ်ိဳ ႔သူတို႔မွာ အသက္ရွည္ကုန္ပါ၏ ။
        အခ်ိဳ ႔သူတို႔မွာ မက်န္းမမာ အနာေရာဂါမ်ား၍  ..... အခ်ိဳ ႔မွာ ေရာဂါကင္းရွင္း က်န္း
        မာျခင္းရွိၾကပါသည္။
        အခ်ိဳ ႔သူတို႔မွာ အရုပ္ဆိုး၍ ..... အခ်ိဳ ႔သူတို႔မွာ အဆင္းလွၾကပါသည္။
        အခ်ိဳ ႔သူတို႔မွာ ဘုန္းတန္ခိုးနည္းပါး၍ ..... အခ်ိဳ ႔သူတို႔မွာ ဘုန္းတန္ခိုးၾကီးၾကပါသည္။
        အခ်ိဳ ႔သူတို႔မွာ ဆင္းရဲႏြမ္းပါး၍ ..... အခ်ိဳ ႔မွာ ေပါမ်ားၾကြယ္ဝၾကပါသည္။
        အခ်ိဳ ႔သူတို႔မွာ အမ်ိဳးယုတ္နိမ့္၍ ..... အခ်ိဳ ႔ေသာသူတို႔မွာ အမ်ိဳးျမင့္ျမတ္ၾကပါသည္။
        အခ်ိဳ ႔သူတို႔မွာ ပညာဥာဏ္ နည္းပါး၍ ..... အခ်ိဳ ႔မွာ ပညာဥာဏ္ မ်ားျပားလွပါသည္။
ဤသို႔ ကြဲျပားျခားနားၾကျခင္းသည္ အဘယ္အေၾကာင္းေၾကာင့္ပါနည္း "

        ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားက -
       " သုဘလုလင္..... ေလာက၌လူမ်ားသာမက အလံုးးစံုေသာ သတၱဝါဟူသမွ်တို႔သည္-
 ( ၁ )  ကံသာလွ်င္ ... ဥစၥာရွိၾကကုန္၏ ။
 ( ၂ )  ကံသာလွ်င္ ... အေမြအႏွစ္ ရွိၾကကုန္၏ ။
 ( ၃ )  ကံသာလွ်င္ ... အေဆြအမ်ိဳး ရွိၾကကုန္၏ ။
 ( ၄ )  ကံသာလွ်င္ ... အေဆြခင္ပြန္း ရွိၾကကုန္၏ ။
 ( ၅ )  ကံသာလွ်င္ ... ကိုးကြယ္အားထားရာ ရွိၾကကုန္၏ ။
        ထိုကံတရားသည္ပင္လွ်င္ သတၱဝါဟူသမွ်တို႔ကို အယုတ္၊ အလတ္၊ အျမတ္ စသည္
ထူးျခားကြဲလြဲေအာင္ ေဆာင္ရြက္ခြဲေဝေလသည္ "  ဟုမိန္႔ေတာ္မူေလသည္။ ဆက္လက္၍
မိမိျပဳသည့္ ေကာင္းကံ ဆိုးကံကိုလိုက္ျပီး အေၾကာင္း - အက်ိဳးဆက္ႏြယ္ပံုတို႔ကိုေအာက္ပါ
အတိုင္း ရွင္းလင္းေဟာၾကားေတာ္မူေလသည္ -

အသက္တိုျခင္း...၊ အသက္ရွည္ျခင္း

        ေလာက၌ မိန္းမျဖစ္ေစ၊ ေယာကၤ်ားျဖစ္ေစ သတၱဝါတို႔အား သနားၾကင္နာမွဳ မရွိပဲ
ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္စြာ သတ္ျဖတ္ေလ့ရွိ၏ ။ ထိုသူသည္ ထိုသတ္ျဖတ္မွဳ အကုသိုလ္ကံ
ေၾကာင့္ ေသသည့္အျခားမဲ့၌ ငရဲသို႔ က်ေရာက္ရာ၏ ။ ငရဲ၌ မက်ေရာက္မူ၍  လူျဖစ္လာ
ျပန္လွ်င္ အသက္တို၏ ။ သူ႔အသက္ကိုသတ္မွဳ အကုသိုလ္သည္ အသက္တိုေၾကာင္း အ
က်င့္ျဖစ္၏ ။
        အၾကင္သူသည္ သူ႔အသက္ကိုသတ္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္၏ ။ မေကာင္းမွဳကို ျပဳလုပ္
ရန္ရွက္ေၾကာက္၏ ။  သနားညွာတာမွဳ ရွိ၏ ။  သတၱဝါတို႔၏ အက်ိဳးစီးပြား၌ အစဥ္ေစာင့္
ေရွာက္ေလ့ရွိ၏ ။ ထိုသူသည္ ထိုေကာင္းမွဳကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ ေသသည့္အျခားမဲ့၌ နတ္
ျပည္သို႔ ေရာက္ရာ၏ ။ လူျဖစ္လာျပန္လွ်င္ အသက္ရွည္၏ ။  သူ႔အသက္ကို သတ္ျခင္းမွ
ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္းသည္ အသက္ရွည္ေၾကာင္း အက်င့္ျဖစ္၏ ။                                                                                

အနာေရာဂါမ်ားျခင္း...၊ အနာေရာဂါကင္းရွင္းျခင္း

        ေလာက၌ မိန္းမျဖစ္ေစ၊ ေယာကၤ်ားျဖစ္ေစ ( သတၱဝါ၏ အသက္ကို မသတ္မူ၍ )
ဆင္းရဲဒုကၡျဖစ္ရံုသာ ဒုတ္၊ ဓါး၊ လက္နက္စသည္ျဖင့္ ညွင္းပန္းႏွိပ္စက္ေလ့ ရွိ၏ ။ ထိုသူ
သည္ ထိုညွင္းပန္းမွဳ အကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ ေသသည့္အျခားမဲ့၌ ငရဲသို႔က်ေရာက္ရာ၏ ။
လူျဖစ္လာျပန္လွ်င္ အနာေရာဂါမ်ား၏ ။ သတၱဝါတို႔အား ညွင္းပန္း ႏွိပ္စက္ျခင္းသည္ အ
နာေရာဂါမ်ားေၾကာင္း အက်င့္ျဖစ္၏ ။
        အၾကင္သူသည္ သနားညွာတာျခင္းရွိ၏ ။ ထိုသူသည္ ထိုကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ ေသ
သည့္  အျခားမဲ့၌ နတ္ျပည္သို႔ ေရာက္ရာ၏ ။ လူျဖစ္လာျပန္လွ်င္  အနာေရာဂါ ကင္း၏ ။
သတၱဝါတို႔အား ညွင္းပန္းႏွိပ္စက္မွဳ မရွိျခင္းသည္ အနာေရာဂါကင္းရွင္းေၾကာင္း အက်င့္
ျဖစ္၏ ။

အဆင္းမလွျခင္း...၊ အဆင္းလွျခင္း

        ေလာက၌ မိန္းမျဖစ္ေစ၊ ေယာကၤ်ားျဖစ္ေစ အမ်က္ေဒါသထြက္ေလ့ရွိ၏ ။ ( သူတ
ပါးအေပၚ၌ ) ခ်ဳပ္ခ်ယ္လိုမွဳမ်ား၏ ။ မျဖစ္ေလာက္ေသာ အေၾကာင္းကိုအစြဲျပဳ၍ အမ်က္
ထြက္ေလ့ရွိ၏ ။ ( အမ်က္ထြက္ေလာက္ေသာ အေၾကာင္းမဟုတ္ဘဲလွ်က္လည္း အမ်က္
ထြက္ေလ့ရွိ၏ )  ထိုသူသည္ ထိုအကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ ေသသည္၏ အျခားမဲ့၌ ငရဲသို႔က်
ေရာက္ရာ၏ ။ လူျဖစ္လာျပန္လွ်င္ အဆင္းလွျခင္းမရွိ၊  ( သတၱဝါတို႔ အေပၚ၌ )  အမ်က္
ေဒါသမ်ားျခင္း စသည္ သည္ အဆင္းမလွေၾကာင္း အက်င့္ျဖစ္၏ ။
        အၾကင္သူသည္ အမ်က္ေဒါသထြက္ေလ့မရွိ၊ ခ်ဳပ္ခ်ယ္လိုမွဳလည္း မရွိ။  ( သာမန္
အေၾကာင္းမွ်ကို အစြဲျပဳ၍ အမ်က္ထြက္ေလ့မရွိ ) ၊ အမ်က္ေဒါသကို သိမ္းဆည္းေလ့ရွိ
၏ ။ ထိုသူသည္ ထိုကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ ေသသည့္အျခားမဲ့၌ နတ္ျပည္သို႔သြားရာ၏ ။ လူ
ုျဖစ္လာျပန္လွ်င္လည္း အဆင္းလွ၏ ။ အမ်က္ေဒါသ မထြက္ျခင္း စသည္သည္အ
ဆင္း လွေၾကာင္း အက်င့္ျဖစ္၏ ။

ဘုန္းတန္ခိုးနည္းျခင္း...၊ ဘုန္းတန္ခိုးၾကီးမားျခင္း

        ေလာက၌ မိန္းမျဖစ္ေစ ၊ ေယာကၤ်ားျဖစ္ေစ သူတစ္ပါးတို႔၌  လာဘ္ေပါမ်ားျခင္း ၊
( သူတစ္ပါးတို႔ ) အရိုအေသခံရျခင္း၊ အေလးအျမတ္ခံရျခင္း၊ အပူေဇာ္ အကန္ေတာ့ခံရ
ျခင္းတို႔၌ ျငဴစူေစာင္းေျမာင္းမွဳ ( ဣႆာ ) သေဘာထားေလ့ရွိ၏ ။ ထိုသူသည္ ထိုအကု
သိုလ္ကံေၾကာင့္ ေသသည့္ အျခားမဲ့၌ ငရဲသို႔က်ေရာက္ရာ၏ ။ လူျဖစ္လာျပန္လွ်င္ ဘုန္း
တန္ခိုး နည္းပါး၏ ။ သူတစ္ပါး၏ ပစၥည္းဥစၥာႏွင့္ လာဘ္ေပါမ်ားမွဳ စသည္၌ ျငဴစူေစာင္း
ေျမာင္းမွဳ သေဘာထားရွိျခင္းသည္ ဘုန္းတန္ခိုးနည္းပါးေၾကာင္း အက်င့္ျဖစ္၏ ။
        အၾကင္သူသည္ သူတစ္ပါးတို႔၌ လာဘ္ေပါမ်ားျခင္း ၊ ပစၥည္းဥစၥာေပါမ်ားျခင္း၊ အ
ရိုအေသခံရျခင္း၊ အေလးအျမတ္ခံရျခင္း၊ အပူေဇာ္အကန္ေတာ့ခံရျခင္းတို႔၌ ျငဴစူေစာင္း
ေျမာင္းမွဳ ( ဣႆာ ) သေဘာမရွိ၊ ထိုသူသည္ ထိုကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ ေသသည့္အျခား
မဲ့၌ နတ္ျပည္သို႔ေရာက္ရာ၏ ။ လူျဖစ္လာျပန္လွ်င္ ဘုန္းတန္ခိုးႀကီးမား၏ ။ သူတစ္ပါးတို႔
၏ပစၥည္းဥစၥာ လာဘ္ေပါမ်ားမွဳစသည္၌ ျငဴစူေစာင္းေျမာင္းမွဳ မရွိျခင္းသည္ ဘုန္းတန္ခိုး
ႀကီးမားေၾကာင္း အက်င့္ျဖစ္၏ ။

ဆင္းရဲႏြမ္းပါးျခင္း...၊ ခ်မ္းသာၾကြယ္ဝျခင္း

        ေလာက၌ မိန္းမျဖစ္ေစ ေယာကၤ်ားျဖစ္ေစ ရဟန္းပုဏၰားတို႔အား ထမင္း၊ အေဖ်ာ္၊
ေက်ာင္းဇရပ္၊ အဝတ္၊ သကၤန္း၊ ယာဥ္ ( ဖိနပ္ )၊ ပန္း၊ နံ႔သာ၊ နံ႔သာေျပာင္း၊ အိပ္ယာ၊ေန
ရာ၊ ဆီမီးဟူေသာ ဒါနဝတၳဳ ( ၁၀ ) ပါးတို႔ကို ေပးလွဴေလ့မရွိ၊ ထိုသူသည္ ထိုအကုသိုလ္
ကံေၾကာင့္ ေသသည့္အျခားမဲ့၌ ငရဲ၌က်ေရာက္ရာ၏ ။ လူျဖစ္လာျပန္လွ်င္ ဆင္းရဲႏြမ္းပါး
၏ ။ ထမင္း၊ အေဖ်ာ္စသည့္ ဒါနဝတၳဳတို႔ကို မေပးမလွဴျခင္းသည္ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးေၾကာင္း
အက်င့္ျဖစ္၏ ။
        အၾကင္သူသည္ ရဟန္း၊ ပုဏၰားတို႔အား ထမင္း၊ အေဖ်ာ္စသည့္ ဒါနဝတၳဳ ( ၁၀ )
ပါးတို႔ကို ေပးလွဴ၏ ။ ထိုသူသည္ ထိုကုသိုလ္ေၾကာင့္ ေသသည့္အျခားမဲ့၌ နတ္ျပည္သို႔
ေရာက္ရာ၏ ။ လူျဖစ္လာျပန္လွ်င္ ခ်မ္းသာၾကြယ္ဝ၏ ။ ထမင္း၊ အေဖ်ာ္စသည့္ ဒါနဝတၳဳ
တို႔ကို ေပးလွဴျခင္းသည္ ခ်မ္းသာၾကြယ္ဝေၾကာင္း အက်င့္ျဖစ္၏ ။                                                                                   

အမ်ိဳးယုတ္နိမ့္ျခင္း...၊ အမ်ိဳးျမင့္ျမတ္ျခင္း

        ေလာက၌ မိန္းမျဖစ္ေစ၊ ေယာကၤ်ားျဖစ္ေစ အလြန္ မာနႀကီး၏ ။  ရွိခိုးထိုက္သည့္
ပုဂၢိဳလ္ကိုလည္း ရွိမခိုး၊ ခရီးဦးႀကိဳဆိုထိုက္သည့္ ပုဂၢိဳလ္ကိုလည္း ခရီးဦးမႀကိဳဆို၊ ေနရာ
ေပးထိုက္သည့္ ပုဂၢိဳလ္ကိုလည္း ေနရာမေပး ၊ ခရီးလမ္း ဖယ္ေပးထိုက္သည့္ ပုဂၢိဳလ္ကို
လည္း ခရီးလမ္းဖယ္မေပး၊ ရိုေသေလးျမတ္ ပူေဇာ္ထိုက္သည့္ ပုဂၢိဳလ္ကိုလည္း  ရိုေသ
ေလးျမတ္ပူေဇာ္ျခင္းမရွိ။ ထိုသူသည္ ထိုအကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ ေသသည့္အျခားမဲ့၌ ငရဲ
၌ က်ေရာက္ရာ၏ ။ လူျဖစ္လာျပန္လွ်င္ အမ်ိဳး ( ဇာတ္ ) ယုတ္နိမ့္ျခင္း ျဖစ္၏ ။ အလြန္
မာနႀကီးျခင္း၊ ရွိခိုးထိုက္သည့္ပုဂၢိဳလ္ကို ရွိမခိုးျခင္းစသည္ သည္ အမ်ိဳးယုတ္နိမ့္ေၾကာင္း
အက်င့္ျဖစ္၏ ။
        အၾကင္သူသည္ မာန္မာနမရွိ၊ ရွိခိုးထိုက္သည့္ ပုဂၢိဳလ္ကိုလည္း ရွိခိုး၏ ။ ခရီးဦးႀကိဳ
ဆိုထိုက္သည့္ ပုဂၢိဳလ္ကိုလည္း ခရီးဦးႀကိဳဆို၏ ။ ေနရာေပးထိုက္သည့္ ပုဂၢိဳလ္ကိုလည္း
ေနရာေပး၏ ။ ခရီးလမ္း ဖယ္ေပးထိုက္သည့္ ပုဂၢိဳလ္ကိုလည္း ခရီးလမ္းဖယ္ေပး၏ ။ ရို
ေသေလးျမတ္ ပူေဇာ္ထိုက္သည့္ ပုဂၢိဳလ္ကိုလည္း  ရိုေသေလးျမတ္ပူေဇာ္ျခင္းရွိ၏ ။ ထို
သူသည္ ထိုအကုသိုလ္ကံေၾကာင့္  ေသသည့္အျခားမဲ့၌ နတ္ျပည္သို႔ ေရာက္ရာ၏ ။ လူ
ျဖစ္လာျပန္လွ်င္ အမ်ိဳး ( ဇာတ္ ) ျမင့္ျမတ္္၏ ။ မာန္မာန မရွိျခင္း၊ ရွိခိုးထိုက္သည့္ပုဂၢိဳလ္
ကို ရွိခိုးျခင္းစသည္ သည္ အမ်ိဳးျမင့္ျမတ္ေၾကာင္း အက်င့္ျဖစ္၏ ။

ဥာဏ္ပညာနည္းပါးျခင္း...၊ ဥာဏ္ပညာႀကီးျခင္း

        ေလာက၌ မိန္းမျဖစ္ေစ၊ ေယာကၤ်ားျဖစ္ေစ ရဟန္း ပုဏၰားတို႔ထံခ်ဥ္းကပ္၍ -
        ( ၁ )  ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္ တရားကိုလည္းေကာင္း၊
        ( ၂ )  အျပစ္ရွိေသာတရား၊ အျပစ္မရွိေသာ တရားကိုလည္းေကာင္း၊
        ( ၃ )  မွီဝဲအပ္ေသာတရား၊ မမွီဝဲအပ္ေသာတရားကို လည္းေကာင္း၊
        ( ၄ )  စီးပြားမဲ့ေၾကာင္း- ဆင္းရဲေၾကာင္းတရား၊ စီးပြားျဖစ္ေၾကာင္း - ၾကီးပြားခ်မ္း
                 သာေၾကာင္း တရားကိုလည္းေကာင္း၊ ေမးျမန္းေလ့မရွိ။ ထိုသူသည္  ( ထို
သို႔ ေမးျမန္းမွဳ မရွိျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာ )  အကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ ေသသည့္ အျခားမဲ့၌
ငရဲ၌က်ေရာက္ရာ၏ ။ လူျဖစ္လာျပန္လွ်င္ ဥာဏ္ပညာနည္းပါး၏ ။ ရဟန္း ပုဏၰားတို႔ထံ
ခ်ဥ္းကပ္၍ ေမးျမန္းမွဳမရွိျခင္းစသည္ သည္ ဥာဏ္ပညာနည္းပါးၾကာင္း အက်င့္ျဖစ္၏ ။
        အၾကင္သူသည္ ရဟန္း ပုဏၰားတို႔ထံခ်ဥ္းကပ္၍ -
        ( ၁ )  ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္ တရားကိုလည္းေကာင္း၊
        ( ၂ )  အျပစ္ရွိေသာတရား၊ အျပစ္မရွိေသာ တရားကိုလည္းေကာင္း၊
        ( ၃ )  မွီဝဲအပ္ေသာတရား၊ မမွီဝဲအပ္ေသာတရားကို လည္းေကာင္း၊
        ( ၄ )  စီးပြားမဲ့ေၾကာင္း- ဆင္းရဲေၾကာင္းတရား၊ စီးပြားျဖစ္ေၾကာင္း - ၾကီးပြားခ်မ္း
                 သာေၾကာင္း တရားကိုလည္းေကာင္း၊ ေမးျမန္းေလ့ရွိ၏ ။ ထိုသူသည္  ထို
သို႔ ေမးျမန္းမွဳေၾကာင့္ ရရွိအပ္္ေသာ ကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ ေသသည့္ အျခားမဲ့၌ နတ္ျပည္
သို႔ ေရာက္ရာ၏ ။ လူျဖစ္လာျပန္လွ်င္ ဥာဏ္ပညာ ႀကီးမား၏ ။ ရဟန္း ပုဏၰားတို႔ထံခ်ဥ္း
ကပ္၍ ေမးျမန္းမွဳစသည္ သည္ ဥာဏ္ပညာႀကီးမားေၾကာင္း အက်င့္ျဖစ္၏ ။

        ဤသတၱေလာကႀကီးအတြင္း၌ အေကာင္းႏွင့္အဆိုးသည္ အျမဲဒြန္တြဲလွ်က္ ရွိေနၾက
ပါသည္။ ယေန႔ေခတ္အခါတြင္ လူသတၱဝါအမ်ားတို႔သည္ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ အတၱ၊ မာန္မာန
တို႔ကိုအေျခခံသည့္ စိတ္၏ေစစားရာ ( စိတ္၏အလိုသေဘာအတိုင္း ) ကိုသာ အဆင္အျခင္
ကင္းမဲ့စြာျဖင့္ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္လွ်က္ ရွိေနၾကေသာ္ျငားလည္း အေကာင္းႏွင့္အဆိုးအနက္
ႀကိဳက္ရာကို ေရြးၾကစတမ္းဆိုလွ်င္ တစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္စြာႏွင့္ အရွက္အေၾကာက္မဲ့စြာပင္
အေကာင္းကိုသာ ေရြးခ်ယ္အလိုရွိၾကကုန္၏ ။ အဆိုးကို ဘယ္ေသာအခါမွ် အလိုအရွိ၊ မလို
လားၾကေခ်။ ထို႔ေၾကာင့္ အေကာင္းကိုသာ လိုလားကုန္ၾကေသာ အမ်ိဳးေကာင္းသား၊ အမ်ိဳး
ေကာင္းသမီးမ်ားအတြက္ အဆိုးကိုေရွာင္ အေကာင္းကိုေဆာင္ႏိုင္ရန္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က
အထက္ကအတိုင္း ကံ - ကံ၏အက်ိဳး၊ အေၾကာင္းတရားႏွင့္ အက်ိဳးတရားဆက္စပ္မွဳတို႔ကို
ေဟာၾကားျပသခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေပသည္။

        "  ကံဆိုးသည္၊ ကံေကာင္းသည္ " ဟူ၍ လူအမ်ားေျပာဆို သံုးစြဲလွ်က္ ရွိၾကပါသည္။
အခ်ိဳ႔က  " ကံစီမံရာေပါ့ " ဟူ၍မွတ္ယူၾကသည္။ အခ်ိဳ ႔က " ကံကိုယံု၍ဆူးပံုမနင္းပါႏွင့္ " ၊
" ကံဆိုးမသြားရာ၊ မိုးလိုက္လို႔ရြာ " ၊ " ကံကိုယံုသည့္ငါး ပိုက္ၾကားမွာေသ " ၊ " ကံသာလွ်င္
အမိ၊ ကံသာလွ်င္အဖ " ဆိုသည့္စကားမ်ားကိုလည္း ပံုျပဳ၍သံုးစြဲၾကသည္။ တစ္ကယ္ေတာ့
ကံဆိုးျခင္း၊ ကံေကာင္းျခင္း တု႔ိသည္ ေလာကတရားႀကီးက သူ႔အလိုလိုေသာ္လည္းေကာင္း
မဲေဖါက္သကဲ့သို႔ က်ခ်င္ရာက်ဟူ၍ ဗရမ္းဗတာအေနျဖင့္ လည္းေကာင္း လူသားမ်ားထံသို႔
ေရာက္ရွိလာခဲ့ျခင္း မဟုတ္ပါ။

        " ကံ "  ကို " အလုပ္ " ဟုအဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုႏိုင္ပါသည္။ ကံေကာင္းျခင္း၊ ဆိုးျခင္းသည္
မိမိျပဳလုပ္သမွ်၊ မိမိလုပ္ေဆာင္ခဲ့သမွ် အလုပ္တို႔ႏွင့္ ( တနည္း ျပဳမူလုပ္ေဆာင္ခ်က္တို႔ႏွင့္ )
သာသက္ဆိုင္ပါသည္။ ကာယကံ၊ ဝစီကံ၊ မေနာကံဟူေသာ မိမိ၏ ေတြးဆၾကံရြယ္မွဳ၊ မိမိ၏
ႏွဳတ္မွ ေျပာဆိုမွဳ၊ မိမိ၏ ျပဳမူလုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့မွဳ မ်ားကိုလိုက္၍သာ ေကာင္းက်ိဳး၊ ဆိုး
က်ိဳးကို ခံစားၾကရပါမည္။

        ထို႔ေၾကာင့္ ကံ - ကံ၏အက်ိဳးကို ယံုၾကည္သက္ဝင္ရန္ လိုပါသည္။ မိမိျပဳမူခဲ့ေသာ အ
ေၾကာင္းတရားႏွင့္ မိမိရရွိခံစားရမည့္ အက်ိဳးတရားတို႔၏ ဆက္ႏြယ္မွဳကို သတိျပဳမိရန္လိုပါ
သည္။ ေကာင္းေသာအလုပ္၊ ေကာင္းေသာအမွဳကုသိုလ္ကို ျပဳေဆာင္ပါမွ ေကာင္းေသာကု
သိုလ္ကံ အက်ိဳးတရားကို ခံစားရမည္။ မေကာင္းေသာ အလုပ္၊ မေကာင္းေသာ အမွဳ အကု
သိုလ္ကို ျပဳေဆာင္လွ်င္ မေကာင္းေသာ ( ဆိုးေသာ ) အကုသိုလ္ကံအက်ိဳးဆက္ကို ခံစား
ရမည္ဟုရွင္းလင္းျပတ္သားစြာ သေဘာေပါက္ရန္လိုပါသည္။ အေကာင္းကိုသာအလိုရွိေသါ
လူသားတိုင္းသည္ ေကာင္းေသာ ကာယကံ ( ေကာင္းေသာ ျပဳမူလုပ္ေဆာင္မွဳ ) ၊ ေကာင္း
ေသာဝစီကံ ( ေကာင္းေသာ ေျပာဆိုမွဳ ) ၊ ေကာင္းေသာ မေနာကံ ( ေကာင္းေသာ ၾကံစည္
ေတြးဆမွဳ ) တို႔ကိုသာ ေဆာင္ၾကရန္ အၾကံျပဳလိုပါသည္။

        ဤေနရာတြင္ အလ်ဥ္းသင့္၍ ဒုစရိုက္ ( ၁၀ ) ပါးအေၾကာင္းကို တင္ျပလိုပါသည္။ ဒု
စရိုက္ဆိုသည္မွာ မေကာင္းေသာအက်င့္ကို ဆိုလိုပါသည္။ ဒုစရိုက္သည္ အကုသိုလ္ျဖစ္ပါ
သည္။ ကာယကံ သံုးပါး၊ ဝစီကံ ေလးပါး၊ မေနာကံ သံုးပါးအားျဖင့္ စုစုေပါင္းဒုစရိုက္ ( ၁၀ )
ပါးရွိျပီး တစ္ပါးခ်င္းအနက္ဖြင့္ ေဖၚျပရမည္ဆိုလွ်င္ -
 ( ၁ )  ပါဏာတိပါတ             -  သူတစ္ပါး၏ အသက္ကိုသတ္ျခင္း။
 ( ၂ )  အဒိႏၷဒါန                   -  သူတစ္ပါး၏ ဥစၥာကို ခိုးယူျခင္း။
 ( ၃ )  ကာေမသုမိစာၦစာရ      -  သူတစ္ပါး၏ သားမယားကို ေမထုန္မွီဝဲ က်ဴးလြန္ျခင္း။
 ( ၄ )  မုသာဝါဒ                    -  မဟုတ္မမွန္ေသာစကားကို ေျပာဆိုျခင္း။
 ( ၅ )  ပိသုနဝါစာ                  -  သူတစ္ပါး ႏွစ္ဦးႏွစ္ေယာက္၏ ခ်စ္ခင္မွဳကိုပ်က္ေအာင္
                                            ဂံုးေခ်ာျခင္း။
 ( ၆ )  ဖရုသဝါစာ                  -  ၾကမ္းတမ္းျပီး နားမခံသာေသာ စကားကိုေျပာဆိုျခင္း။
 ( ၇ )  သမၸပၸလာပဝါစာ          -  နိဗၺာန္မွဖီလာျဖစ္ေသာ သိမ္ဖ်ဥ္းသည့္စကားကို ေျပာဆို
                                             ျခင္း။
 ( ၈ )  အဘိဇၥ်ာ                     -  သူတစ္ပါး၏ စည္းစိမ္ကို ငါ့စည္းစိမ္ျဖစ္ပါေစ ဟူေသာ
                                             စိတ္ျဖင့္ ၾကံစည္ျခင္း။
 ( ၉ )  ဗ်ာပါဒ                        -  သူတစ္ပါးကို ပ်က္စီးေစလိုေသာ ေဒါသျဖစ္ျခင္း။
( ၁၀ ) မိစာၦဒိ႒ိ                       -  လြဲမွားေသာ အယူကို ယူျခင္း။  ဟူ၍ေတြ႔မည္ျဖစ္သည္။

        ဒုစရိုက္ဆယ္ပါးတို႔တြင္ တစ္ပါးပါးကို ကမၼပထေျမာက္ေအာင္က်ဴးလြန္မိပါက အပါယ္
ေလးပါးသို႔ လားေစတတ္ ေသာေၾကာင့္ လည္းေကာင္း ၊ ကမၼပထ မေျမာက္ေသာ  ဒုစရိုက္
သည္ပင္လွ်င္ ျဖစ္ေလရာဘဝ၌ ဆင္းရဲစြာေသာမေကာင္းက်ိဳးကို ျဖစ္ေစတတ္ေသာေၾကာင့္
လည္းေကာင္း  ဗုဒၶဘာသာဝင္ အေပါင္းတို႔သည္ ဒုစရိုက္ဆယ္ပါးကို  ေကာင္းစြာ ေရွာင္ရွား
အပ္ေပသည္။

        ဒုစရိုက္ဆယ္ပါးကိုက်င့္ေဆာင္လွ်င္ အကုသိုလ္ကံ ( မေကာင္းေသာကံ ) က်ေရာက္
မည္ ျဖစ္သကဲ့သို႔ ဆန္႔က်င္ဖက္အားျဖင့္ ဒုစရိုက္ဆယ္ပါး၏ ေျပာင္းျပန္အက်င့္ကို က်င့္ႏိုင္
လွ်င္ ေကာင္းေသာကုသိုလ္ကံတို႔ ရရွိခံစားႏိုင္မည္ ျဖစ္ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာဝင္
မိတ္ေဆြ အေပါင္းတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ အေကာင္းကိုသာလိုလားသူ ( ကံေကာင္းလိုသူ )
မ်ားသည္လည္းေကာင္း ဒုစရိုက္ဆယ္ပါးတို႔၏ ဆန္႔က်င္ဖက္ျဖစ္ေသာ -
 ( ၁ )  သူတစ္ပါး၏ အသက္ကိုကယ္တင္ျခင္း ( အက်ဥ္းအၾကပ္၊ အေႏွာင္အဖြဲ႔ အတြင္းမွ
          လြတ္ေျမာက္ေစရန္ ေဖးမ ကူညီေဆာင္ရြက္ျခင္း )
 ( ၂ )  သူတစ္ပါးတို႔၏ ဥစၥာကိုခိုးယူျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း။ ( အမ်ားပိုင္ ပစၥည္းဥစၥာ၊ အရင္း
          အျမစ္မ်ားကို မိမိကိုယ္က်ိဳးအတြက္ အသံုးခ်ရယူျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း )
 ( ၃ )  သူတစ္ပါးသားမယားကို ေစၚကားက်ဴးလြန္မွဳ မျပဳျခင္း။
 ( ၄ )  လိမ္ညာလွည့္ျဖားေျပာဆိုျခင္းမျပဳပဲ ဟုတ္ရာမွန္ရာစကားတို႔ကိုသာ ရိုးသားပြင့္လင္း
          စြာေျပာဆိုျခင္း။ ( သူတစ္ပါး၏ အေတြးအေခၚ အယူအဆ ယံုၾကည္မွဳအေပၚ ေဝဝါး
          လြဲေခ်ာ္ေစမည့္ အေျပာ၊ အဆိုတို႔ကို တမင္လုပ္ၾကံ ဖန္တီး ေျပာဆိုမွဳမွ ေရွာင္ၾကဥ္
          ျခင္း )
 ( ၅ )  လူအမ်ားတို႔တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ခ်စ္ခင္ေမတၱာထားႏိုင္ေအာင္ တိုက္တြန္းအားေပးျခင္း
          ( ခ်စ္ၾကည္ျငိမ္းခ်မ္းေရးကို ေဆာင္ရြက္ေစျခင္း၊ လူအမ်ား အဖြဲ႔အစည္း အသင္းအ
           ပင္းမ်ားအတြင္း စည္းလံုးညီညြတ္မွဳ ပ်က္ျပားေစရန္၊ ဂိုဏ္းဂဏကြဲျပားေစရန္ သပ္
           လွ်ိဳေသြးခြဲစကား မဆိုျခင္း )
 ( ၆ )  သိမ္ေမြ႔ျပီး နားဝင္ခ်ိဳသာဖြယ္ စကားကိုဆိုျခင္း။
 ( ၇ )  နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းျဖစ္ေသာ မွန္ကန္ေသာသစၥာစကား တို႔ကိုသာဆိုျခင္း။
 ( ၈ )  သူတစ္ပါးတို႔ စည္းစိမ္ဥစၥာတိုးပြားေရးအတြက္ ကူညီေဖၚေဆာင္ေပးျခင္း။ (မိမိထက္
          ဆင္းရဲႏြမ္းပါးခ်ိဳ ႔ငဲ့သူမ်ားအား မိမိစည္းစိမ္ကိုဖဲ့၍ ေဝငွလွဴဒါန္းျခင္း )
 ( ၉ )  ေဒါသကိုအလ်ဥ္းပယ္သတ္၍ သူတစ္ပါး၏အက်ိဳးစီးပြားအတြက္ ေမတၱာမွ်ေဝပို႔သ
          ေပးျခင္း။
( ၁၀ ) မွန္ကန္ေသာ၊ လြတ္လပ္မွ်တေသာ အယူဝါဒကို ရွာေဖြစြဲကိုင္ျခင္း၊ ျဖန္႔ေဝေပးျခင္း။
အစရွိသည့္ သူေတာ္ေကာင္းတရားတို႔ကို တစ္ပါးစီကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ အမ်ားစုကိုေသာ္
လည္းေကာင္း၊ အားလံုးကိုေသာ္လည္းေကာင္း လိုက္နာအားစိုက္ၾကျခင္းျဖင့္ ေကာင္းေသာ
ကံကိုေဆာင္ႏိုင္ၾကပါေစေၾကာင္း ၊ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာတို႔ျဖင့္ ခံစားေမြ႔ေလ်ာ္ ႏိုင္ၾကပါေစ
ေၾကာင္း ဆုေတာင္းလိုက္ရပါေပသည္။

         ကံ - ကံ၏ အက်ိဳးကို နားလည္ယံုၾကည္၍ ေကာင္းေသာ ကုသိုလ္ကံ အေၾကာင္းတ
ရားမ်ားကိုအရင္းအႏွီးျပဳကာ ေကာင္းကံအက်ိဳးထူးမ်ားကို ရရွိႏိုင္ၾကပါေစ.....။

                       (  ေ  န  လ  မ  င္  း  ၊  ၂  ၅  ေ  အ  ာ  က္  တို  ဘ  ာ  ၂  ၀  ၁  ၁  )

No comments:

Post a Comment