Tuesday, June 28, 2016

မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီး၏ အံ့ၾသၾကည္ညိဳဖြယ္ရာ စိတ္ထားေတာ္


မင္းကြန္းဆရာေတာ္ အရွင္၀ိစိတၱသာရာဘိ၀ံသ
မင္းကြန္းဒုတိယ ဓမၼနာဒတိုက္ဆရာေတာ္၊
တိပိဋကဓရဓမၼဘ႑ာဂါရိက၊
အဂၢမဟာပ႑ိတ၊
အဘိဓဇမဟာရ႒ဂုရု၊

က်န္ခဲ႔သည့္ရက္ပိုင္းက ကၽြန္ေတာ္၏ စာအုပ္ပံု ထဲမွ ဘယ္ကေန ဘယ္လို ရွာေဖြေတြ႔မိလုိက္သည္မသိ။ "ႏွစ္ဆယ္ရာစု၏ မဟာလူသား"ဟု အမည္ေပးထားေသာ စာအုပ္ကို ေတြ႕လိုက္မိပါ၏။ ထိုစာအုပ္တြင္ပါ၀င္သည့္အေၾကာင္းအရာမွာ "မင္းကြန္းဒုတိယဓမၼနာဒတိုက္ဆရာေတာ္၊ တိပိဋကဓရဓမၼဘ႑ာဂါရိက၊ အဂၢမဟာပ႑ိတ၊ အဘိဓဇမဟာရ႒ဂုရု အရွင္၀ိစိတၱသာရာဘိ၀ံသ ဆရာေတာ္ႀကီး"၏ "ေထရုပၸတၱိ"ျဖစ္ပါသည္။

ေရးသားပူေဇာ္သူက "တိုးလွ, M.A ., Ph.d.(NIU,USA)၊ တာ၀န္ခံညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္၊ တကၠသိုလ္မ်ား သမိုင္းသုေတသနဦးစီး႒ာန" ျဖစ္၍ (၂၀၀၄)ခုႏွစ္တြင္ "ျမန္မာသမိုင္းအဖြဲ႔ ႏွစ္(၅၀)ေရႊရတု အထိမ္းအမွတ္စာအုပ္စာတမ္းမ်ား ပံုႏွိပ္ထုတ္ေ၀ေရးေကာ္မတီ" မွ ထုတ္ေ၀ခဲ႔သည္ ဆိုပါ၏။

"စာေပက်မ္းဂန္ႏွံ႔စပ္ၿပီး ဗဟုသုတႀကီးေသာပုဂၢိဳလ္မ်ား"ကို ကၽြန္ေတာ္အလြန္ "ေလးစား"တတ္ပါသည္။ "ကိုယ္ပိုင္ဉာဏ္ကို ၀ံ့၀ံ့စားစား, စူးစူးရွရွသံုးတတ္ေသာပုဂၢိဳလ္မ်ား" ကို "ရိုေသ"တတ္ပါသည္။ ထို "ႏွစ္ပါးစံုေသာပုဂၢိဳလ္" တို႔ကိုကား "ၾကည္ညိဳအားက်ျခင္း" ျဖစ္မိတတ္ပါသည္။

"မင္းကြန္းတိပိဋကဓရဆရာေတာ္ႀကီး"မွာ ကၽြန္ေတာ္ "ၾကည္ညိဳအားက်"မိေသာ အရွင္သူျမတ္ႀကီး ျဖစ္ပါသည္။ "မင္းကြန္းတိပိဋကဓရ ဆရာေတာ္ႀကီး"အေၾကာင္း သိမီွလိုက္ၾကသူမ်ားအေနျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္႔အဆိုကို သေဘာတူၾကမည္ဟု ယူဆပါသည္။

ထို "ႏွစ္ဆယ္ရာစု၏ မဟာလူသား" အမည္ရစာအုပ္ထဲမွ ကၽြန္ေတာ္႔အာရံုကို ဆတ္ကနဲလႈပ္ႏိႈးလိုက္ပံုကပဲစၿပီး တင္ျပလိုက္ပါရေစ။

မင္းကြန္းတိပိဋကဓရ ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ မိမိေအာင္ထားေသာ "တိပိဋကဓရဓမၼဘ႑ာဂါရိက"ဟူေသာ ဘြဲ႔ႀကီးအေပၚ "မည္မွ် အသံုးက်သနည္း"ဟု ႀကံႀကံဖန္ဖန္ အေတြးေပၚခဲ႔ဖူးသည္ဟူ၏။

"ဆရာေတာ္ႀကီး" က ထိုသို႔ ႀကံႀကံဖန္ဖန္အေတြးေပၚပံုကို ပြင့္လင္းစြာ ျပန္ေျပာျပေသာအခါ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ "လူသားဆန္မႈ ႏွင့္ ရိုးဂုဏ္ "ကို ပိုမို ထပ္ဆင့္ကာ ၾကည္ညိဳမိျပန္ပါသည္။

"ဆရာေတာ္ႀကီး"သည္ "ဧရာ၀တီတိုင္း၊ ပုသိမ္ၿမိဳ႕၊ ၿမိဳ႔လယ္သာသနာ႔ဗိမာန္ေတာ္ႀကီး"၌ ရဟန္းေတာ္မ်ားကို "ဆံုးမၾသ၀ါဒ"ေပးရာ၌ ယင္းကဲ႔သို႔ အေတြးေပၚခဲ႔ဖူးေၾကာင္း ဤသို႔ေျပာျပခဲ႔ဖူးပါသည္။

"အက်င့္ ပဋိပတ္ မပါဘူးဆိုရင္ ေအာင္ျမင္မႈအေပၚယစ္မူးၿပီး ေျမြဖမ္းဆရာ ဥပမာလို ျဖစ္တတ္ပါတယ္ ဘုရား။
တပည့္ေတာ္ ႀကံဳေတြ႕ခဲ႔ရတာကေလးတစ္ခု ေလွ်ာက္ပါရေစ။
တပည့္ေတာ္ တိပိဋကဒရ ျဖစ္ၿပီးကာစက၊ ကိစၥေလးရွိလို႔ မႏၱေလးဘက္ ကူးခဲ႔ပါတယ္။ ကမ္းနားမွာပါ။

တပည့္ေတာ္ကို အခ်ိဳ႕က တိပိဋကကိုယ္ေတာ္ဆိုတာ မသိၾကပါဘူး။ လူကလည္း ပိန္ပိန္မို႔ အိုစာေနေတာ႔ ပိုဆိုးပါတယ္ဘုရား။ ျမစ္ကမ္းနားကေန ကားရွိရာဘက္ ေျခက်င္သြားတာပါ။ အဲဒီမွာ ဘာေတြ႕ရသလဲ ဆိုေတာ႔ ကားသမားေတြက (ဦးဇင္းႀကီး ကား ငွား ဦးမလား)တဲ႔။ (ဘယ္သြားမလဲ) တဲ႔။ ဆိုက္ကားဆရာေတြကလည္း (ဘယ္ပို႔ရမလဲ) တဲ႔။သာမည ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးေတြ႕လို႔ ေမးပံုမ်ိဳး ေမးၾကပါတယ္။

အထမ္းသမား တစ္ေယာက္ကဆို ပစၥည္းေတြသယ္ရင္း တပည့္ေတာ္ကို တိုက္သြားပါတယ္။ ေနာက္မွ (ဦးဇင္းႀကီး မေတာ္လို႔ေနာ္) တဲ႔။
ေနာက္တစ္ေယာက္က (ကိုယ္ေတာ္ႀကီး ဖယ္ ဖယ္ တိုက္မိမယ္) တဲ႔။ ေျပာသြားၾကတာ။ ဆက္ဆံသြားၾကတာ။

ဒီလိုျဖစ္တဲ႔ကိစၥမွာ သူတို႔အျပစ္ မရွိပါဘူး။ သူတို႔အလုပ္ သူတို႔ လုပ္ေနၾကတာကိုး ဘုရာ႔။ တပည့္ေတာ္ကိုလည္း ဘယ္လိုဘုန္းႀကီး၊ ဘာစာေမးပြဲေအာင္ထားတာ၊ ဆိုတာ သူတို႔ စိတ္မ၀င္စားႏိုင္ဘူးေလ။ သူတို႔ ၀မ္းေရးက အဓိကကိုး ဘုရာ႔။

ဒီမွာ တပည့္ေတာ္ ဘာ စဥ္းစားမိသလဲ ဆိုေတာ႔-
(ေၾသာ္ ငါ ေအာင္ထားတဲ႔ စာေမးပြဲဟာ၊ ေအာင္ေၾကာင္းသိတဲ႔ လူေတြထဲသာ အသံုး၀င္တာပါလား။ ပူေဇာ္ပြဲ အခမ္းအနားမွာသာ တန္ဖိုးရွိတာ ပါလား။ ငါ့ကို ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ မေနၾကပါလား။ ေအာင္ျမင္မႈကုိ ယစ္မူးလို႔ - ပစၥည္း - မာတု - ေတြနဲ႔ အခ်ိန္ျဖဳန္းေနရင္ ငါ ပဲ နစ္နာမွာပါလား။

သိသူထဲေရာ မသိသူေတြ ၾကားမွာပါ အသံုး၀င္တာ အက်င့္ပဋိပတ္ပါလား။ ငါကိုယ္တိုင္ က်င့္ထားတဲ႔ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ ေတြကသာ ငါ့ ကို အမွန္တကယ္ ပစၥဳပၸန္ - သံသရာ ေစာင့္ေရွာက္မွာပါလား) စသည္ျဖင့္ ေတြးမိတယ္ ဘုရား။" ဟူ၍ျဖစ္သည္။

လူ႔ေလာကတြင္ ပညာေလးတတ္လို႔ အာဏာေလး ရွိလာၿပီဆိုလွ်င္ "ငါဘာေကာင္လဲ သိေစမယ္"ဟူေသာ မာနမ်ား ရွိတတ္ၾကသည့္ ေလာကႀကီးထဲမွာ ဆရာေတာ္ႀကီးလည္း အပါအ၀င္ျဖစ္ခဲ႔ဖူးေလသည္။
သို႔ေသာ္ - ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ တရားႏွင့္သိမ္းဆည္းႏိုင္ခဲ႔သည္ကို ေတြ႕ရွိရသျဖင့္ ထို ေဟာေျပာခ်က္ကို ဖတ္မိရေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္တုန္လႈပ္၍ သြားမိပါေလသည္။

တစ္ခါက "ပခုကၠဴၿမိဳ႕၊ မဟာ၀ိသုတာရာမတိုက္၊ ဆရာေတာ္"က ဤသို႔ေမးေလွ်ာက္ဖူး၏။

"မင္းကြန္းတိပိဋကဆရာေတာ္ အေနျဖင့္ တရားေဟာသည့္အခါ ပါဠိေတာ္ကို အ႒ကထာ၊ ဋီကာ၊ နိႆယ တို႔ႏွင့္ႏွီးေႏွာ၍ အပိုအလို မရွိေအာင္ မည္သို႔ မည္ပံု ေဟာပါလဲ" ဟု ေလွ်ာက္ဖူးသည္။

ထို အခါ "တိပိဋကဆရာေတာ္ႀကီး" က ဤသို႔ ျပန္ေျဖခဲ႔၏။

"တပည့္ေတာ္ တရားေဟာတဲ႔အခါ-
ဘုရားရွင္ကို မ်က္စိထဲမွာေပၚလာေအာင္ အာရံုယူၿပီးမွ တရားေဟာပါတယ္။ အဲဒီလို အာရံုယူလိုက္တဲ႔အခါ တပည့္ေတာ္ရဲ႕ ႏႈတ္က လႈပ္ရံုနဲ႔ တရားေတာ္ေတြဟာ ဘုရားရွင္တိုက္ရိုက္ ေဟာသလို စီရရီ ထြက္လာတာပါဘဲ ဘုရား။
တရားပြဲ မၿပီးမခ်င္း တပည့္ေတာ္ ဘာကိုမွ သတိမရဘဲ တရားထဲမွာနစ္ေမ်ာၿပီး တရားပြဲၿပီးလို႔ ပရိတ္သတ္ေတြက သာဓု သာဓု သာဓု လို႔ ေခၚမွ တပည့္ေတာ္ တရားေဟာေနတာပါလား လို႔ သတိျပန္ရတယ္ ဘုရား" ဟူ၍ျဖစ္သည္။

ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ စကားအဆိုအရမူ-
တရားေဟာျခင္းသည္ မိမိ၏အတၱေနာမတိကို တင္ျပေဟာၾကားေနျခင္းမဟုတ္ဘဲ ဘုရားရွင္၏ စကားေတာ္တို႔ကို ျပန္လည္ရွင္းျပေနျခင္းသာ ျဖစ္၏။ ဤသို႔ေဟာေျပာေနစဥ္ စိတ္က ဘုရားရွင္အား ပူေဇာ္ေနျခင္း ဟု ခံယူထားျခင္းသေဘာကို ေတြ႕ရ၏။ အံ့ဖြယ္ေကာင္းေလစြ။

ထို႔ထက္ ကၽြန္ေတာ္ အံ့ၾသေလးစားၾကည္ညိဳ မိသည့္ "ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ စကားေတာ္" မွာ ေအာက္ပါအတိုင္း ျဖစ္ပါသည္။

"ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး"သည္ "တရားေဟာ၊ တရားျဖန္ျဖဴးျခင္းႏွင့္ဆိုင္ေသာ ဓမၼကိစၥမ်ား"ကို အားသြန္ခြန္စိုက္ရြက္ေဆာင္ေလ့ရွိသျဖင့္ "နားနား ေနေနႏွင့္ သက္ေတာင့္သက္သာ"ေနရန္ ေလွ်ာက္ထားေသာအခါ-

"ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး" က -

"တရားေဟာတာဟာ မပင္ပမ္းပါဘူး။ ရၿပီးသား စာေတြျပန္ရြတ္ရတာ မပင္ပမ္းပါဘူး။ ဒီပါးစပ္ဟာ ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာ ထင္ရာေတြ ေပါက္လႊတ္ပဲစား ေျပာလာခဲ႔တာ။ အခုလို ဘ၀ေကာင္း၊ အခါေကာင္း ႀကံဳခိုက္၊ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားရဲ႕တရားေတြ ေပးလွဴ ျဖန္႔ျဖဴးေနရတာ အင္မတန္
မြန္ျမတ္တဲ႔ အလုပ္ပဲ မဟုတ္လား " ဟူ၏။

အားက် အတုယူ အံ့ၾသ ေလးစား ၾကည္ညိဳ ဖြယ္ မေကာင္းေပဘူးလား။
ဒီလို အသိမ်ိဳး၊ဒီလို အေတြးအေခၚမ်ိဳး၊ကၽြန္ေတာ္႔ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအားလံုးကို သတိျပဳမိေစခ်င္လြန္းသျဖင့္ႏိႈးေဆာ္ တင္ျပလိုက္ရပါသည္ခင္ဗ်ား။

မွီခိုရာက်မ္းကိုး-
-"ႏွစ္ဆယ္ရာစု၏မဟာလူသား"
(တိုးလွ, M.A .,Ph.d.(NIU,USA)၊တာ၀န္ခံညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္၊တကၠသိုလ္မ်ားသမိုင္းသုေတသနဦးစီး႒ာန)
(၁၅-ဒီဇင္ဘာ၊၂၀၀၄-ခုႏွစ္-ထုတ္ မွ)

ခ်မ္းသာပါေစ၊ ေအးၿငိမ္းပါေစ၊ သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ.. လြတ္ေျမာက္ၾကပါေစ။ ဘ၀တုသဗၺမဂၤလံ 
သင့္ ကလ်ာဏ မိတၱ
(ည.ည.တ)

No comments:

Post a Comment