မေန႔က စာေရးဆရာတစ္ေယာက္ရဲ႕ 'ေဖ့စ္ဘုတ္ႏွင့္ရဟန္း'ဆိုတဲ့ ပို႔စ္ကို ဖတ္လိုက္ရလို႔ အခု ဒီစာကိုေရးပါတယ္။
သူက ရဟန္းသံဃာေတြကိုယ္တိုင္ ကား၊ ဆိုင္ကယ္ေမာင္းတာကို တားျမစ္လိုက္တဲ့အေၾကာင္းနဲ႔စ,ထားတယ္။ ဒါက က်ဳပ္လည္း လက္ခံသေဘာက်တဲ့အခ်က္ပဲ။ ထိထိေရာက္ေရာက္အေရးယူေလ သေဘာက်ေလပါပဲ။
ေနာက္တစ္ခ်က္က 'ရဟန္းသံဃာေတြလူထြက္ကုန္တာ ေဖ့စ္ဘုတ္သုံးလို႔ပါ' တဲ့။ က်ဳပ္မယ္ သူ႔စာဖတ္ၿပီးေတာ့ 'ေၾသာ္---စာေရးဆရာရယ္' ဆိုၿပီး သနားသြားမိတယ္။
ဒီလိုအေတြးမ်ိဳးကို သာမန္လူကေတြးတယ္ ေျပာတယ္ဆိုရင္ေတာင္ ဘာမွအံ့ၾသမိမွာ မဟုတ္ဘူး။
အခုေတာ့ စာေတြဖတ္၊ စာေတြေရး၊ စာအုပ္ေတြကို စီစဥ္ထုတ္ေဝေနသူလည္းျဖစ္၊ စာေပေဟာေျပာပြဲစင္ျမင့္ေတြမွာ တက္ေဟာၿပီး လူေတြကို အသိပညာမွ်ေဝေနသူလည္းုျဖစ္တဲ့ စာေရးဆရာတစ္ေယာက္က ဒီလို အေတြးတိမ္တိမ္ေလးေတြးျပေတာ့ က်ဳပ္သနားမိတာ လြန္သလား။
ထားပါေတာ့ေလ။ သူေျပာသလို 'ရဟန္းသံဃာ အရည္အတြက္ေလ်ာ့လာရတဲ့အေၾကာင္းဟာ ေဖ့စ္ဘုတ္သုံးလို႔' ဆိုတဲ့ ရမ္းခ်ခ်က္(--အဲေလ--မွားလို႔--)မွန္းဆခ်က္ဟာ ရာခိုင္ႏႈန္းအားျဖင့္ ၃-ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ မွန္ႏိုင္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ "အမ်ားစုလူထြက္ရတဲ့ အေၾကာင္းအရင္းဟာ ေဖ့စ္ဘုတ္ေၾကာင့္ပါ" ဆိုရင္ က်ဳပ္ေမးခြန္းတစ္ခုေမးခ်င္ပါတယ္။
ဒီႏွစ္ေက်ာင္းအပ္ရာသီမွာ စတုတၳတန္း တက္ၾကတဲ့ကေလး တစ္သိန္းရွိတယ္ဆိုပါစို႔။ ေနာင္ေျခာက္ႏွစ္ၾကာရင္ အဲ့ဒီတစ္သိန္းလုံး ဆယ္တန္းစာသင္ခန္းေတြထဲေရာက္ၾကလိမ့္မယ္လို႔ အာမခံႏိုင္ပါသလား။
ကဲ---ဟုတ္ၿပီ။ အာမမခံႏိုင္ဘူးထားလိုက္။ ဒါဆို ဒီႏွစ္စတုတၳတန္းကေလးေတြေနာင္ေျခာက္ႏွစ္
ၾကာလို႔ ဆယ္တန္းစာသင္ခန္းထဲ မေရာက္ၾကတာဟာ ေဖ့ဘုတ္ေၾကာင့္လား။ ေျဖၾကည့္။
ဒီေမးခြန္းရဲ႕အေျဖကိုရရင္ ရဟန္းသံဃာေတြ ဘာေၾကာင့္အေရအတြက္ေလ်ာ့နည္းသြားရသလဲ ဆိုတဲ့ေမးခြန္းရဲ႕အေျဖကို ရပါလိမ့္မယ္။
ဒါက စာေရးဆရာနဲ႔ သူ႔လိုေတြးမိတဲ့သူတိုင္းကို စဥ္းစားေစခ်င္တဲ့အခ်က္ပါ။ ဆက္စပ္မိလို႔ သိေစခ်င္တဲ့အခ်က္ေတြကို တစ္ခါတည္း ေျပာလိုက္ပါဦးမယ္။
-----------------------*****--------------------
အြန္လိုင္းသုံးတဲ့ ရဟန္းသံဃာေတြ ေတာမွာေရာ ၿမိဳ႕မွာပါ သိန္းခ်ီၿပီးရွိေနႏိုင္တဲ့ဒီေန႔ေခတ္မွာ တစ္ႏွစ္ကို ရဟန္းသာမေဏ ငါးေသာင္း လူထြက္တယ္ပဲ ထားပါဦး။ ေဖ့စ္ဘုတ္ေၾကာင့္ လူထြက္တဲ့ ရဟန္း,သာမေဏဘယ္ႏွစ္ပါးပါမယ္ ထင္ပါသလဲ?
ျပႆနာက ရဟန္းသံဃာေတြ အြန္လိုင္းတက္ၿပီ၊ ေဖ့စ္ဘုတ္သုံးၿပီဆိုရင္"မဟုတ္မဟုတ္ေတြ
လုပ္ေတာ့မယ္၊ ၾကည့္ေတာ့မယ္၊ ၾကဴေတာ့မယ္၊ ခ်က္ေတာ့မယ္" လို႔ ထင္ေနတဲ့ ကိစၥပါ။ "ထင္တာမဟုတ္ဘူး ကိုယ္ေတာ္၊ ျမင္ေနရတာ" လို႔ ေစာဒကတက္ဦးမလား။
ေဖ့စ္ဘုတ္သုံးတဲ့ ရဟန္းအပါးတစ္ရာမွာ ဘယ္ႏွစ္ပါးေလာက္က အဲ့ဒီလိုေပါက္တတ္ကရေတြ လုပ္ေနတတ္သလဲ။
ကဲ---ေဖ့စ္ဘုတ္ကို အက်ိဳးရွိရွိ ေကာင္းေကာင္း မြန္မြန္သုံးၿပီး ဓမၼအသိဉာဏ္ေတြ၊ ဘာသာေရး ဗဟုသုတေတြ၊ သာသနာေရးလုပ္ေဆာင္ခ်က္ ေတြေရးတင္ေနၾကတာက်ေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔ ဖတ္ၾကသလား။ မဖတ္ပါဘူး။ စာရွည္လို႔တို႔၊ ဘာသာေရးအေၾကာင္းမို႔လို႔တို႔၊ အ႐ုပ္မပါလို႔တို႔နဲ႔ ေခ်းမ်ားေနၾကတာေလ။
ေဟာ---ရဟန္းသံဃာေတြေရးတဲ့စာသာ မျမင္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေက်ာ္သြားၾကတာ။ ေကာင္မေလးေတြတင္တဲ့ ဓာတ္ပုံလွလွျမင္ရင္ေတာ့ ႏွာဗူးထၿပီး အငမ္းမရ Like ေပးလို႔ေပး၊ 'ခ်စ္ခ်ာေလး'ဆိုၿပီး အသက္ႀကီးေကာင္းႀကီးမွ ႏို႔စို႔သံနဲ႔ မွတ္ခ်က္ဝင္ေရးလို႔ေရးနဲ႔ လုပ္ေနၾကတာ မဟုတ္လား။
ရဟန္းေလာက သာသနာ့ေဘာင္မွာ မေကာင္းတဲ့ရဟန္းေတြရွိတယ္ဆိုတာကို မျငင္းဘူး။ ကဲ---ခင္ဗ်ားတို႔ လူေလာကမွာေရာ---လူသူေတာ္ေကာင္းေတြခ်ည္းေနၾကသလား ေျဖစမ္းပါဗ်ာ။
သူေတာ္ေကာင္းေတြခ်ည္းရွိတယ္ဆိုရင္ က်ဳပ္တို႔ ရဟန္းသံဃာေတြ အကုန္လူထြက္ေပးမယ္။ ကဲ ဘယ္ႏွယ့္လဲ။ လူေတြၾကည့္လိုက္ေတာ့ မိန္းမထဘီေအာက္က မထြက္ဘူး။ ေျပာလိုက္ရင္ ေသာတာပန္စကား ပါးစပ္ကမခ်။
ကဲ က်ဳပ္ေမးမယ္ဗ်ာ။
အခ်ိဳ႕ဆယ္ႏွစ္ေလာက္ေျဖမွေအာင္တဲ့ ဓမၼာစရိယ စာေမးပြဲကို တစ္ႏွစ္က်ရုံေလးနဲ႔ အျပစ္တင္တတ္တဲ့ ရဟန္းဒကာ ဒကာမေတြရဲ႕ ဖိအားဒဏ္ခံေနရတဲ့ စာသင္သားေတြရွိတယ္ဆိုတာခင္ဗ်ားသိလား။
လွဴတန္းေထာက္ပံ့မႈကို စာခ်ဳပ္လိုလို၊ ရင္းႏွီးျမဳတ္ႏွံမႈလိုလိုနဲ႔ ရဟန္းသံဃာကိုဖိအားေပး ခ်ဳပ္ကိုင္ခ်င္တဲ့ လူေတြရွိတယ္ဆိုတာေရာ ခင္ဗ်ားသိလား။
ခင္ဗ်ားတို႔ေတြရဲ႕အိမ္မွာ မိသားစုေတြနဲ႔ ၾကည္ၾကည္ႏူးႏူးလက္ဆုံစားေနၾကခ်ိန္မွာ ဘဲဥတစ္ျခမ္း၊ ခ်ဥ္ေပါင္ရြက္တစ္ခြက္၊ စမူဆာတစ္ခုနဲ႔ ကိုယ့္ရဲ႕ ဘယ္လက္နဲ႔ ညာလက္ကို လက္ဆုံစားေနရတာေရာ ခင္ဗ်ားသိလား။
ဖ်ာတစ္ခ်ပ္ ေက်ာတစ္ခင္းစာေနရာေလးမွာေနၿပီး မူ,ငယ္,လတ္,ႀကီး---စတဲ့ စာေမးပြဲေတြကို တစ္ႏွစ္တစ္တန္းေအာင္ဖို႔ ကုန္းရုန္းႀကိဳးစား ေနၾကရတာကိုေရာ ခင္ဗ်ားသိလား။
ခင္ဗ်ားသားေတြ ဂ်ယ္ေထာင္လမ္းသလားေနခ်ိန္၊ ခင္ဗ်ားသမီးေတြ အတိုအကြဲ အၿပဲအဟုိက္ေတြနဲ႔ လမ္းေပၚထြက္ စပ္စလူးထေနခ်ိန္မွာ ကတုံးေျပာင္ေျပာင္ကို ေနအပူခံၿပီး ဆြမ္းခံၾကြေနၾကတဲ့ သီလရွင္ ကိုရင္ ရဟန္း သာမေဏေတြကို "ငါ့သားေလး ငါ့သမီးေလးမ်ား ျဖစ္ရင္"ဆိုၿပီး ခင္ဗ်ား ကိုယ္ခ်င္းစာၾကည့္ဖူးလား။
မယားနဲ႔ သားသမီးနဲ႔ အိမ္ႀကီးအိမ္ေကာင္းမွာ ကိုယ့္စိတ္ႀကိဳက္ေနေနရတဲ့ခင္ဗ်ား၊ မိေဝး ဖေဝးနဲ႔ စည္းကမ္းကလနားေတြၾကား က်ဥ္းက်ဥ္း ၾကပ္ၾကပ္ေနရတဲ့ ဘဝေတြကို မသိပါဘူး။ မစာနာႏိုင္ပါဘူး။ ခင္ဗ်ား နားမလည္ႏိုင္ပါဘူး။
ခင္ဗ်ားတို႔ သားသမီးေတြနဲ႔ ရဟန္း,သာမေဏ,သီလရွင္ေတြကို အသက္ ၁၃-ႏွစ္ခ်င္း၊ ၁၅- ႏွစ္ခ်င္း၊ ၁၈-ႏွစ္ခ်င္း၊ အသက္-၂၀ ခ်င္း ယွဥ္ေတြးၾကည့္ေလ။
ခင္ဗ်ားတို႔ သားသမီးေတြ ကပြဲေတြထဲ ေပ်ာ္ေနခ်ိန္မွာ သူတို႔လည္း ေပ်ာ္ခ်င္ရွာမွာပဲ။
ခင္ဗ်ားတို႔ သားသမီးေတြ ဝတ္ေကာင္းစားလွ တစ္ေန႔တစ္မ်ိဳးဝတ္ေနခ်ိန္မွာ ဒီကိုရင္ ရဟန္းသာမေဏေတြလည္း ဝတ္ခ်င္စားခ်င္မွာပဲ။
ခင္ဗ်ားတို႔သားသမီးေတြ ဟန္းဆက္အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ဖုန္းေျပာင္းကိုင္ေနခ်ိန္မွာ သူတို႔လည္း ကိုင္ခ်င္မွာပဲ။
ခင္ဗ်ားတို႔ သားသမီးေတြ ရည္းစားနဲ႔ ပလူးေနခ်ိန္မွာ ဒီအရြယ္ ရဟန္း,သာမေဏ ေတြလည္း ဒီစိတ္ျဖစ္မိမွာပဲ။
ဒါေပမယ့္ ကြာျခားခ်က္က ခင္ဗ်ားတို႔သားသမီး ေတြ 'အဝွါ'သရမ္းခ်င္တိုင္း သရမ္းၾကေပမယ့္ ရဟန္းသာမေဏေတြက ဘယ္ေတာ့မွ မသရမ္းၾကဘူး။ ထိန္းခ်ဳပ္ဖို႔ႀကိဳးစားၾကတယ္။
( သရမ္းလို႔မွမရတာလို႔ေျပာဦးမလို႔လား )
ကိေလသာကုန္တဲ့ ရဟႏၲာေတြမွ မဟုတ္ၾကတာ၊ အခ်ိန္တန္ရင္ သူတို႔လည္း ဒီစိတ္ေပၚတာပဲ။
ခင္ဗ်ားေျပာတဲ့ ေဖ့စ္ဘုတ္ႀကီးရွိရွိ မရွိရွိ လူထြက္မယ့္သူက ထြက္ကို ထြက္မွာပဲ။ ဘယ္ရဟန္းသံဃာမွ ဘယ္ေလာက္ၾကာေအာင္ ဝတ္ပါ့မယ္လို႔ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ထားတာမရွိဘူး။
ေအး---လူမထြက္ခ်င္တဲ့သူကလည္း သူေရွ႕လာၿပီး ျပည့္တန္ဆာနဲ႔ ျမဴဆြယ္ရင္ေတာင္ မထြက္ဘူးဗ်---ရွင္းလား။
ေရွးတုန္းက ေျခသလုံးသားေလးျမင္ရုံ၊ ဗိုက္သားေလးျမင္႐ုံနဲ႔ လူထြက္ကုန္ၾကသတဲ့။ အခုေခတ္ တစ္ကိုယ္လုံးျမင္ေနတာေတာင္ ေတာင့္ခံေနႏိုင္တဲ့ စာသင္သားသံဃာေတြရဲ႕ ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္စြမ္းကို သိပ္ေလွ်ာ့မတြက္ပါနဲ႔။
ေက်ာင္းဝင္းအျပင္ပ လမ္းေပၚ ကားေပၚ ရထားေပၚ အြန္လိုင္းေပၚက မေကာင္းတဲ့ သကၤန္းဝတ္တစ္ပါးျမင္တာနဲ႔ သာသနာ့ေဘာင္က က်န္တဲ့ကိုယ္ေတာ္ေတြလည္း ဒီလိုျဖစ္မွာပဲလို႔ ေတြးမိတယ္ဆိုရင္-----( ဥပမာေပးတာ ရိုင္းရင္ ခြင့္လႊတ္ )
အပ်က္မေတြဟာ မိန္းမေတြျဖစ္ေပမယ့္ မိန္းမတိုင္းဟာ 'အပ်က္မ'မဟုတ္ဘူးလို႔ ခင္ဗ်ားေဘးက ခင္ဗ်ားမယားကိုၾကည့္ၿပီးေတြး။
မုဒိမ္းေကာင္ေတြဟာေယာက်ာ္းေတြျဖစ္ေပမယ့္ ေယာက်ာ္းတိုင္းဟာ မုဒိမ္းေကာင္မဟုတ္ဘူးလို႔ ခင္ဗ်ားရုပ္ကို မွန္ထဲၾကည့္ၿပီးေတြး။
ခင္ဗ်ားတို႔ေတြက မေကာင္းတဲ့ရဟန္း,သာမေဏ တစ္ပါးပါးျမင္ရင္သာ----
"ငါဘုရားသာသနာ ငါ့သားေတြဖ်က္မွပ်က္မယ္ လို႔ ဘုရားေဟာခဲ့တာ သိပ္မွန္တာပဲ" ဆိုၿပီး တတ္ေယာင္ကားေလသံနဲ႔ စိုးရိမ္သလိုလို စိတ္ပ်က္သလိုိလုိ အျပစ္တင္ခ်င္ၾကတာ။
ၾကမ္းျပင္ေပၚဝမ္းလ်ားေမွာက္၊ ဒူးပြန္း တံေတာင္ အပြန္းခံၿပီး စာတက္ စာက်က္ လုပ္ေနၾကတဲ့ စာသင္သားရဟန္းသံဃာေတြကိုျမင္ရလို႔ဆိုၿပီး အခုအျပစ္ေျပာေနတဲ့လူေတြထဲက ဘယ္ႏွစ္ေယာက္မ်ားအားက်ၿပီး သာသနာ့ေဘာင္ဝင္လာဖူးသလဲ။ ဘယ္သူေတြကမ်ား သဒၶါတရားေတြတိုးပြားၿပီး သာသနာေတာ္ကို ဘယ္ေလာက္အေထာက္ အပံ့ေပးဖူးသလဲ။
ကဲ---ကုန္ကုန္ေျပာလိုက္မယ္---ခင္ဗ်ားတို႔ ၾကည္ညိဳလွပါတယ္ဆိုတဲ့'တို႔ဘုန္းဘုန္း'ေတြကို ျမင္ရလို႔၊ သူတို႔ေဟာတဲ့တရားေတြကို နာရလို႔ ခင္ဗ်ားတို႔အျပစ္တင္ေနတဲ့လူေတြထဲက ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ကမ်ား မိန္းမေတြထမီၾကားက ထြက္လာၿပီး သာသနာ့ေဘာင္ဝင္လာဖူးသလဲ ေျဖစမ္းပါ။
ဆယ္လ္ဖီဆြဲတာပဲျမင္ၿပီး လိပ္ေခါင္းထြက္ေအာင္ စာက်က္ စာအံလုပ္ေနတာေတြက် ကန္းခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနၾကတယ္။
ညခင္းဘက္ အားတဲ့အခ်ိန္ေလး လက္ဘက္ရည္ဆိုင္ထိုင္တာကိုပဲ ျမင္ၿပီး မ်က္စိမႈန္ေအာင္ စာဝါတက္ေနၾကတဲ့ အခ်ိန္က်ေတာ့ နားေတြ မ်က္စိေတြက ပင္းခ်င္ ကန္းခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ၾကတယ္။
အြန္လိုင္းေပၚ ၾကဴေန၊ ခ်က္ေနတဲ့ တစ္ပါးတေလကိုပဲ ျမင္ၿပီး ဘာသာေရး၊ သာသနာေရး၊ ႏိုင္ငံေရး၊ လူမႈေရး၊ ပညာေရး စတဲ့ အသိပညာဗဟုသုတေတြကို အခ်ိန္ကုန္ ေဘလ္ကုန္ခံၿပီး ေရးသားျဖန္႔ေဝေနၾကတဲ့ ရဟန္းသံဃာေတြကိုေတာ့ မသိခ်င္ေယာင္ မျမင္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနၾကတယ္။
ဘယ္ရဟန္းသံဃာကမွ "ေဖ့စ္ဘုတ္သုံးရင္း ရဟႏၲာျဖစ္တယ္၊ တရားထူးရတယ္" လို႔ မေၾကြးေၾကာ္ပါဘူးဗ်။ သူ႔ေရစီးနဲ႔သူ ထိန္းထိန္းသိမ္းသိမ္း လိုက္ပါစီးေမ်ာေနၾက႐ုံပါပဲ။
ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ စာေရးဆရာေတြကို ပညာတတ္အလႊာလို႔ သတ္မွတ္ထားၾကတာပါ။ အဲ့ဒီပညာတတ္အလႊာကလူေတြကိုယ္တိုင္က ပညာမဲ့အေတြး၊ ကေလးအေတြး၊ ပရမ္းပတာအေတြး ေတြးေနၾကမယ္ဆိုရင္------
ခင္ဗ်ားတို႔ကို အထင္ႀကီးေလးစားလို႔ ပင့္ဖိတ္ၿပီး ေဟာေျပာပြဲလုပ္ နားေထာင္ေနၾကရွာတဲ့ ေအာက္ကပရိတ္သတ္ေတြကို ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး အသုံးက်တဲ့အသိပညာေတြေပးၾကမွာလဲ။ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး အဆင့္ျမင့္တဲ့ အေတြးအေခၚေတြေပးၾကမွာလဲ။ စဥ္းစားေပါ့ဗ်ာ။
အတတ္က်ဴးရင္ ရူးတတ္သတဲ့။ ၾကည့္က်က္ေတြး ၾကပါဗ်ာ။ ၾကာရင္ ခင္ဗ်ားတို႔စာဖတ္ပရိသတ္ေတြ အရူးစာခ်ည္း ဖတ္ေနၾကရပါဦးမယ္။
အရွင္ေကာသလႅ(ေရဦး)
၃၊ ၆၊ ၂၀၁၆။
No comments:
Post a Comment