Wednesday, December 25, 2013

{{ ဣရိယာပုတ္ကို ျပင္ေပးရမွာ ဟုတ္ မဟုတ္ }}


တရားက်င့္ေနစဥ္အတြင္း ရုပ္ေဖာက္ျပန္မႈ ဒုကၡေၾကာင့္ ျဖစ္လာေသာ ျပင္းထန္သည့္ စိတ္ဆင္းရဲျခင္း ေဒါသကို အေဒါသျဖင့္ အစားထုိးႏုိင္ေအာင္ က်င့္ျခင္းကို သည္းခံျခင္းဟု ေခၚသည္။
၎အစားထိုး သည္းခံမႈျပဳျခင္းသည္ပင္လွ်င္ တရားက်င့္ျခင္းျဖစ္သည္။
သည္းခံမႈျပဳျခင္းသည္ပင္လွ်င္ တရားက်င့္ျခင္းျဖစ္သည္။
သည္းခံျခင္းႏွင့္ ဆက္စပ္ေနေသာ ေဒါသသည္ အကုသိုလ္တရားျဖစ္သည္။ သည္းခံမႈ အဆံုးသည္ နိဗၺာန္ျဖစ္သည္။
ခႏၶာကိုယ္ဆင္းရဲျခင္း ႏွင့္ ဆက္စပ္ေနေသာ ေဒါသသည္ အကုသိုလ္တရားျဖစ္သည္။
ထိုအကုသိုလ္ကို မပယ္ႏုိင္ပါက မိမိ၏ စိတ္သည္ ဆင္းရဲမႈခ်ဳပ္ရာ
နိဗၺာန္ကို မည္ကဲ့သို ့ အာရံုျပဳမည္နည္း။
တရားက်င့္စဥ္ ခံစားရေသာေ၀ဒနာသည္ ေသေလာက္ေသာ ဆင္းရဲမႈေ၀ဒနာမဟုတ္ပါ။
တရားက်င့္ေနစဥ္အတြင္း ကိုယ္၌ျဖစ္ေသာ ကာယိကဒုကၡေ၀ဒနာကို
သက္သာေအာင္ ျပဳျပင္ေပးရမည္ဟူ၍ ဘုရားေဟာ ေဒသနာ မပါရွိပါ။
သည္းခံမႈျဖင့္ တရားက်င့္ရမည္ဟုသာ ပါရွိသည္။

♣{{ သည္းခံျခင္းျဖင့္ ပယ္အပ္ေသာ အကုသိုလ္တရားမ်ား }} ♣

ရဟန္းတို ့... အဘယ္ အာသေ၀ါတို ့ကို သည္းခံျခင္းျဖင့္
ပယ္အပ္ကုန္သနည္းဟူမူ.....
ရဟန္းတို ့ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ သင့္ေသာ
အေၾကာင္းအားျဖင့္ ဆင္ျခင္၍ အခ်မ္း ၊ အပူ ၊ ဆာေလာင္ျခင္း၊ မြတ္သိပ္ျခင္း ၊ မွက္၊ ျခင္၊ ေလ ၊ ေနပူ ၊ ေျမြ ၊ကင္း ၊ သန္း အေတြ ့တို ့ကို သည္းခံႏုိင္၏။
မေကာင္းႏုိင္သျဖင့္ ဆုိအပ္ကုန္ေသာ မေကာင္းသျဖင့္ ေရာက္လာကုန္ေသာ စကားတို ့ကို၎ ကိုယ္၌ ျဖစ္ဆဲ ျဖစ္ကုန္ေသာ ျပင္းထန္ၾကမ္းၾကဳတ္ ခါးစပ္ က်င္နာမသာယာဖြယ္ မႏွစ္ၿမိဳ ့ဖြယ္ ေသာ အသက္ကို ေဆာင္ႏုိင္ေသာ ဆင္းရဲေ၀ဒနာတို ့ကို ၎ သည္းခံျခင္းသေဘာရွိသူသည္ျဖစ္၏ ။

ရဟန္းတို ့.. ယင္းအရာတို ့ကို သည္းမခံႏုိင္ေသာ ထိုရဟန္းအား
အာသေ၀ါတရား ပင္ပန္းျခင္းကို ျပဳတက္ကုန္ေသာ ကိေလသာဟူေသာ
ပူေလာင္မႈတို ့ကို ျဖစ္ကုန္ရာ၏။ ဤသို ့သင့္ေသာ အေၾကာင္းအရာအားျဖင့္ ဆင္ျခင္၍ သည္းခံႏုိင္ေသာ ထုိရဟန္းအား အာသေ၀ါတရား ပင္ပန္းျခင္းကို ျပဳတက္ကုန္ေသာ ကိေလသာဟူေသာ ပူေလာင္မႈတို ့သည္ မျဖစ္ကုန္။ ရဟန္းတုိ ့.... ဤအာသေ၀ါတုိ ့ကို သည္းခံျခင္းျဖင့္ ပယ္အပ္ကုန္၏။

တရားက်င့္ေနစဥ္အတြင္း အသက္ကို ေဆာင္ႏုိင္ေသာ ဆင္းရဲေ၀ဒနာကိုပင္လွ်င္ သည္းခံရမည္ဟု ျမတ္စြာဘုရားရွင္ aဟာၾကားထားသည္။ ယခုအခ ါ အခ်ဳိ ့ဆရာတို ့သည္
"ဣရိယာပုတ္ ေလးပါး ေပးထားသည္။ ဓာတ္ေလးပါး ေဖာက္ျပန္၍ ေ၀ဒနာတက္လာလွ်င္ ျပဳျပင္ေပးရမည္။ စိတ္ဆင္းရဲလွ်င္ သမာဓိမရႏုိင္ " ဟု ညႊန္ၾကားၾကသည္။ သို ့ေသာ္လည္း သည္းခံမႈကိုကား မေဟာပါ။
ဒုကၡအာရံုကို ႏွလံုးမသြင္းပဲ မိမိ မူလ ကမၼ႒ာန္းကို ေရာက္ေအာင္ အားငါးပါးျဖင့္ စိတ္ကို ေဆာင္ယူ၍ မူလကမၼ႒ာန္း၌ သီလ၊ သမာဓိ ေဆာက္တည္ရမည္ဟု တပည့္တို ့အား မညႊန္ၾကားပဲ မသိက်ဳိးကၽြံျပဳေနၾကသည္။

"တရားအားထုတ္မႈသည္ ကိုယ္အနာခံ၍ က်င့္စရာ မလို။
အနာခံက်င့္ျခင္းသည္ " အတၱကိလမထာႏုေယာဂ " ျဖစ္၍ သမာဓိမရႏုိင္ " စသည္ျဖင့္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ မေဟာၾကားသည္ကို ေဟာၾကားသလို လုပ္ၾကံ၍ ေျပာဆုိ ညႊန္ၾကားၾကသည္။ ယင္းသို ့ေျပာဆုိျခင္းသည္ တရားက်င့္ေသာ ေယာဂီတို ့အား သဒၵါစေသာ အားငါးပါး ယုတ္ေလ်ာ့ေစၿပီး သည္းခံမႈပါ ယုတ္ေလ်ာ့သြားေစသည္။ ဒိ႒ိႏွင့္ တဏွာအလိုသို ့လုိက္ကာ မဂ္တား ဖုိလ္တား ျဖစ္ရေတာ့သည္။

" အတၱကိလမထာႏုေယာဂ "ဆုိသည္မွာ သာသနာပ ဒိ႒ိတို ့၏ မဂၢင္ရွစ္ပါးႏွင့္ ဆန္ ့က်င့္၍ ဆူးနင္း မီးလႈံ စေသာ အက်င့္မ်ားကိုသာ ဆုိလုိသည္။

ရွင္ေဂါဓိကမေထရ္ တရားက်င့္ရာတြင္ မဂ္ဖိုလ္ ရႏုိင္ရန္ အတြက္ အေထာက္အပံ့ ျဖစ္ေစျခင္းငွာ လည္ပင္းကို သင္တုန္းဓားျဖင့္ လွီးျဖတ္ကာ မဂ္ ႏွင့္ အသက္လဲသြားသည္။ ထိုအေၾကာင္းအရာကို ျမတ္စြာဘုရားရွင္ သိပါလ်က္ႏွင့္ မာရ္နတ္တားသည့္ ၾကားမွ ရွင္ေဂါဓိကမေထရ္အား တားျမစ္ေတာ္မမူသည့္အျပင္ ဤကဲ့သို ့ခ်ီးမြမ္းသြားသည္။

{{အျမစ္ရင္းႏွင့္တကြေသာ တပ္မက္မႈ " တဏွာ "
ကို ႏုတ္ပယ္၍ ေဂါဓိကသည္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳ၏ ၊
ပညာရွိတို ့သည္ ဤသို ့လွ်င္ ျပဳကုန္၏ ၊
မိမိ အသက္ကို အလိုမရွိၾကကုန္ }}

" န ေခါသုေခန သုခံ အဓိဂႏၱဗၺံ ၊ ဒုေကၡန ေခါ သုခံ အဓိဂႏ ၱ ဗၺံ "

ပညာ ရွိ္တို ့သည္ တရားႏွင့္ပတ္သက္လာလွ်င္ အသက္ကိုပင္ မငဲ့ကြက္။ ပညာမဲ့တို ့သည္ အသက္ကို မဆုိထားႏွင့္
ခႏၶာကိုယ္ အနည္းငယ္ နာက်င္သည္ကိုပင္ တရားမရႏုိင္ဟူ၍ ပံုႀကီးခ်ဲ ့ကာ ေဟာေျပာညႊန္ၾကားေနၾကသည္။


ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ေအာင္လံ 
သဲအင္းဂူ ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး 
အသွ်င္စႏၵိမာ

လက္ေတြ ့က်င့္စဥ္ အေျခခံသိမွတ္ဖြယ္ က်မ္း မွ
ေကာက္ႏႈတ္ေဖာ္ျပ ပူေဇာ္ပါသည္။

No comments:

Post a Comment