Wednesday, December 25, 2013

"မိဂဒါ၀ုန္တြင္ ဘုရားရွင္ အသံုးခ်ခဲ့ေသာမူ"



“သာသနာျပဳတယ္ဆိုတာ ကိုယ့္ဝါဒကို က်ယ္ျပန္႔ထြန္းကားေအာင္လုပ္တာပဲ။
အေရးႀကီးတာက ကိုယ့္ဝါဒကို က်ယ္ျပန္႔ထြန္းကားေစခ်င္ရင္သူ႔ဝါဒဓေလ့ကို မထိပါး မပုတ္ခတ္ရဘူး။
ဘယ္ႏိုင္ငံ၊ ဘယ္လူမ်ိဳးမဆို သူတို႔ရဲ႕ မိ႐ိုးဖလာအယူဝါဒ ဓေလ့ထံုးဆိုတာ
ရွိတယ္။
ဒါေတြကို ‘အလကား မိစာၦဝါဒေတြ၊ ႐ူးေၾကာင္ေၾကာင္ အလုပ္ေတြ’ ဆိုတဲ့ ပံုစံမ်ိဳးနဲ႔ မေစာ္ကားမိဖို႔ အေရးႀကီးတယ္။

ျမတ္စြာဘုရားပြင့္ေတာ္မူလာတဲ့အခ်ိန္က မဇၩိမေဒသဆိုတဲ့ အိႏိၵယမွာဝါဒစြဲ၊ အမ်ိဳးဇာတ္စြဲ၊ ဓေလ့ထံုးစံစြဲေတြ ႐ႈပ္႐ႈပ္ကို ေထြးေနတာေပါ့။
ဒီၾကားထဲမွာ ဘုရားရွင္ ဘယ္လို သာသနာျပေတာ္မူသြားတယ္ ဆိုတာ မ်က္ျခည္မျပတ္ေစနဲ႔။ ေလ့လာရတယ္၊ အတုယူရတယ္။ ဘုရားသာသနာျပဳမယ့္ ပုဂၢိဳလ္က ဘုရားကို အတူယူ က်င့္သံုးမွာေပါ့။ အရွင္ဘုရားတို႔ သိကၡာပုဒ္ေတြထဲမွာ ျမတ္မႏုတ္ရ၊ သစ္ပင္မခုတ္ရ
ဆိုတာမ်ိဳးေတြ ေတြ႔တယ္ မဟုတ္လား”

“ဒါေတြဟာ ေလာကအေနနဲ႔ ၾကည့္ၾကည့္၊ ဓမၼအေနနဲ႔ၾကည့္ၾကည့္ အကုသိုလ္လို႔ ေျပာစရာ ဘာရိွလို႔တုန္း။
ဒါေပမယ့္ ျမတ္စြာဘုရားက “အဲဒါေတြ မလုပ္ရလို႔” ဘာလို႔ ပညတ္ထားသလဲ။
အက်ိဳး မရွိဘဲနဲ႔ မပညတ္ဘူး။ အက်ိဳးရွိလို႔ ပညတ္တာ။
အဲဒီေခတ္မွာျဖစ္တယ္ တခ်ိဳ႕လက္ခံစြဲလမ္းထားတဲ့ ဓေလ့စြဲတစ္ခုက “သစ္ပင္ကိုခုတ္ထစ္တာဟာလည္း ဣေျႏၵတစ္ခုရွိတဲ့ သတၱဝါကို ညွဥ္းဆဲတာပဲ” လို႔ မွတ္ၾကတာ” (ဣေျႏၵ = အသက္)။

“အဟိ ံသာ ပရေမာ ဓေမၼာ မညွင္းဆဲျခင္းသာ အျမတ္ဆံုးတရားဆိုတာ ဒီလိုအယူအစြဲရွိသူေတြရဲ႕ လက္သံုးစကားေပါ့။
ဒါကိုေဖာက္ဖ်က္က်ဴးလြန္ရင္ လူယဥ္ေက်းလို႔ေတာင္ စာရင္းမသြင္းဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားက ကိုယ့္ဝါဒ မက်ယ္ျပန္႔ေသးဘဲ မထိေရာက္ေသးဘဲ သူ႔မ်ားဝါဒနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္လုပ္လုိက္ရင္ ကိုယ့္စကားကို နားေထာင္မယ္သူေတာင္ ရွိမွာ မဟုတ္လို႔ သစ္ပင္မခုတ္ဖို႔ ဗုဒၶက ပညတ္ေတာ္မူတာ။
ဒီလို ပညတ္လို႔ ကိုယ့္ဝါဒမွာလည္း ဘာမွ ထိခိုက္နစ္နာစရာ အေၾကာင္းမရွိဘူး။ ဒါကို သေဘာေပါက္ဖို႔ အေရးႀကီးတယ္”

“ေဝဖန္တယ္ ပိုင္းျခားတယ္ဆိုတာဟာ အဘိဓမၼာတစ္ရပ္ကို တင္ျပတာပဲ။ အဲဒီေတာ့ အမွန္နဲ႔ အစားထိုးျပႏိုင္မွ အသက္ဝင္တာ။
အသက္ဝင္မွလည္း အသက္ရွင္တယ္။
ဗုဒၶဝါဒ ဒီေန႔ထိအသက္ရွင္ေနတာဟာ မိဂဒါဝုန္မွာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ တရားဦးျဖစ္တဲ့ ဓမၼစၾကာကို ေလ့လာၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ..
ပထမ အစြန္းတရားႏွစ္ပါး ဆိုတဲ့ အမွားႏွစ္မ်ိဳးကို ေထာက္ျပတယ္။
ၿပီးေတာ့ အဲဒီအမွားကို မဇၩိမပဋိပဒါဆိုတဲ့ အမွန္နဲ႔ အစားထိုးေပးတယ္။
ဒါေၾကာင့္လည္း ဗုဒၶအဘိဓမၼာဟာ ဒီေန႔အထိ ဘယ္ပညာရွင္ကမွ
ျငင္းပယ္လို႔ မရႏိုင္တဲ့ အမွန္တရားအျဖစ္ ရပ္တည္ေနႏိုင္တာပါ”

“ျမတ္စြာဘုရား မပြင့္ခင္က ဝါဒတစ္ခုေပၚလိုက္၊ အဲဒီဝါဒကို ေနာက္ပုဂၢိဳလ္က အမွားလို႔ ေဝဖန္လိုက္၊ ၿပီးေတာ့ ခုခံသူက ျပန္ခုခံလိုက္နဲ႔ ..
ဝါဒေတြဟာ လံုးခ်ာလိုက္ေနတာပဲ။
ဘယ္သူ႔ဝါဒ အမွန္ဆိုတာေတာ့ ဘယ္ပညာရွင္မွ အတိအက် မဆံုးျဖတ္ႏိုင္ခဲ့ဘူး။
မွားတယ္လို႔ ေျပာဖို႔ဆိုတာက လိုအပ္ခ်က္ေတြကို ေပးစြမ္းႏိုင္မႈမရွိရင္ ဒါဟာမွားေနတယ္, မမွန္ဘူးလို႔ ေျပာႏိုင္တာပဲ။ ဝါဒတစ္ခု ေပၚေပါက္တယ္ဆိုတာကလည္း ေလာကရဲ႕ ဒုကၡကို ကုစားဖို႔ ေပၚလာရတာကိုး၊”

“ဒီဒုကၡကို တကယ္ေပ်ာက္ကင္းေအာင္ ကုစားမေပးႏိုင္ဘူးဆိုရင္ ဒါကိုမွားတယ္လို႔ ဘယ္သူမဆို ေျပာႏိုင္တာပဲ။
ဒါျဖင့္ ဘာက မွန္သလဲလို႔ ျပန္ၿပီး ေမးခြန္းထုတ္တဲ့အခါက်မွသာ
ကုိယ္က အစားထိုးမျပႏိုင္တာ။
ျမတ္စြာဘုရားက်ေတာ့ ဒီလိုမဟုတ္ဘူး။
အမွားကိုလည္း ေထာက္ျပတယ္၊ အမွန္နဲ႔လည္း အစားထိုးႏိုင္တယ္၊ ဒီအမွန္ကလည္း ဒုကၡၿငိမ္းမႈကို ေပးစြမ္းႏိုင္လို႔ ေလာကရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္နဲ႔ ကိုက္ညီတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အသက္ဝင္ၿပီး အသက္ရွင္ေနတာေပါ့”

“သူ႔လက္ထဲမွာ ဝတ္ထားတဲ့ ခ်က္ေက်ာက္ႀကီးကို ဒါအတုႀကီးပဲ ဆိုၿပီး ဆြဲမခြ်တ္လိုက္နဲ႔၊ သူမ်ားလွတာ မနာလို လို႔လားဆိုၿပီး လက္ကို ပုတ္ခ်လိမ့္မယ္။
ကိုယ့္မွာရွိတဲ့ စိန္အစစ္ကို လက္ေတြ႔ျပ၊ ဒါ စိန္အစစ္ပဲလို႔ သူနားလည္ေအာင္ ေျပာျပႏိုင္ရင္ သူ႔လက္က စိန္အတုႀကီးကို သူကိုယ္တိုင္ ခၽြတ္ၿပီးလႊင့္ပစ္လိမ့္မယ္။
အဲဒါေၾကာင့္ သူမ်ား အမွားကို ပယ္ပယ္နယ္နယ္ႀကီး အပုပ္ခ်သလို
ေျပာေနမယ့္အစား ကိုယ္ေျပာမယ့္ အမွန္တရားကိုသာ အမ်ားနားဝင္ေအာင္
ေရေရလည္လည္ ေျပာျပဖို႔ အေရးႀကီးတယ္။
ဒါဟာ မိဂဒါဝုန္မွာ ျမတ္စြာဘုရား အသံုးခ်ခဲ့တဲ့မူပဲ”

( ကမၻာ့ဗုဒၶသာသနာျပဳဆရာေတာ္ အရွင္ေသ႒ိလာဘိဝံသ )

No comments:

Post a Comment