Wednesday, December 25, 2013

သာသနာျပဳသည္ ဆိုရာ၀ယ္ (မဂၢဇင္း ေဆာင္းပါး)


သာသနာျပဳသည္ ဆိုရာ၀ယ္၏ယေန႔ေခတ္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ေလာကတြင္ အေတြ႔ရအမ်ားဆံုး အသံုးျပဳအမ်ားဆံုး
ေပၚျပဴလာအျဖစ္ဆံုး ေ၀ါဟာရစကားလံုးမွာ `သာသနာျပဳ´ ဆိုသည့္ စကားလံုးပင္ျဖစ္ပါသည္။ ယင္း`သာသနာျပဳ´ဆိုသည့္ စကားလံုးကို သံဃာေတာ္မ်ားေလာကတြင္ သာမကပဲ လူပုဂၢိဳလ္မ်ားေလာက သီလရွင္ ဆရာႀကီး ဆရာေလးမ်ားေလာကႏွင့္ ေနာက္ဆံုး ေထရ၀ါဒ သာသနာေတာ္၏ ခလုပ္ဆူေညွာင့္မ်ား ျဖစ္ႀကတဲ့ ဓါတ္ဆရာ, နတ္ဆရာ , ၀ိဇၨာ, ဘိုးေတာ္မ်ားကပါ`သာသနာျပဳ´ဆိုသည့္ အသံုးအႏႈန္းကို ေဖာေဖာသီသီအသံုးျပဳေနသည္ကိုေတြ႔ရွိရပါတယ္။ကမၻာ့ဘာသာမ်ား ျဖစ္ႀကတဲ့ ဟိႏၵဴ, ခရစ္ယာန္,ဂ်ိန္း, ရဟူဒီ,ဇိုရိုစတာ,အစၥလာမ္ အစရွိတဲ့ ဘာသာေတြမွာလည္း`သာသနာျပဳ´ (missionary)ဆိုျပီး အသံုးျပဳေနႀကပါတယ္။ ကမၻာ့ရဲ့အဦးဆံုးေသာ စံျပသာသနာျပဳ ပုဂၢဳိလ္ကို္ျပပါ ဆိုလွ်င္ေတာ့ ျမတ္ဗုဒၶကိုညႊန္ ျပရမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ”အတၳာယ ဟိတာယ သုခါယ ေဒ၀မႏုႆာနံ ဗုဒၶါေလာေက ဥပၸဇၨတိ” ဆိုသည့္အတိုင္း လူေတြ,နတ္ေတြ,ျဗဟၼာေတြ သာမက တိရိစၧာေတြပါမက်န္ ေလာကသားအားလံုးတို႔ရဲ႕ ေလာကီ၊ ေလာကုတၱရာ၊ မစၥဳပၸန္၊ သံသရာ နွစ္ျဖာေသာ အက်ိဳးျဖစ္ေစရန္၊ အစီး
အပြားျဖစ္ေစရန္ႏွင့္၊ မ်က္ေမွာက္၊မ်က္ကြယ္ ခ်မ္သာခုခ အစစ္အမွန္ရေစရန္ ကိုယ္က်ိဳးမဖက္ သူ႕တပါး အက်ိဳးသက္သက္မွ် ပြင့္ေတာ္မူလာခဲ့ရတာပါ။
ျမတ္စြာဗုဒၶဟာ မိမိတစ္ဦးတည္းအတြက္မွ်သာ ဆိုရင္ ဘုရားျဖစ္ရန္အတြက္ ေလးသေခ်ၤႏွင့္ ကမၻာတစ္သိန္းေသာ ကပ္ကမၻာတိုင္ေအာင္ ေသြးေခြ်း ဘ၀ေတြ အမ်ားႀကီးရင္း ဆင္းရဲဒုကၡခံကာ ပါရမီေတာ္ေတြ ျဖည့္က်င့္ဆည္းပူးစရာ မလိုဘဲ သုေမဓာ ရွင္ရေသ့ဘ၀မွာပင္ ခ်မ္းသာမႈအစစ္ နိဗၺာန္နန္းကို စံျမန္းလိုက စံျမန္းနိုင္ေပမည့္လည္း ေလာကသားအားလံုးကို ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႏွင့္အတူ စာနာသနားေတာ္မူတာေႀကာင့္ ေလာကသားအားလံုးအတြက္ အမ်ားအက်ိဳး သီးသန္႔မွ်နွင့္ သာမာန္သူတို႔ မႀကံစည္၀ံ့နိုင္ေလာက္ေအာင္ ဘုရားျဖစ္ေႀကာင္း ပါရမီေတာ္ေတြကို ပရဟိတသက္သက္ ျဖည့္က်င့္ေတာ္မူခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ျမတ္စြာဗုဒၶ၏ သာသနာျပဳလမ္းခရီးသည္ ပန္းခင္းေသာလမ္းခ်ည္းသာ မဟုတ္ေပ ႀကမ္းတမ္းေသာခရီးႀကမ္းကိုလည္း ဇြဲမေလွ်ာ့တမ္း ႀကိဳးစားပန္းစား မေနမနား ေလာကသားမ်ားအတြက္ တစ္ေန႔လွ်င္ ႏွစ္နာရီမ်ွသာ အနားယူေတာ္မူ၍က်န္သည္အခ်ိန္မ်ားစြာ
တို႔အား  ေလာကေကာင္းက်ိဳးေဆာင္ရြက္ျခင္း တနည္းဆိုရေသာ္ သာသနာျပဳျခင္းျဖင့္ သာလ်ွင္ တန္ဘိုးရွိစြာ အခ်ိန္ကို ကုန္လြန္ေစေတာ္မူပါသည္။ ျမတ္စြာဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္ဟာ ေလာကဘံုးသားသတၱ၀ါမ်ား အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းမည္ဆိုလွ်င္ နတ္ျပည္ကိုႀကြေရာက္ကာ သာသနာျပဳတရားေဟာႀကားသလို `ဇမၺဳကတကၠတြန္း´၏ မစင္ေတာ ကိုပင္ ႀကြေရာက္ကာ သာနာျပဳခဲ့ေပသည္။ 

ထိုအခ်က္ကို မိမိတို႔ေခတ္ ရဟန္းသံဃာေတာ္တို႕အေနႏွင့္ မ်ားစြာ အတုယူသင့္လွပါသည္။ မိမိတို႔ရဟန္းေလာကတြင္ အခ်ိဳ႕ေသာ ရဟန္းေတာ္တို႕သည္ ေက်ာ္ႀကားေလေလ ေအာင္ျမင္ေလေလ အရွိန္အ၀ါႀကီးထြားေလေလ အလုပ္ လုပ္ခ်င္စိတ္ သာသနာျပဳခ်င္စိတ္ မရွိျဖစ္ကာ ထိုေအာင္ျမင္ေက်ာ္ႀကားမႈကိုအမ်ားအတြက္ သာသနာအတြက္ အသံုးမခ်ဘဲ မိမိတစ္ဦးတည္းအတြက္သာ အသံုးခ်ေနႀကေပသည္။ မိမိေအာင္ျမင္ရန္ ႀကိဳးစားလာခဲ့သမ်ွသည္ အမ်ိဳးဘာသာသာသနာေတာ္အတြက္ မဟုတ္ပဲ မိမိတစ္ဦးတည္းအတြက္ အဆင္ေျပခ်မ္းသာစြာ ေနထိုင္ႏိုင္ရန္အတြက္သာ ႀကိဳးစားခဲ့သလို ျဖစ္ေနႀကပါတယ္။ဒကာဒကာမမ်ား၏ေထာက္ပန္႔မႈမ်ားျဖင့္ ႀကိဳးစားခဲ့လို႕ေအာင္ျမင္မႈကို ရရွိသည့္အခါ မိမိမွာ ျပဳလုပ္စရာမရွိေတာ့ဟုထင္မွတ္ကာ အလုပ္မလုပ္ေအးေဆးစြာ ေနထိုင္ေတာ္မူႀကပါတယ္။ ႀကိဳးစားမႈမွာအက်ိဳးမမ်ားပဲ အခ်ီးနွီသာျမင္ရပါေတာ့တယ္။

မိမိလိုခ်င္သည့္ေအာင္ျမင္မႈကို ရရွိျပီးဆံုးျခင္းသည္ပင္ မိမိလုပ္လုပ္ေဆာင္ရမည့္ လုပ္ေဆာင္သင့္သည့္ တာ၀န္ကို စတင္၍ ထမ္းေဆာင္လုပ္ေဆာင္ရျခင္း၏ အစသာျဖစ္သင့္္ပါသည္”။
ဆင္းရဲႀကီးစြာျဖင့္သင္ႀကားေလ့လာလို႕ဓမၼာစရိယ,ဘီေအ,အမ္ေအ,ေဒါက္တာအစရွိသည့္မိမိေမွ်ာ္မွန္းသည့္ေအာင္ျမင္မႈကိုရရွိလာေသာအခါ ထိုသင္ႀကားတတ္ေျမာက္သည့္ ပညာကို ျပန္လည္အသံုးခ် အလုပ္လုပ္ရေတာ့မည့္အခ်ိန္တြင္ အလုပ္မလုပ္ေတာ့ပဲ ရဟန္းကိစၥျပီးသြားသည့္နွယ္ အျငိမ္းစား ယူေနႀကျခင္းသည္ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာေတာ္ႀကီးအတြက္ မ်ားစြာနစ္နာလွပါတယ္။ အမွန္တကယ္က ေအာင္ျမင္မႈကို လက္ကိုင္ ျပဳ၍ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာေတာ္အတြက္ တတ္စြမ္းႏိုင္သမွ်ႀကိဳးစား ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ ရြက္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။

ျမတ္စြာဗုဒၶသည္ ေလာကီမ်က္စိႏွင့္ႀကည့္မည္ဆိုပါက အမ်ိဳးေလးပါးတို႔တြင္ အျမင့္မားဆံုးျဖစ္သည့္ ခတၱိယႏြယ္ဖြား စႀကာမင္းေလာင္းလ်ာျဖစ္ပါတယ္။စႀကာမင္းဆိုသည္မွာ ေလာကလူ႕ဌာနတြင္ အဆင့္အျမင့္ဆံုးေသာအဆင့္ပင္ ျဖစ္ပါတယ္။ ေလာကုတၱရာမ်က္စိျဖင့္ ႀကည့္ပါကလည္း ေလာကသံုးပါးတြင္ အတုမရွိသည့္ သဗၺညဳဥာဏ္ရွင္ ဘုရားစင္စစ္ျဖစ္ေတာ္မူသာေႀကာင့္ လူ,နတ္,ျဗဟၼာ, သတၱ၀ါ ဟူသမွ်အနႏၱတို႕တြင့္ အျမင့္ျမတ္ေသာ အဆင့္ပင္ပင္ပါသည္။ ထိုကဲ့သို႕ ေကာကီ ေလာကုတ္ နွစ္ျဖာျပည့္စံု အျမတ္ဆံုးပင္ျဖစ္ပါေသာ္လည္း ဘုရားရွင္သည္ ေအးေအးေဆးေဆး ေနေတာ္မမူပဲ ေလာကသားတို႔ရဲ့ ပစၥဳပၸန္,တမလြန္ ႏွစ္တန္ေသာ အက်ိဳး,အစီးအပြား, ခ်မ္သာျခင္းတို႔အတြက္ ကမၻာေပၚတြင္ အလုပ္လုပ္ဆံုးဟု ဆိုရေလာက္ေအာင္ပင္ မိမိအက်ိဳးမဖက္ သူတပါးေကာင္းက်ိဳး သက္သက္မွ်ျဖင့္ မေနမနားႀကိဳးစားကာ သာသနာျပဳေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ မိမိတို႔ ရဟန္းေတာ္မ်ားအေနနဲ႔ ဘုရားရွင္၏ တပည့္သာ၀က မ်ားပီသစြာ အမ်ားအက်ိဳး ရြက္သည္ပိုး၍ သာသနာျပဳရန္ အလြန္ပင္လိုအပ္လွပါသည္။

ယေန႔မိမိတို႕ျမန္မာနိုင္ေတာ္ရွိ ရဟန္း သံဃာေတာ္တို႕သည္ ေရွ႕ယခင္ေခတ္အခါက ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားနွင့္ နိႈင္းယွဥ္ႀကည့္မည္ဆိုပါက အလုပ္လုပ္ႀကေသာ (တနည္း) သာသနာ ျပဳရဟန္းေတာ္မ်ားမ်ားစြာ အားနည္းေနေသးသည္ကို ေတြ႕ရွိရပါသည္။အေရအတြက္ တိုးပြားလာေသာ္လည္း သာသနာျပဳလိုသည့္ အရည္အေသြးအရည့္အခ်င္းသာ သာသနာျပဳစိတ္ဓါတ္မ်ားမွာ ထိုးက်လို႕ေနပါသည္။ေရွ႕ေခတ္အခါက ဗန္ေမာ္ဆရာေတာ္၊ငါးခံုဆရာေတာ္၊ဆရာေတာ္ဦးဗုဒ္တုိ႔ သာမက လယ္တီဆရာေတာ္၊ မဟာစည္ဆရာေတာ္၊ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္၊ မဟာဂႏၶာရံုဆရာေတာ္ႏွင့္ ကမၻာ့သာသနာျပဳဆရာေတာ္မ်ား ျဖစ္ႀကတဲ့ ဆရာေတာ္ဦးအာဒိစၥ၊ဆရာေတာ္ဦးေသ႒ိလတို႕ကဲ့သို့ သာသနာျပဳ အာဇာနည္မ်ား မ်ားစြာေပၚထြန္းခဲ့ပါသည္။ ဒီဘက္ပိုင္းေခတ္မွာေတာ့ အျမင္က်ယ္ႀကေသာ အလုပ္လုပ္ခ်င္ႀကေသာ ရဟန္းပ်ိဳးေလးမ်ား တစ္စတစ္စ မ်ားျပားလာတာကို ၀မ္းသာဖြယ္ရာ ေတြ႕ျမင္ရ၍ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာေတာ္အတြက္ မ်ားစြာ အားျဖစ္ရပါတယ္။

ေထရ၀ါဒ ငါးႏိုင္ငံထဲတြင္ အင္အားနည္းပါးႀကေသာ လာအို၊ကေမၺာဒီးယား တို႕ကိုခ်န္ထား၍ ထိပ္ပိုင္း သံုးႏိုင္ျဖစ္တဲ့ ျမန္မာ၊ သီရိလကၤာ၊ ထိုင္း ႏိုင္ငံတို႔တြင္ သီရိလကၤာႏိုင္ငံသည္ သံဃာေတာ္ဦးေရ သံုးေသာင္း၀န္းက်င္သာ ရွိပါသည္၊ ထိုင္းႏိုင္ငံကေတာ့ တစ္သိန္းခြဲ ႏွစ္သိန္း၀န္းက်င္ရွိျပီး မိမိတို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံကေတာ့ သံဃာေတာ္ဦးေရ ေလးသိန္းေက်ာ္ငါးသိန္း ၀န္းက်င္အထိရွိပါတယ္။ဒါေပမဲ့ကမၻာကို ေထရ၀ါဒသာသနာျပန္႔ပြားေအာင္ သာသာနာျပဳႏိုင္တာကေတာ့ သံဃာအနည္းဆံုးျဖစ္တဲ့ သီရိလကၤာက နံပါတ္တစ္ျဖစ္ၿပီး၊ထိုင္းႏိုင္ငံက ဒုတိယျဖစ္ကာ၊ ေနာက္ဆံုးကေတာ့ မိမိတို႕ႏိုင္ငံပဲျဖစ္ပါတယ္။ကေမၺာဒီးယားႏိုင္ငံကေတာင္ ျမန္မာႏိုင္ငံကို မေက်ာ္ပဲသာေနမယ္ တန္းတူလိုက္၍ သာသနာျပဳႏိုင္ႀကပါသည္။
ထိုကဲသို႔ မိမိတို႔ေနာက္ေကာက္က်ေနတာဟာ ျမန္မာ့ရဟန္းေတာ္ေတြညံ့ႀကလို႕ မဟုတ္ပါဘူး။ ေထရ၀ါဒငါးႏိုင္ငံတြင္ မိမိတို႔ ျမန္မာရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ ပရိယတၱိစာေပ အႏိုင္နင္းဆံုး အတတ္ေျမာက္ဆံုး အေတာ္ဆံုးပင္ ျဖစ္ပါသည္။ထိုသို႕ပရိယတ္စာေပတြင္ အေတာ္ဆံုးျဖစ္ေပမည့္လည္း အဂၤလိပ္စာအစရွိသည့္ ဘာသႏၱရကမၻာသံုးစာေပမ်ား မတတ္ေျမာက္ႀကျခင္းႏွင့္ ျပင္ပဗဟုသုတအားနည္းျခင္း ေႀကာင့္ ယခုကဲ့သို႕ေနာက္ေကာက္က် က်န္ရစ္ခဲ့ျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ တရားေတာ္မ်ားသည္ သစ္လြင္ေခတ္မွီ၍ ေနပါေသာ္လည္း မိမိတို႔ႏိုင္ငံရွိ ထိပ္ပိုင္းသံဃာေတာ္မ်ား၏ ေခတ္ေနာက္က်မႈ အျမင္မက်ယ္မႈ ေရွ႕ရိုးဆန္မႈတို႕ ေခတ္ႏွင့္အညီ မေျပာင္လဲႏိုင္မႈမ်ားေႀကာင့္သာ ယခုကဲ့သို႕ ျဖစ္ေနျဖင့္ဟုဆိုလွ်င္ မွားမည္မဟုတ္ေပ။ ယခုအခါ ဗုဒၶဘာသာဆိုင္ရာ တကၠသိုလ္မ်ား ေပၚေပါက္လာသျဖင့္ အနည္းငယ္သာသနာျပဳလာႏိုင္သည္ ကို ၀မ္းေျမာက္ဖြယ္ရာ ေတြ႔ရွိရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့လည္း သံဃာေတာ္မ်ား၏ အေရအတြက္နွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ပါက တကၠသိုလ္အေရအတြက္သည္ အရမ္းပဲနည္းပါးေနပါေသးသည္။ ပရိယတၱိစာသင္တိုက္မ်ား မ်ားျပားလာ၍သာ ေတာ္ေသးပါတယ္။
ဒကာ ဒကာမတို႕ကလဲ တကယ္ဆင္းရဲ ႏြမ္းပါးႀကသည့္ ပရိယတၱိ၀န္ေဆာင္ စာသင္ တိုက္ေတြကို မ်ားစြာေထာက္ပ့ံ လႈဒါန္းသင့္လွပါတယ္။ 

မ်ားေသာအားျဖင့္ ကမၼ႒ာန္းရိပ္သာမ်ားတြင္ ေပါမ်ား ပိုလွ်ံသေလာက္ စာသင္တိုက္ သံဃာေတာ္တို႔မွာ ဆင္းရဲခ်ိဳ႔တဲ့ေနပါတယ္။ဒါေႀကာင့္ သာသနာ့ရဲ႕ အေျခခံအုပ္ျမစ္ျဖစ္တဲ့ ပရိယတၱိစာသင္တိုက္မ်ားကို အရွည္တည္တံ့ သာသာနာျပဳ ႏိုင္ေစရန္ လႈဒါန္းေထာက္ပန္႔ ႀကဘို႕ အလြန္ပင္ လိုအပ္လွပါသည္။
ပရိယတၱိစာသင္တိုက္မ်ားကို ေလ့လာႀကည့္ပါက သာသနာေတာ္ႀကီးအတြက္ အက်ိဳးမ်ား သည္မွာ မွန္ေသာ္လည္း ဒကာ ဒကာမတို႕အား ပရိယတၱိပညာ မေပးနိုင္သာေႀကာင့္ သံဃာေတာ္မ်ားအတြက္ သီးသန္႕ သာသာနာျပဳ႒ာနလိုသာ ျဖစ္ေနပါတယ္။ မိမိစာေပသင္ေနရာ သိရိလကၤာႏိုင္ငံတြင္ သံဃာေတာ္
မ်ားအတြက္သာမကပဲ လူပပုဂၢိဳလ္မ်ားအတြက္ပါ ` အာနႏၵာေကာလိပ္´ `ဗုဒၶဘာသာအမ်ိဳးသမီးေကာလိပ္' စသည့္ျဖင့္ ဖြင့္လွစ္ထားေပးသည့္အျပင္ တကၠသိုလ္တိုင္းတြင္လည္း `ဗုဒၶဘာသာေလ့လာေရး႒န´ဆိုျပီးထားရွိေပးပါတယ္။
တကၠသိုလ္အဆင့္ မေရာက္ခင္ မူႀကိဳ၊ မူလ၊ အလယ္၊အထက္တန္းမ်ားတြင္လည္း ဗုဒၶဘာသာတရားေတာ္မ်ားကို ျပ႒ာန္းျပီး မျဖစ္မေနသင္ႀကားေပးပါသည္။ ထို႕အျပင္ တနဂၤေႏြ ေက်ာင္းပိတ္ရက္မ်ားတြင္လည္း ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမ်ားတြင္ ဓမၼစကူး(လ္)သင္တန္းဆိုျပီး အစိုးရေက်ာင္းတက္သူတိုင္း
အတက္မေနရ တက္ႀကရပါတယ္။ ထို့ေႀကာင့္ သီရိလကၤာႏိုင္ငံသားတို႕သည္ ဆင္းရဲသားကအစ သမၼတအဆံုး ျပည္သူအားလံုးတို႕ဟာ ဘုန္ေတာ္ႀကီးေက်ာင္းထြက္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသူမ်ားျဖစ္ႀကသာေႀကာင့္ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားအား ေလးစားသည္၊ တန္ဖိုးထားသည္။
သမၼတသည္ မည့္သည့္အလုပ္ပဲ လုပ္လုပ္ အေရးႀကီးသည့္ အလုပ္မ်ားတြင္ သံဃာေတာ္တို႕၏ အႀကံဥာဏ္ၾသ၀ါဒကို ခံယူႀကရ၏ သံဃာေတာ္မ်ား သေဘာတူညီခ်က္မပါပဲ မည့္သည့္ဆံုးျဖတ္ခ်က္ မည့္သည့္လုပ္ငန္းမွ အခ်မွတ္ မလုပ္ေဆာင္ေပ ပါလီမာန္အမတ္အျဖစ္ ရဟန္းေတာ္မ်ားကိုတင္ေျမာက္ပင္ထားပါေသး၏။
ရဟန္းေတာ္တို႕သည္ သာသနာျပဳလုပ္ငန္းမ်ား ႏိုင္ငံေတာ္၏ ပညာေရး၊က်မၼာေရး စသည္တို႔ကို ေကာင္းစြာလမ္းညႊန္ ဆံုးမႏိုင္ႀကေသာေႀကာင္ ျပည္သူ ျပည္သားတိုု႕သည္ ရဟန္းသံဃာေတာ္တို႕၏ တန္းဘိုးကိုနာလည္းျပီး တန္ဘိုးထားေလးစားတတ္ လာႀကပါတယ္။ ဒကာဒကာမတို႕သည္ဘာသာေရးအေျခခံရွိထားျပီး ျဖစ္သည့္အတြက္ မိမိဘာသာရဲ႕ တန္ဘိုးကို သိရွိနားလည္သြားသည့္အတြက္ေႀကာင့္ ဘာသာေျပာင္သြားတာဆိုတာ မရွိသေလာက္ ရွားသြားပါ တယ္။
ထို႔သီရိလကၤာႏိုင္ငံကဲ့သို႔ မိမိတို႔ႏိုင္ငံတြင္လည္း အတန္းေက်ာင္းမ်ားစြာ ဗုဒၶစာေပ မ်ားကို ျပ႒ာန္ေပးႏိုင္ရန္ အစိုုးရတာ၀န္ရွိသူမ်ားႏွင့္ ဆရာေတာ္သံဃာေတာ္ အရွင္ျမတ္မ်ားအေနျဖင့္ ႀကိဳးစားေဆာင္ရြက္သင့္ပါသည္။
သီရိလကၤာ သံဃာေတာ္ အရွင္သူျမတ္အမ်ားစုဟာ မူလတန္း၊အလယ္တန္း အထက္တန္းနွင့္ တကၠသိုလ္မ်ားမွာ ေက်ာင္းဆရာမ်ားအျဖစ္ အလုပ္လုပ္ျပီး သာသနာျပဳေနႀကပါတယ္။ တနည္းဆိုရေသာ္ ဘာသာေရးတစ္ခုတည္းသာမက ပညားေရးအခန္းက႑မွာ ဦးေဆာင္ျပဳ၍ သာသနာျပဳေနႀကျခင္း ျဖစ္ပါသည္၊ ”ေလာကတၳစရိယညာတတၳစရိယ’’ ဆိုသည့္အတိုင္း မိမိရဲ့လူမ်ိဳးတိုးတက္ေအာင္ စီးပြားေရး၊လူမႈေရးဘာသာေရး ကိုလမ္းျပေပးတာဟာလည္း ဘုရားရဲ႔ အလိုေတာ္က် သာသနာျပဳေနႀကျခင္းပင္ ျဖစ္ပါတယ္။
ဗုဒၶသာသာနာေတာ္ ႀကီးျပန္႔ပြားဘို႔ရန္အတြက္ သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္တို႕အေပၚတြင္သာ တာ၀န္္ရွိမွီတည္ေနတာမဟုတ္ပဲ တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ မင္းလုပ္သည့္ အစိုးရတာ၀န္ရွိသူမ်ားအေပၚ၌လည္း အမ်ားႀကီးမွီတည္ေနပါသည္။အိႏၵိယႏိုင္ငံ၏ သာသနာေတာ္သမိုင္းကို ေလ့လာအကဲခတ္ ႀကည့္မည္ဆိုပါက ေတြ႔ရွိသိျမင္ႏိုင္ပါတယ္။အာဏာပိုင္အစိုးရမင္းသည္ ဗုဒၶဘာသာကို ၾကည္ညိဳေသာသနာျပဳမင္းျဖစ္ပါက သာသနာေတာ္ ေနလိုလလို တိုးတက္စည္ပင္ျပန္႔ပြာ၍ အာဏာပိုင္အစိုးရမင္းသည္ တျခားဘာသာျခားျဖစ္ေနပါက သာသာနာေတာ္ဆုတ္ယုတ္သြားသည္ကို ေတြ႔ရွိရမွာျဖစ္ပါသည္။
အာဏာပိုင္အစိုးရမင္းသည္ ဘာသာျခားျဖစ္ေသာေႀကာင့္ ဗုဒၶသာသာနာေတာ္ကို နွိပ္ကြပ္ခဲ့ေသာ္လည္း အိႏၵိယေျမမွ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ႀကီးသည္ လံုး၀ေပ်ာက္ကြယ္မခဲ့ေပ အဘယ့္ေႀကာင့္ဆိုေသာ္ ထိုေခတ္အခါက အိႏၵိျပည္၏ ပညာေရးမွာ ဗုဒၶဘာသာရဟန္းသံဃာမ်ား၏ လက္ထဲတြင္ ရွိေနေသာေႀကာင့္ပင္ျဖစ္၏၊
အိႏၵိိယႏိုင္ငံ၏ သာသာကြယ္ေႀကာင္း အဓိကအေႀကာင္းအရင္းအရင္းမွာ ရဟန္းသံဃာေတာ္တို႕သည္ သာသာနာျပဳ လုပ္ငန္းမ်ားကို မလုပ္ေဆာင္ေတာ့ပဲ လာဘ္လာဘ ေနာက္ကိုလိုက္ျပီး ဓါတ္ နတ္စသည့္္ေတြကို ၀ိဇၨာအတတ္,ေမွာ္အတတ္မ်ားကို လိုက္စားလာျခင္ႏွင့္ မူဆလင္တို႔၏ ဗုဒၶဘာသာရဟန္းေတာ္မ်ားႏွင့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔အား ရက္စက္စြာ သတ္ျဖတ္မႈေႀကာင့္ အိႏၵိယႏိုင္ငံအတြင္းဗုဒၶသာသာနာေတာ္အျမစ္ျပတ္ဆုတ္ယုတ္သြားျခင္းပင္ျဖစ္ပါသည္။

ထို႕ေႀကာင့္သာသာနာေတာ္ႀကီးတိုးတက္စည္ပင္ျပန္႕ပြားရန္အတြက္ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား၏ သာသနာျပဳအခန္းက႑ အေရးပါသကဲ့သို႕ တိုင္ျပည္အုပ္ခ်ဳပ္သူတို႕၏ အေထာက္အပန္႔ခ်ီးေျမာက္မႈလည္း မ်ားစြာအေရးပါလွပါသည္။ ဆရာ, ဒကာလက္တြဲ၍ အမ်ိဳး, ဘာသာ, သာသာနာေတာ္အက်ိဳးအတြက္ လက္တြဲေဆာင္ရြက္သြားဖို႔ရာ
အလြန္အေရးႀကီးလွပါေပသည္။

အခ်ိဳ႕ေသာရဟန္းေတာ္တို႕သည္ သာသနာျပဳလုပ္ငန္းမ်ားအား လုပ္ေဆာင္ခ်င္ေပမည့္လည္း အခြင့္မသာေသာေႀကာင့္ တန္ဘိုးရွိသည့္ အခ်ိန္မ်ားႏွင့္ ႀကိဳးစားရွာေဖြသင္ႀကားထားေသာ အရည္အခ်င္း၊ပညာရပ္တို႔သည္ အလဟႆျဖစ္သြားႀကပါသည္။ ထို႕ေႀကာင့္ ပညာျပည့္၀ႀကေသာ ရဟန္းေတာ္တို႔အား သာသာနာျပဳ ႏိုင္ေစရန္အတြက္ သံဃာ့ဘက္မွ တာ၀န္ရွိဆရာေတာ္မ်ားႏွင့္ အစိုးရဘက္မွ တာ၀န္ရွိ ဒကာတို႔အေနနဲ႔ သံဃာေတာ္မ်ား သာသနာျပဳႏိုင္ေရးအတြက္ သာသနာျပဳအခြင့္အလမ္းမ်ားကို ဖန္တီးေပးသင့္လွပါသည္။ ထိုကဲ့သို႔ သာသနာျပဳအခြင့္အလမ္းမ်ား ဖန္တီးေပးပါက အလုပ္မလုပ္ခ်င္ေသာ ရဟန္းေတာ္တို႔သည္လည္း ထိုသာသနာျပဳလုပ္ငန္းမ်ားကို လုပ္ရင္လုပ္ရင္းျဖင့္ပင္ လုပ္ငန္းမွာေပ်ာ္ေမြ႔သြားျပီး ဘာသာ၊ သာသနာ နွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ပါ မ်ားစြာအေထာက္အကူ ျဖစ္ေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ထိုကဲ႔သို႕သာသနာျပဳ အခြင့္အလမ္းမ်ားဖန္တီးရာတြင္ စာခ်ဘက္အားသန္သည့္ အရွင္ျမတ္တို႔ကို စာခ်ေစျခင္း၊ တရားေဟာ တရားျပ အားသန္သည့္အရွင္တို႔အား တရားေဟာ တရားျပေစျခင္းအျပင္ တျခားေသာ ပရဟိတ က်မၼာေရး၊ပညာေရးစသည့္ျဖင့္ အားသန္သည့္ သံဃာေတာ္တို႕ကိုလည္း အားသန္ရာကိုျပဳလုပ္ သာသနာျပဳ အခြင့့္္အလမ္းကို ဖန္းတီးေပးသင့္ပါ သည္။ထိုကဲ့သို႔ ျပဳလုပ္မေပးႀကသျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဗုဒၶသာသနာေတာ္တြင္ သံဃာေတာ္ဦး ေရမ်ားသေလာက္ ခရီးမတြင္ျဖစ္ေနျခင္းမွာ ၎အခ်က္သည္လည္း အဓိကက်ေနပါသည္။ 

ထိုကဲ႔သို႔ ဖန္တီးေပးျခင္းျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္တြင္လည္း ၀န္းထမ္းအေရးအတြက္ႏွင့္ထိုထမ္းတို႕အားေပးရသည့္အခေႀကးေငြမ်ားသက္သာလာမည့္အျပင္ထို၀န္ထမ္းတို႕အားအျခား ေသာ အပ္အပ္ေသာေနရာမ်ားအား ခန္႔ထားပါက တိုင္းျပည္အတြက္ မ်ားစြာအက်ိဳးျပဳမည္မွာ ဧကန္မုခ်ပင္ျဖစ္ပါသည္။

သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာႏွင့္ျပည့္စံုေသာ သံဃာေတာ္အရွင္မ်ားသည္ မိမိတို႔ႏိုင္ငံ၀ယ္ ေရတြက္လို႔မရႏိုင္ေအာင္ မ်ားျပားပါေသာ္လည္း ထိုကဲ့သို႔ သာသနာျပဳအခြင့္အလမ္းမရႀကသျဖင့္ လုပ္ခ်င္သေလာက္ လုပ္သင့္သေလာက္ အမ်ိဳး ဘာသာ, သာသနာေတာ္အတြက္ မလုပ္လိုက္ရပဲ ဘ၀နိဂံုးခ်ဳပ္သြားႀကသည္မွာ သာသာနာႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ မ်ားစြာနစ္နာလွပါသည္။
ေနာင္ေတာ္ေက်ာင္းထိုင္၊ ေက်ာင္းပိုင္ ဆရာေတာ္မ်ားအေနႏွင့္လည္း မိမိတို႕၏ ေက်ာင္းတိုက္ကို တပ္မက္မေနပဲ ညီေတာ္သံဃာေတာ္မ်ားအား မွ်ေ၀၍ အတူတကြ သာသနာျပဳလုပ္ငန္းကို ညီညြတ္စြာ ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္သင့္ပါသည္။ရန္ကုန္ မႏၱေလးအစရွိသည့္ ေက်ာင္းတိုက္မ်ားတြင္ နာမည္ႀကီး စာသင္တိုက္ႀကီးမ်ားမွ လြဲ၍ ေက်ာင္းတိုက္အေတာ္မ်ားမ်ားတြင္ သံဃာေတာ္မ်ားအား လက္မခံပဲ မိမိတို႔ႏွင့္ ေဆြမ်ိဳးနီးစပ္သည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအားသာလွ်င္ လက္ခံထားႀကပါသည္။ သင္တန္းတက္၊ေစ်း၀ယ္၊ ေဆးရံုတက္ စသည္ျဖင့္ လာေရာက္ႀကသည့္ ဧည့္သည္မ်ားအား လက္ခံျပီး ထိုဧည့္သည္မ်ားမွ တည္းခိုးခအျဖစ္ လႈဒါန္းသည့္ လာတ္လာဘကို မက္ေမာတြယ္တာေနႀကပါသည္။
ထိုဧည့္သည္မ်ားကို လက္မခံရဟု ဆိုလိုျခင္းမဟုတ္ပါ။ နယ္ေ၀းမွ ေစး၀ယ္ျခင္း၊ေဆးကုျခင္းစေသာ အေၾကာင္းႀကီးငယ္ျဖင့္ ျမိဳ႕သို႔ေရာက္လာသူမ်ားမွ အေျခအေနအရ တည္းခိုရန္ ေနရာ အခက္ေတြ႔သည့္အခါတြင္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမ်ားအား တည္းခိုးရမွာပင္ျဖစ္ပါသည္။ ထိုကဲ့သို႔ ေဆးကျုခင္းစသည့္ တစ္ခဏတာ တည္းခိုေနျခင္းမ်ိဳးမဟုတ္ပဲ အစဥ္ထာ၀ရအိမ္ကဲ့သို႔ ေနထိုင္ေနႀကသည္မွာ လံုး၀မသင့္ေတာ္ေပ။မိမိသည္ ဗုဒၶတကၠသိုလ္(ရန္ကုန္)သို႔ တက္ေရာက္ပညာသင္ယူရန္အတြက္ ရန္ကုန္ျမိဳ႕တြင္ ကားျဖင့္ လွည့္လည္၍ ေက်ာင္းမ်ားလိုက္ေလွ်ာက္ဖူးပါသည္၊ ေက်ာင္းေပါင္း ၂၀-ေက်ာ္သာေလွ်ာက္လိုက္ရတယ္ တစ္ေက်ာင္းမွ လက္မခံေပ “ငါတို႔ေက်ာင္းက ေနရာလြတ္မရွိေတာ့’’ဟုသာေျပာႀကပါတယ္။ေနရာလြတ္မရွိဟုသာလို႔သာေျပာတယ္ေက်ာင္းတိုက္တစ္တိုက္လံုးမွ သံဃာ ၅-ပါးပင္မျပည့္ႀကပါ ထိုရွိသည့္ သံဃာမ်ားမွာလည္း ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္ႏွင့္ ေဆြမ်ိဳးနီးစပ္ေတာ္သူမ်ားသာ ျဖစ္ႀကပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ မိမိ၏သားေတာ္ အရွင္ရာဟုလာ၊ ညီေတာ္အရွင္အာနႏၵာႏွင့္ တျခားေသာ ေဆြေတာ္မ်ိဳးေတာ္တို႔အား လက္၀ဲရံ၊ လက္ယာရံ စသည့္ မဟာသာ၀ကအဂၢသာ၀ကစသည့္ ရာထူးမ်ားမေပးပဲ အမွန္တကယ္အရည္အခ်င္ႏွင့္ ျပည့္စံု၍သာသနာျပဳႏိုင္ႀကမည့္ အရွင္သာရိပုတၱရာ၊အရွင္ေမာဂၢလာန္စသည့္ သာ၀ကတို႔အားသာလွ်င္ လက္ယာရံ၊လက္၀ဲရံစသည့္တို႔ကို ေပးေတာ္မူထားသည္ကိုေထာက္ဆ၍ ဘုရားရွင္၏ တပည့္သားပီသစြာျဖင့္ ဘုရားရွင္ကဲ့သို႔ သာသနာျပဳႏိုင္သည့္ အရည္အခ်င္းႏွင့္ စိတ္ထားရွိႀကသည့္ သံဃာေတာ္မ်ားအားသာ ေနရာေပးသင့္ပါတယ္။ ထိုေက်ာင္းတိုက္မ်ားသည္ သံဃာမရွိေပမည့္လည္း လူပဂၢိဳလ္မ်ားကေတာ့ မနည္းလွေပ။ တခ်ိဳ႕ဆိုလွ်င္ အိမ္ေထာင္သားေမြးပင္ ျပဳလုပ္ေနႀကပါသည္။
ထိုကဲ့သို႔ အျဖစ္မ်ိဳး မိမိတစ္ပါးတည္း ေတြ႔ႀကံဳရသည္မဟုတ္ေပ မိမိသူငယ္ခ်င္း သံဃာေတာ္မ်ားလည္း ေက်ာင္ေနရာ အခက္အ ခဲေတြ႔ႀကံဳရေႀကာင္း သိရွိပါသည္။ တခ်ိဳ႕သံဃာေတာ္မ်ားဆိုလွ်င္ သာသနာစိတ္စာစိတ္ရွိပါလွ်က္ ေနထိုင္စရာေက်ာင္း ရွာမရေသာ ေႀကာင့္ ေတာရပ္ရြာသို႔ ျပန္သြားရျပီး ပညာသင္ရန္ အခြင့္အလမ္းမ်ား ဆံုးရံႈးသြားသည့္အတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ သာသာနာေတာ္အတြက္ မ်ားစြာ နစ္နာလွပါတယ္။

ထို႔ေႀကာင့့္ေက်ာင္းထိုင္၊ ေက်ာင္းပိုင္ဆရာေတာ္မ်ားအေနႏွင့္ ဘာသာစိတ္ သာသာနာစိတ္ေလးထားၿပီး ပညာသင္ ညိီေတာ္သံဃာေတာ္တို႔အား မိမိေက်ာင္းတိုက္တြင္ လက္ခံျပီး ေပ်ာ္ရႊင္စည္းလံုးစြာႏွင့္ လက္တြဲကာ သာသနာျပဳသင့္လွပါသည္။ေက်းလက္ေဒသတို႔တြင္လည္း သာာသနာျပဳလုပ္ငန္းမ်ားမွာ လြန္စြာအားနည္းသြားသည္ကို ေတြ႔ရွိရပါသည္။ မိမိတို႔ငယ္စဥ္အခါက ေက်းရြာဘုန္းေတာ္ႀကီးတစ္ေက်ာင္းလွ်င္ ကိုရင္ေက်ာင္းသား တစ္ရာေက်ာ္အနည္းဆံုး ရွိပါေသာ္လည္း ယခုအခ်ိန္တြင္မူ ဆြမ္းခံျခင္းစသည့္ ေ၀ယ်ာ၀စၥမ်ားျပဳလုပ္ေပးမည့္ ေက်ာင္းသား သံုးေလးေယာက္ကိုပင္ မနည္းေခ်ာ့ေမြးထားေနရပါသည္။ ေက်ာင္းတြင္ ေက်ာင္သားမရွိက ကိုရင္လည္းမရွိႏိုင္ေပ ကိုရင္မရွိလွ်င္ ရဟန္းသံဃာမ်ားမွာ ဘယ္လို႔မွ မရွိႏိုင္ေတာ့ပါ။

ေနာင္ႏွစ္ေပါင္းတစ္ရာအတြင္း သာသာနာ့မ်ိဳးဆက္အတြက္ ရင္ေလးစရာပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ရဟန္းသံဃာ အေတာ္မ်ားမ်ားသည္ သာသနာျပဳလုပ္ငန္းမ်ားအား ေကာင္းစြာ မလုပ္ေဆာင္ႀကေတာ့ပဲ ေအးေအးေဆးေဆး ေနႀကဦးမည္ဆိုပါက ေခတ္လူငယ္မ်ားမွ ထိုသံဃာေတာ္မ်ားေႀကာင့္ တိုင္ျပည္တိုးတက္ေရး ေႏွးေကြးေနျခင္းျခင္း၏ဟု အျပစ္ျမင္ လာႏိုင္စရာရွိပါသည္။
တစ္ျခားဘာသာ၀င္မ်ားက သူတို႔ဘာသာျပန္႔ပြားေရးအတြက္ ေတာေရာျမိဳ႕ပါ မစြမ္းကုန္ႀကိဳးစားေနႀကခ်ိန္တြင္ မိမိတို႔ ရဟန္းေတာ္မ်ားအေနႏွင့္ မသိလိုက္ မသိဖာသာေန ေနႀကဦးမည္ဆိုပါက ဗုဒၶ၏တရားေတာ္မ်ားသည္ မည္မွ်ပင္ မွန္ကန္မွန္ကန္ မည္မွ်ပင္အႏွစ္သာရျဖည့္စံုေနပါေစ ဗုဒၶ၏ တရားေတာ္ျမတ္တို႔ရဲ႔ တန္ဘိုးကို ဒကာဒကာမတို႔ သိရွိ္နားလည္ျခင္း တန္ဖိုးထားျခင္းမရွိေတာ့ပါက ေနာင္ႏွစ္ေပါင္းအနည္းငယ္အတြင္းမွာ ဘာသာျခားတို႔၏ ၀ါးမ်ိဳးျခင္းကို မလြဲမေသြ ခံသြားရႏိုင္ပါသည္။အခ်ိဳ႕ေသာရဟန္းေတာ္တို႔သည္ မိမိတို႔၏ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာအား လူမ်ိဳးျခား ဘာသာျခားတို႔မွ စီမံကိန္းဆြဲ၍ အႏိုင္က်င့္၀ါးမ်ိဳေနမႈကို ကိေလကင္းကြာ ရဟႏၱာႀကီးမ်ားႏွယ္ ေမတၱာရွင္မ်ားအလား ေနႏိုင္ေတာ္မူႀကေပမည့္ မိမိတို႔သံဃာေတာ္အခ်င္းခ်င္း မေကာင္းေႀကာင္း ကဲ့ရဲ႕ျပစ္တင္ရႈံ႕ခ်ရမည္ဆိုပါက ေရွ႕ဆံုးကေန၍ ရဲရင့္စြာကဲရဲ႕ျပစ္တင္ေနႀကသည္ကို ၀မ္းနည္း ဖြယ္ရာ ေတြ႕ျမင္ရေနရပါတယ္။
သံဃာေတာ္အခ်ိဳ႕သည္ တပည့္ဒကာ၊ ဒကာမတို႔အား ဘာသာေရး လူမႈေရး ပညာေရး စီးပြားေရးစသည့္ သာသနာျပဳလုပ္ငန္းမ်ား မလုပ္ေဆာင္ႀကသျဖင့္ လာဘ္လာဘအတြက္ ဒကာဒကာမတို႔အား ရဟန္း၏သိကၡာတရားကိုမွ မေထာက္ေတာ့ပဲ မ်က္ႏွာခ်ိဳေသြးျပီး ေနႀကရပါသည္။ "ဆရာ ဒကာမွသည္ ဒကာဆရာ"သို႔ ေရာက္ရွိသြားသည္ကိုလည္း ေတြ႔ျမင္ ႀကားသိေနရပါသည္။အေမရိကန္ျပည္ေထာင္္စုတြင္ သာသနာျပဳေတာ္မူေနသည့္ ဆရာေတာ္ဘဒၵႏၱ၀ိမလမွ ၾသ၀ါဒေလးတစ္ခုအား ေပးဖူးပါသည္။ ထိုႀသ၀ါဒသည္ မိိမိသာမကပဲ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား အားလံုးအတြက္ အလြန္ပင္အဖိုးတန္လွပါသည္၊ ထိုႀသ၀ါဒေလးကေတာ့ ”ဦးဇင္းေရ……ရဟန္းဆိုတာ မဟုတ္တာလုပ္ရမွာကို္ ရွက္တတ္ရမယ္၊ လာဘ္လာဘ ေနာက္မလိုက္မိေအာင္ ရွက္တတ္ရမယ္၊ ေနာက္… သိကၡာတရားရွိရမယ္ ၊ ရဟန္းဆိုတဲ့ မာနလဲရွိရမည္ လတ္လာဘအတြက္ ရဟန္သိကၡာ အက်မခံဘူးဆိုတဲ့ မာနေပါ့၊ ပညာ၊ သီလ၊ စရဏေတြ ရွိရမယ္ ဒါမွရဟန္းဟာ ရဟန္းႏွင့္တူမယ္’’ ထိုႀသ၀ါဒေလးသည္ တိုေပမည့္လည္း အမ်ိဳး, ဘာသာ, သာသနာအတြက္ အလုပ္လုပ္ႀကမည့္ တနည္း သာသနာျပဳႀကမည့့္ ညီိေတာ္ ေနာင္ေတာ္တို႔အတြက္ မျဖစ္မေန လိုအပ္တဲ့တရားေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ထိုတရားတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုမွသာလွ်င္ အမ်ားႏွင့္ မိမိကိုယ္တိုင္ႀကည္ညိဳ၍ သာသာနာျပဳခရီးကို ေအာင္ျမင္စြာ ေလွ်ာက္လွမ္ႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ထို႔ေႀကာင့္ ညီေတာ္ေနာင္ေတာ္ သံဃာေတာ္မ်ားအားလံုးတို႔အေနႏွင့္ အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာေတာ္ႀကီး တိုးတက္ႀကီးပြားေစရန္အတြက္ ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ ၀ါသနာပါရာ အရည္အခ်င္းမ်ား ျပည့္မီေအာင္ႀကိဳးစား၍ ဆရာဒကာ လက္တြဲညီညာ စည္းလံုးေပ်ာ္ရႊင္စြာျဖင့္ အတူတကြ သာသာနာျပဳႏိုင္ႀကပါေစလို႔ ဆုေတာင္းရင္း နိဂံုးခ်ဳပ္လိုက္ ရပါေပေတာ့သတည္း။ ။


(သီရိလကၤာေရာက္ ျမန္မာေက်ာင္းသာရဟန္းေတာ္မ်ား စုစည္းထုတ္ေ၀သည့္ ‘လကၤာတမန္ မဂၢဇင္း တြင္ပါရွိေသာ ေဆာင္းပါး)
Shared from ဓမၼစာေပမ်ား (FB)

No comments:

Post a Comment