ဘ၀ကို တန္ဖိုးရွိရွိေနႏိုင္ဖုိ႔ ‘အဆံုးမသတ္ႏိုင္တဲ့ အလုပ္ေတြ မလုပ္မွ ျဖစ္ေတာ့မယ္’။
တရားနာပရိသတ္ေတြ ပေဟဠိဆန္တဲ့ စကားေတြ ထပ္ခါထပ္ခါေျပာေနပါေပါ့လားလို႔ ေတြးမ်ား ေတြးေနၾကၿပီလား။ အဆံုးမသတ္ႏိုင္တဲ့ အလုပ္ေတြ မလုပ္
မွ ေတာ္ေတာ့မယ္ဆိုတာ ဘာကို ေျပာတာလဲ...။
ဘ၀နဲ႔ ရင္းၿပီး ရလာတဲ့ အသိဉာဏ္ေလး တစ္ခုပါ။ ဘုရားေဟာထဲမွာလည္း ရွိပါတယ္ေနာ္၊ အသံုးအႏႈန္းမတူေပမယ့္ မလုပ္ေစခ်င္တာေတာ့တူတယ္။
တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ ကဲ့ရဲ႕ၾကတာ အဆံုးသတ္ႏိုင္ပါ့မလား၊ အဆံုးမသတ္ႏိုင္ဘူးေနာ္။ အဲဒီအမႈေတြကို အဆံုးသတ္ေတာ့မွ ေတာ္လိမ့္မယ္။ ဒါမွ ဘ၀ကို တန္ဖိုးရွိရွိ ေနခြင့္ရမယ္။
ပုထုဇဥ္ လူသားေတြ ဘယ္သူ ျပည့္စံုသလဲ၊ ဘယ္သူမွ မျပည့္စံုဘူးေနာ္။ ကဲ့ရဲ႕သူေရာ ျပည့္စံုလား၊ မျပည့္စံုဘူး။
ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ေယာက္ကို လွမ္းၾကည့္လိုက္၊ အားနည္းခ်က္ တစ္ခုခုကိုေတြ႕စျမဲပဲေနာ္။ ပုဂၢိဳလ္ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ကို ၾကည့္မလဲ ၾကည့္သေလာက္ အားနည္းခ်က္ေတြ ေတြ႕မွာပဲ။ ဟုိပုဂၢိဳလ္ၾကည့္ ဒီပုဂၢိဳလ္ၾကည့္တဲ့ အမႈဟာ အဆံုးသတ္ႏိုင္မယ့္ အမႈေတြ မဟုတ္ဘူး။ ဟုိပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ မေကာင္းေၾကာင္း, ဒီပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ မေကာင္းေၾကာင္း ကဲ့ရဲ႕ၿပီးေျပာဆိုတာေရာ အဆံုးသတ္ႏိုင္ပါ့မလား၊ ဘယ္ေတာ့မွ အဆံုးမ
သတ္ႏိုင္ဘူးေနာ္။
ဘ၀ကို တန္ဖိုးရွိရွိ အခ်ိန္ေတြကို တန္ဖိုးရွိရွိ အသံုးခ်ခ်င္တယ္ ကုန္ဆံုးခြင့္ ေပးခ်င္တယ္ဆိုရင္ အဲဒီ အဆံုးမသတ္ႏိုင္တဲ့ အလုပ္ေတြကို မလုပ္မွ ျဖစ္မယ္။ ဒီလိုအဆံုးမသတ္ႏိုင္တဲ့ အလုပ္ေတြကို လုပ္ျခင္းဆုိတာ တန္ဖိုးရွိတဲ့ အခ်ိန္ေတြကို သက္သက္
မဲ့ ျဖဳန္းတီးေနတာနဲ႔ သိပ္တူတယ္။ မိမိမွာ တျခား တန္ဖိုးရွိတဲ့ အလုပ္ လုပ္စရာမရွိဘူးလို႔ ေျပာေနတာနဲ႔လည္း သိပ္တူပါတယ္။
အားလံုး မျပည့္စံုပါဘူး၊ မၾကည့္ပါနဲ႔။ ၾကည့္ရင္ ေျပာျဖစ္တယ္၊ ဒီလိုဆိုရင္ မၾကည့္နဲ႔ေတာ့။ ၾကည့္မိလိုက္လို႔ ေတြ႕တယ္ဆိုရင္လည္း ေျပာမေနနဲ႔ေတာ့၊ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ...၊
အဲဒီလို ေျပာလိုက္လို႔ ငါ ေကာင္းသြားသလား၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုေလးစားႏိုင္သလား၊ မေလးစားႏိုင္ဘူးေနာ္။ သူတစ္ပါးကို ကဲ့ရဲ႕တဲ့ပုဂၢိဳလ္ ကဲ့ရဲ႕ၿပီးသြားရင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ျပန္ေမးၾကည့္လို႔ရတယ္၊ ကုိယ့္ကိုယ္ကို မေလးစားႏိုင္ဘူးေနာ္။
ငါ့ကိုယ္ငါ မေလးစားႏိုင္တဲ့အလုပ္ကို ခြင့္ျပဳတယ္ဆိုတာ တန္ဖိုးရွိရွိ ဘ၀ကို မေနတဲ့ပုဂၢိဳလ္ဘဲလို႔ ေျပာေနတာပါ။ ဒီလိုဆိုရင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို မေလးစားႏိုင္တဲ့ အဆံုးမသတ္ႏိုင္တဲ့ အလုပ္ကို မလုပ္ေတာ့ဘူး၊ ဒီလို ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ် လုပ္ေဆာင္ဖို႔ လိုတယ္။ ဒါ သိပ္အေရးႀကီးပါတယ္။
ဘုန္းႀကီးတို႔လည္း ကဲ့ရဲ႕တဲ့ အလုပ္ေတြ ဘ၀မွာ ထိုက္သည့္အားေလ်ာ္စြာ လုပ္ခဲ့ဖူးတယ္။ လုပ္ခဲ့ဖူးတဲ့ အလုပ္ေတြကို ျပန္သံုးသပ္ၾကည့္တယ္။ သာသနာေတာ္ကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးတဲ့အတြက္ သာသနာေတာ္အတြင္းမွာ ပံုမက် ပန္းမက် ေနထိုင္ၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကို ေတြ႕ရတဲ့အခါ ကိုယ္နဲ႔ သဘာဂ ျဖစ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြနဲ႔ ဒီအေၾကာင္းကို ေဆြးေႏြးျဖစ္ၾက ေျပာျဖစ္ၾကတယ္။ ဘယ္လုိ လုပ္ၾကမလဲ ဘယ္လို
ေျဖရွင္းၾကမလဲ ဘယ္လို ကိုင္တြယ္ၾကမလဲေပါ့၊ ဒီလုိ လုပ္ခဲ့တာပါ။ ေျပာဖို႔လိုတဲ့အရာေတြလို႔ေတာ့ ေျပာႏိုင္တယ္ေနာ္။
ဒါေပမယ့္ ဒီအမႈေတြလည္း အဆံုးမသတ္ဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ၊ ရဟန္းေဘာင္ထဲမွာလည္း ျပည့္၀တဲ့ ရဟန္းေတာ္ေတြ ရွိသလို မျပည့္၀တဲ့ ရဟန္းေတာ္ေတြ ရွိတယ္။ သီလ ျမတ္ႏိုးတဲ့ ရဟန္းေတာ္ေတြရွိသလို သီလ မျမတ္ႏိုးတဲ့ ရဟန္းေတာ္
ေတြလည္း ရွိေနၾကတယ္။ အက်င့္၌ ျပည့္စံုတဲ့ ရဟန္းေတာ္ေတြ ရွိေနၾကသလို အက်င့္၌ မျပည့္စံုတဲ့ရဟန္းေတာ္ေတြလည္း ရွိေနၾကတယ္။
ဒီလို ရွိေနေတာ့ ဒါေတြကို ေျပာေနရင္လည္း အဆံုးသတ္မွာ မဟုတ္ဘူး။ အဆံုးမသတ္ႏိုင္တဲ့ ဒီအလုပ္ေတြကို ထပ္ခါထပ္ခါ ျပဳေနရင္ ကိုယ့္ရဲ႕ တန္ဖိုးရွိတဲ့ အခ်ိန္ေတြ ကုန္ဆံုးသြားတယ္ေနာ္၊ တန္ဖိုးရွိတဲ့အခ်ိန္ေတြ အခ်ည္းႏွီး ျဖစ္သြားတယ္။
ဒီလို စိတ္ထဲ ျဖစ္လာတယ္။ ငါ့ဘ၀ရဲ႕ အခ်ိန္ေတြကို ဒီနည္းနဲ႔ေတာ့ ကုန္ဆံုးခြင့္မေပးခ်င္ဘူး။ အဆံုးမသတ္ႏိုင္တဲ့ ကဲ့ရဲ႕ျခင္းကို မလုပ္ေတာ့ဘူး ဒီလို ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်မိတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ...၊
ဘ၀ကို တန္ဖိုးရွိရွိ ေနခ်င္တယ္ကိုး၊ မလိုအပ္ရင္ ဘယ္သူ႕နဲ႔မွ စကားမေျပာခ်င္ဘူး၊ အခ်ိန္ေတြ အခ်ည္းႏွီး ကုန္ဆံုးတယ္။
သို႔ေသာ္ ‘ဓမၼ’ ထြန္းကားဖို႔ ‘အဓမၼ’ မထြန္းကားဖို႔ ‘ဓမၼ’ဘက္ေတာ္သားေတြ အားရွိမယ္ဆိုရင္ ‘ဓမၼ’အတြက္ အလုပ္ လုပ္မယ္။ ေျပာဖို႔လိုရင္ ေျပာမယ္။ ‘အဓမၼ’ ေတြ သိပ္အားေကာင္းေနၿပီဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ့္လမ္းကိုယ္ေရြးမယ္။
အရွင္ေရဝတ
ဖားေအာက္ေတာရ
(တန္ဖိုးရွိရွိေနမယ္ မွ)
Buddhavasa Tiloka
No comments:
Post a Comment