Wednesday, December 25, 2013

မလံု႔တလံုေခတ္


ဥပေဒမရွိတဲ့အၾကည့္ေတြကပဲ လုိရာအာရုံဖက္ကို တြန္းႏွင္ခဲ့
ေလသလား။ ဣေျႏၵမဲ့ေနတဲ့မ်က္လံုးအစံုက မလံု႔တလံုျမင္ကြင္း ရဲ႕
ညိဳ႕ငင္ရာစက္ကြင္းဆီသုိ႔ ဦးတည္လ်က္ မ်က္ေတာင္ခတ္ရ မွာကိုပင္ ႏွေျမာေနမိသလုိ။
မလံု႔တလံုအလွက ပုိၿပီးကဗ်ာဆန္ ေနေရာ့သလား။ အၾကည့္ေတြ
အားလံုးက အဲဒီမလံု႔ တလံုျမင္ ကြင္းဆီမွာ ေရာက္ေနၾကတယ္။
တစ္ခ်ဳိ႕က မသိမသာခုိးေၾကာင္ ခုိး၀ွက္နဲ႔။ တစ္ခ်ဳိ႕က ေသခ်ာတဲ့ တမင္တကာအၾကည့္နဲ႔။

မ်က္ေမွာက္ေခတ္မွာ အားလံုးမလံု႔တလံုျဖစ္ေနၾကၿပီေလ။ အစကေတာ့ ရုပ္ရွင္ေတြထဲမွာ မလံု႔တလံု၊ ေနာက္ေတာ့ရပ္ကြက္ေတြမွာ၊ ေစ်းေတြမွာ၊
လမ္းေတြမွာ၊ စူပါမားကက္ေတြမွာ၊ ၿမိဳ႕ေတြ၊ နယ္ေတြ၊ ေတာရြာေတြမွာ မလံု႔တလံုေတြျဖစ္ကုန္ၿပီ။ ခုေတာ့ တန္းေက်ာင္းေတြ၊
ဘုရားေက်ာင္းကန္ေတြအထိ အဲဒီမလံု႔တလံုဓာတ္ေတြ ကူးေနၿပီေလ။ အေမဆင္ထားတာ လဲ မလံု႔တလံု။ သမီးကိုဆင္ေပးတာလဲ မလံု႔တလံု။ သူလဲမလံု႔တလံု၊ ကုိယ္လဲမလံု႔တလံု။ ေတာကႀကီးေမ
ျမင္စကေတာ့ မ်က္လံုးရွက္သလို႔နဲ႔။ ခုေတာ့ သူလဲမလံု႔တလံု။ လက္စသတ္ေတာ့ ေခတ္ကိုက မလံု႔တလံုျဖစ္ေန ၿပီပဲ။

မိမိကိုယ္ျပန္ၾကည့္လုိက္ေတာ့လဲ မလံု႔တလံု။ ဘာေတြမ်ား မလံု႔တလံုျဖစ္ေနတာပါလိမ့္။ ျပန္စဥ္းစားလုိက္ ေတာ့ ကုိယ့္ပါးစပ္ကို လိပ္ျပာမလံုခဲ့ဘူး။ ေန႔စဥ္ေျပာဆုိေနတဲ့ စကားလံုးေတြထဲမွာ
အေရာင္ေတြ ေရာေနသ လိုပဲ။ အစြန္းအထင္းေတြနဲ႔ မဲညွစ္ေနသလိုပဲ။ အညွီအေဟာက္ေတြနဲ႔ အပုပ္နံ႔ထြက္ေန သလိုပဲ။ ေျပာဆုိ ဆက္ဆံေနတဲ့ စကားလံုးေတြက စင္ၾကယ္မႈမရွိသလုိပဲ။
စကားလံုးေတြမွာ ေနာက္ခံ ဂုဏ္ျဒပ္ရဲ႕ ေရာင္ျပန္ ဟပ္မႈေတြ ပါေနသလုိပဲ။ လူေတြနဲ႔ ေျပာဆုိဆက္ဆံေနတာ ရင္ထဲကေန မသန္႔ရွင္းတဲ့ေလေတြကို စကားလံုး အျဖစ္ေျပာင္းၿပီး အန္ထုတ္ေနရသလုိပဲ။

အမူအရာေတြက ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ေသြဖယ္ေနသလိုပဲ။ "ဂါရေ၀ါစ နိ၀ါေတာစ ဧတံ မဂၤလ မုတၱမံ"စတဲ့ မဂၤလာ တရားေတာ္လဲ ရြာဦးေက်ာင္းစာအုပ္ထဲမွာ က်န္ခဲ့ၿပီထင္တယ္။ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႔တဲ့ ျပဳမူေျပာဆုိ ဆက္ဆံမႈမ်ဳိး အတြက္ သင္ရိုးညြန္းတမ္းေတြ မေက်ညွက္ခဲ့။ လူႀကီးမိဘ ဆရာသမားမ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံေရးက႑မွာလဲ ဂါရ၀နိ၀ါတတရားေတြ ဆိတ္သုန္းေနသလိုပဲ။
ကုိယ္က်င့္သီလဆုိတာလဲ မုဆုိးပါးစပ္ကဆုိတဲ့ “ပါဏာတိပါ တာ ေ၀ရမဏိ” လုိ ျဖစ္ေနပါၿပီထင္တယ္။

လုိခ်င္တဲ့ပစၥည္းအတြက္ ျပဌာန္းခ်က္ဆုိတာမရွိဘူး။ အၾကံတူလွ်င္သူစားပဲေလ။ ေပးတာမေပးတာသူအလုပ္။ ရေအာင္ယူတတ္ဖုိ႔က ကုိယ့္အလုပ္။ သူအလို႔ခံရတဲ့ကိစၥကုိ သူခုိးလို႔စြပ္စဲြေနလဲ ဘာထူးမွာလဲ။ ကုိယ္က်င့္ သီလကုိ လက္တစ္လံုးျခားကစားတတ္ရင္ အျပစ္လြတ္တယ္လို႔ ခံယူထားတာ။ စီးပြားေရးလုပ္ေနတာပါဆုိ ဘုရားေဟာေပတံနဲ႔ညွိေနရင္
အက်ဳိးအျမတ္ေတြ နည္းကုန္မွာေပါ့။ ေနာင္လာေနာင္ေဆး၊ ေလာေလာဆယ္ ခ်မ္းသာဖုိ႔အေရး ေရွ႕တန္းတင္ရမွာပဲ။ ကုိယ့္ဖက္ကအႏုိင္ရရင္ေတာ့ မတရားတာမရွိပါဘူး။ ကုိယ့္အျမင္ မွာေတာ့ ကိုယ္လုပ္တာသမၼာအာဇိက က်တယ္ေလ။

ေျပာေနၾကတဲ့စကားတစ္ခုက ကံဆုိတာအလုပ္၊ အလုပ္ဆုိတာကံ၊ အလုပ္မေကာင္းကံမေကာင္း၊ အလုပ္ေကာင္းမွ ကံေကာင္းမည္တဲ့။
ဘုရားရွင္ကေတာ့ ကာယကံ၊ ၀စီကံ၊ မေနာကံႏွင့္ပတ္သက္တဲ့
ဒုစရုိတ္ တရားဆယ္ပါးကို လံုေအာင္ေစာင့္ထိမ္းၾကဖုိ႔ ေဟာခဲ့ပါတယ္။ မေကာင္းတဲ့အမူအရာ အေျပာအဆုိ အေန အထုိင္ အၾကံအစီေတြကို ေရွာင္ၾကည္ၿပီး၊ ေကာင္းတဲ့အမူအရာ၊ အေျပာအဆုိ၊ အၾကံအစီေတြကုိ ျပဳမူေျပာဆုိ ၾကံစီရမယ္ဆုိတဲ့ သေဘာပါ။

ကံကိုအလုပ္တစ္ခုလုိသေဘာထားၿပီး စဥ္းစားၾကည့္လုိက္ေတာ့ ကုိယ့္လုပ္ရပ္ေတြအေပၚ လိပ္ျပာမလံုသလုိ ျဖစ္လာတယ္။ ကာယကံေျမာက္ ျပဳလုပ္လုိက္တဲ့တစ္ခ်ဳိ႕ကိစၥေတြမွာ
လူ႔ယဥ္ေက်းမႈ ေလာကသသဘာ၀နဲ႔ ဆန္႔က်င္ၿပီး ျပဳမူမိခဲ့တာေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ားေနၿပီလဲ။ လိမ္ညွာတဲ့စကားမ်ဳိး(မုသာ၀ါဒ)၊ အတုိ႔အေထာင္ အတုိင္အေတာေတြနဲ႔ အတင္းေႏွာတဲ့စကားမ်ဳိး (ပိသုန၀ါစာ)၊ မယဥ္မေက်း ရုန္႔ရင္းၾကမ္းတမ္းတဲ့စကားမ်ဳိး (ဖရုသ၀ါစာ)၊ အဆင့္အတန္းမရွိ အက်ဳိးမဲ့ သိမ္ဖ်င္းတဲ့ စကားမ်ဳိး(သမၹပလာပ)ေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ားေျပာဆုိ ခဲ့ၿပီလဲ။

မေကာင္းတဲ့စိတ္ဆႏၵတစ္ခုက အေကာင္အထည္မေဖာ္ျဖစ္ရင္ေတာ့ ကာယကံမူ၊ ၀စီကံမူမေျမာက္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အမွားမ်ားစြာကုိ က်ဴးလြန္ခဲ့ဖူးတယ္။ လိမ္ခဲ့ညွာခဲ့ လွည့္စားခဲ့ဖူးတယ္။ ကဲ့ရဲ႕ရႈတ္ခ် အပုပ္ခ်ခဲ့ဖူး တယ္။ အတင္းေျပာဖူးတယ္။ ဆဲဆုိေမာက္မာၿပီး ေစာ္ကားခဲ့ဖူးတယ္။ ကုန္းတုိက္ေခ်ာက္တြန္းခဲ့ဖူးတယ္။ နိမ့္ခ်ခဲ့ ဖိနိပ္ခဲ့ဖူးတယ္။ ေစာင္းေျမာင္းအျပစ္တင္ ေ၀ဖန္ခဲ့ဖူးတယ္ေလ။ ေက်းဇူးရွင္ လူႀကီး မိဘဆရာသမား၊ အေပါင္းအသင္း သူငယ္ခ်င္းမိတ္ေဆြ လုပ္ေဖာ္ကုိင္ဖက္ေတြရဲ႕အေပၚမွာ စိတ္သေဘာထားခ်င္း မတုိက္ဆုိင္လို႔ ေျပာဆုိလိုက္မိတဲ့ တုန္႔ျပန္မႈေတြအတြက္ ကံမေျမာက္ အျပစ္မေရာက္ဘူးတဲ့လား။

ၿပီးေတာ့မထိေလးစားနဲ႔နိ၀ါတတရားေတြနည္းပါးခဲ့ဖူးတယ္။ ေအာက္တန္းက်တဲ့အမူအရာေတြနဲ႔၊ အဆင့္ အတန္းမရွိတဲ့ စရုိက္လကၡဏာေတြနဲ႔ မထိေလးစား ေဟး၀ါးေနခဲ့ဖူးမယ္။ မခုိးေပမယ့္
မသိေအာင္ ယူခဲ့ဖူး မယ္။ မမိုက္ေပမယ့္ စရုိက္ေတြၾကမ္းခဲ့ဖူးမယ္။ တကယ္ေတာ့ငါဟာ ကုိယ့္အတၱအတြက္ အမွားမကင္း ရုန္႔ရင္းၾကမ္းတမ္းတဲ့စကားလံုးေတြသံုးၿပီး အျပစ္မ်ားစြာ က်ဴးလြန္မိေနသူ တစ္ေယာက္ပဲ။

ကံဆုိတာအလုပ္လို႔ ဆုိထားတာပဲ။ ကာယကံ၀စီကံမလံုတဲ့ မိမိအတြက္ေတာ့ယုိေနတဲ့ကန္ထဲကုိ ေရထည့္ သလုိျဖစ္ေနၿပီထင္တယ္။
လုပ္ရပ္ေတြ မေကာင္းခဲ့တဲ့မိမိအတြက္ ကံေကာင္းျခင္းဆုိတာကုိ ေမ်ာ္လင့္ပုိင္ခြင့္ ရွိပါ့မလား။ အတိတ္ကံေတြေကာ လံုခဲ့လုိ႔လား။ ကံအက်ဳိးေပးေကာင္းၾကသူအခ်ဳိ႕ရဲ႕ ကိုယ္အမူအရာ ႏႈတ္ အမူအရာေတြကို ေလ့လာၾကည့္လုိက္ေတာ့ အျပစ္အနာအဆာ မေတြ႔ရသလုိပဲ။ ကံအက်ဳိးေပးညံ့သူတစ္ခ်ဳိ႕ရဲ႕ ကာယကံ၀စီကံေတြမွာေတာ့ လံုျခံဳမႈအားနည္းေနသလုိပဲ။

ဘ၀ကုိ ကံႏွင့္ခ်ည္းတည္ေဆာက္လို႔မရေပမယ့္ ကံမလံုရင္ေတာ့ ဘ၀ဇာတာခြင္မွာ ဇကာေပါက္ေတြ နဲ႔ ျပည့္ေနမွာပဲ။ လူ႔ဘ၀ရဲ႕ခ်ိန္ခြင္ရွာ တစ္ဖက္တစ္ခ်က္စီမွာ သုစရိုက္(၁၀)ပါးနဲ႔ ဒုစရုိက္(၁၀)ပါး အညီအမွ် ရွိပါတယ္။ မိမိေျပာဆုိလုပ္ကုိင္ ေဆာင္ရြက္ေနမႈအေပၚ မူတည္ၿပီး အေလးသာပါလိမ့္မယ္။ ကာယကံလံုဖုိ႔ အတြက္ ကုိယ္အမူအရာေတြကို ျပင္ရပါလိမ့္မယ္။ ၀စီကံလံုဖုိ႔အတြက္ စကားအေျပာအဆုိေတြကို ျပင္ဖုိ႔လိုပါ လိမ့္မယ္။ စိတ္ထားေတြျပင္ႏုိင္မွ မေနာကံပါလံုၿပီး မိမိဘ၀ရဲ႕ခ်ိန္ခြင္ရွာက ေကာင္းတဲ့ဖက္မွာ အေလး သာေတာ့မွာေပါ့။

ဥပေဒမရွိတဲ့မ်က္လံုးနဲ႔ မလံု႔တလံုေတြကိုၾကည့္လုိ႔ အျပစ္မျဖစ္ေပမယ့္ ကာယကံ ၀စီကံေစာင့္ထိမ္းမႈ မရွိ ယင္ေတာ့ ကံဥပေဒရဲ႕ ဒဏ္ခတ္ျခင္းကို ခံရလိမ့္မယ္။ ဘုရားမွာ သန္႔ရွင္းေရး ကုသုိလ္ယူေနတဲ့ မိန္းကေလး ရဟႏၱာမေထရ္ ေထြးသြားတဲ့တံေထြးကိုျမင္ၿပီး “ဘယ္ျပည့္တန္ဆာမ ေထြးသြားတာလဲ”ဆုိတဲ့ စကားတစ္ ခြန္းေၾကာင့္ ဘ၀ဆက္တုိင္း ျပည္တန္ဆာမျဖစ္ရရွာေသာ အမၺပါလီ။ “မင္းရဲ႕ ဘုရားေဟာမည့္ တရားေတာ္ ေတြကုိ လိုက္နာလို႔ ငါ့အတြက္ ဘာအက်ဳိးေတြရွိမွာလဲ၊ မင္းရဲ႕ဘုရားက ငါ့လယ္ကုိ
လာထြန္ေပးမွာတဲ့လား” ဆုိတဲ့စကားေၾကာင့္ ဘုရားႏွစ္ဆူ ပြင့္ေတာ္မူသည္အထိ လယ္သမားၿပိတၱာ ျဖစ္ခဲ့ရသူတို႔ဟာ ၀စီကံရဲ႕ ဒဏ္ခတ္ျခင္းကို ခံရတာပဲမဟုတ္လား။

ျမင္ရၾကားရၾကံဳရတဲ့ တစ္ခ်ဳိ႕ေလာကဓံရဲ႕ ရုိက္ခ်က္ေတြက ခႏီၱတရားကုိ
ဆြံ႔အသြားေစတာအမွန္ပဲ။ အဲဒီ အတြက္ မိမိရဲ႕တုန္႔ျပန္မႈတစ္စံုတစ္ရာက
ကံႀကီးမထုိက္ေလာက္ေပမယ့္ မလံု႔တလံုပါးစပ္ကေန ကံေသး ထုိက္ေလာက္တဲ့စကားလံုးေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ား ယုိဖိတ္ခဲ့ၿပီးၿပီလဲ။ ကာယကံမေျမာက္တဲ့ကုိယ္အမူ အရာေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ား
လြန္က်ဴးမိခဲ့ၿပီလဲ။ တုိက္ဆုိင္မႈေၾကာင့္ျဖစ္ရတဲ့ တဒဂၤအခုိက္အတန္႔ေလး ရင္ထဲမွာ အေတြးေခ်ာ္မႈေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ားပလူျပန္ခဲ့ၿပီလဲ။ အ၀တ္စားမလံု႔တလံုက ပံုမေတာ္ရင္ လူပံုအလယ္မွာ အရွက္ရရံုေလာက္ပါပဲ။ ကုိယ္ႏႈတ္ႏွလံုး မလံုခဲ့ရင္ေတာ့ ဓမၼဥပေဒရဲ႕ဆံုးျဖတ္ခ်က္အရ အသက္ညွာဆံုး ယုတ္ညံ့တဲ့ အမ်ဳိးေလာက္ေတာ့ ျဖစ္မွာပါ။

ကံဇာတ္ဆရာအလုိက်ကေနရတဲ့ ဘ၀ဇာတ္ခံုမွာ ကရုပ္ေလးေတြ လွပဖုိ႔အတြက္ မိမိရဲ႕ကံအလုပ္ေတြေကာင္းဖုိ႔လိုပါတယ္။ ကံရဲ႕ညြန္းေစရာအတုိင္း ဘ၀ဇာတ္ထုတ္ကုိ ခင္းၾကရတာပါ။ ကံအလုပ္ရဲ႕ကဲြျပားမႈ က ႏွစ္မ်ဳိးရွိပါတယ္။ အတြင္းအစၥ်တၱအလုပ္နဲ႔
အျပင္ဗာဟိဒၶအလုပ္ပါ။ အတြင္းအစၥ်တၱအလုပ္ဆုိတာက ဘာသာတရားရဲ႕ ညြန္းေစရာအတုိင္း မိမိရဲ႕စိတ္ထားေတြကို ျပဳျပင္ေပးဖုိ႔၊ သူေတာ္ေကာင္းလကၡဏာႏွင့္အညီ သုစရုိက္တရားေတြကို က်င့္သံုးဖုိ႔ပါပဲ။ အျပင္ဗာဟိဒၶအလုပ္ဆုိတာက မိမိရဲ႕ စား၀တ္ေနေရးအတြက္ သမၼာ အာဇီ၀က်တဲ့ ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈကို ဆုိလိုတာပါ။ ကံမေကာင္းတာ အလုပ္မေကာင္းလို႔ပါ။ ဒါေၾကာင့္ ကံေကာင္းေအာင္ အဲဒီအလုပ္ႏွစ္ခုလံုး ေကာင္းဖို႔လိုပါလိမ့္မယ္။

ဓမၼပဒမွာလာတာကေတာ့- “၀ါစာႏုရကၡီ မနသာ သုသံ၀ုေတာ၊ ကာေယန စ နာကုသလံ ကယိရာ။
ဧေတ တေယာ ကမၼပေထ ၀ိေသာဓေယ၊ အာရာဓေယ မဂၢမိသိပၸေ၀ဒိတံ” အဓိပၸါယ္ကေတာ့ မေကာင္းတဲ့ ကာယဒုစရုိက္၊ ၀စီဒုစရုိက္၊ မေနာဒုစရုိက္ကိုေရွာင္ၿပီး ေကာင္းတာပဲေျပာမယ္၊
ေကာင္းတဲ့အလုပ္ေတြပဲ လုပ္ မယ္၊ ေကာင္းတာေတြခ်ည္း ၾကံမယ္ဆုိရင္ မဂ္လမ္းနဲ႔ အထက္နန္းကိုေတာင္ ေရာက္ႏုိင္ပါတယ္တဲ့။

ကာယကံ ၀စီကံ မေနာကံနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အေပါင္းအသင္းေၾကာင့္၊ စီးပြားေရးေၾကာင့္၊ လူမႈေရးေၾကာင့္၊ ကာမဂုဏ္ေၾကာင့္၊ မိသားစုအတြက္ေၾကာင့္၊ စား၀တ္ေနေရးေၾကာင့္၊ လူႀကီးလဲ မလံု႔တလံု၊ လူငယ္လဲ မလံု႔တလံု၊ ေယာက်ာ္းလဲမလံု႔တလံု၊ မိန္းမလဲမလံု႔တလံု၊ မိဘလဲမလံု႔တလံု၊ သားသမီးလဲမလံု႔တလံု၊ ဆရာလဲ မလံု႔တလံု၊ တပည့္လဲမလံု႔တလံု၊ ေတာလဲမလံု႔တလံု၊ ၿမိဳ႕လဲမလံု႔တလံု၊ သူလဲမလံု႔တလံု၊ ငါလဲမလံု႔တလံု၊ ေခတ္ကိုက မလံု႔တလံုေခတ္မ်ား ျဖစ္ေနၿပီလား….ကြယ္။


ခ်မ္းေျမ့ပါေစ
ခ်ယ္ရီေျမ

No comments:

Post a Comment