Wednesday, October 23, 2013

"တဏွာတြင္က်ယ္ သူျခယ္လွယ္"


'ေနရာတိုင္းမွာ ဤတဏွာ'

ေခြးႏွစ္ေကာင္ ကိုက္တာဟာ ကိုက္တုန္းေတာ့ ေဒါသပဲ၊ အရင္းခံကဘာလဲ၊ တဏွာ၊ တဏွာေၾကာင့္ ေခြးႏွစ္ေကာင္ ကိုက္ၾကတယ္၊ ကိုက္ေတာ့ ေဒါသျဖစ္တယ္၊ လူႏွစ္ေယာက္ ႐ိုက္ၾက တာလဲ ႐ိုက္တုန္းက ေဒါသ၊ အရင္းခံက တဏွာေၾကာင့္ ႐ိုက္ႏွက္ၾကတာေတြပဲ၊ တဏွာ လက္ေထာက္ခ်ေနတာ၊

ရွင္ဘုရင္ ႏွစ္ဦး တိုင္းျပည္လုတာကလဲ တဏွာေၾကာင့္၊ တို႔ႏိုင္ငံမွာ ျမင္းကြန္းမင္းသား, ကေနာင္ အိမ္ေရွ႕မင္းသား ႏွစ္ပါးရွိတယ္၊ ျမင္းကြန္းမင္းသားက မင္းတုန္းမင္းရဲ႕ သားအႀကီး ဟုတ္ခ်င္မွ ဟုတ္မယ္၊ မင္းတုန္းမင္းႀကီးရဲ႕ ညီေတာ္ ကေနာင္မင္းသားက နန္းတြင္းမွာ ဩဇာလႊမ္း ျခယ္လွယ္ေနေတာ့ ျမင္းကြန္း မင္းသားဟာ သူ႔ဘေထြး ကေနာင္ကို လုပ္ႀကံ သတ္ျဖတ္ လိုက္တယ္၊ ဒါဟာ အရင္းခံက တဏွာပဲ။


'အမိဝမ္းလဲဒီတဏွာ'

မဟာဇနကဇာတ္မွာ မဟာဇနကရယ္, ေပါလဇနကရယ္ ရွိတယ္၊ မဟာဇနကမင္းကို ေဘးက ကုန္းတိုက္ၾကေတာ့ ညီေတာ္ ေပါလဇနကကို ေထာင္ခ်တယ္၊ ဒါဟာ သူ႔ရဲ႕ နန္းစည္းစိမ္ကို ယူမွာ ေၾကာက္လို႔၊ ဒီလို ျဖစ္ရတာဟာလဲ တဏွာေၾကာင့္ပဲ၊ ေနာက္ ေတာ့ ညီေတာ္က ေထာင္က ထြက္ေျပးၿပီး စစ္သည္အင္အား စု႐ံုးတယ္၊ ထီးနန္းကို ေပးပါ၊ မေပးရင္ စီးခ်င္းတိုက္မယ္လို႔ ေၾကညာတယ္၊ ဒါဟာလဲ သူတို႔ အရင္းခံက တဏွာပဲ၊

ဘုန္းႀကီးေတြ ေက်ာင္းလုတာကလဲ တဏွာပဲ၊ ေက်ာင္းရေတာ့ ဆြမ္းရေအာင္ ႀကိဳးစားရတယ္၊ ဒါဟာ တဏွာေတြပဲ၊ သူခိုး ခိုးၾက၊ ဓားျပတိုက္ၾက၊ မုသားေျပာၾကတာေတြလဲ ေလာဘရဲ႕ အေျခအျမစ္ျဖစ္တဲ့ တဏွာအရင္းခံေတြပဲ၊ ကိုယ့္ပစၥည္း မေပးခ်င္လို႔ မုသားေျပာလိုက္ရတယ္၊ ဒါဟာ တဏွာပဲ၊ ခရီးသြားတဲ့အခါ အေဖာ္ပါသလို အမိဝမ္း သြားတဲ့အခါမွာလဲ ဒီတဏွာအေဖာ္ ပါေနတယ္။


'ကိုယ့္ကိုယ္ကိုသာ အခ်စ္ဆံုး'

ကိုယ့္ကိုယ္ကို ခ်စ္ရင္ တဏွာကို ပစ္ၾကရမယ္၊ ဘုန္းႀကီးတို႔ဘုရားလက္ထက္မွာ နတ္သားတစ္ေယာက္က ဘုရားကို လာ ေလွ်ာက္တယ္၊ “နတိၳ ပုတၱသမံ ေပမံ”-ေလာကမွာ မိမိသား ကိုသာ မိမိအခ်စ္ဆံုးလို႔ နတ္က ေလွ်ာက္ေတာ့

ျမတ္စြာဘုရား က “နတိၳ အတၲသမံ ေပမံ”လို႔ အမိန္႔ရွိတယ္၊ ဒီေတာ့ နတ္က “ဟာ တယ္ဟုတ္ပါလား၊ ေလာကမွာ ကိုယ့္ကိုယ္ ကိုသာ အခ်စ္ဆံုးဆိုတာ တယ္မွန္ပါလား”လို႔ နတ္သား သေဘာက်သြားတယ္၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ခ်စ္တာဟာ သူတကာနဲ႔ တူပါ့မလား၊ မတူဘူး၊

ၿပီးေတာ့လဲ “ယံပိစံၦ န လဘတိ” ဆိုတာလို ကိုယ္လိုခ်င္တာမရေတာ့ ဒုကၡေရာက္ၿပီး စိတ္ဆင္းရဲ ရတယ္၊ ဒီဒုကၡကို ဘယ္သူက လာေပးသလဲ၊ ဘယ္သူကမွ လာေပးတာ မဟုတ္ဘူး၊ ကံတရားေၾကာင့္ ဒီခႏၶာႀကီး ရလာ, ျဖစ္လာတာ၊ ဒီခႏၶာႀကီး ရွိေနလို႔သာ ဒီဒုကၡေတြ ခံေနရတာ။


'ဘာဝနာမႈ ေန႔စဥ္ျပဳ'

ဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ခ်စ္တတ္ေအာင္ ခ်စ္တတ္ၾကရမယ္၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ခ်စ္တယ္ဆိုတာ လူဆိုလဲ မိမိတို႔ သီလကို လံုၿခံဳေအာင္ ေစာင့္ထိန္းၾကရတယ္၊ ဘုန္းႀကီး ရဟန္း သာမေဏေတြဆိုလဲ မိမိ သီလကို လံုၿခံဳေအာင္ ေစာင့္ထိန္းၾကရတယ္၊ ဘဝနာတရား ကိုလဲ လက္မလႊတ္ရဘူး၊ မိမိရဲ႕ ႐ုပ္ခႏၶာအေပၚမွာ အနိစၥ, ဒုကၡ, အနတၲလကၡဏာတင္ၿပီး ဆင္ျခင္သံုးသပ္ေပးရတယ္။


'ဒုကၡမွန္းသိလ်က္ မပယ္ႏိုင္'

ရန္သူတစ္ေယာက္ဟာ သူတစ္ေယာက္ တည္းေနရင္ ဒုကၡေပးပါ့မလား၊ မေပးဘူး၊ သူမ်ားဆီ သြားတိုက္ရ ခိုက္ရေတာ့ ဒုကၡ ေတြ အမ်ားႀကီးရတယ္၊ ဒါေတြဟာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အခ်စ္ဆံုး ျဖစ္ေနလို႔ပဲ၊ လူေတြဟာ ဒီအလုပ္ကို လုပ္ရင္ ဒုကၡေရာက္မယ္ ဆိုတာ သိတယ္၊ သိလ်က္နဲ႔ မပယ္စြန္႔ႏိုင္ၾကဘူး၊

ဒါဟာ အရင္းခံက ဘာလဲ၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အခ်စ္ဆံုး ျဖစ္ေနလို႔ပဲ၊ ဒီအခ်စ္ဆံုးသာ မရွိရင္ ဒုကၡေတြလဲ မရွိေတာ့ မျဖစ္ေတာ့ဘူး၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ခ်စ္ရင္ ခ်စ္တတ္ေအာင္ ေနတတ္ၾကရတယ္၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို မခ်စ္တတ္ရင္ သံသရာနစ္ၾကဦးမွာ ေသခ်ာ ေနတာပဲ။


'မသူေတာ္ေမ့ ေမ့ေနၾက'

သံသရာမွာ နစ္ေမ်ာမေနၾကေအာင္ သတိရွိရွိနဲ႔ ႀကိဳးစားၾကရမယ္၊ ေလာကမွာ ေမ့ေမ့ ေလ်ာ့ေလ်ာ့ ေပါ့ေပါ့ဆဆ ေနတဲ့လူေတြကို ထုတ္ျပပါ၊ ဆြဲျပပါဆိုရင္ အမ်ားႀကီးပဲ၊ တို႔ တခ်ိဳ႕ဘုန္းႀကီး ေတြဆိုရင္ ေမ့ေမ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့ ေပါ့ေပါ့ဆဆ ေနတာေတြ မရွိဘူးလား၊ ရွိတယ္၊ ကုသိုလ္စိတ္နဲ႔ မေနရင္ ကုသိုလ္တရား ေတြမွာ သတိလစ္ဟင္းေနတာပဲ၊

ေမ့ေနတာကို ျမတ္စြာဘုရားက “အပၸမာေဒန သမၸာေဒထ”လို႔ ဆိုတာေပါ့၊ ခုေတာ့ သတၲဝါေတြ ေမ့ေနတာက ‘ဖြတ္ေမ့ ပဒတ္ေမ့ မဟုတ္ဘူး၊ မသူေတာ္ေမ့ ေမ့ေနၾကတာ၊’ ကိုရင္တို႔ ဦးပၪၥင္းတို႔လဲ မသူေတာ္ေမ့ ေမ့မေန ၾကနဲ႔၊ သတိနဲ႔ ေနၾက၊ သံသရာႀကီး အရွည္သျဖင့္ သြားၾကရ ဦးမွာ၊ ကုသိုလ္တရားနဲ႔ ေနၾက၊ ကုသိုလ္တရားေတြကို အမွတ္ ရေနၾက။


'စာထဲမွာ လူပါးဝေအာင္ လုပ္ၾက'

ဒါေၾကာင့္ ဘုန္းႀကီးက အဂၤုတိၲဳရ္တို႔ ဓမၼပဒတို႔ကို အၾကည့္ခိုင္းတာ၊ ၾကည့္ပါမ်ားေတာ့ အနက္ဉာဏ္သြားလာတယ္၊ စာၾကည့္တတ္လာတယ္၊ ဥပုသ္ေန႔ အဖိတ္ေန႔ေတြမွာ ဒါေတြ ၾကည့္ေပးၾက၊ ဘုရားအေၾကာင္းေတြကို စဥ္းစားေနရေတာ့ ကုသိုလ္ေတြ ရေနတယ္၊ ေလာကႀကီး လူ႕အေၾကာင္း ေတြကို မသိတာ ေကာင္းတယ္၊

စာကို ၾကပ္ၾကပ္ႏိုင္လာေတာ့ လူ႔အေၾကာင္းေတြ သိလာတယ္၊ လူ႔အေၾကာင္းေတြသာ မကဘူး၊ နတ္အေၾကာင္းေတြပါ သိလာရတယ္၊ စာေတြဟာ သိပ္ေကာင္းတယ္၊ လူ႔ဘဝလမ္းစဥ္တစ္ေလွ်ာက္လံုး အမႊန္း တင္ေပးေနတာဟာ ဒီစာေတြပဲ၊ ကိုရင္တို႔ စာထဲမွာ လူပါးဝ ေအာင္ လုပ္ၾက။


'တဏွာမရွိရင္ မလိုခ်င္'

ကိုယ့္ကိုယ္ကို ခ်စ္တာလဲ တဏွာပဲ၊ သူတစ္ပါး ခ်စ္တာေကာ တဏွာပဲ၊ ဝိသာခါဟာ သူ႔ေျမးကေလး ဆံုးေတာ့ ငိုလိုက္တာ၊ ဆံပင္ေတြ ေရေတြ ရႊဲလို႔၊ သူတို႔ အိႏိၵယက လူေသရင္ ေခါင္းေလ်ာ္ရတာမ်ိဳးကိုး၊ ဒါနဲ႔ ဝိသာခါဟာ ငိုၿပီး ဘုရားဆီလာေတာ့ ဘုရားက-

“ဝိသာခါ ... ဘာေၾကာင့္ ငိုရတာလဲ”
“ဘုရားတပည့္ေတာ္မ ေျမးေလး ဆံုးသြားလို႔ပါဘုရား၊ ေျမးကေလးက လိမၼာလဲ လိမၼာ, ႐ုပ္ကလဲ ေခ်ာဆိုေတာ့ စိပ္ခ်စ္ပါတယ္ဘုရား”
“အဲဒီလို လိမၼာ ႐ုပ္ေခ်ာတဲ့ ေျမးကေလး ေနာက္ထပ္ရရင္ေကာ မလိုခ်င္ဘူးလား”
“ေနာက္ထပ္ ဒီလို ႐ုပ္ေခ်ာလိမၼာတဲ့ ေျမးမ်ိဳးသာ ရမယ္ ဆိုရင္ လိုခ်င္တာေပါ့ဘုရား”
“သာဝတၳိျပည္မွာ လူဦးေရ ဘယ္ေလာက္ရွိသလဲ ဝိသာခါ”
“လူဦးေရ ခုနစ္ကုေဋ ရွိပါတယ္ဘုရား”
“သာဝတိၳျပည္မွာ ရွိတဲ့ လူေတြကေကာ ဒီလို ႐ုပ္ေခ်ာ လိမၼာတဲ့ ေျမးကေလးေတြ မလိုခ်င္ဘူးလား”
“ရရင္ လိုခ်င္တာေပါ့ဘုရာ”
“ဒီလိုဆိုရင္ သာဝတိၳျပည္မွာ တစ္ေန႔ လူေတြဘယ္ေလာက္ ေသေနသလဲ”
“ဒါေတာ့ဘုရား ၿမိဳ႕မွာ လူေတြက အမ်ားႀကီးဆိုေတာ့ ေန႔ရွိသေရြ႕ ေသေနၾကရ တာေပါ့ဘုရား”
“ဒီလိုဆို ဝိသာခါ ... သင့္ေခါင္းက ဆံပင္ ေရေျခာက္ႏိုင္ ပါဦးေတာ့မလား”
“ဟာ .... တပည့္ေတာ္မ မလိုခ်င္ေတာ့ပါဘုရား” တဲ့။

ဒါဟာ ဘာလဲေဟ့၊ ဒုကၡကို ျမင္လို႔ တဏွာက ေနာက္ဆုတ္သြားတာ၊ တဏွာက ရွိေနေတာ့ “ရေလ လိုေလ အိုတေစၦ” ဆိုတာလို ျဖစ္ေနၾကတယ္၊ တို႔ ေလာကက မိုက္တဲ့ သား သမီးဆိုရင္ မိဘေတြက မလိုခ်င္ၾကဘူး၊ လိမၼာတဲ့ သား သမီးမွ လိုခ်င္ၾကတယ္၊ ဝိသာခါကလဲ သူ႔ေျမးကေလးက လိမၼာေတာ့ လိုခ်င္မွာပဲ၊ ဒီလို လိုခ်င္တာကလဲ တဏွာမွန္း မသိလို႔ လိုခ်င္တာ၊ ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာလိုက္ေတာ့မွ တဏွာမွန္း သိလို႔ ေနာက္ဆုတ္သြားတာ။


'တဏွာနည္းေအာင္ က်င့္ႀကံေဆာင္'

သတၲဝါေတြဟာ တဏွာအရင္းခံၿပီး ျဖစ္လာၾကရတယ္၊ ဒီ တဏွာကို ေလ်ာ့ေအာင္ မလုပ္ဘဲ တိုးပြားေအာင္ ထပ္လုပ္ေနၾကတယ္၊ တဏွာနည္းရင္ ေကာင္းတယ္၊ တဏွာ သူပုန္ဟာ ေတာ္ေတာ္ ေၾကာက္စရာ ေကာင္းတယ္၊ ကိုယ္က သူ႔ကို အရင္ဦးေအာင္ တိုက္ႏိုင္မွ ေကာင္းတယ္၊ ဒီတဏွာ သူပုန္ ဝင္အစီးခံရရင္ မသက္သာဘူး၊

တို႔ ဒီတဏွာသူပုန္ကို အျပဳတ္တိုက္ၾကရမယ္၊ ဘယ္လို တိုက္ၾကမလဲ၊ သီလနဲ႔တူတဲ့ ခ်ပ္ဝတ္မိန္ညိဳကို ဝတ္ဆင္ၿပီး သမာဓိနဲ႔တူတဲ့ သန္လ်က္ ဓားကို ထုတ္ၿပီး ဝီရိယအားနဲ႔ ထိုးခုတ္သတ္ႏိုင္မွ ဒီတဏွာ သူပုန္ ေသမယ္၊ တို႔သႏၱာန္မွာ တဏွာနည္းေလ စိတ္ခ်မ္းသာ ေလပဲ၊ ဒါေၾကာင့္ တဏွာ နည္းေအာင္ က်င့္ၾက၊ ႀကံၾက။


'ႏြားခ်ိဳပမာ ထိုတဏွာ'

တို႔ တဏွာက အသက္ႀကီးလာလို႔ ေလ်ာ့သြားမယ္ မထင္နဲ႔၊ အသက္ႀကီးေလ တဏွာ က တိုးပြားေလပဲ၊ စာက ဘာလဲ ....

“ဂဝံဝ သိဂႌေနာ သိဂႍ, ဝၯုမာနႆ ဝၯုတိ၊
ဧဝံ ဗာလႆ ေပါသႆ, သဒၶမံၼ အဝိဇာနေတာ၊
ဘိေယ်ာ တဏွာ ပိပါသာ စ, ဝၯမာနႆ ဝၯုတိ” လို႔ ဆိုတယ္မဟုတ္လား၊

တို႔ ႏြားမ်ားဟာ ႀကီးေလ ခ်ိဳရွည္လာေလပဲ၊ လူေတြလဲ ႀကီးေလ တဏွာေလာဘ ႀကီးလာေလပဲ၊ ရွည္လာတဲ့ ခ်ိဳကို ကတ္ေၾကးနဲ႔ ကိုက္ေပးရသလို တို႔ တဏွာဦးခ်ိဳကိုလဲ ဘာဝနာ ကတ္ေၾကးနဲ႔ ကိုက္ေပးရမယ္၊ သူေတာ္ေကာင္းတရားေတြကို မသိသမွ်ေတာ့ တဏွာက တိုးေနဦးမွာပဲ၊ စာထဲက တရားေတြကို မိမိတို႔ သႏၱာန္ထဲ ေရာက္ေအာင္ လုပ္ၾက၊ ကဲ ... ေတာ္ၿပီ၊ သြားၾကေတာ့။


ဓမၼဗ်ဴဟာ
အတြဲ(၁၈)၊ အမွတ္(၈)
(၁၉၇၉၊ ေအာက္တိုဘာလ)

No comments:

Post a Comment