"သူငါငါ ဤခႏၶာ"
သူ ငါဆိုတာ ေပ်ာက္သြားသလား၊ ကဲဆို-"ပၪၥကၡႏၶာ-ငါဟုေခၚတြင္, ငါ့ ကိုယ္ပင္ဟု, ထင္ျမင္ရျငား, ခႏၶာငါးပါးတို႔သည္" ေအး-ကိုယ့္ကိုယ္ကို လက္ညႇိဳးနဲ႔ ထိုးၾကည့္ေတာ့လဲ ခႏၶာငါးပါးပါပဲ၊ ခႏၶာငါးပါးက လြဲလို႔ ရွိရဲ႕လား၊ မရွိဘူး၊ သူမ်ား လက္ညႇိဳးနဲ႔ ထိုးၾကည့္ေတာ့လဲ ဒီခႏၶာငါးပါးကလြဲလို႔ ရွိရဲ႕လား၊ မရွိပါဘူး၊ ေယာက်ာ္း မိန္းမဆိုတာ ပရမတၳနဲ႔ၾကည့္ေတာ့ ဘာဝ႐ုပ္သာ ကြဲတယ္၊ ဘာဝ႐ုပ္ကလဲ ေျခဆံုး ေခါင္းဆံုး ရွိတယ္၊ ဇီဝိတက တစ္ကိုယ္လံုး ရွိတယ္၊ ကဲ လက္မွာေကာ ဘာဝ႐ုပ္ မရွိ ဘူးလား၊ ရွိတယ္။
"သစ္ပင္နဲ႔ ဘာဝ႐ုပ္ "
ဘာဝ႐ုပ္ႀကီးက သစ္ပင္ႀကီးလိုပဲ၊ သစ္ပင္ႀကီးဟာ မ်ိဳးေစ့ေၾကာင့္ အကိုင္း, အခက္, အလက္ကေလးေတြ ျဖစ္လာတယ္၊ မိန္းမ သဏၭာန္ဟာ ဘယ္သူ႔ေၾကာင့္ ျဖစ္လာရသလဲဆိုရင္ ဘာဝ ႐ုပ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ရတယ္၊ ဘာဝ႐ုပ္က ဘယ္သူ႔ေၾကာင့္ ျဖစ္သလဲဆိုရင္ ကံေၾကာင့္ ျဖစ္ရတယ္။
ကံက ဘယ္သူ႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ရသလဲဆိုရင္ တဏွာေၾကာင့္ ျဖစ္ရတယ္၊ ယေသာ္ဓရာမိဖုရားဟာ ေလးသေခ်ၤႏွင့္ ကမၻာ တစ္သိန္း ကာလပတ္လံုး မိန္းမဘဝကို ေတာင့္တတဲ့ တဏွာ ေၾကာင့္ မိန္းမခ်ည္း ျဖစ္လာရတယ္၊ ဘုရားအေလာင္းဟာလဲ ေယာက်ာ္းဘဝကို ေတာင့္တတဲ့ တဏွာေၾကာင့္ ေယာက်ာ္း ခ်ည္း ျဖစ္လာတယ္၊ တရားေတာ္ေတြဟာ သိပ္ေကာင္းတယ္။
"ဘုရားမပြင့္ရင္ မသိႏိုင္"
ေယာက်ာ္းရယ္, မိန္းမရယ္ဆိုတာ ေတြဟာ ပညတ္ေတြပဲ၊ အမ်ား အေျပာေတာ့ မွန္ပါတယ္၊ ဒါေတြဟာ သိပ္ေကာင္းတာပဲ၊ တို႔ ဘုန္းႀကီးက ဒါေတြကို သိပ္သေဘာက်တာပဲ၊ ေယာက်ာ္းရယ္, မိန္းမရယ္လို႔ တကယ္ေတာ့ မရွိပါဘူး၊ ပံုသဏၭာန္ ေခၚေဝၚ ပညတ္ထားတာပါ၊ ဘာဝရဲ႕ အေၾကာင္းက ကံ၊ ကံရဲ႕ အေၾကာင္းက တဏွာ။
"ကဲ-ဥဳးအဂၢ ... သဏၭာန္ဟာ ဘာအေၾကာင္းလဲ?"
"အဝိဇၨာ တဏွာပါဘုရား"
"လြဲလိုက္ေလ ဥဳးအဂၢရယ္၊ အဝိဇၨာ တဏွာသာဆိုရင္ အကုန္လံုး လူေတြဟာ ဥဳးအဂၢ တစ္ပံုစံတည္းခ်ည္း ျဖစ္ေန မွာေပါ့"
"ဥဳးကလ်ာဏ ... ပုရိသဟူေသာ ေယာက်ာ္းပံုသဏၭာန္က ဘာေၾကာင့္ ျဖစ္ရတာလဲ?"
"ဘာဝ႐ုပ္ေၾကာင့္ပါ အရွင္ဘုရား"
"ဟုတ္လိုက္ေလ၊ ဘာဝ႐ုပ္ကေကာ ဘာေၾကာင့္ ျဖစ္ရ တာလဲ?"
"ကံေၾကာင့္ပါ အရွင္ဘုရား"
"ဟုတ္လိုက္ေလ၊ ကံဟာ ဘာေၾကာင့္ ျဖစ္ရတာလဲ?"
"အဝိဇၨာ တဏွာေၾကာင့္ပါ အရွင္ဘုရား"
"ဟုတ္တယ္, ဟုတ္တယ္၊ ေယာက်ာ္းဘဝကို လိုခ်င္ေသာ တဏွာေၾကာင့္ ေယာက်ာ္းသဏၭာန္ ေပၚလာရတယ္၊ မိန္းမ ဘဝကို လိုခ်င္ေသာ တဏွာေၾကာင့္ မိန္းမသဏၭာန္ ေပၚလာ ရတယ္၊ ေယာက်ာ္း မိန္းမပံုသဏၭာန္ကို ဘာဝ႐ုပ္က တစ္ကိုယ္လံုး ျပဳျပင္ေပးတယ္"
"ပုရိသဘာဝ႐ုပ္ဟာ ကမၼဇ-စိတၲဇ-ဥတုဇ-အာဟာရဇ ေတြထဲမွာ ဘာ႐ုပ္ေၾကာင့္ ျဖစ္တာလဲ?"
"ကမၼဇ႐ုပ္ေၾကာင့္ပါ အရွင္ဘုရား"
ေလာကဓာတ္ဆရာေတြက ေယာက်ာ္းကို မိန္းမျဖစ္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္တယ္လို႔ ဆိုၾကတယ္၊ တစ္ရာမွာ တစ္ေယာက္ မိန္းမ ျဖစ္ႏိုင္တယ္၊ မိန္းမျဖစ္တာကလဲ ကာေမသု မိစၦာစာရ ကံေၾကာင့္ ျဖစ္ရတာ၊ တဏွာအေၾကာင္းခံၿပီး ေယာက်ာ္း မိန္းမ ျဖစ္ရတယ္။
"မိစၦာစာရႏွင့္ အရွင္အာနႏၵာ အေလာင္း"
တို႔ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ ဖြားဖက္ေတာ္ ညီေတာ္အာနႏၵာဟာ တရားဘ႑ာစိုးႀကီး ျဖစ္မယ္ဆိုတဲ့ ဗ်ာဒိတ္ရ ပုဂိၢဳလ္ႀကီးပဲ၊ ဒါေပမယ့္ လမ္းခရီးအၾကားမွာ ေျခေခ်ာ္ လက္ေခ်ာ္ေတာ့ ျဖစ္ေသးတာပဲ၊ သူဟာ တစ္ခုေသာ ဘဝမွာ ပန္းထိမ္သည္ သြားျဖစ္တယ္။
႐ုပ္ကလဲ ေခ်ာတယ္၊ ႐ုပ္ေခ်ာေတာ့ ခင္မင္တဲ့ ကာလသား ေတြကေျမႇာက္ပင့္ေပး ၾကတာေပါ့၊ ႐ုပ္ရည္လွပတဲ့ မိန္းမ ငယ္ေတြ, မသြားလာအပ္တဲ့ ပုဂိၢဳလ္ေတြနဲ႔ ဆက္ဆံေပါင္း သင္းၿပီး မိစၦာစာရကံေတြ က်ဴးလြန္တာေပါ့၊ အဲဒီလို က်ဴးလြန္ တဲ့ အကုသိုလ္ျပစ္ဟာ ေသသည္၏ အျခားမဲ့မွာ အပါယ္ ပဋိသေႏၶက်ိဳး ေပးသလားဆိုေတာ့ မေပးေသးဘူး။
"ကံတရားတို႔၏ မ်က္လွည့္ျပပံု"
ကံေတြဟာ "ဇနကကံ, ဥပထမၻကကံ, ဥပပီဠကကံ, ဥပဃာတကကံ"လို႔ ရွိေသး တယ္၊ ဇနကကံက ဝိပါက္ကဋတၲာ႐ုပ္ကို ျဖစ္ေစတတ္တဲ့ ကံပဲ၊ ပဋိသေႏၶက်ိဳး ပဝတိၲက်ိဳးကို ေပးေစ ႏိုင္တယ္၊ ဥပထမၻကကံကေတာ့ ပဋိသေႏၶက်ိဳးကို မေပးဘူး၊ ေထာက္ပံ့႐ံုမွ်သာ ေထာက္ပံ့ႏိုင္တယ္၊ ဥပပီဠကကံလဲပဲ ပဋိသေႏၶက်ိဳးကို မေပးဘူး၊ ကပ္၍ ႏွိပ္စက္႐ံုပဲ ႏွိပ္စက္ႏိုင္ တယ္၊ ဥပဃာတကကံက ကပ္ၿပီး သတ္ျဖတ္တတ္တဲ့ကံ၊
ဒီေတာ့ ညီေတာ္ အာနႏၵာအေလာင္းျဖစ္တဲ့ ပန္းထိမ္သည္ဟာ အပါယ္က်မယ္ဆိုရင္ က်မယ္ေပါ့၊ ဘာျပဳလို႔ အပါယ္မက် သလဲ၊ သူေနာက္ေနာင္က ျပဳခဲ့တဲ့ ကုသိုလ္ေတြက ေတာ္ေတာ္ မ်ားတယ္၊ ဒီကုသိုလ္ကံေတြ အက်ိဳးေပးခြင့္ရေအာင္ ဥပဃာ တကကံက "ေဟ့.... မင္းအပါယ္မေပးနဲ႔ဦး၊ ဒီပုဂိၢဳလ္ကို ငါ ေကာင္းရာသုဂတိ ေပးလိုက္ဦးမယ္"ဆိုၿပီး သူေဌးသားဘဝ ေပးလိုက္တယ္၊ သူေဌးသားျဖစ္ေတာ့ ခုနက အကုသိုလ္ ကံေတြ ျမဳပ္သြားသလားဆိုေတာ့ ျမဳပ္မသြားဘူး။
"သူေဌးသားဘဝ ျပဳသမွ်ကုသိုလ္"
ပဋိသေႏၶ အက်ိဳးေပးဖို႔က အလယ္ေဇာ ငါးခ်က္ေစတနာနဲ႔ သတၲမေဇာ ေစတနာလို႔ ေျခာက္ပါး ရွိတယ္၊ ဒုတိယဘဝ အက်ိဳး ေပးမယ့္ သတၲမေဇာေစတနာက ဒုတိယဘဝ သူေပးရမယ္၊ ဒါေပမယ့္ သူက မေပးဘူး၊ တတိယဘဝမွ စၿပီး နိဗၺာန္ရသည့္ ဘဝတိုင္ေအာင္ အက်ိဳးေပးခြင့္ရွိတဲ့ အလယ္ေဇာ ငါးခ်က္ ေစတနာ အပရာပရိယကံဆိုတာ ရွိေသးတယ္၊ ဒါေတြ ျြကင္း က်န္ေနေသးတယ္။
ဒီေတာ့ သူ သူေဌးသားျဖစ္တဲ့ ဘဝမွာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ ေတြျပဳç သီလေတြ ေဆာက္တည္ေနတာ ဒီအရာေတြက ဇနက သတိၲနဲ႔ ေကာင္းရာသုဂတိကို ေပးရမွာ အမွန္ပဲ၊ ဒါေပမယ့္ ဥပဃာတကကံက "မင္းအလွည့္ခ်ည္း ဘယ္ရမလဲ၊ ဒီေကာင္ ပန္းထိမ္သည္ ဘဝတုန္းက မိစၦာစာရကံေတြ က်ဴးလြန္လာ ခဲ့တာ ငါ့အလွည့္ေရာက္ၿပီ"လို႔ ဆိုၿပီး တစ္ခါတည္း ငရဲပို႔ လိုက္ျပန္တာပဲ။
(ဤကံမ်ား၏ အဓိပၸာယ္ကို အက်ယ္တဝင့္ သိလိုပါက သၿဂႋဳဟ္ ဘာသာဋီကာ ဝီထိမုတ္ပိုင္း ကမၼစတုကၠ၌ ႐ႈပါ။)
"ဘဝမ်ားစြာ က်င္လည္ရွာ"
ငရဲက လြတ္လာေတာ့ ႏြားဘဝ ဆိတ္ဘဝ ေမ်ာက္ဘဝ နပံုးပ႑ဳက္ သိၾကားမင္း မိဖုရားျဖစ္ရ၊ အဲဒီကေနၿပီး နတ္သမီးဘဝနဲ႔ခ်ည္း ေျခာက္ဘဝ၊ ေနာက္ေတာ့မွ အကၤတိမင္း ႀကီးရဲ႕ သမီးေတာ္ ႐ုစာမင္းသမီး လာျဖစ္ရတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ကံတရားေတြဟာ အလြန္ ဆန္းၾကယ္တယ္၊ ကိုရင္တို႔ ေကာင္းေကာင္း ေနၾက၊ ကိုယ့္ဘဝကို မ်ိဳးျပဳတ္မစားၾကနဲ႔၊ ကဲ ... ေတာ္ၿပီ။
ဓမၼဗ်ဴဟာ
အတြဲ(၁၈)၊ အမွတ္(၄)
(၁၉၇၉၊ ဇြန္လ)
No comments:
Post a Comment