Tuesday, July 12, 2011

“ မိုးနွင့္ေကာငး္ကင္၏ ညီမွ်ျခင္း “

           လူရယ္လို႔ေမြးဖြားျဖစ္တည္လာျပီဆုိလွ်င္ အမိဟုဆုိေသာ အေမရွိရသလို၊ အဖဟုဆုိေသာ အေဖသည္လည္း ရွိရေပ၏။ သို႔မွသာ လူသားတစ္ဦး ရွင္သန္ထေျမာက္နုိင္သည္ကုိ လူသားတုိငး္ သိရွိနားလည္ထားၾကျပီးျဖစ္သည္။ ဤသို႔အမိနွင့္အဖ တြဲထားပါလ်က္ အဘယ့္ေၾကာင့္ အမိ၏ဂုဏ္ကုိသာ ေလးေလးနက္နက္ ေပၚလြင္ေစျပီး အဖ၏ဂုဏ္မွာ ေမွးမွိန္ေနရပါသနည္း။ တကယ္ဆိုလ်ွင္ အဖကိုလည္း အမိနွင့္တန္းတူ ေပၚလြင္ေစသင့္သည္။ အေမက " မုိး" ဆုိလ်ွင္ အေဖက " ေကာငး္ကင္"  ျဖစ္သင့္သည္။ အေနာက္တုိင္းမွာအပ အေရွ့တုိင္းနုိင္ငံအမ်ားစုတြင္ ကိုယ္ေရးရာဇ၀င္ကုိ မွတ္တမ္းျပဳမည္ဆုိပါက အဖအမည္ကုိ အဓိကထားၾကသည္။ ဘယ္သူ့သားနွင့္သမီးဟုဆိုရာတြင္လည္း အဖအမည္ကုိသာ ေရွ့တန္းတင္၍ ေျပာတက္ၾကသည္မွာ အေရွ့တုိင္းသားတို႔တြင္ နွုတ္ပင္က်ိဳးေနၾကျပီ။ ဤသို႕အဖကိုေရွ့တန္းတင္ထားပါလ်က္အမိဂုဏ္ကို ေဖာ္က်ဴးေသာကဗ်ာ စာေပနွင့္သီးခ်င္းမ်ိဳးကသာ မ်ားေနၾကသည္။
          “အမိအဖ” ဟုဆုိထားေသာေၾကာင့္အမိနွင့္အဖသည္ခြဲ၍မရ၊ သားသမိးအေပၚ​​ဍ္ တူညီေသာ ေမတၱာတုိ့ ရွိၾကပါသည္။ အမိသည္ ရင္ေသြးအား “ ကုိးလလြယ္ဆယ္လဖြား “ ကာ အသက္နွင့္ရင္းျပီးေမြးဖြားသန္႔စင္ေပးခဲ့ရသကဲ့သို႔ အဖသည္လည္း ေလာကအႏ ၱရာယ္မ်ိဳးစံုၾကားမွ ၀တၱရားေက်ပြန္ေအာင္ သားသမီးမ်ား၏ တာ၀န္ကိုထမ္းခဲ့ရေပသည္။ အဖသည္သားသမီးတို့၏ ေရွ့ေဆာင္လမ္းျပ။အဖသည္သားသမီး တို႔အား ေစာင့္ေရွာက္ရာ မဟာတံတိုငး္ၾကီး၊ အဖသည္သားသမီးတို႔အတြက္ အာဟာရျဖစ္တည္ရာ လယ္ယာေျမေကာငး္၊အဖသည္သားသမီးတို႔အတြက္ အလွတန္ဆာဆင္ရာ အဖိုးတန္ရတနာ။ ဤသို့ေသာဆုိစကားတုိ႔ေၾကာင့္ အဖ၏တာ၀န္သည္ အမိထက္မပိုလ်ွင္ေသာ္ တန္းတူေတာ့ရွိေလသည္။
          သံုးလူ့႔ထြဋ္ထား ျမတ္စြာ ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္အခါကပင္ ရာဇ ျဂိဳလ္ျပည့္ရွင္ ဗိမိၺ သာရမင္းၾကီး၏ရင္ေသြးငယ္ သားေတာ္အဇာတသတ္အား ပုဏၰားေတာ္မ်ားက အဖသတ္မည့္သားဟု နိမိတ္ဖတ္ပါေသာ္လည္း ဖခင္ဟူေသာ အသိစိတ္ေလးတစ္ခုေၾကာင့္ပင္ မိမိ၏အသက္နွင့္ ခႏၶာတည္ျမဲမွုအတြက္ ေတြေ၀ျခငး္မရွိဘဲ သားေတာ္ေလးအား ယုယစြာ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ရင္း ၾကီးျပင္းေစခဲ့သည္မွာ ဖခင္တုိ႔က သားသမီး အေပၚထားသည့္ေမတၱာကို ေဖာ္က်ဴးလိုက္သလိုပင္ ျဖစ္ေလသည္။
         ျမန္မာသံစဥ္ ေတးသီးခ်င္းမ်ားနွင့္ ဗြီဒီယို၊ရုပ္ရွင္ဇာတ္လမ္းမ်ားတြင္ မိခင္၏ဂုဏ္ပုဒ္ကုိ ေဖာ္က်ဴးေသာ သီခ်င္းစာသားမ်ားသာ ေပါမ်ားျပီး အဖ၏ဂုဏ္ကိုေဖာ္က်ဴးေသာ သီးခ်င္းဇာတ္လမ္းမ်ား ရွားပါလြန္းလွပါသည္။ (ယခုေခတ္ကာလမွာေတာ့ ခြဲျခားျခင္းမရွိၾကေတာ့ပါ ) အဖသီးခ်င္းမ်ား၊အဖဇာတ္လမ္းမ်ားသည္ လည္း ဖခင္တို့၏ဂုဏ္ပုဒ္ကို ေပၚလြင္ေစခဲ့ပါသည္။ ဆိုခ်င္သည္ကေတာ့ အမိနွင့္အဖကို ခြဲျခားျခင္းမျပဳဘဲ တန္းတူေက်းဇူးတရား သိတက္ေစရန္သာ ျဖစ္သည္။
        အခ်ိဳ့ဖခင္တို႔သည္ မိခင္ကဲ့သုိ႔ပင္ မိမိတို႔မေကာင္းေသာ္လည္း သားသမီးမ်ားအား ေကာင္းေစခ်င္ၾကသည္။” ဘယ္မိဘမဆို သားသမီးေကာငး္စားတာကိုပဲ ျမင္ခ်င္သည္ “ ဟူေသာဆုိစကားအရ မိဘသည္ သားသမီးတုိ႔အား ေကာငး္ေစလုိသည့္ ေမတၱာထားျခင္းမွာ ထပ္တူထပ္မ်ွပင္ ျဖစ္ၾကေပသည္။
အိမ္ေထာင္သည္ အမ်ိဳးသားတစ္ခ်ိဳ႕သည္ အငယ္အေနွာင္းထားတတ္ၾကသည့္မထင္မွတ္ေသာ စရုိက္တစ္ခုေၾကာင့္ သားသမီးနွင့္
ဖခင္ဆိုသည့္ ဂုဏ္ပုဒ္ကုိခ်ိတ္မိေနၿခင္း ၿဖစ္ေကာင္းၿဖစ္ေပလိမ့္မည္။
                တကယ္ဆုိလွ်င္ဖခင္ဟူေသာေ၀ါဟာရနွင့္မည္သို႕မွွ် မသက္ဆုိင္ပါ။ ဖခင္ဆုိေသာသူမွာ ေယာက်္ားတစ္ဦးၿဖစ္ၿခင္းေၾကာင့္
ထုိစရုိက္နွင့္ေရာေႏွာ၍ ေယာက်္ားဆုိေသာ ေ၀ါဟာရနွင့္ဖခင္ဆုိေသာ ေ၀ါဟာရကုိ ယွဥ္တြဲ၍ မထားသင့္ေပ။အဓိပၸာယ္ခ်င္း  အလြန္း
အမင္းကြာၿခားလြန္းလွသည္။''ဘယ္ေယာက္်ားမွမေကာင္းဘူး"ဟုသုံးနွဳန္းတတ္ၾကေသာ္လည္း "ဘယ္ဖခင္မွ မေကာင္းဘူး"ဟု သုံး
စြဲၿခင္းမရွိေပ။သားသမီးရွိေသာဖခင္တုိင္းတြင္ ၎တုိ ့သားသမီးအေပၚထားရွိသည့္အၾကင္နာတရားမွာ မိခင္မ်ားကဲ့သုိ ့ပင္ရွိၾကပါသည္။
               မိခင္သည္ရင္ေသြးငယ္အား နုိ ့ခ်ိဳတုိက္္ေကြ်းနုိင္ရန္ အားအင္အတြက္ အာဟာရလုိအပ္ေပသည္။ထုိအာဟာရကုိ ဖခင္ကသာ
ရွာေပးရသည္။လူမမယ္ကေလးငယ္တုိ ့အားက်န္းမာေရးေကာင္းမြန္ေစရန္မွာ မိခင္၏က်န္းမာေရးေကာင္းဖုိ ့လည္းလုိအပ္ေပသည္။
ထုိမိခင္၏က်န္းမာေရးကုိဂရုစုိက္ေပးသည့္သူမွာဖခင္သာၿဖစ္သည္။"ေယာက်္ားေဖာင္စီး၊မိန္းမမီးေန"ဟူေသာ ဆုိစကားအရမီးတြင္းထဲတြင္
ရွိေနေသာမိခင္သည္ အသက္အႏ ၱရာယ္နီးသည္ဟုဆုိပါလွ်င္ဇနီးသည္မွ ရင္ေသြးငယ္အားက်န္းမာေရးေကာင္းမြန္ၿပီး    ေခ်ာေမြ ့စြာေမြးဖြား
ေပးနုိင္ရန္နွင့္ဆင့္ကဲက်န္းမာသန္စြမ္းစြာၾကီးၿပင္းနုိင္ရန္ ၿပင္ပေလာကတြင္စီးပြားရွာေဖြေပးရရွာေသာ ဖခင္မွာလည္းအမိထက္ပင္သာလြန္
သည့္အႏ ၱရာယ္မ်ားကုိရင္ဆုိင္ရမည္ မဟုတ္ပါေလာ။
              ဤသုိ ့ေသာအေၾကာင္းတရားမ်ားေၾကာင့္မိခင္နွင့္ဖခင္တုိ ့သည္မိမိတုိ ့၏ရင္ေသြးမ်ားအေပၚထားရွိသည့္   ေမတၱာမွာ တစ္ထပ္
တည္းက်ေလရာ"မိဘေမတၱာ"ဟူေသာ ဆုိစကားထင္ရွားလာေပ၏။
              ေယာက်္ား၊မိန္းမဟူေသာ အသုံးအနွဳန္းမွာ သတ္မွတ္ခ်က္တစ္ခုသာၿဖစ္ၿပီးၿခဳံငုံၾကည့္ပါက လူသားမ်ားသာၿဖစ္ၾကသည္။လူတုိ ့
သည္ပုထုဇဥ္မ်ားၿဖစ္သည့္အေလ်ာက္ေကာင္းၿခင္း/ဆုိးၿခင္းဒြန္တြဲေန မည္မွာမလြဲေပ။ထုိ ့ေၾကာင့္ေကာင္းေသာေယာက်္ား/မိန္းမ၊ မေကာင္း
ေသာေယာက်္ား/မိန္းမမွ စ၍ေကာင္းေသာမိဘ၊မေကာင္းေသာမိဘဟူ၍ ၿဖစ္လာမည္မွာမလြဲေပ။သုိ ့ေသာ္မိဘဟု အဆုိခံလုိက္ရသည္နွင့္
အၿခားအေၾကာင္းအရာမ်ားတြင္သာ မေကာင္းတာရွိေကာင္းရွိမည္။မိမိတုိ ့၏သားသမီးအေပၚတြင္မွာတာ့ ဘယ္လုိအေၾကာင္းေၾကာင့္မဆို
ေကာင္းတတ္ၾကသလုိ ေကာင္းေအာင္လည္းေနတတ္ၾက၏။မေကာင္းေသာမိဘဟုဆုိရာတြင္လည္း "တစ္"ရာခုိင္နွဳန္းေလာက္သာရွားပါး
ေပလိမ့္မည္။မေကာင္းေသာ မိဘဟု ခံယူလုိက္ရေသာပုဂၢိဳလ္မွာ လူမဆန္ေလေသာသူသာ ၿဖစ္ေပလိမ့္မည္။အသိဥာဏ္ပညာရွိေသာ
လူပင္မဆုိေလနွင့္၊အသိဥာဏ္ပညာကင္းမဲ့လွေသာ တိရစာၦန္မ်ားပင္လွ်င္မိဘနွင့္သားသမီးဟူေသာအသိစိတ္ရွိတတ္ၾကသည္ကုိ မ်က္
၀ါးထင္ထင္ၿမင္ခဲ့ဖူးသည္။
              ၁၉၈၄ ခုနွစ္ကာလအတြင္းေဆာက္လုပ္ေရးယႏ ၱရားပုသိမ္-မုံရြာကားလမ္းစီမံကိန္းအတြက္ လမ္းခင္းေက်ာက္ရွာေဖြေပးရ
ေသာေက်ာက္ရွာေဖြေရးအဖြဲ ့သည္ရုိးမအတြင္းေက်ာက္ေက်ာရွာေဖြေနစဥ္ လွပေသာေရအုိင္ၾကီးတစ္ခုအတြင္းမွ ေတာသဘာ၀အတုိင္း
လြတ္လပ္စြာ ေနထုိင္ေနၾကေသာေမ်ာက္ရြာဟုဆိုေလာက္သည့္ေမ်ာက္မိသားစုၾကီးကုိ မွတ္တမ္းတင္ဗြီဒီယုိရုိက္ကူးခဲ့သည္မွ ၾကည့္ခဲ့ရ
သည္မွာ ေမ်ာက္ကေလးတစ္ေကာင္ေရထဲၿပဳတ္က်သြားသည္ကုိေမ်ာက္ၾကီးကအသည္းအသန္ဆင္း၍ ဆယ္ေလ၏။ေမ်ာက္ကေလးကုိ
ရသည္နွင့္ကမ္းေပၚသုိ ့ခ်ီတင္လာၿပီးလွ်င္ေခတၱမွ်ၿပဳစု ၍  သန္းရွာေနရာမွ ထလာကာရပ္ၾကည့္ေနေသာေမ်ာက္မၾကီးအားတုတ္တစ္ေခ်ာင္း
ရွာ၍ ရုိက္ေလေတာ့သည္။သေဘာမွာ သားသမီးကုိဂရုမစုိက္ေကာင္းလားဟူေသာအဓိပၸါယ္သက္ေရာက္ေနေပသည္။ဤကဲ့သို႔ေသာလူေလာက္ အသိ
ဥာဏ္မရွိေသာအဟိတ္တိရိစာၦန္ပင္လွ်င္သားသမီးကုိဂရုတစုိက္ခ်စ္ခင္တတ္ပါလွ်င္ အသိဥာဏ္ၿပည့္၀ေသာ လူဆုိပါကေၿပာစရာမရွိေအာင္ခ်စ္ေပလိမ့္
မည္။
             ၿမန္မာဒ႑ရီတစ္ခုတြင္ အဟိတ္တိရိစာၦန္ၿဖစ္ေသာ ၿခေသ့ၤမင္း၏ ရင္ေသြးလူသားမွာ ၿခေသၤ့မင္းအားထား၍ လူတုိ ့ရွိရာအရပ္
သုိ ့ထြက္ခြာသြားရာတြင္ဖခင္ၿဖစ္သူ ၿခေသၤ့မင္းမွာ ရင္ကြဲနာက်ၿပီး ေသဆုံးခဲ့ရပါသည္။အဟိတ္ တိရိစာၦန္ေသာ္မွ မိမိနွင့္ပုံသ႑န္ကြဲၿပား
ေသာရင္ေသြးကုိ အသက္ဆုံးရွဳံးရသည္အထိေမတၱာ တရားၾကီးမားေလရာ အသိဥာဏ္ပညာရွိၾကေသာလူသားမိဘတုိ ့ဆိုလွ်င္မည္မွ်
ေလာက္ေမတၱာတရားၾကီးမားမည္ကုိ ေတြးဆသိနုိင္ေပသည္။
            ကြ်န္ုပ္တုိ ့၏သုံးလူ ့ထြဋ္ထား ဗုဒၶရွင္ေတာ္ၿမတ္ဘုရားသည္လည္းမိခင္ၿဖစ္ခဲ့ဖူးေသာ မယ္ေတာ္မိနတ္သားအားတရားနွင့္ေက်း
ဇူးဆပ္ခဲ့သလုိ ဖခင္သုေဒၶါ့ဓနမင္းၾကီးအားလည္း တရားနွင့္ပင္ ေက်းဇူးေတာ္မ်ားကုိ ကုန္စင္ေအာင္ ဆပ္ခဲ့ေလသည္။ထုိ ့ေၾကာင့္ၿမတ္စြာ
ဘုရားရွင္ပင္လွ်င္ အမိနွင့္အဖအား ခြဲၿခားၿခင္းမၿပဳဘဲ ေက်းဇူးေတာ္မ်ားဆပ္ခဲ့သည္ၿဖစ္ရာ ကြ်န္ုပ္တုိ ့သည္လည္း အမိမွသာ၊အဖမွသာ တြယ္တာ စရာဟု
အယူမမွားေစဘဲ သတိတရားမ်ားထား၍ မိဘနွစ္ပါးစလုံးအေပၚ တူညီစြာ ေသာေက်းဇူးေတာ္မ်ားထားရွိသင့္ပါေၾကာင္း ----------------။

မဟာေက်ာ္

No comments:

Post a Comment