Tuesday, July 12, 2011

ရွင္ဥပဂုတ္ ရဟႏၱာမဟုတ္ဘူးဆုိရင္ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္လဲ ရဟႏၱာမျဖစ္ႏိုင္ဘူး

(တပည့္ေတာ္နဲ႔ ဦးဇင္းတစ္ပါးက ရွင္ဥပဂုတ္အေၾကာင္းကို ေျပာၾကတယ္။ ဦးဇင္းကေျပာတယ္ ရွင္ဥပဂုတ္ဟာ ၀ိကုဗၺနိဒၶိကိုျပလို႔ ဘယ္လိုမွ ရဟႏၱာမျဖစ္ႏိုင္ဘူးတဲ့။ ဒါဆိုရင္ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္လဲ နေႏၵာပနႏၵနဂါးမင္းကို ခၽြတ္တုန္းက ၀ိကုဗၺနိဒၶိကို အသံုးျပဳတာပဲ။ အဲဒါကို ဦးဇင္းဘယ္လိုရွင္းမလဲ..။ ၀ိကုဗၺနိဒၶိျပလို႔ ရွင္ဥပဂုတ္ကို ရဟႏၱာမဟုတ္ဘူးလို႔ဆိုရင္ အရွင္ေမာဂၢလာန္လဲ ရဟႏၱာမျဖစ္ႏိုင္ဘူး။)

ရဟႏၱာမဆိုထားနဲ႔ ေသာတာပန္အဆင့္ေလာက္ဆိုရင္ေတာင္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ပညတ္ေတာ္မူတဲ့ သိကၡာပုဒ္ေတြကို အသက္ဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ေတာင္မွ မခ်ိဳးေဖာက္ၾကေတာ့ပါဘူး။

ရွင္ဥပဂုတ္ကို ရဟႏၱာမဟုတ္ဘူးလို႔ ေျပာလိုက္ျခင္းဟာ ရွင္ဥပဂုတ္ဆိုသူဟာ (ဒ႑ာရီဇာတ္ေကာင္ဟာ) ဘုရားရွင္ရဲ႕ ပညတ္ေတာ္ကို ခ်ိဳးေဖာက္တဲ့အတြက္ တစ္ဘက္ဦးဇင္းက ရဟႏၱာမဟုတ္ဘူးလို႔ ဆိုလိုက္ဟန္တူတယ္။ ဘယ္ပညတ္ေတာ္ကို ခ်ိဳးေဖာက္လဲဆိုတာ ဦးဇင္းတို႔ ေလ့လာၾကည့္ၾက၇ေအာင္..။

စူဠ၀ဂၢပါဠိေတာ္ ခုဒၵက၀တၳဳကၡႏၶကမွာ အရွင္ပိေ႑ာလဘာဇဒြါရမေထရ္ကို အေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့ “န ဘိကၡေ၀ ဂိဟီနံ ဥတၱရိမႏုႆဓမၼံ ဣဒၶိပါဋိဟာရိယံ ဒေႆတဗၺံ၊ ေယာ ဒေႆယ် အာပတၱိဒုကၠဋႆ”လို႔ ဘုရားရွင္က ပညတ္ေတာ္မူခဲ့တယ္။
(လူေတြကို တန္းခုိးမျပရ၊ ျပလွ်င္ ဒုကၠဋ္အာပတ္သင့္၏)

ဒီေနရာမွာ ပိုၿပီးနားလည္သေပါက္ေအာင္လို႔ ဣဒၶိသံုးမ်ိဳးရွီတယ္ဆိုတာကို ရွင္းျပခ်င္ေသးတယ္။

အဓိ႒ာနိဒၶိ
၀ိကုဗၺနိဒၶိ
မေနာမယိဒၶိဆုိၿပီး ဣဒၶိသံုးမ်ိဳးရွိတယ္။

 တစ္ေယာက္ကို အမ်ားျဖစ္ေအာင္ အမ်ားကိုတစ္ေယာက္ျဖစ္ေအာင္လုပ္ျခင္း၊ ကိုယ္ေယာင္ေဖ်ာက္ျခင္းစတဲ့ အရာေတြကို အဓိ႒ာနိဒၶိလို႔ ေခၚတယ္။

မိမိရဲ႕ ပင္ကိုယ္မူလအသြင္သ႑ာန္ကို ေဖ်ာက္ၿပီးေတာ့ က်ားေယာင္ဖန္ဆင္းျပတာ ဘီလူးအျဖစ္ဖန္ဆင္းျပတာ စတဲ့ သူတစ္ပါးရဲ႕ အသြင္အမ်ိဳးမ်ိဳး ဖန္ဆင္းျပတာေတြကို ၀ိကုဗၺနိဒၶိလို႔ေခၚတယ္။

ပကတိခႏၶာကိုယ္အတြင္း၌ အလားတူ ခႏၶာကိုယ္တစ္ခု ရွိေနေအာင္ ဖန္ဆင္းျပတာကို မေနာမယိဒၶိလို႔ေခၚတယ္။

ဒီဣဒၶိသံုးမ်ိဳးထဲက ၀ိကုဗၺနိဒၶိကို လူတို႔အားျပရင္သာ ဒုကၠဋ္အာပတ္သင့္တယ္လို႔ အ႒ကထာဆရာက ဖြင့္ျပပါတယ္။

ရွင္ဥပဂုတ္တန္ခိုးျပခန္းကို ျပန္လည္စဥ္းစားၾကည့္လိုက္ပါ။ က်ားအျဖစ္ဖန္ဆင္းတာ ဘီလူးအျဖစ္ဖန္ဆင္းတာ ဂဠဳန္အျဖစ္ဖန္ဆင္းတာေတြကို ေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္။

ရဟႏၱာဆိုတာ ဘုရားရွင္ ဒီသိကၡာပုဒ္ကို ပညတ္ထားတယ္ဆုိတာ မသိရင္သာ က်ဴးလြန္မိခ်င္ က်ဴးလြန္မိမယ္။ ပညတ္ထားတယ္လို႔ သိရင္ ဘယ္ေတာ့မွ မခ်ိဳးေဖာက္ဘူး။ အသက္ေသမယ္ဆိုရင္ေတာင္ မခ်ိဳးေဖာက္ဘူး။

ရွင္ဥပဂုတ္ဟာ ဒီသိကၡာပုဒ္ ပညတ္ထားတာကို မသိဘူးဆိုတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႔ ျငင္းမယ္ဆိုရင္ေတာ့ မုိးႀကိဳးပစ္တာကို ထန္းလက္ေျခာက္နဲ႔ ကာလိုက္တာနဲ႔ အတူတူပဲလို႔ ဆိုခ်င္တယ္။ ရွင္ဥပဂုတ္ရွိတာ မရွိတာ အပထား ဇာတ္လမ္းအရဆိုရင္ ဘုရားပရိနိဗၺာန္စံၿပီးမွ သူေပၚခဲ့တာေလ။ မသိဘူးဆိုတာ ဘယ္လိုမွ မျဖစ္ႏုိင္ဘူး။

ဒါဆိုရင္ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ႀကီး ၀ိကုဗၺနိဒၶိျပတာက်ေတာ့ ဘာေျပာမလဲ..။ ဒီလိုျပန္ေမးတယ္။ ဟုတ္တယ္မိို႔လား..။

ပညတ္ေတာ္ကို စဥ္းစားၾကည့္လိုက္ပါ။ ေသခ်ာျပန္ၿပီးေတာ့ေလ..။

ပညတ္ေတာ္မွာ “လူပုဂၢိဳလ္တို႔ကို မျပရ”လို႔ ပါတယ္ေလ။

ဒါေၾကာင့္ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ ၀ိကုဗၺနိဒၶိျပခ်ိန္တုန္းက လူ၀တ္ေၾကာင္တစ္ေယာက္မွ အနားမွာ မရွိဘူး။ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ ၀ိကုဗၺနိဒၶိျပတာကို ဘယ္လူ၀တ္ေၾကာင္မွလဲ မျမင္ေတြ႔ႏုိင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ဟာ ဒီပညတ္ေတာ္ကို ခ်ိဳးေဖာက္ရာမေရာက္ပါဘူး။

ေနာက္တစ္ခုစဥ္းစားစရာရွိတာက အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ ၀ိကုဗၺနိဒၶိျပခ်ိန္တုန္းက ဒီပညတ္ေတာ္ကို ဘုရားရွင္ မပညတ္ရေသးတာလဲ ျဖစ္ႏိင္တယ္။

ရွင္ဥပဂုတ္ ၀ိကုဗၺနိဒၶိျပခ်ိန္က “မျပရ”လို႔ ဘုရားရွင္က ပညတ္ၿပီးျဖစ္သလို သူ ၀ိကုဗၺနိဒၶိျပတာလဲ လူေတြ အံုနဲ႔က်င္းနဲ႔ကို ေတြ႔ျမင္ၾကတာပါ။ (ဇာတ္အလမ္းရေျပာတာေနာ္)

အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ ပရိနိဗၺာန္စံခါနီးမွာ ဘုရားရွင္က တန္ခုိးျပခိုင္းေတာ့ ၀ိကုဗၺနိဒၶိမျပပဲ “အဓိ႒ာနိဒၶိ”ေတြကိုပဲ ျပသြားခဲ့တယ္ေလ။

ဒီေလာက္ဆိုရင္ နားလည္ေလာက္ၿပီလို႔ ထင္ပါတယ္။

တကယ္မရွိတဲ့ မဟာယနဗုဒၶဘာသာရဲ႕ “ဒိဗ်ာ၀ဒါနက်မ္း”ျဖစ္ လုပ္ဇာတ္ ဇာတ္ေကာင္တစ္ခုအတြက္ လယ္၀ဲေတာ္ရံႀကီးကို ျပစ္မွားရဲတယ္လို႔ အျပစ္မတင္လိုေပမယ့္ ဒကာ့ အေတြးက သိပ္ေၾကာက္ဖုိ႔ေကာင္းတယ္လို႔ေတာ့ ေျပာခ်င္တယ္ဒကာ..။

............................................................................................................................မိုးသု(မႏၱေလး)

2 comments:

  1. ရဟနၱာ ဂုဏ္ေတာ္မ်ားနွင္လည္း ကိုက္ညီ မညီေဖၚထုတ္ေပးပါခင္မ်ား။ ကိုပုည

    ReplyDelete
  2. ဗဟုသုတစံုတဲ့ ပညာရွိဆရာေတာ္ေတြကို ေမးျမန္းလွ်င္ ပိုျပီးျပည့္ျပည့္စံုစံု သိႏိုင္မယ္ထင္တယ္ ကိုပုည။ ေသေလးပါး၊ ရွင္ေလးပါးအေၾကာင္းကိုလည္း သိပ္နားမလည္လို႕ စိတ္၀င္စားပါတယ္။

    ReplyDelete